JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150109/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150109/3263-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Krotoszyn: Realizacja ofert doskonalenia dla nauczycieli  oraz na potrzeby sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli  w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 3263 - 2015; data zamieszczenia: 09.01.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego , ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 7254256, faks 062 7253423.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja ofert doskonalenia dla nauczycieli  oraz na potrzeby sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli  w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Postępowanie zostało podzielone na 13 zadań,  z których każde polegać ma w szczególności na: Przygotowaniu do przeprowadzenia szkoleń:  Przygotowanie szczegółowych scenariuszy (dot. wykładów i warsztatów) Scenariusze mają zostać opracowane zgodnie z opisem tematycznym wybranego obszaru w ramach każdej z sieci oraz oferty doskonalenia dla nauczycieli(w ramach zadania nr 13), wziąwszy pod uwagę oczekiwania odbiorców, którymi są dyrektorzy oraz nauczyciele  przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych.        Scenariusze powinny zawierać: temat,cel szczegółowy,cele operacyjne, metody pracy,formy pracy, środki dydaktyczne,opis przebiegu zajęć,zakładane rezultaty zgodne  z oczekiwaniami uczestników zawartymi  w opisie oferty.         Cele doskonalenia/zakładane rezultaty:wykłady   uczestnicy  uzyskują wiedzę w zakresie określonym przez opis oczekiwań danej grupy warsztaty  uczestnicy  nabywają rozwijają umiejętności w zakresie opisanej tematyki w przypadku zadania Nr 13 również konsultacje grupowe.         Wymagania szczegółowe dotyczące wybranego obszaru tematyki sieci Zadanie 1 : Promocja  wartości edukacji   w powiecie  Liczba uczestników: 27 (dyrektorzy szkół i przedszkoli)Termin: marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Iwona Nowacka)Wykłady: 1,5 godz.: sposoby  kreowania pozytywnego wizerunku  placówki w środowisku lokalnym(budynek, wyposażenie, oferta edukacyjna,.  budowanie gotowości do zmian (dyrekcja, nauczyciele, pozostali pracownicy)przyjęcie odpowiedzialności za zmiany. wartość edukacji-nowy sposób, nowa filozofia myślenia rodziców i uczniów  oraz organów prowadzących. Warsztaty: 2 godz.: wypracowanie odpowiedzi na pytania: co szkodzi wizerunkowi szkoły/placówki?2)jak zmieniać mentalność nauczyciel, uczniów, rodziców, organów prowadzących?3)jakie argumenty dobierać by przekonać ww grupy, że rozwój ucznia ma sens, że jest przyszłością i że oświata to dobra inwestycja?Zadanie 2 :  Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkołach placówkach powiatu Liczba uczestników: 27 (dyrektorzy szkół i przedszkoli)Termin:  marzec  maj 2015 dokładną datę podaje koordynator sieci (Iwona Nowacka)Wykłady: 1,5 godz.: procedury wprowadzania innowacji, eksperymentów pedagogicznych przykłady dobrych praktyk (szkoła, przedszkole  ryzyko i zagrożenia przy realizacji innowacji eksperymentów sposoby motywowania nauczycieli do pracy przy innowacji eksperymencieWarsztaty: 2 godz.: wypracowanie dokumentacji (gotowy przykład innowacji eksperymentu)Zadanie 3: Budowanie wizerunku szkoły przedszkolaLiczba uczestników: 21(dyrektorzy szkół i przedszkoli)Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Ryszard Czuszke)Wykłady: 1,5 godz.:sposoby  kreowania pozytywnego wizerunku  placówki w środowisku lokalnym (budynek, wyposażenie, oferta edukacyjna),budowanie gotowości do zmian  (dyrekcja, nauczyciele, pozostali pracownicy) i przyjęcie odpowiedzialności za zmiany, wartość edukacji - nowy sposób, nowa filozofia myślenia rodziców i uczniów oraz organów prowadzących.Warsztaty: 2 godz.:wypracowanie odpowiedzi na pytania: co szkodzi wizerunkowi placówki, jak zmienić mentalność nauczycieli, uczniów, rodziców, organów prowadzących, jak przekonać w/w grupy, że rozwój ucznia ma sens, że jest przyszłością, że oświata to dobra inwestycja.wypracowanie koncepcji budowy wizerunku szkoły w powiecie.Zadanie 4: Jakość kształcenia w szkołach- analiza i ocena wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych szkół Powiatu krotoszyńskiego Liczba uczestników: 21(dyrektorzy szkół i przedszkoli)Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Ryszard Czuszke)Wykłady: 1,5 godz.:metody oceny jakości kształcenia analiza i ocena wyników sprawdzianów i egzaminów na przykładzie szkół powiatu krotoszyńskiego uwarunkowania jakości kształcenia sposoby podnoszenia jakości: motywowanie uczniów do nauki i nauczycieli do pracy, praca z uczniem zdolnym, procedury wprowadzania innowacji, eksperymentów pedagogicznych, przykłady dobrych praktyk   Warsztaty: 2 godz.:jak poprawić jakość kształcenia  dyskusja wymiana doświadczeń wygenerowanie rozwiązań i sformułowanie wniosków Zadanie 5: Dziecko z zaburzeniami zachowania w grupie przedszkolnej i edukacji wczesnoszkolnej Liczba uczestników: 23 (nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Alicja Zajączkowska) Wykłady: 1,5 godz.: rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z uwzględnieniem cechdojrzałości emocjonalnej przyczyny zaburzeń emocjonalnych u dzieci, takich jak: wycofanie, brak pewności siebie, poczucie niższości, smutek, nieśmiałość, agresja, nadpobudliwość, nerwicowość sposoby metody techniki pracy z dziećmi przejawiającymi w/w zaburzenia, z uwzględnieniem grup zróżnicowanych wiekowo (dzieci 3 6 letnich). Warsztaty: 2 godz.:jak pracować (wskazówki do pracy) z dziećmi przejawiającymi ww zaburzenia zachowania gry i zabawy przeciwko agresji zasady współpracy z rodzicami- jak skutecznie motywować rodziców do pomocy dziecku, w tym przygotowującemu się do podjęcia nauki w szkole Zadanie 6: Rola zabawy tematycznej i dydaktycznej w rozwijaniu i kształtowaniu bezpiecznych postaw u dzieci. Przykłady zabaw oraz rola nauczyciela w ich inicjowaniu i przebiegu Liczba uczestników: 23 (nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Alicja Zajączkowska) Wykłady: 1,5 godz.: rola zabawy w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rodzaje zabaw oraz ich charakterystyka właściwości rozwojowe sześciolatka i siedmiolatka. rola nauczyciela w kierowaniu zabawą Warsztaty: 2 godz.: przykłady zabaw tematycznych i dydaktycznych wspomagających rozwój dziecka Zadanie 7: Zarządzanie, organizacja czasu w pracy nauczyciela Liczba uczestników: 23 (nauczyciele ) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Mariola Kaźmierczak) Wykłady: 1,5 godz.:istota zarządzania czasem  planowanie własnej pracy w kontekście życia osobistego i zawodowego korzyści wynikające z lepszego zarządzania czasem sporządzanie budżetu czasu na co zużywamy czas? diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy własnej i optymalnego wykorzystania czasu samodyscyplina w realizacji celów. Warsztaty: 2 godz.: planowanie w praktyce-ćwiczenia, w których uczestnicy ćwiczą umiejętność planowania pracy z uwzględnieniem poznanych metod i zasad kategoryzowanie sprawy i zadań pod kątem pilności i ważności planowanie i nadawanie priorytetów zadaniom  moi złodzieje czasu dokonanie analizy indywidualnych złodziei czasu  Zadanie 8: Wizerunek, autoprezentacja z elementami komunikacji interpersonalnej Liczba uczestników: 23 (nauczyciele ) Termin:  marzec  maj 2015 dokładną datę podaje koordynator sieci (Mariola Kaźmierczak) Wykłady: 1,5 godz.: autoprezentacja i wizerunek nauczyciela (definicja autoprezentacji, charakterystyka wnioskowania czyli jak ludzie budują sobie opinie o nas, pierwsze wrażenie-co ma na nie wpływ?) komunikacja interpersonalna (podstawowe zasady komunikacji interpersonalnej, formy komunikacji interpersonalnej: werbalna, niewerbalna) budowanie własnego wizerunku (brzmienie czyli o tym jak mówić, by być rozumianym, robić dobre wrażenie i wpływać na odbiorcę, a także o tym, jakie znaczenie mają czynniki para lingwistyczne: ton, głosu, tempo mowy, intonacja, przerwy, chrząknięcia, eeee, mmmm) komunikacja niewerbalna (mowa ciała; gesty, mimika, moc uśmiechu, uścisk dłoni itp., kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez wygląd  o czym informuje wygląd, właściwe ubranie, odpowiednia fryzura, dodatki, itp.) Warsztaty: 2 godz.: sztuka autoprezentacji, mowa ciała i komunikacyjne techniki interpersonalne w pracy  nauczyciela jak nasze brzmienie, wygląd i zachowania wpływają na otoczenie w życiu prywatnym i zawodowym (mowa ciała: gesty, mimika, moc uśmiechu, uścisk dłoni itp.) kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez wygląd; o czym informuje wygląd, właściwe   ubranie, odpowiednia fryzura, dodatki, itp. argumentowanie i perswazja; jak przekazywać pochwały, a jak konstruktywnie krytykować; najczęstsze błędy utrudniające komunikację; jak mówić, aby być wysłuchanym:  skuteczne metody porozumiewania się , zakłócenia i blokady w komunikacji, trudności w relacji z tzw. trudnym uczniem czy rodzicem; dobra komunikacja czy manipulowanie rozmówcą; wystąpienia publiczne;  moderowanie dyskusji i spotkań; panowanie nad tremą. Zadanie 9:Metody i techniki pracy z uczniem zdolnym. Liczba uczestników: 24 (nauczyciele ) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Urszula Woźniak) Wykłady: 1,5 godz.: techniki i metody pracy z uczniem zdolnym: jak opracować indywidualną ścieżkę rozwoju ucznia zdolnego?  co robić, żeby uczeń zdolny nie nudził się na szkolnych lekcjach?  jak promować na forum zdolnych uczniów? jak stworzyć w klasie atmosferę wzmacniającą poczucie wartości uczniów zdolnych? jak pokierować dalszym rozwojem ucznia w sytuacji wyczerpania szkolnych możliwości - instytucje, projekty  spierające rozwój dzieci uzdolnionych; Warsztaty: 2 godz.: poszerzenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie technik i metod aktywizujących   uczniów zdolnych do dalszej pracy; opracowanie przykładowej ścieżki rozwoju ucznia zdolnego  trening wśród uczestników sieci w zakresie najciekawszych technik i  metod  jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem technik angażujących uczniów zdolnych tak, aby uczeń ten nie nudził się na lekcji  indywidualizacja pracy z uczniem zdolnym - stosowanie aktywizujących metod pracy na lekcji i na zajęciach pozalekcyjnych jak wspierać ucznia zdolnego kiedy metody i techniki stosowane w szkole są niewystarczające dla dalszego jego rozwoju.  Zadanie 10:Barierypojawiające się na drodze rozwoju ucznia zdolnego. Liczba uczestników: 24 (nauczyciele ) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Urszula Woźniak) Wykłady: 1,5 godz.: określenie możliwych trudności pojawiających  się na drodze rozwoju ucznia zdolnego/ wykaz barier, które mogą ograniczyć w znacznym stopniu rozwój ucznia zdolnego w sferze poznawczej i społeczno emocjonalnej trudności edukacyjne, na jakie napotyka uczeń zdolny, które mogą być wywołane: a) czynnikami wewnętrznymi, b) czynnikami społecznymi, c) czynnikami związanymi z procesem dydaktyczno - wychowawczym Warsztaty: 2 godz.: praktyczne zastosowanie różnych metod do rozpoznawania barier pojawiających się na drodze rozwoju ucznia zdolnego stworzenie wykazu barier , które mogą ograniczyć w znacznym stopniu rozwój  ucznia zdolnego doskonalenie umiejętności rozpoznawania trudności edukacyjnych, na jakie napotyka uczeń zdolny stworzenie ankiety określającej oczekiwania i potrzeby rodzica względem szkoły  jako   instytucji odpowiedzialnej za rozwój uzdolnień ucznia Zadanie 11: Wykorzystanie tablicy interaktywnej i narzędzi TIK na lekcjach przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Liczba uczestników: 31 (nauczyciele) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Robert Szczotka) Wykłady: 1,5 godz. i warsztaty: 2 godz.:  Przeprowadzenie lekcji z multimediami pokazowa lekcja na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej lub gimnazjum z wykorzystaniem tablicy interaktywnej z jednego z wybranych przedmiotów: matematyka, chemia, fizyka, przyroda (45 minutowe zajęcia z jednego z wybranych przedmiotów lub 2x25 minut z dwóch przedmiotów).      b) Podczas całego szkolenia trener zobowiązany jest wykorzystać minimum trzy różne narzędzia:  co najwyżej jedno może być związane z oprogramowaniem producenta tablicy  pozostałe powinny być darmowe i z możliwością używania na tablicach różnych producentów  w lekcji należy wykorzystać program do konstruowania testów c)  Omówienie urządzeń multimedialnych oraz oprogramowania zastosowanego podczas lekcji.Przeszkolenie nauczycieli w wykorzystaniu prezentowanych narzędzi TIK (sprzęt i oprogramowanie), m.in. program (lub programy) do konstruowanie testów i możliwości ich wykorzystania w pracy nauczyciela (oczekiwane skonstruowanie algorytmu testu) Zadanie 12:Wykorzystanie tablicy interaktywnej i narzędzi TIK na lekcjach przedmiotów humanistycznych Liczba uczestników: 31 (nauczyciele)Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Robert Szczotka) Wykłady: 1,5 godz. i warsztaty: 2 godz.: Przeprowadzenie lekcji z multimediami  pokazowa lekcja na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej lub gimnazjum z wykorzystaniem tablicy interaktywnej z jednego z wybranych przedmiotów: j.angielski, j.polski (45-minutowe zajęcia z jednego z wybranych przedmiotów lub 2x25 minut z dwóch przedmiotów). Podczas całego szkolenia trener zobowiązany jest wykorzystać minimum trzy różne narzędzia:  co najwyżej jedno może być związane z oprogramowaniem producenta tablicy pozostałe powinny być darmowe i z możliwością używania na tablicach różnych producentów w lekcji należy wykorzystać program do tworzenia prezentacji PREZI oraz programy pozwalające na: uzupełnianie luk w tekście, zaznaczanie odpowiedzi, powiązanie słów z wymową oraz multimediami zawierającymi zewnętrzne linki do stron www i lub filmów Omówienie urządzeń multimedialnych oraz oprogramowania zastosowanego podczas lekcji. Przeszkolenie nauczycieli w wykorzystaniu prezentowanych narzędzi TIK (sprzęt i oprogramowanie), m.in. program do tworzenia prezentacji multimedialnych PREZI i możliwości ich wykorzystania w pracy nauczyciela (oczekiwane skonstruowanie algorytmu tworzenia prezentacji).Zadanie 13:Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Placówka: Gimnazjum w Orpiszewie Terminy realizacji wykładów i warsztatów: luty kwiecień 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: kwiecień maj 2015 r.Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji,  podane zostaną przez   SORE SORE: Irena Grobelna Liczba nauczycieli: ok. 11 Wykłady: 6h Innowacyjne techniki zapamiętywania, uczenia się i nauczania oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb ucznia (uczeń zdolny, uczeń z deficytami parcjalnymi, uczeń o obniżonych możliwościach intelektualnych) Motywowanie uczniów do nauki przy współpracy z rodzicami. Warsztaty: 15h Wykorzystanie multimediów w procesie nauczania i uczenia się Jak pobudzać do kreatywnej postawy w procesie dydaktycznym (aktywność poznawcza, rozwijanie zainteresowań, wyznaczanie celów), przy rzetelnym wywiązywaniu się z obowiązków szkolnych Atrakcyjne prowadzenie zajęć jako forma motywowania ucznia do nauki i pobudzania go do  aktywnego uczestnictwa w lekcji. Konsultacje grupowe: 6 h  POSTANOWIENIA PONIŻSZYCH   PUNKTÓW  ODNOSZĄ SIĘ DO  WSZYSTKICH ZADAŃ Zmawiający przyjmuje, iż jednostką czasową jest godzina zegarowa 60 minut. Wykłady, warsztaty  mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (w godzinach popołudniowych), w  soboty od godzin rannych  (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy),  Cele doskonalenia zakładane rezultaty: wykłady  uczestnicy  uzyskują wiedzę w zakresie określonym przez opis oczekiwań danej grupy warsztaty  uczestnicy  nabywają rozwijają umiejętności w zakresie opisanej tematyki konsultacje grupowe nauczyciele korzystają z wiedzy i doświadczenia ekspertów na etapie wdrażania wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie doskonalenia (wykładów i warsztatów) do pragmatyki szkolnej (dotyczy zadania 13) Etapy realizacji zamówienia: Przygotowanie do przeprowadzenia szkoleń wykładów i warsztatów: Przygotowanie szczegółowych scenariuszy (dot. wykładów i warsztatów)  Scenariusze mają zostać opracowane zgodnie z opisem tematyki i jej wybranego obszaru, wziąwszy pod uwagę oczekiwania odbiorców, którymi są dyrektorzy oraz nauczyciele  przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych.  Scenariusze powinny zawierać: temat,cel szczegółowy,cele operacyjne, metody pracy,formy pracy, środki dydaktyczne,opis przebiegu zajęć,zakładane rezultaty zgodne  z oczekiwaniami uczestników zawartymi  w opisie oferty.Wykonawca przedstawi koordynatorowi sieci (w przypadku zadania 13  SORE),w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy,  projekt scenariusza i materiałów szkoleniowych.Zamawiający w przeciągu 3 dni kalendarzowych za pośrednictwem przypisanych do poszczególnych zadań koordynatorów sieci zaakceptuje przedstawiony szczegółowy scenariusz zajęć i materiały szkoleniowe lub zgłosi ewentualne uwagi lub propozycje zmian. W przypadku uwag i lub propozycji zmian, wykonawca zobowiązany jest do ich uwzględnienia i przekazania poprawionego szczegółowego scenariusza zajęć i materiałów szkoleniowych w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwag i lub propozycji zmian. Poprawiony szczegółowy scenariusz zajęć i materiały szkoleniowe  podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego w terminie3 dni kalendarzowych od dnia jego przekazania. Zaakceptowane przez Zamawiającego scenariusze zajęć będą stanowić podstawę pracy trenerów przeprowadzających szkolenia,Powielanie materiałów szkoleniowych przeznaczonych dla uczestników szkoleń leży po stronie Zamawiającego,Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z terminami podanymi przez koordynatorów sieci oraz SORE (w przypadku zadania nr 13). Wykonawcy powinni zabezpieczyć merytoryczną realizację spotkań na najwyższym poziomie dla  grupy odbiorców, jaką stanowią dyrektorzy i nauczyciele oraz ponoszą odpowiedzialność za merytoryczną realizację odpowiednio wykładów, warsztatów i konsultacjiZasady ogólne współpracyWszystkie materiały powstające w ramach realizacji Zadania wymagają akceptacji Zamawiającego.Materiały przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę do akceptacji, Zamawiający zaakceptuje lub zwróci Wykonawcy z uwagami w ciągu3 dni kalendarzowych  od ich otrzymania.W przypadku zgłoszenia przez zamawiającego uwag, Wykonawca zobowiązuje się do ich uwzględnienia i przekazania poprawionej wersji w terminie 3 dni kalendarzowych. Po tej procedurze, ponowne przekazanie przez Wykonawcę propozycji niepoprawionej lub niezgodnej z uwagami. Zamawiającego zostanie uznane jako niewykonanie danego elementu Zadania. Wykonawca zobowiązany jest poddać sie badaniom ankietowym  ankieta samooceny wiedzy uczestników przed i po wykładach, warsztatach (na wejściu i wyjściu),  ankieta ewaluacyjna na zakończenie szkolenia w sieciach oraz na zakończenie I i II tury szkoleń w ramach zadania nr 13.Trener realizujący  wykłady i warsztaty  zostanie poddany badaniu ankietowemu oceniającemu wykonanie przedmiotu zamówienia. Wzór ankiety  przygotowany zostanie przez odpowiednio koordynatorów sieci SORE  i dotyczyć będzie:samooceny wiedzy uczestnika wykładu, warsztatu z zakresu tematycznego danej oferty doskonalenia w skali 1 5 wypełnianej przed szkoleniem i po jego realizacji, ewaluacji (oceniającej przeprowadzenie wykładów i warsztatów) skali 1 5, Wzory ankiet ewaluacyjnych będą  zawierać ocenę takich elementów jak:scenariusz zajęć i metody szkoleniowe, zdobycie nowej wiedzy przez uczestnika, przydatność  szkolenia, zgodność materiałów szkoleniowych ze szczegółowym programem zajęć,kompetencje merytoryczne i umiejętności szkoleniowe trenera Druk ankiet ewaluacyjnych, samooceny wiedzy i zaświadczeń dla uczestników leży po stronie Zamawiającego.Sale i pracownie przewidziane na realizację wsparcia eksperckiego (wykładu warsztatu) Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie. Materiały biurowe dla uczestników wykładów, warsztatów zapewnia Zamawiający.Na Zamawiającym spoczywa zapewnienie sprzętu  multimedialnego (projektor)niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia. Koordynator sieci lub SORE (w przypadku zadania 13), na zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia sporządzi listę kontrolną oraz protokół odbioru  realizacji danego  zadania. Zamawiający zastrzega sobie prawo  do obserwacji i oceny jakości prowadzonych zajęć przez Wykonawcę. Obserwacji i oceny będą dokonywały osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i wyznaczone przez Zamawiającego, w tym personel projektu.Zasady wizualizacji. Wykonawcy zobowiązani są do stosowania zasad wizualizacji określonych w Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828/2006 z 8 grudnia 2006r. oraz wytycznych w zakresie informacji i promocji określonych przez Ministra Rozwoju Regionalnego a także w Strategii Komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2007 2013 oraz Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. w zakresie informacji i promocji, wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. 2006 r., nr 227, poz. 1658, z późn. zm.). Szczegółowe omówienie zasad informowania o POKL zostało zawarte w Planie Komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.Wykonawca zobowiązany jest  do wykonywania zamówienia w sposób zgodny z: opisem przedmiotu zamówienia, zawartą umową, obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych, oraz wszelkimi aktualnymi wytycznymi i zasadami dotyczącymi realizacji projektu, w szczególności z: wytycznymi wynikającymi z dokumentów: Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz zasadami wynikającymi z dokumentu -Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych.Wykonawca zobowiązuje się ponadto do:udostępnienia Zamawiającemu oraz instytucjom uprawnionym do kontroli Zamawiającego, wglądu do wszystkich dokumentów, związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, w tym dokumentów finansowychprzechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją przedmiotowego zamówienia zgodnie z zasadami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. do dnia 31.12.2020 r. w sposób zapewniający ich dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz do informowania Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia) o miejscu ich archiwizacji.zachowania w poufności zarówno w trakcie trwania umowy jak i po jej ustaniu wszelkich danych osobowych, do których wykonawca miał dostęp, zgodnie z ustawą z dnia  29 sierpnia 1997 r.  o ochronie danych osobowych  oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzoru i kontroli nad realizacją usługi oraz pozostałych zobowiązań wynikających z umowy. Na żądanie Zamawiającego Wykonawcy zobowiązani są wykazać, iż realizują niniejsze zamówienie zgodnie z umową, ofertą oraz SIWZ, a w szczególności przedstawić dokumentację pozwalającą na jednoznaczne stwierdzenie prawidłowości realizowanego zamówienia w zgodzie z powyższym. 2.4.Podwykonawstwo Zamawiający wyraża zgodę na udział podwykonawców w realizacji zamówienia.Zamawiający nie wskazuje  obowiązku osobistego wykonania  przez wykonawcę kluczowych  części zamówienia.Zaangażowanie podwykonawców nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec zamawiającego za należyte wykonanie zamówienia.Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania Wykonawcy.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (o ile dotyczy). Wskazanie niniejszego nastąpi w    Formularzu Oferty. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców pod warunkiem, że posiadać będą odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do realizacji powierzonego im zakresu pracWykonawca  będzie  ponosił  pełną  odpowiedzialność  wobec  Zamawiającego i osób trzecich za prace wykonane przez podwykonawców. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia, zaniedbania i zaniechania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników.  Zmiana  podwykonawcy  w  trakcie  realizacji  przedmiotu  zamówienia  może  nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo akceptacji podwykonawców. Wykonawca w przypadku zawierania umów z podwykonawcą zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu projektu umowy z podwykonawcą.Umowa z podwykonawcą musi zawierać:określenie zakresu prac powierzonych podwykonawcykwotę wynagrodzenia za wykonane pracetermin wykonania zakresu prac powierzonych podwykonawcywarunki płatnościPostanowienia dotyczące kar umownych jak w projekcie  umowy stanowiącej załącznik nr 7 do niniejszej SIWZTermin zapłaty nie dłużej niż 14 dni od dnia doręczenia faktury rachunku WykonawcyDo zawarcia przez Wykonawcę  umowy z Podwykonawcą wymagana jest zgoda Zamawiającego. Jeżeli w ciągu 5 dni roboczych od dnia przedstawienia mu przez   wykonawcę umowy z podwykonawcą  lub jej projektu nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się że Zamawiający wyraził zgodę na zawarcie umowy.Zamawiający nie wyrazi zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą, której treść będzie      sprzeczna z treścią umowy zawartej z Wykonawcą.Warunkiem wypłaty wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie jest wskazanie  Zamawiającemu faktu uiszczenia przez Wykonawcę na rzecz podwykonawcy należnego  mu wynagrodzenia za wykonane roboty. Wykonawca przedkłada dowód dokonania  płatności.Do czasu przedstawienia przez Wykonawcę dowodu uiszczenia płatności, nie biegną terminy określone w postanowieniach umowy dotyczące płatności, a Wykonawcy nie przysługują za ten okres odsetki ustawowe.W przypadku nie uregulowania przez Wykonawcę należności  wobec Podwykonawców, Zamawiający może obniżyć kwotę płatności wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy o  kwotę należna Podwykonawcy, zatrzymując ją jako zabezpieczenie na wypadek roszczeń  podwykonawcy, które mogą być skierowane wobec Zamawiającego.  Zamawiający nie wyraża zgody na zawieranie umów Podwykonawców z dalszym   Podwykonawcą.Zamawiający wyraża zgodę na udział podwykonawców w realizacji zamówienia.Zaangażowanie podwykonawców nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec zamawiającego za należyte wykonanie zamówienia.Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania Wykonawcy.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (o ile dotyczy). Wskazanie niniejszego nastąpi w    Formularzu Oferty. 2.5. W przypadku  składania  ofert przez:osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej,  na etapie podpisywania umowy zobowiązane będą do złożenia  oświadczenia o osobistym wykonaniu powierzonych w ramach umowy zadańosoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które osobiście (bez udziału swoich pracowników  trenerów   lub wykonawców zewnętrznych) wykonają zadanie, na etapie podpisywania umowy zobowiązane będą do  złożenia  oświadczenia o osobistym wykonaniu powierzonych w ramach umowy zadań.2.6. Na etapie podpisywania umowy Wykonawca wybrany do realizacji danego zadania zobowiązany będzie podpisać:oświadczenie o zatrudnieniu bądź nie, w instytucjach uczestniczących w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał LudzkiOświadczenie, że Wykonawca jest lub nie jest zaangażowany w realizację zadań w innych projektach NSRO, finansowanych w ramach funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, w inne zadania  w ramach w ramach przedmiotowego projektu, w wykonywanie zadań na umowę  o dzieło w ramach  projektów NSRO oraz, że pozostałe obowiązki  pracownicze i  zobowiązania cywilnoprawne, wynikające z innych umów nie wykluczają możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji powierzonych zadań, a łączne zaangażowanie w realizację zadań we wszystkich projektach NSRO, umów o dzieło zawartych w ramach NSRO oraz umów zawartych  poza projektami NSRO nie przekracza 240 godzin miesięcznie. W przypadku zaangażowania Wykonawcy  w realizację  innych projektów, o których mowa w powyższym ppkt. b Wykonawca będzie zobowiązany złożyć zobowiązanie do prowadzenia ewidencji godzin i zadań, potwierdzającej łączne zaangażowanie we wszystkich projektach realizowanych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, w które Wykonawca jest  zaangażowany oraz zobowiązanie do przekazania Zamawiającemu przedmiotowej  ewidencji godzin i zadań na koniec każdego miesiąca w ramach którego realizować będą zadania w projekcie.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 13.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na  zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż   w okresie ostatnich trzech lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał-przeprowadził (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych  również wykonywanych) minimum 1 szkolenie lub warsztat w zakresie doskonalenia czynnych zawodowo nauczycieli, rad pedagogicznych, o wartości nie mniejszej niż 500 zł brutto każde.  Wykaz  winien zawierać tematykę przeprowadzonych szkoleń lub warsztatów, wartości zrealizowanych szkoleń lub warsztatów, dat wykonania i podmiotów  na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów czy usługi zostały wykonane  lub są wykonywane należycie.

Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych w zakresie doskonalenia czynnych zawodowo nauczycieli, rad pedagogicznych, stanowi również kryterium oceny ofert (10 %) w związku z powyższym  Zamawiający przyznawać będzie punkty   w zależności od liczby przeprowadzonych szkoleń ujętych w wykazie. Opis kryterium  znajduje się w pkt. XII niniejszej SIWZ (kryteria oceny ofert).

Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenia, a w przypadku usług  okresowych lub ciągłych  poświadczenie winno być wydane  nie wcześniej niż  na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego wykazu usług oraz dowodów  poświadczających  należyte wykonanie bądź wykonywanie usług,  na zasadzie  spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na  zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli
W przypadku składania oferty na maksymalnie 5 zadań
wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 1 ekspertem - zdolnym do wykonania zamówienia, który posiada wykształcenie magisterskie II stopnia z zakresu nauk pedagogicznych lub społecznych lub psychologicznych lub technicznych, posiadającym formalne przygotowanie do pracy trenera (posiada dokumenty potwierdzające umiejętności trenerskie np. certyfikat trenera lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły/studiów podyplomowych z zakresu umiejętności trenerskich), przeprowadził  co najmniej 5 szkoleń lub warsztatów dla czynnych zawodowo nauczycieli, rad pedagogicznych. Zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do niniejszej SIWZ Ponadto Wykonawca  złoży informację o podstawie do dysponowania tą osobą.
W przypadku składania oferty na więcej niż  5 zadań
wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 2 ekspertami - zdolnymi do wykonania zamówienia, którzy posiadają wykształcenie magisterskie II stopnia z zakresu nauk pedagogicznych lub społecznych lub psychologicznych lub technicznych, posiadającym formalne przygotowanie do pracy trenera (posiadają dokumenty potwierdzające umiejętności trenerskie np. certyfikat trenera lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły/studiów podyplomowych z zakresu umiejętności trenerskich), przeprowadzili  co najmniej 5 szkoleń lub warsztatów dla czynnych zawodowo nauczycieli, rad pedagogicznych. Zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do niniejszej SIWZ Ponadto Wykonawca  złoży informację o podstawie do dysponowania tymi osobami  
Każdy z ekspertów oddzielnie winien spełnić ww. wymagania.
Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego wykazu osób przeznaczonych do realizacji zamówienia,  na zasadzie  spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na  zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	wypełniony formularz ofertowy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
a)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany sposobu spełnienia świadczenia w następujący sposób:    
Dopuszcza się zmianę osoby-trenera jedynie w przypadku zaistnienia sytuacji losowych np. choroba. W takim przypadku wykonawca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia o zaistniałej sytuacji lub przedstawienie dokumentów poświadczających zaistniałą sytuację. W takim przypadku, Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia zapewnia  osoby posiadające    kwalifikacje i doświadczenie nie mniejsze niż określone w warunkach udziału   w postępowaniu,
Dopuszcza się dodanie kolejnych osób do realizacji zamówienia  przez Wykonawcę. W takim przypadku, Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia zapewnia  osoby posiadające    kwalifikacje i doświadczenie nie mniejsze niż określone w warunkach udziału   w postępowaniu,
Umowa może ulec zmianie również w przypadku  zmiany terminu realizacji umowy  z uwagi na działanie siły wyższej. 
Dla potrzeb Umowy siła wyższa oznacza zdarzenie pozostające poza kontrolą Wykonawcy, występujące po podpisaniu Umowy przez obie Strony, przeszkadzające racjonalnemu wykonaniu przez Wykonawcę obowiązków, nie obejmujące winy własnej lub nienależytej staranności Wykonawcy lub osób, którymi się posłużył przy wykonywaniu umowy i nieprzewidywalne w dacie zawarcia niniejszej Umowy ani też niemożliwe do zapobieżenia. 
Jeżeli siła wyższa spowoduje niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy: 
a)	Wykonawca , który nie wykonał lub nienależycie wykonał swoje zobowiązania ze względu na działanie siły wyższej, zawiadomi w terminie 2 dni, na piśmie Zamawiającego o powstaniu i przewidywanym zakończeniu tego zdarzenia, przedstawiając stosowną dokumentację uzasadniającą w tym zakresie; 
b)	Jeżeli Zamawiający  uzna argumentację  Wykonawcy, o której mowa w ust. 3 a,  za uzasadnioną sporządzi stosowny aneks do umowy.
 Strona przystąpi do dalszego wykonywania Umowy niezwłocznie po zakończeniu działania siły         wyższej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://powiat krotoszyn.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> http://powiat krotoszyn.bip.net.pl
lub
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
63-700 Krotoszyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.01.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
63-700 Krotoszyn
pok. 25.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Postępowanie realizowane jest w ramach projektu Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim   (nr WND POKL.03.05.00-00-157/12) realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,  Priorytet: III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie: 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1 : Promocja  wartości edukacji   w powiecie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykłady: 1,5 godz.: sposoby  kreowania pozytywnego wizerunku  placówki w środowisku lokalnym(budynek, wyposażenie, oferta edukacyjna,.  budowanie gotowości do zmian (dyrekcja, nauczyciele, pozostali pracownicy)przyjęcie odpowiedzialności za zmiany. wartość edukacji-nowy sposób, nowa filozofia myślenia rodziców i uczniów  oraz organów prowadzących. Warsztaty: 2 godz.: wypracowanie odpowiedzi na pytania: co szkodzi wizerunkowi szkoły/placówki?2)jak zmieniać mentalność nauczyciel, uczniów, rodziców, organów prowadzących?3)jakie argumenty dobierać by przekonać ww grupy, że rozwój ucznia ma sens, że jest przyszłością i że oświata to dobra inwestycja?.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2 :  Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkołach placówkach powiatu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 2 :  Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkołach placówkach powiatu Liczba uczestników: 27 (dyrektorzy szkół i przedszkoli)Termin:  marzec  maj 2015 dokładną datę podaje koordynator sieci (Iwona Nowacka)Wykłady: 1,5 godz.: procedury wprowadzania innowacji, eksperymentów pedagogicznych przykłady dobrych praktyk (szkoła, przedszkole  ryzyko i zagrożenia przy realizacji innowacji eksperymentów sposoby motywowania nauczycieli do pracy przy innowacji eksperymencieWarsztaty: 2 godz.: wypracowanie dokumentacji (gotowy przykład innowacji eksperymentu).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 3: Budowanie wizerunku szkoły przedszkola.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 3: Budowanie wizerunku szkoły przedszkolaLiczba uczestników: 21(dyrektorzy szkół i przedszkoli)Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Ryszard Czuszke)Wykłady: 1,5 godz.:sposoby  kreowania pozytywnego wizerunku  placówki w środowisku lokalnym (budynek, wyposażenie, oferta edukacyjna),budowanie gotowości do zmian  (dyrekcja, nauczyciele, pozostali pracownicy) i przyjęcie odpowiedzialności za zmiany, wartość edukacji - nowy sposób, nowa filozofia myślenia rodziców i uczniów oraz organów prowadzących.Warsztaty: 2 godz.:wypracowanie odpowiedzi na pytania: co szkodzi wizerunkowi placówki, jak zmienić mentalność nauczycieli, uczniów, rodziców, organów prowadzących, jak przekonać w/w grupy, że rozwój ucznia ma sens, że jest przyszłością, że oświata to dobra inwestycja.wypracowanie koncepcji budowy wizerunku szkoły w powiecie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie 4: Jakość kształcenia w szkołach- analiza i ocena wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych szkół Powiatu krotoszyńskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 4: Jakość kształcenia w szkołach- analiza i ocena wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych szkół Powiatu krotoszyńskiego Liczba uczestników: 21(dyrektorzy szkół i przedszkoli)Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Ryszard Czuszke)Wykłady: 1,5 godz.:metody oceny jakości kształcenia analiza i ocena wyników sprawdzianów i egzaminów na przykładzie szkół powiatu krotoszyńskiego uwarunkowania jakości kształcenia sposoby podnoszenia jakości: motywowanie uczniów do nauki i nauczycieli do pracy, praca z uczniem zdolnym, procedury wprowadzania innowacji, eksperymentów pedagogicznych, przykłady dobrych praktyk   Warsztaty: 2 godz.:jak poprawić jakość kształcenia  dyskusja wymiana doświadczeń wygenerowanie rozwiązań i sformułowanie wniosków.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie 5: Dziecko z zaburzeniami zachowania w grupie przedszkolnej i edukacji wczesnoszkolnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 5: Dziecko z zaburzeniami zachowania w grupie przedszkolnej i edukacji wczesnoszkolnej Liczba uczestników: 23 (nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Alicja Zajączkowska) Wykłady: 1,5 godz.: rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z uwzględnieniem cechdojrzałości emocjonalnej przyczyny zaburzeń emocjonalnych u dzieci, takich jak: wycofanie, brak pewności siebie, poczucie niższości, smutek, nieśmiałość, agresja, nadpobudliwość, nerwicowość sposoby metody techniki pracy z dziećmi przejawiającymi w/w zaburzenia, z uwzględnieniem grup zróżnicowanych wiekowo (dzieci 3 6 letnich). Warsztaty: 2 godz.:jak pracować (wskazówki do pracy) z dziećmi przejawiającymi ww zaburzenia zachowania gry i zabawy przeciwko agresji zasady współpracy z rodzicami- jak skutecznie motywować rodziców do pomocy dziecku, w tym przygotowującemu się do podjęcia nauki w szkole.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zadanie 6: Rola zabawy tematycznej i dydaktycznej w rozwijaniu i kształtowaniu bezpiecznych postaw u dzieci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 6: Rola zabawy tematycznej i dydaktycznej w rozwijaniu i kształtowaniu bezpiecznych postaw u dzieci. Przykłady zabaw oraz rola nauczyciela w ich inicjowaniu i przebiegu Liczba uczestników: 23 (nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Alicja Zajączkowska) Wykłady: 1,5 godz.: rola zabawy w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rodzaje zabaw oraz ich charakterystyka właściwości rozwojowe sześciolatka i siedmiolatka. rola nauczyciela w kierowaniu zabawą Warsztaty: 2 godz.: przykłady zabaw tematycznych i dydaktycznych wspomagających rozwój dziecka.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zadanie 7: Zarządzanie, organizacja czasu w pracy nauczyciela.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 7: Zarządzanie, organizacja czasu w pracy nauczyciela Liczba uczestników: 23 (nauczyciele ) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Mariola Kaźmierczak) Wykłady: 1,5 godz.:istota zarządzania czasem  planowanie własnej pracy w kontekście życia osobistego i zawodowego korzyści wynikające z lepszego zarządzania czasem sporządzanie budżetu czasu na co zużywamy czas? diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy własnej i optymalnego wykorzystania czasu samodyscyplina w realizacji celów. Warsztaty: 2 godz.: planowanie w praktyce-ćwiczenia, w których uczestnicy ćwiczą umiejętność planowania pracy z uwzględnieniem poznanych metod i zasad kategoryzowanie sprawy i zadań pod kątem pilności i ważności planowanie i nadawanie priorytetów zadaniom  moi złodzieje czasu dokonanie analizy indywidualnych złodziei czasu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Zadanie 8: Wizerunek, autoprezentacja z elementami komunikacji interpersonalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 8: Wizerunek, autoprezentacja z elementami komunikacji interpersonalnej Liczba uczestników: 23 (nauczyciele ) Termin:  marzec  maj 2015 dokładną datę podaje koordynator sieci (Mariola Kaźmierczak) Wykłady: 1,5 godz.: autoprezentacja i wizerunek nauczyciela (definicja autoprezentacji, charakterystyka wnioskowania czyli jak ludzie budują sobie opinie o nas, pierwsze wrażenie-co ma na nie wpływ?) komunikacja interpersonalna (podstawowe zasady komunikacji interpersonalnej, formy komunikacji interpersonalnej: werbalna, niewerbalna) budowanie własnego wizerunku (brzmienie czyli o tym jak mówić, by być rozumianym, robić dobre wrażenie i wpływać na odbiorcę, a także o tym, jakie znaczenie mają czynniki para lingwistyczne: ton, głosu, tempo mowy, intonacja, przerwy, chrząknięcia, eeee, mmmm) komunikacja niewerbalna (mowa ciała; gesty, mimika, moc uśmiechu, uścisk dłoni itp., kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez wygląd  o czym informuje wygląd, właściwe ubranie, odpowiednia fryzura, dodatki, itp.) Warsztaty: 2 godz.: sztuka autoprezentacji, mowa ciała i komunikacyjne techniki interpersonalne w pracy  nauczyciela jak nasze brzmienie, wygląd i zachowania wpływają na otoczenie w życiu prywatnym i zawodowym (mowa ciała: gesty, mimika, moc uśmiechu, uścisk dłoni itp.) kreowanie pozytywnego wizerunku poprzez wygląd; o czym informuje wygląd, właściwe   ubranie, odpowiednia fryzura, dodatki, itp. argumentowanie i perswazja; jak przekazywać pochwały, a jak konstruktywnie krytykować; najczęstsze błędy utrudniające komunikację; jak mówić, aby być wysłuchanym:  skuteczne metody porozumiewania się , zakłócenia i blokady w komunikacji, trudności w relacji z tzw. trudnym uczniem czy rodzicem; dobra komunikacja czy manipulowanie rozmówcą; wystąpienia publiczne;  moderowanie dyskusji i spotkań; panowanie nad tremą.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Zadanie 9:Metody i techniki pracy z uczniem zdolnym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 9:Metody i techniki pracy z uczniem zdolnym. Liczba uczestników: 24 (nauczyciele ) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Urszula Woźniak) Wykłady: 1,5 godz.: techniki i metody pracy z uczniem zdolnym: jak opracować indywidualną ścieżkę rozwoju ucznia zdolnego?  co robić, żeby uczeń zdolny nie nudził się na szkolnych lekcjach?  jak promować na forum zdolnych uczniów? jak stworzyć w klasie atmosferę wzmacniającą poczucie wartości uczniów zdolnych? jak pokierować dalszym rozwojem ucznia w sytuacji wyczerpania szkolnych możliwości - instytucje, projekty  spierające rozwój dzieci uzdolnionych; Warsztaty: 2 godz.: poszerzenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie technik i metod aktywizujących   uczniów zdolnych do dalszej pracy; opracowanie przykładowej ścieżki rozwoju ucznia zdolnego  trening wśród uczestników sieci w zakresie najciekawszych technik i  metod  jak zaplanować lekcję z wykorzystaniem technik angażujących uczniów zdolnych tak, aby uczeń ten nie nudził się na lekcji  indywidualizacja pracy z uczniem zdolnym - stosowanie aktywizujących metod pracy na lekcji i na zajęciach pozalekcyjnych jak wspierać ucznia zdolnego kiedy metody i techniki stosowane w szkole są niewystarczające dla dalszego jego rozwoju.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Zadanie 10:Bariery pojawiające się na drodze rozwoju ucznia zdolnego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 10:Barierypojawiające się na drodze rozwoju ucznia zdolnego. Liczba uczestników: 24 (nauczyciele ) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Urszula Woźniak) Wykłady: 1,5 godz.: określenie możliwych trudności pojawiających  się na drodze rozwoju ucznia zdolnego/ wykaz barier, które mogą ograniczyć w znacznym stopniu rozwój ucznia zdolnego w sferze poznawczej i społeczno emocjonalnej trudności edukacyjne, na jakie napotyka uczeń zdolny, które mogą być wywołane: a) czynnikami wewnętrznymi, b) czynnikami społecznymi, c) czynnikami związanymi z procesem dydaktyczno - wychowawczym Warsztaty: 2 godz.: praktyczne zastosowanie różnych metod do rozpoznawania barier pojawiających się na drodze rozwoju ucznia zdolnego stworzenie wykazu barier , które mogą ograniczyć w znacznym stopniu rozwój  ucznia zdolnego doskonalenie umiejętności rozpoznawania trudności edukacyjnych, na jakie napotyka uczeń zdolny stworzenie ankiety określającej oczekiwania i potrzeby rodzica względem szkoły  jako   instytucji odpowiedzialnej za rozwój uzdolnień ucznia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Zadanie 11: Wykorzystanie tablicy interaktywnej i narzędzi TIK na lekcjach przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 11: Wykorzystanie tablicy interaktywnej i narzędzi TIK na lekcjach przedmiotów matematyczno-przyrodniczych Liczba uczestników: 31 (nauczyciele) Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Robert Szczotka) Wykłady: 1,5 godz. i warsztaty: 2 godz.:  Przeprowadzenie lekcji z multimediami pokazowa lekcja na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej lub gimnazjum z wykorzystaniem tablicy interaktywnej z jednego z wybranych przedmiotów: matematyka, chemia, fizyka, przyroda (45 minutowe zajęcia z jednego z wybranych przedmiotów lub 2x25 minut z dwóch przedmiotów).      b) Podczas całego szkolenia trener zobowiązany jest wykorzystać minimum trzy różne narzędzia:  co najwyżej jedno może być związane z oprogramowaniem producenta tablicy  pozostałe powinny być darmowe i z możliwością używania na tablicach różnych producentów  w lekcji należy wykorzystać program do konstruowania testów c)  Omówienie urządzeń multimedialnych oraz oprogramowania zastosowanego podczas lekcji.Przeszkolenie nauczycieli w wykorzystaniu prezentowanych narzędzi TIK (sprzęt i oprogramowanie), m.in. program (lub programy) do konstruowanie testów i możliwości ich wykorzystania w pracy nauczyciela (oczekiwane skonstruowanie algorytmu testu).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Zadanie 12:Wykorzystanie tablicy interaktywnej i narzędzi TIK na lekcjach przedmiotów humanistycznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 12:Wykorzystanie tablicy interaktywnej i narzędzi TIK na lekcjach przedmiotów humanistycznych Liczba uczestników: 31 (nauczyciele)Termin:  marzec  maj 2015  dokładną datę podaje koordynator sieci (Robert Szczotka) Wykłady: 1,5 godz. i warsztaty: 2 godz.: Przeprowadzenie lekcji z multimediami  pokazowa lekcja na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej lub gimnazjum z wykorzystaniem tablicy interaktywnej z jednego z wybranych przedmiotów: j.angielski, j.polski (45-minutowe zajęcia z jednego z wybranych przedmiotów lub 2x25 minut z dwóch przedmiotów). Podczas całego szkolenia trener zobowiązany jest wykorzystać minimum trzy różne narzędzia:  co najwyżej jedno może być związane z oprogramowaniem producenta tablicy pozostałe powinny być darmowe i z możliwością używania na tablicach różnych producentów w lekcji należy wykorzystać program do tworzenia prezentacji PREZI oraz programy pozwalające na: uzupełnianie luk w tekście, zaznaczanie odpowiedzi, powiązanie słów z wymową oraz multimediami zawierającymi zewnętrzne linki do stron www i lub filmów Omówienie urządzeń multimedialnych oraz oprogramowania zastosowanego podczas lekcji. Przeszkolenie nauczycieli w wykorzystaniu prezentowanych narzędzi TIK (sprzęt i oprogramowanie), m.in. program do tworzenia prezentacji multimedialnych PREZI i możliwości ich wykorzystania w pracy nauczyciela (oczekiwane skonstruowanie algorytmu tworzenia prezentacji)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Zadanie 13:Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 13:Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Placówka: Gimnazjum w Orpiszewie Terminy realizacji wykładów i warsztatów: luty kwiecień 2015 r. Terminy realizacji konsultacji: kwiecień maj 2015 r.Dokładne terminy realizacji wykładów, warsztatów, konsultacji,  podane zostaną przez   SORE SORE: Irena Grobelna Liczba nauczycieli: ok. 11 Wykłady: 6h Innowacyjne techniki zapamiętywania, uczenia się i nauczania oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb ucznia (uczeń zdolny, uczeń z deficytami parcjalnymi, uczeń o obniżonych możliwościach intelektualnych) Motywowanie uczniów do nauki przy współpracy z rodzicami. Warsztaty: 15h Wykorzystanie multimediów w procesie nauczania i uczenia się Jak pobudzać do kreatywnej postawy w procesie dydaktycznym (aktywność poznawcza, rozwijanie zainteresowań, wyznaczanie celów), przy rzetelnym wywiązywaniu się z obowiązków szkolnych Atrakcyjne prowadzenie zajęć jako forma motywowania ucznia do nauki i pobudzania go do  aktywnego uczestnictwa w lekcji. Konsultacje grupowe: 6 h.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Doświadczenie wykonawcy w realizacji usług szkoleniowych - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com