JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150327/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150327/68606-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Chrzanów: Zorganizowaniu i przeprowadzeniu  szkoleń dla uczestników projektu Droga do zmian</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 68606 - 2015; data zamieszczenia: 27.03.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Chrzanowa , al. Henryka 20, 32-500 Chrzanów, woj. małopolskie, tel. 032 7585101, faks (032) 623 37 86.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.chrzanow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowaniu i przeprowadzeniu  szkoleń dla uczestników projektu Droga do zmian.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na Zorganizowaniu i przeprowadzeniu  szkoleń dla uczestników projektu Droga do zmian w ramach Projektu systemowego pod nazwą Droga do zmian w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
Szczegółowym przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla uczestników projektu Droga do zmian:
1.Zamówienie  obejmuje:
-przeprowadzenie wymienionych w punkcie 1.1  szkoleń- dla wskazanych grup uczestników rekrutowanych przez Zamawiającego, na warunkach określonych w rozdziale 2. 
-opracowanie kompletu materiałów szkoleniowych dla uczestników oraz ich wydrukowanie/powielenie w liczbie odpowiadającej ilości uczestników zakwalifikowanych do udziału w szkoleniu - na warunkach określonych w rozdziale 2 podpunkt B
-zapewnienie sali szkoleniowej - na warunkach wskazanych w rozdziale 2 podpunkt C, 
-zapewnienie wyżywienia dla uczestników - w obiekcie, w którym będą realizowane szkolenia, obejmującego: 
-obiad w każdym dniu szkolenia (dla każdego uczestnika)zgodnie z harmonogramem szkoleń -łącznie maksymalnie 286 obiadów, na warunkach wskazanych w rozdziale 2 podpunkt D
-serwis kawowy w każdym dniu szkolenia (dla każdego uczestnika), zgodnie 
z harmonogramem szkoleń - 286 serwisów, na warunkach wskazanych w rozdziale 
2 podpunkt D
-harmonogram spotkań zostanie ustalony z koordynatorem merytorycznym projektu.
1.1	Zakres tematyczny szkolenia, ilość uczestników szkolenia, ilość godzin szkoleniowych:
Zadanie a/ Trening psychospołeczny (32 godz dla 12 osób) - 4 x 8 godz.  dla 1 grupy
1.Określenie własnych potrzeb, umiejętności i zdolności
2.Radzenie sobie z trudnymi emocjami i stresem
3.Sposoby skutecznego rozwiązywania problemów życiowych
4.Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Zadanie b/ Trening prawidłowych relacji w rodzinie (40 godz dla 8 osób) - 5 x 8 godz. dla 1 grupy
1.Kluczowe wartości w funkcjonowaniu rodziny
2.Podział obowiązków w rodzinie
3.Komunikacja w rodzinie (bariery komunikacji, konflikty i ich rozwiązywanie)
4.Pełnienie ról w rodzinie
Zadanie c/ Trening kompetencji zawodowych  (64 godz dla 22 osób) - 4 x 8 godz. dla 2 grup
1.Metody poszukiwania pracy na lokalnym rynku,
2.Instytucje wspomagające poszukiwanie pracy
3.Tworzenie dokumentów aplikacyjnych,
4.Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.
Zadanie d/ Trening kompetencji wychowawczych i rodzicielskich (40 godz dla 12 osób) 5 x 8 godz. dla 1 grupy      
1.Dziecko na różnych etapach socjalizacji i edukacji
2.Wychowanie we współczesnej rodzinie (style rodzicielskie, autorytet, dyscyplina)
3.Rozwijanie kompetencji szkolnych i społecznych
4.Problemy szkolne dzieci (zaburzenia rozwojowe, unikanie obowiązków szkolnych)
Zadanie e/ Trening budżetowy i prowadzenia gospodarstwa domowego (40 godz dla 10 osób) 5 x 8 godz. dla 1 grupy
1.Prawidłowy dobór produktów żywieniowych w codziennym menu
2.Znaczenie właściwego odżywiania dla zdrowia człowieka.
3.Gospodarowanie posiadanym budżetem, planowanie wydatków
4.Sposoby oszczędnego użytkowania urządzeń gospodarstwa domowego
2. Wymagania w zakresie zorganizowania szkoleń (dla każdej części postępowania): 
A. Szkolenia - Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił trenerów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, 
-Wykonawca zapewnił w trakcie całego szkolenia obecność koordynatora ze strony Wykonawcy, odpowiedzialnego za bieżącą obsługę organizacyjno-techniczną szkolenia (rolę koordynatora, za zgodą Zamawiającego, może pełnić trener), 
-Treningi odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem 
-Wykonawca zapewnił serwis kawowy na rozpoczęcie zajęć, z możliwością dowolnego korzystania przez uczestników szkolenia w trakcie przerw, 
-szkolenia odbywały się na terenie Miasta Chrzanów - w promieniu do 1000 metrów od rynku Chrzanowa, 
-Wykonawca zapewnił oznakowanie sali szkoleniowej i miejsca realizacji szkolenia (informacja o realizacji szkolenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, umieszczona 
w widocznym miejscu). 
-Wykonawca prowadził dziennik zajęć wg wzoru przedstawionego przez Zamawiającego i dostarczył go Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dla danej grupy, 
-Wykonawca umożliwił przedstawicielom Zamawiającego zebranie podpisów uczestników: na listach obecności, na listach potwierdzających otrzymanie materiałów szkoleniowych, 
i korzystania przez nich z cateringu itp. oraz przeprowadzenie wśród uczestników ankiet dotyczących szkolenia i jego organizacji.
-Wykonawca zorganizował, przeprowadził trening zgodnie z zakresem wskazanym w dziale II punkt 1.1 
-Wykonawca umożliwił przeprowadzenie przez Zamawiającego monitoringu i / lub kontroli realizowanego treningu
B. Materiały szkoleniowe - Zamawiający wymaga, aby: 
-przekazane materiały szkoleniowe opatrzone były logotypem Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego, logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej, w formie zapisu: Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego; użyte logotypy i sformułowania muszą być zgodne z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ponadto, materiały powinny być opatrzone logotypami projektu Droga do zmian, 
-strona tytułowa materiałów szkoleniowych była zgodna ze wzorem przekazanym przez Zamawiającego, w szczególności nie zawierała logotypów Wykonawcy lub informacji o Wykonawcy, 
-Wykonawca zamieszczał swoje logotypy/informacje o Wykonawcy wyłącznie na ostatniej stronie materiałów szkoleniowych, 
-Wykonawca przekazał Zamawiającemu na potrzeby dokumentacji projektowej jeden egzemplarz materiałów, zgodny z zakresem tematycznym danego treningu (części), w formie papierowej oraz jeden w formie elektronicznej, przed rozpoczęciem szkolenia. 
C. Sala szkoleniowa - Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zagwarantował na potrzeby przeprowadzenia szkoleń salę szkoleniową/sale szkoleniowe w obiekcie na terenie Miasta Chrzanowa w odległości (promieniu) do 1000 metrów od Rynku Chrzanowa, utrzymaną w czystości, z dostępem do zaplecza sanitarnego, o powierzchni co najmniej 20 m2, pozbawioną przedmiotów nie związanych ze szkoleniem, z dostępem do światła dziennego oraz możliwością zasłonięcia okien, wyposażoną w sprawne ogrzewanie, sprzęt do przeprowadzenia szkoleń: ekran do wyświetlania multimediów, rzutnik, flipcharty z kartkami papieru oraz kompletem markerów, z ilością miejsc siedzących odpowiadających liczbie uczestników danego szkolenia, z możliwością ułożenia miejsc siedzących w układzie szkolnym oraz w formie podkowy. Sala/sale muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.)
D. Wyżywienie- Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił w trakcie szkoleń wyżywienie dla uczestników szkolenia obejmujące: 
1) obiad, zgodnie z poniższym opisem: 
- zupa - 350 ml
- ciepłe danie główne (mięso lub ryba (łosoś, dorsz lub sola)) - 150 g, dodatki (ziemniaki lub ryż lub kasza lub frytki) - 150 g, surówki - 100 g 
- kompot - 200 ml 
- woda mineralna - 200 ml /podana w dzbankach/ 
- deser 
2) serwis kawowy (w trakcie którego podawana będzie kawa, mleko do kawy, herbata, cukier do kawy i herbaty, cytryna do herbaty, soki owocowe, woda mineralna, ciasteczka) - na początek każdego dnia szkoleniowego, przed rozpoczęciem szkolenia; 
-serwis kawowy był zorganizowany w pomieszczeniu, w którym realizowane będzie szkolenie; 
-przygotowanie wyżywienia w postaci obiadu i serwisu kawowego dla uczestników szkolenia odbywało się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przez Wykonawcę.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie stosownego oświadczenia złożonego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do SIWZ;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o przedmiotowe zamówienie muszą wykazać spełnianie warunków postawionych przez Zamawiającego wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy:
-Wykonawca wykaże, iż w okresie 3 lat przed dniem składania ofert w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał co najmniej 2 usługi szkoleniowe (wraz z zapewnieniem sali szkoleniowej oraz cateringu dla uczestników szkolenia) dla co najmniej 10 osób każde, o dowolnej tematyce.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o przedmiotowe zamówienie muszą wykazać spełnianie warunków postawionych przez Zamawiającego wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy:
-Wykonawca wykaże, iż w okresie realizacji usługi będzie dysponował: salą szkoleniową oraz obiektem spełniającymi wymogi określone odpowiednio w  rozdziale 2 podpunkt C SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o przedmiotowe zamówienie muszą wykazać spełnianie warunków postawionych przez Zamawiającego wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy:
-Wykonawca wykaże, iż w okresie realizacji usługi będzie dysponował: 
a) odpowiednim personelem (dla każdej części postępowania oddzielnie), tj. co najmniej jedną osobą (trenerem), który posiada wyższe wykształcenie, oraz doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w postaci przeprowadzonych co najmniej 2 szkoleń dla co najmniej 10 osób każde, odpowiadających (tematyką szkolenia) 
- szkolenia wykonane w ramach jednej usługi (zamówienia, projektu) dla kilku grup szkoleniowych traktowane będą jako pojedyncze szkolenie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania tego warunku. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie stosownego oświadczenia złożonego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do SIWZ;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty należy dołączyć również:
1.Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy składającego ofertę, o ile nie wynika ono z przepisów prawa lub innych dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo wymagane jest również w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie.
2.Wypełniony formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 dla zadania a i/lub nr 2 dla zadania b i/lub nr 3 dla zadania c i/lub nr 4 dla zadania d i/lub nr 5 dla zadania e do SIWZ. W przypadku składania ofert na kilka części, formularz oferty należy złożyć na każdą część oddzielnie.
3.Oświadczenie stwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 
i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy (załącznik nr 6 do SIWZ). W przypadku, gdy ofertę składają podmioty działające wspólnie, oświadczenie w imieniu wszystkich podmiotów składa ustanowiony pełnomocnik. Dopuszcza się również, by oświadczenie na jednym formularzu złożyły wszystkie występujące wspólnie podmioty.
4.Pisemne zobowiązanie podmiotu udostępniającego wiedzy i doświadczenia lub potencjału technicznego - tylko w przypadku kiedy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp (załącznik 11)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - termin realizacji usługi - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści zawartej umowy dotyczącej:
1.Ceny/Wynagrodzenia Wykonawcy:
a)Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści zawartej umowy dotyczącej ceny w przypadku zmiany albo wprowadzenia nowych przepisów lub norm jeśli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, w tym zwłaszcza w zakresie stawki podatku VAT.
2.Zmiany osób wymienionych w załączniku 9 SIWZ 
a) wskutek utraty zdolności osoby do uczestnictwa w realizacji zamówienia :
-rozwiązanie stosunku pracy, rozwiązanie umowy cywilno-prawnej z pracownikiem
-utrata uprawnień zawodowych.
3.Zmiany miejsca realizacji zadań, na skutek zdarzeń niezależnych od wykonawcy, 
a uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ops.chrzanow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Chrzanowie, ul. Oświęcimska 9, 32-500 Chrzanów, pok. 316 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Chrzanowie, ul. Oświęcimska 9, 32-500 Chrzanów, pok. 316 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy pod nazwą Droga do zmian w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie a/ Trening psychospołeczny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie a/ Trening psychospołeczny (32 godz dla 12 osób) - 4 x 8 godz.  dla 1 grupy
1.Określenie własnych potrzeb, umiejętności i zdolności
2.Radzenie sobie z trudnymi emocjami i stresem
3.Sposoby skutecznego rozwiązywania problemów życiowych
4.Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej
2. Wymagania w zakresie zorganizowania szkoleń (dla każdej części postępowania): 
A. Szkolenia-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił trenerów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, 
-Wykonawca zapewnił w trakcie całego szkolenia obecność koordynatora ze strony Wykonawcy, odpowiedzialnego za bieżącą obsługę organizacyjno-techniczną szkolenia (rolę koordynatora, za zgodą Zamawiającego, może pełnić trener), 
-Treningi odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem 
-Wykonawca zapewnił serwis kawowy na rozpoczęcie zajęć, z możliwością dowolnego korzystania przez uczestników szkolenia w trakcie przerw, 
-szkolenia odbywały się na terenie Miasta Chrzanów - w promieniu do 1000 metrów od rynku Chrzanowa, 
-Wykonawca zapewnił oznakowanie sali szkoleniowej i miejsca realizacji szkolenia (informacja o realizacji szkolenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, umieszczona 
w widocznym miejscu). 
-Wykonawca prowadził dziennik zajęć wg wzoru przedstawionego przez Zamawiającego i dostarczył go Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dla danej grupy, 
-Wykonawca umożliwił przedstawicielom Zamawiającego zebranie podpisów uczestników: na listach obecności, na listach potwierdzających otrzymanie materiałów szkoleniowych, 
i korzystania przez nich z cateringu itp. oraz przeprowadzenie wśród uczestników ankiet dotyczących szkolenia i jego organizacji.
-Wykonawca zorganizował, przeprowadził trening zgodnie z zakresem wskazanym w dziale II punkt 1.1 
-Wykonawca umożliwił przeprowadzenie przez Zamawiającego monitoringu i / lub kontroli realizowanego treningu
B. Materiały szkoleniowe-Zamawiający wymaga, aby: 
-przekazane materiały szkoleniowe opatrzone były logotypem Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego, logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej, w formie zapisu: Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego; użyte logotypy i sformułowania muszą być zgodne z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ponadto, materiały powinny być opatrzone logotypami projektu Droga do zmian, 
-strona tytułowa materiałów szkoleniowych była zgodna ze wzorem przekazanym przez Zamawiającego, w szczególności nie zawierała logotypów Wykonawcy lub informacji o Wykonawcy, 
-Wykonawca zamieszczał swoje logotypy/informacje o Wykonawcy wyłącznie na ostatniej stronie materiałów szkoleniowych, 
-Wykonawca przekazał Zamawiającemu na potrzeby dokumentacji projektowej jeden egzemplarz materiałów, zgodny z zakresem tematycznym danego treningu (części), w formie papierowej oraz jeden w formie elektronicznej, przed rozpoczęciem szkolenia. 
C. Sala szkoleniowa-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zagwarantował na potrzeby przeprowadzenia szkoleń salę szkoleniową/sale szkoleniowe w obiekcie na terenie Miasta Chrzanowa w odległości (promieniu) do 1000 metrów od Rynku Chrzanowa, utrzymaną w czystości, z dostępem do zaplecza sanitarnego, o powierzchni co najmniej 20 m2, pozbawioną przedmiotów nie związanych ze szkoleniem, z dostępem do światła dziennego oraz możliwością zasłonięcia okien, wyposażoną w sprawne ogrzewanie, sprzęt do przeprowadzenia szkoleń: ekran do wyświetlania multimediów, rzutnik, flipcharty z kartkami papieru oraz kompletem markerów, z ilością miejsc siedzących odpowiadających liczbie uczestników danego szkolenia, z możliwością ułożenia miejsc siedzących w układzie szkolnym oraz w formie podkowy. Sala/sale muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.)
D. Wyżywienie-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił w trakcie szkoleń wyżywienie dla uczestników szkolenia obejmujące: 
1) obiad, zgodnie z poniższym opisem: 
- zupa - 350 ml
- ciepłe danie główne (mięso lub ryba (łosoś, dorsz lub sola)) - 150 g, dodatki (ziemniaki lub ryż lub kasza lub frytki) - 150 g, surówki - 100 g 
- kompot - 200 ml 
- woda mineralna - 200 ml /podana w dzbankach/ 
- deser 
2) serwis kawowy (w trakcie którego podawana będzie kawa, mleko do kawy, herbata, cukier do kawy i herbaty, cytryna do herbaty, soki owocowe, woda mineralna, ciasteczka) - na początek każdego dnia szkoleniowego, przed rozpoczęciem szkolenia; 
-serwis kawowy był zorganizowany w pomieszczeniu, w którym realizowane będzie szkolenie; 
-przygotowanie wyżywienia w postaci obiadu i serwisu kawowego dla uczestników szkolenia odbywało się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. termin realizacji usługi - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie b/ Trening prawidłowych relacji w rodzinie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie b/ Trening prawidłowych relacji w rodzinie (40 godz dla 8 osób) - 5 x 8 godz. dla 1 grupy
1.Kluczowe wartości w funkcjonowaniu rodziny
2.Podział obowiązków w rodzinie
3.Komunikacja w rodzinie (bariery komunikacji, konflikty i ich rozwiązywanie)
4.Pełnienie ról w rodzinie
2. Wymagania w zakresie zorganizowania szkoleń (dla każdej części postępowania): 
A. Szkolenia-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił trenerów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, 
-Wykonawca zapewnił w trakcie całego szkolenia obecność koordynatora ze strony Wykonawcy, odpowiedzialnego za bieżącą obsługę organizacyjno-techniczną szkolenia (rolę koordynatora, za zgodą Zamawiającego, może pełnić trener), 
-Treningi odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem 
-Wykonawca zapewnił serwis kawowy na rozpoczęcie zajęć, z możliwością dowolnego korzystania przez uczestników szkolenia w trakcie przerw, 
-szkolenia odbywały się na terenie Miasta Chrzanów - w promieniu do 1000 metrów od rynku Chrzanowa, 
-Wykonawca zapewnił oznakowanie sali szkoleniowej i miejsca realizacji szkolenia (informacja o realizacji szkolenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, umieszczona w widocznym miejscu). 
-Wykonawca prowadził dziennik zajęć wg wzoru przedstawionego przez Zamawiającego               i dostarczył go Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dla danej grupy, 
-Wykonawca umożliwił przedstawicielom Zamawiającego zebranie podpisów uczestników: na listach obecności, na listach potwierdzających otrzymanie materiałów szkoleniowych, 
i korzystania przez nich z cateringu itp. oraz przeprowadzenie wśród uczestników ankiet dotyczących szkolenia i jego organizacji.
-Wykonawca zorganizował, przeprowadził trening zgodnie z zakresem wskazanym w dziale II punkt 1.1 
-Wykonawca umożliwił przeprowadzenie przez Zamawiającego monitoringu i / lub kontroli realizowanego treningu
B. Materiały szkoleniowe-Zamawiający wymaga, aby: 
-przekazane materiały szkoleniowe opatrzone były logotypem Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego, logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej, w formie zapisu: Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego; użyte logotypy i sformułowania muszą być zgodne z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ponadto, materiały powinny być opatrzone logotypami projektu Droga do zmian, 
-strona tytułowa materiałów szkoleniowych była zgodna ze wzorem przekazanym przez Zamawiającego, w szczególności nie zawierała logotypów Wykonawcy lub informacji 
o Wykonawcy, 
-Wykonawca zamieszczał swoje logotypy/informacje o Wykonawcy wyłącznie na ostatniej stronie materiałów szkoleniowych, 
-Wykonawca przekazał Zamawiającemu na potrzeby dokumentacji projektowej jeden egzemplarz materiałów, zgodny z zakresem tematycznym danego treningu (części), w formie papierowej oraz jeden w formie elektronicznej, przed rozpoczęciem szkolenia. 
C. Sala szkoleniowa - Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zagwarantował na potrzeby przeprowadzenia szkoleń salę szkoleniową/sale szkoleniowe w obiekcie na terenie Miasta Chrzanowa w odległości (promieniu) do 1000 metrów od Rynku Chrzanowa, utrzymaną w czystości, z dostępem do zaplecza sanitarnego, 
o powierzchni co najmniej 20 m2, pozbawioną przedmiotów nie związanych ze szkoleniem, z dostępem do światła dziennego oraz możliwością zasłonięcia okien, wyposażoną w sprawne ogrzewanie, sprzęt do przeprowadzenia szkoleń: ekran do wyświetlania multimediów, rzutnik, flipcharty z kartkami papieru oraz kompletem markerów, z ilością miejsc siedzących odpowiadających liczbie uczestników danego szkolenia, z możliwością ułożenia miejsc siedzących w układzie szkolnym oraz w formie podkowy. Sala/sale muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.)
D. Wyżywienie-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił w trakcie szkoleń wyżywienie dla uczestników szkolenia obejmujące: 
1) obiad, zgodnie z poniższym opisem: 
-zupa - 350 ml
-ciepłe danie główne (mięso lub ryba (łosoś, dorsz lub sola)) - 150 g, dodatki (ziemniaki lub ryż lub kasza lub frytki) - 150 g, surówki - 100 g 
-kompot - 200 ml 
-woda mineralna - 200 ml /podana w dzbankach/ 
-deser 
2) serwis kawowy (w trakcie którego podawana będzie kawa, mleko do kawy, herbata, cukier do kawy i herbaty, cytryna do herbaty, soki owocowe, woda mineralna, ciasteczka) - na początek każdego dnia szkoleniowego, przed rozpoczęciem szkolenia; 
-serwis kawowy był zorganizowany w pomieszczeniu, w którym realizowane będzie szkolenie; 
-przygotowanie wyżywienia w postaci obiadu i serwisu kawowego dla uczestników szkolenia odbywało się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. termin realizacji usługi - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie c/ Trening kompetencji zawodowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie c/ Trening kompetencji zawodowych (64 godz dla 22 osób)-4 x 8 godz. dla 2 grup
1.Metody poszukiwania pracy na lokalnym rynku,
2.Instytucje wspomagające poszukiwanie pracy
3.Tworzenie dokumentów aplikacyjnych,
4.Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Wymagania w zakresie zorganizowania szkoleń (dla każdej części postępowania): 
A. Szkolenia-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił trenerów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, 
-Wykonawca zapewnił w trakcie całego szkolenia obecność koordynatora ze strony Wykonawcy, odpowiedzialnego za bieżącą obsługę organizacyjno-techniczną szkolenia (rolę koordynatora, za zgodą Zamawiającego, może pełnić trener), 
-Treningi odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem 
-Wykonawca zapewnił serwis kawowy na rozpoczęcie zajęć, z możliwością dowolnego korzystania przez uczestników szkolenia w trakcie przerw, 
-szkolenia odbywały się na terenie Miasta Chrzanów - w promieniu do 1000 metrów od rynku Chrzanowa, 
-Wykonawca zapewnił oznakowanie sali szkoleniowej i miejsca realizacji szkolenia (informacja o realizacji szkolenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, umieszczona w widocznym miejscu). 
-Wykonawca prowadził dziennik zajęć wg wzoru przedstawionego przez Zamawiającego                         i dostarczył go Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dla danej grupy, 
-Wykonawca umożliwił przedstawicielom Zamawiającego zebranie podpisów uczestników: na listach obecności, na listach potwierdzających otrzymanie materiałów szkoleniowych, 
i korzystania przez nich z cateringu itp. oraz przeprowadzenie wśród uczestników ankiet dotyczących szkolenia i jego organizacji.
-Wykonawca zorganizował, przeprowadził trening zgodnie z zakresem wskazanym w dziale II punkt 1.1 
-Wykonawca umożliwił przeprowadzenie przez Zamawiającego monitoringu i / lub kontroli realizowanego treningu
B. Materiały szkoleniowe-Zamawiający wymaga, aby: 
-przekazane materiały szkoleniowe opatrzone były logotypem Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego, logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej, w formie zapisu: Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego; użyte logotypy i sformułowania muszą być zgodne z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ponadto, materiały powinny być opatrzone logotypami projektu Droga do zmian, 
-strona tytułowa materiałów szkoleniowych była zgodna ze wzorem przekazanym przez Zamawiającego, w szczególności nie zawierała logotypów Wykonawcy lub informacji o Wykonawcy, 
-Wykonawca zamieszczał swoje logotypy/informacje o Wykonawcy wyłącznie na ostatniej stronie materiałów szkoleniowych, 
-Wykonawca przekazał Zamawiającemu na potrzeby dokumentacji projektowej jeden egzemplarz materiałów, zgodny z zakresem tematycznym danego treningu (części), w formie papierowej oraz jeden w formie elektronicznej, przed rozpoczęciem szkolenia. 
C. Sala szkoleniowa-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zagwarantował na potrzeby przeprowadzenia szkoleń salę szkoleniową/sale szkoleniowe w obiekcie na terenie Miasta Chrzanowa w odległości (promieniu) do 1000 metrów od Rynku Chrzanowa, utrzymaną w czystości, z dostępem do zaplecza sanitarnego, o powierzchni co najmniej 20 m2, pozbawioną przedmiotów nie związanych ze szkoleniem, z dostępem do światła dziennego oraz możliwością zasłonięcia okien, wyposażoną w sprawne ogrzewanie, sprzęt do przeprowadzenia szkoleń: ekran do wyświetlania multimediów, rzutnik, flipcharty z kartkami papieru oraz kompletem markerów, z ilością miejsc siedzących odpowiadających liczbie uczestników danego szkolenia, z możliwością ułożenia miejsc siedzących w układzie szkolnym oraz w formie podkowy. Sala/sale muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.)
D. Wyżywienie-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił w trakcie szkoleń wyżywienie dla uczestników szkolenia obejmujące: 
1) obiad, zgodnie z poniższym opisem: 
-zupa - 350 ml
-ciepłe danie główne (mięso lub ryba (łosoś, dorsz lub sola)) - 150 g, dodatki (ziemniaki lub ryż lub kasza lub frytki) - 150 g, surówki - 100 g 
-kompot - 200 ml 
-woda mineralna - 200 ml /podana w dzbankach/ 
-deser 
2) serwis kawowy (w trakcie którego podawana będzie kawa, mleko do kawy, herbata, cukier do kawy i herbaty, cytryna do herbaty, soki owocowe, woda mineralna, ciasteczka) - na początek każdego dnia szkoleniowego, przed rozpoczęciem szkolenia; 
-serwis kawowy był zorganizowany w pomieszczeniu, w którym realizowane będzie szkolenie; 
-przygotowanie wyżywienia w postaci obiadu i serwisu kawowego dla uczestników szkolenia odbywało się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. termin realizacji usługi - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie d/ Trening kompetencji wychowawczych i rodzicielskich.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie d/ Trening kompetencji wychowawczych i rodzicielskich (40 godz dla 12 osób)-5 x 8 godz. dla 1 grupy      
1.Dziecko na różnych etapach socjalizacji i edukacji
2.Wychowanie we współczesnej rodzinie (style rodzicielskie, autorytet, dyscyplina)
3.Rozwijanie kompetencji szkolnych i społecznych
4.Problemy szkolne dzieci (zaburzenia rozwojowe, unikanie obowiązków szkolnych
2. Wymagania w zakresie zorganizowania szkoleń (dla każdej części postępowania): 
A. Szkolenia - Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił trenerów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, 
-Wykonawca zapewnił w trakcie całego szkolenia obecność koordynatora ze strony Wykonawcy, odpowiedzialnego za bieżącą obsługę organizacyjno-techniczną szkolenia (rolę koordynatora, za zgodą Zamawiającego, może pełnić trener), 
-Treningi odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem 
-Wykonawca zapewnił serwis kawowy na rozpoczęcie zajęć, z możliwością dowolnego korzystania przez uczestników szkolenia w trakcie przerw, 
-szkolenia odbywały się na terenie Miasta Chrzanów - w promieniu do 1000 metrów od rynku Chrzanowa, 
-Wykonawca zapewnił oznakowanie sali szkoleniowej i miejsca realizacji szkolenia (informacja o realizacji szkolenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, umieszczona w widocznym miejscu). 
-Wykonawca prowadził dziennik zajęć wg wzoru przedstawionego przez Zamawiającego                         i dostarczył go Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dla danej grupy, 
Wykonawca umożliwił przedstawicielom Zamawiającego zebranie podpisów uczestników: na listach obecności, na listach potwierdzających otrzymanie materiałów szkoleniowych, i korzystania przez nich z cateringu itp. oraz przeprowadzenie wśród uczestników ankiet dotyczących szkolenia i jego organizacji.
-Wykonawca zorganizował, przeprowadził trening zgodnie z zakresem wskazanym w dziale II punkt 1.1 
-Wykonawca umożliwił przeprowadzenie przez Zamawiającego monitoringu i / lub kontroli realizowanego treningu
B. Materiały szkoleniowe-Zamawiający wymaga, aby: 
-przekazane materiały szkoleniowe opatrzone były logotypem Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego, logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej, w formie zapisu: Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego; użyte logotypy i sformułowania muszą być zgodne z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ponadto, materiały powinny być opatrzone logotypami projektu Droga do zmian, 
-strona tytułowa materiałów szkoleniowych była zgodna ze wzorem przekazanym przez Zamawiającego, w szczególności nie zawierała logotypów Wykonawcy lub informacji o Wykonawcy, 
-Wykonawca zamieszczał swoje logotypy/informacje o Wykonawcy wyłącznie na ostatniej stronie materiałów szkoleniowych, 
-Wykonawca przekazał Zamawiającemu na potrzeby dokumentacji projektowej jeden egzemplarz materiałów, zgodny z zakresem tematycznym danego treningu (części), w formie papierowej oraz jeden w formie elektronicznej, przed rozpoczęciem szkolenia. 
C. Sala szkoleniowa - Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zagwarantował na potrzeby przeprowadzenia szkoleń salę szkoleniową/sale szkoleniowe w obiekcie na terenie Miasta Chrzanowa w odległości (promieniu) do 1000 metrów od Rynku Chrzanowa, utrzymaną w czystości, z dostępem do zaplecza sanitarnego, o powierzchni co najmniej 20 m2, pozbawioną przedmiotów nie związanych ze szkoleniem, z dostępem do światła dziennego oraz możliwością zasłonięcia okien, wyposażoną w sprawne ogrzewanie, sprzęt do przeprowadzenia szkoleń: ekran do wyświetlania multimediów, rzutnik, flipcharty z kartkami papieru oraz kompletem markerów, z ilością miejsc siedzących odpowiadających liczbie uczestników danego szkolenia, z możliwością ułożenia miejsc siedzących w układzie szkolnym oraz w formie podkowy. Sala/sale muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.)
D. Wyżywienie- Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił w trakcie szkoleń wyżywienie dla uczestników szkolenia obejmujące: 
1) obiad, zgodnie z poniższym opisem: 
-zupa - 350 ml
-ciepłe danie główne (mięso lub ryba (łosoś, dorsz lub sola)) - 150 g, dodatki (ziemniaki lub ryż lub kasza lub frytki) - 150 g, surówki - 100 g 
-kompot - 200 ml 
-woda mineralna - 200 ml /podana w dzbankach/ 
-deser 
2) serwis kawowy (w trakcie którego podawana będzie kawa, mleko do kawy, herbata, cukier do kawy i herbaty, cytryna do herbaty, soki owocowe, woda mineralna, ciasteczka) - na początek każdego dnia szkoleniowego, przed rozpoczęciem szkolenia; 
-serwis kawowy był zorganizowany w pomieszczeniu, w którym realizowane będzie szkolenie; 
-przygotowanie wyżywienia w postaci obiadu i serwisu kawowego dla uczestników szkolenia odbywało się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. termin realizacji usługi - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie e/ Trening budżetowy i prowadzenia gospodarstwa domowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie e/ Trening budżetowy i prowadzenia gospodarstwa domowego (40 godz dla 10 osób) 5 x 8 godz. dla 1 grupy
1.Prawidłowy dobór produktów żywieniowych w codziennym menu
2.Znaczenie właściwego odżywiania dla zdrowia człowieka.
3.Gospodarowanie posiadanym budżetem, planowanie wydatków
4.Sposoby oszczędnego użytkowania urządzeń gospodarstwa domowego
2. Wymagania w zakresie zorganizowania szkoleń (dla każdej części postępowania): 
A. Szkolenia-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił trenerów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, 
-Wykonawca zapewnił w trakcie całego szkolenia obecność koordynatora ze strony Wykonawcy, odpowiedzialnego za bieżącą obsługę organizacyjno-techniczną szkolenia (rolę koordynatora, za zgodą Zamawiającego, może pełnić trener), 
-Treningi odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem 
-Wykonawca zapewnił serwis kawowy na rozpoczęcie zajęć, z możliwością dowolnego korzystania przez uczestników szkolenia w trakcie przerw, 
-szkolenia odbywały się na terenie Miasta Chrzanów - w promieniu do 1000 metrów od rynku Chrzanowa, 
-Wykonawca zapewnił oznakowanie sali szkoleniowej i miejsca realizacji szkolenia (informacja o realizacji szkolenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, umieszczona w widocznym miejscu). 
-Wykonawca prowadził dziennik zajęć wg wzoru przedstawionego przez Zamawiającego i dostarczył go Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia dla danej grupy, 
-Wykonawca umożliwił przedstawicielom Zamawiającego zebranie podpisów uczestników: na listach obecności, na listach potwierdzających otrzymanie materiałów szkoleniowych, i korzystania przez nich z cateringu itp. oraz przeprowadzenie wśród uczestników ankiet dotyczących szkolenia i jego organizacji.
-Wykonawca zorganizował, przeprowadził trening zgodnie z zakresem wskazanym w dziale II punkt 1.1 
-Wykonawca umożliwił przeprowadzenie przez Zamawiającego monitoringu i / lub kontroli realizowanego treningu
B. Materiały szkoleniowe - Zamawiający wymaga, aby: 
-przekazane materiały szkoleniowe opatrzone były logotypem Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego, logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej, w formie zapisu: Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego; użyte logotypy i sformułowania muszą być zgodne z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ponadto, materiały powinny być opatrzone logotypami projektu Droga do zmian, 
-strona tytułowa materiałów szkoleniowych była zgodna ze wzorem przekazanym przez Zamawiającego, w szczególności nie zawierała logotypów Wykonawcy lub informacji o Wykonawcy, 
-Wykonawca zamieszczał swoje logotypy/informacje o Wykonawcy wyłącznie na ostatniej stronie materiałów szkoleniowych, 
-Wykonawca przekazał Zamawiającemu na potrzeby dokumentacji projektowej jeden egzemplarz materiałów, zgodny z zakresem tematycznym danego treningu (części), w formie papierowej oraz jeden w formie elektronicznej, przed rozpoczęciem szkolenia. 
C. Sala szkoleniowa-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zagwarantował na potrzeby przeprowadzenia szkoleń salę szkoleniową/sale szkoleniowe w obiekcie na terenie Miasta Chrzanowa w odległości (promieniu) do 1000 metrów od Rynku Chrzanowa, utrzymaną w czystości, z dostępem do zaplecza sanitarnego, o powierzchni co najmniej 20 m2, pozbawioną przedmiotów nie związanych ze szkoleniem, z dostępem do światła dziennego oraz możliwością zasłonięcia okien, wyposażoną w sprawne ogrzewanie, sprzęt do przeprowadzenia szkoleń: ekran do wyświetlania multimediów, rzutnik, flipcharty z kartkami papieru oraz kompletem markerów, z ilością miejsc siedzących odpowiadających liczbie uczestników danego szkolenia, z możliwością ułożenia miejsc siedzących w układzie szkolnym oraz w formie podkowy. Sala/sale muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.)
D. Wyżywienie-Zamawiający wymaga, aby: 
-Wykonawca zapewnił w trakcie szkoleń wyżywienie dla uczestników szkolenia obejmujące: 
1) obiad, zgodnie z poniższym opisem: 
-zupa - 350 ml
-ciepłe danie główne (mięso lub ryba (łosoś, dorsz lub sola)) - 150 g, dodatki (ziemniaki lub ryż lub kasza lub frytki) - 150 g, surówki - 100 g 
-kompot - 200 ml 
-woda mineralna - 200 ml /podana w dzbankach/ 
-deser 
2) serwis kawowy (w trakcie którego podawana będzie kawa, mleko do kawy, herbata, cukier do kawy i herbaty, cytryna do herbaty, soki owocowe, woda mineralna, ciasteczka) - na początek każdego dnia szkoleniowego, przed rozpoczęciem szkolenia; 
-serwis kawowy był zorganizowany w pomieszczeniu, w którym realizowane będzie szkolenie; 
-przygotowanie wyżywienia w postaci obiadu i serwisu kawowego dla uczestników szkolenia odbywało się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. termin realizacji usługi - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com