JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150325/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150325/66494-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Dzierżoniów: Wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji zadania pn.: Restrukturyzacja południowo-wschodniej części miasta Dzierżoniowa z podziałem na 3 części obejmujące roboty na ulicach:
Część I zamówienia Przebudowa ulic Wierzbowej i Andersa;
Część II zamówienia Przebudowa ulicy Zamenhofa;
Część III zamówienia Przebudowa ulicy Staffa.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 66494 - 2015; data zamieszczenia: 25.03.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Dzierżoniów , Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, tel. 74 6450800, faks 74 6450801.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dzierzoniow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji zadania pn.: Restrukturyzacja południowo-wschodniej części miasta Dzierżoniowa z podziałem na 3 części obejmujące roboty na ulicach:
Część I zamówienia Przebudowa ulic Wierzbowej i Andersa;
Część II zamówienia Przebudowa ulicy Zamenhofa;
Część III zamówienia Przebudowa ulicy Staffa..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych - ilość części 3.
2. Niniejsze zamówienie dotyczy wykonania robót budowlanych polegających na realizacji zadania pn.: Restrukturyzacja południowo-wschodniej części miasta Dzierżoniowa z podziałem na 3 części obejmujące roboty na ulicach:
1)	 Część I zamówienia - Przebudowa ulic Wierzbowej i Andersa;
2)	 Część II zamówienia - Przebudowa ulicy Zamenhofa;
3)	 Część III zamówienia - Przebudowa ulicy Staffa.
3. Opis przedmiotu zamówienia dla części I:
1).  Zakres przebudowy dla  ulicy Wierzbowej  obejmuje roboty w:    
     - branży drogowej 
a)	wykonanie ? szerokości jezdni tj. 3m (do osi drogi po stronie sieci kanalizacji deszczowej) o nawierzchni z betonu asfaltowego ograniczonej krawężnikiem betonowym na odcinku od km 0+100 do km 0+233,70 wraz ze zjazdami i ułożeniem rur osłonowych umożliwiających przejście linii kablowych pod jezdnią, 
b)	wykonanie chodnika i ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm na  całej długości ul. Wierzbowej tj. od km 0+0,00 do wysokości studni Sd 82 w ul. Kruczkowskiego, 
c)	wprowadzenie stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe),

    - branży instalacyjnej 
d)	budowa sieci kanalizacji deszczowej z przykanalikami i wpustami ulicznymi na odcinku od studni Sd8 (bez niej) do studni Sd70 (bez niej) wraz ze studnią Sd37

    - branży elektrycznej 
e)	budowa nowego oświetlenia drogowego na słupach aluminiowych z wysięgnikami jednoramiennymi,  w tym ułożenie nowych odcinków linii kablowej z pozostawieniem zapasów umożliwiających realizację oświetlenia na pozostałych ulicach dochodzących do ul. Wierzbowej od słupa 41/3 (łącznie z nim) do słupa 42/25 wraz ze słupem 42/3 oraz z wyprowadzeniem zasilania do słupa 42/26 ( bez niego),
f)	wykonanie zasilania dla ul. Zwycięzców do słupa 41/5 ( bez niego) oraz ul. Łąkowej do słupa 41/19 (bez niego)

2).  Zakres przebudowy dla  ulicy Andersa obejmuje roboty w:
    - branży instalacyjnej 
g)	budowa sieci kanalizacji deszczowej od studni Sd3 (bez niej) poprzez studnię Sd2, osadnik Os, studnię Sd1, istniejącą Sdistn. do Sd1/1wraz z uporządkowaniem terenu i przywróceniem jego do stanu pierwotnego. 

Wykonawca będzie realizował swoje roboty współpracując z Wykonawcą Wodociągi  i Kanalizacja Sp. z o.o. Dzierżoniów wykonującym roboty sieciowe i drogowe w tych ulicach. Ponadto, Wykonawca musi skoordynować swój zakres realizacji robót z robotami Wykonawcy WiK sp. z o.o.  by zapewnić ciągłość wykonywanych robót bez przestojów. 

3).  Rozliczenie wynagrodzenia nastąpi:
a)	fakturami częściowymi - proporcjonalnie do wykonanego zakresu robót, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót z tym, że zapłata za roboty dotyczące wykonania oświetlenia drogowego, chodników i ścieżki rowerowej oraz stałej organizacji ruchu będzie dokonywana w 2016r., chyba że Zamawiający wyrazi zgodę na płatność w 2015r. Faktury częściowe nie mogą przewyższać 90% wynagrodzenia umownego,
b)	fakturą końcową - po zakończeniu całości robót, wystawioną w oparciu o protokół odbioru końcowego robót budowlanych.

4). Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę nr 454/2010                       z dn. 01.07.2010r., dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania                       i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy zakres robót określają: 
1)	Projekt budowlany- projekt architektoniczno-budowlany przebudowy dróg,
2)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
3)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy kanalizacji deszczowej,
4)	Projekt wykonawczy- przebudowa dróg,
5)	Projekt wykonawczy - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
6)	Projekt wykonawczy -  przebudowa kanalizacji deszczowej,
7)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - przebudowa dróg,
8)	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowy oświetlenia ulicznego,
9)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowa kanalizacji deszczowej,
10)	Projekt budowlany - projekt zagospodarowania terenu,
11)	Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
12)	Opinia geotechniczna,
13)	Projekt docelowej organizacji ruchu.

5). Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z pkt. 1), zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	udostępnienia terenu budowy dla właścicieli sieci, celem realizacji przez nich robót                   w zakresie uzbrojenia terenu dotyczącego ich sieci,
5)	wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom,
6)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
7)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
8)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
10)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
11)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
12)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
13)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
14)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
15)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
16)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu                               w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
17)	dostarczenia, przed wbudowaniem, recepty na masę celem jej zatwierdzenia przez Zamawiającego; w przypadku wbudowania materiału bez stosownej akceptacji, Zamawiający nie dokona zapłaty za jej wbudowanie,
18)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy               i kierownika robót sanitarnych i elektrycznych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
19)	uczestnictwa kierownika budowy i kierowników robót w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych z ochroną środowiska                i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

6). W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym                            i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza                    rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego                           materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

4. Opis przedmiotu zamówienia dla części II:
1).  Zakres przebudowy dla  ulicy Zamenhofa obejmuje roboty w:   
      - branży drogowej 
a)	wykonanie ? szerokości jezdni tj. 3m ( do osi drogi po stronie sieci kanalizacji deszczowej)              o nawierzchni z betonu asfaltowego ograniczonej krawężnikiem betonowym od włączenia do ul. Staszica (z ewentualną korektą nawierzchni skrzyżowania ul. Staszica i Zamenhofa ) do km 0+431  wraz ze zjazdami w ciągu ulicy i ułożeniem rur osłonowych umożliwiających przejście linii kablowych pod jezdnią,
b)	wykonanie obustronnego chodnika o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm na  całej długości ul. Zamenhofa zgodnie z dokumentacją projektową,
c)	wprowadzenie stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe),

     - branży instalacyjnej 
d)	budowa sieci kanalizacji deszczowej z przykanalikami i wpustami ulicznymi od Sd 22 (bez niej)  do Sd70 (łącznie z nią) wraz z wyprowadzeniem odcinka kolektora poza obręb skrzyżowania z ul. Struga do studni Sd27 (łącznie z nią)

     - branży elektrycznej 
e)	budowa nowego oświetlenia drogowego na słupach aluminiowych z wysięgnikami jednoramiennymi,  w tym ułożenie nowych odcinków linii kablowej z pozostawieniem zapasów umożliwiających realizację oświetlenia na pozostałych ulicach dochodzących do ul. Zamenhofa na odcinku od słupa 11/16 (bez niego) do słupa 22/2 ( z nim) wraz ze  słupem 21/12 oraz wyprowadzeniem zasilania do słupa 21/13 i 23/1

Wykonawca będzie realizował swoje roboty współpracując z Wykonawcą Wodociągi                             i Kanalizacja Sp. z o.o. Dzierżoniów wykonującym roboty sieciowe i drogowe w tej ulicy. Ponadto, Wykonawca musi skoordynować swój zakres realizacji robót z robotami Wykonawcy WiK sp. z o.o.  by zapewnić ciągłość wykonywanych robót bez przestojów. 

2). Rozliczenie wynagrodzenia nastąpi:
a)	fakturami częściowymi - proporcjonalnie do wykonanego zakresu robót, zgodnie                             z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót z tym, że zapłata za roboty dotyczące wykonania oświetlenia drogowego, chodników     oraz stałej organizacji ruchu będzie dokonywana w 2016r., chyba że Zamawiający wyrazi zgodę na płatność w 2015r. Faktury częściowe nie mogą przewyższać 90% wynagrodzenia umownego,
b)	fakturą końcową - po zakończeniu całości robót, wystawioną w oparciu o protokół odbioru końcowego robót budowlanych.
3). Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę nr 454/2010                   z dn. 01.07.2010r., dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania                        i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy zakres robót określają: 
1)	Projekt budowlany- projekt architektoniczno-budowlany przebudowy dróg,
2)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
3)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy kanalizacji deszczowej,
4)	Projekt wykonawczy- przebudowa dróg,
5)	Projekt wykonawczy - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
6)	Projekt wykonawczy -  przebudowa kanalizacji deszczowej,
7)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - przebudowa dróg,
8)	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowy oświetlenia ulicznego,
9)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowa kanalizacji deszczowej,
10)	Projekt budowlany - projekt zagospodarowania terenu,
11)	Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
12)	Opinia geotechniczna,
13)	Projekt docelowej organizacji ruchu.

4). Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z pkt. 1), zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	udostępnienia terenu budowy dla właścicieli sieci, celem realizacji przez nich robót w zakresie uzbrojenia terenu dotyczącego ich sieci,
5)	wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom,
6)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
7)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
8)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
10)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
11)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
12)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
13)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
14)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
15)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
16)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych               z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
17)	dostarczenia, przed wbudowaniem, recepty na masę celem jej zatwierdzenia przez Zamawiającego; w przypadku wbudowania materiału bez stosownej akceptacji, Zamawiający nie dokona zapłaty za jej wbudowanie,
18)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy                i kierownika robót sanitarnych i elektrycznych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
19)	uczestnictwa kierownika budowy  i kierowników robót w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych z ochroną środowiska                   i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

5). W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym                            i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza                    rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego                           materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

5. Opis przedmiotu zamówienia dla części III:
1). Zakres przebudowy dla  ulicy Staffa  obejmuje roboty w:    
     - branży drogowej 
a)	wykonanie obustronnych chodników o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm wraz ze zjazdami do posesji oraz miejsc postojowych o nawierzchni  z kostki betonowej gr. 8cm                   w ciągu ulicy na odcinku od km 0+0,00 do włączenia w ul. Staszica.
b)	wprowadzenie stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe),

- branży elektrycznej 
a)	budowa nowego oświetlenia drogowego na słupach aluminiowych z wysięgnikami jednoramiennymi,  w tym ułożenie nowych odcinków linii kablowej od słupa 42/3 (bez niego) wzdłuż ul. Staffa do słupa 42/10 (łącznie z nim)

Rozpoczęcie robót objętych przedmiotem zamówienia może nastąpić dopiero po zakończeniu robót przez Spółkę Wodociągi i Kanalizacja z Dzierżoniowa.

2). Rozliczenie wynagrodzenia nastąpi w 2016 roku:
a)	fakturami częściowymi - proporcjonalnie do wykonanego zakresu robót, zgodnie                                      z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót, nie więcej niż 90% wynagrodzenia umownego,
b)	fakturą końcową - po zakończeniu całości robót, wystawioną w oparciu o protokół odbioru końcowego robót budowlanych.

3). Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę nr 454/2010                    z dn. 01.07.2010r., dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania                      i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy zakres robót określają: 
1)	Projekt budowlany- projekt architektoniczno-budowlany przebudowy dróg,
2)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
3)	Projekt wykonawczy- przebudowa dróg,
4)	Projekt wykonawczy - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
5)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - przebudowa dróg,
6)	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowy oświetlenia ulicznego,
7)	Projekt budowlany - projekt zagospodarowania terenu,
8)	Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
9)	Opinia geotechniczna,
10)	Projekt docelowej organizacji ruchu.

4). Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z pkt. 1), zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	udostępnienia terenu budowy dla właścicieli sieci, celem realizacji przez nich robót w zakresie uzbrojenia terenu dotyczącego ich sieci,
5)	wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom,
6)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
7)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
8)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
10)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
11)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
12)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
13)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
14)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
15)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
16)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych                        z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
17)	dostarczenia, przed wbudowaniem, recepty na masę celem jej zatwierdzenia przez Zamawiającego; w przypadku wbudowania materiału bez stosownej akceptacji, Zamawiający nie dokona zapłaty za jej wbudowanie,
18)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy              i kierownika robót elektrycznych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
19)	uczestnictwa kierownika budowy i kierownika robót w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych z ochroną środowiska                i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

5).  W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym                            i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza                    rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego                           materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Przedmiot zamówień uzupełniających jest tożsamy z zamówieniem podstawowym. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających nie więcej niż  50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.11.10.00-8, 45.31.60.00-5, 45.23.21.30-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla części I zamówienia:
wykazać w załączniku nr 4 do SIWZ roboty budowlane wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania 
oraz 
załączyć dowody dotyczące wykonania: 
a) min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego lub SMA, na powierzchni minimum 300 m 2 każda z robót;
b) min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy, remontu dróg, chodników, parkingów o nawierzchni z kostki betonowej, na powierzchni minimum 1000 m 2 każda z robót;
c) min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu oświetlenia drogowego na dł. 300 mb każda z  robót;
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.

Dla części II zamówienia:
wykazać w załączniku nr 12 do SIWZ roboty budowlane wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania 
oraz 
załączyć dowody dotyczące wykonania:
a) min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego lub SMA, na powierzchni minimum 300 m 2 każda z robót;
b) min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy, remontu dróg, chodników, parkingów o nawierzchni z kostki betonowej, na powierzchni minimum 1000 m 2 każda z robót;
c) min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu oświetlenia drogowego na dł. 300 mb każda z  robót;
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.

Dla części III zamówienia:
wykazać w załączniku nr 20 do SIWZ roboty budowlane wykonane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania 
oraz 
załączyć dowody dotyczące wykonania: 
a) min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy, remontu dróg, chodników, parkingów o nawierzchni z kostki betonowej, na powierzchni minimum 1000 m 2 każda z robót;
b) min. 2 robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu oświetlenia drogowego na dł. 300 mb każda z  robót;
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla części I zamówienia:
wykazać w załączniku nr 5 do SIWZ osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w specjalności:
a)	drogowej;
b)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji  i urządzeń kanalizacyjnych;
c)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia 
i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami 
oraz 
złożenie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia - poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 5 do SIWZ.
Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.

Dla części II zamówienia:
wykazać w załączniku nr 13 do SIWZ osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,  w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w specjalności:
a)	drogowej;
b)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji  i urządzeń kanalizacyjnych;
c)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia 
i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami 
oraz 
złożenie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia - poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 13 do SIWZ.
Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.

Dla części III zamówienia:
wykazać w załączniku nr 21 do SIWZ osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w specjalności:
a)	drogowej;
b)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia 
i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami 
oraz 
złożenie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia - poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 21 do SIWZ.

Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 94</li>
<li>2 - Okres Gwarancji - 6</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Możliwość wprowadzenia zmian umowy:
Dotyczy wszystkich części zamówienia.
1)	W zakresie terminu i wynagrodzenia:
a)	w przypadku błędów lub braków projektowych (z winy projektanta lub nie) jest konieczna zmiana technologii wykonania robót budowlanych bądź wykonania zamówień dodatkowych warunkujących wykonanie zamówienia podstawowego, by obiekt mógł spełniać swoje przeznaczenie, 
b)	z powodu działania okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewiedzieć               w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
c)	z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
2)	W przypadku wystąpienia robót zamiennych dopuszcza się zmianę umowy
 w zakresie terminu wykonania, wynagrodzenia w sytuacji gdy wystąpi:
a)	podniesienie bezpieczeństwa,
b)	materiały budowlane przewidziane w umowie do wykonania zamówienia nie mogą być użyte przy realizacji inwestycji z powodu zaprzestania ich produkcji lub konieczności zastąpienia innymi,
c)	w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa budowlanego, 
d)	w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa mająca wpływ na opisany przedmiot zamówienia.
O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminu lub wynagrodzenia Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego i uzyskać jego zgodę. 
Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmianę terminu wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót                  w miejscu budowy.
3)	W przypadku wystąpienia z wnioskiem Wykonawcy  w sprawie zlecenia części robót               w ramach podwykonawstwa, gdy nie były one określone w Jego ofercie, w tym zakresie wymagana jest zgoda Zamawiającego zgodnie z zapisami projektu umowy. Wprowadzenie podwykonawcy nie ma wpływu na zmianę terminu i wynagrodzenia Wykonawcy.
4)	W zakresie zmiany terminu w sytuacji, gdy Wykonawca Wodociągów i Kanalizacji będzie opóźniał swoje roboty, które mają bezpośredni wpływ na realizację robót Gminy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um.dzierzoniow.pl/#Z2V0Q29udGVudHMoOTYyOSwxLDAp<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Dzierżoniów, ul Rynek 1, Biuro Obsługi Klienta, stanowisko A - Informacja.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji zadania pn.: Restrukturyzacja południowo-wschodniej części miasta Dzierżoniowa - Część I zamówienia Przebudowa ulic Wierzbowej i Andersa..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1).  Zakres przebudowy dla  ulicy Wierzbowej  obejmuje roboty w:    
     - branży drogowej 
a)	wykonanie ? szerokości jezdni tj. 3m (do osi drogi po stronie sieci kanalizacji deszczowej) o nawierzchni z betonu asfaltowego ograniczonej krawężnikiem betonowym na odcinku od km 0+100 do km 0+233,70 wraz ze zjazdami i ułożeniem rur osłonowych umożliwiających przejście linii kablowych pod jezdnią, 
b)	wykonanie chodnika i ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm na  całej długości ul. Wierzbowej tj. od km 0+0,00 do wysokości studni Sd 82                       w ul. Kruczkowskiego, 
c)	wprowadzenie stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe),

    - branży instalacyjnej 
d)	budowa sieci kanalizacji deszczowej z przykanalikami i wpustami ulicznymi na odcinku od studni Sd8 (bez niej) do studni Sd70 (bez niej) wraz ze studnią Sd37

    - branży elektrycznej 
e)	budowa nowego oświetlenia drogowego na słupach aluminiowych z wysięgnikami jednoramiennymi, w tym ułożenie nowych odcinków linii kablowej                                     z pozostawieniem zapasów umożliwiających realizację oświetlenia na pozostałych ulicach dochodzących do ul. Wierzbowej od słupa 41/3 (łącznie z nim) do słupa 42/25 wraz ze słupem 42/3 oraz z wyprowadzeniem zasilania do słupa 42/26 ( bez niego),
f)	wykonanie zasilania dla ul. Zwycięzców do słupa 41/5 ( bez niego) oraz ul. Łąkowej do słupa 41/19 (bez niego)

2).  Zakres przebudowy dla  ulicy Andersa obejmuje roboty w:
    - branży instalacyjnej 
g)	budowa sieci kanalizacji deszczowej od studni Sd3 (bez niej) poprzez studnię Sd2, osadnik Os, studnię Sd1, istniejącą Sdistn. do Sd1/1wraz z uporządkowaniem terenu                  i przywróceniem jego do stanu pierwotnego. 

Wykonawca będzie realizował swoje roboty współpracując z Wykonawcą Wodociągi                               i Kanalizacja Sp. z o.o. Dzierżoniów wykonującym roboty sieciowe i drogowe w tych ulicach. Ponadto, Wykonawca musi skoordynować swój zakres realizacji robót z robotami Wykonawcy WiK sp. z o.o.  by zapewnić ciągłość wykonywanych robót bez przestojów. 

3).  Rozliczenie wynagrodzenia nastąpi:
a)	fakturami częściowymi - proporcjonalnie do wykonanego zakresu robót, zgodnie                                      z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót z tym, że zapłata za roboty dotyczące wykonania oświetlenia drogowego, chodników i ścieżki rowerowej oraz stałej organizacji ruchu będzie dokonywana w 2016r., chyba że Zamawiający wyrazi zgodę na płatność w 2015r. Faktury częściowe nie mogą przewyższać 90% wynagrodzenia umownego,
b)	fakturą końcową - po zakończeniu całości robót, wystawioną w oparciu o protokół odbioru końcowego robót budowlanych.

4). Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę nr 454/2010 z dn. 01.07.2010r., dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy zakres robót określają: 
1)	Projekt budowlany- projekt architektoniczno-budowlany przebudowy dróg,
2)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
3)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy kanalizacji deszczowej,
4)	Projekt wykonawczy- przebudowa dróg,
5)	Projekt wykonawczy - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
6)	Projekt wykonawczy -  przebudowa kanalizacji deszczowej,
7)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - przebudowa dróg,
8)	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowy oświetlenia ulicznego,
9)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowa kanalizacji deszczowej,
10)	Projekt budowlany - projekt zagospodarowania terenu,
11)	Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
12)	Opinia geotechniczna,
13)	Projekt docelowej organizacji ruchu.

5). Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z pkt. 1), zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	udostępnienia terenu budowy dla właścicieli sieci, celem realizacji przez nich robót                   w zakresie uzbrojenia terenu dotyczącego ich sieci,
5)	wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom,
6)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
7)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
8)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
10)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
11)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
12)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
13)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
14)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
15)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie                z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
16)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu                               w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
17)	dostarczenia, przed wbudowaniem, recepty na masę celem jej zatwierdzenia przez Zamawiającego; w przypadku wbudowania materiału bez stosownej akceptacji, Zamawiający nie dokona zapłaty za jej wbudowanie,
18)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierownika robót sanitarnych i elektrycznych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
19)	uczestnictwa kierownika budowy i kierowników robót w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych                 z ochroną środowiska i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

6). W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych                 i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.11.10.00-8, 45.31.60.00-5, 45.23.21.30-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 94</li>
<li>2. Okres Gwarancji - 6</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji zadania pn.: Restrukturyzacja południowo-wschodniej części miasta Dzierżoniowa - Część II zamówienia Przebudowa ulicy Zamenhofa..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1).  Zakres przebudowy dla  ulicy Zamenhofa obejmuje roboty w:   
      - branży drogowej 
a)	wykonanie ? szerokości jezdni tj. 3m ( do osi drogi po stronie sieci kanalizacji deszczowej) o nawierzchni z betonu asfaltowego ograniczonej krawężnikiem betonowym od włączenia do ul. Staszica (z ewentualną korektą nawierzchni skrzyżowania ul. Staszica i Zamenhofa ) do km 0+431  wraz ze zjazdami w ciągu ulicy i ułożeniem rur osłonowych umożliwiających przejście linii kablowych pod jezdnią,
b)	wykonanie obustronnego chodnika o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm na  całej długości ul. Zamenhofa zgodnie z dokumentacją projektową,
c)	wprowadzenie stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe),

     - branży instalacyjnej 
d)	budowa sieci kanalizacji deszczowej z przykanalikami i wpustami ulicznymi od Sd 22 (bez niej)  do Sd70 (łącznie z nią) wraz z wyprowadzeniem odcinka kolektora poza obręb skrzyżowania z ul. Struga do studni Sd27 (łącznie z nią)

     - branży elektrycznej 
e)	budowa nowego oświetlenia drogowego na słupach aluminiowych z wysięgnikami jednoramiennymi,  w tym ułożenie nowych odcinków linii kablowej z pozostawieniem zapasów umożliwiających realizację oświetlenia na pozostałych ulicach dochodzących do ul. Zamenhofa na odcinku od słupa 11/16 (bez niego) do słupa 22/2 ( z nim) wraz ze  słupem 21/12 oraz wyprowadzeniem zasilania do słupa 21/13 i 23/1

Wykonawca będzie realizował swoje roboty współpracując z Wykonawcą Wodociągi                             i Kanalizacja Sp. z o.o. Dzierżoniów wykonującym roboty sieciowe i drogowe w tej ulicy. Ponadto, Wykonawca musi skoordynować swój zakres realizacji robót z robotami Wykonawcy WiK sp. z o.o.  by zapewnić ciągłość wykonywanych robót bez przestojów. 
2). Rozliczenie wynagrodzenia nastąpi:
a)	fakturami częściowymi - proporcjonalnie do wykonanego zakresu robót, zgodnie                             z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót z tym, że zapłata za roboty dotyczące wykonania oświetlenia drogowego, chodników     oraz stałej organizacji ruchu będzie dokonywana w 2016r., chyba że Zamawiający wyrazi zgodę na płatność w 2015r. Faktury częściowe nie mogą przewyższać 90% wynagrodzenia umownego,
b)	fakturą końcową - po zakończeniu całości robót, wystawioną w oparciu o protokół odbioru końcowego robót budowlanych.
3). Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę nr 454/2010 z dn. 01.07.2010r., dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy zakres robót określają: 
1)	Projekt budowlany- projekt architektoniczno-budowlany przebudowy dróg,
2)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
3)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy kanalizacji deszczowej,
4)	Projekt wykonawczy- przebudowa dróg,
5)	Projekt wykonawczy - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
6)	Projekt wykonawczy -  przebudowa kanalizacji deszczowej,
7)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - przebudowa dróg,
8)	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowy oświetlenia ulicznego,
9)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowa kanalizacji deszczowej,
10)	Projekt budowlany - projekt zagospodarowania terenu,
11)	Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
12)	Opinia geotechniczna,
13)	Projekt docelowej organizacji ruchu.

4). Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z pkt. 1), zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	udostępnienia terenu budowy dla właścicieli sieci, celem realizacji przez nich robót              w zakresie uzbrojenia terenu dotyczącego ich sieci,
5)	wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom,
6)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
7)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
8)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
10)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
11)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
12)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
13)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
14)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
15)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie                z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
16)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu                w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
17)	dostarczenia, przed wbudowaniem, recepty na masę celem jej zatwierdzenia przez Zamawiającego; w przypadku wbudowania materiału bez stosownej akceptacji, Zamawiający nie dokona zapłaty za jej wbudowanie,
18)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierownika robót sanitarnych i elektrycznych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
19)	uczestnictwa kierownika budowy  i kierowników robót w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych                 z ochroną środowiska i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

5). W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych               i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń              i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.11.10.00-8, 45.31.60.00-5, 45.23.21.30-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 94</li>
<li>2. Okres Gwarancji - 6</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji zadania pn.: Restrukturyzacja południowo-wschodniej części miasta Dzierżoniowa - Część III zamówienia Przebudowa ulicy Staffa..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1). Zakres przebudowy dla  ulicy Staffa  obejmuje roboty w:    
     - branży drogowej 
a)	wykonanie obustronnych chodników o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm wraz ze zjazdami do posesji oraz miejsc postojowych o nawierzchni  z kostki betonowej    gr. 8cm w ciągu ulicy na odcinku od km 0+0,00 do włączenia w ul. Staszica.
b)	wprowadzenie stałej organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe),

- branży elektrycznej 
a)	budowa nowego oświetlenia drogowego na słupach aluminiowych z wysięgnikami jednoramiennymi,  w tym ułożenie nowych odcinków linii kablowej od słupa 42/3 (bez niego) wzdłuż ul. Staffa do słupa 42/10 (łącznie z nim)

Rozpoczęcie robót objętych przedmiotem zamówienia może nastąpić dopiero po zakończeniu robót przez Spółkę Wodociągi i Kanalizacja z Dzierżoniowa.


2). Rozliczenie wynagrodzenia nastąpi w 2016 roku:
a)	fakturami częściowymi - proporcjonalnie do wykonanego zakresu robót, zgodnie                                      z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót, nie więcej niż 90% wynagrodzenia umownego,
b)	fakturą końcową - po zakończeniu całości robót, wystawioną w oparciu o protokół odbioru końcowego robót budowlanych.

3). Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę                         nr 454/2010 z dn. 01.07.2010r., dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy zakres robót określają: 
1)	Projekt budowlany- projekt architektoniczno-budowlany przebudowy dróg,
2)	Projekt budowlany - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
3)	Projekt wykonawczy- przebudowa dróg,
4)	Projekt wykonawczy - projekt  architektoniczno-budowlany przebudowy oświetlenia ulicznego,
5)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - przebudowa dróg,
6)	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - przebudowy oświetlenia ulicznego,
7)	Projekt budowlany - projekt zagospodarowania terenu,
8)	Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
9)	Opinia geotechniczna,
10)	Projekt docelowej organizacji ruchu.

4). Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z pkt. 1), zobowiązuje się do:
1)	przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 
2)	zapewnienia dojść i dojazdów do posesji zlokalizowanych w obrębie inwestycji,
3)	organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników,
4)	udostępnienia terenu budowy dla właścicieli sieci, celem realizacji przez nich robót              w zakresie uzbrojenia terenu dotyczącego ich sieci,
5)	wystąpienia do gestorów sieci o protokolarne przekazanie urządzeń na czas prowadzenia robót, a po zakończeniu prac protokolarne przekazanie ich właścicielom,
6)	zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę,
7)	wyczyszczenia nawierzchni przyległych dróg w przypadku nawożenia błota z terenu budowy na kołach maszyn, samochodów i innych urządzeń technicznych,
8)	uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót,
9)	wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów,
10)	wywozu pochodzących z rozbiórki mas mineralno-bitumicznych i ich utylizacji,
11)	obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót budowlanych, jak i do wykonania pomiaru geodezyjnego powykonawczego dostarczonego również w formie elektronicznej na CD (skan sekcji mapy rozdzielczej 300DPJ i formacie TIF), 
12)	realizacji i poniesienia wszelkich kosztów związanych z wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień,
13)	wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorczych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
14)	wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
15)	przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy oświadczenia, że będzie prowadził ewidencję wytwarzanych odpadów i będzie gospodarował nimi zgodnie               z ustawą o odpadach D.U z 2013 poz. 21 z póź. zm. 
16)	 dostarczenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o przeszkoleniu                w zakresie BHP na stanowisku pracy pracowników zatrudnionych przy wykonywaniu robót związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia w terminie 30 dni od daty przekazania placu budowy,
17)	dostarczenia, przed wbudowaniem, recepty na masę celem jej zatwierdzenia przez Zamawiającego; w przypadku wbudowania materiału bez stosownej akceptacji, Zamawiający nie dokona zapłaty za jej wbudowanie,
18)	przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierownika robót elektrycznych w terminie 3 dni od daty podpisania umowy, 
19)	uczestnictwa kierownika budowy i kierownika robót w cotygodniowych radach budowy, na których m.in. będzie kontrolowane stosowanie wymogów związanych                z ochroną środowiska i BHP; informacyjnie podaje się, że Urząd wdrożył normę m.in. środowiskową PN-EN-ISO 14001:2005 oraz  BHP PN-N-18001:2004.  

5).  W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych               i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń              i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy  to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.11.10.00-8, 45.31.60.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2016.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 94</li>
<li>2. Okres Gwarancji - 6</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com